• mobbius

    Dobrý den,

    prosím o radu ohledně výběru kola pro slečnu. Hlavní využití na polňačky, kořeny a cyklostezky :)

    Nemůže se rozhodnout mezi:

    Author Traction ASL 2014

    nebo

    Leader Fox Rover 2013

    ASLko má přímo dámskou geometrii (ale horší výbavu+ vyšší cenu) a zajímalo by mě, zda i ten Fox (nižší cena, Deore a SLX, ale pánská geometrie) pro ni bude vhodný.

    Má cenu si připlácet tolik peněz za kolo, které je jen „líbivější“?

    Měří 169cm. Díky

    • coplos  

      Za ten rozdíl určitě ten autor nestojí (LF má paradoxně lepší výbavu).

      Ale u holek jsou jiné priority..a vzhledově je ten Leader fox fakt otřesnej :-)

      Jinak vidle těžítka (olejovky), ostatní výbava odpovídá cenové hladině LF. Autor za ty peníze mooooc drahej!!

      • mobbius  

        Na Authora jsme dostali cenovku 16500,– furt se mi to ale zdá dost. Vím, že všechno je relativní a tady se připlácí i za značku, ale…

      • Lišák  

        Jinak vidle těžítka (olejovky)

        Můžeš to nějak blíže rozebrat?

        • Vilém  

          To je jasny, olej je preci tezkej. Lehka vidle je vzduchovka.

          • Lišák  

            No, já zase slyšel, že vidlice se co do kvality rozdělují na pružinové (srajdy), vzduchové (ty jsou lepší) a olejové (a ty jsou top). Takže asi něco za něco. Sice top funkce, ale váha navíc.

    • Drno  

      Holky maji rady ramy s vetsim slopingem a vzprimenejsi posed. Take vidle by mela byt vzduch, takze zkus hledat starsi modely ve vyprodeji, napr. http://www.axit.cz/…-0–2012.html

      A pak se samozrejme zkusit projet.

      • mobbius  

        Ta Nikita je nad náš rozpočet. Chtěli by jsme se držet tak do 15k Kč, čili asi ani vzduch nepřipadá v úvahu. Vím, že kolo se musí hlavně líbit a už jsme jich viděli asi milion a nevybrali jsme… vytrvale ale hledáme dál :)

        • lucierut  

          Jestli jezdi jen v teple, nemela by pruzina vadit. V teplote pod 5 stupnu Celsia jsem ale mela z pujceneho kola s pruzinovou vidli celopevnaka, coz mi uplne nevyhovovalo.

          • Lišák  

            Ocelová pružina funguje stejně v mrazu i v pařáku. Chyba je jinde.

            • lucierut  

              Bylo to v kole od Scotta za 17 tis. Jaka pruzina byla uvnitr fakt nevim.

              • Lišák  

                Levné vidlice chodí špatně a je jedno, jsou-li na pružině ocelové, nebo vzduchové. Jsou tam velké pasivní odpory.

                • lucierut  

                  Za tepla ta vidlice chodila dobre. Pokud mi tedy nekdo vysvetlite, proc v zime totalne ztuhla, budu vam vdecna za rozsireni obzoru. Rikala jsem si, ze by to mohlo byt nejakou tou vazelinou, co tam je okolo pruziny.

                  • Lišák  

                    Tak ona ta vezelína tam má mazací funkci. Ale ta, která je mezi vnitřníma a vnějšíma nohama. Ta okolo pružiny není pro chod důležitá. No a pokud mazivo zatuhne, tak je výsledek takový, jaký znáš. Proto se lepší vidlice mažou olejem. Ten sice taky tuhne, ale oproti vazelíně to není taková trága.

                  • Toman  

                    Ano ztuhla vazelína a také je možné, že pod ocelovou pružinu nasadili ještě elastomerový blok a tam také ztuhnul a tím vidli pomohl " zamknout ". Možná ale měla přeci jen nějakou tlumicí patronu a v ní máslo místo oleje, to také v chladu ztuhne.

        • Deathwing  

          vzduch do 15k urcite pujde, treba tady je jedno

          http://www.cyklonemcik.cz/…deore-raidon

          a nebo oslovit mistni stavitele, vybrat ram co se bude libit a nechat osazet

          treba tehle ram ma zajimavy barvy co by se holce mohly libit

          http://www.kupkolo.cz/…6531_z96569/

          a tady je i se zbytkem kola

          http://www.cyklozone.cz/…-2014-black/

          nebo v cerny

          http://www.lukyshop.cz/…DSC_1664.jpg

    • lucierut  

      Zmer vysku rozkroku u slecny. Pokud je niz nez stangle u kola, povazuji takove kolo za nevhodne.

    • mobbius  

      Tak nám jako favorit zatím vychází toto:

      http://www.cyklonemcik.cz/…-amelia-lady

      Výbavu jsme si zvolili i s ohledem na cenový strop, takže:

      RÁM: Force Amelia Lady, Al 6061, 1750 g

      VIDLICE: SUNTOUR RAIDON-LO air – bílá

      PŘEHAZOVAČKA: Shimano SLX

      PŘESMYKAČ: Shimano Deore

      ŘAZENÍ: Shimano Deore 590

      KAZETA: Shimano HG50 11–32 9

      PŘEVODNÍK: Shimano Deore-521 octalink

      OSA:4hran osa Sunrace

      ŘÍZENÍ: First-semi-integrated

      SEDLOVKA: Pells XR3 31,6

      SEDLO: Velo gel Wide Channel lady

      PŘEDSTAVEC: Pells RX67OV

      ŘIDÍTKA: Pells OV, 640mm

      ŘETĚZ: Shimano HG53

      PLÁŠTĚ: Hutchinson Chameleon 26×1,95

      RÁFKY: Remerx Masterdisc – bílé

      NÁBOJE:Shimano Deore

      BRZDY:Shimano 505

      BRZDOVÉ KOTOUČE:Shimano SMRT30 160mm

      MADLA:Velo

      PEDÁLY: Force HQ AL

      Cena: cca 16000 Kč

      Ještě jsem neodpálil objednávku, tak kdyby se vám tam něco nezdálo, tak prosím o komentáře.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Převodník octalink a osa čtyřhran? To asi nepůjde.

        • mobbius  

          Jasné, to mi ušlo… osu jsem neřešil, proto tam zůstala ta původní… s tím se ale poperou už u Němčíka (snad) :)

      • Drno  

        Nechcete vymenit plaste za nejake lehci? Treba kevlarove Pythony. Prehazku klidne Deore, pokud se neco ma usetrit.

        • Drno  

          Tak si rikam, jestli Nikita http://www.axit.cz/…-0–2012.html neni hezci?

          • Karlíííík  

            Ta nikita je určitě pěknější :-)

            • Lenka.05  

              Az na ty humusplaste je hezci. Dokonce jsem ten ram shanela, ale v me velikosti uz 0 sance

              • Karlíííík  

                Díval jsem se Léni na nový modely i starší těch NIKIT a líbí se mi i ty bílé pláště u tohoto modelu jako celek s kolem.

                Jak ty pláště jedou a drží, to nevím.

                • Toman  

                  Pláště jsou to Geax Saguaro 2,0". Na CrossRidu mají šířku 50 mm. Jezdila na nich moje žena, pak dcera. Trochu zežloutly, ale sněhobílé od novoty také nebyly. V průběhu této sezóny guma na figurách ztvrdla a gumy ztratily grip. Tak šly z domu. Ani se nestačily ojet. Jeté od konce sezóny 2011.

              • Drno  

                Nazivo vypada dobre :-) a plaste jsou spotrebni material, casem je stejne vymeni…

                • Lenka.05  

                  Jasne,daj se kdyztak vymenit. Mam obavy,ze po par vyjizdkach zezloutnou a bude po parade.

            • mobbius  

              Ten bílej Force pěknej není, koukáme na tmavou variantu a nevypadá zle… téhle barevné kombinace se chceme držet.

              http://www.cyklozone.cz/…original.jpg

              ještě pár dotazů? Je ten 10spd opravdu znát? Doteď jezdila na 5spd vzadu a stačilo :)

              Dále, když ušetříme za SLX přehazovačku a dáme tam Deore, co doporučíte za „jezdivější“ pláště – terén/asfalt 50:50?

      • Deathwing  

        k octalink klikam bude potreba i jina osa

        ale lepsi by byly Kliky Shimano FCM590-integrovaná osa-plus 700kč

        a stejne mi prijde ze za 16 by slo postavit:

        ram amelia 2500

        vidlice raidon 2500

        pohon deore 610 10spd 4100

        brzdy deore 610 2000

        kola 3000

        a 2000 na zbytek

        a melo by vyjit i na lepsi (lehci) plaste

        • nitraq  

          Za dva tisíce řidítka, gripy, představec, sedlo, sedlovku, hlavový, sedlovou objímku, pedály, pláště, duše, bowdeny, brzdový adaptéry..? To asi ne.

          • lukas aka mitro  

            :)))))

          • Lenka.05  

            No my ted stavime cestacka ze zbytku, neco jsem ale koupit musela (vidle,brzdy,pr­edstavec,bowde­ny,objimka,ko­touce,hlavko.­.) a i ty nejlevnejsi veci hezky naskakujou.

            • nitraq  

              No právě, člověk si řekne, že to jsou drobnosti, ale ono to naskáče. A to jsem ještě zapomněl na kotouče, další tři stovky, když koupí nejlevnější force.

              • alinceb  

                Proto vždycky na tyhle propočty používám tabulky, aby mi něco nechybělo…

                • nitraq  

                  Tady jsem to jen tak nadhodil bez kompletní hlubší úvahy a taky na to mám scalara:))

              • Lenka.05  

                No ja si udelala seznam a clovek je pak dost prekvapenej. Plus samozrejme postovne.

      • worlusho  

        Když už, tak bych se domluvil a nechal to postavit na 10sp.

      • riso44  

        me by spis zajimalo k cemu je holce predni tac 44 zubu a kolikrat v zivote tam zaradi prevod 44–11

        • Vilém  

          K devitkove sade bezna kombinace. Ptal jsi se stejne tech cca 10 let, co byla 9ka v kurzu?

        • Karlíííík  

          Jak píše Vilém ! Pohoda. Ta moje jezdí 44–11 úplně v poho a když jede dokonce na pláštích FF, tak prej už nemá kde přehazovat na těžší a i po ujetých 50 km v terénu to z F-M do Ostravy valila potvora stabilně 28–33 km/hod :-D

          • ˘Ö˘ Krab  

            Kam na ty baby chodíte? Nečeká k tomu dvojčata?

          • riso44  

            fakt jo? tak to budu muset jeste potrenovat:-)

            • ˘Ö˘ Krab  

              Tak ono je to podle Ostravice z Frýdku-Místku k lávce Kunčice-Hrabová 14 km dolekopcom. I tak jde o velmi pěkný až vysoce nadprůměrný výkon.

              • Karlíííík  

                Dvojčata nečeká. :-) Jakej maj vliv dvojčata na rychlost ? :-D A výkon dala fakt dobrej…dokonce kámoše zaskočilo to, když se otočil po delší době, kdo jej stále stíha, zda já,nebo další kámoš a ona to byla moja děvucha :-D

                Moje rychlost byla 27–31 …pak na nás ostatní čekali a šklebili se. Asi stárnu – pořídím si elektrokolo. :-D

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Podle jiného vlákna má vícečetné těhotenství od 7. měsíce dále naprosto nečekaný vliv na rapidní vzestup fyzické kondice a cyklistické vytrvalosti.

                  • Karlíííík  

                    Hehehe si neumím představit, že by ženská v 7 měsíci takhle jezdila :-D Už jen proto, jak maj problém chodit, sedět. My těhotní určo nejsme a kdyby jo, tak maximálně pár dnů :-D

                  • raw 4  

                    Jo. To je muj oblíbený post od vyvyena..:-)

          • Toman  

            Zkuste pomalu a postupně pracovat na frekvenci šlapání. jet rychlostí cca 30 km/h na převodu 44/11 je nesmysl. Při té rychlosti jízdy to je tak, odhaduji, kadence cca 60ot/min. To už je silovější pojetí pohybu – šlapání a rychlejší pohyb nohou na klikách přinese eleganci pohybu, lepší průchodnost kola při přejezdu nerovností, méně namáhavé rozjezdy i výjezdy stoupání, pozdější nástup svalové únavy, trvanlivější klouby nohou.

            Jsem názoru, že normálním cykloturistkám by stačila kazeta začínají na 13 zubech k placce 42 zubů. A vytvoříš tak rezervu pro jemnější odstupňovaní vícekolečka nebo získáš větší pastorek nahoře, což se pak hodí do prudkých kopců. Anebo máš obojí.

            • Karlíííík  

              Možná kdyby jsi četl co píši výše a hlavně znal cyklostezku z Frýdku-Místku od Ostravy, nepsal by jsi to, co jsi napsal. :-) Cyklostezka je totiž jen asfalt. Nejel jsi s námi, tak nemudruj…sledoval jsem tachometr a ona také. :-D

              Jela to teď v neděli, měla pláště Furious Fred, má lehká kola po letošním jarním vylepšování jejího bajku, kdy kolo zhublo o 1,5 kg. Navíc má sílu v nohách a výdrž. A jak napsal jsem, stíhala kamarádovi v pohodě. Ať mi zloděj ukradne kolo, jestli lžu ! :-P

              • Toman  

                Já netvrdím, že lžeš a myslím, že ani nemudruji. Cyklostezku z Hrabové na Frýdek znám, občas tam zajedeme s manželkou projet se s její sestrou a švagrem. Oni normální výlet, my na vyjetí po předchozí těžší tůře. Šlápneme si z Orlové do Starého Bohumína podél Olzy a pak podél Odry do Zábřehu a odtud hup na Dubinu.

                A kde jsi co psal výše? Vidím pouze to, na co jsem reagoval. Anebo myslíš to, jak ti s kámošem ujela? No, dobře a to jela padesátkou?

                Já se s tebou nechci hádat, mě zaujal převod/rychlos­t jízdy.

                A jsem toho názoru, že seriově montované kazety jsou mnohým cyklistům nevhodně poskládané.

                • Karlíííík  

                  ne, ne, nejela padesátkou. :-D Já měl prostě rychlost 27–29 a pak jsem musel zvýšit na víc, když mi ujížděli. Ona normálně takhle rychle nejezdila,až teď po tom vylepšení z 3–8 na 3–9 a na těch FF.

                  Jinak ty převody ji doopravdy vyhovuji – sama říkala, že už nemá kde výše přehazovat na rovinkách a i když jede třeba z menšího kopce, tak má stále záběr, nevykopává ji to při šlapání. Ji by ten převod co jsi napsal nestačil a nestíhala by pak nám.

            • Karlíííík  

              Nechci nějak zhazovat Tvé kvality, hlavně zkušenosti, nebo cokoliv jinýho. :-) To nemám v povaze. Prostě samotnýho mne to překvapilo, jak dobře se ji jelo zpět. Dopoledne, cestou na Morávkový singltrek když jeli jsme do F-M měla na tý samý stezce rychlost 20–24 km/hod. :-D Prostě cestou domů mi málem ujeli a to jsem neměl žádný problém zdravotní.

              • Toman  

                OK, já jsem ale netvrdil, že tvá manželka, či přítelkyně nemá sílu nebo vytrvalost. Pokud ujede třeba i jen 50 km na kole, tak je to přeci paráde, ne? Jiní flákači umí sedět jen v hospě nebo u počítače. Jen ta dívčina nemá rychlost. Myslím nyní rychlost pohybu. A pokud byste se zlepšení kadence věnovali, tak ji to bude jenom ku prospěchu. Na zvládnuté kadenci není nic škodlivého, já vidím pouze plusy.

                A tu rychlost jízdy zas tak nehroť. Není ani tak důležitá, vždyť jezdíme za zážitky. Ale někdo může mít zážitky z rychlosti jízdy. Ale zase – to zas bu´d vyjet na žiletce nebo si zajet třeba do alp a pokochat se nějakým 30 kilometrovým sjezdem. Dopoledne jste jeli nahoru, mohlou fouknout do ksichtu, odpo to fičelo z kopce, když k tomu trefí vítr do zad, tak to fakt letí. A ty ses třeba jen špatně nadlábnul, že ti málem ujeli.

                • Karlíííík  

                  Manželka ještě ne. :-D Omlouvám se v minulých textech za tykání.

                  My právě spíše s přáteli jezdíme na pohodu, takový ty „kochací“ kolovýlety, kdy si užíváme té krásy kolem sebe, malin, jahůdek, třešní, kytek. Když chceme švihat, jezdíme jen kluci. Koukal jsem se na Vaše stránky – hm, máte pane kolem sebe také dost nelenivých lidí a hlavně je pěkný, jak s Vaší paní touláte se takhle pěšky, či na kole. :-)

                  • Toman  

                    Tykání je naprosto v pořádku, pokud se lidé k sobě slušně chovají.

                    Dáváte vyjížďky na pohodu, pokochat se, to je správné, prostě relax v přírodě, pohyb, čistý vzduch atd. My to bereme také tak. Jezdíváme hodně na " Prajskou " za Odru. Tam je klid. Anebo do Beskyd. Dovolené na kolech. A také chodíme pěšky po horách. V létě něco v Alpách, často jezdíváme na Roháče, ty jsou na pěško nádherné. V zimě chodíme po svých v Beskydech.

                    O spřevodování kola, aby to vícekolečko bylo celé využívané se toho také dá napsat habaděj. Konfigurací kazet je spousta, tak si každý vybere to svou skladbu. Anebo to jde trošku pozpřehazovat. Moje manželka má vcelku slušné kolo ale kazetu pouze 8sp. Bez mindráku. Přeskládal jsem ji 13–34 zubů. A využívá všech osm koleček, což u bežné, nejpoužívanější skladby 9sp, kde to začíná dole 11 zuby, se to říci nedá. Mám na mysli použití ženou. Zbytečně bych utrácel za řazení a dvě kazety – silniční a bajkovou a z nich poskládal jednu 100% využitelnou. I kdyby měla 9sp nebo 10 sp, tak bych ji ponechal tento rozsah, nebo bych poupravil počty zubů na plackách. Trojtalíř má 42/32/22z.

                    Já osobně mám stejnou skladbu vepředu a vzadu začínám 12 zuby. Jede to 45–47 km/h a to úplně stačí, pokud se cesta třeba mírně svažuje. Nemám potřebu 11 zubů, navíc mezi předposlední 13z a nejmenší 11z je vcelku velký rozdíl. Dole mám tedy 17–15–13–12 a to mi vyhovuje. Moje žena má v podstatě to stejné, jen tak chybí ta 12z. Stejně by ji neutáhla. Já vím, mnozí řeknou, že to celé je blbost, neřeší to. Já ano. Proč bych si z devítikolečka dělal osmikolečko jen proto, že tam dali mnohým nevyhovující 11z pastorek. I když, zase takovou na míru dělanou převodovou skladbu využijí jen ti, kteří přesně vědí, co chtěji, mají svůj zaježděný styl a frekvenci atd.

                    Takže ještě jednou opakuji, nechtěl jsem se dohadovat a tys to naštěstí pojal správně. Jen mě zarazily tebou uváděné rychlosti jízdy a k tomu zařazené převody. To s ohledem na frekvenci šlapání. Ale takto fičet mírně z kopce nebo s větrem v zádech se poštěstí málokdy. Obvykle pořád fučí nebo se jede nahoru. A ježdění na větru, zvlášť ve skupině se musí umět.

                    • Mr.Dan  

                      Musím potvrdit, taky jsem si myslel, jak hodně budu na 27,5er využívat 42×11 a zda bych spíš nepotřeboval 44×11, ale teď vím, že by mi klidně stačil 42×12, už 42×13 je poměrně těžký převod, na který se se slušnou kadencí dá jet až od nějakých 30–32 km/h. BTW 42×12(11) na 650b odpovídá 44×12(11) na 26'.

                      • Toman  

                        Vždycky jsem tak nějak uvažoval nad využitelností převodů. Podle svého stylu šlapání a profilů tratí, které není od věci si skladbu nakonfigurovat na sebe.

                        I na své silničce jsem to pospřehazoval tak, abych zachoval rozsah jaký využiji. To značí od mírného sjezdu, ve ketrém ještě točím nohama až např. po stoupání na Lysou horu.

                        Mám starší ale hezké kliky RooX, které umužňují osazení 3 placek. Tak mi v Gebhardtu udělali 28, 38 a 48 zubů. Ameriku jsem samozřejmě neobjevil. Před 20 lety byla tato skladba běžná na MTB. A vzadu mám 9 kolečko 12 – 23 zubů. Takže rozsah mám a jemnost odstupňování kvůli kadenci také.

                        Mnohým to může být úsměvné, ale důležité je, co vyhovuje mě.

                        No a že někdo vozí třeba 10 sp a některé pastorky ani nevyužije ( nebo využije tak, že se překrývají s použitím na jiném převodníku ) a prakticky si z 10 sp udělá 9 nebo dokonce 8, tak to je jeho věc. Ale hlavně, že má 10 sp.

                        Moje žena má, jak jsem zmiňoval výše 8 sp a naprosto bez hanby. A vyjede téměř všechno.

        • Toman  

          Dal bych jí tam 48z, to pak pojede ještě rychleji.

    • Mr.Dan  

      Duplikuju z méně vhodnýho tématu:

      AGang Nikita za desítku na lowend komponentech sice při zkušební mikrojízdě slečně seděl, ale přišlo mi to neuvěřitelně těžký kolo na to, jak je malý (nejen mně) a navíc nejlevnější řady SRAMu a brzdy Tektro nevzbuzujou příliš nadějí na dlouhodobej bezproblémovej provoz.

      Našel jsem místo toho Contessu Scale za desítku, což mi přijde za ty prachy super, hlavně teda pokud se na tom opravdu skoro nejezdilo. Je to na mixu Alivia a Deore, vidlice XCR (prej nejlepší lowend vidle :)) a brzdy SH 445. Samozřejmě s doklady. Poměr cena vs. výkon dle mýho příznivej, co myslíte: http://www.cyklobazar.cz/…ale-20–2012/

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.