• Verdi

    …ahoj, jsem naprostej amatér a začínám na kole, minulej týden jsem koupil MTB MERIDA 590fx – začátky s řazením byly blbý – prodejce nebyl ochoten mi vysvětlit techniku řazení a tak se mi párkrát stalo, že mi i spadl při špatném přeřazení řetěz, z jiných zdrojů jsem zas slyšel, že to je seřízením – prý pokud je kolo dobře seřízené, řetěz spadnout nemůže – je to tak? Může být nové kolo špatně seřízené? Kde na netu najdu vysvětlení techniky řazení (pro amatéry) případně podle čeho se naučím seřizovat si kolo sám? Díky za pomoc laikovi :-)

    0 0
    • Sethi  

      tady najdes par veci, ale nevim jestli zrovna razeni. Kazdopadne bys nemel kryzit retez. to jest mit vepredu nejvetsi kolecko a vzadu taky. a naopak. http://www.ambike.com/tech.htm

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Řetěz občas spadne i na seřízeným kole. Jednou z podmínek je, že není zrovna vhodný řadit v největšim tahu, třeba v kopci. Pokaždý při řazení na zlomek povol tah, zařaď a zas přidej, pokud zrovna nespurtuješ na vrchol Tourmaletu :-). Řazení tim dost trpí. Převody typu „velká-velká“ nebo „malá-malá“ taky moc nevoz, to je právě to křížení řetězu. Pak to různě chrčí, drnčí a řazení trpí.

      0 0
    • enjoy  

      jak rika brouk_pytlik.kdyz budes radit nesmyslny prevody tak uslysis ze delas nejakou blbost.taky nema cenu tam ty prevody rvat…,pekne s klidem.nekdy se ti stane ze tam palcem prevod nejde,tak packu zmacknes trosku vic.je to cely hrozne intuitivni,brzo si zvyknes.

      0 0
    • chorvat  

      u takovyho prodejce si nemas nic kupovat,. tedy pro kazdy ze tri prevodniku sou urceny prevazne 3 pastorky (9kolecko) ale muzes aji vic.
      Urcite ne extremy jako krizeni retezu a pri razeni nahoru trochu povol v pedalech.

      Hodne se muzes naucit na www.parktool.com

      0 0
    • Žanek