• petr111

    Dávám do diskuze toto téma :

    Nová kola CRANKBROTHERS Cobalt ,bezdušový systém s caffelatex , v provozu 2 roky , výsledek -úplně zkorodovaná vnitřní ,,papírová ,,stěna kolem ventilku , už jste se s tím někdo setkal ?

    0 0
    • scalar  

      Svině mravenci.

      0 0
    • Vilém  

      To udelal tmel.Nekomu tu sezral nejake fulcrumy,pokud dobre pamatuju.Tmel proste nesmi prijit do styku s neeloxovanou casti rafku.

      0 0
      • Martin  

        Tmel nebo čpavek v něm? Teoreticky by ty nové bez čpavku měly být v tomhle ohledu bezpečnější… nebo se pletu?

        0 0
        • novas752  

          Nepleteš, teoreticky jo.

          0 0
        • va-bo  

          Čpavek. Teď jsem nasadil Mavic XA a tam to přímo píšou, zákaz používat tmel se čpavkem.

          0 0
          • Cavendish  

            Tak to je pecka, zajímalo by mě, co by to udělal s karbon ráfky.

            0 0
          • va-bo  

            V mým příspěvku měl být spíš otazník. S podobnou korozí jsem neměl nikdy problém, a to jsem taky používal NoTubes. Teď do Maviců jsem dal originál mlíko co bylo u kol. Malinko oxidace u ventilku byla vždycky, a závit ventilku chytil rez, ale to byl spíš problém rašelinového marastu z venku.

            0 0
      • -b-n-x-  

        Jo, myslím že tohle řešil emenem

        0 0
      • MlokCZ  

        Mnoho let na Fulcrumech a Mavicách (vše UST ráfky, takže přímý kontakt tmelu všude, když není žádná páska). U Mavicu mám doma ještě stará STčka a na žádných ani náznak problémů.

        A to poslední 2 roky používám Zero flats, kde je vyšší obsah amoniaku. Co jsem začal používat Zero flats, tak jsem si ale více pohlídal místa s mírně narušenou anodizací (tzn. svar a kolem ventilku) a preventivně jsem to vzal trochu lakem na nehty.

        A pak nebyl nikdy přehnaný dolívač tmelu včetně použití spíše méně tmelu i na nový plášť (u Schwalbe třeba jen 60ml i pro 29", jen u protection Cotníků jsem musel dávat více, aby to těsnilo, tam 90ml+), což může asi taky udělat velký rozdíl.

        Nicméně jsem rád teď přejdu na ten nový Finish line (hned jak bude k dostání v EU), kde nebude ani žádný amoniak, ani latexový základ.

        A také může být rozdíl jestli jsou to UST ráfky bez pásky nebo TLR s páskou a v případě pásky jak moc dobře je nalepená.

        A nejsem si ani jistý tím, že to je způsobeno jen amoniakem. Myslím, že místa s poškozenou anodizací budou náchylná na postupné prožrání i když tmel amoniak obsahovat nebude. Jen je otázka, jestli to pak nebude třeba postupovat pomaleji.

        K tomu nejsou žádná dostupná opravdu relavantní data. V zahraničních diskuzích se objevují sežrané ráfky jak v případech použití tmelu s amoiakem, tak i v případě, že nikdy tmel s amoniakem opužitý nebyl…

        A přesné podmínky pro srovnání nikdy nejsou, takže se moc nedají dělat žádné objektivní závěry.

        0 0
    • danielh  

      pouzivej duse a ne sracky do plaste ;-)

      0 0
      •  

        +1

        0 0
        • Martin  

          :D

          0 0
          • danielh  

            Ja to tak delam cely zivot a bez problemu, ani 1 defekt poslednich 5 let. Pripadne si koupit na aliexpresu takove pasky do plaste zevnitr maji 0,5mm tloustku a jsou stezi propichnutelne.

            https://www.aliexpress.com/…1038772.html?…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tohle je docela historie, o bezplastakach jsi uz slysel?

              0 0
              • danielh  

                Bohuzel slysel, spis si myslel bezdusaky ne? Nechci se patlat s nejakyma srackama, za druhe nechci mit rozezrany rafek od tech sracek. viz jine vlakno zde.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nene, myslel jsme bezplastaky, ktere resi vsechny tebou uvedene problemy. Je to tu na foru,staci pohledat:)

                  0 0
                  • kubad  

                    Ale musí být na kolech s radialnim vypletem, jinak to nefunguje

                    0 0
            • Bombos3  

              Blbá otázka? Opravdu to funguje?

              0 0
            • jIrI___  

              To nevypadá vůbec zle, dík za tip. Máš ty pásky vyzkoušené?

              0 0
            • MlokCZ  

              To je nějaký výzkum, jak co nejvíce zhoršit vlastnosti pláště?

              Někomu asi nestačí zhoršení vlastností od samotných duší (a to ve všech směrech: pohodlí, grip a valivý odpor + nutnost foukat vyšší tlaky pokud jezdíš občas i opravdu v terénu a nechceš cvakat), tak to chce ještě vylepšit, aby to bylo co dokonalé…

              No, každý máme jiné preference :-)

              0 0
              • danielh  

                Pro me je to porad lepsi nez se patlat s nejakyma debilnimi mlikama do plaste, nechci mit rafek rozezrany od tech sracek, ani nemam kompresor abych to natlakoval super fast, nejaky valivy odpor (duse vs bezduse) nepoznam vubec, takovy citlivy zas nejsem. Tlaky foukam 2–2,2 bar pri mych 85–88kg/188cm (jak kdy), jeste se mi nestalo ze bych cvaknul o nejakou hranu kvuli nizkemu tlaku. Grip snad zalezi na typu plaste a tlaku a ne na dusi uvnitr, co jsem kdy v zivote pichnul tak to byly dirky jako od spendliku nebo pripadne trnu vzdy na behounu, z boku sem plast neprorezal za cely zivot nikdy.

                0 0
                • Smazaný účet  
                  • patlani je problem, pokud casto menis plaste…
                  • rozezrane rafky jsou ojedinele pripady
                  • kompresor neni bezpodminecne nutny,
                  • grip hodne zalezi na tlaku:))))
                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Patlání + ojedinělé případy rozežraných ráfků (i když jak píšu, tak to jde pohlídat a nemusí to být ani tmelem) budou navíc zcela minulostí s novým Finish line tmelem.

                    Ono jde přehazovat častěji pláště i na současných tmelech, prostě nic nečistíš a tmel přeleješ. Ale bude to zase o kus dál, tmel se nebude na pláště tak lepit a déle vydrží i po přelévání funkční (i když se teprve uvidí, jestli opravdu tak dlouho jak slibuje výrobce, lepší chování tmelu – menší lepení a snadné čištění je už potvrzné, na ověření slibované výdrže po celou životnosti pláště si ještě rok a více počkáme).

                    A grip sice záleží na tlaku, ale pointa je i v tom, že pro stejný tlak mají bezduše lepší grip i větší pohodlí (nemluvě o tom, když tam nacpe další vrstvu, která to ještě zhorší).

                    0 0
                • honzzaq  

                  Kompresor nepotřebuješ, najdi si třeba Schwalbe tire booster. Jestli řešíš pár defektů do roka, tak to celkem chápu, asi nejezdíš terén, kde by tě přefoukaný gumy limitovaly.

                  0 0
                  • danielh  

                    2 bary sou prefoukane gumy? A tak jo… Defekty neresim poslednich 4–5 let ZADNE. S temi pasky mam proste vetsi jistotu ze nepichnu a mam klid v dusi :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na tu hmotnost to nejsou vyloženě přefoukané gumy (jen lehce), ale hlavně jsou to zcela nedostatečné tlaky pro duše a ježdění opravdu v terénu.

                      2–2,2 baru jsem kdysi foukal na duších pro 70kg. Pro chování plášťů to bylo na tu hmotnost už dost přefoukané, ale i tak jsem to občas cvaknul když se jel opravdu terén a to nejen krokem. A to zase nějak extra agresivně rozhodně nejezdím.

                      Na duších mi to i tak stálo tenkrát i nějaký ten ráfek (cvaknutí a následně než se v šutrech zastaví, tak zrušení ráfku na jiných místech než bylo původní cvaknutí, tedy na bezduších se nenastane vůbec).

                      Na nižším tlaku (co jezdím mnoho let na bezduších) jsem na duších cvakal hodně.

                      V partě každý kdo jezdí ještě duše (máme to cca půl na půl), tak v opravdu terénu všichni občas cvaknou jak to nechtějí vozit moc přefoukané a občas se opravdu terén jezdí a ne krokem.

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Na B-F je aktuálně moderní vozit tlaky pod 1 bar (a to včetně silničních kol) :D

                      0 0
                      • Martin  

                        Nedávno se mi to taky povedlo, když jsem potřeboval rychle zajet pro drobnost do města :)

                        Sakra, ten bajk jaksi plave… po příjezdu domů… hm, ani ne 1, to se nedivím :D

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ja na necem podobnem „hupsnul“ z obrubniku. Plast se zvejknul na stranu a rafkem jsem strejchnul o chodnik:D

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        To je stejný nesmysl jako přefoukané pláště a nevím, kde jsi to tu četl (neříkám, že to tu nikdy nikdo nemohl napsat, ale rozhodně se to tu běžně nedoporučuje).

                        0 0
                • MlokCZ  

                  laky foukam 2–2,2 bar pri mych 85–88kg/188cm (jak kdy), jeste se mi nestalo ze bych cvaknul o nejakou hranu kvuli nizkemu tlaku.

                  Tak potom nejezdíš v terénu nebo jezdíš vše krokem. Pro tuhle kombinaci není možné sem tam necvaknout, stačí trošku více šutrů a nejet krokem. Technika jezdce to v takovém terénu nezachrání (ta může pomoct jen na samostatné překážce, kde to můžeš odlehčit, když jsou šutry všude, tak to jezdec nezachrání, kromě tedy jízdy krokem).

                  Kdo jezdí pořádné terény a více agresivně, tak se to posouvá ještě úplně někam jinam, pak se dá cvaknout i samotný plášť (k tomu je ale potřeba mnohonásobně větší podnět než u duše).

                  A zbytek je typický příspěvek s nulovou zkušeností na bezduších, kdy se chytíš jednoho příspěvku co si tu přečteš a co s realitou nemá vůbec nic společného.

                  Dnes mám dobrou náladu, tak zkusím i reagovat i když to bude asi zbytečné:

                  1. rozežrání ráfku je opravdu ojedinělá záležitost a vůbec není jisté, že je to od tmelu (stejně rozežrané ráfky když se nepohlídá poničen povrchovka se najdou na zahraničních fórech i pro případy s duší, právě kolem ventilku) a v každém případě si za to může z velké části sám jezdec, protože to vznikne pouze ve dvou případech:
                    • špatná instalace pásky, kdy se něco dostává pravidelně pod pásku a tam reaguje s ráfkem (a vůbec to nemusí být tmel i když nevylučuju, že pro některé konkrétní ráfky to amoniak způsobit může)
                    • je to UST ráfek (tedy žádná páska) a majitel si nepohlídá poničenou povrchovou úpravu, opět to pak může reagovat nejen s tmelem; za 11 let na bezduších jsem nikdy žádný ráfek rozežraný neměl a to včetně i prastarách Mavic ST, které už jsou na jednom kole nahozené na bezduších právě celých 11 let a to včetně použití Zero flats tmelu, který obsahuje hodně amoniaku

                  Nicméně problém amoniaku bude aktuálně jednou pro vždy zcela vyřešen novými tmely (nový Finish line tmel je zatím v prodeji v US, v EU se čáká každou chvíli), které jsou bez latexu a zcela bez amoniaku. Tedy pak už to nebude moct na tmel svádět už nikdo, pokud dojde k rozežrání ráfku.

                  Navíc nové syntetické tmely (pro ten nový Finish line to platí) se dobře čistí a nechovají se tak lepivě jako latexové.

                  Tedy agresivita tmelu + případné horší čištění ráfku/pláště (což se dělat nemusí ani teď) bude zcela minulostí.

                  1. Nahození pláště vs kompresor: to je problém neumytých rukou, opravdu jen vyjímečně se najde kombinace, která by bes kompresoru nešla nahodit. A kdo to chce mít snažší nebo je levej, tak už tu jsou řešení pumpiček se vzdušníkem, které jsou jen o trochu dražší než samotná dílenská pumpa a je to hezky přenosné (narozdíl od kompresoru s velkým vzdušníkem) i třeba na dovolenou.
                  2. Grip, stejně jako valivý odpor a pohodlí záleží na duších poměrně dost. Základem je dobrá podajnost pláště a duše to pro stejný plášť zhoršují (proto to jak navyšuje valivý odpor, tak zhoršuje grip i pohodlí). Samotný plášť do samozřejmě ovlivní hodně, ale pro stejný plášť je to vždy o dost lepší bez duše než s duší.

                  Vyjímkou jsou latexové duše, které jsou extra elastické a téměř se vyrovnají bezdušovému řešení, ale zase za tu nevýhodu velmi rychlé ztráty tlaku (nutno dofukovat každý den).

                  1. Dírky jako od špedlíků (trny), to je typický defekt, kterého si na bezduších ani nevšimneš.

                  V praxi problémy u bezduší bývají ze dvou důvodů:

                  • dost lidí se snažilo jezdit bezduše na zcela nevhodných kombinacích ráfek vs plášť, zejména nevhodné ráfky; vhodný ráfek je základem bezduší
                  • někteří si zapomenou umýt ruce před instalací nebo vůbec netuší jak na to a nenechají si to ukázat od zkušenějších, pak bojují i s kombinací, která není žádný problém
                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak potom nejezdíš v terénu nebo jezdíš vše krokem......mi se ten jeho nick zda jako fabulace:)

                    0 0
                    • danielh  

                      No jezdim tak rychlosti 20–30km/h vetsinou v terenu, lesni cesty, polnacky, proste to co v lese byva. Nejake extremy s ostryma sutrama tu nikde v okoli nemam takze to nejezdim.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Zkus nekdy kousek za mesto, do Beskyd:)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tam se ale pak nici vice i rafky (kdyz jsou bezduse nebo na dusich zachranuje prefoukani). V Beskydech jsem obouchal rafky za 14 dni dovolene vice nez za par let na Plzensku.

                          Asi bych nebyl nadseny v tech sutrech jezdit porad. I kdyz mistni kdyz to znaji lepe se jim urcite aspon castecne umi vyhnout.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jojo, sem tam to cinkne:)

                            0 0
                          • jIrI___  

                            V Beskydech jsem vyrůstal a i přesto ten beskydský píseček považuju za nejvíce odporný terén. Vždycky jsem si chrochtal blahem, když jsme jeli na dovolenou do nějakých jiných českých hor, kde nebyly volné kameny :)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Volné šutry se najdou ve všech horách, ale množství zajímavých terénů, kde jsou mi přišlo v jiných horách daleko menší procento než v Beskydech nebo to nebývají úplně volné šutry (ale mix pevných a sem tam volný k tomu).

                              I když jak jsem psal, tak jak neznám Beskydy zase tak dobře jako domácí jezdci, tak třeba mi uniká spousta zajímavých terénů bez volných šutrů.

                              Nutnost foukat vyšší tlaky na duších kvůli necvakání je ale všude, na to není nutné jezdit do Beskyd. Je to vždy jen o kombinaci rychlost vs daný typ terénu vs technika jezdce. Někde tomu technika může pomoct, ale někdy to ani technika zachránit nemůže.

                              Cvaknout se dá i třeba v kořenové pasáži, když se to trochu pustí a vozí se rozumně nízké tlaky a duše, zvlášť na XC pláštích.

                              0 0
                            • onuce  

                              Jee, chtěl jsem prvně právě letos místo k moři do Beskyd, ať mě psoriasa sežere, říkal jsem si. A ehjhle! Děkuji za varování!

                              0 0
                  • Martin  

                    2,2 foukám na přescent :)

                    jinak amen :)

                    0 0
                  • MatS  

                    Tady je pěkný testík toho Finish Line tmelu.Až mi bylo toho nového kontíku líto :-)

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    0 0
                    • Martin  

                      Jako férst imprešn zajímavé, ale video po týdnu a měsíci by se šiklo :)

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Pro „nepřezouvače“ to vypadá zajímavě :)…

                        0 0
                        • novas752  

                          Pořád nevim jestli do něj mám jít hned, nebo počkat na první dlouhodobý zkušenosti.

                          0 0
                          • MatS  

                            Myslim ze pockame az ho otestuje MlokCZ a da nam relevantni postrehy :)

                            Jinak stejne bude dostupny az v kvetnu.

                            0 0
                            • Martin  

                              Tak :)

                              Já mám stejně ještě půl flašky NT Race, takže než to vypleskám, už budou dlouhodobější testy :)

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Já ho určitě zkusím, stejně jako řada dalších. To, že zaceluje defkty slušně je už vyzkoušené.

                              A to jak dlouho vydrží, jestli slibovanou celou životnost pláště, tak to se uvidí až za dlouho, tak nejdříve koncem roku nějaké první výsledky (kdyby třeba ani to nevydržel).

                              Ze zahraničních zdrojů by měl být dostupný dříve než v květnu. Na US ebay je dostupný už nejméně 14 dní, ale tam ho brát nebudu pro drahé poštovné + celní řízení.

                              0 0
                          • Breakpain  

                            Tenhle „typ“ investice nevidim jako likvidacni. Az bude bezne k dostani, frknu ho do extra zapletu, kde defakto nemenim gumy – na tohle uplne idealni vec, pokud skutecne nevyschne, bude to pecka ;).

                            A kdyz se spalim… tak se vratim ke klasice.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Moc si nedokážu představit, že by mohl být horší než klasika. Zacelování defektů je u něj ok, to už je vyzkoušené, takže tam problém nebude.

                              A i kdyby nevydržel tak dlouho jak slibují, tak si nedokážu představit, že by nevydržel ani 3 měsíce. Vysychat rychleji snad nemůže, když měli možnost nosič libovolně upravit proti vysychání (jak není funkční složkou tmelu). U latexového tmelu je to funkční složka, takže tam to nemohou ovlivnit skoro vůbec jak rychle to bude vysychat.

                              Nejhorší variantu si dokážu představit, že vydrží třeba jen 4–6 měsíců (tedy jen o trošku déle než latexové tmely) a pak to pro někoho může být už na rozmyšlení díky jeho dvojnásobné ceně (třeba proti Zero flats).

                              0 0
                              • stan.zak  

                                Budu přezouvat na nové záplety, dva nové pláště a dva použité, tak by mě zajímala reakce tohoto Finish a původního již v pneu použitého tmelu. V jednom použitém plášti je už sucho, v jednom ještě šplouchá.

                                0 0
                                • novas752  

                                  To bych radsi nemichal. Zbytek staryho z plaste vylil. Ale stejne bude ten Finish Line dostupnej az v kvetnu.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Rozhodne nemichat. V tomto pripade bych pneu vycistil poradne.

                                  0 0
                                  • stan.zak  

                                    Ano, zbývající tmel vyleju a plášť vyčistím řádně i když je to opruz, to je samozřejmé. Tmel, vsáknutý do pláště už tam ncm. zůstane, loupat tu zaschlou pavučinu asi nemá cenu. Možná i vyměnit pásku…

                                    Noo, květen, se uvidí.

                                    0 0
    • Ice601  

      Tyjo to je docela brutal, to bych nečekal, nám strach sundat svoje pláště s kouknout jak vypadají moje archy… Je to tím že to je caffečko nebo by to udělali všechny mlíka?

      0 0
    • stan.zak  

      No fuj. Před nalitím nového tmelu taky zkontroluju.

      0 0
    • Jurawood  

      Zdravím, přidávám sem další zkušenost.

      Na jaře jsem pořídil endurko, koupil nové pláště – přední kouzelnou Marušku 2,6 a dozadu velkou Betty 2,4, nalil mlíčko schwalbe DOC blue. Teď, z důvodu strachu před rozežíráním ráfku (našel jsem několik lidí s tímto problémem), jsem pro jistotu přední i zadní šlupky sundal, kolem ventilku nalezl korozi a po očištění se ukázaly dokoce 2 dírky durch do dutého prostoru. Takže za 5 minut 12. Rychle pryč z tou sračkou. Ráfky jsou hořčíkové IODINE 3.

      Jelikož nehodlám obětovat ráfky za 15–20 tis. vracím se nyní na duše. Korozi jsem očistil a přelakoval.

      Opravdu je dle místní komunity situace tak vážná, kde 95 % uživatelů tvrdí, že duše patří do pravěku, bezduše jsou znatelně poznat na jízdních vlastnostech apod.

      Já asi jediné co mám u duší strach je, že si nedovedu představit jízdu třeba v Koutech na 2 barech. Napadlo mě ještě řešení bez amoniaku, třeba finish line. Ale co jsem našel, je ta asi to samé jako tam nedat nic.

      Další možnost je kombinace taunnus armour + tubolito, takto vozí bratr, který deset let prorážel duše, bezduše s tlaky i 3 bary (85kg). On to ale narozdíl od mě docela hrne :-)

      O tubolitu se také moc pozitivního nedozvíme. Kolo je Haibike heat RC, 2013. Díky moc za názory.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Za půl roku prožrany?

        Kola původní,nebo dokupovaný?

        0 0
      • Rubi  

        a co prodat srackove rafky a poridit neco normalniho? nikde jinde nez u CB jsem to nevidel…

        0 0
        • mirorek2  

          ale když ony byly před lety tak drahé

          0 0
        • kubad  

          Fulcrum s tím měl taky problém,

          0 0
          • mirorek2  

            Já přeplítal takto sežrané mavic…

            Myslím, že ty výpary se časem dostanou všude (rok, dva) bez ohledu na pásku

            0 0
            • roud  

              Vozím cmaxy x-let s notubes mlékem a ani náznak koroze :)

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak to musí být některé tmely nějaké agresivnější nebo někdo jezdit hodně ve vodě, která se tam pak musí nějak dostávat (že by třeba přes niple a prožralo se to pak od niplů a ne ze strany pláště?) nebo už nechápu takový rozdíl.

              Ještě mám doma jeden prastarý pár Fulcrumů Red Metal 29 XL. A také nějaké prastaré Mavic sety, jak nějaké nejstarší ještě 19mm vnitřní šířky, tak o trošku novější 29" XLka.

              A i když jsem měl období, kdy jsem jezdil bez doplňování tmelu, tak u všech byla období, kdy jsem doplňoval poctivě často.

              Ani u jednoho páru kol ani náznak prožrání, zrovna ty Fulcrumy jsem nedávno řešil (dával nový plášť a při tom kontroloval).

              Akorát tedy jezdím hodně málo ve sr…ch, tedy voda se na to nedostane tak moc často (ale samozřejmě sem tam ano, zbytky vody v lese po deštích nebo občasné zmoknutí).

              Tmel tedy používám už více let Orange, ale předtím nějaký rok se Zero flats (a ten obsahuje i amoniak).

              Akorát tedy u všech kol jsem vždy na začátku vzal lakem na nehty místa, kde byla poškozená anodizace (třeba právě u svaru). Ale moc jsem to časem už nehrotil a ne vždy tam ten lak pořád vydržel.

              0 0
              • mirorek2  

                Fotku jsem nenašel, ale ráfky byly teda zevnitř jak papír. Určitě voda a soli přes niple (kolo jezdilo i v zimě), spojilo se to s mlíkem a kdoví co to vytvoří za korozivní hnůj

                Zvenku bys to ale nepoznal

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak když to bylo i se solí, tak jasné, že tam to půjde rychle.

                  K tomu můžu jen doplnit, že ty moje všechny prastaré ráfky, co nemají ani náznak koroze, tak v soli jsem nejezdil v podstatě vůbec. Jestli se mohlo stát, tak ojediněle jednou do roka nějaký krátký úsek ve městě při jízdě do práce, kde se danému posolenému úseku nešlo vyhnout.

                  V zimě jsem sice některé roky jezdil ne tak málo, ale nikdy ne posolené silnice, tedy vždy buď když bylo sucho a sůl už nikde nebo v případě sněhu naopak na čerstvý sníh mimo silnice.

                  A když už jsem to ojediněle vzal přes nějakou sůl, tak vždy snaha to aspoň trochu co nejdříve opláchnout.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Taky jsem si všiml, že tam byly alu niple, jestli i toto má vliv…

                    No ne že by přímo jezdila v soli, ale vyhnout se tomu v zimě úplně nedá.

                    Tehdy mě ale míra poškození a jeho potenciální nebezpečnost dost zaskočila a jak jsem psal, zvenku to nebylo ani náznakem vidět

                    0 0
                    • pepek  

                      To není solí. Moje Mavicy sůl určitě neviděly a taky to tam začalo-stačí ten kousek plochy bez eloxu a už to jede.

                      0 0
    • Jurawood  

      Na jaře byl možná narušen povrch, o problematice jsem nevěděl, tak jsem tomu nevěnoval pozornost.

      0 0
      • kubad  

        ošetřit povrch rafku, dobře nalepit pásku a nepoužívat tmel co tohle způsobuje

        0 0
        • mirorek2  

          A máš s nějakým tím „vodním“ tmelem dobré zkušenosti? Já teda, že buď je v tom sračka a funguje to, nebo není a je to jak mlíko od kravky :-) doslova

          0 0
          • kubad  

            Zkouším Milkit a jde to,

            0 0
          • MlokCZ  

            Pokud nevadí samotný čistý latex, tak Orange. Vždy jsem u něj zpět skončil a už jsem i přestal experimentovat. Funguje spolehlivě, endurance verze má i slušnou výdrž uvnitř pláště, k tomu zacelování defektů solidní. A regular verze má vynikající zacelování defektů, ale už výrazně kratší výdrž v plášti (vozím endurance v plášti a regular verzi v malé lahvičce do rezervy).

            Líbí se mi na něm, že je to jen čistý latex bez přidaných částic, takže se dobře aplikuje přes ventilek, dobře vždy doteče kam je v plášti potřeba. Ale díky zřejmě tomu jaký používají latex, tak v regular verzi i bez přidaných částič často dá i větší defekty než některé konkurenční tmely, které přidané částice obsahují.

            Jen je tedy výrazně dražší. Stojí podobně jako konkurence typu NoTubes tmel, akorát, že u Orange je za stejnou cenu poloviční balení.

            Žádný ráfek mi nikdy Orange nesežral. Ale jak píšu výše, tak já neměl sežrané UST ráfky (bez pásky) ani v období, kdy jsem používal Zero flats s amoniakem.

            0 0
            • MlokCZ  

              Otázkou pak zůstává, jestli za to může jen tmel nebo právě i jen voda. Já vozil u bez duší strašně moc let vlastně jen UST ráfky, pouze s jedním krátkým období u jednoho páru ručních zápletů s páskou. A teď u éčka má osazené z výroby DTčka, což je pěkný set kol, který tam zatím nechám.

              Tím jsem chtěl říct, že jsem do teď nikdy dlouho nevozil pásku. V partě naopak nikdo nevozí UST ráfky a všichni (co mají bezduše) vozí pásku. A poměrně častý problém byl, že když někdo jezdil častěji třeba brody, tak poměrně brzy došlo na prolém s páskou, jak se tam dostávalo trochu vody přes niple od spodu. A to mělo za následek odlepování pásky.

              Nějaké výpary vody se tam takhle jistě mohou dostat daleko dříve než se páska odlepí a k ráfku případně pouze pod páskou (tedy může pořád těsnit dobře a přitom pustit něco k ráfku). Tak jestli tohle není také zdroj prožraných ráfků.

              0 0
        • Jurawood  

          No našel jsem desítky až stovky případů po celém netu.

          A rozhodně nedělá jen CB. To je jak jezdit z autem jen ve slané břečce a tvrdit že za 4 roky nezrezne.

          A uštěpačné kecy typu vyhod to a kup si pořádný, no jo jenže oni stálý tolik peněz…a tak dávno. Jednak to je úplně mimo (ot), dále to není vůbec pravda a hlavně to nikoho nezajímá. Když k tonu nic nemám tak šoupu nohama..takhle slušně stačí?

          Ostatnim díky za osobní zkušenosti.

          0 0
          • Vilém  

            Mas pravdu, ze to nikoho nezajima, ten problem mas ty, ne oni.

            0 1
          • mirorek2  

            To nejsou uštěpačné kecy, to je fakt. Ráfek je spotřebák a sežraný bych vyměnil. Variant je dnes dost. Co čekáš, že ti na to někdo poradí? Shnilé auto taky nenatíráš zvenku barvou…

            Naopak, debata je plodná, zkušenosti k tématu se hodí vždy. Já třeba příště zkusím ten Orange tmel :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.