seřízení mechanických kotoučových brzd

17 nepřečtených
  • pee.tr

    Potřeboval bych poradit, jak seřídit brzdu Hayes na předním kole. Doposud s kotoučovkama nemám zkušenosti, tak se raději prvně ptám. Pořád mi přední přibržďuje. Je to v podstatě více či méně od doby, co jsem pro převoz autem prvně vyndal přední kolo a od té doby se mi už nikdy nepovedlo, aby to za jízdy neštrejchalo. Co vidím je, že štrejchá pohyblivá strana čelisti. Čím mám začít prvně hýbat nebo otáčet pro seřízení? Nerad bych to nějak rozhodil celý. Díky. Z návodů na webu moc chytrej nejsem.

    0 0
    • 120petr  

      Na mechanikach nic nepos*res, takze se toho neboj. Neni na tom nic tezkyho. Musis nastavit optimalni vzdalenost desek od kotouce, tak aby neskrtal. Jinak jestli ti skrta pohybliva strana, tak staci mirne povolit lanko.

      0 0
      • pee.tr  

        Se bojím, jestli se mi nějak mírně nemoh ohnout kotouč, protože když jsem kolo koupil, jel jsem na něm asi 50km, aniž bych zjistil, že nebylo přední kolo z prodejny pevně utažený rychloupínákem a až po zastavení jsem tehdy zjistil, že se mele. Zní to divně, jasně, ale fakt jsem si toho špatnýho upevnění za jízdy nevšiml. ;-) Proto mě napadlo, jestli to nynější šoupání kotouče nemůže být i tím. Je mi divný i to, že i jiných kol mám pevně upnutý kolo i když rychloupínák utáhnu prstem, ale tady se kolo pořád mele. V pořádku to bývá až když ten upínák už docela velkou silou dotáhnu.

        0 0
        • DaSnail  

          nemáš moc povolené kónusy?

          0 0
        • Twister  

          Taky bych řekl, že budou povolené kónusy.

          0 0
          • pee.tr  

            Můžeš mi přiblížit jaké konusy máš na mysli? Díky

            0 0
            • jIrI___  

              Ložiska v nábojích. Pokud máš teda náby Shimano.

              0 0
              • pee.tr  

                Tak to doufám, že ne. Aspoň to tedy necítím, když za kolo vezmu. Pravdou je, že když zabrzdím přední kolo a zamelu řídítky dopředu a vzad, nějakou vůli cítím, ale nevím pořád v čem. V řízení to není, to ložisko se taky zdá OK (vždyť nemá najeto ani 2tisíce), tak snad že by jedině vidle. Ale zase když se ta vůle zdála opravdu velká, přitáhl jsem rychloupínák a byla hned menší (fakt se mlelo kolo, nechápu, že se to u tohodle kola musít utahovat takovou silou), jenže teď je upínák už urvanej jak kráva a pořád se mi občas zdá, že tu malou vůli cítím. Ale v čem, toť otázka.

                0 0
                • Twister  

                  No, preventivně bys ten náboj zkusit přitáhnout mohl. :) Při povoleným náboji brutálně utáhlej rychloupínák konusy trochu stáhne a vůle se pak zdá menší.

                  A ta předozadní vůle při zabrždění, to by mohlo bejt povolený hlávko.

                  Jestli jsem to dobře pochopil, kolo je nové, takže si to všechno sedá – je potřeba kontrolovat a utahovat, nebo pokud nemáš zkušenosti, dát to do servisu na garančku.

                  0 0
                  • pee.tr  

                    Dík za reakci. Kolo bylo nové v dubnu 2007. ;-) Ale kromě mazání a výměny řetězu na něj nebylo šáhnuto. Na druhou stranu je fakt, že jsem od tý doby jezdil spíš silnici a na tomhle nejsou za tu dobu ještě možná ani 2 tisíce. Ale hlavový složení se mi povolený nezdá. Zkusím ještě přední kolo vyndat a vzít za tu osu, zdá se mi totiž, že občas tam ta vůle je a občas ne. Třeba i po popojetí půl metru jako by se to změnilo. Ale jestli to bude povolený, tak potěš, na mým starým olpranu nebyl na předku s ložiskem problém za 10 let intenzivního bezúdržbovýho ježdění.

                    0 0
      • DaSnail  

        povolit lanko ne.

        0 0
        • pee.tr  

          Lanko je uvolněný na max. Krok brzdy je skoro až k řídítku a stejně to štrejchá. Jako ono to kolo je stejně asi z měkkýho matroše, už od novýho se to štrejchání měnilo podle toho, jestli člověk zatočil vlevo nebo vpravo.

          0 0
    • DaSnail  

      tento postup ti nefungoval?

      náboj máš asi na 5mm ru, tak si urob značku aby si tam koleso dával vždycky rovnako.

      0 0
      • pee.tr  

        Se omlouvám, ale tohle je právě ten postup, který jsem jaksi nepochopil. Nevím, čím se reguluje oddálení té pohyblivé čelisti od kotouče.

        0 0
        • pee.tr  

          Snad jedině pohnout s celým tím brzdovým mechanismem. Vzdálenost kotouče od pevné destičky je totiž velká dost.

          0 0
          • DaSnail  

            najprv by som vybral koleso a skúšal ho tam nasadiť s tým, že vždycky osu o 90° pootočím. v niektorej polohe by to malo škrtat menej alebo vôbec.

            medzi vidlicou a brzdičom je adaptér. imbusy ktoré držia adaptér na vidlici nechaj zatiahnuté a imbusy ktoré držia brzdič na adaptéri povol a potom to nastav s vizitkou podla návodu z ivela.

            tú polhu osy si označ lihovkou a keď zase vytiahneš koleso, tak ho tam nasadíš rovnako podla značky a nič nemusíš štelovat.

            0 0
            • pee.tr  

              Děkuju. Já mezitím zkusil právě ten tebou zmiňovaný imbus povolit. Jen pro zajímavost jsem zkusil povolit pouze jeden a pouze ho zas utáhnout a ono to přestalo škrtat, aniž bych s tím cekoli dalšího dělal. Možná to bylo nějak napružený, protže se mi teď zdá, že je tam opravdu viditelná mezera mezi kotoučem a pohyblivou čelistí, což před tím nebylo. Pak jsem jel ven. Dá se říct, že to stále neškrtá, jen občas, když jsem jel třeba zkopce, to začne chvilku zvonit, jak to lehce štrejchá, projedu díru a zas to přestane.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.