Kdo mi poradí - jak si zlepšit techniku (MTB)?

88 nepřečtených
  • 4xMM

    Ahoj, toto forum jsem objevila myslím předevčírem a docela mě zaujalo:-).

    Mám ráda přírodu a jsem nadšená cyklistka - ale obávám se že ne moc dobrá, co se techniky týče (třeba sjezdy v terénu apod.)… :-/ Tak by mě zajímalo – pokud jste na tom někdy byli podobně (asi ještě nikdo nespad z nebe jako perfektní biker/ka ;-)), jak jste si techniku vylepšovali Vy? Zkoušeli jste to sami, třeba po nějakém načteném návodu, nebo s kamarády, nebo snad dokonce existují nějaké „kurzy“ apod. …?

    Zajímaly by mě obzvlášt (ale ne jenom) zkušenosti holek/žen-bikerek, jestli je tu nějaká spřízněná duše… ;-)

    Jezdím většinou sama nebo s manželem - ale v tom případě (pokud nemám hlídání dětí)  jedeme celá rodina (jeden prcek už sám na svém kole, druhý v sedačce) a tak nějaký náročnější terén zatím moc „nehrozí“…

    Dík předem za případné tipy a rady…!

    M.

    0 0
    • Almond  

      Já si techniku vylepšuju zásadně sám a to velmi jednoduchým způsobem – jezdim, jezdim a jezdim :o) Čím více těžkého terénu, tím lépe… Ono se to časem musí někde projevit, většinou se to projeví ve formě několika pádů a zlepšené techniky ;) Toť moje skromné zkušenosti..

      0 0
    • Jogador  

      Jelikož jsi, jak jsi psala, kousek od Beránku, tak si párkrát projet trasu na točnou od komorovic podel potoka nahoru dolu bez šlápnutí, a až toto zvládneš, máš techniku zvládlou najedničku:)

      0 0
      • jonti  

        Vazne sa to da? Ja si neviem predstavit, ako sa da vyjst ten kusok, tesne pred koncom,kde sa vychadza prudko doprava cez take korene,tesne pred koncom, ako sa obchadza rozsireny potok. Zhora sa to da, zdola fakt neviem.

        Budem vdacny za tip ako na to :)

        0 0
    • Howgh  

      udržovat rovnováhu – to je základ !!

      0 0
      • Krys  

        To ma už tiež napadlo, že všetko to stojí a hlavne padá na rovnováhe. Valce by to mohli vylepšiť, že?

        0 0
    • Lister  

      jezdit s někým kdo je technicky výrazně lepší než ty – mě to pomáhá neskutečně, ale zatím bohužel jen v přítomnosti takového člověka, jak jedu sám, tak jsem zase podělanej :-)

      0 0
      • Pebe  

        ještě je dobrý to opepřit tím, že ten výrazně technicky lepší je slečna, to se potom dějí věci :-))

        i schody jsem sjel :-D

        0 0
        • kubad  

          na pevné koně?

          :-)

          0 0
        • Howgh  

          kořalka taky pomůže odstranit  takovou tu svazující trému…

          0 0
          • Pebe  

            to bude asi kus od kusu, mě alkohol nepomáhá vůbec, vlastně v životě mi vůbec nepomáhá, tak ho radši nepiju, natož na kole ;-)

            0 0
          • Medviedok  

            sice nebudes mat tremu, ale budes mat zhorsenu pohybovu koor­dinaciu aj balans. To obcas na mtb byva treba… :)

            0 0
            • hribik A1  

              ked vy si pri spomenuti slivky, hrusky, ceresne palenej vzdy vybavite vypitie celej flase, to potom tak aj vypada :-D

              0 0
              • Medviedok  

                hrdina, chcem ta vidiet po deci takeho klasickeho hnusneho ani nie rok stareho dedinskeho paleneho ako si to v zjazde uzivas. Alebo staci aj slalom po parkovisku.

                0 0
                • hribik A1  

                  po vypiti celej flase ziadny slalom po celom parkovisku nebude problem. raz som takeho typka videl v jednej strednodolnopo­vazskej dedine menom podolie. sedel som v miestnej obcerstvovni a z nej zrazu vyliezol typek ktory mal vazne problemy s udrzanim rovnovahy, recou a chodzou. dopotacal sa k starej ukrajine s dva metre dlhym privesom, pripominajucej camion s dvomi vlekmi. na niekolky pokus sa mu podarilo vysadnut na tento pekelny stroj a potom spustil slalom po place pred krcmicou, ktoreho vysledkom sa po 5 minutach dokodrcal az na nedaleku cestu 2. triedy. ta cesta mu bola pochopitelne prilis uzka a snuroval to od plota ku plotu, bolo pocut pocetne trubenie aut, ale ziadny naznak toho, ze by sa s tym privesom preklopil

                  0 0
                  • Medviedok  

                    lenze to nebol umyselny slalom. To bol tzv. spontanny slalom. Ty pojdes medzi kuzele.

                    0 0
                    • destr  

                      No tak když to dá na ex, tak má tak deset minut, než to začne uplně učinkovat, a klidně může slalomovat ;-)

                      0 0
                      • Medviedok  

                        dik, tak odlozime trochu start, aby to stihol trochu stravit. Alebo by mohol startovat aj hned, len to deci pojde rovno do zily… nech sa nestraca drahocenny cas. :))

                        0 0
            • Neddy  

              Ale v malém množství alkohol snižuje třes rukou ;-) Pro cyklisty k prdu, ale takový lukostřelci toho využívají (někde jsem to slyšel v TV, snad mluvili pravdu).

              0 0
          • Běžec  

            Byl bych s tím opatrnej, jedno pivo je ideální na uklidnění, ale když je toho víc, tak se sice odbourá ještě víc zábran, ale zhorší se reakční doba atd.

            0 0
            • pepek  

              Vidím, že to máš prozkoumaný, zvlášť při jídle pak prý chybí koordinace pohybů :-)

              0 0
              • Běžec  

                Pomluvy & lži :-)) No to mělo ale na vině „trocha svižnější tempo“ vyjížďky.

                0 0
        • treatt  

          NE! Fakt? :-)))

          A ktera to byla? :)

          0 0
          • Pebe  

            si můžeš tipnout, ale moc těžký to nebude :-)

            0 0
            • treatt  

              No Kveta urcite ne, tam to s tou technikou tak zarny nejni :-D

              0 0
      • 4xMM  

        Ahoj, no to máš určitě pravdu!

        Jenže nikoho takového neznám, resp. nikoho kdo by bydlel tady blízko a mohl/chtěl se mnou jezdit. Manžel jezdí sice celkem dobře, ale řekla bych že opatrněji než já, tak to si v tomto ohledu moc nepomůžu¨(a také většinou nemáme hlídání dětí, tak může stejně jet jen jeden z nás).

        Nenašel by se někdo tady…?

        0 0
        • Hejdik  

          No tak to by mě teda zajímalo,jak budeš potom doma vysvětlovat,že si s někým jiným piluješ „techniku“ :-)))

          0 0
          • 4xMM  

            No teda, co si hned myslíš ;-)))?! Ostatně vždyť to může být i holka-bikerka, ne?  To bych byla ráda, kdybych nějakou potkala!

            0 0
        • Howgh  

          jaksi tady nikde nevidím údaj kde bejváš..to se těžko shání sparingpartner…nebo jsem něco přehlídl ?

          0 0
          • 4xMM  

            Ahoj, más pravdu – ten údaj je asi jen v tom mém druhém vlákně, kde jsem se právě nedávno ptala zda je tu někdo odtud – Praha-Modřany, sídliště na Beránku a okolí. 

             
            0 0
            • treatt  

              Tuhle oblast tady ted resi taky Krtecek – slecna, studentka, co taky shani lidi na jezdeni…

              Nezda se to, ale z Prahy 4 tu je docela dost lidi ;-)

              0 0
            • Howgh  

              …kdyby tě osud zavál na sever od Brna, tak tam bych se ti mohl věnovat..

              0 0
    • XC-biker1  

      jezdit jezdit jezdit, v terénu samozdřejmě :) a ono to časem příjde samo :)

      0 0
      • Hejdik  

        Asi tak…prostě to chce zkoušet a posouvat si laťky a hlavně se nebát.No a když přece jen příjde nějaký ten pád,tak se nenechat odradit.

         
        0 0
      • prvniodkonce  

        Tohle mám rád. Všichni, že jezdit, jezdit, jezdit a já jezdím pořád a techniku nemám.

        0 0
        • mr.antik  

          To je jasný, já dřív taky jezdil jezdil jezdil a technika stagnovala. Chce to vyloženě zkoušet nějaký rovnovážný cviky, zkoušet dokola projíždět těžký úseky atd, trénovat stání na místě, bunyhopy atd… U holek tak bejvá často problém v síle, takže cvičit ruce, záda. všechny břišní svaly.

          0 0
          • pitos  

            Tak nějak…když se chceš zlepšit tak pro to musíš něco také udělat, to nepřijde samo jen „normálním ježděním“…jo a nepříjde to rychle,věčinou to několik let trvá

            0 0
    • madcat  

      Nevím odkud seš, ale jestli máš nějakej poblíž, tak zajeď do nějakýho bikeparku nebo vůbec obecně do hor, a projezdi tam nějaký ty turistický stezky… ty bývají někdy docela náročný a zlepšit technika se tam dá neskutečně.  V bikeparku se navíc docela často dají půjčit k řádění určený kola i helma a chrániče, takže nemusíš likvidovat svoje. Bohužel teda potom hrozí, že se ti to zalíbí a svoje XC kolo hodíš do popelnice :) Nebo aspoň ty hory…

      0 0
      • 4xMM  

        Moje milované kolečko bych nikdy do popelnice nehodila!!!

        0 0
      • Lišák  

        K tomuhle bych si dovolil vlastní poznatek:

         

        Když jsem koupil AC, tak bylo nastaveno jako EN/FR. Jezdilo se mi na něm tak nějak nejistě. Otočil jsem představec a dal jednu podložku nad něj a ejhle-dodalo mi to více jistoty. Ale stále jsem cítil, že to není ono a na HT (když jsem zrovna netáhnul vozík) jsem jezdil v terénu rychleji a jistěji. Nakonec jsem koupil představec 90mm a vlajdy s nižším průhybem. Forbec mám v negativu, podložky jsem vyházel všechny a konečně se na kole cítím fajn.

         

        Tím chci říci, že pro mě je změna posedu XC → FR nemyslitelná. Jezdil jsem na tom skoro 2 sezóny a naprosto jsem si nezvyknul. Taky jsem zkusil nasadit platformy místo nášlapů, ale to byl další omyl. Zkoušel jsem tak jezdit týden a zase namontoval SPD. Tak nějak po dvaceti letech jezdění s nohama upevněnýma k pedálům jsem platformy prostě nezvládal :-/

         

        Nyní mám ze skoro 17ti kilového endura 14,5kg AM a jsem spokojen. Jezdí se mi na něm fajn.

         

        Fotky po posledním apgrejdu ještě nemám. Doplním později.

          
        0 0
      • treatt  

        Hory? Proc hory? Kousek za barakem ma Tocnou, Modranskou rokli, Krcsky les, tam se da vyradit docela slusne :) Proste projizdet vsechny stezecky a cesticky…ale stejne to chce jet s nekym, kdo ukaze, co se vlastne vsechno normalne jezdi :) Taky jsem tak kdysi zacal…

        A navic bych nevidel jako idealni zacatek u nekoho, kdo teprve sbira zkusenosti v terenu, hned skocit do bike parku a snazit se davat klopenky, sutry a koreny…pokud to neni patnactiletej kluk jeste bez pudu sebezachovy :)

        A pak idealne se pridat na nejakou vetsi vyjizdku treba s bike forem pres vikend, ktera je vyhlasena v pohodovem tempu, jako napr. klasika na obed do Haloun, kde se jede pres Brdy – to je spousta rozmaniteho terenu, ktery sam o sobe bude ucit a ostatni poradi…

        0 0
        • 4xMM  

          Ahoj Treatt, vystihl jsi dost přesně, jak to asi mám, díky :-)! A snažím se dle možností jezdit právě tady v okolí, jak píšeš - je to tu moc fajn :-), ale musím se ještě hodně učit… A s tou vyjíždkou s nějakou skupinou třeba tady z fóra, to bych brala! Uvažuji o té akci na Sázavě, jak tu na ni zve juli.

          0 0
    • Sidney  

      Jak píšou ostatní – jezdit, jezdit, jezdit, pokud to jde tak z nějakým technicky lepším bajkerem. Mně výrazně pomohla jedna sezona na sněhu, kdy pád hrozí každou chvilku. Pak jsem nestačil koukat, jak jsem na suchu jezdil bez problému terény o kterých se mi dřív ani nesnilo. Jinak je to hodně o hlavě, pomaleji často není výhra :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      no, kdyby to mělo fungovat jako když jsem se učil zacházet s bičem, tak asi jezdit sjezdy nahá :-D Nás na táboře instruktor učil tak, že jsme se museli svlíknout do půl těla a pak teprve cvičit – každej se šlehnul tak 2×, 3×  a pak už si dal pozor. Na kole by to mohlo bejt podobný :-))

      0 0
      • Smazaný účet  

        ale vážně – několik typů který pomohly jedný mojí kamarádce (sjezdaři, nebite, mě, jo!)

        1. nekoukat těsně před kolo ale trasu spíš vybírat „rámcově“ tak na 5–10m (podle rychlosti)
        2. NEMĚNIT ROZHODNUTÍ NA POSLEDNÍ CHVÍLI – i když tam najednou vidíš šutr, prostě pevně ROVNĚ držet řidítka a jet zvoleným směrem, kvrdlání řidítkama = pád (čím pomaleji jedeš, tím je pravděpodobnost, že se ti řidítka „zavřou“ vyšší)
        3. nesedět na tom jak pecka – ve sjezdu jít za sedlo
        4. ve výjezdu sedět na špičce sedla, NETAHAT ZA ŘIDÍTKA a zase jet rovně, nekvrdlat :-)

        Myslím, že k tomu co jsem napsal může mít spousta lidí tisíc výhrad, ale já to vidim takhle…Co? :-)

        0 0
        • 4xMM  

          Ahoj, děkuju Vám všem za Vaše  tipy, rady a povzbuzení :-)! Zdraví M.

          0 0
          • Medviedok  

            A co presne ti robi problemy? Potom sa da poradit presnejsie.

            Pomaha prezut sirsie gumy a fukat ich tak „primerene“ :) cize nie moc. Kolo mozes na takuto prilezitost pripadne upravit – dat dole detsku sedacku ak ju vozis, nech su pripadne skody minimalizovane :) A potom si mozes pomaly trufnut aj na miesta kde by potencialne mohli byt problemy. Ked si v terene, skus sa zastavit tam kde sa ti zda ze mozno by si to aj vysla/zisla, a opatrne to vyskusaj. Napriklad pred zjazdom daj nizsie sedlo, zaklady techniky jazdy iste su niekde bud popisane, alebo ti skusenejsi poradi priamo na mieste. A urob si z toho zabavu, ked ides nejaku trasu, vrat sa znova na miesto ktore vyzaduje viac techniky a prejdi ho aj viackrat – cvik dela mistra.

            V niektorych pasazach pomaha aj nechat pracovat kolo cize odpruzenie, alebo niekde zas neznizovat rychlost az na uroven rychlosti chodze, ale urcitu rychlost zachovat – kratky neisty  usek vtedy pomoze prekonat zotrvacnost ktoru maju roztocene kolesa (ale opatrne, nie bezhlavo – trochu zle sa v tomto radi cez net)

            Vela zdaru. :)

            0 0
    • mao  

      ahoj, nevim co umis a jestli jsem ten pravej co by mel nekomu radit, ale par rad mam. Myslim ze pohym jezdenim se clovek bunnyhop nenauci. Ja jsem to zkousel samozrejme sam, po precteni navodu:

      nauc se zakladni veci, jako je prenaseni vahy, zvednuti predniho kola, nadlehceni zadniho atd. To jde trenovat na rovince. I rovnovahu trenovat neni spatne, hodi se to pri nastupovani do prudkeho kopce. Potom „skakat“ jsou 2 zakladni zpusoby: odrazis se rukama a nohama a vyskocis a kolo vezmes s sebou (zadni stavbu vezmes tak ze zatlacis nohou proti pedalu), nebo bunny hop. na internetu je spoustu ukazek. Kdyz budes umet poskocit, nebo alespon nadlehcit predni kolo tak se ti pojede mnohem lip a nebudes se bat ze hned zahucis do prvniho vymolu, nebo „patniku“ jak to tu nekdo zminoval v jinym vlakne.

      O sjezdu nebudu ani mluvit, to nezvladam, snad jen ze pri sjezdu se mi zda ze je dulezity se koukat tam kam jedes, ne na to, cemu se chces vyhnout, jinak do toho narazis.

      Mam na VHS skolu od Dresslera a tam je vsechno popsany, tak jestli mas doma VHS video a jsi z prahy muzu ti ji darovat. Tady na bikeforu byly i nejaky vyukovy videa i na youtube se da neco najit. V dirtbikeru vychazela skola a kdysi i ve Velu ta byla od dresslera.

      0 0
      • Krys  

        Som si spomenul: Na AMbike sú popísané nejaké základy.

        0 0
      • 4xMM  

        Ahoj, díky! To video by mě zajímalo. Z Prahy jsem, bydlím v Modřanech. M.

        0 0
        • treatt  

          Jo jo, skola od Pepy byla docela dobra, taky jsem ji kdysi mel, ale je nekde zasantrocena :)

          K ni jedina poznamka – je to vyborna skola pro takove ty trosku „lepsi“ veci na kole, jako vyskok, sjezd schodu, vyjezd schodu, skakani do strany, jizda po zadnim a tak. Takze zatim toho tolik nevyuzijes, ale je hodne poucne videt, co jde a jak…Myslim to tak, ze tam neni ukazano, jak najizdet do zatacky na sterku, nebo co delat, kdyz je v prudsim sjezdu pres cestu treba koren, co dela schod a podobne…Pepa je mistr sveta v trialu, tak je jasne, ze to je zamerene spis timhle smerem…

          Ale jinak, hlavne to, co tu uz nekolikrat zaznelo – jizda s nekym dalsim, idealne ve skupince (to je idealni pocitove) da v terenu 10× tolik, co solo jezdeni.

          A jinak se opravdu strasne hodi si vyhradit jedno odpoledne za cas na to, abys treba najela na uzsi obrubnik a jela po nem – nic neriskujes, jen se snazit jet presne po nem. Kdyz to zvladas, tak to zkouset hodne pomalu, pak si zrychlit, zpomalit, po nejake dobe zastavit a zase se rozjet…a to je zase dobre delat o samote, nemusis se stydet, kdyz to nejde :) A to same plati pro nacvik zvedani predniho kola, zadniho, skakani atd…

          0 0
          • mao  

            pokud se pamatuju, jsou tam i uplny zaklady. jak prenaset vahu, jak udrzet rovnovahu. sjezd ze schodu (muzeme doplnit po korenech), bunny je taky zaklad na tom neni nic lepsiho. A to se hodi i panu/pani XC :)

            0 0
        • mao  

          tak mi napis email na mao(zavinac)de­klinator.cz domluvime se

          0 0
    • vlk  

      to je těžký poradit, já ji tak někdy nějak odjakživa měl a postupně piloval-jako malej kluk jsem jezdil BMX.Ale pokud s kolem někdo začíná až ve vyšším věku, tak asi zkoušet to odkoukat od ostatních a hlavně jezdit ,jezdit a zase jezdit a nebát se spadnout či nějaké té modřiny nebo škrábance. Nějaký seriál o technice jízdy byl kdysi myslím i ve Velu-tak z toho asi nějaké ty začátky.

      Hlavně se nebát spadnout a zkoušet nové věci. ne vše jde hned napoprvé.

       
      0 0
      • ZuzicK  

        Po problémy z pádů už padám velice nerada (pokud nepočítám „plánované“ seskoky z kola, když něco zkoušim :)), zlepšovat techniku jde i bez toho.. a nemyslím si, že bych jezdila pod svoje možnosti. Jde podle mě hlavně o to naučit se předvídat (i podle zvuků, já bych se třeba se sluchátkama v uších v terénu asi zabila :)), co to kolo udělá když někam najedu, a popřípadě to umět srovnat/udržet/jet rovně (u holek je podle mě nějvětší problém malá síla, hlavně v rukou, což se nejvíc projeví ve sjezdu).

        Ale je pravda, že i na případné padání musí být technika.. když už, tak se hlavně pustit kolo a chránit svoje zdraví.. kolo jde koupit nové, zdraví ne!! (bohužel jsem se to taky naučila až v posledním roce, takže vím o čem mluvím)

        Jinak k tématu 4×MM.. techniku jsem, mimo posledního roku, nikdy „plánovaně“ netrénovala (tim myslim rovnováhu, atd.), stačilo jezdit s lepšími bikery (s lepší bikerkou jsem bohužel nikdy nejezdila, tak nevím, jestli je to lepší) a zkoušet (neřikám, že mě nehecovali :)), stejně si na to každý musí přijít sám. Ale ke zlepšení opravdu pomůže během vyjížďky si někde zastavit a třeba zkoušet 10min stát/jet po čáře/ jet po obrubníku/zkoušet zvednout zadní a přední kolo atd.. taky jsem netušila, že to hodně zlepší koordinaci na kole ;)

         
        0 0
    • nobody  

      jak projet takovou díru (viz foto), ta na fotce je vklidu jetelná a je pro ilustraci, ale pokud bude kousek hlubší a prudší, už by se v ní přední kolo zapíchlo a zas to skočit nevím, je to dost široké

      0 0
      • ZuzicK  

        na malý stačí nadlehčit přední, popřípadě přizvednout řidítka v dolním bodě díry, větší po zadním a ty největší leda přeskočit.. pak jsou ještě složitější trialový způsoby, ale o těch ať píše někdo jinej, to neumim (možná teoreticky) :)

        0 0
      • destr  

        Mno já bych do ní normálně vjel a přesně dole bych nadhodil přední kolo…

        0 0
      • treatt  

        He he, tohle jsem resil na zavodech letos v unoru (Promile Tour Psovlky)

        Akorat to melo asi tak tri metry dolu sesup, uzka silnicka na jedno auto a zase prudkej tri metry vyjezdik. Krasna zalezitost, jenze se k ni najizdelo v prudsim sjezdu, takze jsem to tam palil a dobrzil to na posledni chvili. Proste jsem nejak nevedel, jak to prejet opravdu v rychlosti, protoze kdyz jsem jel rychle, hodilo by me to az na tu silnicku, pripadne uz do protisvahu a to bych neustal ani ja, ani kolo…takze jsem si vzdycky pribrzdil, ale aspon to pak na druhe strane nakoplo do skoku :)

        Kluci mi potom rikali, ze jedina cesta je skocit jeste pred zacatkem sjezdu, predni kolo hodne dolu a dopadnout tak nekde v pulce toho sjezdiku a tak to projet. Ale na zivo jsem tam nikoho takoveho nevidel…

        A jako ze bych mel tak v ruce wheelie, ze bych to pred tim zvedl na zadni a pritlacil na kolo tak, aby jelo po zadnim v prubehu celyho sjezdiku, to je taky myslim tezce unreal, bylo to tak prudke, ze by se zase dopadlo az na silnicku..

        Takze, jak do teho?

        0 0
      • Medviedok  

        no keby som tam mal jazdit castejsie, tak si tam postavim mostik. Aj s vodnym prikopem. S krokodilama v nem. A strazni budku pro vybirani mytneho. Placeny trejl jako.

        0 0
      • MlokCZ  

        Máme tady blízko jednu podobnou jen hlubokou tak 2,5m. Ale nemá ve spodní části extrémně prudký zlom, takže není nijak těžká. Tam stačí odlehčit přední při projetí zlomu.

        Je to ale bezva test na fulla, když se to pustí hodně rychle (na to ten zlom už je velký dost, spodní část je tak 0,5m široká a prudké to je z obou stran hodně, tedy v jednu chvíli je vždy zadní kolo na části sjezdu a přední už na výjezdu a to je situace, kdy jde full maximálně do zdvihu). Občas tam dám tlumič téměř na doraz, více než třeba při 30cm vysokém skoku.

        Kdyby bylo zalomení v díře větší (tedy na dně by byla třeba nulová šířka a hned to šlo nahoru), tak to projet nepůjde nijak, ani po zadním, protože bys to tak jako tak přímo napálil do protisvahu jako do zdi a jediná možnost by byla celou díru skočit (což opravdu pro každého nebude, když stejně bude mít třeba 3m šířku v horní části, když je tak hluboká).

        0 0
      • pitos  

        Když je nějaká taková díra která je ale dole moc úzká tak se to projíždí zásadně přes zadní kolo(jako plno jiných překážek),případně to přeskočit.Kdyby to bylo hlubší a dole úzké tak jiná možnost jak to bezpečně a rychle projet není.Pak ještě jedině trialově ale to je tady mimo téma,myslím.

        0 0
      • mr.antik  

        jakou díru?

        0 0
    • 4xMM  

      Ahoj, tak podávám aktuální hlášení z dnešní vyjíždky… :-)

      Jak mi tu někdo radil, jela jsem (pro ty co to tu znají) z Beránku podél potoka dolů do Komořan, pak zas nahoru a po pěšince vinoucí se podél toho potoka až na Točnou k letišti, pak jinou cestou lesem zase dolů, kde jsem se dostala na výchozí bod u potoka. Je to tam moc hezké a vyjížďku jsem si užila, ale že bych to projela dle rady bez sesednutí, to ani náhodou… :-/!!! Jednou jsem zastavila schválně abych se pokochala přírodou :-), ale několikrát jsem slejzala jaksi nedobrovolně/nechtě­ne, protože holt mám ty problémy co mám. Popíšu Vám konkrétne co mi nejde, třeba mi zas někdo poradí…? Dík!

      1.) Neumím skoro vůbec „skákat“ s předním kolem, resp. zvedat ho. Trochu ho odlehčím/nadskočím, ale to tak na vyjíždění na normální chodník/obrubník. Když byla v lese lávka, která měla nájezdový schod vyšší nebo tak byl dokonce jakýsi „dvojschod“, tak to musím slézt a zvednou to tam ručně, nastoupit a jet dál… To samé s většími kořeny, které nejdou objet (málo místa). Štve mě to, ale co s tím?

      Jo když zkouším na rovince zvednout přední kolo a jet chilku na zadním, jde to jenom na malou chvilku. Nedváno byl na to návod ve Velu, ale jaksi mi to vůbec nejde… :-/ Myslíte že mám třeba mco dlouhý představec apod. ( i když si vlastně nemyslím že bych měla moc natažený posde), nebo to souvisí jen s tím, že jsem na to zatím nepřišla?

      2.) Sjezdy – když je to strmějsí, projíždí se poměrně blízko mezi stromy, jsou tam kořeny apod., tak se mi stává, že si to prostě netroufnu sjet – i když vlastně VÍM, že to tak hrozné není, a vím také co na kole dělat – teoreticky. Na poslední chvíli se ale zaseknu. Štve mě to, tak se kus vrátím a zkusím to znovu, někdy úspěšně ale mnohem častěji neúspěšně :-(! Vím že nemám měnit rozhodnutí na poslední chvíli… atd., ale jaksi v té praxi… Máte fígl, jak sám sebe přelstít? Myslím že je to víc psychologický problém, i když s nedostatečnou technikou určitě souvisí…

      Jo třeba přes potok, když je to strmějsí  dolů a skoro hned zase nahoru a jsou tam třeba větší šutry apod., tak si také netroufám. V mírnějších případech ano a baví mě to. Ale já bych ráda uměla i ty náročnější…!

      Díky předem za rady.

      A určitě až budu mít příležitost jet s někým zkušenějším, využiji toho, myslím že by to dost pomohlo, jak jste tu ostatně i psali.

      Zdraví M.

      0 0
      • Nimrod  

        zkusil bych dát co nejníž sedlo a zkoušet to… tělo má o moc víc prostoru a tak jde všechno o moc líp…

        třebas to zvedání předního kola dělám na kolech který na to nejsou moc stavěný tak,  že trošku víc pokrčim nohy, jsem tělem ve předu, zatáhnu se tělem rychle dozadu a když je přední trošku nad zemí ( tak 20 cm ), tak prudce natáhnout nohy a přední se zvedne o trochu vejš a už se s tim dá něco dělat

        ty sjezdy zkus taky se sedlem dole, v nejhoršim se z toho dá o moc líp seskočit, jak když je nahoře, krom toho tělem můžeš bejt víc v zadu

        0 0
      • favorit.  

        ke skoku jen reknu „ucit se, ucit se, ucit se“

        ale ke sjezdu je opravdu nejlepsi tam najizdet s nekym lepsim, kdo te hecne, anebo jet zavod. Kdyz to vsichni jezdi, tak ni pak nic jinyho nezbyde a musis jet taky. A pozdeji uz ti to pri solo jizde ani neprijde

        0 0
      • mr.antik  
        1. Buď malá síla nebo nevhodné kolo, přední kolo se netahá nahoru jen rukama ale hlavně přenesním těžiště zepředu dozadu (možná ti překáží široké sedlo, tak ho dej níž)
        2. já taky nejsem střelec, když se se něčeho bojim, tak zkusim najít něco podobného ale menšího (nebo bez stromů, menší skoky, s dojezdem atd..) abych si to vyzkoušel nanečisto.
         

        Hlavně se to těžko popisuje textem a obrázky, nejlepší je fakt praxe (ať ti to někdo ukáže) nebo v nouzi video.

        0 0
    • favorit.  

      hodne mi pomohlo a i stale pomaha jezdeni v zime na snehu a ledu. Treba na rybnice. Clovek dostane kolo do ruky, kdyz klouze :-)

      0 0
      • hribik A1  

        mi hovor…minulu zimu som sa s tym prvykrat dostal na sneh – a hned na E50 v tom najhorsom kopci :-D. u nas mrholilo, cestou tam tiez a na spiatocnej ceste zacalo tak snezit ze nez som tam dosiel uz bolo na ceste 5 cm snehu

        0 0
        • favorit.  

          tak ja ted v zime jel na silnici ve snezeni nekolikrat. Jednou jsem z Novejch Hradu dojizdel do Budejc (cca 50km), bylo videt tak na 100metru a dojel jsem jako snehulak ;-)

          0 0
          • favorit.  

            ale s kolem je to jako s Kofolou.

            „Kdyz ji milujes, neni co resit“

            0 0
          • hribik A1  

            tak kolkokrat som za zimu siel v snezeni alebo na suvislom ci nesuvislom snehu na ceste, ani neratam. lenze toto bola uplne prva jazda, a hned za tazkych podmienok (hlavna cesta, kopec). a to som si predtym tak pekne planoval, ako zacnem sneh pomalicky trenovat na nejakej opustenej asfaltke a tak…a veci sa vyvinuli inac

            0 0
      • Sidney  

        mám ty stejný zkušenosti, už jsem to tu psal…sníh a pod tím led, obě kole neustále na hranici smyku

        0 0
        • TheIF  

          Strašná kombinace…hlavně když to není čistej led ale zmrzle vyjete koleje ktere zasněží… Letos chci zkusit chraniče na kolena a nějaký polstrovaný DH/snowboard kalhoty pak to možná bude zábava :-)

          0 0
          • Sidney  

            No já vjel na zasněženou zamrzlou přehradu a na tu tlamu asi nikdy nezapomenu. Nemohl jsem vstát ze země :-). Ale pak už jsem si dával bacha a pár kiláků na tom najezdil. No a později to bylo na technice znát.

            0 0
            • prvniodkonce  

              To já takhle na silvestra ráno vjel na nezasněženej rybník :D

              0 0
              • favorit.  

                a za jak dlouho sis lehnul? :-D

                0 0
              • Bully  

                Na Silvestra rano jsou vsichni normalni lidi strizlivi, horsi je to rano na Novej rok, ne? :o) Ale to se jedi normalne Novorocni jizdy, letos jsem jezdil s bezkari po hrebenech Javorniku (oni na me cumeli, ze jsem na kole).

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.