• pavlos754

    Zdravím, sice riskuju že se opět ztrapním svou naprostou nevědomostí o kolech a doufání, že kola za pár tisíc k něčemu jsou, ale stejně mi to nedá se nezeptat, které z těchto kol byste mi doporučili? :) Díky předem za odpovědi bez výsměchu… :)

    http://www.mojekolo.cz/…t-q220-black

    http://www.mojekolo.cz/…omp-disc-red

    http://www.mojekolo.cz/…outpost-disc

    Případně mi prosím navrhněte nějakou alternativu :). Děkuji

    0 0
    • JakeF  

      Vážně chceš v týhle cenový kategorii kotouče?

      0 0
      • pavlos754  

        Já vím to jsem tam zapoměl připsat.. :) vypadají dobře mno nemůžu si pomoct :) na funkčnost si zanadávám potom :D

        0 0
        • Lada,s  

          „…to neděláš dobře Jaromíre…“

          0 0
        • hrajem  

          Vem kotouce, pozdejs vymen aspon predni za nejakou jetou hydru za par korun… S temito rafky bys mel s V porad jen problemy…

          0 0
    • Hornet  

      v tychto cenach necakaj nejake zazraky, na vacsie sportove zatazenie to nie je…

      ked nemozes investovat viac, tak vyberaj taky, ktory sa ti viac paci :-)

      0 0
      • pavlos754  

        mno jo asi to tak dopadne.. je to bída :(

        a mohli byste mi ještě někdo prosím přiblížit jak je to s těma kotoučovkama? to jsou opravdu tak na nic?

        0 0
        • JakeF  

          Všechno to jsou mechanický kotouče. Snad jediný mechaniky, na který jsem tu slyšel nějak víc dobrejch názorů jsou Avid BB7, který tam ale nejsou. Hydrauliky maj velkou výhodu v nenáročnosti na štelování proti véčkům. U mechanik je to štelování potřeba stejně. Jsou těžký, nesmí se ti na ně dostat ani minimum žádnýho mazadla, v delších sjezdech hrozí přehřátí a brzdnej výkon nebude proti véčkám nějak výrazně lepší. Za mě bych v týhle ceně šel určitě do véček. Jednou za 2000km vyměníš špalíky, seřídíš brzdu a jenom dotahuješ lanko na páce. Když už to máš vytažený úplně, zahodíš špalky a za pár korun dáš nový (mimochodem jsou v průměru levnější, než desky do kotoučovek). Mechaniky budou mít nejspíš výhodu v mokru a bahně, kde u véček vadí zabordelenej ráfek, ale dá se to z velký části vyřešit lepšíma špalkama, třeba dvojbarevný Koolstopy brzdí slušně za všech podmínek. Já jezdil doteď XTčkový véčka, teď jezdim XTčkový kotouče (hydraulika) a upřímně řečeno, lepší to je, ale zase žádný terno, pořád si stojim za tim, že véčka jsou pohodový a každej problém člověk vidí a opraví na koleni a brzdnej výkon naprosto dostačuje, s dvoubarevnejma koolstopama jsem necejtil problémy ani v mokru a lehčim bahně. Ale když už kotouče, tak hydrauliky (nebo BB7, jak tvrdí fórum).

          0 0
          • pavlos754  

            OK, děkuji moc za vysvětlení. Takže půjdu do véček jak mi radíte.

            0 0
            • JakeF  

              Ještě si počkej. Třeba se tu ještě ukáže někdo, kdo má s mechanikama dobrý zkušenosti. Ještě je tu jedna věc, která v tvym výběru by mohla hrát pro kotouče; nejsou závislý na centrování ráfku. Co já měl starý kola na Authorovi, tak jsem měl osmičku furt a s véčkama to byl problém, u kotoučů by lehká osmička nevadila. S lepšíma kolama je to už bylo v pohodě, XRidy jen tak osmu nechytly, ale u těchhle lowend ráfků by ses s tim moh docela potýkat.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Tak já si třeba na Hayes MX3 moc stěžovat nemužu, na ty FR traily na točný a závisti to stačí, a ruce bolej rozhodně míň jak s Včkama, ale mám kolem 65kg včetně oblečení a tak, nicméně já bych V už na novym kole nebral, jak už sem ostatně nejednou někomu někde určitě cpal )

                0 0
              • kyl  

                S BB5 ani BB7 chybu neudělá,BB5 mám a jsou lepší jak hydry Shimano 525.

                0 0
                • Evilcleaner  

                  hm tak toto je velmi odvážné tvrzení. 525 byly a jsou velmi spolehlivé, s dobrým dávkováním účinku (nikoli však houbovité), docela silné brzdy, jejich nevýhodou byla váha a poněkud neskladná páka na řidítkách (problém všech starych shiman) BB5 jsem nejezdil, ale mám zkušenosti s BB7. Nikdy bych nešel do mechaniky raději než do 525.

                  0 0
                  • kyl  

                    U 525 se mi nepovedlo přední kolo bloknout tak abych se proletěl :-),u BB5 to nebyl problém,naštěstí sem to už pořešil deskama,kotoučema a úpravou pák.

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      to je velmi zvláštní, docela dost 525 mi přošlo pod rukama a jedny máme i doma a ty jsou na shimano skoro jedovaté

                      0 0
                      • kyl  

                        Teď už brzdí taky ale až s kotoučema od aligátora,ty zubaté

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          hm tak vidím že máš zkušenosti naprosto opačné než já:-D s těmi kotouči – pily- mám jen špatné zkušenosti, nic moc výdrž, rychle sjíždění desek a nižší brzdový výkon. zajmímavé no.

                          0 0
                • McBlacky  

                  525 jsou super brzdy. mechanika se jim nemůže rovnat v dávkovatelnosti ani náhodou. Pokud nebrzdí tak jsou špatně servisované, nebo nevhodný kotouč/desky

                  0 0
                • kafac  

                  LOL, tos me docela pobavil ;)

                  0 0
          • nox159  

            Hydrauliky maj velkou výhodu v nenáročnosti na štelování proti véčkům.

            s timhle bych nesouhlasil když vemu:

            • že dostanu nove kolo tak nastavit to tak aby kotouč neškrkal ( kdyz jejeste k tomu trochu haze) je jiste těžši než nastavit Vcka.

            kdybych vzal celkove Vcka x hydry ( montaž…)

            • tak jsou hydry naročnejsi, jen zkraceni hadic nalisovani trnu,odvzdušnění, doliti oleje… je na delsi dobu a je naročnejsi i na vybaveni :)
            • kdyz bych mel nejaky problem po nejake dobe, co to jezdim spravne nastavene,treba pad a utrhl bych hadici/ bowden tak Vcka opravim behem chvilky a nepotrebuju k tomu skoro nic.

            ale pokud bych mel menit hadici tak je to celkem dost narocne, da se to zvladnout sice v poho ale jak sem psal potrebujes vic specialniho naradi a stravis nad tim vic casu.

            o tom ze lepsi hydry budou brzdit lip nez lepsi Včka to je jasne, ale dobre nastavene Vcka s poradnýma špalkama budou brzdit lip nez ty nejlevnější hydry :)

            0 0
            • JakeF  

              Když ti nejde po koupi nastavit, aby kotouč neškrtal, je to na reklamaci, sorry. Já to měl za cca půl minuty a to jsem to v životě předtim nedělal.

              Co se týče úkonů jako zkrácení hadic, to člověk dělá jednou za život kola a to ještě jen v případě, že si kolo montuje sám. Já si musel nechat dělat vedení i na véčka v servise, protože na to nemám kleště na bowdeny, takže pro mě rozdíl nulovej. Odvzdušnění v rámci servisní prohlídky po roce spolu s kontrolou oleje a těsnění vidlice, což bych stejně sám nedělal.

              Jinak já proti véčkům vůbec nic nemám, na mojí váhu vždycky stačily. A na nějaký levný kolo bych radši dal véčka, než kotouče. A na nějakýho chrta na rychlý závody v lehkym terénu koneckonců taky. Ale fakt je ten, že to chce mít slušnější kola, jinak člověk stráví víc času nad centrovánim, než servisem brzd.

              0 0
              • nox159  

                za pul minuty jo ale ne kazdou :) pokud bys nastavoval ty "levnejsi " tak je s tim nekdy problem a kdyz vytahneš kolo a daš ho tam znova tak to zas škrká… :D taky co bys chtel od kola za 10k když tech 10 stoji jen ty lepsi hydry :D

                a jiste na tech kolech okolo tech 10k o kterych se tu bavime když už teda nejake hydry budou tak to budou pořádné sra*ky a jiste s tim budou větši problémy než s Včkama

                jinak kolo by podle me melo byt vycentrovane at už mas Vcka nebo kotouče to že to u kotouču nepozoruješ jeste nezanamena ze to nevadi :)

                do tedka sem jezdil Včka ale kvuli ramu budu prechazet na podzim na kotouce jinak s večkama zadne prolbemy a kdyby to ram dovolil klidne bych si je jeste nechal.

                jsem zastancem toho že véčka bych cpal tak na kola do 20–25k pak uz jen hydry.

                ale jak říkam je to jen muj nazor nikomu ho nevnucuju :)

                0 0
                • JakeF  

                  Já s tebou zhruba souhlasim ;-). Na véčkách jsem taky jezdil a v pohodě, teď mám na novym bajku kotouče a dobrý, ale zase že bych si bez nich už nedokázal představit kolo, to ne… Proto taky píšu, že v týhle cenový kategorii bych šel určitě do véček. Jen teda ten ráfek by mě dost nahlodal, když si vzpomenu, jak málo stačilo u starejch kol na Tractionu, aby chytly osmu…

                  0 0
                  • nox159  

                    to je pravda nekteré kola s dost obycejnýma ráfkama maji sklok k tomu „rozcentrovat se“ ale tenhle problem se nevyřeší tím že misto Vček vezme kotouče aby " o tom problemu nevěděl"

                    spíš bych to řešil výmenou rafku než maskováním to kotoučovou brzdou ;-)

                    BTW: jak si to vlastne vyřešil s tim kolem všim sem si že jsi tu nekde řešil jestli ten hlinikový rám a pak ještě jak tu udělat s temi koly… na čem teda vlastně tedka jezdiš? :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Teď jezdim na Treku 8500, 2010 model. Cca za týden už by měl bejt na Ralphech a se všema doplňkama, tak ho nafotim a hodim do profilu. Author je bouchlej u středu, tak půjde na novej rám a buď pevnou karbec vidli nebo Epicon, to ještě nevim.

                      0 0
                      • nox159  

                        kde si najedou sehnat tolik penez :D novy bike, novy ram karbec vidla – asi taky začnu sazet ve sportce :D

                        jinak ten trek nevypada spatne ;-) planujes jestě menit ty kola nebo to nechas zatim tak?

                        0 0
                        • JakeF  

                          Bike byl spojenej se vstupem do týmu, takže i o něco výhodnější cena. Teď mám problém sehnat peníze na tretry, tacháč apod :-D. Přestavba Authora bude až někdy v létě, máme tu brigádku na stavbě solární elektrárny, tak to z toho budu financovat. A kola zatim nevim, neni to až tak špatný, možná je nechám ještě trochu dotáhnout, na nový asi stejně už asi peníze nezbydou…

                          0 0
                          • nox159  

                            jaky tým ? taky chcu kupovat noveho bika za lepsi cenu :D

                            0 0
                            • JakeF  

                              No, hele, až tak výhodný to taky nebylo ;-). Tým Atombike Trek Racing (na stránkách mě ještě nenajdeš, jsou od jara neaktualizovaný :-)).

                              0 0
                              • nox159  

                                neber to uplne tak vazne, ale i sleva par tisic neni spatna,

                                prave me zajimalo ktery tym ma nejake takove „vyhody“ vetšina tymu co je tu v mojem okoli ma spis vic povinosti než vyhod – takze nic pro me :D

                                spis me to jen tak zajimalo :)

                                0 0
                                • Evilcleaner  

                                  yogi v ostravě taky podporuje své členy podstatnými slevami na matroši. čím lépe jezdíš, tím levněji:-D

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    sleva i vetší než je nakupka nebo jen do vyše nakupni ceny? v tom je celkem rozdil :)

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      No i kdyby ti to nechal za nakupku, tak to muze delat rekneme –30%, coz neni vubec spatny.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        v tom mas sice pravdu ale kdyz ti da v kamenaku slevu 30% tak jsi na cene co maji na kupkole :( takze si tim moc nepomuzes

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          No to ne. Za cenu napr. kupkola to casto ani kamenaky nekupuji.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            no prave a to pak sice dostanu slevu 30% ale zaplatim o 10% navic a to vyhodne neni bohuzel :(

                                            0 0
                                    • Evilcleaner  

                                      no říkám, záleží jak jezdíš. asi chápeš že je rozdíl někomu něco dát za nákupku, nebo ho dotovat:-)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        jj to chapu jen me zajimalo jestli se ta sleva treba nepohybuje jen od treba 5–25% nebo tak neco :)

                                        ale furt se tu bavim jen teoreticky, proste venku je hnusne tak zjistuju takove kraviny :D

                                        0 0
                                        • Evilcleaner  

                                          tak já to zas tak dobře posoudit nemůžu, jsem tak trochu takový renegát. jezdím jenom mtb-na silnici bych nesedl. a navíc žádné obdivuhodné výsledky:-D

                                          0 0
                  • Rychlej turista  

                    V tom případě bych neřešil brzdy, ale ráfek. Jinak máte pravdu v tom, že řešit u těchto kol zrovna brzdy, je blbost. Když dá véčka, bude mít o jeden problém méně a je docela pravděpodobné, že to bude jedna z mála věcí, co to kolo přežije plně funkční.

                    0 0
                    • pavlos754  

                      mm takže ty kotoučovky jsou asi vážně propadák, mno ale stejně si to kolo koupím, případně brzdy vyměním za BB7 :)

                      0 0
                      • nox159  

                        uz sis prochazel bazary? za stejne prachy koupis o dost lepsi kolo :)

                        0 0
                        • pavlos754  

                          procházel, ale nic moc nenašel. hodíte mi sem někdo pls nějakej odkaz?

                          0 0
                          • nox159  

                            jak si vysoky, nekdy i vek neco prozradi … ? a na co to kolo vlastne chces? a kolik toho planujes najezdit?

                            jinak ty kola co mas v tom vyberu jsou tak na jezdeni na nakupy :(

                            0 0
                            • pavlos754  

                              Výška 175 cm, váha 63 kg. Věk 15 (proto tak levný kola :) )

                              0 0
                              • nox159  

                                tak tedka sem nic moc v te cene nenašel ale pokud uz kupujes a fakt mas strop v tech cc 7k tak si normalne zajdi do kamenaku podivej se na kola vyber si 3 kandidaty u kterych se vlezes do ceny sedni na ne a podle pocitu a podle toho ktery se ti bude nazivo nejvic libit tak ten vyber. u takoveho kola nakupem z netu… nic nevyrešiš ani moc neušetříš všechny kola kolem tech 7k budou tak ± nastejno takze hlavne at se ti libi :) pripadně pripadné problemy s tim kolem pak muzes rešit jednodušeji ( nemusis kolo nikam posilat,nikam telefonovat…)

                                0 0
                              • Rychlej turista  

                                Tak to jdi opravdu raději do té bazarovky. Nové kolo za ten peníz nemá smysl kupovat. Taky jsem si myslel, že jseš 50ti letej strejda, co to má na nákup a do hospody. Ty by sis na něm moc nezajezdil :-)

                                0 0
                                • pavlos754  

                                  :) tak to zatím naštestí nehrozí… poradíte mi někdo aspoň stránku kde můžu dobře pořídit kolo? díval jsem se zatím na aukro a zdejší bazar, jinak nevím kde pořídím dobře.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    tedka sem se znova dival a nevim jak velikostne ale co treba tohle

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      To uz je slusnej veteran, tak kolem 10ti let. Ale to by musel clovek posoudit na vlastni oci a pokud nema zkusenosti, tak s nekym veci znalym.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        nebo i full za ty ptachy

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          znova

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            jinak brat trochu s rezervou jen tu hazu na co sem narazil :) a stejne takove kolo chce videt

                                            0 0
                                          • pavlos754  

                                            ten Rock je dost daleko, bydlím v olomouckým kraji, takže problém a to full odpružený se mi zase vůbec nelíbí :) ale mrknu se tam na další kola

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              jasne jen sem tu neco hodil, nejak moc sem nehledal jen co mi prislo pod ruku a bylo za tu cenu, chce si k tomu v klidu sednout a projit si vsechno ale to se mi nechce ;-) to uz je na tobe :)

                                              0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Jestli si z prahy nebo okolí, podivej se ke krabovi ( http://www.krabcyclesshop.cz/ ) maj tam asi za 6 celkem slušně vyhlížející Konu Stuff, nejsem si jistej osazením, myslim že to má V brzdy, a nevim jetli tam neni jenom 1 převodník s napínákem, což už na nějaký to projíždění neni uplně ono, a taky nevim velikost, ale jinak by to bylo slušný kolo, na kerym by ses podle mě dobře projel a kdybys chtěl dělat blbosti, tak by mu to jedině prospělo ) Jestli to neni moc z ruky, určitě bych se na něj aspoň podival, jestli nesháníš ňákýho chrta (i když ty Véčka sou opruz;P )

                                    0 0
                      • Rychlej turista  

                        Na jízdní vlastnosti takového kola nemají brzdy prakticky žádný vliv. Pojede naprosto stejně s brzdami za pár stovek i s brzdami za 10 000 Kč.

                        0 0
                    • pavlos754  

                      mm takže ty kotoučovky jsou asi vážně propadák, mno ale stejně si to kolo koupím, případně brzdy vyměním za BB7 :)

                      0 0
    • bluma  

      Kdyby ses rozhodl pro toho Felta, dej vědět, můžu ti udělat ještě o něco lepší cenu. Samozřejmě novej, včetně papírů a záruky.

      0 0
    • Gorgov  

      srot patri do srotu, za to nema cenu platit…

      0 0
    • DaSnail  

      mongoose. a hneď by som kúpil za tisícku aj bb7 dopredu. ostatné časom.

      0 0
    • Luongo  

      Mongoose,ale priplat 500 a mas Tyax elite,s Alivi­em,rozebiratel­ne prevodniky(roztec Shimano) a kousek lepsi vidli,brdy jsou v pohode.Za ty prachy:-)

      0 0
    • Evilcleaner  

      za 8,5 tisíce si dovedu představi že bychom ti postavili kolo komplet na aliviu s odpovídajícími komponenty, na večkách a se slušnou vidlicí – suntour XCR, kdyžtak mail.

      jinak bych se vyhnul kotoučům a zkusil sehnat kolo aspon s tím xcrkem. přeju hodně štěstí při výběru.

      0 0
    • Kami  

      mám mechnické kotoučové brzdy na minibiku,brzdí dobře.Řekl bych,že jsou srovnatelné s velikostí cyklistických.Jen mají o něco větší váhu a brzdový kotouč je menší.Váha minibiku-25kg.Brzdění z rychlostí ±70km/h.Brzdný učínek se po hodině jízdy nijak němení.

      Tím chci říct,že brzdy na kole jsou parametrama lepší ,brzdí menší váhu na větším kotoučí v menších rychlostech.Jediné minus je,že s dvakrát užším pláštěm.Dát V-Brzdy na minibike ,tak zabrzdím cca 3× a konec.

      berte s nadsázkou :-)Už vidím ty komentáře,at jdu s minibikem někam,že s tím nemá vůbec nic společnýho:-D

      To je jen pro srovnání.Extrémní případ :D

      0 0
    • DaveX  

      Popros rodinku a kup alespoň toto GT http://www.mojekolo.cz/…0-black-blue Budeš trochu jinde.

      0 0
      • pavlos754  

        OK už se na něj dívám, to už mi připadá slušné, nemáte ještě někdo nějaký návrh v této cenové kategorii?

        0 0
          • Kami  

            Obě mají hydraulické kotoučové brzdy.

            0 0
            • pavlos754  

              mno jo, ale cena už je trochu vysoká :/

              0 0
            • nox159  

              k cemu v tehle cenove relaci hydry? je to zbytečnost a o to vic je kolo ješte ošizeno na uz tak slabe vybavě :(

              0 0
              • Lubor  

                Při tvojí váze budou brzdit dobře všechny brzdy. Případně při drobných upravách. Úpravy vyjdou nejlevněji asi na Včka, ale bude záležet, kolik let bude trvat, než z toho vyrosteš. Pokud zůstane kolo v rodině a najezdíš a nabrzdíš na tom dost km, tak mechanická kotoučovka asi vyjde nejlevněji na provoz. Pokud na tom nebude jezdit nekdo těžší, tak ani vadnutí asi nemusíš řešit.

                Levný hydry. Asi nebrat pokud se kola budeš zbavovat už ty a neužije to ještě někdo z rodiny, tak bazarníky by to mohlo odradit, protože je potřeba servis. Výměna brzdovky z respektu před pořádnýma kopcama a časem asi i těsnění, jestli tam někde je. V cílové cenové kategorii v bazaru odradí lidi otázka servisu. Pokud to ujezdíš delší dobu, tak zase hydra oplatí pohodlím – otázka jak moc v tom nejlevnějším provedení to bude platit.

                Na mechanický kotouče v bazaru by se mohlo chytit dost lidí, co to berou právě kvůli rozcentrování. Stejně jako ty než, ses zeptal. Tím spíš v této cenové kategorii.

                To že nebrzdí někomu laciný hydry jsou rychlosti kolem 50–90km/h a 100kg a víc s kolem nebo nákladem. Tam už lítají desítky metrů bez mrknutí oka. A 4km nebo delší klesání to pak už jen komplikuje vadnutím. V kopci se to těžším samo rychleji rozjíždí, takže je potřeba řešit vadnutí nekonečných přibržďování nebo dlouhých intenzivních brždění z vysokých rychlostí pokud je počáteční účinnost mizerná. Včka tam stačí špalky a prostě větší křeč a není co řešit leda tak olej v kaluži. Vadnutí se v ČR asi nekoná u Vbrake. U mechnických kotoučů řešíš desky a navíc průměr kotouče a vetší křeč a není co řesit a u hyder k tomu přidáš jako v autě výměnu brzdovky. U kotoučů se to komplikuje případným laborováním s výběrem frézování kotouče co ovlivní trochu životnost deske a kotouče, brzdný účinek, aquaplanning a případně i v případě bahna co já už nejezdím tak i samočištění. Ráfky tam neni co řešit. Něktrý mají CNC frézování to zlepšuje ůčinnost, někomu se to líbí a redukuje to aquaplanning brzdy, ale rychle to mizí.

                Se 175cm to už se trefíš do 1/3 dospělé populace i když ty celkem určitě poporosteš, tak o kolik a jestli budeš pak ještě ochotný dojíždět to kolo na nevyhovující geometrii, takže je otázka jak brzo to půjde do bazaru nebo to zůstane v rodině a jak často se to pak bude ještě používat. Hydry stárnou hlavně věkem než kilometry… A z mechaniky kotouč nebo V, ti při tvojí váze pokud nebude brzdit V-Brake, tak upgrade na lepší špalky tříbarevky 70mm nebo delší vpředu za zhruba 70kč udělá z brzd držák, že budeš lítat přes řidítka, když se zapomeneš, u kotoučů zas upgrade stojí víc, ale je na delší dobu.

                0 0
                • nox159  

                  z kola nevyrostu pri svývh 190cm a velikosti ramu 22" to kolo nikdo nezdědí (všichni jsou mensi ), odjezdim na nem asi zavodne jeste sezonu pak pořídím fulla a HT necham jako zimaka s tím ze pritulka dostane vidlici a ja tam hodim asi pevnou karbonovou.

                  Jinak moto: kdo brzdi ten nevyhrava takze špalky na biku vydrzi i 2 sezony cca 10 000km pokud se nejezdi moc v bahne

                  Jinak s fullem budu nucen prejit na hydry takze mam zatim v planu vzit magury marty pokud me nenapadne nic jineho :D

                  **JINAK PRISTE SE DIVEJ NA KOHO REAGUJES :) **

                  0 0
                  • Lubor  

                    Jo mělo to být na autora threadu. Ale tak nějak jsem nasbíral víc odpovědí na jedno místo a nakonec to pověsil pod hydry a původně to psal jinam.

                    0 0
      • pavlos754  

        Prosím o rychlou odpověď

        Poradíte mi prosím někdo co všechno bych musel vyměnit, kdybych na to kolo chtěl namontovat kotoučovky?

        0 0
        • nox159  
          1. k cemu ti na tom kole ty kotoučovky budou ? je to zbytečnost za

          ty prachy

          1. jinak bys musel vymenit naboje ( prepleteni…) a pak paky a brzdy pokud

          teda hydry, u mechanik by se daly mozna paky pouzit.

          0 0
          • pavlos754  

            Mno jo asi je, ale pořád mi teda nejde do hlavy proč je tam jedno z nejprodávanějších kol stejnej model akorát s kotoučovkama, když je to zbytečnost…

            0 0
            • Kami  

              z mého pohledu kotoučovky zbytečnost nejsou.Podle mě je lepší je mít než o řadu lepší přehazovačku.

              1.dýl ti vrdží brzdové destičky než brzdové špalíky,které nejsou také zrovna nejlevnější.Měnit je 1 do měsíce pokud jezdíš čaasto a brzdíš z veětších rychlostí ,není pro peněženku přínosem.

              2.v mokru brzdí líp a nepiští tolik jako véčka

              3.když budeš mít osmici (malou) tak nemusíš hned centrovat kolo,jelikož se zase tak moc neděje,ale u veček ti rafek v určitou chvili při vyosení bude brzdit.

              4.nevýhoda kotouču je vetší váha o nějakých 100g na jede,což bude váha nářadí na kolo.

              Jsem pro kotouče at už mechanický nebo hydraulický.

              0 0
              • nox159  

                nesouhlasim :)

                1. na Vckach najeto cca 5000km ( i cca 10 zavodu) na jedny špaliky ( zatim

                je jestě jezdim) nové špaliky koupiš za 40 lesi za treba 100kč

                1. v mokru asi lip brzdit budou ale zas jde o to jake kotouče

                budeš mit

                1. to není řešení tím jen zakryješ problem

                jinak najdi mi kotoucove brzdy ktere stoji do 1200 o kterych viš že brzdi lip než Vcka (např: XT celisti, deorko paky, trisměsovky špaliky ) jak je najdeš tak pak řeknu mas pravdu a dal to tu nebudu řešit :)

                0 0
              • Mr.Duck  

                Souhlas!

                A co se týče tý bezporuchovosti Vček, kdybych měl bejt jedinej z milionu, tak Včka mi odešly způsobem, kterej, kdyby se mě stal někde ve sjezdu, moh zatraceně bolet, sou to ňáký obyč Tektro Včka, řek bych že výrazný rozdíly tam nebudou, a při brždění tak nějak běžně, aby mě, vcelku lehkýho to ubrzdilo stejně jak mech kotoučovky na druhym kole, sem během necelý sezóny u Vček odrovnal tu hliníkovou trubičku co vede lanko do brzdy, což ruplo naštěstí když sem nasedal na kolo, čili stál, ale proběhlo to brzdou a bejt to někde ve sjezdu, tak brzdim asi držkou )

                Pak taky ta náchylnost na osmu jak se o ní mluví, a že bych musel mechaniky seřizovat častějc než Včka se mě zatim taky nezdá, takže já bych se přidal k názoru, že radši o řadu nižší šaltr a kotoučovky, než lepší šaltr a véčka.

                Pak taky samozřejmě možnosti upgradu a podobně, zkrátka nevidim jediný pozitivum V brzd kromě ceny.

                0 0
            • nox159  

              neuraz se, ale kolo okolo 10k si kupujou lidi 1. co tomu nerozumi 2. nechcou (nemuzou) moc investovat 3. moc toho nenajezdi a maji to občas na výlet – takovi ti „panelakovi“ lidi.

              proto se tech kol proda jiste vic nez fulu za 100k ;-)

              a všichni, jak ty, vidi kotoučové brzdy a jestě k tomu nekdo přidá že kotoučovky brzdí lip než véčka – maji pravdu např XTR kotoucovky budou s největší pravděpodobností brzdit lip než XTRvečka taky stoji 5× tolik

              ale nejlevnějsí kotoučovky nebudou brzdit lip než Včka za stejnou cenu o to tady jde a tohle už ti nikde neřeknou.

              0 0
              • pavlos754  

                Mno jo je to bída, tu 2. si u mě trefil – vážně nemůžu víc investovat :(. Kotoučovky jsou asi dobrý lákadlo pro lidi co tomu nerozumí, mě jste aspoň poradili vy tady a za to vám děkuju.

                0 0
                • nox159  

                  ja chapu ze s tim z prachama ve svojem veku nejsi nejlip taky jsem si tim prošel…

                  ode me nebudeš kupovat ani ty kotouče ani ty véčka takže ja z toho zisk mit nebudu, proto nemam duvod ti neco nalhavat :)

                  0 0
                • R4YNE8  

                  Vážně je to zbytečnost. Když takto levné kolo, tak vzít s V-brake brzdami.

                  A nešlo by třeba pošetřit a sehnat si na prázdniny brigádu ?

                  Vím, že není zrovna ideální doba na shánění brigády, ale třeba se najde. Za 14k lze sehnat už solidní kolo.

                  0 0
              • Kami  

                ano,ano to je pravda:-)Měl jsem véčka jedno kolo má i kotouče sice hydraulické,ale ne nějak drahé,takže to snad ještě nějak zvladnu posoudit.Na minibiku mám také kotouče a mechnické oproti cyklistickým horši než najhorší a brzdi dobře :-)

                ted stavím kolo a chci dát aspon kotouč dopředu jelikož vím,že špaliky bych měl hned opotřebovaný.Dozadu klidně véčko.Navíc se po čase bude ráfek mastný a nebude už mu kolo brzdit jako nové.Nehledě na to,že v rafku bude mít vrypy od kamínku.

                tak mi řekni nějakou výhodu véček oproti kotoučovým brzdám.Nemyslím to jako provokaci.Vážne to chci vědět.

                Ale nechci se dozvědět,že jsou lehčí a brzdí stejně,když jsou nové :-D

                0 0
                • nox159  

                  jdu na trenažer zatim mi najdi to co sem psal:

                  jinak najdi mi kotoucove brzdy ktere stoji do 1200 o kterych viš že brzdi lip než Vcka (např: XT celisti, deorko paky, trisměsovky špaliky ) jak je najdeš tak pak řeknu mas pravdu a dal to tu nebudu řešit :)

                  az mi skonci film tak sem tu zas a dořešime to :)

                  0 0
                  • Kami  

                    ok,a já se jdu učit :D

                    já právě nemůžu najít nic do 1200kč v páru.

                    Neříkám,že brzí líp nebo hůř.O tom nemluvím.To bych řekl,že bude na stejno ,když jsou nové,ale postupem času jsou rozhodně kotoučovky výhodnější.Navíc v setu s kolem ho výdje stejný model brzd mnohem levněji než,když si je koupí zvlášt.

                    Navíc je mu 15.To není dědeček co jede po rovince a brzdí jenom při červené na přechodu :-D

                    Ale co se brzdného učínku týče,tak je to nastejno.

                    0 0
                    • nox159  

                      muzu se zeptat jinak ( nevem to spatne )

                      kolik ti je? na čem tedka jezdiš? a jakym stylem ?

                      0 0
                • nox159  

                  hlavne tu neplet minibike, motorky ani auta ( nektere auta maji jeste bubnove brzdy a to by sme se dostali uplne nekde jinde :D

                  0 0
                  • Kami  

                    :-Dnene,minibike můžu.Je to malý kolo se silnější pohonnou jednotkou a stejným brzdným systémem mechanických kotoučových brzd.I rozteč šroubu u třmenu je stejná :DMám i tušení ,že stejné brzdy se dávají na supermarket kola s váhou okolo 20kg :-D

                    0 0
            • DaveX  

              To GT s kotoučovkama je super. Kámoš má a spokojenost, já mám taky, ale 1.0 se stejnýma brzdama a brzdí to perfektně. Nejel jsem tu verzi s véčkama ale ty hydry brzdí za tu cenu opravdu víc než dobře.

              0 0
        • Kami  

          Pokud mají náboje diskové a je na rámu navářka na třmen,tak nemusíš kupovat nic než jen kotouče a třmeny.Sada asi 2000 nejlevněj­ší,řekl bych :-)Mám podobný problém…

          A pokud to kolo nemá diskové náboje,tak si raději kup něco 2000 dražšího s hydraulickými brzdami jelikož by tě pak vyšly téměř dvakrát dráž.

          0 0
            • pavlos754  

              Mno což o to, ceny jsou opravdu krásné, ale ta vzdálenost už je velká, z Olomouckého kraje do Liberce to je slušnej kousek (kvůli servisu, reklamacím..)

              0 0
              • Evilcleaner  

                už jsem ti to psal do mailu, ale raději ještě jednou. vyser se na kotoučovky a trvej na tom at to má aspon sr suntour xcr vidlici. ušetříš si tím hodně nervů. ad jedna seřídit ty brzdy bude hrozná ******** (pokud to neboudou BB od avidu) a neboudou brzdit více než véčka. vím o čem mluvím, montuji je relativně často (a to nejsou úplné low end jako tektro nebo hayes mx.., ale shimana). ad dva: vidlice typu gila/capa/xcm/xct apod jsou velmi nepovedenými unašeči předního kola.

                jinak jsem velký zastánce kotoučových brzd ale tady si sereš do vlastního pelechu;)

                0 0
                • pavlos754  

                  Já vím že ty kotouče celkem nemají smysl, ale promiň od tebe to kolo z největší pravděpodobností kupovat nebudu, přece jen mi jde i o nějakou tu značku (v mém věku asi normálka), a našel jsem si už pěkné kolo s XCRkem, takže díky za tu radu a vůbec za starání :).

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    říkám, mi je to úplně jedno odkud to vezmeš, naše cílová skupina je tam co jsem popsal, takže normální kola de facto děláme jen proto že můžeme. ;) naprosto chápu tvojí situaci a prostě jenom chci abys vybral nejlépe jak můžeš;) a já si občas prostě nemůžu pomoci, když do toho člověk vidí trochu hlouběji a pak tu čte jak tady lidi proklamují jako nejlepší to co mají doma, aniž by měli rozhled tak mě to prostě sere no:-D

                    takže závěrem přeji abys byl s vybraným kolem co možná nejspokojenější:-)

                    0 0
                  • JakeF  

                    Jdeš proti sobě a to jak značkou, tak kotoučema. Uvědom si to, že nějakej slušnejší značkovej rám stojí tolik, za co ty chceš koupit celý kolo, sorry. U těch levnejch rámů je rozdíl u značkovýho akorát v nálepce na rámu, za kterou si akorát připlatíš. A za ten rozdíl můžeš mít lepší komponenty. Pokud vybíráš kolo takhle, tak jdi do krámu s tvojí oblíbenou značkou, řekni jim o model v odpovídající cenový kategorii na kotoučích a budeš šťastnej člověk. Když ti nejde o to, dostat z kola co nejlepší funkci, tak ti pak těžko něco radit.

                    0 0
                    • pavlos754  

                      Chjo mno tak si připlatím za nálepky, zatím jsem si teda vybral toto http://www.mojekolo.cz/…valanche-2.0 bez kotoučů. Asi to není nejlepší volba, ale jak říkáš, budu šťastnej člověk :).

                      0 0
                      • pavlos754  

                        mno odkaz nefunkční ale to je jedno :)

                        0 0
                      • nox159  

                        myslim že to neni špatna volba a sem rad že ses rozhodl pro ty Vcka.

                        kolo se ti asi libi – to je taky podstatne, vidlice je na tu cenu slušnější, myslim že budeš spokojeny, jen se o to kolo dobre starej a vyhybal bych se primo vode, brodum a bahnu – ty ntakaboje nejsou zas tak dobre at je hnedka neodepíšeš. A pokud nebudeš jezdit teda to bahno a těžký teren tak asi budeš muset vymenit pláště – jestli to budeš brát v kamenáku zkus se domluvit primo tam aby ti to vymenili ( kus za kus – melo by to jit) s tema plastema se podle me nadřeš dost takze bych vzal neco prijatelnejsiho.

                        preju hodne peknych km a casem si našetři na neco lepsiho pokud te bike chytne ( tunit tohle nema smysl)

                        0 0
            • Evilcleaner  

              tyjo podle tvých komentářů co tu píšeš bych si od tebe nenechal poradit ani náhodou… mohl bys prosím vysvětlit co to znamená olejová vidlice?:-)))) a občas se vyplatí podívat dále než jen na to jaká ej sleva a jstli má kolo kotoučové brzdy. vždyt třeba jenom ty náboje jsou mnohdy tak špatně utěsněné (nebo vůbec), že by je člověk musel rozebírat po každé blátivé vyjíždce.

              0 0
              • Kami  

                to bude nejspíš vidlice s pružinou a olejovou lázní.Vidlice má potom lepší tlumící vlastnosti,jelikož je mazána neustále.Přičem vidlice s pružinou je namazána jen vazelínou a tím to hasne.Tot moje představa olejových vidlic :-)Ještě řekni,že je to kolo za tu cenu špatné a už nebudu rozumět ničemu :-)

                tohle se mi zdá nejlepší výbavou http://www.bradsky.cz/…-p-1644.html

                není? :-) Za tu cenu..

                0 0
                • t29  

                  olejové tlumení a olejové mazání jsou dvě různé věci a vidlice může mít olejové tlumení a přitom být mazaná vazelínou.

                  0 0
                  • Kami  

                    tak olejove mazani by mělo byt jiste lepší než jen s vezelínou a na olejové tlumení by musela mít olejovou patronu,ne? :-)

                    0 0
                    • t29  

                      Tu olejovou patronu taky vidlice mají. na kole v tvém odkazu je „olejová“ RST Gila:

                      „Prakticky všechny vidlice RST jsou mazány vazelínou a jejich údržba tak je poměrně jednoduchá. Jedinou výjimku tvoří model Space s olejovou lázní“

                      http://www.ivelo.cz/…vis-kol/rst/

                      Nejdostupnější XC vidlice mazaná olejem je RockShox Tora. I ten zde na fóru vychvalovaný Epicon je v origo provedení mazaný vazelínou.

                      Edit: a RockShox Tora nemá olejovou patronu, ale otevřenou olejovou lázeň. Což s sebou pro změnu nese zvýšené riziko vytečení oleje.

                      0 0
                      • Kami  

                        Prostě se dá těžko říct co je nejlepší.Když někdo dělá totéž,není to totéž.Tak nějak?Ale teoreticky by měla být olejová vidle lepší,ne?

                        0 0
                        • t29  

                          To ano:

                          • olejem mazaná vidle je lepší, než vidle mazaná vazelínou
                          • vidle s olejovým tlumením je lepší, než vidle s elastomerovým­tlumením

                          Ale je to zavádějící zjednodušení.

                          0 0
                • Evilcleaner  

                  no jak to rozvedl t29 nade mnou. to co je tam napsáno o oleji se týká tlumení, rst jsou skutenčně špatné vidlice (když myslím na ty z spodní části anbídky a ani ta horní polovina nexceluje). jedinou trochu slušnější vidlicí (a proklamuji to pořád) je v této cenové kategorii xcr, která je sice mazána taky vazelínou ale když je tepleji tak apson slušně chodí, což ani v nejlepším případě o te mrše rst říct nejde. jinak xcr má tlumící uzamykatelnou patronu, kde tlumícím mediem je olej (tak jak to má naprostá většina dnešních vidlic, občas se může člověk setkat ještě s tlumením pomocí elastomeru-u lowendů astarých vidlic nebo vzduchu-spíše raritka).

                  0 0
                  • Kami  

                    No,rst bych také nechtěl,ale výbavou se mi zamlouvá tohle: http://www.bradsky.cz/…-p-1642.html

                    jen ten rám bude nejspíš nelíbivej

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      no ale tady jsi už 3 tisíce nad jeho limitem coz znamená o více než třetinu dražší kolo než on zamýšlel, to je docela dost. za tyto peníze jsem schopen postavit kolo stejně vybavné ale s lepší vidlicí.. xcr:-D omg nevěřím kolikrát jsem ji tu už vyzdvihl.. asi zadělávám na další kult, po rebě pyčo, epiconu od T-T, epiconu ted přijde xcr a převálcuje celé B-F:-D

                      0 0
                      • nox159  

                        kde nakupuješ a na jakem ramu to stavíš? nebo spis s jaky shopem „spolupracujes“ pokud to neni tajne :)

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          v jednom dělám mechanika:-) už jsem to tady o sobě párkrát prozradil, ale nedělám v klasickém obchodě, specializujeme se na tandemy, tříkolky a mnoho dalšího. děláme to hlavně pro různě postižené lidi a pak taky pro ty co hledají něco jiného. snad nikoho nenaseru když řeknu že to je tandemservis (ova). jinak tady se mi jeví jako nejvýhodnější to postavit na rámu od sprinteru – crusher, což je lehký rám, se slušnou geometrií a výborným poměrem cena/výkon.nejde mi určitě o žádný profit z tohoto vlákna takže klidně narovinu můžu říct, že za daných okolností když vynechám naši specializaci tak je naším typickým formátem zákazníka AAA :-) (pro neznalé altus, acera, aleivio:-D) na druhou stranu si myslím, že z toho můžu docela dobře těžit u kol do dejme tomu 20k kdy si myslím jsme schopni postavit velmi obstojnou nabídku. u klasických kol ve vyšší cenové kategorii si tak jistý nejsem, teda pokud se nejedná o zákazníká který chce něco odlišného. stavíme hodně na rámech od bohumila mrázka a to je prostě radost:-) sám bych si to zatím nekoupil, protože mám trochu závodní ambice, ale ty rámy mají duši, když si k tomu člověk naporoučí nějakou zajímavou barvu tak je z toho prostě nevyhnutelně ***** mezi koly:-)

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.