• masox22

    Ahoj, dotaz je sice trochu mimo forum ale jen zdánlivě, má někdo nějaké zkušenosti s tréninkem fyzičky na kolečkových běžkách?

    Pokud ano podělte se o zkušenosti než za to člověk vyplázne peníze.Dík

    • kajis  

      Já na nich jezdím a jezdí se mi pěkně. Jednak si procvičíš techniku(jezdit na kolcích je o něco náročnější na techniku) a jednak si zlepšíš fyzičku. Ale abych pravdu řekl – pro člověka, který netrénuje na lyže nevidím moc důvod, aby si pořizoval kolečkové lyže místo kolečkových bruslí.

      Výhody

      zlepšuješ si techniku

      trénuješ spíš svaly, které zapojuješ při jízdě na lyžích

      můžeš líp trénovat soupaže

      Nevýhody

      nemá to brzdy. V malé rychlosti se dá zastavit takovým

      pseudoplužením, ale ve větší rychlost můžeš prostě jen jet, nebo

      spadnout.

      je potřeba solidní asfalt, jinak se ti vytřesou plomby

      hůř snášejí terénní nerovnosti (žlábky v asfaltu a pod.),

      než inliny

      Cenově dobré inliny a kolečkové lyže (tréninkové) vycházejí podobně, takže jak už jsem psal – jestli chceš začít víc trénovat na zimu, tak můžu se víc rozepsat (jaké lyže a tak), ale jinak bych zůstal u inlinů.

      • masox22  

        Jedná se mi samozřejmě i o trénink na zimu poněvadž jezdím na běžkách celou zimu a v mých končinách je sněhu velmi poskrovnu. Jsou i kolečka pro horší terén – nafukovací a s větším průměrem. Zajímá mě spíš verze pro bruslení.

        • kajis  

          Já mám kolečkáče z Jeseníku: viz tady Konkrétně SKATE R s pomalýma kolečkama. Jezdím s nima v Praze na Ladronce a v okolí Opavy kdekoli, kde je menší provoz a dobrý asfalt a málo kopců.

          Ty lyže jsou ocelové, takže mají i odpovídající váhu – nikdy mi to ale nevadilo. Dvakrát jsem měl možnost se projet na karbonových kolcích s rychlýma kolečkama. Sice člověk na nohou nic necítí, ale při každém sebemenším sjezdu jsem byl po… strachy. :-)

        • Standa  

          Pokud ti jde čistě o techniku a přípravu na zimu tak kolečkové lyže.Mám také ty z Jeseníku se 100mm kolečky.Jde hlavně o to,že na noze máš běžecké boty a lyžařské vázání a v takto měké a relativně volné botě si musíš dávat safra majzla na techniku,protože asfalt ti nic neodpustí.Pokud jezdíš od mala (nemáš potřebné zábrany) ,tak sjedeš i větší kopec a zatáčky odšlapeš.Přibrzdit se dá jakýmsi pluhem,ale na brždění téčkem v běžkařských botech můžeš zapomenout.Pokud ti až tak nejde o techniku a v zimě nejezdiš na závody kup si klidně ty kolečkáče s pevnou botou.Občas na nich někoho potkám,ale vždycky jen na asfaltu,v lese jsem ještě nikoho nepotkal.

      • juli  

        Jde spíš o to, jaké kolečkáče si pořídíš. Mám teď na testování TrailSkate v provedení do terénu a jsem z nich docela unešený. Dodávají se i v provedení na klasiku se záchytem zpětného momentu a měkkým vázáním a bez hydraulické brzdy. Můžeš mít 8"gumu se vzorkem i 7"hladkou pneumatiku na asfalt.

        Řekl bych, že se tím stírají nevýhody, které jsi uvedl, naopak oproti bruslím se dá trénovat ovládání těžiště lyže.

        • kajis  

          Jj, omezil jsem se jenom na tradiční kolce – s těmahle jsem nikdy nejel.

          Vypadají fakt pěkně. Jak jde to brždění? Je mi jasné, že umí zabrzdit skoro na místě. Chudák ale lyžař, který setrvává v pohybu. :-)

          • juli  

            O brzdách se rozhodně nedá říct, že by byly schopné zastavit na místě a vidím to jako positivum pro začátečníka, kterým jsem. Bubnová brzda, byť v obou lyžích, má svoje limity, ale dá se poladit pro vyšší účinnost kvalitnějšími hadicemi a změnou kapaliny. To, ovšem v tomto okamžiku nepokládám při svých schopnostech za přínosné :-)

        • jIrI___  

          Nevíš o nějakém videu třeba na youtubu, kde je tenhle kočkopes vidět v akci? Celkem by mě zajímalo, jakým stylem a kde se na tom jezdí :)

          • juli  

            Na jt nevím, ale tady jsou dvě. taky jsem z nich „čerpal“.

          • juli  

            Odkaz přímo na frantíky Tady je toho víc.

            • Twisp  

              to musí bejt hrozna drina …

            • kajis  

              Dá se na tom jet delším skluzem jako na normálních kolečkáčích? Mě přišlo, že na těch videích na tom všichni „šlapali zelí“.

              • juli  

                Já jezdím kašpárka :-) ale na asfaltu se po jedné lyži dá dát docela dlouhý skluz, pokud tě nemá snahu něco rozhodit, tak jako v terénu.

              • mr.antik  

                To po Jizerských rovinkách jsem viděl jednoho týpka, nohy měl jak švarcenegr a stejně na tom jel hrozně těžkopádně, asi jako když skejtuješ na sjezdovkách…

      • Radez  

        Se omluvuju zakladateli vlákna, že se tu taky na něco zeptám.

        1.)Jak si psal o těch bruslích, tak si asi myslel ty kolečkový brusle co sou nízký co? :-) no prostě ty závoďácký, páč třeba sem si teď pořídil solidní fitnessky a jako, že by mi to dávalo nějak zabrat se mi nezdá(to bude asi tím, že se v tom nedá ohnout noha v kotníku a celkově ten pohyb je takovej nemotornej – si připadám jak kdybych bruslil na sjezdkách, místo běžek), ale zase sem nechtěl investovat moc do těch závoďáckejch (nízkejch), když už sem si to pořizoval abych ve všední dny když su ve škole měl nějakej pohyb.

        2.) Jo a na těch běžkách se fakt nedá nijak brzdit? Ty jo u nas na tom borec jezdí v serpetýnách a sem si právě myslel, že to nějak jde ubrzdit, když jezdí po takových kopcích. Je pravda, že sem ho dycky viděl jezdit jen nahoru, dolu nikdy :-).

        • kajis  

          ad 1) pro jízdu na kolečkových bruslích s hůlkama se kupodivu většinou doporučujou ty nejlevnější supermarketové brusle :-) Je to kvůli tomu, že mají mnohem větší odpor, než ty dražší. Když jedeš rychle už bez hůlek, tak ti hůlky spíš překážejí, než že bys trénoval ruce.

          ad 2) má v podstatě 3 možnosti: a) může mít na lyžích brzdičku – takový patent, co trvale, stále stejnou silou brzdí kolečka. S tím se dá právě i ledacos sjet, ale musí se vždycky zastavit, utáhnout, pod kopcem zase povolit. Na ježdění do dlouhého kopce a dolů je to Okay, na členitější terén to je opruz.

          1. může dolů jezdit nějak jinak (busem?)
          2. může to být bouchač a sjet to :-) Ale to záleží na tom, jaké je to

          klesání a jestli není v cestě nějaká ta křižovatka (v horším případě, kde jede z vedlejší).

          • Radez  

            No ty moje zrovna z Jidlu nebo Mínusu nebyly, stály tři osum, sou tam devítkový kolesa a jezdím na tom bez hůlek s hůlkama bych se na silnici (cyklostězce) nechtěl ani motat. Hůlky si nechám na zimu. Ale je to jen nouzovka, abych měl nějakej pohyb na kolejích.

            Ale je pravda co říkáš, potkal sem tu jednoho typa co fakt jezdil s hůlkama s nějakejma markeťákama :-) a divil sem se že ještě žije.

            Jo tak to bude asi ta první možnost, jak o tom mluvíš, tatík s ním dělá jednom firmě a kdysi se s ním bavil a říkal, že se mu to jaksi z kopce moc nerozjíždí nebo co. Busem by nejel v životě na to je moc velkej sporťák. Ale jak ten patent funguje sem nevěděl, tak dík za info.

          • mira7776  

            Vážení přátelé.

            Je vidět že jste ještě nezakusili pohodu zvanou SKIKE.

            můžete kouknout na youtube http://www.youtube.com/watch… ,nebo mne navštívit a vyzkoušet si to při lekci. Brzda ovládána intuitivně a do nuly zastvíte i při rozjetém sjezdu z Černé Hory.

            Na krátké trávě se suchým tvrdým podkladem není problém bruslit i sjíždět. Dost ale chvály. je to třeba nezkoušet sám, ale nechat si to ukázat, vysvětlit, poradit a pa jezdit…

        • masox22  

          Jen se klidně ptej na co chceš, každá informace ohledně tohoto druhu vyžití je přínosná a určitě nejenom mě.

        • maraMTBO  

          I na fitness bruslích se dá jezdit stylem alá Sáblíková, určitě nepotřebuješ závodní kotníkový. Co ale potřebuješ, tak je přenášet těžiště a dlouho se vyvážet na jedné noze a samozřejmě musíš jezdit v předklonu. Pokud na tom budeš prkeně stát, tak máš pravdu, že se nemáš šanci zapotit, protože ti to nedovolí rozsah pohybu.

          Opravdovej rozdíl mezi bruslema kotníkovejma a s kloubem poznáš až tehdy, když budeš mít každej skluz dlouhej řekněme 10 metrů.

    • mr.antik  

      Já jsem viděl nějaký baby (lyžařky) co trénovaly s hůlkama na in-lajnech

    • masox22  

      V čem se jezdí na těch do terénu- myslím jaké boty bouváš do toho upínání?

      • juli  

        Dotaz je předpokládám na mě. Obouvám běžné sportovní/turis­tické boty. Dovozce doporučuje sálovky.

        Oba typy budou po celé tři dny k dispozici na „Posvícenské huse“, tak pokud to nemáš daleko, můžeš si je tam vyzkoušet.

    • masox22  

      Tak teď nevím co a jak. Nejlepší by bylo si to vyzkoušet a rozhodnout se jakou variantu zvolit. Zda tu na asfalt nebo něco do mírného terénu. Ty kolečka bez nafukování asi budou pěkně tvrdý a otřesy na asfaltu budou nic moc.

      Každá s firem (http://www.jove.wz.cz nebo http://rollerski.jesenik.com má obě možnosti.

      • kajis  

        Asi leda vyzkoušet. Nemůžeš si je někde v půjčit?

        • mira7776  

          Nazdar . už jsem to psal vejš ale zopakuji: vyzkoušej JOVE nebo SKIKE. Pokud to máš jako přípravu na běžky, pak asi JOVE, ale pokud si chceš rád zajezdit v normálním terénu, na šotolině, po polňačkách, loukách a zaměstnávat při tom ruce-nohy (a nejen) tak SKIKE. Já to sice prodávám, ale i kdyby ne, přišel jsem k nim jak slepej k houslím a dneska na nich jezdím skoro každej den a těším se až uschnou meze a budu moc do terénu. ukázaka je na http://www.youtube.com/watch…

          Vyzkoušet je můžeš se mnou při lekci – www.dovzduchu.cz

    • Greyhound  

      Tak kamarád-nadšený běžkař do mě tak dlouho hustil, že bez přípravy na kolečkovejch lyžích to prostě nejde až jsem si je taky pořídil, konkrétně ty jove skate. Musím říci, že takovej rozdíl co do náročnosti jízdy jsem proti inlajnům nečekal, je to strašně vratký, jakékoliv odchýlení od ideálního pohybu je nekompromisně trestáno a těžko se to zachraňuje. Na inlajnech jsem to po pěti minutách moh rozjet s pocitem jistoty v podstatě naplno, na lyžích se po několika hodinách musím stále soustředit na 120% a na maximální rychlost s přiměřeným rizikem pádu postačuje velmi nízké fyzické nasazení. Z hlediska technické obtížnosti a s tím souvisejícím efektem na fyzičku pro začátečníka bych to přirovnal třeba k dvojici squash/tenis s tím rozdílem, že sbírat ze země tenisák je výrazně příjemnější než sebe :-D

      Jestli to může nějak znatelně vylepšit techniku na sněhu nejsem schopen posoudit, ale trochu pochybuju, na celkovou fyzičku mi přijde snažší si jít zaběhat, hlavní přínos vidím v posilování rukou a tréninku soupaží. Dám tomu ještě čas, ale jestli zjistím, že na inlajnech to jde dělat s hůlkama podobně tak ty moje kolečkový lyže za chvíli asi uvidíte tady v bazaru ;-)

      • kajis  

        No jo, kolečkové běžky jsou na techniku podstatně náročnější než jízda po sněhu. Je to ale věc zvyku a jestli máš zvládnutou techniku jízdy na sněhu, tak by ses měl do jízdy na kolcích docela rychle dostat.

        Techniku v zimě to podle mě zlepšuje a v zimě to podle mě určitě poznáš. Rozdíl je největší na začátku zimy, kdy někteří stojí poprvé po 8 měsících na sněhu a vrávorají na tom.

        Ohledně té stability – jove má nafukovací kolečka, co? Jestli jo, tak bych je zkusil trochu podhustit, aby byly pomalejší. Na rychlých kolcích je vždycky horší držet stabilitu.

        • Greyhound  

          Jo, ty kolečka jsou nafukovací. Ale s tím podfouknutím nevím, kamarád je na první jízdě neměl pořádně nabouchaný a říkal, že mu pak občas přední kolečko jakoby podvrtlo a šel pak přímo k zemi. Jinak pokud to někdo hodlá zkusit tak fakt doporučuju vzít levný hůlky a chrániče na kolena, hůlky při pádech na asfalt dost trpí a kolena taky. proti inlajnům je to prostě záležitost pro fajnšmekry :-)

          • kajis  

            Já jsem na nafoukávacích kolečkách nikdy nejel, akorát vím, že čím jsou kolce rychlejší, tím větší problém je na nich neplápolat a jet. Tak jsem nadhodil tohle, ale možná to není nejlepší nápad. :-)

            Jinak potvrzuju. Chrániče na kolena nosím a hůlky už jsou několikrát zohýbané aluminium.

      • mira7776  

        Tak až prodáš běžky, zkus skike. Rovnou říkám, že tak rychlý jako brusle nejsou, al zato maj opravdu účinnosu brzdu ovládanou nohama a kopce nebo horší povrch nejsou problém. jezdím od baráku a zase domů, žádný dojíždění na dobrej terén. Kopce ani díry nevadí a když je sucho, pustíš to do polí.

        Kupovat není třeba, možno vyzkoušet u mne při lekci http://www.dovzduchu.cz/…kajking.aspx.

        Hezký jarní den.

        • Greyhound  

          Tak když už se tady po zimě vytáhlo tak krátký update – nakonec jsem z těch jove padat přestal a chvílema mě to začalo i bavit, ale pořád to teda považuju spíš za nutný zlo pro nadšené běžkaře když není sníh.

    • nobelowski  

      Už sem po tom pokukoval a mám pořád větší chuť to vyzkoušet.

      Zajímalo by mě, jaká koncepce je ideální pro asfalt a lehčí terén – řekněme 50:50.

      Trochu jezdím na běžkách (opravdu je trochu, asi 2–3× za zimu) a na tu nadcházející plánuju zkusit 24h závod (v mým případě spíš závod o přežití) na běžkách a tohle by byla ideální cesta, jak potrénovat podmínkách Brna a okolí.

      Především bych se rád zeptal zkušených zde, jaký typ brzdy je nejlepší (účinný+snadno ovladatelný) pro jízdu na asfaltu, polňačkách a trochu lesních cest. Jaké jsou hlavní rozdíly v hydraulikách a s tím přítlačným typem, kde se brzdí lehkým záklonem?

      Jak se stoupá do kopce bez antireverzu? Jsou tzv Skike schopný pobrat trochu terénu?

      Přemýšlím, že bych s to vyzkoušel na půjčení, ale odrazuje mě cena výpůjčnýho cca 600 na den.

      • kajis  

        Ty Skike vypadají fakt pěkně. Viděl jsem jejich kopii (nevím jak podařenou) od Sulovu v jednom obchodě v Opavě za 4000. Já osobně bych neváhal a půjčil si je. Uvidíš hned, co je to zač a není nad osobní zkušenost. Navíc je to levnější, než nové lyže nést hned do bazaru.

      • mira7776  

        Skajky terén poberou ale musí být tvrdý. Pak se dá jezdit i na trávě, mimo cesty a pod. stačí mrknout na youtube. Na druhou stranu máš možnost v brně skike půjčit a zkusit si je.

        tady je kontakt na prodejce z brna : Lubor Laichman 608324676

        , školení a pod. já www.dovzduchu.cz

        pěknou jarní jízdu.

        Míra

        • treatt  

          Měl bych dva dotazy, jestli můžu..

          Za prvé co jsem koukal netu na Skike, zdá se mi, že princip brždění je vlastně přitlačování brzdy – nějakého bloku, který „drhne“ o kolečko přes čep…je to tak?

          Dá se potom nějak regulovat brzdná síla, nebo to je spíš prostě buď jedu, nebo brzdím?

          A pak druhá věc – je možné je zkusit někde v Praze?

      • treatt  

        Jo, zajímavé jsou..

        Celkem by mě zajímal rozdíl mezi Skike a Trailskate..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.