• kokesus

    Ahoj,

    máte někdo osobní zkušenost s titanovými dráty?

    Je znatelný úbytek tuhosti výpletu? problém s natahováním/pras­káním drátů?

    díky za poznatky

    Ivan

    0 0
    • Kubatec  

      Rok jsem vozil zužované titanové dráty 2–1,7–2 od CN Spoke na fullu (150mm) spolu s DT240s nábymi a ráfky XR400. Před tím jsem tam měl Mavic CrossRide. A mám pocit, že ty CrossRidy byly méně tuhé do stran. Myslím, že jsem titanovému výpletu dával hodně zabrat a prasknul jen jeden drát na zadku – to když jsem v padesáti vlétnul na volné kamení (velké jak zatnutá pěst). Z mého pohledu – spokojenost. Teď je přehazuji na hardtaila.

      0 0
    • kubad  

      pohodlný výplet s nízkou tuhostí, šílenou cenou na cca 2 roky

      pokud ti to za to stojí tak běž do toho,

      0 0
      • kokesus  

        V jakém smyslu pohodlný?jako,že měkký?

        2 roky je docela málo – máš v tomhle směru osobní zkušenost?

        ..popraskalo?

        0 0
    • Tina  

      titanový výplet od Extralite mi vydržal 4 jazdy na Scott Spark a potom praskol drát na zadnom kole od kotúča. Vážim 59kg. Okamžite som to dala prepliesť.

      0 0
    • scret  

      co si od toho slibujes?

      mam stejny nazor jako kubad, ja teda zkusenost nemam, ale z reakci ruzne po netu za ty prachy nicmoc…

      0 0
      • kubad  

        už máš kola????

        0 0
      • kokesus  

        Těch reakcí na netu právě moc není a dost se různí,jsou i tací,co si je pochvalují.Jinak hmotnostní úspora je cca 100g

        (Pillar PST X-TRA místo CX Ray)a to pro mě gramaře je poměrně zajímavé:-)

        0 0
        • kubad  

          100g to proti CX a Aerolite těžko bude

          0 0
          • kokesus  

            váha CX : 4,4–4,6g

            Pillar PST X-TRA :2,8g

            rozdíl cca 1,7g …x64 = 108g

            0 0
            • kubad  

              krásná teorie BOHUŽEL REALITA

              0 0
              • kokesus  

                Kam má ten odkaz mířit?

                Skutečná váha je jiná?

                0 0
                • kubad  

                  Tina 27.03.2012 23:00:32

                  Pillar používa Extralite. Nahradila som ich CX Ray a rozdiel je menej ako 40g na páre kolies ;)

                  0 0
                  • kokesus  

                    Pillar dělá vícero drátů,nevím jaké měla Tina,ale u PST X-TRA té váze 2,8g/drát docel věřím.

                    Někde jsem je vyděl na váze,zkusím to najít

                    0 0
                    • kubad  

                      OK jasné chápu :D jak vidím škoda cokoli psát

                      0 0
                      • kokesus  

                        Tomu komentáři nerozumím

                        Pokud se bavíme o hmotnostní úspoře je prostě realita ,že se ušetří při použití PST X-TRA cca 100g

                        Pillar dělá ještě lehčí PST X-TRA-LITE –2,6g

                        Z Alchemy Wheel Works mě psali,že je nedoporučují kvůli velkému zeslabení a že mají dobré zkušenost s těmi PST X-TRA …a teď věřit,či nevěřit…proto můj dotaz na osobní zkušenosti

                        0 0
                        • kubad  

                          je to super běž do toho co jiného chceš slyšet?

                          0 0
                          • kokesus  

                            škoda ,že tohle nenapsal někdo,kdo je má na kole

                            0 0
                            • kubad  

                              na kole je fakt nemám, ani Tina, ani další známí,co za ně uvalil ranec, ono váha není všechno ale to časem pochopíš

                              0 0
                              • kokesus  

                                že váha není všechno chápu,z čeho usužuješ ,že mě to teprve čeká?

                                Z toho ,že se snažím uvést na pravou míru váhové poměry?

                                0 0
                                • Jenda  

                                  predpokladam ze z toho ze se tu zatim skoro vsichni shodli ze je Ti vyplet supr pro gramarsky pozery ale dlouhodobe nepouzitelnej v realnym provozu. Myslim ze kdyz to praska pod ani ne 60 kg holkou tak asi nekde bude chyba.

                                  0 0
                                • juli  

                                  Já ti docela rozumím, proto tě nebudu přesvědčovat pro jakoukoliv variantu. Před X lety v době, kdy měli Ti dráty v nabídce DT Swiss, jsem řešil totéž. Šedivý dráty nebyly k dispozici hned, tak jsem chválabohu dřív pořídil Revolutiony. Než jsem na ně kola zapletl, tak už byl i titan, tak panenský výplet byl na něm a Revolutiony zůstaly zagumičkované. Za půl roku, po výměně dvou titanů, jsem rád zapletl ocel. Titanový výplet mi tady straší v krabici, jako artefakt, který mi připomene, že mám být rozumný.

                                  0 0
                                  • kokesus  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                    0 0
                                  • kokesus  

                                    opravdu nevím jak jsem se pro některé ocitl v pozici,že si nedám říct a ty ti dráty prostě chci:-)

                                    Fakt který jsem znal je,že se ušetří 100g a že jsou drahé,fakt,který jsem se dozvěděl(a to byl účel mojeho dotazu),že praskají…takže díky všem za poznatky

                                    Kubatecovi se omlouvám omylem jsem mu zablokoval příspěvek

                                    0 0
                                    • Kubatec  

                                      Já z vlastní zkušenosti zatím titanový výplet pomlouvat nebudu – po 5000km jsem spokojen. Jen by mě ještě zajímalo, jaké vlastnosti (životnost, tuhost a hmotnost) by měl as titanový výplet, který by měl dráty 2,35mm u krčku, tak 1,8 střed a 2mm nipl. …

                                      0 0
                    • Kubatec  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
        • Tina  

          Pillar používa Extralite. Nahradila som ich CX Ray a rozdiel je menej ako 40g na páre kolies ;)

          0 0
        • Tina  

          Zadné kolo od Extralite. Továrny záplet s titanovými drátami Pillar (682g) vs. to isté kolo s CX Ray (699g)

          0 0
          • raf007  

            Podium MMX/DT 240s/Pillar Ti – 1168g, to samé s DT Aerolite cca 1260g.

            0 0
    • lubor123  

      pevnost v tahu by mohla byt mozna i lepsi. zalezi na tom z ceho se delaji draty co jezdis.

      http://wikipedia.infostar.cz/…trength.html

      0 0
      • michals1  

        Titan má ale menší modul pružnosti v tahu.

        Přibližně stainless steel…200 GPa, titan kolem 110GPa.

        0 0
      • Nikovlas  

        Ten překlad je absurdní :-D

        0 0
      • Smazaný účet  

        Co to je za hlemsty? Jakej stres materiálu? Snad mez pružnosti, mez kluzu, pak se materiál už trhá. Nebo nějak tak. Ale stres?!

        0 0
    • JFtryall  

      Myslim ze problem bude, ze kdyz je drat dlouhy tak zacne byt vic namahany. Znam spoustu lidi co vozi titanove draty na 20´ BMX od napr. 34R a drzi jim to. A opravdu to dostava sadu.:-)

      0 0
      • Nikovlas  

        To je snad problém drátů z jakéhokoliv materiálu, ne? :-)

        0 0
        • JFtryall  

          Urcite ano, ale jen rikam ze na bmx jsou ty vyplety na titanu vcelku spolehlive a dostavaji zabrat neuveritelne.

          0 0
          • Atilla  

            Zase větší počet drátů a menší páky na výplet od ráfku.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.