Kočár pro kola Caddy nebo OCTAVIA

241 nepřečtených
  • gibby

    Nemohu se rozhodnout v čem vozit rodinu a kola. Caddy 2.0 SDi je velký, nemusí se do něj kola rozebírat a jezdí na petrolej a řepkovej olej.

    Octavia 1.9 TDi 4×4 je pohodlnější, všude vyjede, ale nesežere tolik toho petroleje a kola budu muset rozebírat. Mám malý pick up, ale ten moc daleko nedojede. Jak jste spokojeni s těmito vozy, pokud je máte? Nebo, co jiného byste doporučili? Díky za postřehy a kolesum zdar.

    Anketa: Jaké auto ke kolům?

    7x
    21%
    17x
    52%
    • kadlec  

      Mam OII TDI v combiku a nestezuju si, ale kola vozim na kouli. SDI jsem jezdil ve fabii, ale pro me to ma malo dynamiky a zvlast asi v caddy.

      • Cavendish  

        Caddy s SDI není žádný dálniční stíhač, ale je to absolutně spolehlivý motor. Určitě víc než 1.9 nebo 2.0 TDI PD v Oktávkách 2004–2008. 1.9 mají docela slušnou kvalitu, ale 2.0 Stojí za hovno! Za mě Caddy už jen kvůli motoru.

    • Mildee  

      Kola na střechu nebo někam jinam ven, vozit je v autě je víc než nepraktické a nejsi tolik omezen místem v autě při jeho výběru. Caddy je dělník, na pohodlné cestování je jakékoliv osobní auto lepší.

      • DoomHammer  

        Záleží na okolnostech a preferencích. Vozit kola v kombinaci 2 lidi a 2 kola mi přijde lepší uvnitř, než se drbat s nosičem na střeše.

        • nitraq  

          Zas když máš škodovácký příčníky a nosiče thule, tak to je záležitost pěti minut včetně vyndání ze sklepa.

          • DoomHammer  

            Asi je to o zvyku a tréninku, když jsem dával příčníky a nosiče Thule na Golfa Variant mk. V, tak jsem se s tím jebal a jebal. Rozložení kol a jejich umístění do kufru bylo rychlejší.

            • kadlec  

              Drzak na kouli mam na aute snad do 2 minut i s cestou. Je to drazsi a je treba mit kouli, ale na strechu uz bych kola nechtel. A stejne je tam rakev, tak by se uz nevesly

              • mikub  

                Taky jsem pro držák na kouli.

                Kola na střeše jsem vozil. Byl jsem línej sundávat zahrádku, tak mi od března do listopadu pískala nad hlavou.

                Držák na kouli nahodíš během pár minut. Jenom pak nemůžeš odcházet od auta, když na něm máš kola (plus se ještě strašně těším, až někdo nedobrzdí a dá mi příležitost inovovat vybavení).

      • kamaro  

        Mám Berlingo, čili něco podobného jako Caddy. Pokud jedu sám, tak sedačky jdou ven a kolo tam můžu hodit celé. Pro dva budu připravovat držák dovnitř – vytáhnout přední kolo, s kolem zacouvat dovnitř a uchytit přední kolo do držáku v blízkosti zadních dveří. Dvě kola se tam takto vlezou úplně krásně. A ve více lidech nejezdím :-)

        V přepravě uvnitř vidím výhodu v ochraně před počasím a také v tom, že je můžu bezpečněji někde nechat a neláká to tak zloděje. Do Berlinga díky hodně tmavým sklům nejde skoro vidět.

        Na střechu Berlinga bych kolo dával obtížně (výška auta 186cm, moje výška 166cm) a na kouli to vyjde zbytečně draze (koule + nosič). Navíc jak říkám, jezdíme maximálně pouze dva.

        • dědek mohy  

          Když jsem měl ještě Berlingo, tak 2 kola se mi tam vešly vcelku bez vyndavání sedaček. Jen jsem je zklopil. A to mi ještě místo zabírala mříž…

      • Lister  

        Když vezu jedno kolo tak nemusím vytahovat dětské sedačky jen sklopim prostřední zadní sedadlo a kolo mezi něj postavím.

        Nemám teda dodávku ale běžné MPV tak musím sundávat přední kolo ale i tak je to velká úleva po předchozí Oktavii.

        Docela dost pokukuju po novém Rifteru nebo Berlingu.

        • mr.antik  

          no pak zjistíš, že už je to z venku velikostně podobný jak krátkej Traveler/Space Tourer :-)

          • Lister  

            Postupně…

            Jelikož by to bylo auto hlavně pro ženu tak ji zase nemůžu koupit takovou krávu.

        • Mr.Dawe  

          Jo, ten Rifter vypadá dobře, zvažuji si ho půjčit. Konečně i ten vnitřek vypadá proti předchozí generaci dobře.

    • scoty  

      Vw téčko. Mít kola venku je na prd. Klidně se v tom vyspíš a odvezeš co potřebuješ.

    • scalar  

      Nové Berlingo v prodloužené verzi.

      • mikub  

        Podle roku, kdy se přestal 2.0 SDi, resp. 1.9 TDi vyrábět bych tipoval, že nové Berlingo bude mimo rozpočet ;)

        • Cavendish  

          Přelom 2003/2004 no :)

          • scalar  

            To ještě jezdí?

          • McBlacky  

            SDi se dělalo daleko déle, přesně nevím – tipnul bych do 2010

            Pak začali dávat nesmysl 2,0 tdi 88kw

            • Cavendish  

              No, máš pravdu. Jsem dement a spletl jsem si to s 1.9SDI, který skončil právě kolem roku 2003. Každopádně TDI-PD a SDI-PD ve verzi 2.0 prostě nebrat. To nejsou povedený motory. Jedině 1.9 TDI-PD 77kw ve verzi bez DPF.

              • gibby  

                chápu to dobře, že ty 2.0 SDi nejsou tak dobré jako předchozí 1.9? Co je tam jiného?

                • Cavendish  

                  Třeba to, že je to úplně jiný motor :)

                  Klasické 1.9 SDI je obyčejná atmosféra s rotačním čerpadlem a mechanickými vstřikovači nafty s výdrží 500 000 až 1 000 000km. Je to stejný motor jako 1.9 TDI 66/81Kw z Octavie I, pouze nemá turbo.

                  1.9SDI proti 2.0SDI nemá dvouhmotný setrvačník, nepraská mu hlava válců, netrhá se mu pohon olejového čerpadla a nemá debilně řešený vstřikovací system Pumpe-Duse (odtud zkratka PD) a taky rád baští olej.

                  Jestli motor PD tak jedině 1.9 s výkonem 77kw. I tam b´je časem pocítat s opotřebenou vačkovou hřidelí za 16 000 a novými hyd. zdvihátky za 1000 kus. A máš tam 4 :) jinak hrozí že upadnou do motoru a máš v pístu díru :)

      • kamaro  

        Jo, to by se mi taky líbilo.

        Toto prostě do oktávky nedáš…

        • gibby  

          pěknej bejvák

        • Kaire  

          Tohle je druhá generace. Prostor je tam i tak k využití lepší jak v Caddy, už jen to že se tady sedačky dají dát do polohy kdy vůbec nepřekáží. 1.6 HDI je navíc povedenej motor.

          Třetí generaci jsme si byli prohlédnout a je to opravdu krásné auto. Za 450k člověk koupí XL verzi v lepší výbavě v dieselu. To je oprati Caddy nádherná cena. Jinak Citroen dává slevy relativně velké oproti katalogu, jen při uvažování a konverzaci nám řekli že pod 400 by to nebyl problém. (nevím jak VW), Peugeot nám na Riftera nedal ani korunu slevu do nabídky.

          • Cavendish  

            1.6HDI ano, ale pouze varianta 8V. 16V nebrat.

          • kamaro  

            Vím že to je druhá generace, jeden z posledních kusů, kupováno 05/18.

            Vestavba vyráběna 08/18. Funguje to dobře, vyzkoušeno na Slovensku, v Norsku a na MS v Innsbrucku. Akorát to bude chtít doplnit ještě teplovzdušného bufíka, nejde ani tak o teplo jako o větrání a vysoušení interiéru.

    • Fran-tic  

      Mám auto, do které bez problému strčím 2 i 3 kola, ale i tak mě velmi rychle vození kol v autě omrzelo. Zajebané kolo od bahna prostě strkat do auta nechceš.takže teďka mám vevnitř spaní a zvenku kola na pátých dveřích. Ideal za mě :)

      • Lister  

        Úplně bez problémů. Kolo udělá mnohem menší bordel než dvě malý dečka.

        • Fran-tic  

          tak tím to je, nemám ještě děcka, tak jsem na auto citlivka :) každopádně držák na kufr od thule se mi osvědčil velmi.

          • mirorek2  

            tatiii tatiii chceš křupkyyyy? hup retardér :-))))

            počkej až vyzkoušíš nosič na kouli, na vybíječ zadního okna zapomeneš záhy

            • Fran-tic  

              Ojej, tak křupky si budu hlídat teda. Budu muset pročíst nějaké návody na děti :)

              mám přímo ten co se dává na VW Tx, zadní sklo drží a kufr jde otevřít tež. navíc ho tam vozím od jara do teď a senzory fungují :)

            • Breakpain  

              Ja vim, ze se vam to nebude libit, ale kdyz jsem byl malej a chtel jsem jist, zastavilo se a dostal jsem krmny pridel, ktery jsem schroupal venku. Az jsem uzral do casu, kdy jsem byl schopny uhlidat jidlo v obalu, prezvykoval jsem za jizdy ;)…

              • Fran-tic  

                píšu si :D

              • mirorek2  

                U nás to nehrozí, to byl kamarádův příběh. Tři děcka vzadu to byl prý hukot :-) Jsem se ho jen zeptal jestli v tom autě někdy vůbec vysával a on že dozadu se raději ani nedívá :-))))

          • Lister  

            Auto je krabice na převoz lidí s jejich příslušenstvím, a jediná vlastnost kterou nutno řešit je, jestli to všechno dokáže spolehlivě a pohodlně odvést.

            • jIrI___  

              Takový názor má ovšem menšina lidí, jinak by se neprodávaly ty krabice za půl míče a více :)

              • Lister  

                No to se ale nevylučuje.

                Ono to „pohodlně“ může cenu docela dost vyšponovat a když jsem si nastavil svoji konfiguraci a požadovanou velikost tak jsem byl na cca 800 tis.

                Podle mne je jedno kolik auto stojí, ať si každý koupi co si může dovolit, ale víc než roční plat bych za auto nedal.

            • mirorek2  

              Tak třeba i bezpečně by mohlo, ne?

    • McBlacky  

      prašť jako uhoř.

      Caddy s 51kw nebo kolik to má, není auto na ježdění dál než po městě za prací když potřebuješ vozit nářadí. Pro rodinu to dává smysl jen v provedení Life Max 2,0 Tdi.

      Stará nafta + 4×4 a nemusí to být zrovna okta, to znamená mít bokem 20–30 tisíc kdyby náhodou to nebylo tak málo jetý a nebouraný jak tvrdil prodejce..

      • lukas aka mitro  

        Cady 1,4 s temi 51 Kw (life) je docela lina potvora. Vyhodou muze byt robustnejsi podvozek. Kolega ji ma a co se tyce spotreby, je to docela zrout…liny zrout…na dalnici v ustalene rychlosti k tem 130 klidne bere mezi osmi a deviti litry…a toci pres 4000 rpm…

        Zase se Cady dela tovarne i na CNG…

    • mr.antik  

      já jsem teda spíš pro užitkovější verzi, Caddy klidně v 1.2 benzínu jestli je to na kratší trasy, ale drkotat se v SDi to fakt nechceš.

    • vpa007  

      No, moc z toho tady nevyčtu info typu kolik je poměr rodina / kolo, v jakým módu jezdíš s kolama a tak.

      Ale za mě:

      • V podstatě z donucení mám krátkou O2 (2.0FSI) a s rodinou mi funguje celkem OK. Nemám kouli, takže vozím kola na střeše. S čímž nemám zásadní problém, jen to, že nasadit příčníky na sedan je vopruz (lítáš kolem auta jak osel, kličkuješ mezi otevřenými dveřmi a utahuješ šrouby), nehledě na to, že to, byť je to origo Škoda a pogumovaný, ničí lemy střechy (popraskaný lak). Nasadit ale nosiče Thule do T-drážky je otázka mžiku. Nasadit 4 různě velký kola tak, aby se nedotýkaly, to už je jiná moglovačka. Umocněná o to, že nemám „průběžný“ širší příčník, kde by to nebylo na centimentry.
      • Kola do auta dávám jen velice vyjímečně, jen když je čistý a jedu sám. Jinak mám auto jako obyvák ;-). Radši mám kola na střeše, kde mi nic neprasí. K ochraně kol od bordelu mám návleky… viz tady: https://www.bike-forum.cz/…-proti-hmyzu
      • Kdybych si teď měl a mohl vybrat, tak koupím kombíka s hagusy. Odpadne mi to mrvení lemů střechy a instalace příčníků s otevřenými dveřmi auta.
      • gibby  

        Pravda, jezdím dva lidé a dvě kola. Tak tříhodinové trasy a každý den do práce hodinu. Na dálnici mi SDi lítá pěkně. A z LPG jsem už vyrostl.

        • vpa007  

          To pak jo.. já jezdím typicky s bohyní a 2 kouskama… takže nápady, jako dát kolo(a) do kufru jsou sci-fi, páč v kufru jsou prostě jiný krámy pro 4 lidi…

        • Tom-T45  

          To prohlášení, že jsi z LPG už vyrostl, hezky doplňuje konstatování, že do TDI bys nemohl „lejt ty svoje koktejly“.

      • mirorek2  

        No já už bych kolo natož 3 na střechu nedal. Po jedné vyjížďce mám na kole asi tak ,5 kg bahna, písku a jiného brdelu smíchaného s mazivy. Ideál na konzervaci střechy a skel… BTW bratrovi, či tedy spíše jeho slečně:-) se podařilo sundat v podjezdu z nové škodárny nové karbonové brko, takže tak. Naštěstí prdla jen hlava, zbytek odletěl

        • vpa007  

          TAk jasně.. člověk musí trochu dávat bacha, že má něco na střeše… :D

          • duk  

            Foto 3: Příjemný začátek dovolené :-)

          • DoomHammer  

            A proto kola zásadně v kufru.

            • Bubaaak  

              .

            • Mr.Duck  

              Podle mě by bylo rozumný vytvořit nátlak a legalizovat North Shore rack nebo něco na ten styl. Když vidím ty nosiče a koule a kola na střechách tak nechápu jak s tím někdo může fungovat.

              Kdo vůbec vymyslel že je dobrej nápad mít cokoliv jinýho než trailer chycený za kouli?

              • „hmm co by mohl být nejlepší tvar na pevné uchycení čehokoliv?“
              • „co třeba koule?“
              • „supr“

              … Said no-one ever

              • zdenal8  

                No jak vidíš, tak to funguje v pohodě i na tej kouli. Že se některý nosiče houpou víc a některý míň, to už je dáno spíš tuhostí rámu nosiče než uchycením na kouli.

                Jinak to tvoje řešení není ani tak o legalizaci, jako spíš, že v USA mají jiný systém uchycení koule a montujou veškeré závěsy do toho čtyřhranu. Ale i to se dá řešit. Kamarád měl s drobnými úpravami nosič kol z USA místo koule.

                • lumyr  

                  Tak zrovna to americké řešení je oproti kouli lepší. A u nás není asi jen proto, jak píšeš, pro jiný rozšířenější systém uchycení tažného. Tak se nikomu nechce tohle v Evropě homologovat.

                • mates555  

                  Když je to tažný řešený takto tak si to uplně říká o nějaký takový řešení. Ale pochybuji že by to šlo nějak rozumně legalizovat.

                • Mr.Duck  

                  Jasne ze je to o tom systemu uchyceni, ale prave proto nechapu proc se vsude jinde ve svete furt montujou koule. Myslim ze vic lidi vozi bike rack nez taha, a to ani nepocitam jiny veci co se do 4hranu daji dat (i kdyz sou to blbosti, kdyz to neni bike rack).

                  Ale uprimne si myslim, ze kdyby si nejak poladil NSR na kouli, nebo vymenil kouli za 4hran, tak te urednici stahnou z kuze. Zatimco tady (kanada) si nosic svaris jak chces kdyz na to prijde a muzes ho legalne provozovat bez nesmyslne byrokracie, v CR podle toho co ctu na BF dostanes flastr i s homologovanym nosicem kdyz ti zakryva kus auta co se policajtovi nelibi.

                  Snad si to nikdo nevezme jako ze „tady je vsechno lepsi ste dementi“, konec koncu asi 60km odtud vladne tramp takze tak :) Jen mi prijde uplne uhozeny na hlavu ze kazdy auto s 0.1L motorem ma kouli misto neceho uzitecnyho :)

                  • oretone  

                    Bohuzel tahle republika minimalne v uredncke rovine je uplne vyprcana. Proc se asi upravovane auta vozi na homologaci do Rise a pak zase zpet.

    • Tom-T45  

      Před rokem jsme si pořídili Grand Picasso první generace, 2.0 benzín s automatem předělané na plyn. Na první pohled šílená kombinace, prakticky je to ale velmi příjemné prostorné auto s nízkými náklady, kterým teď jezdím mnohem raději než s naftovou oktávkou. Po sklopení sedaček 2 kola nastojato s oddělaným předním kolem, do oktávky pouze naležato.

    • gibby  

      Největší argument pro Caddy je, že zatím mám fabii 1.9 SDi a jezdím s ní 0 Kč za kilometr. Do TDi bych ty svoje koktejly asi lejt nemohl.

      • Vilém  

        Za ty „koktejly“ bych okamzite zabavoval technicak a solil peknou pokutu. Je opravdu lahudka za takovym hovadem jet, kdyz to jednak dymi a jednak to smrdi jak friteza v hospode, pripadne petrolejka ap.

        • kamaro  

          A někteří mají potřebu se tím dokonce veřejně chlubit… Je mi z toho zle

          • gibby  

            mě zas smrdí nafta, a petrolej ani nekouří

            • oretone  

              obhajujes neobhajitelne :), jediny argument jsou penize. btw na kolik si cenis lidskeho zdravi/zivota?

              • gibby  

                Ve splodinách není rozdíl. Nesmí člověk bejt hovado a lejt tam třeba kondenzátorový olej, to už je horší kalibr.

        • Cavendish  

          Pro zajímavost, co máš doma za auto ty?

          • Vilém  

            Fiat panda LPG, Fabia I 1,4/16v Lpg, Transporter T5 2,5 TDI.

            Moc mi ale nedochazi co to ma spolecneho s hovadama jezdicima na fritak a petrolej.

            • Cavendish  

              Jen tak, pro zajímavost :) Kopeš tu do ropáků, ale sám máš největší naftový průser v historii VW…2.5 TDI

              • Vilém  

                Nafta jako takova je mi vcelku ukradena, pokud funguje jak ma, neni to nesmyslne cipnuty nebo totalne vybehany motor, ktery za sebou zanechava patricnou kourovou clonu, coz tyto koktejly proste zanechavaji.

                T5 sice pruser byl, ale pri nasem najezdu me to vubec netrapi, vse co se na tom sere uz se vysralo a vymenilo, takze tipuju, ze to driv shnije, nez by se to vysralo znova. DPF je taky zatim v dobre kondici, takze jsem klidny.

              • Bubaaak  

                on se baví o tom, že někteří uživatelé nafťáků bez turb (i hodně starý turba), jezdí na fritovací olej, petrolej, zbytky ruzně hořlavých kapalin… A když za tím jedeš, krom toho, že musíš umýt auto odmašťovačem, tak to smrdi jak bezdomovec v tramvaji

                • Cavendish  

                  Ročně najezdím s naftou 30 000km. Mám 20 let starý Peugeot 306 1.9TD, tankuju Vervu a jezdím za 5,2. Žena (20 000km) má Clio II 1.9 dTi 59kw, tankuje Vervu a jezdí za 4,5l. 90% ,,nových" nafťáků hulí jako prase a má dokonce vyšší spotřebu. Král huličů je Audi 3.0TDI a VW 2.TDI PD nebo 1.9TDI-PD. To je dýmu jak ze starý liazky. Velká část těhle aut má problém vůbec projít na emisísch. Já tohle nikdy neřešil. Emise jsem měl vždy 3× nižší než byl limit. A těhle aut jezdí mnohonásobně víc, než dobrodruhů s flaškou friťáku v ruce.

                  • oretone  

                    jenze u starsich dieslu jsou emisni limity nastaveny velice benevolentne, proto paradoxne starsi prochazeji snaze nez novejsi. Treba uzrovna u meho motoru, vse stejne jeden ma dpf limit kourivosti 0,5 druhy bez dpf limit 1,0 a oba jsou euro IV.

                    • Cavendish  

                      No jo, ale auto musí plnit emisní nornu, která platila v době výrobu vozu žejo :) Proto se to tak děje. VW s limitem 0,5 jsou na tom hodně špatně. Opravdu mají problém projít.

                  • jIrI___  

                    U mě jsou na špičce v dýmivosti Fordy s TDCi motorem, dokonce i relativně „nové“ modely. Když jsem se na to ptal znalých lidí, tak to je prý u tohoto motoru běžná a v podstatě neřešitelná věc. Nechápu, jak takové auto může u technické projít přes emise.

                    • oretone  

                      A co je to ta dymivost? :) jinak ten Tdci motor je puze prejmenvana jednotka HDi PSA koncernu a jeste si k tomu pridej i Volvo a co fcil kefalin? porad jen Fordy? :)

                      • oretone  

                        Tak to Volvo rusim, moje chyba, ti davali fordu jejich benzinove petihrnky :)

                      • jIrI___  

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        Volva 2,0D (V50/S40/C30) dýmí taky, Citoreny a Peugeoty tu moc nejezdí.

                        • oretone  

                          No a? kazda druha koncernova fobie fcipu ci koktavka jeste horsi co tam mas dal? A znova, tento motor delaji zabozrouti. A ocividne stim motorem je neco spatne.

                          • DoomHammer  

                            To je umělé zadýmování, podobně to mají tanky proti ozáření laserem.

                            • oretone  

                              Jo takhle army verze :D

                            • mirorek2  

                              Mě takto takticky začadí na pár minut koncern, když regeneruje filtr. Výborná rozkašlávací taktická věc ve městě:-) a jsem mega öko

                              • mr.antik  

                                no tak to asi každý auto s filtrem, ale ve městě by to fakt dělat nemělo – buď divné město (kde jezdíš konstatně nad 2tis votáček) nebo divná logika pro regeneraci filtru :-)

                                • oretone  

                                  nekdy to proste sepne i kdyz nejsou idealni podminky, proste uz je to moc ucpane at to neodpali motor. Proste mu neda sanci a furt drandi ve meste. :D

                                  • mirorek2  

                                    Právě že naopak

                                  • mr.antik  

                                    pro takový případy kratších jízd by bylo snad nejlepší, kdyby si to člověk mohl spustit manuálně – prostě by se rozsvítila kontrolka, že je rozdíl tlaků zbytečně velký, vhodná teplota atd, aspoň by to pálit 300m před sjezdem z dálnice

                                    • oretone  

                                      proto jsem si koupil kabel a kdyz valim dele kratsi trasy, tak si jen tak preventivne pustim statickou reg.

                                    • mirorek2  

                                      Kua přesně to říkám já, svítí kontrolka do 100Km proveď regener a tlačítko. Vyřešeno a ne jak dement hulit v koloně ve městě

                                      • oretone  

                                        A jeste jsi za hovado co huli, kdyz vetsinou lidi ani nevi o co jde

                                        • mirorek2  

                                          Musím to čipnout, už jen kvůli tomu. A prý i % hodnota zvratků přes egr se dá nastavit natvrdo

                                • mirorek2  

                                  Logika je úplne v***daná, je to největší hovadina co jsem v autě snad viděl. Typicky jedu o víkendu dálnici 100km+ a druhý den do práce 5km, vystupuju z auta a běží regener. Už na to seru, nenechávám to ani dobíhat, na volnoběh se to stejně stopne uprostřed procesu. Kkti z Bruselu spolu s napraveným vw to dotáhli k dokonalosti, žere a čudí víc a jede hůř než před aférkou, papír je papír.

                                  Ano stihli tomu v šáde přehrát cinklý soft, bohužel. Teď jen ladím kanál, jak to vrátit zpět k originálu :-)

                                  • oretone  

                                    jestli mas euro IV a nenechavas to dojet a radsi hlidej olej :) pochopil jsem, ze mas Skodivku?

                                    • mirorek2  

                                      O2 125kW 2013, euro 5 myslím. Co to má společného s olejem?

                                      • oretone  

                                        Treba meho motoru, EuroIV . kdyz prerusujes tak stece prebytek nafty pres valce do oleje a zveda hladinu coz je pruser, plus ho redi a tim ho uplne dojebe. EuroV uz to ma reseno jinak.

                                        • mirorek2  

                                          No tato chybka:-) se vyskytuje, když blbnou vstřiky. To pak pálí na vícekrát a přebytek nafty stéká přes kroužky do oleje. Taky super.

                                          Já olej celkem kontroluju a cajk. Nemusím dolívat a po cca 10t měním.

                      • Cavendish  

                        Jenže to neplatí pro 1.8 TDCi 85kw. To je motor Fordu. U 1.6 a 2.0 HDI/TDCI ano. Fordy hulí, stejně jako Citroen/Peugeot. Na Audi a VW je to ale pořád málo.

                        • oretone  

                          Ano plne s tebou souhlasim. Jen Jen reaguju na JIrl_ , jak tu hned demagogicky kope do Fordu a jako potvrzeni jeho nadvlady tu nahodi jedno video. Pokud na diesel seres hulit budou vsechny napric sektorem. Holt o diesel se prote musis vic starat nez o benzin.

                          • Cavendish  

                            Jak říkáš. Ale stačí málo. Tankovat dobrou naftu, nepřetěžovat studený motor a pravidelně měnit filtry a olej. Nic víc nechce.

                          • jIrI___  

                            Fordem tam, vlakem zpět. Tímhle bych to okopávání Fordíků uzavřel :)

                            • oretone  

                              Mas stesti, ze jsi to zakoncil vtipem. Budiz ti odpusteno :)

                              • DoomHammer  

                                A víš, že ani ne? ex-kolega kdysi koupil v německu u nějakého Turka Mondeo 3. generace a v servisu s ním trávil kýbl času :)

                                • oretone  

                                  nastesti max je postaven na mondeu mk.4 , tam uz vychytali mouchy. Teda vetsinu, i ten stejny 2.0 je v maxu s lepsimi komponenty nez v mondeu. :)

                            • pepek  

                              To říkají většinou majitelé postřelené slepice, se kterou se nedá ani zodpovědně zatáčet :-)

                            • Lister  

                              A víš proč se vyrábí Opel?

                              Aby Ford nebyl nejhorší!

                              Pokud to tu je tak sorry. Nečetl jsem celé.

                        • DoomHammer  

                          Podobně jsem viděl hulit nějakou starší generaci BMW 3

                          • duk  

                            To mohu potvrdit, měli jsme 5 E61 R6 dehet a ta když se přitopilo dělala slušnou clonu :-)

                    • couffy  

                      Nešahej mi Forda,Mám Mondo 2.0TDCi a úplně v poho r.v.2003 98kw,přes emise prošel a dýmavost je určo menší.než u mladší octávy

                    • embi  

                      Je to svinstvo. Lidi co jezdi temhle autama jsou bezohledny hovada.

                      K tem emisim, tam se na plyn slape fakt zlehka, kdyby tam tomu dali napit, tak se v te mistnosti udusi. Pekne v nizkej otackach plnej ceres…

        • mirorek2  

          Kdyby ten koktejl byl správně odfiltrován, předehříván a spálen, je to v podstatě ekologičtější než ropa. Málokdo to ale má udělané profi, že

        • gibby  

          mé koktejly nesmrdí

        • Mr.Duck  

          Ono obecně jakékoliv diesel je lahůdka za kterou je fajn jet. Myslím že můj 6.0l benzín udělá míň nox než většina těch 0.3l dieslů co jezdí po Praze a zdaleka tolik nesmrdí. Já bych ty diesely zakázala I s těma internetama.

    • snas89  

      V dnesni dobe mi prijde kupovat smradlavou naftu do osobaka postaveny na hlavu.

      • jIrI___  

        To platí za předpokladu, že kupuješ současné auto. U ojetiny průměrného českého stáří to chrochtadlo pro někoho myslím může mít smysl.

      • oretone  

        Tak treba ja chtel s-maxe, a benzinovy vyber u prvni generace proste slaby, u nafty jsem mohl vybirat a proto jsem to vzal.

        • Cavendish  

          U benzínu není o co stát. 1.6 nejede a žere olej. 1.8 jede, žere olej i trávu kolem silnice. 2.0 radši nemluvit

          Nafta? Jediný opravdu dobrý motor je 1.8TDCI 85Kw. Jinak šroty…

          • mirorek2  

            Pak jen 2,5T a jsme zas u Volva :-)

            • Cavendish  

              Jo :) A nebo 2.5 TDI od Audi z let 1990–2000? Nezničitelný motor. A nebo 1.8 benzín od Audi. Taky skvělá mašina :)

              • mirorek2  

                Audi 1.8 20V benzín s litinovým blokem a turbem má/měl pěkný zvuk

                • Cavendish  

                  To je přesně on :)

                  • mirorek2  

                    Kamarád to měl v TT (vím) se 17X kW to bylo dobré. Já to znám z O1, to bylo taky ok, než se to rozkulalo, sice trvalo, ale pak super. Asi těžký setrvák.

      • scalar  

        On tam taky leje „voňavý“ mix petroleje a friťáku.

      • Kaire  

        Jako nevim no, ale máme 1.6 HDi Berlingo a teď chceme kupovat třetí generaci s 1.5 HDi. Představa že jezdím s 1.2 tříválcem v Berlingu mi nedělá dobře (do Rapidu, Fábie apod. to beru).

    • GULIN  

      Měl jsem v plánu příští rok koupit VW Passat v kombíku, no nakonec jsem dostal minulý měsíc výbornou nabídku na VW Touran 2,0 TDI a nelituji.

      Velké prostorné auto pro rodinu s tažným na kola a cajk.

      Vyšší auto do kterého se pohodlně leze a i řízení v noci díky výšce pošetří zrak. Spotřeba 6 litrů taky parádní na tak velký vůz

      • McBlacky  

        to je dobrá volba, ale cenově nad caddy i Oktávkou.

        Jen škoda, že se nevrátili k možnosti vyndavat sedačky komplet jako v první generaci.

        • GULIN  

          Já mám právě první generaci ve výborném stavu s plnou výbavou a zadní sedačky super. Skládání nebo celková demontáž je paráda.

          Známý v servisu mi doporučil právě motor 2,0 tdi103kw.

          1,9 jsou víc poruchové.

          Záleží kolik chce do auta člověk investovat. Já chtěl do auta vrazit max 200 a koupil jsem nečekaně do 130.

          • Cavendish  

            2.0 103kw je už pravověrný common-rail a je to opravdu docela povedený motor. Svoje mouchy má, ale jsou tak známé, že pro domácí kutili a gaážníky není problém je opravit bez větších problémů.

          • McBlacky  

            103kw jestli máš 16V tak byla nejporuchovější PD co do škody dávali, 8V byla výrazně lepší. Zase to dobře jelo, líp jak současný 110kw.

      • PatrikKalista  

        A jakou motorizaci byste doporučili u Touranu?

        • Cavendish  

          Záleží jakou generaci/rok.

        • team_daddy  

          Jezdim novou generaci Touranu 1,4TSI a jsem spokojenej.

          • nomecz  

            To jako tu aktualni od 2016 ? 1,4 110Kw ?

            Jak to auto funguje kdyz je plne nalozeny ? Neni to moc slabe a nemusis to zbytecne honit do otacek ? Uvazuju o nem pro manzelku a prazdny to jede obstojne ale nepodarilo se mi pri testu to dostatecne zaskladat kramama :)

            • team_daddy  

              Jo, tu aktualni. Hele, mel sem predtim O1 s 1,8T, taky 110kW. A mam pocit, ze Touran je jen o neco malo linejsi. Mene nez sem cekal. Cesta na dovolenou v konfiguraci 2+2+plnej kufr je proste labuzo. Je to pohodlny, nezabavny rodinny auto, kde je dost mista pro vsechny a vsechno. Vykon pro rodinne cestovani je naprosto dostatecny. Sportovni auto to neni.

              • team_daddy  

                Jeste bych dodal, ze jako kazde nove auto je to zbytecne precpany elektronikou. S manzelkou vnimame jako silny benefit dv drzaky na hrnky s kafem u saltrpaky 

              • nomecz  

                Ok supr puvodne sem chtel 200hp Zafiru ale ten vnitrek je nic moc tak je asi rozhodnuto

              • Lister  

                No zkoušel jsem 1.8 TSI s DSG a tak nějak jsem od toho čekal víc

                • team_daddy  

                  Od auta nebo motoru? Ja jel testovacku s 1,4TSI + DSG. A to me prislo hodneo nicem. Ve meste DSG super, ale mimo mesto a na dalnici mi to prislo…divny…lip to popsat neumim.

                  • Lister  

                    Auto fajn. Na MPV velmi příjemný posed a je to docela velké – i kdyz jsem zvyklý na auta o kategorii výš.

                    Ale ten motor mne trochu zklamal.

                    Jako jede to slušně, ale od vrcholného benzínu jsem čekal víc. Není to raketa jen prostě rychlejší auto. V porovnání se 110kw TSI v Leonu ST to nebyl takový rozdíl – i když pravda dost udělá rozdíl v hmotnosti.

                    • team_daddy  

                      S 1,8TSI svoji zkušenost nemám, bohužel. Ale kámoš ji měl v O2 a pochvaloval si (než se dostavili chronicky známé servisní problémy). Ale prapradědeček 1,8T 20V co jsem měl v O1, to bylo žrádlo. Když to bylo v tak mechanickým autě, jako byla první Octáva, tak to byla v rámci kategorie celkem zábavná jízda. Ale ty dvě děti mě priority trochu přehodily :-)

                      • mirorek2  

                        Skoro bych řekl, že O1 na ten motor podvozkově nemá. Těch 66kW bylo asi ok.

                        • team_daddy  

                          To mas pravdu, ten podvozek na to zcela urcite nemel. Ale diky te “mechanicnosti” toho auta to byla zabava. Takova splasena koza. Oproti modernimu Touranu je to jak nebe a dudy – pokud jde o pocit z jizdy. Ale chtel jsem pohodlny rodinny vuz, tak ho mam.

                          • robil  

                            Jenom na rodinný auto se mi zdá, že to má na naše silnice dost tvrdý nastavení podvozku.

                            • team_daddy  

                              Myslis Tourana? Ma to “nemeckej” podvozek. Neni to francouz. Nicmene ja jsem spokojen. Touran byl po prvnim svezeni jasna koupe.

                              • mirorek2  

                                Tam byla kdysi tyčka jako v O1, ne? Nevím jak teď…

                              • robil  

                                Jj Tourana, ale jak píšeš, není to francouz. A hlavně se mi zdá, že na jih od Prahy jsou snad nejhorší silnice.

                                Na druhou stranu, pokud je normální silnice, tak je to svezení. Kam to pošleš, tam to jede.

                    • Pikaču  

                      To taky neni vrcholný benzin. Treba takovy 2.0 TSI v shalhambře, to je teprve svezeni.

                      • nomecz  

                        Touran mel jako vrchol 1,8 tsi 132kw a aktualne 2.0 tsi 140Kw

                        • team_daddy  

                          Zmena? V dobe nakupu to bylo jen kombo 1,8TSI + DSG. Kdyby tenkrat slo s manualem, tak jsem ho byval mel :-(

                        • team_daddy  

                          Hele, kde vidis 2,0TSI? Všude vidím jen 1,5TSI.

                          • nomecz  

                            Zas jenom s dsg :( a aktualne je kvuli certifikacim na nove emisni normy v konfiguratoru nedostupnej. Je to nahrada za 1,8 ktere se koncern zbavuje. Cilovej stav bude ze do bezne produkce budou davat 1.0 1.5 a 2.0 tsi v ruznejch vykonovejch variantach

                          • Pikaču  

                            To je na sharana. Reagoval jsem na" vrcholy benzinovy motor". Coz 1.8 TSI zdaleka neni

                • Cavendish  

                  1.8 TSi je hroznej šrot. Tchán ho měl v Oktávce a po 180 000km přišla totálka. Písty, kroužky a válce KO. Generální oprava 60 000. Do toho stržený pohon olejového čerpadla. Měl ji od novoty a servisováno v autorizovaném servisu Škody. Spotřeba fain. Jezdil za 6,5l. Ale nějak to nejelo.

                  Teď má 2016 2.0TDI 135KW DSG 4×4 a to je jiná palba. Taky si chrochtá blahem

                  • mirorek2  

                    A to je přesně to, proč je tady kult TDI. Benzíny tam rvou samé šroty, kolabující rozvody řetízkem atd., pak benzín někdo zkusí, za pár t km totálka a jde se zase s masou . Když auto tak oktávku ne? a tdi ne? No schválně jsem se díval, jaký motor bych si vybral, nevyberu…3 a méně hrnky výsměch, ale až přijdou s dvouválcem elektro, to bude jistě pecka.

            • Emil666  

              Jezdíme ten samý motor Touran poslední generace v 2+3+kola nebo lyže i se psem. Do 150 zrychlí dobře, pak už s nákladem váhá a chce podřadit, aby zrychlil. Diesel jsem nechtěl.

    • team_daddy  

      Ja bych tazateli radil spis tu Octavu. A to proto, ze preferuji rodinu pred kolem. Cestovni pohodli rodiny je vyrazne lepsi v osobnim aute nez uzitkovem. Zalezi co je dulezitejsi.

      • Barak  

        Když píše, že by do Oktávky kola rozebíral, cestovní pohodlí rodiny už taková paráda nebude.:-)

      • gerrard  

        O tom v cem se pohodlnej jede by se dala vest dlouha debata. Ja bych skoro rekl, ze ta „kedyna“ je ve finale pohodlnejsi.

        • team_daddy  

          Jasně, ale třeba já sem vysazenej na randál v autě. A jet na pár akcí kámošovejma Caddynama a Berlingama mě fakt sralo. Nulový odhlučnění, skoro nulovej tapec, mlácení od nápravy. Pro mě fakt ne. Ale to je můj pohled.

          • kamaro  

            Jasně. Mě zase vadí, že se do běžného osobáku daleko hůře nastupuje a není z něho dobře vidět. Prostor uvnitř a velikost, tvar a přístupnost zavazadlového prostoru je o dimenzi jinde. Nové „dodávky“ se už hodně přiblížily běžným osobákům, tvrdé plasty jsou tu ale stále. Možná že ty kámošovy Caddyny a Berlinga byly celkem postarší a měly už něco za sebou, ne?

          • petrx  

            Mě ten hluk nad 100 km/h v oktávce taky docela sral, k tomu jako bonus tvrdé poskakování po sebemenší nerovnosti a tvrdá úzká sedadla (po delší cestě mě z nich dost bolely záda), málo místa na zadních sedadlech a propadlé dno kufru aby objem vypadal dobře na papíře (nakládat do toho např. krabice je horor), mě z něj činí jedno z nejhorších aut v jakým jsem jel. Když mám v práci na výběr jestli jet na služebku Oktávkou nebo vlakem, vždy volím vlak, jelikož je to mnohem mnohem pohodlnější.

            • team_daddy  

              To zalezi, ja bych rekl, ze uz O2 na tom byla o dost lip nez O1. To s tim vlakem beru jakoo rekneme nadsazku :-), protoze kdybys na tom trval, pak nema dalsi diskuze cenu. Zadne auto na svete neni horsi nez jizda vlakem.

              • vojtechposmourny  

                Kdy jsi naposledy jel vlakem?

                Ne že bych ho používal často, ale jsou cesty, kdy je to jednoznačně lepší a pohodlnější alternativa.

                • team_daddy  

                  Je to davno, ale neber to tak vazne. Slo mi o to, dat najevo, ze kdyz resime auta, je nesmysl tahat do toho vlak. Nic vic.

                  • vojtechposmourny  

                    Ok.

                    Vlak zkus, za poslední roky to šlo nahoru.

                    Třeba z Prahy do Ostravy bych jel radši vlakem.

                    • jIrI___  

                      Do Ostravy by nechtěl jet nikdo, ať už vlakem nebo autem…

                    • Lister  

                      Sice opačným směrem ale nikdy by mne nenapadlo jet autem. Vlak je mnohem pohodlnější a nezabiju zbytečné tolik drahocenného času.

            • kadlec  

              To musis bejt dost tlustej, kdyz se nevejdes do sedack v octavce

              Ja nejsem zadnej drobek a nemam problem

              • DoomHammer  

                Sedačky v O1 nebyly žádná hitparáda, taky mě z nich po větší štrece bolely záda, ale prot naší Fábii Mk II, social edition, to byl pořád křeslo v obýváku. Paradoxně nejpohodlnější, proti zmíněným dvěma, mi přišly sedačky z Felicie.

    • venkovan  

      Kdybych si mohl dovolit upgradovat mého Logana sedan na Logana MCV, určitě by to bylo právě toto auto, do kterého bych šel. I kvůli přepravě kol.

    • sandy1  

      Měl jsem Octavii I 1,9 TDI 81Kw a chrochtal jsem si blahem. Kola na střechu, krámy do kufru a jezdilo se všude. Bohužel odešla na věcnost. Přemýšlel jsem nad Astrou 2009 taky v dieslu a už jsem pro ni byl rozhodnutý. Ale zasáhla vyšší moc ( manželka) a nakonec jsem se nas…al a vyšel z toho Galaxy. No a od te doby vim co je to pohodlí při cestování. Prostor a komfort na daleko vyšší úrovni. Spotřeba max 8 na sto. Mám ji sice jen 6-ti místnou, to mi ale nevadí. Vozům jen 4 sedla. 3 kola dovnitř v pohodě. Jediné v čem je problém je, že je v bílé kůži. Když si cpu dovnitř s malým kola tak se žena mini pos .at.

    • sandy1  

      Měl jsem Octavii I 1,9 TDI 81Kw a chrochtal jsem si blahem. Kola na střechu, krámy do kufru a jezdilo se všude. Bohužel odešla na věcnost. Přemýšlel jsem nad Astrou 2009 taky v dieslu a už jsem pro ni byl rozhodnutý. Ale zasáhla vyšší moc ( manželka) a nakonec jsem se nas…al a vyšel z toho Galaxy. No a od te doby vim co je to pohodlí při cestování. Prostor a komfort na daleko vyšší úrovni. Spotřeba max 8 na sto. Mám ji sice jen 6-ti místnou, to mi ale nevadí. Vozům jen 4 sedla. 3 kola dovnitř v pohodě. Jediné v čem je problém je, že je v bílé kůži. Když si cpu dovnitř s malým kola tak se žena mini pos .at.

    • roman II  

      kdysi tady byl velmi doporučovaný Galaxy v plný palbě, desetiletý do 300 se dá v pohodě sehnat s vyhřívaným předním sklem, elektronama a motorem 2+ litr benzín

      • gerrard  

        Aaaa ubozak uz je tady. :))))

      • sandy1  

        Mám ho v plný palbě: tempomat, vyhřívaná okna i zrcátka, ESP, ASR, climatronic, bufík, samozatmavovací zpětné zrcátko ( což je absolutně na ho… když mám tmavá zadní okna), vyhřívané sedačky (což si pochvaluju), tažné od Thule, navigace zabudovaná v rádiu. Většinu těch chujovin ani vědomě nevyužívám. Je to nějaká byznysline takže 6 míst všechny nastavitelné a s opěrkama loktů jak v autobusu. Šlo mi hlavně o stav podvozek poctivě ošetřovávaný žádná rez. Je to v cajku car. Ale boční vedení sedaček žádné a já jsem malej, takže mám okolo až moc místa. Natáhnout se za jízdy do přihrádky před spolujezdcem je pro mě problém. Ještě že to má přihrádky i na palubce.

        • oretone  

          vubec na to nereaguj, jen si vytahne jeden urcity problem a flasinet se roztaci.

        • Lister  

          Na palubou dosáhnu ale musel jsem si zvykat že nedosáhnou dozadu na děcka. Něco jim podat to abych měl teleskopickou ruku.

          Máme teda jen S-Max ale to je prostorové hodně podobné – krom výšky.

          Z Galaxe se dají sedačky vytahovat?

          • Fran-tic  

            u Galax. to šlo jen ve starších verzích, teďka všechny novější typy mají jen sklopné sedačky (jeden z důvodů, proč jsem šel do Peugeota 807), protože jsem řešil vestavbu

          • sandy1  

            Mám 2005 tam je vytahnu všechny. Proto vozím jen 4. Když vezu vevnitř dvě, nebo tři kola, tak čtvrtou jen sklopim. Když vezu jen jedno tak se vejde krasne do uličky mezi sedackama

            • oretone  

              Jo jo to byla parada taky jsem mel galdu ale smax je jen trosku mensi. Jedine ta nemoznost vyndani sedacek mo trosku vadi jinak zbytek parada a hlavne vypada lip :)

            • Lister  

              Vidíš. To jsem ani nevěděl. I kdyz já bych si Galaxy asi nakonec stejně nevybral protože už je to pro mne zbytečně vysoké a ja to auto používám na každodenní cesty do práce.

              Navíc vozím jen jedno kolo a jsem prcek. Takže ač máme 7 mistnou verzi, kde je podlaha kufru dost vysoko, tak tam nacpu všechny svoje bajky – stačí sudnat přední kolo a ani nemusím zasouvat sedlovku.. (Myslím tím že tam dám jakékoliv kolo co mám doma, ne všechny naráz.)

              Na krajních sedadlech jsou pořád sedačky a tak jen sklopim prostřední a kolo tam bez potíží nasunu a zajistím gumicukem ke kotevním bodům v kufru.

              Edit: ale teď mu došlo že ty máš ještě to úplně první Galaxy, co bylo zároveň i Sharan a Alhambra, ne?

              • oretone  

                urcite ma u mk3 uz sou sedacky jak v s-maxu reseny.Do 2006 to tak bylo.

                • sandy1  

                  Jj mk2. r.v.2005 dělali se společně s Alhambrou a Sharanem do 2006 pak šel Ford svou cestou.

              • Japhy  

                Shambralaxy se tomu říkalo.

          • Mr.Dawe  

            S-MAX máš TDCi nebo benzín? Jaký? Spokojenost? Moc se mi začíná líbit.

            • Lister  

              To nejklasičtější, co můžeš mít. 2.0 TDCi 103kw.

              Motor není žádný trhač ale síly má docela dost a hlavně se s tím fakt dá jezdit za dobré peníze.

              Pohádku o 5 litrech ode mne neuslyšíš, ale pod 6 se jezdit dá a hlavně ani větší zatížení s tím pak moc nehýbe – zimní dovolená v plném obsazení s boxem na střeše za 6.5.

              Je to fajn auto. Pohodlné, i když jsem asi čekal trochu víc – větší kola než 17 bych tam nedával. Prostoru uvnitř tak akorát.

              Jezdí dobře, ale hatchback to není. Když jedu sám, tak můžu jet ostře, ale s posádkou to je horší – stěžují si, že s nima moc hážu. Taky ta výška a těžší předek docela dost zatěžují přední nápravu a pokud člověk jede na hraně přilnavosti, tak docela rychle odchází přední gumy – fakt není problém odrovnat je za 10tis.

              Nemá rád sníh. Dost klouže a pak se okamžitě hrne ven ze zatáčky přes čumák.

              Jinak je to klasický Ford – výborný responzivní podvozek, ale člověk se o něj musí starat a jakákoliv drobnost ho dokáže rozhodit a rozvibroval. Mám 100 tis a jsem po výměně kulových čepu v přední nápravě a teď mě čekají stabilizátory. Ale trochu se bojím, že tam to neskončí a bude potřeba vyměnit i horní uchycení tlumičů a přední kotouče asi taky hážou.

              Jinak je potřeba si zvyknout, že ve volantu všechno cítíš – což je na jednu stranu dobře, protože víš, co se pod koly děje, ale zase na druhou stranu když je asfalt zvlněný tak se to taky do volantu přenáší a cítíš vibrace .

              Čím větší a širší kola, tím je tohle horší. Zimaky na 16 jsou teď docela fajn – ty dost odfiltruji. Letní 17 s tvrdší gumou okamžitě cítím. 18 nebo 19 budou dobré max. na machrovani na pískovišti.

              • Lister  

                Ještě jedna poznámka k tomu pohodlí, která mi dopředu nedošlo a pak docela překvapila ( přitom je to tak jasné a logické)

                V pomalé rychlostí cítíš úplně všechno. Malé nerovnosti v malé rychlosti nemají dost síly, aby rozhýbaly podvozek který musím být navržený na to, aby dokázal udržet vysokou a těžkou karoserií. Takže ve městě na nekvalitním asfaltu na kočičích hlavách se to docela natřásá. Nic nebouchá, ale prostě to cítíš.

                Čím jedeš rychleji, tím lépe to funguje. Prostě je potřeba aby ten impulz měl dost energie, aby podvozek rozpohyboval a pak už vše funguje výborně a co dokáže odfiltrovat ve vyšší rychlosti, mne fakt překvapilo.

                Říká se že je to auta pro tatínky větších rodin které baví řídit. Což je pravda ale chce to dost starání – viz výše.

                • oretone  

                  hmm jako vsechno souhlas, ale ted sem na stk dovezl s 200 000+ a podvozek puvodni prosel na jedna minus. Jo jako stejne auto.

                  • Lister  

                    Jako u všeho záleží kde a jak ji provozuješ.

                    STK by moje auto taky prošlo tam se tyhle věci neprojeví – zrovna ty kulové čepy jen dělají vůli v řízení které si odhadem tak 80% řidičů vůbec nevšimne.

              • Mr.Dawe  

                Díky za vyčerpávající odpověď. Mám Focuse Mk.2 combi. Zatím tedy se 136 tis km o podvozku nevím, ale sohlasím s s tím že vís jak 17" kola nejsou ideál. Jinak jízdní projev v zimě mi trochu podle toho co píšeš připomíná Mondeo TDCi, ačkovil podvozky mají Fordy skvělé.

                • Lister  

                  No asi tomu fakt dávám víc nažrat než většina lidí.

                  Máme stejného Fokuse a co si tak vzpomenu tak 1× prasklá pružina, urvané stabilizátory vzadu, výměna obou uchycení tlumičů vepředu a výměna kotoučů vepředu, protože byly zvlněné a při brzdění to třáslo celým autem. Výměna zadního náboje – hučel a ložiska se samostatně vyměnit nedaji.

                  Jo a naježděno to má do stovky…

                  • sandy1  

                    Podvozky u Focusu byly jedny z nejlepších co kdy vyjelo co já vim. Máme jako male auto prvního fika a i po letech je ten podvozek super. Kam to posles tam FO jde, řízení presne a adekvátně ovladatelné. Není to jak Ochce gumové jak svina.

                    Ještě k těm větším autům jak někdo psal výše na Smaxu gumy. Je pravda, ze čím širší a větší tím hůř. Je to super na rovné a nové silnice, ale na naše asfaltové mrchy s kolejema vyjet na širokých 17 to je něco. Člověk si připadá jak ve starém ikarbusu a furt nota volantem, protože ty vyjeté koleje to úplně rozhodi.

                    • Japhy  

                      Já pořád čekám na nejaké znamení shůry, protože se mi jedničkovej focus kombík nechce a nechce začít sypat. 9 let, k 50k jsem domotal dalších 200k, na plyn to jezdí za pár korun. V obálce už by na nástupce bylo, ale dokud to jezdí za kolik to jezdí… Nic ze stejné třídy mě zatím neoslovilo abych zahořel touhou a začal prolejzat inzeráty. :-/

                      • Mr.Dawe  

                        Tak jde o to co by to mělo být, jestli zase kombik velikosti Focusu nebo něco úplně jiného. Dneska j s výběrem problém a také se mi zdá, že čím novější tím horší možnost vybrat něco rozumného.

                        • Japhy  

                          Buď kombík nebo MPV, nejsem rozhodnutý. Zatím čas od času prosvištím inzeráty na Mazdu 5 či 6 nebo Toyotu Avensis. Kdyby Focus kleknul, houby zle, máme ještě krátkýho golfíka s polovičním nájezdem. Ale co vybrat, rád bych ještě (asi naposledy) atmosferický benziňák, tentokrát něco svižnějšího. A Mazda je poslední mohykán co ještě nedává do aut oturbené motory do sekaček.

      • oretone  

        ty jsi fakt lampa abys pohledal

    • mykovec  

      Nejlepší je dodávka. Mám Nissan Vanette, 5lidí a pět kol se vejde dovnitř, ale musím sundat kola. Ve dvou lidech tam hodím 6 kol vcelku a ještě je místo. Nezničitelnej naftomotor, co požvejká všechno i tu babišovu řepku, vezme 8L na 100, ale šetřím si ho, aby vydržel, víc jak 90/100km/h ho nemučím. Jo a má fantastickej rejd.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.