kliky SLX - křupání ve středu

38 nepřečtených
  • LookAss

    Dobrý den,

    pro začátek…historii na toto téma jsem prošel,takže snad mě neukamenujete za to,že zakládám toto téma

     

    a teď k problému :

     

    asi měsíc jsem majitelem klik Shimano SLX FC-M660 a včera jim začalo extrémně cvakat/klapat ve středu. Dělá to pouze při prudším záběru a jízdě do kopce,ale zabírám i na rovině,takže to vlastně klape pořád. Špatné pedály vylučuji,jsou dnes vyměněné. Jinak měnili mě je v servisu,takže moje chyba při skládání to taky není. Mslíte,že pomůže rozebrání,vyčištění a namazání,nebo to může být i výrobní vada,protože tak jednou za 50 km v nich křupne brutálně a pootočí se samy asi o 5 cm…

    Prosím,poradtě,šet­řil jsem si na ně celkem dlouhou dobu a tak by mě nějaká porucha docela mrzela :( 

     

    Předem mnohokrát děkuji

    0 0
    • Stanley_vy  

      Po necelém roce mi SLX taky začli při prudším záběru cvakat. Zatím neřeším, ale časem půjdou na vyčištění…

      0 0
    • jIrI___  

      To 5 cm pootočení (sice nevím jak se na kružnici měří pootočení o 5 cm :) ) je nějaké divné. Znamenalo by to, že klika přeskakuje po tisícihranu na ose a tomu se mi moc nechce věřit. Chybu bych hledal jinde než v klikách.

      0 0
      • LookAss  

        no…trošku divně jsem se vyjádřil,to musím uznat :)

         

        ale právě nevím kde jinde hledat chybu,napadl mě taky nějaký problém s rámem ( možná prasklinka u středu ), ale to opravdu nevím…

        0 0
      • LookAss  

        trošku blbě jsem se vyjádřil,to musím uznat :)

         

        o chybě někde jinde jsem už taky přemýšlel,ale opravdu nic mě nenapadlo,sna jen nějaká prasklinka u středu ?

        0 0
      • LookAss  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • spyder  

      Mi se podobně občas chovají XTčka a řešil jsem to vždy vyčičtěním. Pomohlo to pokaždé až na poslední případ, kdy to i po vyčištění a namazání cvaklo téměř při každém sešlápnutí. Prošel sem všechno možné i nemožné a nakonec pomohlo dotažení šroubků co drží na rámu patku přehazovačky. Takže chybu bych hledal někde jinde než v klikách … to protočení o 5 cm jak píšeš, podle mě už z principu nemůže být v klikách, protože klika může (čistě teoreticky) přeskočit jen na tom pravém tisícihranu, ale to by pak levá a pravé klika nebyly rovnoběžné, čehož by asi nešlo si nevšimnout. Tipoval bych to na problém někde vzadu – ořech …

      0 0
    • G.B.  

      U klik tohoto typu-montáž misek stř.uložení z vnější strany pouzdra-bývá problém i v tom,že pouzdro musí být zbaveno z bočních stran laku a zfrézováno rovnoběžně.Tato úprava nebývá vždy provedena výrobcem.Pokud tak bylo učiněno při montáži,pak nezbývá než hledat jinde-jak již bylo poraděno výše .

      0 0
      • LookAss  

        toto by mělo být provedeno,bylo to napsáno na účtence ze servisu…

        všem děkuji za rady,zítra se do toho pustím a večer uvidím,snad to stihnu,v sobotu večer jedu na dovolenou a nechci abych tam jezdil s cvakajícím kolem…díky

        0 0
    • KRAJIC  

      Na mých kolech jsem křupání vyřešil jedním úplně jednoduchým postupem – stáhnout kliky – vyčistit dosedací plochy jak na klice tak na ose – teď přichází to hlavní – na osu a do kliky najebat 100 tun vazelíny – nejlépe nějaké husté svinstvo – při dotahování se skoro všechno vytlačí ven – to normálně setřeš. Vždy to pomohlo – na kole chodím i skákat – zabrat to dostává dost.

      0 0
    • Daf  

      Nechal sis vyměnit kliky. Mě by zajímalo co řetěz. Měnil jsi ho taky někdy? To pootočení o 5cm i klapání může být starým řetězem, který si nesedl na nové převody. Mě přijde divný že začly cvakat hned takhle brzo po montáži. Dostalo někde kolo zabrat? Brody, hodně bláta atd?

      0 0
      • LookAss  

        Je pravda,že řetěz už je tam delší, dobu ( cca 3/4 roku ),nicméně první měsíc vše fungovalo naprosto bez problémů. Zabrat nikde nedostalo,akorát tak zmoklo…

        0 0
        • Daf  

          A kolik tak najedeš za 3/4 roku km a co tam je za řetěz. Obyčejný řetěz většinou nevydrží víc jak 1200km. Hodně vytahaný pak střílí na pilách.

          0 0
          • LookAss  

            no za těch 3/4 roku mám cca 2500 km…řetěz HG-53. 

             

            Teď jsem byl vyzkoušet takovou možná blbost,sundal jsem řetěz z převodníku,pře­táhl ho přes pravou kliku a začal šlapat,různě na tom poskakovat atd. A ani jednou to nekřuplo…

            Mám i přesto zajet do servisu ( nemám bohužel klíč na tu pojistnou matici ) a nechat to vyčistit a namazat ? Nebo se mám hned pustit do toho přetahování všech šroubů a popřípadě až potom tam zajet,pokud by problém nepřestal ?

            0 0
            • Excel  

              To nebude v klíkách ale v zadním kole, mrkni na patku přehazovačky, klidně ji i sundej, vyčisti..

              0 0
            • Daf  

              Hele, HG53 2500 normálně nevydrží. Zřejmě je vytahaný tak, že špatně nabíhá na zuby a nadměrně opotřebovává zuby na převodnících. Chyba je, že jsi nenechal vyměnit ten řetěz zároveň s klikama. Teď máš nejspíš hodně ojetou i kazetu. Být tebou, tak v první řadě vymením řetěz dost možná i s kazetou. Pak uvidíš jestli to klapání bylo taky tím řetězem, nebo to jsou dvě na sobě nezávislé závady.

              0 0
              • LookAss  

                Tak jsem sundal patku,všechno vyčistil,do krajů dal trošku husté vazelíny,dotáhl…

                … A ONO TO PŘESTALO :) 

                 

                Takže Vám tady mnohokrát děkuji,mě samotného by nenapadlo sundat patku,pro příště už si to budu pamatovat :)

                 

                btw chci ještě přes prázdniny přejít na 9sp ( = kazeta,řetěz,řazení a brzd. páky ),takže teď už to dojezdím,a pak bude vše nové.

                Ještě jednou díky

                0 0
                • Vilém  

                  Co ti prinese 9sp? tedy krom zvysenych nakladu na udrzbu a vetsi nachylnosti na zasrani a serizeni?

                  0 0
                • kycis  

                  Tak se modli abys pri tom dojizdeni HG53 s 2500 km na konte neodvaril a prostredni prevodnik na tech skoro novych klikach. 

                  0 0
                  • LookAss  

                    tak to je špatný,zítra jedu na dovolenou a nerad bych si tam ten převodník zničil…

                    nemylsíte,že když teď koupím nový řetěz že začne na staré kazetě střílet? Měl bych taky koupit novou? Tahle už taky nevypadá zrovna OK…

                    0 0
                    • kycis  

                      Myslim ze po takovy porci km to bude chtit vymenit retez i s kazetou, ale jak moc spatne na tom retez je, poznas jednoduse merkou nebo suplerou, existujou lidi co jim retez 2,5 v klidu vydrzi. Ja to bohuzel nejsem :-(

                      0 0
                      • LookAss  

                        teď nevím jestli jsem se upsal nebo něco jiného,ale pokud vím,tak HG-53 se dělá jen na 9sp ne? Tím pádem já mám HG-50,a ten bude mít asi výdrž ješte nižší

                        0 0
                        • jonti  

                          Mozno ju ma vyssiu, lebo je na 8speed, je o nieco malo sirsia a teda snad znesie viac.

                          0 0
    • gazman  

      Že by klub cvakajících shimanistů :-)

      0 0
      • marapara  

        :) nj, ale já jsem na SLX cvakal kvůli tomu, že se bordel zřejmě dostal mezi kliku a osu, po 3/4 roce ježdění. U Truvativu Stylo jsem cvakal a křupal i po vyčištění a máznutí všech kontaktních ploch :(.

        0 0
        • marapara  

          U Shimana lehce řešitelný problém, u Truvativu bohužel neřešitelný … respektive řešitelný výměnou za jiné kliky :).

          0 0
          • KRAJIC  

            Nesouhlasím – jak jsem psal výše – tuna vazelíny – po problému – Truvativ Hussefelt nebo tak nějak.

            0 0
            • marapara  

              Nesouhlasím, ty Styla jsem měl rozebrané tak 20× a nepomohla ani tuna vazelíny. Přečti si vlákno klub cvakajících truvativistů a budeš mít jasno. Tady není chyba v tom, že by se někam dostal bordel a začalo to cvakat a lupat, ale tady je chyba v systému (isis).

              0 0
              • gazman  

                Asi si trefil na kus který kompletovali v pátek ku fajruntu.Já se stylo nemám žádný problém,už tři roky šlapou v pohodě.Vím že se tam vyskytovala vada v tom lisovaném spoji kde je klika napojena na pevno k ose je to tuším strana od převodníku.Nevím to jistě páč jsem to už hróóóŸně dlouho nerozebíral:-). 

                0 0
                • marapara  

                  Mně se to projevilo po roce ježdění. Asi jak píšeš, vada ve spoji osa/převodník. Už jsem na to něměl sílu, tak jsem měnil za SLX.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.