Kombinování různých řad Deore?

50 nepřečtených
  • uiop

    Ahoj, chci se zeptat na následující: Aktuálně mám osazení: Přehazovačka Deore LX, přesmykač Deore 510, „páčky“ na řazení Deo­re, kazetu SRAM  PG-950 11–34 zubů. Budu ku­povat novej přes­mykač, kazetu a mož­ná i přehazovač­ku. Páčky na řa­zení zůstanou­ stejný,
    novej řetěz už mám Shimano HG 53, přední pře­vodníky zůsta­ou starý Bontra­ger, který už maj ně­co za sebou, a­le snad budou­ stačit. Má smysl například kupovat přesmykač a kazetu XT, zatímco přehazovačku LX a ty páčky na řazení zůstanou obyč Deore? V zásadě se rozhoduju mezi variantou „vše nové obyč.deore“ a „vše nové XT“, ale nevim, jak velký význam to má když to budu kombinovat s výše zmíněným. A cena je přibližně dvojnásobná, což hraje roli. Ještě ke koupi nové kazety - aktuálně mám SRAM PG-950 11–34 zubů, nová by byla třeba práve obyč Deore, jakou roli hraje ten parametr 34 nebo 32 zubů? Díky, sorry za možná dementní dotazy..

    0 0
    • uiop  

      Ještě poddotaz – co konfigurace: 1, Řazení Deore, Přesmykač XT, Přehazovačka XT, kazeta obyč. Deore

      nebo: 2, Řazení Deore, Přesmykač XT, Přehazovačka LX, kazeta obyč. Deore

      V zásadě mi jde o to jestli podobné kombinování je funkční, zvlášť pokud v každém případě zůstane řazení obyč. Deore.

      :) DÍKY

      0 0
      • roud  

        Všechny tyhle kombinace budou fungovat bez problémů ale jestli to má smysl ti nepovim.

        0 0
      • littlebiker  

        Zdravím, Fungovat to bude v každém případě který popisuješ. Horší by to bylo kdybys použil něco od sramu, který používá systém 1:1, shimano používá 2:1,nebo 1:2, teď nevím. Sram dělá řazení i pro shimano, ale nechcu ti motat hlavu.

        To co popisuješ bude fungovat bez problémů

        0 0
      • Bajker16  

        Řadící páky jsou takřa nebo úplně stejný Deore.LX,XT. Kazeta a řetěz jsou spotřebáky,tak bych bral klidně levnější deore a radši investoval do kvalitnějšího smyku a přehazky :-).

        0 0
        • roud  

          HG-53 na kolo už nikdy ten poslední co sem přetrh mě naprosto odradil od levnejch řetězů…

          0 0
          • oupi  

            Na řetězu nešetři, kvalitní se vyplatí.

            0 0
            • roud  

              Vozim teď Sram 971 na bajku a noproblemo :O)

              0 0
              • oupi  

                Ten mám taky. :-) Kvůli rychlospojce. Povedlo se mi teď ale sehnat XTRkový řetěz za cca 320Kč, takže jsem si jich vzal trošku víc a až sjedu tenhle přijdou na kolo shimana.

                0 0
          • endroo  

            To bych netvrdil, fungl novej XT jsem pretrh hned na prvnim brodu po cca 4,5km… takze hned koupacka ;-)

            0 0
            • Vilém  

              Panove,ale tady neni chyba v retezu. Je v tom kdo ho nytoval pripadne s nim radil jako prase.

              0 0
              • endroo  

                Kdo ho nytoval ve vyrobe nevim, ale evidentne tomu moc nedal. A co se razeni tyce, tak nevim co Te vede k tomu, abys takhle predjimal! Nevim jak radis Ty, ale ja jako prase rozhodne ne…

                0 0
        • borda  

          mezi packami xt a deore, potazmo lx je myslím pomerne velký rozdíl. to samé u retezu. nejméně asi kazeta, ale i tam bychom mohli podiskutovat.

          0 0
          • maxtor  

            Souholasím, co se týče toho řazení. LX je v podstatě Deore a XT je ekonomická verze XTR. Nesouhlasím ale, co se týče té kazety. Deore je těžká jak kráva a výdrž o ničem. XT je za ten peníz suprový komponent.

            0 0
            • borda  

              proto pisu, ze bychom mohli podiskutovat. xt kazeta je skvela, ale mysli, ze kdyz ladi kolo v teto cenove relaci a s rozpoctem ktery vyplyva z vyse uvedeneho, je kazeta xt pomerne luxus. kazdopadne kvalitytivni rozdil tam je samozrejme hodne velkej. ale pri jizde samotne myslim oceni vice kvalitni packy a saltr nez vybornou, ale prece jen kazetu.

              0 0
              • pižmoň  

                Jak je vyse psano tak si 100% kup kazetu XT.Dale bych si koupil kvalitni retez.Potom mas moznost podle toho jak ti zbydou finance nevim jaky mas cenovy limit,ale kdybych to kupoval ja a mel nejaky cenovy limit 3500± tak to koupim asi takto: kazeta XT 900,–  Saltr bych nechal Deorkovy nebo co to mas…Packy XT 1500,– a XT smyk a 971 retaz

                Kdyz se na to divam tak je to skoro ciste XTcko:-)ale tato varianta by se mela vejit do 3500,–zalezi kde koupis ja bych se do 3500 sto pro vesel.Nepripada mi to tak moc a pritom ziskas dost muziky:-)casem to jeste stejnak „potunis“.A jeste bych si udelal nove bovdeny a kompet lanka vse ciste at to za neco stoji:-)

                0 0
              • maxtor  

                Tak s tím naprosto souhlasím. Nicméně i tak si myslím. že, třeba co se šaltru týče, i Deore je naprosto dostatečně kvalitní přehaz, který bez problému vydrží 15 kkm (já sám jej teď vozím 11 kkm, má sice vakl, ale chodí bezvadně). To se ale o Deore kazetě říct nedá. Tady si myslím, že se vyplatí si připlatit.

                0 0
      • oupi  

        Napiš kolik km ročně najedeš a co jezdíš (jaký terén/typ vyjížděk). Podle toho se dá ± usuzovat, jestli není doere zbytečností. Jinak kamarád jezdí ročně cca 5–6000km a Deore mu bohatě stačí. Nejezdí závody, věnuje se asfaltu/lehkému terénu, v poměru cca 60/40.

        0 0
        • uiop  

          Tak obden malé vyjížďky na území Prahy, občas nárazově větší výlet, občas terén, ale spíš stezky v lese atd. Určitě nenajezdím víc než těch 5000,– . Kolo mám Gary Fisher Tassajara 2006. Ještě by mě zajímalo, co znamená těch 32 nebo 34 zubů u kazety, teď je tam kazeta 11 – 34 zubů a je na ní nasazen ze servisu nový řetěz, tak musím novou kazetu koupit 34 nebo je to jedno? Díky moc

          0 0
          • maxtor  

            Je to rozsah zubů – 11 nejmenší a 34 (32) největší pastorek. Je jedno, jakou kazetu koupíš. Jen je potřeba někdy podle toho zkrátit nebo prodloužit řetěz. To jediné by při výměně mohlo dělat problémy. Jinak jsou 9ti stupňové horské kazety plně kompatiblilní.

            0 0
          • oupi  

            32, či 34 zubu je počet zubů na největším kolečku vzadu. A myslím si, že v Tvém případě by Ti to deorko mohlo stačit. Pokud ovšem máš peníz, skoč do LX, to XT, by mi přišlo v Tvém případě nevyužité.

            0 0
            • borda  

              asi takhle – mezi deore a lx neni temer zadny rozdil. to at si radsi priplati za xt protoze tam je opravdovy funkci a kvalitativni skok. lx je takova trochu nestastna sada, obzvlaste letos, kdyz sly do deore uz i kliky s integrovanou osou. u saltru, kazety a pacek to plati obzvlaste.

              nevyuzite xt – pokud se nekomu neco libi, at do toho jde. delame to prece pro radost. ja taky jezdim xtr a na zavode jsem v zivote nebyl a kdybych se nejakeho zucastnil, tak to asi nepreziju :-). Tyhle soudy mi totiz prijdou trchu podobny jako „barva nejezdi“. nejezdi – ale kolo si kupuju pro radost, stoji me penize, tak chci aby se mi libilo. Uznavam ovsem, ze vse je otazka penez a preferenci;

              Ja bych to videl asi takhle:

              smyk lx (tam je to celkem fuk), saltr xt a packy xt. kazeta pro zacatek deore, xt muze prijit casem.

              Btw.: dobry nicky (ty a zakladatel theradu).

              btw2. ty retzy xtr by me taky zajimaly, kdyztak dej vedet.

              0 0
              • oupi  

                Souhlas, že letošní sady shimana jsou poněkud podivné, ale na netu se dá najít loňská sada LX (nebo komponenty) za cenu jen trochu vyšší než letošní deore.

                Zase já si na scotta XTR nepořídím, to jsem radši koupil mladé nové kolo. Na druhou stranu na canonovi XTR mám, ale na tom kole jsem loni najel 18.000. Tam v tom vidím smysl. Na scottovi se kterým najedu cca 2–3.000 ročně mi to přijde jako vyhazování peněz.

                Btw. Díky. :-)

                Zkusím se dopídit.

                0 0
                • borda  

                  ja to chapu, akorat chci rict v podstate to, ze pokud se mu to xt libi, at si ho klidne koupi. ja treba se svym slavnym xtr 18k nedam ani nahodou, nemam na to cas. je kveten a mam tak 1100. Takze kdyz to pujde dobre tak tak 6, mozna, kdyz se hodne zadari tak 7. Ale protoze nemam cas, tak si to xtr muzu kdyz se mi libi koupit :-).A neberu to jako vyhazovani penez. proste z toho mam radost. pritelkyni nic kupovat nebudu, protoze me pred casem po dost letech dost hnusnym zpusobem opustila, mimochodem zrovna kdyz jsem byl sluzebne mimo republiku a myslim, ze si toho na cestu vzala az az :-). (nejaky to kolo ji to taky kaplo)

                  Btw: jak jsi spokojenej s cannonem. u me sel po pulroce z domu. Fatty DLR je priserna vidlice a pristup vokolka k reklamacim jeste prisernejsi:-(

                  0 0
                  • oupi  

                    Ad XTR. Je to otázka priorit a peněz. Zatím je pořád do čeho investovat, proto píšu, že by mi to přišlo jako vyhazování  peněz. :-) A asi i kdybych na to měl, tak by scott nebyl na XTR. Na canonovi, je to z čistě praktického hlediska (váha a životnost), což U G-zera nepřichází moc v úvahu.

                    S Cannonem jsem spokojený moc. Mám Rushe, jedničku a je to fakt raketa. Jen mi trvalo nějakou chvíli, než jsem si zvyknul na Lefty. Člověk má pocit, že pořád padá na jednu stranu. :-) Jediná, trochu hloupá věc je servis. S kolem do Prahy (Kladno) a nechat ho tam občas i 14 dní. :-(

                    0 0
    • maxtor  

      Já na Deore nedám dopustit. Jsou to na to, kolik stojí, super komponenty. Jen bych ti doporučoval místo Deore nebo jiné kazety koupit novou XT – dá se sehnat i pod litr a pokud kupuješ nové kliky i kazetu, tak každopádně řetěz Campagnolo C9! Mrkni ke mě do profilu na toho Gianta. Vyřešil jsem to stejně a naprostá spokojenost.

      0 0
      • uiop  

        Ještě k tomu řetězu, dal jsem kolo do servisu, ale naprostá nespokojenost, zaplatil jsem 8 set za nic, v podstatě použitelnej mám z toho servisu akorát ten novej řetěz, a dali mi ten nejlevnější, ale když je novej a už jsem za něj zaplatil, tak ho dojezdim.

        0 0
        • maxtor  

          Ta cé devítka má tu výhodu, že má velkou výdrž. Musí se ale hodit na nové zuby. Pokud bys ji dal na kolo, na kterém jsi už nějaký řetěz sjel, bude ti to přeskakovat.

          0 0
          • uiop  

            A co takhle, kdybych si koupil přesmykač a přehazovačku XT, kazetu obyč.Deore,nechal páčky obyč.Deore, a ča­sem až oddělám ten ře­těz HG53, za s­ezónu nebo dvě kou­pil i pořádnej ře­těz a kazetu. Co vy na to? Do páček se mi mo­c investovat nechce, j­sou opravdu tak stě­žejní?

            0 0
            • Jogador  

              hlavně neinvestuj do přesmykače, nám to pořád vnucuješ, ale tam obyč deore bohatě stačí, nepoznáš změnu, narozdíl od páček:)

              0 0
              • uiop  

                Nojo, ale přesmykač Deore stojí 490 a XT stojí 690. A přesmykač mám rozbitej, kdežto páčky fungujou:) Já myslel, že přesmykač XT by měl víc vydržet než obyč deore.

                0 0
                • Jogador  

                  Já mám na deorku přes 20 tisíc km, a rád bych ho vyměnil za sram, protože jinak už vše ostatní je sram, a on se prevít ne a ne rozbít:)

                  0 0
                • burnout/syndrome1  

                  No,řekl bych,že přesmykač je obecně komponenta,co vydrží nejdéle a právě zrovna u přesmykače si myslím,že obyč deore plně stačí

                  0 0
            • maxtor  

              Doporučoval bych připlatit za kazetu (jak už jsem napsal výše), a pokud bys chtěl ještě něco z vyšší sady, tak rozhodně páčky. XT jsou fakt lepší než Deore a při jízdě je oceníš rozhodně víc, než šaltr z vyšší sady. Můj názor…

              0 0
    • mairj  

      Tak dneska mi řetěz hg53 rupnul, vydržel 250km a nyní je kratší :-/

      Takže tenhle komponent nedoporučuji.

      0 0
      • Vilém  

        Nauc se nytovat, pak muzes neco nedoporucovat.

        0 0
      • kafac  

        Deore řetězů už jsem měnil desítky a nikdy jsem je nepřetrhl. Takže chyba bude asi jinde…

        0 0
        • Jogador  

          Řetět přetrhnout nejde, vždy jde o špatné nýtování, dejte řetěz do trhacího stroje, nebo jakéhokoliv na roztahování, a uvidíte, kolik vydrží…

          0 0
          • burnout/syndrome1  

            napsal jsi to za mě

            0 0
          • MlokCZ  

            Řetěz jde přetrhnou úplně v pohodě. Samozřejmě v tom případě byl pravděpodobně pretržený článek vadný, ale to předem nepoznáš a není to tak ojedinělé, že se to stane.

            Osobně jsem zažil článek vejpůl, když na kole jela 50kg slečna. A snýtovaný byl po přetržený pořád ok. Řetěz byl navíc téměř nový. V tomhle případě jednozančná výrobní vada, ale prostě to jde.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.