• blaza84

    Zdravím, chtěl bych se zeptat, jaké rozdíly jsou v komponentech Deore, Deore SLX, Deore XT. Jsou tam výraznější rozdíly ve funkci a životnosti? Slyšel jsem, že tyto řady komponentů odvedou službu v podsatě stejnou, hlavní rozdíl že prý je v hmotnosti. Je to tak? Díky

    0 0
    • blaza84  

      Ještě dodávám, že vím o případu, kdy závodník jezdí drahý karbonový full s drahou vidlicí a osazené sadou Deore s tím, že je fuk jestli tam dá Deore nebo Deore XT, že to tak jako tak stejně rychle všechno vyhodí, ale je tam značný rozdíl v ceně.

      0 0
    • glide  

      Deorko je takovej základ, pokud jezdíš hodně, časem bude mít vůli, SLX je přesná a má dlouhou životnost, XT, XTR je pro závodníky a pracháče, jsou drahé a životnost nevim, nejezdim :-)

      SLX DYNA SYS

      0 0
      • Georrge  

        XT má prej životnost ještě dobrou (hlavně kazety kazety, srovnatelná se SLX, možná větší než deore), ale XTR už je jen o hmotnosti a životnost jde stranou (nezkoušeno, pouze pochytáno z místního fora).

        0 0
        • Singlespeed  

          Obecně bych řekl, že životnost veškerých pohonných komponentů, tj. kazet, řetězů a převodníků od Shimana je poměrně nízká. Je to prostě spotřebák ať je to Deore nebo XTR. Pokud člověk trochu víc jezdí, tak to jde po roce do kytek všechno ,řetěz několikrát (nepochytáno z fóra, jezděno).

          0 0
          • glide  

            No já mám třeba na kole nalítáno přes 20K kilometrů a Deorko (2003) pořád jakž takž funguje, asi záleží na stylu jízdy, kazetu a řetěz jsem měnil teprv nedávno :-)

            0 0
            • Lada,s  

              Počkej, jsi jako najezdil 20 tis km na jedné kazetě a řetězu?

              0 0
              • glide  

                No jezdil jsem převážně zpevněné cesty, pravidelně mazal, až poslední dobou to nějak hrotim. Řetěz ukázal 133 tak jsem ho společně s kazetou střelil na aukru.

                vždy před výměnou baterky v mém kultovním TOMO měřáku si píšu kiláky, když to sečtu je to nějakých 17K, ale třeba po městě/do školy měřák nevozim. Docela dlouho jsem vozil (až jsem nemohl nahmatat vzorek) i pláště co byli na kole R. Innovader je ale fakt že sem vážil 65Kg :-)

                0 0
                • jIrI___  

                  „Řetěz ukázal 133 tak jsem ho společně s kazetou střelil na aukru.“ No ty kokso, slušná recyklace :-/

                  0 0
                  • glide  

                    No napsal jsem pravdivé údaje že je to na vyhození. Našel jsem ještě obrázek co sem fotil před prodejem: deore

                    0 0
                  • Lada,s  

                    To by mě zajímalo za kolik se takový „jetý“ řetěz dá prodat :-D

                    0 0
            • stanik 2  

              Taky si rýpnu !Asi jsem pěkné dobytče ,řetězy jezdím hg 73 nebo c9 měním asi po 1500 total vytahaný ,kazeta vyjde stejně . Mám 80 kg , cestám se snažím vyhnout ,kopce spíš ve stoje .

              0 0
          • marapara  

            Tak řekl bych, že třeba u kazety XT to nějak moc neplatí. Pokud nenecháš přetáhnout řetěz, tak vydrží hodně, je to vyloženě držák.

            Třeba kamoš na ní natočil na HT 33000 km, po asi 3 nebo 4 letech, pravidelně po 2–2.5 tisících km mění řetězy. Teď teda poslední přetáhl a kazeta šla po tolika letech a km do kytek.

            0 0
          • scret  

            mas jinou, lepsi alternativu s vydrzi nez kazetu XT??

            0 0
    • Ruprt2  

      no že by to bylo jedno si nemyslím, ale pravda je, že rozdíly nekorespondují s cenou.

      Ono celkem logicky spolu s kvalitou roste cena.

      Bohužel roste exponenciálně.

      Takže za dvojnásobnou cenu nedostaneš dvojnásobně lepší komponentu.

      Ono zase mezi Deore a SLX není nějak menší rozdíl než mezi Alivio a Deore.

      0 0
      • maajkee  

        no tak tady bych řekl, že vede alivko co do životnosti a spolehlivosti týče, 8 speed je prostě 8 speed :) na alivku jsem najezdil zatím suverénně nejvíc km, funguje jak z praku, no a pak po přechodu z deore na SLX jsem nepocítil nějakej velkej rozdíl, defakto jsem to skoro nepoznal :) Akorát to musím častějc seřídit jak to Alívko :)

        0 0
        • Chiron  

          Hm tak zrovna sem chtěl kupovat řazení SLX 9sp. teď tam mám Alivio. A jen tak pro jistotu tady procházím historii a narazím na tohle. Já se chtěl zbavit alivka taky proto, že mě už se*e ten dlouhý mrtvý chod. A podle toho co tu čtu, tak bych si moc nepomohl :/ Kurnik ale připlácet 500 za XT se mi zas nechce… Mají ty XT taky nějaký mrtvý chod nebo prostě jak na ně šáhnu, tak řadí? A je stejný rozdíl i u řazení přesmyku?

          0 0
          • miloso  

            Skúšal som XT, radí to fakt o triedu lepšie a SLX sú oproti nemu gumy, ale to ma z biedy nevytrhne, preto by som XT nekupoval. To nech si kupujú pretekári, ktorý to aj využijú. A je hlúposť, že to treba seřídit nejako častejšie ako Alivio!

            0 0
    • jonti  

      Vyssi sady jsou lepsi.

      Treba u brzd jsou v pohode i Deore, tam je to XTR jenom o vaze, ale u razeni je XT a XTR o dost lepsi, tvrdsi a ma presnejsi chod.

      Kliky XTR budou taky o odhadem 250g lehci.

      Retez poslouzi stejne.

      Obecne bych rekl, ze staci SLX, na karbon ram bych dal XT.

      0 0
    • jachymk  

      měl jsem deore tři roky a poslední rok jsem ho seřizoval při každý jízdě a dost jsem ho prosil o změnu rychlosti, sram mám od včera :D ale musím říct že je opravdu jepčí než když bylo to deorko nový :D takžeshimanu bych šanci už nedával sram mám pouze X.7 řazení i šaltr a cenově je to podobný jak slx nevím jak to bude dál s výdrží ale podle hodnocení lidí co znám a lidí co jsou tu by sram měl vydržet víc

      0 0
      • Nimrod  

        pověz, v čem je sram lepší

        0 0
        • jachymk  

          V tvrdosti pružin to je moje vlastní zkušenost v přesnosti taky moje vlastní zkušenost a v designu le tam vlastně místo na odtok špíny a dá se to čistit je teda pravda že se sramem nemád dlouholeté zkušenosti ale věřím mu ;-)

          0 0
          • Nimrod  

            přesnost? to ti jako deore neumělo řadit? :-)

            0 0
            • jachymk  

              Hele jestli chceš můžu ti ten tříletej deore půjčit včetně řazení a pak se můžem bavit dál :D

              0 0
              • Nimrod  

                deore jsem jezdil několik let, netřeba pujčovat… ale problém jsem teda neměl, dokud nechytil větší vakl

                0 0
                • McBlacky  

                  mě se páčky deore vysypaly a přítelkyni také, naštěstí to bylo jen na zimáku. Šaltr jsem taky kdysi vozil a ten šel dost brzo pryč – vakl

                  0 0
                  • Nimrod  

                    tak páčky se mi vysypaly jen alivia, když jsem do nich kopnul, jinak nic. ale jinak jo, deore chytá relativně rychle vakl a skoro se mi zdá, že čím je novější, tím rychleji ho chytne podle reakcí tady…

                    0 0
                  • scret  

                    no vidis a ted jeste jezdej jedny na mym zimaku:))

                    0 0
              • Duppy123456789  

                Tomu co píšeš naprosto věřim, jen si mylsim že to deorko nefungovalo kvůli pákám ;-)

                0 0
            • LáďaH  

              Umělo, ale špatně. Já mám i přes časté štelování dost často na Deoru poloautomatické řazení v režii šaltru…

              0 0
              • Nimrod  

                to jsou věci… já jezdil asi tři deore, všechno kolem roku 2003 a problém žádný, dokud byl šaltr v pohodě…

                0 0
                • jachymk  

                  Okolo 2003 jsem měl tak akorát sis a revoshift na dětskym kole :D ale deore se fakt nedalo a myslim že jsem kvůli němu mi odešel i XTRkovej řetěz kterej vydržel letní pralzdniny a šel do kytek

                  0 0
                  • Nimrod  

                    xtr řetěz ti fakt neodešel kvuli tomu, žes měl deore šaltr :-) to je už taková vlastnost řetězů obecně, že je to spotřebka :-D

                    0 0
                    • jachymk  

                      hele spotřebka ano ale po prázdkách to je trochu moc. nedal jsem si ho tam sám dal ho tam člověk kterej na moje kolo už asi nešáhne

                      0 0
                  • LáďaH  

                    Řetěž xichteer ti nikdy nemůže vydržet dlouho, šaltrem to nebude… :-)

                    0 0
      • McBlacky  

        x7 šaltr mě dost zklamal. jezdil jsem na svých kolech /páčky+šaltr/ x7+x9 x9+x9 a x9+xo a nikdy problém.

        dal jsem přítelkyni na zimáka x7+x7 a podařilo se jí dost snadno ohnout vodítko, nejspíš jen při silovým řazení :( srovnat to jde strašně snadno rukou. Ta jedna část vodítka je podle mě totiž shitovej plast.

        0 0
        • Nimrod  

          plast by spíš křupnul, ne?

          0 0
        • jIrI___  

          jj, je to obyčejný plast, teď jsem měl šaltr X.7 rozebraný.

          0 0
          • Vilém  

            O jake verzi X,7ky a jakem plastu na voditku je rec? Pritelkyne ma starsi X.7ku na kole + jedna zesrotovana mi lezi ve sklepe, ale u zadne neni nic na voditku plastove. Obe casti voditka jsou zelezne.

            0 0
            • jIrI___  

              Ta moje je ročník tuším 2006 nebo 2007. Přední strana vodítka je kovová, zadní strana plastová http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…

              0 0
              • Vilém  

                Tak ty co mam doma jsou asi starsi, tak jsou opravdu obe casti ze zeleza, schvalne jsem letel napred do dilny a pak do sklepa s magnetem:) Ten material voditka byl taky duvod, proc jsem ji tam nedal X.9, ta v te dobe mela voditka z duralu a byla tedy nachylnejsi na zohnuti, coz se v jejim pripade muze prihodit raz dva.

                0 0
              • kajulka2  

                Mám ročník 2004, vodítka jsou ocelový

                0 0
    • Volf  

      Rozdíl ve hmotnosti je. A protože na snížení hmotnosti potřebuješ kvlitnější mareiály, tak roste cena a je otázkou zda životnost není plus mínus stejná. Osobně vozím XT, protože na moje ježdění je to nesmrtelná sada. XTR je z mého vidění světa moc drahé a měl bych možná výčitky, že jsem to vzal rodině od huby :-), ale je krásné. Jinak si ale myslím, že novější sady jsou obecně s nižší výdrží než bývaly kdysi. Já měl na kole kdysi šalt Alivio a na něm jsem najl snad 25 000 km a pak jsem ho dal kámošovi a jten ho má snad už sedmej rok na kole, jezdí na něm každý den do práce a šaltr pořád funguje a nemá větší vakl, než LX co má kamarád na jednicovém kole.

      0 0
    • oldaka  

      jezdil jsem:

      • Deore razeni + Deore prehazka
      • SLX razeni + SLX prehazka
      • XT razeni + XT prehazka

      Mezi Deore a SLX variantou jsem rozdil nepoznal, akorat SLX melo razeni ukazovackem obema smery (supr vec), ale to ted ma myslim i Deore.

      Mezi SLX a XT dost poznatelnej rozdil. Razeni ma kratsi, presnejsi, rychlejsi chod. Vozim na karbonovym fullu XT sadu a spokojenost.

      0 0
      • miloso  

        Pravda, čo sa týka SLX a XT, ale kratší presnejší a rýchlejší chod ma z biedy nedostane, preto stačí aj SLX :-) A za ušetrené peniaze si kúpim kvalitnú kávu alebo čaj :-)

        0 0
    • Chiquita-kno  

      vozil sem komplet deorecko cca 5 tisic km, menil kazdej tisic retez (vzdy lx) a snad jen kladky na odpis, na kazete je taky videt ze neni nova, nemuzu rict krive slovo, praci odvedlo sqele a dauly mi vyhovovali.

      Ted mam XT, zatim nalitano 2,5 tisic km, pouze retezy meneny (vzdy XT), naprosto presne, snese o hodne vetsi zatizeni, maka excelentne. Jede bez chyby ovsem kdyz chybu udela jezdec, ozve se (pri spatnym razeni), proste zavodak

      souhrn je, ze deorecko umi dobre, oceni rychlejsi turista (nemyslim rychliho turistu z BF), ale XT je proste na plny nasazeni a zavody

      muj nazor

      0 0
    • Evilcleaner  

      jezdil jsem nebo jezdím mnoho komponentů deore až xt na různých kolech a je pravdou, že v naprostě většině případů má smysl připlácet za vyšší řadu, výjimkou jsou řetězy (všechny beze zbytku na hovno, stejně tak sram) a taky si myslím že xt kliky nemají kromě 40g meně vahy nic co nabidnout proti slx. je pár dílů, které ovšem skutečně stojí za investici, kazeta xt je super (i když slx je ji ted tvrdou konkurenci a jen 20g navic za cenu o dvě kila nižší), kliky slx jsou skoro bezchybné (až na ložiska-problém všech klik), xt šaltr (nejlepe shadow verze) vydrží docela kartáč. jinak třeba deore hydry, podle mě nejlepší poměr vzhled/výkon/cena. váha stejná jako xt (ve srovnání neuvažovány kotouče), krok o kousek delší, účinnost se stejnými deskami srovnatelná.

      nebrat deore řazení, šaltr chytí poměrně rychle vakl a originální desky všech řad stojí za hovno:-), kotouče aspon slx

      jinak samozřejmě srovnání jen mezi řadami shimana, srovnani se sramem je na trochu větší elaborát. xtr si hodnotit nedovolím jen podle toho co tu kdo píše (takhle vznikají urban-legend:-) )

      0 0
      • McBlacky  

        ty deore brzdy asi jako který rok. S 525 na zimáku jsem maximálně spokojenej, ale koupili jsme přítelkyni na zimáka 2010 a ty už mi tak super nepřijdou. mají hodně dlouhý chod a nejsou tak ostré v nástupu. testováno jak s origo tak aligator deskama, další budou na řadě superstar desky. Kotouče používá XT.

        0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Je to tak. Funkčně je to teď už stejný. Ale některé komponenty z vyšší řady (hlavně XT) třeba vydrží víc (převodníky), ale není to nijak signifikantní.

      0 0
    • pajan  

      SRAM! :-P

      0 0
      • blaza84  

        je to kacíř, upálit :-)

        0 0
      • blaza84  

        je to kacíř, upálit :-)

        0 0
      • oddie  

        JSem zvyklej na menší řadit ukazováčkem, taky by SRAM mohl udělat dual release, jako udělalo Shimano :)

        0 0
        • McBlacky  

          Jsem jednu dobu vozil sram a dual release shimano a na shi jsem řadil taky jen palcem. na zimáku mám pořád shi bez dual a pěkně mě to sere.

          Dokonce se dá i na shi bez dual odřadit palcem :)

          0 0
          • oddie  

            já bych to potřeboval opačně, abych mohl řadit tím ukazováčkem, nechce se mi to přeučovat.

            0 0
            • kajulka2  

              Záleží jak máš sikovný prsty, odřazovat na sramu ukazováčkem jde taky, ale palcem je to pohodlnější

              0 0
              • pajan  

                tak tak :)

                0 0
              • oddie  

                No jo, ale na opačnou stranu, než jsem zvyklej :)

                Ale asi jde jen o zvyk, když jsem měl půjčené kolo na test, byl na něm SRAM, a ke konci cesty už mě to ani moc nepletlo. Asi u něj stejně časem skončím, až přestavím kolo na 9sp.

                0 0
    • JakeF  

      Osobně se za XT, co se týče výdrže a funkce docela stavím, SLX počítám, že nebude o moc horší, ale vůbec se mi nelíbí. Kazeta, přehazka a kliky mají super poměr cena/výkon. Z brzd jsem jezdil jen XT a při ošklivém pádu jsem oddělal páky, ale to by nevydrželo asi nic, je to hlavně o deskách a o kotouči, tam je XT super, žádné cinkání ani drhnutí prakticky neznám (vepředu 180ka). Ale největší rozdíl je v řazení. Tam je XT zdaleka nejlepší volba, troufám si říct. Jezdil jsem dlouho Deore, sezónu XT a na zimáka jsem si dal SLX, abych si nemusel zvykat na řazení ukazováčkem a dost jsem z něj zklamaný. Chod je výrazně měkčí, než u XT, skoro stejný, jako u starého Deore, ale hlavně má horší ergonomii, takže řazení jen palcem je daleko méně pohodlné. Škoda toho, čekal jsem, že to bude prostě XT s plastovou páčkou a plastovým chodem, není. Řazení teda určitě XT. Anebo X.0 páčky, to jsem jel chvíli a to je teprve nádhera!

      0 0
    • Sheep-Master  

      jelikož přecházím z véčkových dualů na hydry + rapidfire tak vybírám řazení (3×9) a chci se zeptat jaký je rozdíl mezi řazením SLX SL-M660 a XT SL-M770. Respektive jestli se vyplatí připlatit 550,– za XT?

      Jezdil někdo obě a může porovnat?

      Děkuji.

      0 0
      • maajkee  

        S XT jde řadit o víc rychlostí najednou, mně tohle třeba u SLX řazení ale vůbec nechybí, takže používám spokojeně SLX, teď třetí sezónu. XT řazení si dám až nebudu vědět roupama coby :)

        0 0
        • JakeF  

          U 3*9 jde řadit SLXkem i XTčkem stejně, o 1 na těžší a tuším o 3 na lehčí (stejně řadím jenom o 2, dál už to je na vykloubení palce :)). Ale XTčko je fakt příjemnější, ten rozdíl pár korun za to podle mě stojí…

          Někde jsem tu ale tuším čet, že 10sp XTčko by mělo umět taky řadit o 2 na těžší naráz, nemá s tím někdo zkušenost?

          0 0
          • misko  

            jo je to tak, odradit ide 2, a preradit asi 4? ale to uz je na vyklbenie palca

            0 0
      • Mr.Dawe  

        Jak píše JakeF nad tebou, pokud chceš perfektní chod, tak vem XT, také jsem se takto rozhodoval, nakonec jsem vzal XT a nelituji.

        0 0
        • Sheep-Master  

          ok, já ještě uvažuji že v průběhu sezony nebo po sezoně vyměním celý pohon (kazetu, šaltr, smyk, kliky a tim pádem i řazení) za 3×10 páč to nynější už má dost najeto tak investice do XT nebude mít valný smysl.

          0 0
        • maajkee  

          no a jak dlouho jsi jezdil SLX?

          0 0
        • JakeF  

          JakeF už vozí XTRko a to je paráda… XTčko jsem odsunul na zimáka :). Ne, zas takovej rozdíl to není, chodí dost podobně, jen XTR má výhodu přeřazování o 2 stupně naráz na těžší, ale vzhledem k ceně mi pořád přijde XT jako nejlepší volba.

          0 0
          • JakeF  

            JakeF už XTRko šťastně prodal a vozí Sram… A je to paráda! :D

            0 0
            • JakeF  

              JakeF už Sram šťastně prodal a zase vozí Shimano… A je to paráda! :D S Shadow+ už není problém s lítáním řetězu, sice to zase to trochu hůř řadí, ale možná to dělaj ty SLX páčky.

              0 0
    • combe  

      No, taky mi říkali v servisu na co XT, SLX stačí měnil jsem řetězy po cca 2500 C9 a fakt to stačí, jen do té doby než zkusíš XT, teď má komplet XT 2012 a můžu ti říct, že je to o něčem jiným lehce, přesně a spolehlivě k SLX bych už asi nešel, jezdil jsem ho tři roky, životnost XT se teprve ukáže, tak asi tak no.

      0 0
    • MatoSof  

      Zdravím, oživím toto vlákno. Vozím prehadovačku SLX 9sp v kombinácii s radením Deore. Pre gumový chod a občasné nepresné radenie Deore páčok som rozmýšľal nad výmenou za radenie XT SL-M770.

      Má to vôbec zmysel alebo radšej kúpiť komplet XT alebo SRAM X.9 ?

      Diky

      0 0
      • dEvilPS3  

        ja mam SLX 9speed a XT770 a nemuzu si stezuovat, pred tim jsem mel razeni alivio a rozdil je uzasnej…rychly, presny a lehky. Jeste si to 9 speed razeni pak predelej na XTR (navod je zde na foru, abys mohl odrazovat o 2 pastorky dolu).

        Myslim ze SLX hazka staci, nedokazu si predstavit ze by to radilo lip.

        0 0
    • cyklista30  

      Zdravím, také trošičku oživím, dodnes jezdím troufnu si říci jednu z nejpovedenějších sad od Shimana STX-RC 8s – najeto nějakých 30 000 km bez jakékoliv výměny. Z mého pohledu co koukám u kamarádů bych dnes šel jedině do XT nic jiného nemá dobrý poměr životnost/fun­kčnost/váha/ce­na. Jen mě trošku mrzí, že takovouto dobrou sadu jakou mám už dnes nekoupím – u toho XT je to tak poloviční životnost.

      0 0
      • dEvilPS3  

        tak zalezi jak co…XT razeni je o 100% lepsi nez SLX, ale SLX brzdy jsou nej v pomeru vykoncena…prakticky se nelisi, jen v nastaveni free stroku. To samy si myslim o hazce a smyku…

        0 0
        • Chiron  

          Mě třeba to SLX 10sp řazení docela překvapilo. Chodí docela pěkně a už to není takový rozdíl jak na devítce. Ale je fakt, že XT zas posunuli o kus dál. Já to SLX srovnával hlavně s 9sp XT co jezdím, co mi nesedlo bylo že na stejné dráze řadím na SLX o dva stupně na XT o tři, poslední poloha v obou případech je na vykloubení palce. Co mi ale dost vadilo byl tvar a poloha malé páčky. Na XT je to všechno nějak přizpůsobeno na odřazování palcem a SLX mi přišlo takové nějaké neergonomické. Páčka byla hrozně daleko a divně tvarovaná, že bylo lepší odřazovat ukazovákem.

          0 0
          • jIrI___  

            Pořídil jsem desítkové XT a z toho odřazování palcem jsem nešťastný. Oproti starým X.7 páčkám je to neskutečně neergonomické.

            0 0
            • Slavoš  

              Tak odřazuj ukazováčkem , co ti brání ?

              0 0
              • jIrI___  

                To je snad ještě horší :). Ukazováček jsem zvyklý mít na brzdě.

                0 0
                • Azmir  

                  Tak většinou zároveň nebrzdíš a neřadíš nebo ty snad jo?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Ne, ale prostě mám ukazovák na brzdě v podstatě furt (ano, i když zrovna nebrzdím) a i kdybych ho tam neměl, tak mi řazení jen palcem příjde přirozenější. To snad není tak složité pochopit :)

                    0 0
                    • Azmir  

                      Jo jasně, každému to přijde pohodlné jinak, já byl zvyklý řadit ukazovákem, teď řadím palcem, ale občas se stejně přistihnu s ukazovákem, ale nikdy jsem neměl pocit, že by mě řazení ukazovákem nějak omezovalo v brždění, že by mi to způsobilo nejistotu nebo bylo jakkoliv nepříjemné, ale každý jsme jiní.

                      0 0
            • JakeF  

              Zkus to řazení natočit jakoby hodně dolů k zemi, mně to po přechodu ze Sramu takhle sedí nejvíc. Jinak mi přijde, že ty páčky jsou skoro stejný, Sram lehce horší tvarem.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.