Kolo pro holku 10let /140cm / 25kg- rekreační

65 nepřečtených
  • Atilius

    Ahoj, potřeboval bych poradit s výběrem kola pro dceru. Jsem opravdu laik a nevím úplně kde začít.

    Dneska má Superior XC24, ale už povyrostla, takže bychom rádi větší. // 26" ? //

    Jezdíme relativně málo po zpevněných cestách, silnicích. Takže myslím, že by crossové mohlo stačit.

    Představu mám s odpruženou vidlicí, celopéro asi být nemusí, možná by byly fajn kotoučové brzdy.

    Co se týče ceny tak určitě max 10t, když to bude míň, tak se rozhodně zlobit nebudu.

    Díky za radu.

    Martin

    • podvlada  

      Než se to tady začne řešit ve velkym, dovolim si jen zmínit, že podle mě je pro 25kg holku odpružená vidlice blbost. I s opravdu kvalitní citlivou vzduchovkou by měla problém jí využít. To radši pevnou, ušetříš trochu hmotnost, peníze a místo toho o něco větší plášť a foukat nižší tlak. Celopéro nemá smysl už vůbec. Když jí přesvědčíš, že sice kámošky nepadnou na prdel, ale pojede se jí líp… :)

      A brzdy – jestli kotouče nebo V bych se spíš zaměřil na rozumnej tvar páky a hlavně nastavení vzdálenosti – aby na ní dosahla a i při brždění měla bezpečnej úchop.

      • Atilius  

        Díky za postřehy. Je pravda, že s tou hmotností ta vidlice asi ani nebude fungovat…Postřeh ohledně dobrého dosahu pák má taky něco do sebe ;)

    • fantomsilnic  

      140cm to máš tak na třinácti palcovou šestadvacítku­.Takové kolo je ale vhodné spíše pro malé závodníky,protože za chvilku ji bude ten rám už malý.S rozumným naladěním by už asi i mohla na 15 palcovém rámu,ale nebude to při její výšce jěště moc optimální,ale pujde to.Odpruženou vidli bych tam dal nějakou základní zamykačku od suntouru.kotoučovky bych tam necpal,spíše nějaké V-BRake od Shimana a páky co se dají dobře nastavit.V této konfiguraci a 3×8 by jsi se do 10t měl v pohodě vejít s rámem Scud.

      • Atilius  

        Dobrý, ale upřímně, podle tohodle sám to kolo asi nevyberu. Nemáš nějaký tip na konkrétní model? Nebo kde najdu kola podle typu rámu, brzd a toho všeho, co popisuješ? Díky.

        • vpa007  

          Zdar, nejsem nějakej velkej odborník (a ani prodejce Authoru), ale asi bych si to v tvý kůži moc nekomplikoval a koupil holce třeba AUTHOR A-MATRIX 26 na 13,5" velkým rámu… není to na 100% nejvíc nejlepší kolo, ale pro účely tebou popsané to bude celkem fajn neb je dostupný, cenou se vleze, je celkem hezký (a dá se vybrat ze 3 barev), je to víceméně český kolo dobré značky, takže i kvalita bude ucházející a na normální ježdění je i váha 13.5 kg, která je sice dost, celkem akceptovatelná.

          No a pokud budeš to chtít holce udělal jednodušší, tak koupíš pevnou vidlici na kupkole a lehčí sedlovku třeba na Aliexpresu a bude to mít odhadem tak o kilo míň a furt jsi na ceně okolo 10tky… výhoda 26" kola je, že se daj sehnat docela levně i kvalitní komponenty a to i tady na B-F, páč pro většinu bikerské populace je to už mrtvej rozměr, kteráýho se zbavujou ;-)

    • matbiker  

      Nemá to kotouče, ale:

      http://superiorbikes.eu/…s/detail/290

      • vpa007  

        Myslím, že kotouče sme mu už rozmluvili, že na děcký kolo nejsou nezbytně nutný.. ;-) Každopádně ten SUP fly je parádní, akorád že se Atilius chtěl vejít pod 10tku, což ten SUP moc nesplňuje :-(… je o 3litry dražší, ale zase o 3 kila lehčí, než kola za 10tku ;-)

      • Atilius  

        Vypadá zajímavě! Váha jen 9,5kg…cena je teda 13t, což už zase trochu chladí moje nadšení – nicméně díky za tip, mám o čem přemýšlet :)

        • DADMTB  

          Taky teď hledám pro synovce a tady je za tuto cenu: http://www.koloshop.cz/…ke-kolo.html

        • matbiker  

          Atilius – Ty jestli chceš, aby to cérku bavilo, tak se kousni a ty 3 přidej. Myslím si, že neprohloupíš. A když se k tomu budete pěkně chovat, tak to potom zase v klidu prodáš.

        • zderes  

          Mohu potvrdit. Váha, jednopřevodník a páčky řazení, není na tom nic, co by ji bralo chuť jezdit.

          • Atilius  

            Vy mi teda dáváte :)

            Je pravda, že dneska má vpředu trojkolečko, ale stejně jezdí jen na jeden převod, takže to rozhodně není problém. Váha se mi líbí dost, protože ona sama není žádná těžká váha a mám pocit, že každé kilo pak bude poznat. Asi si ho někde vyzkoušíme a uvidíme ;)

            • novas752  

              Při její hmotnosti pozná pomalu každý gram. Pro srovnání je to jako kdyby 80kg chlap měl jezdit na 43kg nebo 32kg těžkym kole. :)

            • zderes  

              A pokud najdeš dobrého prodejce, dá Ti jistě slevu.

            • zderes  

              A pokud najdeš dobrého prodejce, dá Ti jistě slevu.

            • vpa007  

              Taky hlasuju pro tohle kolo… pokud seš schopnej nějakou kačku navíc někde vyštrachat (což nebývá někdy úplně lehký) tak výsledek/požitek bude epesní ;-)

            • gerrard  

              Jen takova drobna vsuvka, kolo ma ram velikosti 12". Pro 140cm dite s perspektivou rustu bych videl radsi 14" nebo 15" ram, at chvilku vydrzi Teda jestli to neplanujete jako kolo na rok na dva.

              • obda  

                Jo, ten ram je geo hodne podobny Orbea Team MX 24.

              • Atilius  

                No, zrovna jsme o víkendu od kamarádky zkoušeli 17" dámskou a říkal jsem si, jestli to dětské kolo už není moc malé…

                • hawrda  

                  Nebo tady.

                  http://www.veloexpert.cz/…-24-od-8-let

                  Aha už 26tku…

                  • Atilius  

                    24" má teď a je jí malá. To určitě ne, ale jestli 26" dětskou nebo 17" dámskou teď fakt nevím.

                    • vpa007  

                      zas tak velká být nemůže aby jí pasovala dámská 17"… tipuju, že na dětským rámů jí bude líp..

                    • gerrard  

                      Ram velikosti 14" nebo 15" je optimalni vzhledem k vysce a k tomu, ze by na na tom nejaky cas mela vydrzet. Na 16" nebo 17" ji dostanes taky, ale bude ji to zbytecne velke a je otazka jestli bude nekdy na tak velky ram velka. Ram velikosti 12" je zas podle meho uz ted maly. Jeste by tam mely byt kliky tak 160 nebo 165mm at se nekope do zubu.

                      • Atilius  

                        Ze všech těch poznámek a námětů jsem tedy zkusil najít něco dalšího a nejlépe mi vyšlo Dětské kolo Superior Apache Mustang 26 – 2015 (8200Kč)

                        Zaměřil jsem se na váhu, má 12,8kg a rám 15". Ostatní komponenty nejsem schopný posoudit…

                        http://www.bike-eshop.cz/…26-2015-bila

                        Rám Alloy – hliník

                        Vidlice SR XCT 80mm

                        Převodník SR CW XCCT 202 PBG 42/32/22

                        Střed. Osa Thun Cartridge

                        Řazení Shimano Revo RS 45 3×7

                        Měnič Shimano RD TX 35

                        Přesmyk Shimano FD TY 10

                        Kazeta Shimano MF-TZ 21 14–28/7

                        Řetěz KMC Z50

                        Brzdy Tektro 855 Al V break

                        Přední náboj KT Alloy QR

                        Zadní náboj KT Alloy QR

                        Ráfky Weinmann X-Star Alloy

                        Pneu Schwalbe Black Jack 26×1,90

                        Pedály Marwi SP 872

                        Řidítka HL Corp.

                        Madla Hermmans

                        Představec HL Corp.

                        Hlavové sl. Chin Haur Ahead

                        Sedlovka HL Corp. Alloy

                        Sedlo Velo VL 3135

                        Velikost 15“

                        Hmotnost 12,8 kg

                        • Acanthophis  

                          A ""nedají si říct a nedají…"":https://www.youtube.com/watch?…

                          1. odpružená vidlice jí bude k ničemu, vzhledem k její váze – radši ušetřit cca půl kila/kilo a dát pevnou…
                          2. trojpřevodník vepředu taky nevyužije a hlavně (jak známe ženské plémě) zařadí jednou a od té doby na páčku nesáhne – vzít nejjednoduší variantu – jednopřevodník
                          3. cca 13.5kg (což kolo bude mít reálně i s pedály) bude na ní taky dost a pokud nebude tahat tohle „břemeno“ jenom po rovných cestičkách cyklostezsky, tak to rozhodně pozná…

                          Takže buď si zkusit ověřit, zda-li se někdo nespecializuje přímo na stavby/přestavby dětských kol, příp. zamáčknout slzu a zkusit uhrát slevu na toho supa…

                          • Atilius  

                            Bral jsem v potaz, co psal gerrard, že rám 12" jí bude malej. Jinak na odpružených vidlicích a trojkolečku vpředu netrvám. Ale 26" s rámem 15" max jsem jiné kolo nenašel…

                            • Acanthophis  

                              Tím pádem příp. zkusit oslovit stavitele/zkusit stavbu…

                              Dal by se sehnat rám+vidle (pevná) – dejme tomu 4k, sedlovku/kombo řídítek seženeš na bazaru, sedlo se najde to, které jí vyhovuje (můžeš použít i s předchozího kola) a sada se dá sestavit 1×8/9 (dle ceny) taky na bazaru za hezké peníze… a do 10–12 by se podle mě dalo vejít…

                              Rám třeba tenhle: http://www.mojekolo.cz/…ack-red-2014 (geo jsem nezkoumal)

                        • gerrard  

                          Ja se ti jen snazim poradit s velikosti ramu, abys nekoupil neco co nedava moc smysl. S vyberem celeho kole to bude tezsi, protoze s rozpoctem 10 tisic si netroufam radit konkretni model, tam je to vsechno kompromis. Ja bych ti spis navrhoval pridat penize a oslovit stavitele,co ti nabidnou s rozpoctem 15.000 a myslim ze by to mohlo byt zajimave kolo co chvilku vydrzi a bude delat radost. Nebo bych zkusil bazar: http://www.cyklobazar.cz/horska-kola?… a hledal tam.

                          • Atilius  

                            já to chápu a poznámka o velikosti rámu je zřejmě správná. Na druhou stranu, my nejezdíme žádné velké objemy a kolo je pro nás spíš doplněk. takže nechat si stavět kolo pro dítě je pro mě už scifi…

                            • Acanthophis  

                              Právě, že nechat si kolo postavit ve většině případů vyjde lépe než kupovat „hotovku/sériovku…“

                              Navíc stavitel dokáže poradit i příp. s velikostí a dalšími drobnostmi, které pak mohou být ve výsledku velice důležité a rozhodující…

                            • gerrard  

                              Stavbu proto, ze pomer cena vykon je lepsi nez u hotovek a muzes treba nachat dat tu pevnou vidlici apod. A pak se to kolo da i lip prodat. Ja bych tu stavbu nezavrhoval. Oslovit mistni stavitele neda zas tak moc casu.

                        • Erknold  

                          Já si jen říkám, kdy sem prosákne nějaká stavba od Maajkeeho, nebo Scalára a pod. na novém rámu od SCUD S pevnou vidlicí, pohonem 1×9, kazetou 11–34, lehkými koly na véčkách by to mohlo být za rozumnou cenu a s váhou atakovat 10 kg.

                          • Atilius  

                            Dobře, oslovím Maajkeeho, protože je z našeho krásného města :)…a uvidím.

                          • obda  

                            Akorát stavitelé v tuto roční dobu budou IMHO dost zavalení zakázkama.

                          • oddie  

                            Stavba se klidně prosákne ode mě, ale až mi do ní dítko doroste, zatím má 20" :) Akorát to mezitím už asi bude na jiném rámu…

                          • vpa007  

                            takovej SCUD tu myslím už je, ale teda jen od domácího stavitele a je to podle všeho 15" ;-)

        • jan.pernik  

          A co silničku? Holka mi vyrostla z krásné rúžové silničky 24" kola, osazení včetně nábojů komplet Campagnolo.

          • Atilius  

            Už jsem to psal – 24" máme a je malá. Silničku taky ne. Jsme kousek od lesa a bude jezdit nejvíc po polních a lesních cestách. Ale díky ;)

            • ˘Ö˘ Krab  

              Silničku nezavrhovat, do spousty malých silniček vejdou CX pláště, záleží hlavně na použitých brzdách.

            • jan.pernik  

              No já teda doma horská kola nepodporuji, ale i dcerka, která si do ničeho nenechá kecat, tak na školní cyklo výlet chce zásadně na silničce, protže je podstatně lehčí než horská kola. Ty kopce nevyšlape, přes velké kameny se to stejně musí a silnička se líp nosí na rameně. A pokud není bláta tak i na polnačce ty tenké pláště líp jedou.

    • Atilius  

      Našel jsem ještě tohle, co na to říkáte?

      http://www.juniorbicycles.com/katalog/010430/

      za 13t

      Popis: Horské 26" kolo se všemi komponenty přizpůsobené na míru dané postavě.

      Velikosti 26"

      S 14,5" – 37 cm

      Hmotnost 10,8 kg (bez pedálů) vel. 14,5"

      Barvy černá – růžovobílý design nebobílá – modročerný design

      Rám Alu slitina 6061

      Lak vypalovaný s designem FORCE

      Vidlice pevná vidlice – 26" MTB Al AHaed 1 1/8, 3× zeslabovaný Al 7005 (nebo volitelná odpružená)

      Hlavové složení polointegrované AHaed 1,1/8"

      Zapletená kola 26" Remerx (ráfky dvoustěnné, dráty nerez, unašeč na kazetu SH)

      Kazeta Shimano 9 st. 12/32

      Kliky s převodníky SUN RACE l.170 – 175 mm 42/32/22 z.

      Středové složení SUN RACE – BSA

      Přesmykač Shimano Alivio

      Zadní měnič Shimano Alivio

      Řadící páčky Shimano Alivio

      Řetěz Shimano HG 73

      Brdzy a páky Tektro – V

      Pedály FPD obyčejné (kuličková ložiska)

      Řidítka ZOOM Al prohnutá OV 31,8

      Představec ZOOM Al 70 – 100 mm OV 31,8

      Sedlová objímka ZOOM Al 34,9

      Sedlovka ZOOM Al 31,6

      Sedlo selle italia – BASSANO

      Pláště a duše 26" CST (volitelný vzorek) ETRTO 559

      Zvláštní výbava kryt řetězu, převodníku a paprsků

      Hmotnost 10,8 kg (bez pedálů) vel. 14,5"

      • ˘Ö˘ Krab  

        To by velikostí i osazením nejspíš šlo, jen kliky bych zkusil 165mm. Cenu si musíš ospravedlnit sám.

        • obda  

          Kdybyste někdo tušil, kde sehnat samotný rám Force Amelia 14.5" (nebo podobnou geometrii za podobnou cenu), tak bych byl vděčný.

      • zderes  

        Tohle si klidně vem. Tyto kola skládá pán, který tomu opravdu rozumí, poradí.

        • Atilius  

          Ještě uvidím, co mi nabídne Michal…přeci jen je pro mě jednodušší to řešit v HK, než v Praze, ale tak může to být druhá volba…Díky.

      • vpa007  

        Kolo vypadá super, ale jak už zaznělo:

        • pevná vidle – super
        • na 140cm dlouhou holku jsou 175 kliky moc dlouhý (ty jsou pro dospěláky), děcko tvý výšky by mělo mít +/- 150tky
        • třípřevodník je zbytečný, sehnat jednopřevodník, třeba u číňana šišatej 32T (úspora váhy + zejdnodušení řazení mladé pilotce)
        • k jednopřevodníku dát kazetu s lepším rozsahem, např 11–34 nebo 12–36
        • pláště na obrázku jsou jen na asfalt.. pokud do lesa, koupit něco jinýho ale lehkýho (osobně mám mladýmu na kolo vymyšlený Kenda Karma nebo Maxxis FlyWeight 330)
        • matbiker  

          Jak píše VPA, zcela zcestně se dávají na dětská kola strašlivě dlouhé kliky a děcka pak vypadají jako když čáp zvedá nohu z vody. Na postavy kolem 150cm klidně i zkracované 157mm kliky… Bo 165 se shánějí dost blbě.

          A zcela určitě nw jednopřevodník.

          • obda  

            Hmm, jak se dívám, z obchodů zmizely levné 152/160 mm kliky SR Suntour XCT-JR-T202 :(

    • René Kolísko  

      Trochu rozšířím téma, pokud mohu. Sháníme kolo pro 12letou ségru – 160 cm, ~40 kg.

      Má už smysl při 160 cm kupovat „normální“ velikost kola? Takže třeba crossový/silniční kolo ve velikosti XS? Padlo mi do oka třeba tenhle BTWIN Triban 520 Vepředu má sice trojtác, ale váha kolem 9 kg je podle mě super. Na takovou váhu asi snad nemá ani smysl uvažovat o odpružené vidli. Jediný co tak bych na tom měnil pláště na nějaký crossovější, ale těžko říct až jak široký se vlezou do rámu/vidle… Co myslíte? :)

      • Lišák  

        Myslím si, že na silnici jsou oblouková řídítka pohodlnější. A váha bude i s pedály přes 10 kg.

      • Pán z Dubu  

        Proveďte odhad konečné tělesné výšky. Pokud to vyjde na 180+ cm, je pro ni na definitivní velikost brzo.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Normální velikost kola určitě.

        Jen mi tato kategorie „fitness“ přijde jako celkem nešťastná marketingová kombinace všech nevýhod a omezení jak silničky, tak trekového/krosového kola, ale to už je na zvážení každého soudruha.

        První hledisko: určení a variabilita použití. Na úzkých pláštích příležitostný jezdec nedosáhne pohodlí (neodsedá nerovnosti automaticky). Do rámu by měly vejít širší pláště 32mm+ se vzorkem a ideálně i blatníky. Takže čistokrevnou silnici ani fitness paskvil ne.

        Vše výše uvedené splní trekové/krosové kolo, pak bych jednoznačně volil cestu stavby u zdejších stavitelů.

        Třetí a velmi lákavou možností je cyklokroska, klidně ze druhé ruky. Hrubý vzorek má v popisu práce, blatníky pobere, v případě neodolatelného vábení silnice stačí přezout na úzké pláště.

        Druhé hledisko: geometrie rámu. Triban XS má efektivní délku rámu TTh=525mm, pro S už je TTh=535mm. Rám je hodně slopingový, takže je to ospravedlnitelné. Výšky hlavové trubky jsou 125 resp. 140mm, takže řídítka vyjdou celkem vysoko. Záleží, jak hodně ještě dívčina poroste, podle toho bych se rozhodoval, jak moc „do rezervy“ jít.

        Nevím přesně, jak jsou na tom trekingové rámy, ale obecně se dělávají kratší a pokud by se vzal dámský nebo hodně slopingový, tak by mohl být už definitivní, jen by se časem posouvalo sedlo a měnily představce. Můj tip je něco jako GTw Transeo – ve vel. S TTh=515 (ale M TTh=544), vzpřímený posed v základním vybavení

        Cyklokroska mně napadla třeba tato Lucas, ale dá se postavit nebo počíhat v bazaru na jiný kousek, ale tam je posed vždycky silniční.

        Jako rovnocennou variantu ke všemu výše bych uvažoval klasické horské kolo 26" na V-brzdách s přiměřeným obutím. Základní pružinová vidlice už na 40 kg fungovat může, ale je strašně těžká. Zase pevná vidlice a úzké pláště také moc parády v odpružení nenadělají.

        • Lišák  

          Základní pružinová vidlice už na 40 kg fungovat může

          Nemůže. Bez výměny pružiny , která se dává standardně na cca 70kg. Pasívní odpory budou u základní vidlice dost velké a o tlumení to patrně také moc nebude.

          Nicméně věřím, že takováto vidlice se bude honosit (naprosto zbytečným) zamykáním a výrobce / prodejce kola to bude uvádět jako nesporné plus.

        • René Kolísko  

          S tou stavbou jsi mi nasadil brouka do hlavy a napadla mě varianta „rostoucího kola“ :) Aneb: teď si nechat postavit třeba crosse na tu výšku 160 cm. A časem, až doroste do dospělé výšky, ty komponenty jenom hodit na novej rám odpovídající velikosti. Máma měří 180 cm, takže to bude nejspíš tak nějak. To asi bude chtít jinou velikost rámu.

          Je to blbej nápad? :)

      • jan.pernik  

        skládal jsem klukovi normální silničku, rám velikost 58, jezdí na tom i holka – 160cm

        • ˘Ö˘ Krab  

          Se zmenšováním posedu na větším rámu mám celkem bohaté a rozporuplné zkušenosti, to jsem raději postupem času pořídil několik různě velkých kol, které postupně přecházejí na mladšího sourozence + občas rám v záloze.

          Nejmenší silnička byla celkem turistická, trojtác pro začátek ideální, teď už brázdí asfalt u někoho jiného. Pak Polygon 300 vel. 50, 400 vel. 52 … starší syn má možná už definitivní (Polygon X900, vel. 54), možná ne. K tomu silniční kolo manželčino a moje.

          U dětí velikost silničky měním v podstatě tehdy, kdy už potřeba vytáhnout sedlo vede k příliš velkému dropu jezdcem neakceptovatelnému, což je u (mých) dětí zásadní věc, jejich končetiny rostou jaksi nezávisle na trupu. Samozřejmě hlídám zachování vzdálenosti sedlo-řídítka, takže se mění představce podle potřeby. Příliš nehraji na krásu, takže dočasně klidně málo vytažená sedla a představce v pozitivu s plnou náloží podložek.

          160cm holka na rámu 58 je asi něco jako lehokolo. Jde to, ale dře to. Resp. dnes to není naštěstí nutné (jako bylo v době unifikovaného rámu Favorit F12/vel. 58 podpultová unisize pro všechny).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.