• capo

    Neuvažuji design ani hmotnostní rozdíl 40g. Dále předpokládám, že tuhost bude srovnatelná, a ložiska asi nikdo moc porovnat nedokáže, protože nejsou označená.

    Jak jsou na tom převodníky s jejich životností a schopností řadit? Vyplatí se připlatit si za XT? Dají se případně dát na kliky SLX převodníky z XT?

    Uvažuji pouze aktuální modely, tedy FC-M660 a FC-M770..

    Chci něco co pár let vydrží, a nebude vážit kilo, jako stávající RF Ride XC, co dává Giant sériově…

    Ještě lehce zvažuji koupit jeté předposlední XTR – FC-M960, u kterých by byl nový střední (origo) a velký převodník (middleburn) a osa za cenu nových XT – má to cenu? Hmotnostně určitě, ale asi za cenu výrazně větších investic při pozdější výměně převodníků?

    Anketa: Co byste vzali vy?

    SLX
    19x
    50%
    XT
    17x
    45%
    2x
    5%
    • Hnoj  

      Jsem pro starý xtr 960, nejhezčí kliky co se kdy dělaly…

      • McBlacky  

        zase pokud to má novou i velkou, tak nebudou jetý lehce, ale spíš tak víc.

        • capo  

          Jsou 5 let staré. Vypadají ale velice zachovale. 100g oproti SLX už mi přijde jako celkem rozdíl…Co se může na klikách provozem poškodit? Kromě povrchové úpravy… Mohou změknout? Nějaká únava materiálu? Právě tohle všechno zvažuji.

          • capo  

            Teď, když jste vlastně skoro všichni napsali, že XT jsou jen o 40g lehčí a o polovinu dražší než SLX, a nemá tedy smysl o nich uvažovat, by mě zajímalo, co teď s těmi jetými XTR? Ložiska na osu a převodníky budou nové, hmotnost zajímavá, cena jako za nové XT, může tam být ještě nějaká zrada? Viz otázky výše…

            • Evilcleaner  

              tak pokud ložiska a převodníky jsou dobré a klika není podřená (jen vzhled) tak bych asi bral xtr. pokud se ti chce tolik investovat… ale napadlo mě, není 3000+ za pět roků ježděné kliky trochu dost? byt jsou nádherné…

              • capo  

                Dobrá otázka. Ty kliky jsou za hubičku, tu podstatnou část ceny tvoří ty převodníky a osa, tedy díly, které je tam třeba vyměnit, aby to bylo k ježdění. Proto mě zajímá, jestli se může něco stát ještě s klikami samotnými, když zbytek bude nový…

                • McBlacky  

                  rozlomený jsem je od únavy ještě neviděl a ani o tom neslyšel. Takže samotný kliky pokud nemaj stržený drážky spoje nebo vyrvaný závity na šrouby musí být v pohodě.

                • jonti  

                  Taky mysli na to, ze XTR 06 maji jinou roztec prevodniku, ty co tam sedi jsou docela drahe.

                  • kubad  

                    není to tak hrozné s tou cenou

                    • Omen  

                      jo nejni za tu cenu převodníků XTR, máš celé kliky SLX

                      • kubad  

                        to je sice fakt, ale cena převodníků SLX je taky shodná s cenou celých klik :-)

                      • Gorgov  

                        za cenu převodníků SLX máš celé kliky SLX.

                        • kubad  

                          byl sem rychlejší :-)

                           
                          • Omen  

                            no právě proto bych se na výměnu vykašlal a bral nové kliky, nepoškrábané neojeté

                            • kubad  

                              proč? pokud dáš nové placky a ložiska a XTR nejsou odřené a ošoupané, budou fungovat jak nové, a udělají větší parádu :-)

                              • Omen  

                                tak když myslíš, ale s ložiskama jsi už o 500 vejš než za SLX

                                • kubad  

                                  taky záleží na kole na které to chceš dát, ale prostě je to taky varianta :-)

                          • Gorgov  

                            nj:)

                    • capo  

                      Opravdu to není tak hrozné, udělal jsem si malý přehled :D

                      XT08: 230 + 550 + 1420 origo XTR06: 790 + 1180 middleburn (990 origo) + 1390 middleburn XTR07: 470+1670+2470 origo

                  • Hnoj  

                    Pokud je tvůj přehled omezen na převodníky shimano a shimano, potom je mi jasné, že tě musí biky zcela zbytečně stát hrozný prachy :-D

                    • mr.antik  

                      Nojo,ale když třeba styla jsou dražší, těžší, a prý cvakaj. Jediná výhoda je, že jsou černé. Takže moc na výběr není…

                      • Vilém  

                        Nj, ale hnoj mluvil o prevodnicich, ne klikach:)

                      • Hnoj  

                        Nj, ale na světě nejsou jen dva výrobci klik, že? :)

                        • mr.antik  

                          to já nevim a jaký ještě jsou konkurentí pro SLX/XT?

                          • Hnoj  

                            FSA Afterburner?

                            Aerozine X12SL? (už brzo v ČR)

                            A asi by mne napadlo eště něco :)

                            • mr.antik  

                              FSA nic moc ale ty Aerozine nevypadaj zle, ale cena bude asi taky někde jinde, aspoň podle ebaje. Zkus ještě něco, nejlépe černého :-))

                    • jonti  

                      Ale proste nevidim duvod si komplikovat zivot se starym XTR kdyz nove XT o moc tezsi neni, je nove a levnejsi, vyber prevodniku o dost lepsi. Navic predpokladam, ze za par let to bude s nabidkou prevodniku na XTR 960 jeste horsi.

                      • Evilcleaner  

                        tak třeba gebhardt bude dělat převodníky na ty nejnesmyslnější rozteče do konce světa

                      • Hnoj  

                        Vzhledem k tomu, že bez použití pilníku na nový XT ani XTR nenarveš žádný převodníky mimo těch, co jsou pro tyhle kliky určený (Specialites TA), tak je de facto i výběr placek na tyhle kliky dost omezen.

                        Každopádně middleburn placky na FCM960 stále vyrábí a když bůh dá ještě dlouho vyrábět bude…

                        Při výběru klik 660/770/960 by volba padla jednoznačně na 960ky…

                        • capo  

                          Netušíte někdo, jak si stojí převodníky Middleburn pro 960 v porovnání s origo hmotnostně?

                          Jasně že o XTR uvažuji kvůli těm starším uvažuju hlavně kvůli hmotnosti a nápisu XTR :), a nerad bych jim tímto přitížil…

                          • Darius  

                            crc

                            • capo  

                              Tak nějak nechápu, co jsi tím chtěl říci? Hmotnosti přavodníků na crc nemají??

                              • Vilém  

                                No vidis, ja zas vubec nepochopil co jsi chtel rict tou druhou vetou. Jinak na CRC ty hmotnosti nejsou. Osobne bych radsi volil ten Middleburn nebo TA, nez Shimano prevodniky, napis nenapis.

                                • capo  

                                  Jestli řeším, zda vzít nový SLX kliky, nebo starší XTR, tak nad těmi XTR uvažuji kvůli nápisu XTR a nižší hmotnosti. To jsem tím chtěl říct :)

                                  A tedy mi jde o to, abych nedal na XTR převodníky Middleburn jen kvůli jejich nižší ceně (i když podle všecho i vyšší životnosti a lepším řazení), a zároveň se tím dostal na hmotnost SLX. Prostě mě zajímá, jestli nejsou ty alternativní převodníky těžší než shimano…

                                  • kubad  

                                    nejsou :-)

                                    • capo  

                                      Fakt ne? Přeci jen, když porovnám kompozitový převodník s ocel pastorky (což teda ta 960 nemá) s hliníkem od middleburn…

                                      No nic, asi řeším fakt kraviny :)

                              • Darius  

                                sorry… jeste se mi nerozlepily oci a myslel jsem, ze se ptas na cenu…

                              • Vilém  

                                Jo a hmotnosti XTR prevodniku najdes treba tu.

    • kali222  

      rozdil mezi slx a XT je vaha(dostat pak jen tak s prstem v nose 40g z rot. hmotnosti.....) a to že XT ma ted kazdy. slx bude mit kazdy tak za 2–3 mesice. :D

      • McBlacky  

        toho bych se nebál, u klik je to zanedbatelný. Většina nárustu je u středu, navíc malý poloměr…

        • mr.antik  

          Na čem se liší ta hmotnost? Na ose + ložiskách, na těle kliky nebo na převodnících?

          • McBlacky  

            tohle nevím, ale kliky deore,slx,xt mají stejný střed a XTR má jiný. takže předpokládám, že lehčí. Podstatnější zbytek bude ušetřenej na pavouku a méně na pilách a klikách – odhaduju.

          • Matony  

            Tuším XT vs.SLX rozdíl v nejmenším převodníku XT hliník SLX ocel.

            • mr.antik  

              fakt? To mě zajímá…

              • Vilém  

                Pokud me me zaznamy neklamou tak SLX jsem navazil 797g bez strtedu. XT FC-M760 maji 758g bez stredu. SLX ma nejmensi prevodnik opravdu ocel, stejne jako srouby prevodniku. U XT je oboji duralove.

                • capo  

                  Pokud bych tedy dal duralové šrouby a XT nejmenší převodník, mohu teoreticky ušetřit těch 40g? Hmotnost nejmenšího převodníku asi neznáte, ale zajímalo by mě, kolik se dá ušetřit těmi šrouby :)

                  • Hnoj  

                    Počítej, že ALU šrouby váží cca 1/3 těch ocelových? (U titanových jsem pokusem zjistil, že váhový koefient je 1/2 (šrouby A2Z M5×18 a M6×18)) U převodníku asi můžeš  počítat stejně, takže těch 40G IMHO ušetříš jak nic.

                    • kubad  

                      Alu šrouby na malou placku neeeeee :-(

                      • capo  

                        Jak tohle se povedlo? A jestli XT mají alu šrouby i na malém, tak tomu stejně nejde předejít??

                      • Vilém  

                        Jaks to dokazal? To je jakoby se vysrouboval jeden sroub a pak to kruplo?

                        • kubad  

                          ne ustřihl sem 3 hlavy šroubů a na jednom to zustalo – todle je výsledek

      • Blade  

        Rotační hmotnost 40g na ráfku? No prosím.. Rotační hmotnost 40 gramů na klikách(i kdyby na velkém převodníku)? IMHO LOL.

        • mr.antik  

          asi si koupím ultralehké boty

          • deleteduser  

            a ultralehké ponožky :-)

            • Blade  

              A obrousit stvrdlou kůži na patách :D

              • Blade  

                zz z zzzz

              • deleteduser  

                tak s tímhle naštěstí problém nemám, moje paty jsou pořád jako dětská prdelka (už se těším, co vymyslíš jako reakci :-))

                • Blade  

                  Tak pak už jedině ostříhat nehty a pustit žilou :)

                  • kali222  

                    jeste oholit nohy

                    • Blade  

                      S tím se počítá automaticky. Nečetl jsi Kodex správného cyklisty?

                      • kali222  

                        necetl a po 13 letech si nohy ani nezacnu holit :D

                        • Blade  

                          Nevadí, tobě přece stačí lehčí převodník :D

                          • kali222  

                            ten mi tech –40g neda : ) kdyz tolik samotnej nevazi a vic nez jeden nevozim

                            • Blade  

                              Potom mi ale opravdu uniká smysl připlácení za XT a argumentování hmotností rotačních částí ;o)

                              • kali222  

                                nepredpokladam, ze by kazdy jezdil nesmylne s jednim prevodnikem jako ja :)…imho nadelate… stejny je to i s naba. delate jako kdyby lidi chteli „roztecet“ vetsi vahu i tam :D, nevsiml jsem si. pritom je to stejny…

                                • Blade  

                                  To by náboj musel mít přírubu do půlky výpletu, aby se dalo uvažovat o rotační hmotnosti ;-)

                  • dancing dog  

                    vyndat nějaký kosti, metatarsy, teda každej druhej, uříznout 2–3 prsty, vyndat fibulu…

                     

                    aneb: extrémní gramaření škodí zdraví (psychickému) .-)

      • Nikovlas  

        Rotační hmotnost na klikách je fakt k smíchu – to máš i rotační hmotnost na řidítkách, když zatáčíš…

    • marapara  

      Já bych vzal SLX. Jsou víc než o litr levnější a za zbylé peníze si koupil něco ještě, třeba dres :). Mám oboje a funkčně mezi nimi v podstatě není rozdíl. XT jsou o chlup lehčí, ale SLX mají imho zase lepší design.

      • capo  

        Jojo, takhle to beru taky, ale pokud u XT mají převodníky třeba vyšší životnost, tak je to na zvážení (i když SLX už má teď taky prostřední z kompozitu a zuby ocelové). No a do toho ještě ta nabídka jetých XTR…

        • deleteduser  

          já ti nevím – kamarád má kliky XT08 a při cca 2000 km prý už měl odvařenou prostřední pilu – řetěz se na ni prý děsně lepil (neviděl jsem ji, jenom prodávám, jak jsem nakoupil)

          moje SLX už mají > 2500 km a převodníky zatím stále jako nové (řetěz C9)

          • marapara  

            Já mám oboje. SLX na fullu, jezdím je od loňského září, můžu na nich mít tak 2500 – 3000 km, řetěz C9 a no problem.

            Letos v lednu jsem dal XT08 na HTčko, řetěz C9, najeto cca 2500 km a no problem. Co se týče opotřebení, tak na převodnících není zatím moc znát, ani velký, ani střední …

            • deleteduser  

              ono je možný, že mě ten člověk, velkej odpůrce shimana, jenom mystifikoval, abych koupil kliky truvativ

              • marapara  

                Nebo měl nějaké bláto řetěz.

              • marapara  

                Co se týče Truvativů měl jsem původně na fullu Styla. Asi po roce ježdění mi v nich začalo neskutečně praskat a vrzat. Nepomohlo nic. Vše co šlo jsem rozebral, vyčistil, mázl vazelínou, ale nepomáhalo to. Nakonec jsem se tak nasral, že letěly do popelnice a místo nich koupil SLX. Od té doby je klid :).

        • McBlacky  

          mám 2× XT08 a 1× SLX na bajkách co teď jezdím a podle mě jsou pily materiálem srovnatelný, ne-li stejný. Designově je to jak na který kolo.Někam se nehodí to jinde ono.

          co se týče výdrže, tak na normální ježdění za sucha, při časté výměně řetězu bych se nedál tvrdit, že 10tkm v pohodě dají oboje, při šetrném ježdění i dvakrát tolik Dřívější XT daly s bídou půlku.

          při závodním nasazení s tím, že 75% závodů to zasereš bahnem, někdy víc /letos třeba Brdy, Král/, někdy méně, ale stejně působí brusná pasta z kamínků atd. mám najeto cca 3000km a už by to pomalu bylo zralý vyměnit velkou /tu točím zdaleka nejvíc/

    • dancing dog  

      SLX, ono teda se asi eště jistě neví, protože ho nikdo neojezdil, ale fakt bych se divil, kdyby se ojezdilo o moc dřív než XT a litr za 40 g? To je dilema jen propsychotiky, bych řekl…

      • jonti  

        Neni, to je 25Kc za gram, to je u kol za cca 50000 jeste v pohode.

        • dancing dog  

          ?! Tady někdo potřebuje klecový lůžko !!!! .-)

          kačka za gram je moc, dobře, 2 kačky…

        • dancing dog  

          teda, abych to osvětlil, chápu, že dá někdo u novýho kola  o 5–10 tisíc víc, aby ho měl o kilo , kiloapůl lehčí. Co nechápu je, když už někdo má kolo a dá třeba dvacku za to, že ho o to kilo ubere… u novýho kola, co se vyrábí ve velkym, nebude nejspíš rozdíl XT a SLX  litr, ale míň, těžce bych nepochopil, kdyby někdo, aby ušetřil 40 g, koupí o litr dražší úplně nebo skoro stejně hodnotnou komponentu, nebo dokonce stále dobře funkční vyměnil za – 40g a dal za to litr…

          chápu výměnu vidlice, spíše z hlediska funkce než váhy, ale gut, tam se dá dost ušetřit na váze, kola taky…ale nic ve zlem, každýho věc…

          • jonti  

            Vec je, ze kdyz uz das tech 10000 abys to kolo mel o kilo lehci, mas HT co vazi 9,7kg, tak kazde dalsi odlehceni je docela drahe. Jasne, ze nemenim veci ktere funguji, ale kdyz kupuju neco nove, tak kdyz to jde se snazim to jeste odlehcit. A ono to proste uz levneji nejde. Se podivej na supa co mam v profilu, k tomu mam ted kola AZ2+revolution+ZTR olympic, XTR shadow, XT razeni a al srouby do prevodniku. Nic lepsi nez nova vidle, ram, nebo kliky to uz vyrazneji neodlehci a ta cena za gram bude urcite vic nez 20Kc/g. (proto to asi taky delat tak brzo nebudu :( )

            • dancing dog  

              ale jo, když něco dožije, tak jo, ale prostě já bych koupil SLX a ne XT když je rozdíl litr na 40g. Kdyby to bylo gramů 600, tak to by byla jiná…

               

              já, kdybych chtěl kolo odlehčit o 2 kg, tak starý prodám a koupím nový, podle mě to v rámci masový výroby s nižší cenou hromadně kupovaných a montovaných komponent vyjde laciněji, než měnit postupně…

               

              ale já chápu, že můj pohled je deformovanej tím, že mnohem víc mě prudí moje váha, než váha kola…někdymi  stačí si dojít na velkou a komplex jezdec+kolo je o dost stovek gramů lehčí .-)

              • McBlacky  

                njn dost závodníků je v situaci kdy už kila na postavě shazovat nechce vůbec a dá naopak dost práci si je udržet :)

                pak už nezbývá než ladit kolo.

              • mr.antik  

                Už jen čekám, kdy tu nějakej gramař hodí hovno na váhu :-))

                • Blade  

                  No někteří zdejší váží jogurty s přesností na jeden gram a počítaji ovesný vločky s přesností na jednu vločku, takže toto je jen otázka času :o)

          • Georrge  

            a co v mojem případě, taky by šlo o psychotiku?:D mám tyhle kliky ( http://kolokolo.cz/…ve-mega-exo/ ) čili u SLX nebo XT bych šel dolů o půl kila, to už se dá ne?:D

            • DaSnail  

              vážil si ich? tých 1330g je imho blbosť, asi to vážili s pedálmi.

              • Georrge  

                nevážil, už jsem je měl na kole namontované a rozdělávat to kvůli toho nechci. Ta váha mě taky šokovala, sem si říkal co jsem to koupil :D ale sup to dává na většinu kol… a výrobci většinou uvádí nižší váhu než je skutečná, jedině že by ten obchod uváděl kraviny.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.