Koupě bazarový silničky/cyklokrosky

33 nepřečtených
  • nitraq

    Výhledově koukám po nějaký levnější bazarový silničce nebo cyklokrosce a zjišťuju, že se v tom vlastně vůbec nevyznám. Použití by bylo na dojíždění do práce (dá se čistě po asfaltu, ale i po štěrkových cestách a lehčím terénem), sólo vyjížďky, případně s přítelkyní, která má bike, ale většinou jezdí především cyklokrosový terén.

    Pár dotazů:

    • jak moc a v čem se od sebe liší silnička a cyklokroska?
    • jak poznat stav bazarovýho kusu – na co se zaměřit, kde hledat nejdražší problémy
    • velikost… podle competitive cyclist bych měl mít délku horní rámovky mezi 547 a 551 mm, to je dost malej interval, co to udělá, když to bude třeba o centimetr víc nebo míň? Je ještě nějaká míra rámu, kterou si mám ohlídat?

    Inseam: 85 cm

    Trunk: 60.5 cm

    Forearm: 36 cm

    Arm: 68 cm

    Thigh: 61 cm

    Lower Leg: 55 cm

    Sternal Notch: 145 cm

    Total Body Height: 177 cm

    The Eddy Fit (cm)

    Seat Tube Range c–c: 56.2 – 56.8 cm

    Seat Tube Range c–t: 58 – 58.4 cm

    Top Tube Length: 54.7 – 55.1 cm

    Stem Length: 10.1 – 10.7 cm

    BB–Saddle Position: 74.1 – 76.1 cm

    Saddle Handlebar: 54.4 – 55 cm

    Saddle Setback: 6.9 – 7.3 cm

    Díky moc za každý info.

    • p@X  

      Na začátek bych si ujasnil typ brzd, jak široký pláště budeš asi jezdit, jestli jezdíš jen za sucha, …

      • nitraq  

        Brzdy… je mi jasný, že to nebudou kotouče, ty se na levnějších bazarovkách prakticky nevyskytují. Pláště – u silničky je to jasný, u cyklokrosky bych asi začal s většinou osazovanými širšími se vzorkem s možným přechodem na něco trochu užšího. Počasí je asi jediný jasný, celkově nerad jezdím v dešti.

        • Singlespeed  

          Užší plášťe dáš vždycky. Ale s širšíma bývá u mnoha rámů problém. Takže vycházej spíše z maximální požadované šíře plášťů a z toho, zda budeš chtít blatníky nebo ne. Od toho se odvíjí i typ brzd. Širší pláště + blatníky = nemožnost použít mini-V brzdy jen cantilevery, které však moc nebrzdí, ale je možno je osadit kyvkovým posilovačem (ten nějaké to procento brzdné síly přidá). Širší pláště + blatníky se taky často vůbec nevlezou do rámu a do vidlice.

          • nitraq  

            Jasně, chápu, díky. Takže tím se dostávám zpátky k otázce – když si koupím cyklokrosku a časem zjistím, že jezdím víc a víc silnici, jak moc si budu rvát vlasy, že jsem nevzal rovnou silničku?

            • Singlespeed  

              To je těžko říct. Já jezdím jak na klasické silničce, tak na crossovém kole s berany a kvalitními silničními záplety. Na tom přestavěném crossu vůbec není špatné svezení, občas jsem s ním jezdil i na prestižní víkendové palby s nařvanými silničáři :-). Je takový klidnější, pohodlnější, ale za pedálem jde velmi dobře. Takže já bych se bez čistokrevné silničky v pohodě obešel.

    • Johnnyxjr  

      mrkni na jejich stránky tento víkend budou testovačky a maj tam taky nějaký cruxe tak si udělej rezervačku a projed si to https://www.kola-radotin.cz

      • nitraq  

        O testovacím víkendu vím, byl jsem loni, to jsem zkoušel silničky. Letos mi to ale ani na minulý, ani na tento termínově nevychází.

    • nitraq  

      Ještě teda dotaz k velikosti – jak moc se dá kompenzovat případná větší nebo menší délka horní rámovky? Na biku vím, že zhruba centimetr se dá v pohodě vyřešit představcem, tak jestli to platí i tady. A dál na co koukat při prohlídce bazarovky? Stav řetězu, vůle v nábojích, probržděnost ráfků, tloušťka brzdových špalků… ještě něco?

      • tromboonen  

        Re CX versus silnice… mam karbon jednici, ale jakmile jsem ji koupil, uz jsem porizoval i to CX jen proto, ze mi pripadalo, ze do sracek nebo nekam kde se o to budu min starat proste tu jednici vozit nechci.. Kdyz dam do CX silnicni zaplety, je to sice porad o kousek tezsi kolo, ale jinak skoro neni rozdil (dokud nezavodis 40+)..

        Takze na dojizdeni bych klidne vzal to CX (ale ty se z druhy ruky hur shanej), respektive klidne i silnicku s turistictejsim ramem co zvladne slusne plaste, ja mam i na jednici 27 mm (ofiko 25. v reale 27) a ty daji v pohode sterk, totalne rozbitej asfalt nebo i polnacku… jezdit denne na asfaltu CX plaste se vzorkem bych nechtel, prece jen to jede min..

        Re delka, 1 cm je nic, jen typ beranu a poloha pak udela v klidu 2 cm… rek bych ze tak 2 cm ± na delce je v poho, ale s prihlednutim na vlastni proporce, ja mam dlouhy nohy a kratky ruce, takze mi vyhovuje co nejkratsi ram, ale to s sebou nese velkej drop, na ten si musim davat pozor a i tak koncim s podlozkama a predstavcem nahoru… u kazdeho kola proverit nakresem, ale obecne ±2cm a kompenzace predstavcem nebo beranama nebo obojim je OK..

        Na co koukat, no retez je spotrebak, snad jen ze by byly po smrti i pastorky nebo prevodniky, ale to by i cele kolo bylo srot, silnicky tak netrpej, vetsinou jde poznat na prvni pohled jak se o to kdo stara… spis veci jako dualy, kdyz na to nekdo sere a jezdi ve srackach a necha tam lanka sto let, muzou se posrat… zaplety tak zbezne prohlidnout… kdyz je kolo vporadku, jen seridis a jezdis, kdyz kupujes neco levnejsiho a hodne pouzivanyho, pocital bych s vymenou lanek, bowdenu, spalku… stejne pokud jsou to seriovky u levnejsich kol nic moc a tyhle veci z toho udelaj pocitove novy kolo, takze se to vyplati

      • ˘Ö˘ Krab  

        U silničky se spíš drž kratších rámů a delších představců, u CX klidně naopak. Dívej se na stav zápletů, klik a funkci řadících pák, všechno ostatní se dá řešit relativně levně.

        Pokud by kolo s původním pohonem a řazením jelo a řadilo uspokojivě, nic bych neměnil. Při troše údržby jsou pro běžného smrtelníka mimo zimní provoz silniční komponenty (vyjma řetězu, kazety, obutí a brzdových špalků) téměř nespotřebovatelné.

        • Singlespeed  

          Krátký rám a dlouhý představec není moc dobré řešení. Jednak si člověk kope do předního kola a jednak se v porovnání s dlouhým rámem a krátkým představcem mnohem hůře jezdí ze sedla (přední kolo je moc pod jezdcem). Jsem za trochu delší rám a představec 9–10 cm. Divím se, že na to výrobci už dávno nepřišli :-).

          • jecnak  

            Jsem pro vsemi deseti. Inspirovat se za kazdou cenu profiky to nema, pro hobika pohybujiciho se jinymi rychlostmi a vyzadujiciho jiny posed, valny smysl. Jak u silnicky, tak u krosky mam 8cm.

            • kalimero  

              A já jsem si myslel, že jsem s 8cm představcem u silničky divný. Díky Ječňáku..

    • nitraq  

      S dovolením si vytáhnu svoje vlákno:) Tehdy to neklaplo, teď mám vybráno Kona Jake – http://www.konaworld.com/jake.cfm a váhám mezi velikostmi. 51 má ett 545 mm, 54 560 mm, reach mají dost podobný – 383 a 386 mm. Platí doporučení ječňáka, Singlespeeda a kalimera, že je lepší trochu delší rám, v tomhle případě 54?

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Ono se to nakonec vykrati na vetsi ram= vys riditka, mensi ram=niz riditka. Predozadne mi vychazi rozdil v delce predstavce pro stejnou horizontalni vzdalenost vuci ose predniho kola 9.7 mm. (konkretne tahle tabulka 51 vs 54 a stejne podlozek pod predstavcem).

      • Pán z Dubu  

        Bylo by dobré znát rozměry řidítek. Kompakty stále více kompaktí, jestli je Fit z doby delšího rake a hlubšího dropu, mohlo by jeho doporučení vycházet nakrátko.

        • Hroch obojzhivelnyj  

          Jako pozor, na kompaktech muzou paky vychazet vyrazne dal nez na klasickem oblouku. A aspon ja jezdim vetsinu casu v drzeni za paky. Prakticky se mi to potvrdilo, 3T Ergonova reach77 vs. Cinelli Giro d'Italia reach tusim 75.

          • Singlespeed  

            Z obrázku Kony vidno, že jsou berany hodně „krátké“, takže by tento problém nastat neměl.

            • nitraq  

              Z Kony celkem promptně reagovali. Představec 90 na obou velikostech, řidítka reach 70 a drop 130, šířka 420 na 51 a 440 na 54. Trochu mimo – geo jsem si porovnával s Emondou 2015 a furt mi bylo divný, že ta Kona má výrazně vyšší stack u jinak podobně velkýho rámu. Nedalo mi a kouknul jsem na geo roku 2016 a v patnáctce měli překlep, takže pak ty rámy jsou skutečně podobný, což je dobrá zpráva, páč ta Emonda mi vcelku seděla.

              • tromboonen  

                Bacha na tu šířku, jestli nemáš ramena jak Arnold, a vlastně i jestli máš, ber rodla jen na šířku ramenních kloubů, ne celých ramen, to taky „prodlužuje“ posed. 440 mi přijde dost

                • nitraq  

                  Zkusím a uvidím, maximálně koupím menší FSA Omega compact a tyhle střelím, pořád to kolo bude za hezkou cenu.

                • jecnak  

                  44 je na CX vic nez vhodne. Vozi to bezne i holky.

                  • tromboonen  

                    Tak na nějaký klouzání v bahně možná, ale nitraq to chce hlavně na cesty a polňačky…

                    • nitraq  

                      Jasně, asi by byly vhodnější ty 42, ale kvůli takový drobnosti z hlediska nákladů to zatím řešit nebudu. Když nesedne, tak nesedne a vyměním. Ostatně aerodynamika zatím asi nebude příliš faktor, třeba časem.

                      • tromboonen  

                        Já mám na jednici asi o 2 cm širší a trochu to vadí, ale to je dáno tím, že mám ten větší drop a krátký ruce a tohle to ještě zvětšuje/prodlu­žuje…

      • nooski  

        Stack je o 2 cm větší, takže bych se rozhodoval opravdu podle tohodle rozměru. U 54 budeš mít rodla výše nebo nebude třeba použít tolik podložek a představec do pozitivu a pak kolo nebude vypadat tak blbě jako na těch stránkách :-)

        • nitraq  

          Dobrá úvaha všech tří, díky. Navíc od pohledu tam jsou hodně kompaktní řidítka, takže mírně delší rám oproti doporučení by mohl být. Standover 80 při inseamu 85 taky jde, čímž je vyřešeno, jde se objednávat:)

      • tromboonen  

        Na CX se většinou doporučuje o cca 2 cm kratší posez než na silnici… jestli se tam dostaneš rámem nebo představcem a rodlama je celkem jedno, spíš záleží, co to udělá s dropem abys to neměl k rodlům moc dolů. Nakreslil bych si to v měřítku a koukal na rozsah dropu.

        • nitraq  

          Tím se ale asi myslí v případě cx použití, ne? Stojky, vracečky, bahno, písek apod. Tohle bude spíš dneska tak moderně označovanej gravel – občas silnice, občas lesní a polní cesty, cx terén spíš příležitostně.

          • tromboonen  

            Asi jo, já to taky mám spíš jako dvojku/zimáka, ale když jsem párkrát vyrazil do drsnějšího terénu, tak kratší a vyšší posed fajn.. mám extrémní rozdíl mezi nohama (dlouihý) a trupem a rukama (krátký), takže potřebuju co nejkratší rám, silničku mám 54 a drop větší než by se hodil, CX jsem koupil naslepo 53 dlouhej nesloping rám a vyšlo to parádně, drop menší a dýlka podobná, sedí mi líp…

          • bezdratova.sprcha  

            No tady jsou dva rozdílné názory – jeden ti bude tvrdit, že je lepší menší rám, protože prodloužit a zmírnit agresivitu posedu můžeš kdykoliv. Druhý ti zase bude tvrdit, že je lepší větší rám, protože stejně půjde zmenšit osazením jiného představce a když chceš výš řidítka, nemusíš tam cpát tolik podložek.

            Já osobně jsem šel cestou většího rámu s tím, že chci mít jen malý drop a vím, že do závodního posedu ho nikdy ladit nebudu. Pokud má kolo v základu řekněme 90mm představec a ještě k tomu nějaký setback na sedlovce, je to opravdu hodně prostoru na to, aby sis posed doladil podle potřeby.

          • jecnak  

            Dneska už se tak krátké rámy netlačí ani na závodní CX. Proti silničce cca 0,5cm v délce rámu a nebo ani to ne, jen kratší představec. Navíc přesně jak píšeš, záleží na konkrétní použití a schopnostech jezdce. Tvoje úvaha výše, kdy z Emondy, která ti sedla odvozuješ cx/gravel je správná. Přiklonil bych se k Nooskiho přístupu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.