• blaza84

    Zdarec, nemůžu seřídit přední kotoučovou brzdu, je to Avid Elixir 5 s kotoučem Avid průměr 185mm. Když povolím šrouby, tak dostanu brzdu do potřebné polohy, že o kotouč nezavadí, ale po dotažení šroubů si brzda vždy sedne tak, že o kotouč celkem dost drhne. Postup povolit šrouby-zabrzdit-dotáhnout-odbrzdit také nefunguje. A není to, že by byla na kotouči osma, drhne to celkem rovnoměrně po celém obvodu. Nevíte, čím to může být? Už mě to pěkně s*re, místo abych jezdil pořád šteluju brzdu. Zadní seřídím bez problémů.

    • MirosPikos  

      Jsem si téměř jist, že vím čím to je – tvýma rukama. Pokud ne rukama, tak špatně se vracejícím pístkem, který je třeba opatrně vysunout a promazat DOT 5.1. Ovšem při tvé šikovnosti zvaž, jestli dokážeš brzdu odvzdušnit, když to s vysunutím pístku přeženeš.

    • BigKarel2  

      Při dotahování měj kolo zatížené jako když na něm sedíš a dotahuj šrouby postupně né nejdřív úplně jeden a až pak druheju…

    • Azmir  

      Vem si kamaráda, povolte šrouby, sedni na kolo, zmáčkni brzdu, a kamarád dotáhne šrouby a hotovo, pokud nepomůže, tak sednout na kolo ty nebo tvůj kamarád a zkusit vystředit kotouč přesně tak aby o desky nedrhl a dotáhnout.

      • blaza84  

        Jenže po dotažení si to dycky sedne blbě. Sedl jsem na to s povoleným třmenem a když jsem si popojel, zabrzdil a odbrzdil, tak to nedrhlo. Znovu jsem zabrzdil, druhý mi dotáhl šrouby a po odbrzdění opět drhne. A docela dost. A jak říkám, osma tam není, drhne to rovnoměrně.

        • JakeF  

          Tahle metoda moc nefunguje… Chce to vystředit normálně podle oka, aby byla na obou stranách vidět mezera. Pokud máš dost pevný osy/upínáky a rám, tak ani není potřeba, aby na tom někdo seděl.

          • jIrI___  

            Vystředit Avidy podle oka je díky jejím debilním čočkovým podložkám celkem kumšt :)

            • šlapatko  

              Taky díky neviditelné mezeře :-)

              • MlokCZ  

                Fungující Avidy mají mezerou poměrně velkou. Mezera je vidět i u Formulí, kde je o dost menší než u Avidů…

                • šlapatko  

                  V tom je ten vtip.Fungujících Avidů moc není :-)

                  • MlokCZ  

                    Jak píšu níže, troje mám doma. A pak si rychle vybavuju v mojem okolí další 4 (všechno různé verze Elixiru). Problémové opět žádné.

                    Tím samozřejmě nechci tvrdit, že Avidy nejsou občas problémové, to určitě jsou. To jsou ale občas i jiné brzdy a to včetně Shiman.

            • JakeF  

              Vím, jednou jsem měl tu čest… Na moje kolo nesmí, zlatý Hope a Shimano :).

            • MlokCZ  

              Já si o sobě myslím, že moc šikovný nejsem. Seřízení Avidů je ale naopak pohodička (seřizuju na nezatíženém kole vždy dle oka, vím o kolik nesouměrně je na mojem kole potřeba) a Avidy seřizuju naopak rád.

              Díky podložkám to jde seřídit dobře i když se to po zatížení hne a změní úhel mezi deskami a kotoučem a vůbec nemusím řešit, že nejsou zcela ideálně dosedací plochy (ono i frézování je problematické kvůli tomu jak se to mírně hne po zatížení).

              To u Formulí, kde je menší mezera a do hry se dostane ještě mírná změna úhlu po zatížení, tam je to na seřízení ta „správná zábava“ a čočkové podložku na to netřeba…

              • jIrI___  

                Já Avidy při seřizování nenáviděl. V tomhle ohledu zlaté Shimano, tam s tím nemám problémy. S Formulema jsem se naštěstí ještě nesetkal a doufám, že dokud nezvětší mezeru mezi deskami, tak se s nimi ani nesetkám :D

          • blaza84  

            Já to s povolenými šrouby vystředím, ale dotažením se to pohne o půl milimetru a nalepí jednou deskou na kotouč

            • parduba  

              Někdy je potřeba propilovat oválné díry na třmenu případně vypodložit redukci.

            • JakeF  

              Tak ho musíš držet/tlačit, aby se pohnout nemoh… Pokud by na to nestačily otvory, tak roztáhnout desky, aby si pak promačkáním páky sedly na prostředek, případně jim v tom trochu pomoct.

              • MlokCZ  

                Přesně tak, je potřeba třmen podržet, mírně se hne při utahování na každých druhých brzdách a zmáčknutá brzda ho nedurží (ohne se kotouč).

        • hony007  

          Já sem posledně tlačil ten třmen k sobě, protože tím utahováním se přibližoval ke kolu, stačilo to.

    • Azmir  

      Vem si kamaráda, povolte šrouby, sedni na kolo, zmáčkni brzdu, a kamarád dotáhne šrouby a hotovo, pokud nepomůže, tak sednout na kolo ty nebo tvůj kamarád a zkusit vystředit kotouč přesně tak aby o desky nedrhl a dotáhnout.

    • hctr  

      Vymen avidy a mas to :D

      • BigKarel2  

        pytel…stačí vyměnit 5tky za Rka :D

        • šlapatko  

          Ale pi.u avidy jsou nahovno všechny.

          • BigKarel2  

            No když je někdo levej… :D tak sou pro něj na pyču šecky značky :D :D

            • šlapatko  

              To je možné.Nadávám na Avidy všeobecně.Jsou poruchové a né že ne.

              • hawrda  

                To není možné,kotoučovky jsou pokud vím bezúdržbové…

              • MlokCZ  

                Občas poruchové jsou každé brzdy. Avidy jsou asi mírně náchylnější na zadření pístků při častém používání v extrémních podmínkách. Zbytek už řeší jen ruce.

                PS: Doma jedny Juicy 7, staré 6 let, najeto asi 15tis. km, jednou vyměněná brzdovka, bez jediného problému. Dále dvoje Elixiry, jedny asi 6tis. km, druhé asi jen 1tis. km (manželka má na nich zatím jen tak málo). A opět bez jediného problému.

            • MirosPikos  

              Tak nějak, nebo když je někdo línej používat vyhledávání.

    • BlickM  

      máš omačkaný ty vyrovnávací podložky, nebo jak se to přesně jmenuje

    • TREK6700  

      seřízení avidů je někdy otázka 30s a někdy 30 min. Myšlenka čoček, které naštelují po zmáčknutí brzdy třmen do ideální polohy je skvělá, ale nefunguje. Čočky se vymačkají, je tam prach atd… Někdy je to opravdu jen o povolení, zmáčknutí, utažení a hotovo. Jindy a hlavně zadní seřizuji tak že: Sleduji kal se mi úhýbá kotouč při zátěži ( papír na zem a pořádně opřít o sedlo. Dále kontrola jestli střed třmenu prochází středem kotouče ( pokud ne, seřídit pístky, nikdy nechodí stejně). Dále povolit – vyšroubovat šrouby a vyčistit čočky. Dále nasadit dotáhnout na možnost pohybu a zabrzdit. Dále držet zabržděné a rukou srovnat čočky otočným ohybem. Dále ještě lehce dotáhnout a rukou vystředit třmen tak, aby byl pod zatížením uprostřed. V měm případě je normální, že kolo škrtá když ho tlačím, ale jak nasednu, je to v pohodě.

      No a jak musíš vyndat kolo, nebo měníš desky, tak je to nanovo :-) U nových desek je nechám škrtat a seřizuji až po první cestě. Seřídit nové je skoro nemožně.

      Tolik mé postřehy

      • camillio  

        K tomuhle přidám s dovolením otázečku :-)) Když je pořádně sešteluješ, škrtnou si občas? Já totiž řeším problém s pístkama (zřejmě, mám subjektivní pocit že dříve jsem tohle neřešil) – když brzdu sešteluju, tak při jízdě škrtání nevnímám (pokud nejedu naklopenej apod.), ale jakmile seskočím z kola, tak to škrtá dost. Aby to brzdilo, to ne, ale „popiskujou“ (popískávaj)… Možná že se to děje i při jízdě, jen vlivem rychlosti to nevydá hlásku.

        Strašně dlouho jsem na avidy nedal dopustit, ale od té doby co jsem zuřivě rozhýbával pístek, nakonec komplet vyměnil brzdovku a pořád se mi to nějak nezdá, nevím co si o nich myslet.

    • ares  

      Vlivů na seřízení s ohledem na škrtání kotouče o destičky je dost. U Endura jsem třmeny vyrovnal podložkami a nic mi neškrtá ani v zátěži ani bez zátěže. Výjimečně si kotouče škrtnou, pokud je rozžhavím (od namontování před 5-ti lety neproběhla žádná údržba). Floaty krásně cinkají při chladnutí. K věci: Při servise kotoučovek se mi osvědčilo k upevnění a seřízení používat podložky z vyřazených brzdových špalíků. Dodám podložky, na povolených šroubech brzdu zabrzdím a dotáhnu. V podstatě šteluji třmen obdobně jako brzdový špalík. Někdy to je napoprvé, někdy na podruhé. Na potřetí holt přijde ke slovu hrubé násilí, kdy je potřeba i porovnat kotouč. Ten je sice z výroby zpravidla placatý, ale po datažení na nábu se občas zvlní. Pak nemá smysl ladit třmen. Chyba může být v grotu (i barvě) na nábě nebo na kotouči, ale i na patkách na rámu či vidlici.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.