• petricekk

    Dobrý den,

    mám kolo RM Tsunami 90 a při náklonu na pravou stranu dělá přední kolo zvuk, tako kdyby jsem klacek držel na špicích při roztočeném kole. Při náklonu na levou stranu to nedělá. Když jedu rovně, tak to nedělá tak hlasitě. Prosím Vás o radu, co se s tím dá dělat. Připadne mi, jak kdyby se kotouč při náklonu ohnul a dřel o „čelist“. Děkuji za jakékoliv rady. PS: Kolo je nové, cca 200 km. Servisované to bylo po 150 km.

    0 0
    • Azmir  

      Neřešit, jezdit! Je možné že to je způsobené malou tuhostí (at už kola, kotouče nebo vidle) a proto se kotouč dotýká desek a může vydávat různé zvuky, řekl bych, že to je celkem běžné a neřeš to.

      0 0
    • Vito_OL  

      zkus ještě vycentrovat třmen

      0 0
    • Smazaný účet  

      Proste s eti krouti vidle. Stelovanim by slo ze stavu „neskrta, skrta trochu, skrta moc“ slo prejit do stavu „skrta, neskrta, skrta“…

      0 0
      • saddik  

        Přinejlepším i do stavu „škrtá trochu, nešktá, škrtá trochu“ :)

        0 0
        • Vito_OL  

          přesně toho stavu jsem chtěl docílit tím vycentrováním třmenu. aby to bylo symetrický :D

          ale jestli je na pytel vidle a kroutí se tak je to bez šance

          0 0
    • saddik  
      1. Pro jistotu zkontroluj rovnost kotouče.
      2. Zkontroluj, jestli se při stisknutí páčky hýbají obě desky ± stejně

      (kotouč musí být přitom v třmenu – tedy nasazené kolo, aby se Ti nesevřely desky příliš).

      1. Seřiď pozici třmene tak, aby kotouč pokud možno neškrtal. Na to jsou

      dvě metody. První: povolit třmen, zatížit kolo, podržet zmáčknutou brzdu, utáhnout třmen. Druhá: seštelovat třmen opticky na stejnou mezeru z obou stran kotouče.

      1. Vyzkoušej, jestli to při jízdě neškrtá.
      2. Udělej si na osu předního kola značku, a když kolo vyndáš a

      následně budeš vracet do vidlice, natoč osu vůči vidlici stejně, jak byla.

      0 0
    • MlokCZ  

      Dle toho co popisuješ bych to naopak pořádně prověřil a rozhodně se neřídil radami neřešit a jezdit.

      Dost dobře dle popisu může kotouč výrazněji škrtat někde o něco o co by neměl, tedy o třmen nebo o vidlici nebo o adaptér.

      Pokud ano, tak mohou být více nerovnoměrně vysunuté pístky a když se to pořeší, tak to takové problematické škrtání může vyřešit.

      Taky by mohl být třmen ještě v nesprávné výšce a pokud by to bylo přesně na hraně, tak by to mohlo také škrtat až při kroucení se vidlice.

      Pokud by to bylo seřízené vše dobře a jen malou tuhostí škrtal kotouč o desku, tak to rozhodně nebude vydávat nějaký extrémní rachot jako když držíš klacek na špicích při roztočeném kole.

      0 0
    • BlickM  

      Co je to za brzdy?

      Mě škrtala pružinka (plíšek) co roztahuje destičky o kotouč.

      0 0
      • camillio  

        Ten plech jen drží desky, aby nevypadly, když mezi nimi nic není. Roztáhnout desky je fuška i šroubovákem.

        Škrtat by to rozhodně nemělo, pak je potíž spíš ve třmenu, to ale s brzdami samotnými má pramálo společného…

        0 0
        • Sugar67  

          Souhlasím s tou prožinkou! Dělalo mi to to samé a zaboha jsem nemohl brzdy seřídit.Tak jsem vyndal destičky a zjistil jsem, že jeden konec pružinky se nějak dostal na dosah kotouče a ohnul se mezi destičky,takže ježděním jsem z něj už půlku ohobloval. Tak jsem vyměnil destičky a pružinku a zase je ticho.

          0 0
    • l.bily  

      ja mamTsunami 50 a robi mi to iste ako popisujes, priserne ma to vytaca + mi to skrka okolo 20 km/hod ale uz je to v poslednej dobe trocha lepsie

      0 0
      • Sugar67  

        Jak říkám – zkus se podívat na tu pružinku!

        0 0
      • MlokCZ  

        A opravdu to škrtá? Pokud to je na asfaltu při určité rychlosti, tak to nejspíš vůbec neškrtá, ale cinká, což je zásadní rozdíl a něco úplně jiného.

        Cinkání je způsobeno vibracemi pláště a projevuje se především na hladkém asfaltu a při určité rychlosti.

        A škrtáním to není způsobeno vůbec, cinkat od vibrací to bude i když bys vyndal desky. A naopak, když to více škrtá, tak to rozvibrování od pláště většinou utlumuje a cinkání omezuje.

        Tedy je paradoxem, že dobře seřízená brzda pak cinká znatelně více.

        Proti cinkání pomůže výměna kotouče. Některé na to jsou náchylné daleko méně, především kotouče s hliníkovým unašečem typu Shimano kotoučů.

        Nebo pomohou slicky :-)

        A nebo nejezdit po asfaltu.

        To co popsal zakladatel vlákna mi přijde dle popisu něco úplně jiného (jemu to nejspíš opravdu hodně škrtá a otázkou ještě o co) než je tvůj problém.

        0 0
    • jaja.k1  

      A co dotažení RU ?

      Je až s podivem kolik lidí jezdí s volným kolem v rámu, nebo vidlici.

      0 0
      • kyjosek  

        přesně tak, krom výše uvedeného koukni i na rychloupínák a také jestli není povolená osa v náboji (nějaká vůle-dotáhnout konusy)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.