Seřízení kotoučovek Avid Juicy

86 nepřečtených
  • smith22

    Zdarec všem.Potřeboval bych trochu poradit ohledně seřízení hydraulických brzd Avid juicy 3.Nemám na mysli ovzdušnění ale seřízení vůle mezi kotoučem a deskama.Trochu sem se na to díval ale nekuchal sem to zatím.Je to na na novým kole a zachvilku to má jít na garančku.Než to tam ale půjde chtěl sem si to poštelovat sám(na tu garančku to povezu stejně jen proto abych měl pak bezplatnej servis kdyby se stím něco stalo,je to jejich podmínka)Začal mi trochu vadit kotouč o desky(vpředu i vzadu).Myslím že tam bude nějakej vymezovací mechanizmus jak u auta když se opotřebovávají desky ale chtěl sem se zeptat na co je ten šroubek(vypadá jako torx,hvězdička) na tom třmenu?A další takový je z vrchu na brzdové páce.Řekl sem si, že se radši zeptam než stím začnu točit. :-))

    • TheIF  

      Neseřizuje se vzdalenost destiček od kotouče sama ? Jen když mi začnou škrtat tak povolím ty dva imbusy, zabrzdím, opatrně dotáhnu a je klid.

      • smith22  

        Však jo sem to psal i výše že se to asi vymezuje samu v závyslosti natom jak se opotřebovávají desky.Ale mám tam na třmenu a na brzdové páce nějaký šroubky navíc.počky to musím vyfotit.

        • Pebe  

          ty nejsou navíc, jsou právě na odvzdušňování, nesahat :-) jinak škrtání jak píše TheIF, povolit dva imbusy, zmáčnout páku (klidně víckrát), držet páku a současně ty imbudy utáhnout. toť vše…

          • smith22  

            OK dík za radu.Hned to provedu.Vím jak se ovzdušňují brzdy u auta a tady si to nedovedu moc představit.U auta máš ovzdušňováky a na ně nasadíš tu hadičku ale tady budu asi potřebovat nějakej přípravek kterej namontuju místo těch šroubků ne?

            • Pebe  

              přesně tak, ale není to nic lacinýho… www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

              • smith22  

                A sakra.Ale možná by to šlo vysoustružit ty potvory do toho závitu a sehnat stříkačku.Ale byl by to asi takovej ,,hokus pokus,,

                • Pebe  

                  jelikož neřekneš odkud seš, tak ti neřeknu, kde to v servisu maj :-)))

                  • smith22  

                    Jižní Morava.Okolí Brna.Snadno se dostanu i do Brna i do Břeclavi.

                    • Pebe  

                      tak fajn, mě to dělali v Praze :-)) v Trinnity ;-)

                      • Rockman  

                        a jak často se to dělá?

                        • MlokCZ  

                          Jak často je třeba (většinou při nějakém problém, u brzdovky to chce čas od času cca každé 2–3 roky preventivně vyměnit kapalinu).

                          Moje statistika:

                          XT (olej), za 2 roky počet odvzdušnění 0 J7 – za 1,5 roku počet odvzdušnění 0 K24 – 4 měsíce počet odvzdušnění 0

          • fireman01  

            tak presne tenhle postup u me nikdy nefunguje, vzdycky to steluju tak 15 minut a ted mi skrta predni a nechce prestat ani po rozborce tak nevim..... asi to bude rukama :))

            • joejoe  

              Nevim jaký postup podstupujes, ale jestli je to ten s povolením šroubů, několikrát zmáčkneš brzdu, potom držíš a dotáhneš, tak ten je správný. I mě to na začáteku vždycky cinkalo. Nevím proč, ale vždycky jsem utáhnul na tvrdo jeden ten šroub (imbus) a potom teprve ten druhej. Ale potom jsem to začal dotahovat rovnoměrně – postupně (přitáhnutí horního, přitáhnutí dolního atd.) a nejadnou se daří a ani necinká.

      • smith22  

        Toto sem měl na mysli.Stejný šroubek je i zvrchu na brzdové páce.

        • Pebe  

          tak ještě jednou, jsou to odvzdušŇovací porty, ty šroubky se odšroubujou, našroubuje se Bleed kit a můžeš ne odvzdušnit.

          • smith22  

            Jasně pochopil sem to,jen sem to odeslal pozdě tu odpověď.Každopádně dik za radu.

        • TheIF  

          Hm máš už ty nový AVID kotouče, taky mě čeká jeho nakup, protože na tom mém 180mm je malinak prasklina na brzdné ploše :( No aspoň to nebude vibrovat jak s polygonem

          • smith22  

            Jo brzdí fakt solidně.Už sem to tu jednou psal.Ze začátku horší než předchozí ,,V,, ale to je pochopitelmý když nebyly zaběhnutý a teď když na to z velké rychlosti cca 60km/h dupnu tak mám daleko kratší brzdnou dráhu než u předchozích ,,V,,.Zatím sem s nima spokojenej akorát mi ted začaly vadit desky o kotouč tak pujdu povolit ty dva imbusy a udělam tu proceduru co mi tu chlapi radili.

            • capis  

              Já to tak utavuju často, asi hodně brzdím a kotouče škrtají a já bych vyskočil z kůže, ale nepatrné škrtání je třeba se naučit ignorovat, to ke kotoučům snad patří

              • TheIF  

                No teď když mám ve předu pevnou osu, tak přední už neškrtá a ani jednou jsem ji nemusel štelovat.

    • sportovni_biker  

      A jak třeba řešíte situaci, když dejme tomu sundám kolo, vyměním duši, nasadím plášť a znovu chci kolo nasunout.

      Ještě se mi nikdy nepodařilo trefit původní polohu. Problém je také, že mám zvlněné kotouče, ač nechápu, jak je to možné. Koupil jsem je s LX brzdama, SM-RT75, nasadil a už trochu házely. Najeto 200 km a vypadají, jako kdyby do nich někdo kopnul (to jsem najížděl zatím jenom na silnici) a s přední brzdou už je to zatraceně zdlouhavý to dostat do polohy, kdy neškrtají desky.

      • TheIF  

        Při sundaní/nasazení kola je to většinou OK, škrtat(teda spíš pernamentně brzdit) začnou vždy když to někde položím, už sebou vozím imbus jinak z toho je pak trenažer i když jednou jsme na to přišel až doma po 30km, že se to přední kolo nějak špatně točí :)

        • smith22  

          To je pak ale docela nahovno.Vydáš ze sebe zbytečný síly.Nestraš.Jestli mě to tak taky bude dělat tak to se mám na co těšit teda.

        • sportovni_biker  

          To přeci, ale ta původní poloha stejně nejde natrefit :-) Navíc když bych měl úplně rovný kotouč (což jsem nikdy neměl), brzda by na něj byla naladěná a já bych to kolo znovu nasadil, tak těžko to lze trefit naprosto přesně a následně se bude kotouč na nějakou stranu ohýbat (podobně jako u mechaniky)

          A ani si nedovedu představit, když při závodě bodnu a pak dalších 30 km pojedu s brzdícím kolem :-) Naštěstí foukám pneumatiky na vyšší tlaky, takže procvaknutí se mě zatím vyhýbá.

          • McBlacky  

            to vidíš moc černě, nikdy jsem po vyndání a nandání kola nic neseřizoval, jak už tu někdo psal, když lehneš tak to občas rozhodíš, ale spíš ohnutím kotouče, když je lehce dá se srovnat rukou, když hodně –vyhodit. Občas se ty šroubky povolujou sami ale když je pořádně utáhneš tak ne…

            • sportovni_biker  

              No nevím, jestli je možné lehce ohnutý kotouč srovnat přesně rukou :-) To zkoušet raději nebudu. Ale spíš mě zajímá, proč se ten kotouč tak rychle zkřivil, když brzdy ještě nejsou ani pořádně zajeté.

          • pustipav  

            a proc by nesla natrefit? Co se ti behem toho vyndani a znovu nasazeni tak zmeni?:)

      • MlokCZ  

        To se řeší hrozně jednoduše, uděláš si na ose náboje značku, abys věděl, jak tam přesně byl (a kromě značky ještě např. používám pravidlo, že jedna hrana šestihranu matky je kolmá na patku, abych to tam vrátil úplně přesně). Od té doby, co to takhle dělám jsem neseřizoval po vyndání kola ani jednou.

        • sportovni_biker  

          No to je docela zajímavý způsob, i když jsem to takhle moc nepobral. Neměl by si nějakou obrázkou přílohu? :-)

          • MlokCZ  

            Základ je ta značka, ta je snad jasná. A zbytek se hůře vysvětluje, to je už jen pomůcka pro usazení ± pootočeno o pár st., což už nehraje takovou roli. Tam si můžeš najít jakoukoliv jinou pomůcku, která se ti bude líbit, prostě si nastav nějakou pevnou dobře zapamatovatelnou polohu osy vůči vidlici/rámu.

    • MlokCZ  

      A pak ještě v některých případech (většinou u zadní brzdy) je nutné seřídít brzdu, když sedíš na kole (tedy aby byla při nezatíženém kole schválně křivě seřízená), protože po nasednutí dojde díky pružnosti celé soustavy o nepatrné posunutí destiček vůči kotouči. Já už mám u svojeho kola přesný odhad, jak moc křivě seřídit pro nezatížené kolo, takže ani nemusím seřizovat při zatížení.

      • McBlacky  

        mě tohle na zadní dělá když jsou skoro sjetý destičky. nový neškrtaj ani v klidu ani v práci zadní stavby, zatímco sjetý seřídím v klidu a pak při provozu škrtaj, dám nový a klid :/

        • MlokCZ  

          Mě to u 3 kol ze tří (kde jsem to seřizoval víckrát) dělalo i u nových destiček. Ale skoro se to seřizuje líp, než kdyby to nedělalo, nemusim nic středit a dám jednu destičku parkticky až ke kotouči a je hotovo.

    • smith22  

      Tak sem udělal co mi tady radili.Povolil sem dva imbusy,zmačkl brzdu a utahl.Na zadním kole je to supr vůbec to něškrtá a na předním at sem to zkoušel jak sem to zkoušel tak v jednom místě to mírně škrtá.Je možný že je to nový(kotouč i desky) tak že to chce trochu obrzdit toho materiálu z desek a kotouče?Je tam najeto cca 60km.To je ale vlastně blbost.Na co by tam byl pak ten samovymezovací mechanizmus že?Nikde sem sebou ještě nesekl tak kotouč ohnutý být nemůže ale když to v tom jednom místě škrtne a podívám se na tu mezeru mezi deskou a kotoučem tak je v tom místě kotouč k desce blíž než po zbývajícím obvodu kotouče.Když sem tu kotoučovku zabíhal tak sem si stím hrál a parkrát sem to stavěl na přední(byla jen mírně teplá)Z toho bych ten kotouč ale ohnout neměl ne?Od pohledu ohnutej není,jen to vadí v tom jednom místě.

      • sportovni_biker  

        Tak tak, přesně tohle se mi stalo taky. Když byly kotouče nové, tak mi to nedělalo a teď se kotouč na jednom místě nepříjemně zvlnil. Nejhorší je, že to jsem ty brzdy ani pořádně nezajel, protože zatím najíždím na silnici a v lese je sníh :-(

    • smith22  

      Teď mě jen tak čistě teoreticky něco napadlo.Co kdybych když povolím ty dva imbusy vložil mezi kotouč z obou stran desek tvrdý papír(výkres),potom zmačkl brzdu a utahnul imbusy.A potom jednoduše pustil brzdu a vytahl ty papírky.Potom by byly desky vymezeny dál od kotouče.Trošičku by se asi prodloužil chod na brzdové páce ale to myslím jen minimálně.Co říkáte je to blbost nebo by to mohlo jít?

      • MlokCZ  

        A pak jednou zabrzdíš a oni se hned vymezí zpět blíže…

        • smith22  

          To jo ale měl sem spíš na mysli že líp nastavím polohu toho třmene.Asi sem to blbě napsal.To máš pravdu to by se zas vrátilo do stejnýho místa.

          • Standa  

            Sice se ti to vymezí zpět blíž ,ale s vizitkama to dělám pravidelně a je to rychlejší.Jinak pokud ti to škrtá v jednom místě,tak prostě ten kotouč srovnej.Jde to bez problémů rukou.Co se týká vyndání a opětovného nasazení,tak s tím jsem nikdy nic(u dvou kol)řešit nemusel.Ať tam dám kolo jakkoliv,tak nic neškrtá.Pokud máš kotouč téměř rovnej a přesto brzda škrtá,tak se ti asi úplně nevrací pístek-zjistíš pohledem.

            • smith22  

              Je to na novým kole,takže i brzdy sou nový.Pístky chodí normálně.Kotouč ohlej není.Jak sem zde už psal.Parkrát sem to jen postavil na přední a z toho bych to ohnout neměl ne?Je to fungl nový je tam najeto cca 60km.Když se na kotouč podívám tak je rovnel.Jen nevím proč ta jedan deska je v tom jednom místě blíž ke kotouči.Zkusím ty vizitky.:-))

              • RUR  

                Jsem sice majitelem poněkud jiné značky brzd, ale kotouče můžou být křivé i nové( stačí když to někdo buransky cpal do vidle). To, že tak nevypadá je tím, že boční vykřivení je menší než 0,5 mm(u avidu je to možná jinak, ale vzdálenost kotouč-destička tam bude obdobná). Vizuálně je vykřivení takřka nepostřehnutelné. A rada: Otoč kolo vzhůru pečlivě zaostři na mezery mezi kotoučem a deskama. Tam kde to bude „štrejchat“ opatrně zatlač několikrát palcem na kotouč jako bys ho chtěl ohnout(jestli to nepomůže zatlač podruhé víc) dokud to nesrovnáš(nebo to nepřestane) Rovnal jsem si tak přední kotouč, když jsem ho cvaknul o pařez a do 15 min to bylo ok.

    • smith22  

      Jedině ještě bych mohl zkusit povolit ten držák třmenu a zkusit zpět dotáhnout,třeba to nějaká ta setina milimetru pomůže.Akorát bych potřeboval vědět jestli na těch šroubech co drží ten držák třemnu není tekutá pojistka(víte co myslím taková ta modrá sračka)to bych se na to pak asi vysral protože tu doma nemám.Nevíte někdo jestli se to tam dává když je kolo nový?Vím že u auta se to na šrouby u brzd dáva.Nemáte s tím někdo zkušenosti?Nerad bych to povoloval jestli je tam ta pojistka.

      • ares  

        Barva, lak na nehty, nit, vodácká teflonová páska… tohle všechno brzdí závity vůči sobě a modrý to být nemusí :-)

        • smith22  

          Barva se používala za komunistů aby se ušetřilo.Onehda sem kuchal starej magič(takový to s těma dvouma kotoučema a na nich paská) a skoro každej šroubek byl zakápnutej barvou. :-))

          • ares  

            To ne, to bylo kvůli tomu, jestli se v tom někdo vrtal. Barva měla speciální odstín červené. Ale funguje to i v kapitalismu. :-)

    • smith22  

      A jak vypadá ten mechanizmus co seřizuje vůli mezi kotoučem a deskama?Sem vydělal desky a spolu snima ten pružnej plíšek co udržuje desky stále od kotouče.Jestli je to ten plíšek tak ten ale přece tlačí na desky a desky na pístek tzn. že to udržuje pořád ve stejné poloze a že až se desky budou zmenšovat tak se bude zvětšovat mezera mezi kotoučem a deskama protože ten plíšek ty desky co tlačí na pístky vždy zatlačí do stejné polohy.Mi připadá že ten pružnej plíšek je tam jen na to aby po stisknutí brzdy oddalil desky od kotouče ale pořád si nedovedu představit jak by měl udržovat stejnou mezeru mezi deskama a kotoučem.Nějak si to prostě nedovedu představit.Vysvětlí mi to někdo?

      • MlokCZ  

        Ten pružnej plíšek je tam proto, abys neztratil destičky. Pořád stejnou polohu zajišťuje celý systém kapaliny/oleje spolu s expanzkou. Přesné vysvětlení nechám na někom jiném, tady si nejsem přesně jistý.

        • smith22  

          Tak sem zjistil že su pěknej vůl kdž se ptámna něco co vlastně vím.Sem na to prostě zapoměl jak to tam funguje ta samoseřizovací vůle.Je to už dlouho co sem to rozdělával u auta.Skleróza funguje.Bude to obdobnej systém jak u auta.V drážce brzdového válečku je těsníci pryžový kroužek,kterým je pístek utěsněn.Vnitřní průměr kroužku je menší než průměr pístku,kroužek tedy obepína pístek s předpětím.Při bržděni se vlivem pohybu pístku kroužek pružně deformuje.Síla vzniklá touto deformací vrací při poklesu tlaku brzdové kapaliny kroužek a tím i pístek zpět do původní polohy.Takhle to funguje u auta.Tady myslím velkej rozdíl v konstrukci nebude.

          • goofy  

            Hlavni co vraaci pistky je pruzinka v pace. Ta zatlaci pistek v pase zpatky a pistky v trmenu se podlakem vrati zpet…

    • Splinter  

      Trochu se sem vetřu:)

      Mám problém se seřízením třmenu? na avidech Juicy 7. Brzda občas při brždění v nízké rychlosti 15km – nula vydává zvláštní zvuk, který zní jako brždění kov na kov. Ale neznám příčinu.. Občas trochu vibruje zadní stavba od brzd.

      • smith22  

        Mám sice Avid juicy 3 ale systé je tam úplně stejnej.Zezačátku když to bylo nový tak sem stím měl problémy,nemohl sem to seřídit aniž by to třeba zase po 30km někde neštrejchalo ale ted po 200km se to nějak usadilo a jiný brzdy než kotoučový už nechci.Není ten zvuk takovej pislkavej a přerušovanej?To mi dělalo na zadní,tak sem to seřídil a v poho,akorát mi to trvá než to spráně seřídím.I když dodržím postup tj,povolim dva imbusy,párkrát zmačknu brzdu,podržím brzdu a utáhnu imbusy tak to vždycky štrejchalo,musel sem to zkoušet víckrát než sem to přitahl dobře,asi se mě při přitahování vždycky nějak ten třmen pohne,nevim.Ale ted ani jedna brzda nikde neštrejchá a to ani když dojedu z cesty tak na to nemusím sáhnout,ani se to nepohne.Sem spokojen.Akorát ještě jak si psal že občas vybruje zadní stavba tak to se mě taky trochu zdá že mi to dělá.Přední když zmáčknu tak slyším jenom tření kotouče o desky ať to zmáčknu jakkoliv silně.Zadní když zmáčknu tak když to zmáčknu jen málo,jako že kolo jen málo přibržďuje tak to vydává takový zvuk jak na přední(tření desek o kotouč,tak jak to má být)ale jak ji trochu přimáčknu více tak jak kdyby místama začala trochu vrnět jak kdybych cítil takový trhavý chod nebo nevim jak to mám popsat,jako by se to trochu přenášelo do rámu ale žádný vibrace necítim,spíše to vydává oproti přední u které jde jen slyšet klasický zvuk desky+kotouč takový trhavý zvuk jako kdyby to místama přeskakovalo a nebrzdilo,jako by tam něco křupalo.Ale ono to brzdí to jen ten zvuk jako by to sem tam vynechalo.Jinak ale stejně brzdím jen přední a zadní si jen tak lehce pomáhám když je potřeba a když s ní brzdím lehce tak nic.Nevim no pořád čekám že se to ještě usadí.

        • Splinter  

          Jo je to takovej zvuk něco jak prrrrrrrr ale kovovy:)

          • smith22  

            jj to je přesně ono,dobře si to vystihl s tím slovem ,,kovový,, taky se měl takový pocit jako by to brzdilo kov na kov.Ten zvuk totiž ani jinak než kovovej pojmenovat nejde.To slovo mě taky napadlo hned jak to začalo dělat.Otravovalo mě to celou cestu dom.A když slezeš z kolo a zatočíš stím kolem tak to dělá taky?Mě to nedělalo ale to myslím spíš záleží v jaké je to zrovna poloze ty desky a ten kotouč(myslim jak je to rozštelovaný).A jak dlouho ty brzdy máš a kolik je na nich najeto?Teoreticky ikdyž by to bylo nový,dodrženej správnej postup montáže brzd a seřízený tak jak má tak by se to nemělo ani hnout ale z praxe to chce najet nějaký ty kilometry aby si to našlo to svoje místečko a usadilo se to.Když sem to měl nový tak sem na to pěkně nadával a litoval že sem si radši nevzal kolo s Véčkama,však bys to tu našel i v některých mích příspěvcích jak sem se stím trápil.Po 100km to kolo šlo na garančku kde mi řekli že ten přední kotouč byl ohlej tak proto to sem tam škrtalo a at stím prej o nic nebouchám když to budu pokládat,at to prej nepokládám na kotouč.V tu chvíli sem si říkal co mě tam školí jak nějakýho malýho pitomečka co nikdy neseděl na kole.Na tom kotouči nešlo vidět že by byl ohlej a pokud byl tak to muselo být už od nich když to kolo bylo nový.Já sem stím nikde nespadl ani nijak netřískal,na takový věci su až moc opatrnej.Tak mě akorát pěkně nasrali.Ale od té doby sem stím nic nedělal ani se to nehne a nikde nic neškrtá.A at si říká kdo chce co chce tak s Véčkama který sem jezdil před tím se to nedá srovnat.To pohodlí,dávko­vatelnost jedním prstem a ten brzdný účinek se nedá s ,,V,, brzdama srovnat.

            • Splinter  

              Ne pokud to není „zatížený“, tak je klid. Maj najetý tak 600km. neškrtaj parádně brzdí, ale občas se ozve tady ten pazvuk a to mě ser… :)

              • smith22  

                Aha tak to už by mělo být dostatečně zajetý.No mě se to ozvalo nedávno a mám tam najetý cca 250km.prve sem si myslel že to tam někde v dálce něco dělají zemědělci,ono to totiž bylo jak kdyby se ten zvuk ozýval někde v dálce a nedělalo mi to v kuse,třeba chvíli v poho a zachvíli se to zas ozývalo,možná podle toho jak sem jel rychle.No já sem doma povolil ty dva imbusy,seřídil to a ted je to 14 dni a je pokoj tak doufám že to zas nezačne dělat.Nestraš kur­ňa.

                • roman II  

                  Mám ty samý brzdy a celková spokojenost (škrtne si občas), ale co mě vadí, kdykoliv sundám přední kolo a když ho nandám, tak není v pozici, aby si destičky neškrtali o kotouč.

                  • smith22  

                    Tak to sem měl přesně ten samej problém když to bylo nový a když byl údajně ohlý kotouč což si mylím že nebyl,nebo možná byl ale nepatrně,lidským okem nepostřehnutel­ný.Ale ted videlám přední kolo,dám ho zpět a je to pořád stejný,nikde nic neškrtá.No prostě sem stím neměl zkušenosti a nevěděl jak na to.Ted už vím že pokud je to dobře seřízený těma imbusama tak potom jedině záleží jakou silou přitáhneš kolo do vidle a musíš to mít taky při přitahování to kolo zatížený.Když sem ho přitáhl hodně tak to stálo za hovno a ono se to ani moc přitahovat nemá aby se prej neničili nějaký futra ve vidli nebo co.A když budeš přitahovat ten rychloupínák tak to kolo musíš zatížit.Já to dělám tak že jednu rukou to chytnu za představec a zatlačím směrem dolů do vidle a druhou rukou přitáhnu rychloupínák a tak to bude vlastně dotáhlí jako by si na tom kole seděl.Když to dotáhneš jen tak volně a pak sedneš na kolo tak se to změní a bude to škrtat.Ale hlavně musíš mít dobře seřízený brzdy a nedělat to naopak.Prve radši přitáhnout kolo a klidně se na tom i svezt a až to bude usazený tak teprve seřídit brzdy a potom by si neměl mít problem ani když to kolo pak vyndáš.Ale zas jak ho tam budeš dávat nazpět tak zatížit kolo a přitáhnout,a nepřitahovat to koňskou silou.Ale zas ne aby ti to někde upadlo.Abys pak neřekl že sem ti poradil to skoro nepřitahovat.Sa­mozřejmě přitáhnout ale s citem.

                    • marapara  

                      Tak tak, chce to zatížit. Problém by se vyřešil, kdyby měl vidlici s pevnou osou. Tam při opětovném vkládání kola do vidlice není žádná tolerance, že by s tím šlo nepatrně hnout.

                    • Luh  

                      Resim stejnen problem tak se chci jen ujist o postupu pri serizovani. Predtim nez cokoliv povolim (viz ty dva srouby na brzdach) je potreba zmacknou na plno ty brzdu, kterou serizuju, je to tak??? Dalsi postup uz je jasnej, drzet brzdu a dotahovat stridave sroubky. Jo jeste posledni, jak moc je dotahujete…na fest:-) asi jo, ze? diky L

                • smith22  

                  A když mě to začlo na cestě dělat tak sem slezl z kola,povolil rychloupínak a přitahl.Jako ne že bych sním točil abych to víc přitahl, to ne ale jen sem ho odehl a přihl zpět.No na chvíli to pomohlo a pak to zas začlo znovu,asi se to zas vrátilo do stejné polohy.Ale jak sem doma povolil ty dva imbusy a seřídil tak je to zatím dobrý.Ale strašně nerad je povoluji protože se stím vždycky chvíli drbu než to dotáhnu dobře aby mi to neškrtalo.Ale tady je alespon vidět že dva lidi narazili na zcela stejný problém. :-)

                  • kubad  

                    Nejjednodušší je dát si brzdič proti světlu tak abys vyděl mezeru mezi kotoučem a destičkama, zatočíš kolem a vydíš kde je problém, buď trochu srovnáš kotouč, nebo povolíš uchycení brzdiče a doštěluješ. :-)

                    • smith22  

                      Jasně proti světlu se taky dívam na mezery mezi kotoučem a deskama jestli se to třeba v jednom místě nepřibližuje a jesti sou mezery na obou stranách stejně velký.Přesně tak,jednoduchá vizuální kontrola

          • Dados  

            to je normál, mrkni na ty přůřezy na obvodu kotouče, je to o hrany destiček… teda k tomu jsem došel já – dělá mi to taky..

      • MlokCZ  

        Pročti si www.bike-forum.cz/…0/forum.html#… Tam se řešili vibrace J7 dost.

        Ale koukám, že nemáš už ty problematický polygony, takže to budeš mít těžší najít, kde je problém.

        Jinak k seřízení zadní velmi často pomůže seřizovat ve chvíli kdy sedíš na kole (takže jsou potřeba na to dva lidi). Já se s tím setkal u úplně všech kol, kde jsem brzdy seřizoval. Po nasednutí něco není dostatečně tuhého a posune se nepatrně kotouč vůči destičkám.

        A pak k vibracím ověřit následující:

        • vůle v náboji
        • nedotažený výplet
        • povolený rychloupínák
        • špatně seřízená brzda (viz ten tip výše)
        • neofrézované navárky na brzdy na rámu
        • ohnutý kotouč
        • špatný kotouč (tzn. nejčastěji větší tloušťka na jednom místě obvodu, chce to proměřit na více místech šuplérou po celém obvodu)
        • povolený třmen
        • špatný destičky (nejčastěji hodně nerovnoměrně sjeté předchozím špatným seřízením)
        • občas kombinace kotouče a destiček, některé jsou na to náchylnější

        Já řešil velké vibrování zadní i přední brzdy, nakonec jsem musel vyměnit ty původní polygony (ty tam ale nemáš). Po přechodu na kulaté Avid kotouče zadní brzdna naprosto v pohodě, přední sem tam v malé rychlosti také vydává trošku podivné zvuky, ale nevibruje ani nepocukává a brzdí dobře, takže to neřešim.

    • Bebe  

      Zdar všichni, nechci zakládat nový thread, tak to dám sem…

      Máte někdo možnost porovnat brzdný výkon mezi J7 2006 a XTR 07, oboje 160mm kotouče. Momentálně mám J7 a uvažuju už delší dobu že zkusím něco jiného…

      • kubad  

        na Santu se ti Shimano nehodí – zkus radši Formuly :-)

        • Bebe  

          JJ, jen sonduju možnosti, pokud bych sehnal Ora K24 nebo Pura za rozumnou cenu asi bych neváhal.

    • dieegoo  

      Taky se vetřu… Byl jsem s kolem na garančce, tam mi poladili brzdy – přední měla na páce dlouhý chod, než se něco začalo dít… chvíli to bylo ok, ale teď už je to jako dřív. Víc mě ale vadí, že u zadní brzdy není mezi deskami a kotoučem téměř žádné místo a při vychýlení kola z kolmice brzda dost nepříjemně píská… nemáte někdo tip, co s tím?

      • MlokCZ  

        Nevim jak J3-ky, ale J7 mají oproti jiným brzdám (třeba XT) větší mezeru mezi destičkami a kotoučem, takže právě tenhle problém jsem tam nikdy neměl. Možná špatně se vracející pístky.

    • vasillek  

      Pánové, jsem rozčarován. Před týdnem jsem si koupil nové kolo Specialized Rockhopper SL Comp. Brzdy avid juicy 3,5.

      Od druhého dne mi zadní brzda houká jako brzda na nějakém kamionu, byl jsem s tím v servisu, posunuli brzdič o 1mm výše, prý to špatně sedělo na kotouči. Zvuky se mírně ztišily, ale stále je to šíleně o nervy. Prý je to asi tím, že jak brzda brzdila na kotouči posazená níž, tak je kotouč nerovnoměrně sjetý a je třeba ujet dalších 50km aby si to „sedlo“. Podotýkám že jsem na kole ujel tak 40km cesty a 15km les, žádné prasení.

      Jsem trochu těžší váha 185/110, je to na brzdy moc?

      S kolem jsem hodně spokojený, ale ty zvuky jsou opravdu hodně o nervy, lidé se otáčí atp.

      Dle zběžného prohlédnutí fór, se zdá že problém je snad neřešitelný. Tohle myslí avid, nebo prodejce vážně? Může někdo poradit co s tím? Přední brzda je ok.

      • Ruprt2  

        zkus je zajet. vyšlápni si nějaký místí krpál, do kterého se zapotíš. ať má aspoň stovky metrů. pusť to pak dolů a ťapni za zadní brzdu a celý kopec až dolů přibržďuj.

        Raději asfalt ať nemusíš přerušovat brždění a můžeš se na to plně soustředit.

        Po tomto je můžeš považovat za zajeté.

        Jestli to budou dělat i dál je to nejspíš něčím jiným

        • vasillek  

          no díky, jdu se zkusit teda zapotit =) třeba to pomůže, na ty nervy z toho určitě

          • Ruprt2  

            když to nepomůže, tak jsou další dvě „levné“ finty, zafrézování dosedacích ploch, a měděná pasta na pístky.

            Když nepomůže ani to, tak výměna destiček a/nebo kotouče.

            Ale do toho už musíš vrazit peníze tak, jestli se jedná o nové kolo, tak asi bohužel reklamaci.

            • vasillek  

              tak zatím jsem asi lama, dal jsem včera jen 100m kopeček… zkušenost taková, že brzda po zahřátí je podstatně tišší… navíc dnes ráno když jsem na kolo sednul tak to bylo horší než předtím, dokonce jsem objevil i nový „zvonivý“ zvuk

              • Ruprt2  

                No vidíš, tak to je posun :-)

              • Ruprt2  

                Je mi tě líto, s kotoučema jsou starosti vždycy hrozně debilní.

                zkus vystředit celý třmen, podívej se jestli všechno dosedá tam kde má. Zkontroluj si jestli máš kotouč na středu a jestli není křivý.

                Pak by další krok byla měděná pasta a reklamace.

                Nebo si zvykni. Koutouče vždycky vydávají nějaké zvuky.

                • vasillek  

                  tyhle zvuky jsou moc, jde cítit vibrace v celém kole, od oka je vše rovné, brzda nikde nedrhne když nebrzdím… zkusím ještě ten větší kopec, pořád to není sjeté… díky za rady, myslíš že s případnou reklamací uspěju?

                  • Ruprt2  

                    toš nechci nic předjímat.

                    Ale normální je mít kolo, které má brzdy ve výchozím nastavení (tj. desky a kotouče od výrobce) funkční a v pořádku.

                    Brzdy mi vybrují a vydávají pazvuky, ale jenom když dostanou sodu, nebo když jsou provozovány v nehostiném počasí.

                  • JarryC  

                    Úplně tě chápu. Já také od podzimu zápasím s kotoučovkama Avid J 3. Všimni si že,když tady někdo naříká nad kotoučovkama, tak hlavně na zadní (vibrují s rámem,různě drnčí a škrtají za jízdy) Já jsem již vyzkoušel snad skoro fšechny fígle,které se tady nabízí a na něco jsem přišel i sám. Můj zásadní poznatek je, že většina zde probíraných problémů se zadní koučovou brzdou je (zřejmě se najde spoustu oponentů) ten EŠUSOVÝ materiál z kterého jsou varáběny dnešní rámy kol(mám GT Zaskar 2009) velmi by mě zajímalo, jak by se kotoučovka chovala na CrMo rámu. Jinak Ti přeji hodně úspěchů v seřizování brzd a pevné nervy. Já to již pomalu vzdávám.

                  • jIrI___  

                    Párkrát zabrzdi z třeba 50 km/h na nulu, líp kotoučovky zajet nejde :). Jednou dobu mi zadní brzda při určité brzdné síle rovibrovala celý rám, tak jsem vyndal destičky, vypálil z nich mastnotu horkovzdušnou pistolí a byl klid. Jen nevím, jestli to přestalo díky tomu, že byly trošku mastné, nebo jen kvůli tomu, že jsem je nydal a nasadil zpět.

                    • vasillek  

                      špatné je, že do toho nechci zatím sám vrtat, je to cca 10 dnů staré kolo… ale vzhledem k tomu že informací co zkusit je čím dál víc, do toho asi půjdu… na tento víkend mám naplánovaných pár větších kopečků, uvidíme co pak

                      S těmi rámy dle infa na které jsem narazil, asi něco bude, zdá se že nejrozumnější je koupit nový rám =) =) =)

                      je trochu drsné kolik různých řešení (nebo alespoň pokusů o zlepšení) vyzkoušet:

                      jiné kotouče, jiné destičky, ofrézovat dosedací plochy, přípravek ve spreji, měděná pasta, horkovzdušnou pistolí opálit destičky, jinou podložku pod brzdu, jiný upínák na kolo =)

                      aby se v tom člověk ztratil

    • esti  

      Někde jsem četl ,že tento přípravek http://sports.ciao.co.uk/…sol__7552271 řeší většinu problémů způsobených nepříjemných kontaktů destiček s kotoučem.Do­poručuje se destičky nejprve vyndat a poté na ně samotný rostok aplikovat.Efekt je dlouhodobý ovšem za cenu mírného poklesu „jedovatosti“ brzd.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.