• Muraj238

    Ahoj.

    Zvažuji koupi nových kol a už si nemohu vzpomenout, kdo je tady zaplétá a který z vás je nejlepší. :-)

    Původně jsem chtěl CB Iodine, ale nevěřím tomu a nevím, kdo by mi to servisoval. Sice jsem před týdnem potkal kluka, co jezdil Cobalty na enduro a vážil 112 kg a říkal, že je s nimi naprosto spokojený už několik let, a jsou nádherné, ale moc důvěry ve mně teda nevzbuzují. Chci něco nesmrtelného, co nebudu muset centrovat po každém druhém XC/enduro sjezdu.

    Zvažuji kombinaci DT 350 nábojů a ZTR Flow EX ráfků, ale jsem otevřen návrhům. Kolo má zdvihy 140/140 osy 12×142 a 15 mm (ale mělo by se to dát použít i na 20 mm přední osu, kdybych kupoval novou vidlu), jezdím XC a Enduro, vážím kolem 90 kg bez výbavy. Jedná se o rozměr 27,5" a čím levněji mě to vyjde, tím lépe. :) Akorát bych se potřeboval pobavit ještě na téma 6 děr vs Center lock. Výhodu v CL vidím v tom, že by se daly vozit tyto kotouče: http://www.koloshop.cz/…c-180mm.html

    Ve čtvrtek odjedu na týden pryč, ale pokud si to do doby, než se vrátím, nerozmyslím, kontaktoval bych někoho z vás a domluvil se s vámi.

    Předem díky.

    0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      které byste brali radši výplety (27,5") a z jakého důvodu ? Rozhoduji se mezi DT Swiss E1900 a WTB KOM i23 (i25) na Novatec nábojích. Předpokládám, že u WTB bude jednodušší instalace bezdušáků, ale nebudou DT zase lepší náboje ? Cenově by vycházely o cca tisíc Kč lépe DTčka.

      0 0
      • AleZ80  

        Tak co, nevyskytují se tu nějací znalci ?

        0 0
      • MirosPikos  

        Napřed napiš, co na tom chceš jezdit a kolik vážíš. Plus klidně další údaje. Takhle těžko radit když nevím k čemu to chceš. A nepiš k jízdě na kole :)

        0 0
        • AleZ80  

          Ahoj, chci to na AM/EN s pár výlety do bikeparků ( jen menší skoky ). Vážím 70 kg. Ta DTčka jsou hotová ( http://www.dtswiss.com/…Spline-27-en ) a WTBčka by se případně zaplétala. Jelikož mám cenový limit, bylo by to na Novatec nábojích.

          0 0
          • AleZ80  

            Jinak rám bude Agang Patriot s 150–160 mm vidlicí.

            0 0
          • AleZ80  

            Dle tohoto jsou ty WTB ráfky dělané asi spíš na váhu než na výdrž. Nějaké další zkušenosti ?

            0 0
            • AleZ80  

              Sorry, ale ještě si to povytáhnu.

              0 0
              • AleZ80  

                Takových znalců tady a k výpletům se takřka nikdo nevyjádří ? :)

                0 0
                • Erknold  

                  já myslím, že to co tam píše Gabbo je vcelku jasně napsané. Když málo foukáš, a jezdíš rychle, jdeš na ráfek. A Čím je ráfek lehčí, tím je na něm méně materiálu a tím se snáze ohne.

                  Záplety co mají hodně přes dvě kila jsou asi odolnější, než ty co mají 1,8 kila.

                  Když tu budeš hledat vlákna o problémech s WTB, tak jich najdeš méně než s Remerxem, Mavicem apod. Když budeš správně foukat a nechytneš výjimečný ráfek s materiálovou vadou, tak co můžeš mít za problém, ne?

                  0 0
                • tonik666  

                  WTB KOM je lehkej ráfek. Gabba znám osobně a žádná pekla nejezdí, rozhodně ne bajk park.

                  Pokud chceš mít jistotu, tak je potřeba něco půlkilovýho (ve 26). Mám dobrou zkušenost se staršími Flow, ty drží dobře, a ve 26 mají 470g. Takže to bych bral jako minimum.

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Jasně, díky oběma. Co se týká těch DT E1900 výpletů, tak s těmi někdo zkušenost nemá ? Ohledně spolehlivosti a instalace bezdušáků.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Podle popisu ze stránek DT Swiss bude ten ráfek na E1900 obdoba ZTR Flow EX, takže relativně hodně pevný. Rozhodně by měl být výratně pevnější než KOM. Na druhou stranu, 1900g už je docela těžký výplet, takže pokud ti to nevadí, tak bych šel do DT.

                      A nebo dát na Novatecy ty EX471, a budeš s váhou trochu níž. Co cena nevím.

                      0 0
                  • AleZ80  

                    Teď jsem koukal na ty ZTR Flow. Ve 27,5" mají 530 g. To je o 100 g více než ty KOMy, tak by se to snad mohlo pozitivně projevit na výdrži.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Jen pro upřesnění, ty o kterých píšeš jsou Flow Ex, nástupci původních Flow.

                      Flow Ex určitě nezničíš, ale myslím, že by stačilo i něco mezi KOM a Flow Ex. Kamarád třeba teď zaplétal DT Swiss EX471, které mají 475g. To by mělo stačit. Nebo Superstar EX23, které mají 500g.

                      0 0
                    • tonik666  

                      Jen pro upřesnění, ty o kterých píšeš jsou Flow Ex, nástupci původních Flow.

                      Flow Ex určitě nezničíš, ale myslím, že by stačilo i něco mezi KOM a Flow Ex. Kamarád třeba teď zaplétal DT Swiss EX471, které mají 475g. To by mělo stačit. Nebo Superstar EX23, které mají 500g.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Než jsem si pořídil KOM, tak jsem s ráfkem nikdy problém neměl. Znovu do něj nepůjdu, sezonu to asi dojezdí, pak to přepletu na něco jinýho, asi Flow Ex.

                    0 0
      • Mr.Duck  

        Ja uprimne z DT naboju nejsem unesenej. Je to stejna cenovka jako Hope, a oboji je sice fajn, na DT je mi sympaticky, ze se zakladnima zubama v orechu je to dost tichy, ale z moji zkusenosti Hope loziska vydrzi radove dyl se tocit plynule. Nemuzu mluvit o novatec, a nevim jak treba DT 240, ale DT350, coz bude podle me v tech vypletech – nebo podobny – neni zas az takova hitparada.

        0 0
        • AleZ80  

          Hope náboje budou asi stát o dost víc než ty Novatecy a nevejdou se tedy do rozpočtu.

          0 0
      • tonik666  

        Novatecy jsou v pohode. Obcas ptadnke orech, ale stoji jen 700 a da se dat ocelovy. Dal bych si pizor jen aby se novy tocil naprosto hladce (zkontrolujes pred zapletenim). Mam doma jeden zadni, kde je otvor pro jedno z lozisek moc maly a i nove lozisko po nalisovani lehce pridrhava.

        0 0
    • Talaj  

      Zajímalo by mě, zda nemá někdo zkušenost se zapletenými koly Acros http://shop.acros.de/…aeder/27-5-/

      Vypadají docela dobře, ale jsou to poskládané komponenty jiných značek…

      0 0
    • AleZ80  

      Ještě jsem narazil na výplety Easton XR, ale na jejich webu je nemají ( našel jsem jen nějaké info o tomhle 29kovém ). Máte s nimi někdo nějakou zkušenost ?

      0 0
      • AleZ80  

        Ještě popis

        ETRTO: 584×20C

        · Nabentyp: Easton X3, industriegelagert

        · Speichen: J-Bend 2.0 mm VR: 24 (2-fach)/HR: 28 (3-fach)

        · Nippel: Messing

        · Kompatibilität: Shimano/Sram 9-/10 fach

        · Scheibenbremsau­fnahme: IS 2000 (6 Loch)

        · Einbaumaß vorne: 15×100 mm

        · Einbaumaß hinten: 142×12 mm

        · inkl. Felgenband

        0 0
        • tonik666  

          Nejde o nich nic najít. tady to rozebírají ve vlákně na MTBR

          Mají 1940g, 20mm vnitřní rozměr ráfku a málo drátů. Za 109 dolarů ok, ale za víc nic. S E1900 podle mě nesrovnatelné.

          Měl jsem Easton XC One (hi-end XC výplet), výplet super, ale náboje tragédie. Hlavně blbě vymyšlený zadní náboj, který se furt povoloval a měl vakl.

          Teď bych šel už jen do spolehlivých voleb kde vím, že náhradní díly seženu, koncovky vyměním a ložiska snadno seženu – Novatec, DT350, Hope, nebo něco dražšího pokud bych chtěl utrácet.

          Takže jestli to finančně zvládneš, Novatec + WTB, ZTR nebo DT ráfek bude lepší. I kdyby to měl být Remerx Hurry za pětikilo, který to hodně lidí jezdí jako levnou a odolnou variantu.

          0 0
          • AleZ80  

            Super, díky! Tak (snad) naposledy: ještě jsem narazil na DT M1900 za cca 5500 Kč což je cena velmi lákavá ( o cca 2 tis. nižší než Novatec+WTB KOM ). Co ty na to ?

            0 0
            • AleZ80  

              Ta E1900 by nebyla o moc dražší, ale jsou na CL což by znamenalo další investici v podobě jiných kotoučů nebo redukcí + CL klíče a nejsem si jistý, jestli CL vůbec chci.

              S mojí váhou (70 kg) by snad ta M1900 mohla zvládnout nějaké menší skoky do 1 m výšky ( ne na placku ), ne ?

              0 0
            • tonik666  

              Do M1900 bych asi nešel. Lehké to není, má to základní náboje s praporky, tedy ne DT350. A ráfek je taky z levnější řady, M442, a moc pevné to myslím nebude. Jako fungovat to bude, ale radši bych připlatil za WTB ráfky. Ale teda radši Frequency i23 než Kom, ty budou odolnější a i ok váhou.

              0 0
              • AleZ80  

                Díky! Koukám, že Frequency je dokonce znatelně levnější než KOM. Jinak na jejich webu je uvedené použití XC/Trail/AM u i23 a AM/DH u i25, ale to bude asi jen kvůli šířce, nikoli kvůli tomu, že by byl i25 nějak výrazně pevnější, co ?

                0 0
                • tonik666  

                  Konstrukce je stejná, i25 je širší, víc materiálu, tj. i odolnější.

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Jasně. Ty i25 už mají celkem nadváhu, tak asi půjdu do těch i23 a snad to mojí váhu snese. Ať to taky trochu jede. Když si představím kolik asi budou zase vážit ještě pláště…

                    0 0
                • Pán z Dubu  

                  Ráfky Dartmoor a Spank mají výběr v šířkách, prohlížels?

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Neprohlížel. Byly mi nabídnuté WTB KOM+Novatec a jako alternativu jsem našel DTčka, tak jsem tu konzultoval výběr z těchto. Má smysl se ještě zabývat těmi Dartmoor nebo Spank ?

                    0 0
                    • tonik666  

                      Podle mě ne, oboje bude vyrábět DT nebo někdo podobný na zakázku. Mimo barviček si myslím že ani jedni nic navíc oproti WTB nenabízí

                      0 0
                      • AleZ80  

                        Jako modré ráfky by na tom Patriotu vypadaly asi pěkně, ale když pořádně nevím co to je zač…

                        0 0
                • mirabike  

                  ty i25 jezdím na DHčku a zatím drží – sice nejezdím žádný bomby, ale nakrmit jim občas dám :) a na enduru mám ještě dýl FlowEx a ty mi přijdou nezničitelný. Do těch i25 jsem šel kvůli ceně s tím, že by měly být podobně odolný, jako FlowExy… jinak z DT bych uvažoval o EX471 – to je nová generace ráfků ze zjevně jinýho – lepšího materiálu, všechny starší DT jsou materiálově sra*ky ;-)

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Jak jsem teď koukal na pláště ( Minion DHF 3C/EXO/TR = 870g, Ardent EXO/TR = 760g ), tak snad nakonec vezmu nějaký papírový ráfky, aby to ještě trochu jelo :D

                    0 0
                    • mirabike  

                      Miniona DHF 2.3 EXO TR dual jsem prorazil na zadku o nějakej obrubník hozenej v trávě tak, že byly na plášti 2 škuby cca 8mm dlouhý, jenda v běhounu a druhá u patky a na FlowEx jen cca 1mm zobaneček v okraji ráfku a jinak deformace žádná..

                      0 0
                    • tonik666  

                      Po pořízení bytelnýho výpletu si taky říkám, že příště vezmu lehčí. Ale k bytelnému výpletu jsem se dopracoval tak, že jsem chtěl eliminovat návštěvy servisu kvůli centrování.

                      Pod 450g bych rozhodně nešel a bral bych ráfky pevné a radši lehčí dráty. Na jedněch kolech co jsem koupil přes bazar mám kombinaci drátů vpředu (co strana jedny dráty) Sapim Race/Sapim Laser a vzadu Sapim Race/Sapim D-light. Výplet je o dost lehčí a zatím drží.

                      0 0
    • Krejca  

      Jentak jak tu vidím ten koloshop,já si nechal zaplétat rovnou u nich a byl jsem s cenou velmi spokojen.

      0 0
    • Cavendish  

      Optám se tu. Řeším teď svoje výplety. Mám náboje Novatec A291SB/F482SB, dráty Pillar PSR TB2018 (2,2–1,8–2), mosaz niple Pillar a ráfky Kinlin TB25. Zapleteno 20/24. No, tuhost není nejlepší. Přemýšlím jestli by pomohlo vyměnit dráty za DT AeroComp.

      Případně je prodat a postavit to samé znova ale ve verzi 24/28? Pokud ano, jaké dráty? Máte někdo porovnání drátů Sapim D-Light, DT Comp. race a Pillar PSR TB 2016? Cn Spoke 424 jsou trochu mimo limit a na hliníkovém ráfku bych je stejně nemohl pořádně napnout a dosáhnout lepší tuhosti.

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.