• flaccus

    Ahoj, rád bych se zeptal na pohled zkušených jezdců. Možná je to banalita, ale mnohokrát mi to dost znepříjemnilo jízdu. V minulosti i teď mám u silničního kola problém s „kmitáním“, „vlněním“ předního kola při jízdě z kopce. Většinou se to děje až při rychlosti na 50 km/h a při zatáčení se to ještě zhoršuje. Nejdřív přijde lehké kmitání a později to přejde do neudržitelného vlnění celého kola. Ještě je třeba říct, že se to děje při jízdě, kdy mám úchop v obloucích. Když se mi podaří přehmátnout nahoru na páky a zbrzdit, kolo se téměř ustálí. Kdysi jsme to řešil ve dvou servisech. V prvním mi řekli, že mám měkká (myšleno jako opat tuhých) kola (to byly tehdy nějaké Shimano), v druhém mi řekli, že to může dělat pozice řídítek – jsem vysoký a řídítka mám co nejvýš a tehdy s pozitivním sklonem představce (to bylo u kol Fulcrum). Později jsem měl Remerx, teď mám Mavic a pořád s tím zápasím. Napadlo mě, jestli při té vyšší rychlosti už nevadí magnet k tachometru na výpletu. Nějaký gram má… Kola byla vždy vycentrovaná a bylo to u několika rámů kol (hliník i karbon)… Za každou radu budu rád, opravdu je to dost nepříjemný! Děkuju!

    • couffy  

      Dělá mi to taky,ale je to na zimákovi silničce a tam 50 nejezdím,tak to neřeším,když mi to udělalo poprvé tak jsem myslel,že se strachy pose.u,už jsem viděl parádní silniční lyšej a vybíral místo v příkopu kam to položím.Už se tohle téma tady řešilo.

      • flaccus  

        Děkuju za reakci! Je to přesně jak píšete, taky jsem byl poprvé hodně vyděšený a říkal si, kam to poslat. :) Zkoušel jsem hledat v příspěvcích, ale většinou to bylo dané kotouči, případně hlavovým složením. Tohle je jiné a dělo se to prakticky u všech silničních kol. Teď i u gravela…

    • UHU  

      může být i hůř, dokud to nekmitá tak, že se vycvakneš z pedálů, tak je to OK :)

    • kubad  

      většinou pomůže víc zatížit přední kolo, nastavení posezu to může ovlivnit, víc těžko radit

    • RomanH  

      Je to kombinace vseho (posedu, plastu, os, vidlice, ramu). V mem „praveku“ MTB (pred rokem 2000) me to taky vydesilo a jeste na starem forum jsem zakladal podobne tema :-) Okamzita pomoc je v takovem pripade dat ruce hned zpet na riditka.

    • Pikaču  

      Zrovna to řeší kamarád na svem Tarmacu SL7 vel.61.

      V prodejně/servisu prý jsou další 2 co to řeší na těchto velikostech.

      Už zkoušel různá přední kola ( samozrejmne cim nizsi tím lepší), bezvětří tomu pomáhá hodne. Ale vetrné dny a rychlost nad 50kmh byla frustrace pro nej.

      Zatim pořěšil trochu posed, kupodivu pomohlo sedlo dozadu ač všichni říkají dostat váhu vic do řídítek.

      Na starém Ultimateu to nikdy neřešil. Jezdil sjezdy jako blázen a teď je z něj hrozná bábovka. Nebaví mě furt na nej čekat :))

      Kolo samozřejmě s cenovkou Fabie takze o to zklamání větší.

      Uvažoval i o prodeji a přechodu na menší velikost ( rámy nejsou ale) takze ještě bude řešit posed.

      V článku jsou kroky co udělat ale končí to výměnou rámu. Tak snad pomuze jenom jednoduchá uprava posedu. Kamarád pochopil ( doufejme) ze hodne pomaha mít pokrcene lokty a uvolněné ruce. Pak na případný naráz vetru jenom jemně reagovat nez být zapreny fest do riditek.

      https://cyclingtips.com/…o-stop-them/

      V článku jsou i videa a jak se tomu odborně říká. Dále postup řešení ( postupné kroky).

    • mr.nikdo  

      Delalo mi to jedno kolo… S Mavic i s DTSwiss.

      Jsem teda o dost mensi, ale kopce jsou nejetelne.

      Na tom kole jsem vyspekuloval 2 veci – moc siroke berany a dlouby predstavec = posez.

      A hlavne starsi a uz mekky ram.

      Pomahalo mi fakt zpevnit telo a hrubou silou to kolo drzet. Ale bylo to o hubu.

      Po vymene celeho kola zase honim auta :).

      • Esi  

        Mě tohle dělala stará ocelová silnička, v rychlosti kolem 60, jak se překročilo 65km/h tak už to bylo zase ok a i v rychlosti přes 80 to jelo jako po kolejích, tak že možná jen rozvážení předního kola? Mám 190cm tak že tagy velký rám.

    • rvnk  

      Děla to předni vidle......pra­videlně dotahnout,vyčis­tit hlavko

    • flaccus  

      Děkuju všem diskutujícím za jejich postřehy a podněty! V článku, na který odkazuje Pikaču, je asi vše a ta videa jsou přesná. Budu s tím dál experimentovat. Vypadá to, že tuhost celého systému kola je klíč…

    • rvnk  

      1

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.