Krádež kola - Praha 4 - Libuš

39 nepřečtených
  • heget

    Ahoj kluci,

    tak to došla řada i na mě, fakt škoda, že tu máme tak drzé lidi – vlezou na cizí zahradu a ukradnou i kolo.

    No nic, ohlášeno na policii a teď to hodím i sem, protože jsem si jist že tohle moje kolo je docela uexkluzivní a měl jsem ho snad jen já tady v Praze.

    Pokud byste se všimli někoho že prodává kolo : CUBER EDITOR 2018 (černo oranžové), prosím dejte mi vědět, já jsem pravý majitel, byl jsem si pro něj v Německu a nechci hned kupovat nový…

    • vybavení extra řídítka (kožená), Cube Pro 25 Lights, TRELOCK drát, BRUTT představec BRUT.

    Díky moc, za každej podnět.

    0 0
    • Romancero  

      ahoj,

      s kolem ti asi nepomůžu. Ale mně taky ukradli (dost dobré) kolo ze zamčeného sklepa..a to jsem byl doma jen na půl hoďky na oběd.

      Vcelku dost zřejmé , že tohle kradou- tipuju, mladý kluci 12–15 let, je to dle mého organizovaný.,vy­tipovaný předem-náhoda to dle mého nebyla.

      Tohle kolo je ale opravdu originál, takže se asi objeví někde na druhým konci republiky. Máš k němu papíry? číslo rámu?

      PS: já jsme hned po koupi nového kola -kolo zaregistroval v registru u výrobce (Specialized) , ale i zde http://www.kradenakola.cz/

      0 0
    • rasto  

      Vítej v klubu :-/ Neskutečná drzost ukrást notabene ze zahrady… Několika lidem se osvědčilo pátrání po okolních bazarech. Nejsem si jist, zda to bude i Tvůj případ. Vzhledem k exkluzivitě Tvého kola (což možná pozná i smažka) asi nebude prodávat obratem.

      Jestli ale v bazaru najdeš, nedej na sobě nic znát. Jdi v klidu ven, zavolej PČR. Jinak bazárník uklidí beze stopy.

      0 0
      • Romancero  

        Tak po mně vždycky chtéli bazarníci občanku. Bohužel cajti to mají na háku arovnou mi řekli, že je malá naděje, že se kolo najde. Za socíku pamatuji, že dělali namátkové kontroly a zapisovali si čisla rámů

        0 0
        • Potkan007  

          Já přišel o kolo loni – zamčené ve stojanu na zahradě za firmou, 29" XC full. Policajti mi rovnou řekli, ať nepočítám s tím, že ho ještě uvidím. Celé hledání je prý o tom, že příležitostně obejdou okolní zastavárny a bazary. Ještě mi zdůraznili, že nesmím kolo hledat na vlastní pěst, údajně bych tím ovlivnil vyšetřování.

          heget: Hodně štěstí při hledání, snad ho budeš mít víc, než jsem měl já. Mně zbyly akorát záběry mladíka s batohem okolo 18 z bezpečnos­tních kamer.

          0 0
          • Romancero  

            Mně tak trochu imponuje ta drzost zlodějů- jednou mně ukradli zamčené kolo před knihovnou- byl jsem tam tak na 5 minut- jen vrátit knihu. Přistihnout je , pak by šlo o život-jsem cholerik! Netuši, co riskují… hovada

            0 0
          • babkanakole  

            Před lety jsem zažila, jak si majitel ukradenou věc našel v bazaru a snažil se tam dostat policajty.

            Nedostal je tam – nebyli lidi.

            Nedělám si iluze, že se situace výrazně zlepšila.

            0 0
            • atty  

              Problém je ten, že když to bude někde „na vesnici“, tak policajti z nejbližší služebny mají obvykle na starost dalších xy vesnic v okolí a pokud jsou tam ten den na službu třeba jen dva (celkem obvyklá záležitost) a mají nějaký „nápad“ závažnějších věcí (třeba řeší někde nehodu, usměrňují provoz, řeší nějakou další závažnější trestnou činnost…) a majitel si takto objeví třeba kolo v bazaru v pátek ve čtyři odpoledne, není kapacit, které by se tam stihly dostat. To problém je a nic moc se nezměnilo…

              V případě krádeže dražšího kola rozhodně doporučuji to nahlásit, protože pokud má člověk ke kolu nějaké papíry, dá se do evidence zapsat číslo rámu, markanty kola, přidat fotografie, popsat specifika či věci, které vím jen majitel (mám poškrábanou zadní vzpěru a přahazovačku od pádu, mám proti tovární specifikaci jiné sedlo, vidlici, kola…).

              Pátrat si sám po ukradeném kole, nikdo nikdy nikomu nemůže zakázat (to není hledání pachatele vraždy či obdobně závažné trestné činnosti, kde by mohlo dojít k nějakému zásahu do vyšetřování), takže každý majitel ukradeného kola si může projít okolní bazary, zastavárny, podívat se na inzeráty na obvyklých bazarových serverech, poptat se sousedů apod. – pokud kolo ukradl nějaký místní feťák, je obvyklý zdroj prodeje celkem přilehlý bazar či zastavárna s dojezdovou vzdáleností, pokud je to práce jen trochu sofistikovanější, kolo jde přes nějakého prostředníka a tam už může být pak někam dočasně uskladněno či převezeno třeba na opačný konec města či okresu, v případě kol opravdu dražších i mimo republiku. Tam je samozřejmě šance celkem malá, že se kolo najde či vrátí majiteli.

              Každopádně policie v pátrání po kradených kolech postupuje celkem konzistentně furt stejně – dělají se kontroly právě bazarů a zastaváren, opisují se čísla rámů a značky a modely kol, případně kontroly osob (ono když se nad tím člověk zamyslí, tak nejde vymyslet moc jiných způsobů, než kontroly bazarů či kontroly osob a kol), pokud se kontrolovaná data zapíšou v rámci kontroly do jejich systému a objeví shoda s nahlášeným ukradeným kolem, samozřejmě se dělá další opatření.

              Pokud se stane, že se na stejném místě množí opakovaně krádeže kol (obvykle třeba nádraží, kde si lidi kola ráno zamknou a večer očekávají, že na něm pojedou domů), dělají se na to různé akce (od častějších kontrol unifomovanejma hlídkama, po speciální akce kriminálkou), kdy se na místo dají kamery či některý den se postaví třeba několik „hlídek“ a sleduje se konkrétní místo. Dost často maj tyhle akce „´úspěch“, protože se skutečně nějakej zloděj chytne. Obvykle je to ale klasickej drban, kterej přizná jen to konkrétní kolo, na kterém je chycen (někdy ani to ne – má to půjčený, neukradl to a ani když se mu pustí kamerovej záznam, kde štípe řetěz, se k tomu nevyjádří) a palečnice či skřipec jsou bohužel zakázaný.

              Nicméně výslednej efekt je ten, že obvykle v dané lokalitě krádeže na chvíli ustanou (protože drban buď dostane vazbu, nebo častěji protože ho nikdo nezavře, tak usoudí, že jít krást druhej den na stejný místo je moc velkej risk, tak jde/jede jinam).

              Pro ty rejpaly, co křičí, že policie s tím stejně nic nedělá, bych chtěl jen říct, že policie s tím dělá, co je v jejich silách a možnostech zákonných i kapacitních, pokud jde o organizované krádeže kol s vyšší škodou, tak se tomu věnuje stejně, jako jiné majetkové trestné činnosti (krádeže kol jsou statisticky celkem sledovaná věc a žádné policajty nětěší mít někde v oblasti zvýšený nápad a nárůst krádeží nějakého specifického „zboží“. Už jen proto, že nadřízení je pak buzerujou, ať s tím něco dělaj.

              0 0
              • Martin  

                No nevím, máme skoro nejvíc opicajtů na 1000 lidí a opicie má pořád kapacitní problémy? Sum Ting Wong.

                0 0
                • atty  

                  Tohle je přesně argument, který používají lidé, pokud se jim to hodí. A je to argument hodný voliče páně Babiše – řekne se A, ale neřekne se B… Pochybuju, že zrovna ty by ses k téhle stáji chtěl připojit, i když asi policajty rád nemáš.

                  V roce cca 2010 byla provedena nějaká statistická studie, která zjistila, že českej policajt (klasickej pouliční a řešící základní protiprávní jednání a komunikující s občanem) má řádově cca. 140% administrativy (vyplňování papírů a počítačových protokolů) oproti německýmu!!!, cca, 160% oproti skandinávským a dalším celkem „byrokratickým“ zemím, cca. 300–500% třeba proti USA.

                  Přeloženo – českej policajt vyplňuje papíry a protokoly a to vcelku pravděpodobně s největším administrativním zatížením v Evropě a možná i na světě. To jsem si fakt nevymyslel. A pokud i řadovému policajtovy, který má být primárně na ulici a řešit nějaké problémy, tahle administativní zátěž, kterou musí povině řešit, ukrojí třeba 2 hodiny času, pak si to spočítej.

                  Jsou samozřejmě specializované útvary, kde je to jinak. Ale bavím se o těch policajtech, se kterými se lidi běžně setkávaj na ulici, choděj k nim dělat nějaká oznámění.

                  Od roku 2010 se byrokratická zátěž opětovně zvedla, v roce 2010 se u policajtů psaly papíry na to, že se napsaly jiné papíry, dnes se píšou papíry na to, že se nepsaly jiné papíry na to, že se napsaly jiné papíry. K tomu je spisová evidence (vše co oznámíš a dostane to nějaké číslo jednací) vedena elektronicky (složitě se skenují veškeré materiály, fotodokumentace, prostě papíry do počítače), k tomu se spisy dále vedou v papírové formě, někdy i v několika kopiích.

                  Příkladem – klasický spisový materiál k „běžné“ krádeži kola má minimálně cca. 20, ale ve složitějších případech i o mnoho stránek A4 víc, složitější kauzy (především hospodářská trestná činnost), to jsou spisy řádově o mnoha set i tisíci stránkách textu.

                  Zpět k pouličnímu policajtovi – prostě v některých zemí co policajt vyřeší jedním papírem, kde odkliká pár přednastavených řádků v počítačovém hlášení, českej policajt musí vytvořit cca. 20 stránek A4 s různými protokoly, kde se ani v počítači úplně vše shodné „nepropisuje“ a nenatahuje z jiných dokumentů, ale musí se opětovně vyplňovat…

                  Takže pro představu – „nabrat“, tedy zaevidovat a zanést do počítače, vytisknout a následně zpracovat třeba jednu klasickou krádež kola ze zahrady u domu je práce pro 1–3 policajty na cca. 3–5 hodin (podle toho, zda se na místě ohledává prostor, čeká se na výjezd a technika, stahují se záznamy kamer apod.). Jen proto, aby se mohly vyplnit ty „správné“ a zákonem a státním zastupitelstvím vyžadované papíry.

                  To je samozřejmě ukrutně špatně, protože pak nezbývá čas na tu práci, kterou bych si od policajta úrovně hlídkové služby a místního oddělení představoval.

                  Jenže tohle ví a chce trochu chápat jen ten, kdo do toho trochu vidí – ti, kdo nemají policajty rádi a budou si o nich myslet jen to nejhorší budou nesmyslně operovat počtem policajtů na člověka :)

                  A jak znovu opakuji – neobhajuji lemply a nemakačenka, nebo idioty bez mozku, kterých se u policajtů (stejně jako v každé společnosti) najde určitě dost.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    U nás potkáš na ulici maximálně policajta comune ;-) Carabaši jsou na stanici a dělaj papíry :-D

                    0 0
                    • atty  

                      No a u nás tomu tak není, respektive ta administrativa je všude i u „pochůzkářů“. Nejvíc je jí právě a samozřejmě na těch základních součástech – ty místní a obvodní oddělení, co prvotně řešej nějaká oznámení (všechny – od blbostí ala „sousedova větev mi zasahuje přes plot, přijeďte s tím něco udělat…“ až po nejzávažnější věci) a pak je většinou i písemně zpracovávaj a které by primárně měly hlídkovat v terénu atd. Administrativa trestního řízení na jakékoliv kriminálce je písemnostmi defacto stejná, rovněž je minimum času na nějaké „hlídkování“ a práci v terénu – převážně se šetří ke spisům, které se musí v termínech zpracovat. A těch spisů je dost.

                      Prostě ta jednoduchá (a pro mne slaboduchá, ale často záměrně používaná) rovnice – máme tolik policajtů na počet obyvatel, na co si stěžujou? – je pro mne ukázka toho, že pokud si člověk nezjistí a neověří skutečnosti, pak může být nějaký počet něčeho na někoho úplně o ničem.

                      0 0
                  • Martin  

                    Ale to není můj problém. Já jsem tu v roli zákazníka, kterého nezajímají interní procesy „objednané“ služby.

                    0 0
                    • atty  

                      To máš jistě pravdu. Nicméně rozumný člověk to vidí v širších souvislostech a dokáže se zamyslet, zda za ten stav může „pouliční polda“ nebo zkurvenej celej systém. A lidé, kteří policajty stále (a někdy velmi bezdůvodně) hejtuhou za to mohou vcelku také – politická poptávka pak zohleďnuje voličskou nabídku – politické strany si průzkumy zjistí, že lidi moc nezajímá funkční policie a její reálný stav a tak to nemusí a nebudou řešit. A tak dále a dokola… Nic se reálně nezmění, naopak té administrativy přibývá neustále – počet lidí je stejnej, práce více.

                      Vím, že Tě to nezajímá (jako „zákazníka“), ale obávám se, že by se Ti též nelíbilo, kdyby Ti někdo postupně přidával práci, dostával si stále stejný plat a ještě Tě dehonestovaly statistikou, že ve vedlejší firmě je na stejnou práci taky jeden člověk, zvládá to a nestěžuje si (jenže firma vedle má desetinu množství práce a práce obdobného „specialisty“ je tedy řádově desetinová).

                      Obvyklé floskule typu – „když se jim to nelíbí, tak ať jdou dělat něco jiného…“ zde také vcelku nefungují – jen 24 hodinová „úplná stávka“ třeba policajtů by asi dost lidem otevřela trochu oči, na co všechno jsou dnes potřeba.

                      0 0
                      • Martin  

                        Slzičku jsem uronil…

                        V soukromém sektoru je to zcela běžné. Nula bodou a no respect. Fakt, že ********* stát aplikuje zkurvené workflow, mě nezajímá. Koneckonců moje klienty taky nezajímá, že máme pod stav a tak nestíháme vyřídit požadavky. Když se jim zdá, že něco není OK, tak problém eskalují.

                        Už jen stav, kdy si opicie sama mrví kredit měřením za bukem a u cedulí „konec obce“, je takový vtipný. Ano, koncový článek, který s tím radarem jak ****** u cedule „konec obce“ stojí a buzeruje lidi za marginální přestupky, za to asi fakt nemůže, ale bavíme se o systémovém selhání, protože někdo tu hlídku k ceduli nebo za buk poslal.

                        Faktem ale zůstává, že máme kýbl opicajtů na 1000 ovčanů a efektivita nieje bochviěčo.

                        0 0
                        • atty  

                          Dalo by se s tím souhlasit, ale bez urážky – když krachne „Tvoje“ firma, globálně to nebude nikoho zajímat (respektive jen Tebe, další zaměstnance, případně zákazníky, kteří s Tebou mají nějakou spojitost). A zákazníci si najdou rychle jiné „dodavatele“.

                          Když „krachne“ (a že je v krachu celkem dlouho) třeba policie, je to globální problém pro všechny – nelze najít sekundární „konkurenci služeb“.

                          K druhému odstavci – kdy si viděl měřit republikové policajty (tedy PČR) radarem pár metrů před koncem obce? Já už tak 10 let ne (a pokud vím, je to i interními nařízeními pro různé dopravní akce „zakázané“, právě proto, aby lidé neremcali a tohle nezdůrazňovali). Tohle dělá s oblibou městká a obecní policie, která má s tou republikovou tak společný část názvu, stav, že nosí nějakou uniformu a pistoli – jinak je to úplně něco jiného. Bohužel to také mnoho lidí nevnímá (ten rozdíl institucí) a pak jsou všichni „policajti“ na houby.

                          0 0
                          • Martin  

                            Ad 2. odstavec – docela nedávno, tak 14 dní zpátky. Krásná rovná silnice na konci dědiny, viditelnost na kýbl kilometrů dopředu a kdopak se schovával za terénní vlnkou? Státní opicajti. Hýr: https://en.mapy.cz/s/fafulunada

                            Stát je prostě ve svém současném levičáckém pojetí mizerným hospodářem a tristní stav opicie je toho důkazem.

                            0 0
                            • Romancero  

                              no pane jo! Ty nemáš pomahače a chrániče rád"?

                              0 0
                            • atty  

                              Nevím, nebyl jsem tam. Nicméně co vím, tak místa měření na různé namátkové či i celoplošné akce se mají vybírat tak, aby se měřilo na smysluplnejch úsecích (s čím plně souhlasím) a rozhodně se nemají vybírat tak, aby mohla vzniknout diskuze, zda je to pár metrů před koncem nějakého omezeného úseku, obce, či místě, kde by se dalo měření rozporovat (značka schovaná za stromy atp.).

                              Alespoň v té prohnilé Praze k tomu cajzlovští policajti maj takovéhle instrukce, když se plánujou dopravní akce a místa nasazení. Tak možná to někam k Šumperku ještě za těch 10 let nedošlo… :)

                              0 0
                              • Martin  

                                Cajzlhrad je evidentně dál, ale do Asie to ještě nedorazilo.

                                0 0
                    • Romancero  

                      ale asi víme všichni, jak efektivně fungují státem zřizované a řízené firmy a služby, že?

                      Pošta, dráhy, školy…když chceš kvalitu musíš si prostě připlatit..

                      0 0
                  • Romancero  

                    s těmi papíry je to bohužel obecný problém-lékaři, učitelé, podnikatelé ..vědí, že?

                    0 0
                    • Metrick  

                      Pokud nebude vůle v politice tento na havu padlý stav změnit bude se to jen zhoršovat a samozřejmě kapři si rybník nevypustí. Těžko říct zda je mezi lidmi poptávka po státu, který se sere lidem co nejmíň do života. Příkladem budiž systém dotací, kdy velká část lidí (hlavně těch zainteresovaných) každý problém automaticky řeší nějakým dotačním programem neb z částí dotací se něco někam odkloní a ani je nenapadne jiné řešení než dotace (je sucho – program dešťovka, co na tom, že každý kdo má u baráku zahradu zpravidla nějak zachtává ve větším nebo menším rozsahu dešťovou vodu, jo z barelu u okapu za 300Kč se těžko něco odkloní).

                      0 0
                      • Romancero  

                        hlavně, že slibovali méně administrativy!

                        0 0
                        • Metrick  

                          Kdysi jsem se seriálu Jistě pane ministře smál, teď mi to přijde jako něco co někdo vzal jako vzorový příklad fungování státního aparátu. O prioritách ministra vnitra v „potírání nenávistného obsahu na internetu“ škoda mluvit,

                          0 0
                          • Romancero  

                            mě už nějak ten humor přešel..jsem také zavalen papírováním, díky novým normám a jejich „harmonizaci“= i odborníci se v tom přestávají orientovat. a nejvíce biti jsou klienti, kteří se v tom tuplem nevyznají a musí si platit konsultace a raději si nechají udělat zkoušky navíc, aby něco neprošvihli! A největší legrace je, že inspektoři ČOI, kteří mají kontrolovat papíry a kvalitu se nás musí ptát, sami nevědí!

                            0 0
    • jonti  

      Nemyslim ze je to drzost, spis jsou to profici, jinak by je nekdo casto pristihl. Asi jich bude vic, jeden hlida a druhy krade a za rohem to nalozi do dodavky.

      0 0
      • Romancero  

        jeden jde okolo bicyklu…má pod kabátem štípačky. Uštípne nenápadně zámek ..a jde dál. druhý jde za ním a v pohodě na kolo nasedne a ujede…

        0 0
    • Romancero  

      https://www.youtube.com/watch?…

      zajímavý projekt= ale Hradec vede! https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • atty  

        Zajímavý by byl, kdyby dle zkurvených zákonů na ochranu osobnosti nemusel mít zloděj rozostřenej ksicht, aby se video dalo publikovat. Takhle nikdo nikoho nepozná a že se někde opřený kolo dřív či později ztratí, není žádná novinka – na to se nemusím koukat na videa :)

        0 0
        • Romancero  

          to by chtělo nějakou neoficiální soukromou iniciativu. Ale přece , když mně něco nepatří, pak to neberu i když to není zamčené-mně zase tohle přijde samozřejmé

          0 0
          • atty  

            I jakákoliv soukromá iniciativa by se zveřejněním detailů o zloději dopouštěla protiprávního jednání a byla by pak vláčena bahnem (hůř a mediálně i od státních institucí). Z hlediska selské logiky je zveřejnění informací o zloději pochopitelné (a odjakživa používané), z hlediska výkladu současných zákonů a pràvních úprav je to protiprávní jednání. Otázkou je, kdo si tenhle paskvil vyrobil a komu vyhovuje. Zneužitelné je bohužel dnes vše, tak chápu i tento aspekt a opačný efekt (kdy by mohl někdo někoho záměrně poškodit). Nicméně z hlediska toho selského rozumu nemožnost zveřejnit třeba záznam krádeže, aniž by byl podezřelý zbaven možnosti identifikace… to mi prostě hlava nebere. Protože v určité fázi vyšetřování to prostě možné není.

            0 0
    • Romancero  

      není snadné se „zbavit“ drahého kradeného kola

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Pavel  

        njn, ta naše Asie halt není Cajzlov. ;-)

        0 0
      • atty  

        Celkem rarita a shoda poctivého prodejce kol a dalších náhod. Jinak 9 z 10 bazarů či „kolokrámů“ kolo klidně vykoupí třeba za 5k (feťák je spokojenej, bazarník ještě víc) a kolo pak může putovat na druhej konec republiky někam do „spřátelenýho“ bazaru, či je rozmontováno na součástky a prodejně „zhodnoceno“. V případě luxusních věcí to klidně může jít za hranice, či měsíc dva někam „uskladnit“ a pak třeba ebay nebo jiný cizí „bazar“.

        Takže pro hloupou smažku, co to nabídne v prvním přilehlém bazaru v okolí je to možná riziko, pro lidi, kteří se tím živěj tolik ne – těch kanálů, kudy se to dá prodat jako celek, nebo po součástkách mají vždycky dost.

        0 0
    • Tydlii  

      Praha 4

      Author Basic rám 2010, modrý

      Přední kolo mavic crossride

      Zadní noname

      Řazení slx 3×10

      Prehazovacka XT 3×10

      Kliky slx 3×10

      Riditka force basic

      Sedlovka/sedlo UNO

      Aneb na každého jednou dojde, tak kdybyste zahlédl tuto prazvláštní kombinaci na bazaru, tak hodte sz, díky …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.