Kolo k běžnému užití do 22 tisíc

87 nepřečtených
  • Finest

    Zdravím všechny,

    rád bych si koupil horské kolo, které bych využíval k rekreační jízdě jak po silnici, tak občas mimo ni, ale žádné extrémy, prostě k běžnému, co možná nejvšestranněj­šímu užití.

    Měřím 184 cm a vážím 82 kg. Rozpočet jsem měl původně 15.000 Kč, dokud jsem nezačal hledat a číst si různé články, recenze, diskuze, a nezjistil jsem, že to je úplný začátek a dno v cenových relacích. Proto jsem si zvedl cenový rámec alespoň na 20–22 tisíc.

    Dlouho jsem hledal, četl si o značkách kol aj., a našel jsem tři adepty:

    1. https://www.kolasvorada.cz/…rcoal-2018-l
    2. https://www.endorphinrepublic.com/…cale-970-eu/
    3. http://www.pedom.cz/…ed-2016-4960

    Četl jsem, že u Specialized si dost platím za značku… nevím, jak je to u jiných značek, jak moc si platím ji a ne na čem skutečně jezdím, takže budu rád za jakékoliv reakce, rady. Osobně se mi nejvíce Scott, ale já mohu tak maximálně hodnotit design a výslednou cenu. U Specialized mi zase nabídli 10% slevu.

    Mám dva dotazy. Prvním je, které z těchto kol při porovnání dílčích komponentů je pro mne nejlepší k poměru cena/výkon (vím vím, v takové cenové relaci se hodnotí pry snad jen vidlice a brzdy, ale budu rád za celkové zhodnocení výbavy). Druhé je spíš prosba, zdali Vás napadá konkrétní model i třeba jiných značek v cenové relaci do 22K, která by měla ještě lepše výbavu. Moc děkuji za pomoc.

    Kdyby vám nějaká informace chyběla, napište, doplním.

    0 0
    • palo7  

      Tak ještě chvíli počti a budeš vědět. Za posledních cca 14dni najdeš podobné zadání x krát

      0 0
    • Pavell007  

      Ten Specialized je o tridu niz, ty ostatní dve jsou srovnatelny-lepsi. Ale je tam rozdil v pohonech, jeden ma 2×10, druhy ma 3×10, to by chtelo si napred vyzkoušet, co ti bude vic vyhovovat.

      0 0
      • Finest  

        Tak nějak jsem to u Specialized tušil, že bude níže, díky za potvrzení mé hypotézy. Laický rozum mi říká, že 3×10 by mělo být lepší než 2×10, je ve výsledku o 10 stupňů více, nebo to nelze u kola takhle paušalizovat?

        0 0
        • palo7  

          2×10 a 3×10 je novější systém

          Pokud ti nevadí zastaralých 3×10, tak rozsah je větší

          0 0
        • puka  

          Není ti dvanáct aby ses přechcával s druhými v počtu převodů:)

          Na 3×10 je použitelných 20 maximálně. Křížení na největším či nejmenším není dobrý řešení. Navíc mnoho převodů tam je dvakrát, proto stačí 2×10. (Na kterém využiješ cca 15 převodů)

          0 0
          • Finest  

            Díky za vysvětlení a info k převodům :)

            0 0
          • Pavell007  

            To je jedna část pravdy, ta druha je, ze s 3×10 mas vse od nejtěžšího silničního prevodu do rychla az po nejlehci horsky prevod do terenu, cili pro univerzalni pouziti to je stále nejlepší. U 2× něco ti u kola na univerzalni pouziti bude něco chybet.

            0 0
            • puka  

              To je pravda. A já jezdím jednoplacku, nikam se neženu, do kopců se zbytečně netrápím… :)

              0 0
            • zdenal8  

              Nejtěžší silniční převod u bikové trojplacky? Běžný těžký silniční převod je 53×11. Na 29" biku s převody 3×10 mám nejtěžší 40×11. Ještě 13 zubů na převodníku chybí.

              0 0
              • popokatepetl  

                53×11 už tak běžný není:-). A silnicka jede jinak než bike proto by tam takový převodník byl nesmysly. Pořád platí že 3×10 je nejuniverzálnější.

                0 0
              • Pavell007  

                No bezny nejtezsi prevod u mtb 3×10 je 42×11. Coz je furt dost rozdil oproti třeba 34×11 nebo 36×11 co se dava bezne na 2× něco. Takze pokud dotycny planuje používat sve univerzalni kolo castecne jako silnicni-trekove, tak proste bude kmitat no, tu dalnicni sestku tam mit nebude. :) Jednou jsem to pocital a když bych ozelel nejtezsi 42*11 a stacilo me 42×13, tak nejbliz tomu bylo 38×11 a i to bylo o fous pomalejsi, takze u 2× něco pohonu s velkou plackou 36 nebo dokonce 34 to na silnicni pohodove rychlopresuny moc není. Zalezi na uzivateli, aby si to promyslel, ale je dobře to vedet, to ze je něco modernejsi, není uplne to podstatne.

                0 0
                • Namtos  

                  To je blbost co píšeš, zrovna převody krosové kolo a možný přechod na 29" mtb řeším a tak na krosu jezdím jen horní dva tácy 42/32 (jj tady byly bikové kliky asi atyp) a 11–32, abych zjistil kde všude mi to stačí, a kde bych měl mít jinou konfiguraci a ideál by byl 40/28 a 11–42, ale i 38/11 není zas o tolik pomalejší než 42/11 na krosu viz. http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

                  Musíš brát v potaz, že zase máš o palec víc a pokud někdo přechází z 26",tak rovnou o tři palce…

                  Obvodové rozměry kola pro 29" x 2.1 jsou 2295mm a pro krosové 700×38c 2217mm …

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to jsi počítal tedy hodně špatně:

                  42/13=3,23

                  Pro 11 pastorek to tedy vyjde 11×3,23=35,5

                  Tedy 36/11 už je o chlup těžší než 42/13.

                  0 0
        • petrx  

          3×10 je nejlepší jako univerzál, který pokryje těžké převody od silnice až po nejlehčí v nejtěžším terénu 2×10 a 1×10 je jen v čase marketingový vývoj, který krom gramařiny nepřináší žádnou přidanou hodnotu, takže pokud si pozér hustopřísně se řídící nejnovějšími módními trendy tak rozhodně jdi do 1×11 nebo 1×12

          0 0
          • popokatepetl  

            Přesně tak, ještě. A to máme doma 3×10, 2×10, 2×11, 1×11 :-)

            0 0
            • puka  

              Poskládejte někdo 3×11 22z/32z/44z s kazetou 10–46 :( Případně trojplacka s eaglem.. :(

              0 0
              • petrx  

                Některý kombinace Jsou holt nemožné, já bych taky rád měl na budoucím MTB kole 3×10 s největší pilou 42z postavený na Shimano DI2 ale bohužel elektronika není trojplackám nakloněná, resp. jediný přesmykač XTR dle manuálu podporuje nejvíce 40z.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Jak dlouhé by asi muselo být ramínko přehazovačky, aby všechny ty kombinace pobrala? s

                0 0
          • jirkous3  

            Taky bych šel do trojplacky. Výhodou je jemné odstupňování převodů. Na bajku se to moc neocení, tam se stále řadí, ale při dlouhých přejezdech po asfaltu proti větru je to k nezaplacení.

            0 0
      • Radza  

        Dneska má smysl jedině 2×10,2×11 a nebo 1×11,12.

        3× něco je minulost.

        0 0
        • Čipera  

          No 1×11 urcite ne. Minulost to urcite neni na trekova kola se stale delaji sady 3× něco. Nevim proc by to mela byt minulost.

          0 0
    • Radek Broz  

      Přední nebo zadní? Nebo zkus hledat.

      0 0
    • Venca991  

      šel bych do tohodle http://www.velotrade.cz/…rava-zdarma/

      Sice je o trochu dražší, ale je to kolo o třídu jinde v některých věcech o 2 třídy výše , pohon 2×11, brzdy SLX ostatní vybraná kola mají brzdy Acera. vzduchová vidle Rock shox , lepší náby, kolo je lehčí prostě ve všech ohledech lepší

      A rámu bych se nebál jezdil jsem kolo Leader fox 3 roky a s mými 90 kg rám vydržel úplně v pohodě a to jsem ho nějak nešetřil.

      Přijde mi, že u Leader foxu se platí za značku nejméně.

      0 0
      • puka  

        Leader fox se někde vyjadřoval, že je pro ně i pro spotřebitele lepší, když vyrábí kola pod 25tis. + elektrokola než aby dělali rakety, který se nedají rovnat s konkurencí. Tady rozhodně vítěz. :)

        0 0
      • Finest  

        Díky za reakci a odkaz na kolo! Mrknu na něj určitě.

        0 0
      • forcefulavenger  

        Zdravím,

        toto kolo se mi zalíbilo, bohužel si nejsem jistý velikostí.

        Píšou že rám 18 je cca do 176cm. Rám 20 je od 174 nikde jsem bohužel nenašel přesnou geometrii.

        Sám měřím 178 cm a výška k rozkroku 82 cm. Vypadá to že skladem je pouze 18. Které mi bude vyhovovat více?

        Díky.

        0 0
    • Chrochtalek  

      trochu se tady přichomýtnu do vlákna a rád bych chtěl vědět názor na tohle kole,

      https://www.tsbohemia.cz/…d275524.html

      0 0
      • Venca991  

        Víceméně podobné jak ten Leader fox co jsem sem dával, akorát je celý na deorku na 2×10 a Leader na SLX a 2×11. Pevné osy mají obě kola. Ale bral bych spíše Leadera

        0 0
      • jirpl  

        také hledám v této cenové relaci kolo a na TS Bohemii mě zaujalo toto

        https://www.tsbohemia.cz/…d292142.html

        co myslíte? Jako další volby mám

        https://www.kolasvorada.cz/…tal-2018-195

        https://www.kola-online.cz/…-2018/d26156

        Ještě jsem tam měl GT Avalanche 29 2018, za 21k, ale to jsme už vyřadil. Jako největší favorit na mě působí ten Silverback Sola 2. Rád bych znal Váš názor, případně další možnosti? Díky a příjemný den

        0 0
        • Venca991  

          Ten Silver Black je fajn za ty peníze akorát má trochu slabší brzdy, ale jsou na běžné ježdění dostačující. Jinak pevné osy pohon XT,SLX nebál bych se toho. Vidla vzduchová taky ok, nebál bych se toho .

          0 0
          • jirpl  

            Díky za reakci, také mám na prvním místě toho Silverbacka, jen váhám nad „neznámou“ značkou. Trek a Superior je sázka na jistotu, takže stále zvažuji. Toho Treka můžu mít ještě o 2k levnějšího, nevím nevím

            0 0
            • Venca991  

              Ano výrobce je neznámy, ale jedná se pouze o rám, jinak komponenty jsou Shimano a Rock shox. V tom případě bych vzal ten Leader fox co jsem sem já dával to je česká značka. Ten Silverblack může být jenom rebrand nějaké jiné značky, jinak dnes už se stejně vše dělé v číně ať je nějaká top známá značka nebo ne.

              0 0
              • jirpl  

                Ano, na Tvůj odkaz jsem se díval. Vybavené je hezky, vlastně dost podobně jako ten Silverback, stejné jsou i barevně :-) Vyloženě chybu člověk asi neudělá s žádným, no původní cena je skoro 30k!, tak to nemůže být žádná šunka.

                0 0
    • Nutribird  

      Koukni na Decathlon.

      0 0
      • puka  

        Tam mají jen 27,5 ne?

        0 0
        • Czechak  

          Ne

          0 0
        • Nutribird  

          27,5/29/27,5plus

          0 0
          • puka  

            29" za 29 tis. takže ne, nemají 29" pro zadavatele :))

            A zajímalo by mě, jestli někdo naletí a kvůli načmáranýmu orlu na převodníku si bude myslet, že má 12s pohon.

            0 0
            • Nutribird  

              No kompletni Eagl má ten karbon, tyhle mají 1/11 v popisu, ale převodník může být Eagl. Náhodou pěkně zpracované kola, včetně origo krytů různých částí. Váha není špatná a cena/ výbava je taky ok. Kolikrát v bike prodejnách mají mnohem horší kola za mnohem více peněz nemyslíš.

              0 0
              • puka  

                Však kolo je dobrý, na převodníku moc nezáleží (jen by mohl načmáranej orel někoho zmást), ale nezapadá do zadavatelova rozpočtu.

                0 0
                • Nutribird  

                  Rozpočet se většinou chová jako houba. Kolik z nás to zná z praxe. Stačí si to jenom správně odůvodnit nebo se zamilovat a na pár minut ztratit hlavu.

                  0 0
                  • puka  

                    Někoho ty finance nepustí ani kdyby se měl po*.. Někde je zase problém rodinný rozpočet a tak.. Někde se přitlačit dá, někde to půjde horkotěžko

                    0 0
    • Finest  

      Jak si tak čtu forum, začínám zvažovat, že si nechám kolo poskládat od někoho, kdo tomu rozumí… pokud to dobře chápu, dostanu ve výsledku lepší složené kolo a jednotlivé díly, než když koupím komplet. Znáte někoho z Brna, případně poblíž, pokud by Scalar neměl čas? … Druhá otázka, je tady mezi vámi někdo z Brna či okolí, od koho bych se mohl časem učit jak se o kolo starat, upravovat si jej sám a zlepšovat? Díky.

      0 0
      • Nutribird  

        Až se dostanu na PC pošlu odkaz, pokud ne pošli mi zprávu. Mám kontakt na borce z Brna.

        0 0
      • koldas  

        Já se o to pokoušel a v ceně do 25 tis za kolo my vycházelo líp koupené, než skládané…

        Tam jsme byl na stejné ceně jako kupované, ale horší komponenty.

        Toť má zkušenost

        0 0
        • Finest  

          Aha, tak doufám, že budu mít štěstí. Každopádně pokud by nebyla lepší výbava než výše zmíněný Leader Fox, půjdu do něj… sice se všemožně píše, že je to low cost značka, atd., ale komponenty má jak se zdá nejlepší…

          0 0
          • Venca991  

            Jo premiovka to není, je to česká firma z Českých Budějovic, ale jak říkám mám s jejich rámem zkušenost a v pohodě sloužil. Nápis a prestiž značky nejezdí. Jinak komponenty jsou Shimano. Zkus stavitele ale pochybuji, že za ty peníze postavíš něco lepšího.

            0 0
      • puka  

        Kolem dvaadvaceti ti můžu poskládat něco jako brendu co mám na profilu :D

        0 0
        • Finest  

          Dobrý obchod, chyba nevzít :D

          0 0
          • puka  

            Brendu asi z ruky nedám, ale pořád by se dalo poskládat něco podobného ze zánovních komponentů za podobný peníz. Já si to asi na svědomí nevezmu a pro nováčka to může být boj a zmatek. :)

            0 0
    • Namtos  

      Když vezeš pro srovnání už postavené kolo od MRX , tak to vychází stejně jako sériovka.

      By mě zajímalo co by za podobnou cenu nabídl stavitel. jestli dřív (2009–2010) bylo Deore za 15–16t, tak dnes je to už 22–25t . Nejlevněji by ho vyšla asi stavba od nadšence nebo kamaráda…

      0 0
      • Ciba04t  

        Pro manzelku jsem pred mesicem nechal postavit kolo na MRX X8 29" komplet na deore M6000, Raidon vidlice za cca 21k Dneska asi bude spis problem s dodaci lhutou Prece jen je sezona v plnym proudu

        0 0
        • palo7  

          Pokud to má pevný osy, tak je cena moc pěkná

          0 0
          • Ciba04t  

            Bohuzel ne Hlinikovy ramy MRX pevnou osu nemaj Chtel jsem puvodne vzit Kellys Thorx 30, ale protoze barva jezdi tak to u manzelky neproslo.

            0 0
            • palo7  

              Jj, ro znám ;-) Manželka má taky stavbu na rámu CUBE a bez pevných os. Ty nepoznala, ale barva ta jede. Sériovka se jí taky vzhledem nelíbila a já navíc pro ni nechtěl 3× a k tomu nejlevnější vidlici a brzdy. Což u sériovky okolo 20–25 je běžný jev

              0 0
          • Namtos  

            Čím jsou plus pevný osa třeba pro mě, když nejezdím terén, traily a jen lesní cesty a silnici (zatím kros), si myslím, že rychloupínák je i pro manipulaci při čištění pro hobby jezdce víc než dostačující řešení…

            0 0
            • palo7  

              Stále ti dobře sedí brdy a pevnost je poznat u těžšího jezdce i na silnici

              0 0
              • jirpl  

                Zeptám se možná blbě, tak mě hned neukamenujte, pomocí bike-fora hledám doporučení na nové kolo, dělali mi koleno tak teď šlapu víc, než kdykoliv jindy. Mám 20 let staré kolo, na tu celkem solidní a za dost peněz, samozřejmě rychloupínáky. Když už to bylo zmíněno, hledat vyloženě kolo, které má pevné osy? V principu, v čem je to o tolik lepší?

                0 0
                • Venca991  

                  Pokud má člověk okolo 70 kg a nejezedí v terénu tak to asi tolik nepozná, ale já to s mými 90 kg na novém kole dost poznal + jak tu bylo řečeno, při vynadavání kola není třeba vycentrovávat brzdové třmeny.

                  0 0
            • Japhy  

              U tak nějak standardně stavěné ženské je vzadu pevná osa na zváženou. Sám nejsem žádné pírko, myslím že tomu docela nakládám a nic se nekroutí a kotouč necinká. I když příští rám pevnou osu jednoznačně mít bude.

              0 0
            • Hadato  

              Souhlas, pro někoho kdo jezdí spíš lesní cesty/šotoliny/sil­nice a nezávodí, tak bych tu pevnou osu, především vzadu, rozhodně bych to neměl jako kritérium při výběru. Pevná osa vepředu je fajn, hlavně s větší vahou, ale na pohodové ježdění se bez toho člověk klidně obejde. S údržbou souhlas, na rychloupínáku člověk nic neřeší a nemá se co pokazit.

              Smysl u pevných os bych pak nejvíce viděl, pokud se uvažuje o výběru lepších kol někdy v budoucnu. Dostupnost rozumných kol na rychloupínák už není valná a lepší to nebude (hlavně pak teda bez pevné osy vzadu).

              0 0
              • Pavell007  

                Presne, pokud někdo nemá 120 kg a jezdi pouze rekreacne, tak resit pevnou osu je nesmysl. Je fajn, když tam je, ale zase pokud je k dispozici nejaka vyhodna koupe a jedinej „problém“ je ten, ze to nemá pevnou osu, tak pro rekreanta to je věc, se kterou mu to lip proste nepojede.

                0 0
                • Nutribird  

                  Nepojede to líp, ale kolo s pevnou osou vždy sedne stejně, zatím co rychloupínák můžeš upnout pokaždé jinak a pak se musí štelovat brzda nebo zkoušet poupravit nasazení kola. Platí pro kotoučové brzdy a to je fakt a né každý to musí zvládat. Takže jsi pouhý uživatel nebo umíš na kole i něco udělat a tady je ten největší rozdíl.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je ale jen rukama. Za těch 15 let co kotouče vozím jsem nikdy neměl problém s tím, že bych musel opakovaně dávat kolo do vidlice nebo štelovat brzdu.

                    Stačí tam to kolo vkládat vždy stejně, buď je na ose něco podle čeho se to pozná rovnou (třeba u Fulcrumů poloha matice na vymezení vůle) nebo se udělá značka.

                    Přínos pevné osy pak záleží na využití daného kola (styl jízdy a co se s tím jezdí) a hmotnosti jezdce a také tuhosti rámu/vidlice/kol (pokud jsou třeba extra málo tuhá kola, tak to ani pevná osa nezachrání).

                    Na HTčku jezdím pořád starý Scott Scale 29, který nemá pevnou osu. A u vidlice pravidelně střídám Epixona s 15mm osou a Rebu bez pevné osy. Vidlice jsou tuhé ± stejně, takže pevná osa u Epixonu k dobru.

                    A pro můj jízdní styl na HTčku + mojich 72kg žádný výrazný rozdíl při reálné jízdě nepociťuju i když umím udělat cílený test, kde rozdíl v tuhosti poznám.

                    Na zadním kole mi pak pevná osa nechybí u HTčka vůbec. Měl jsem tam i jeden čas aspoň RWS DT osu, která je něco mezi pevnou osou a klasickým rychloupínákem a klidně jsem ji zase opustil (jiná kola) a znovu už neřešil, protože mi ten rozdíl v tuhosti vůbec nechybí.

                    Jiná věc to je na fullu ze dvou důvodů:

                    • full rámy tu pevnou osu potřebují pro zachování rozumné tuhosti
                    • na fullu se více jezdí náročnější věci, kde se více ocení tuhost vidlice včetně pevné osy; na fullu mi také třeba 32mm vidlice (ale 130mm 29", takže hodně dlouhá) už vadilo malou tuhostí i přesto, že byla s pevnou 15mm osou
                    0 0
                    • Nutribird  

                      No, ale ty seš úplně jiný level. Jestli to má člověk co běží s každou prvotinou do servisu a trochu tomu nandá, může mít problém.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.