Kde koupit nove Alu a pneu na auto ?

110 nepřečtených
  • maedva

    Ahoj, chci poridit na auto nove Alu kola a taky nove pneu. Zatim nejsem jeste rozhodnuty a hledam, narazil jsem na http://www.aluapneu.cz ale jestli ma nekdo jiny tip kde nakupovat, tak sem s nim.

    Kola by mela byt na VW Passat 2006, roztec je pokud se nemylim 5×122. Zatim jsem vybral 18" rafky, replika jake se davaji na Passat CC – Turbine

    Prosim o navrh na pneu, cena rozumna… Diky a pekny den ;-)

    • javormartin  

      No nejsem si jistý, jak ty kola budou snášet české cesty. Aby nebyly nějaké měkkoty, co se hned po projí výtlukem kopnou, cena je přinejmenším podezřelá. Jinak k pneumatikám, co očekáváš, jak jezdíš, preferuješ sportovní jízdu, nebo raději pomaleji a rozumně? Nebo levné, nebo něco co vydrží a nesjíždí se nějak pekělně rychle… ?

    • notobi  

      jestli chceš vyhodit prachy oknem tak si kup repliky a počítej s tim, že první větší díra na silnici a máš po nich. Když alu kola tak jedině originály jinak to nic nevydrží

    • Venda  

      Repliky nemusejí být špatný nápad, však výrobci si je taky nechávají dělat u specializovanejch firem, který pak ve vlastní kolekci ty repliky nabízej. Ale tady u těch replik jsem nenašel ani výrobce a cena za 18-ky začíná tak na dvojnásobku. Za tyhle peníze bych se radši tedy podíval na aukro, bazos, sbazar… Jinak rozteč bude určitě 5×112!! A gumy tle TP (rychlostní a hmotnostní index), takže nějaký levnější použitelný třeba od Kumho za cca 3500 Kč. Renomované značky od 6000 Kč.

    • lubor123  

      bud realista. mas vysokou pravdepodobnost, ze svoje prvni auto zboris. tipuju, ze je prvni, protoze ses prisel pochlubit na spatny forum. kdyby si vybiral kola, tak nedelas chybu, ze si neuvedl barvu vozu vzhledem k variantam povrchovek co se daji sehnat pripadne dodelat. jinak penize val do benzinu a ne do disku. setri na opravy, kterym se s pribyvajicimi roky nevyhnes i kdyz se ti postesti to nenabourat.

      na bazaru krom tech normalne jetych najdes casto zboreniny – viditelny – ale i spraveny havarovany svareniny, ktery nepoznas dokud neprasknou, protoze to treba svaril lempl a zustalo v tom pnuti.

      jinak zvazuj podle toho, kde s tim chces jezdit. ja trvaim vic jak 1/3 casu na panelech a dohromady vic jak 1/2 casu na romlacenych cestach a hlinik mi na kola nesmi. a uz vubec ne polovicni nebo dokonce nizkoprofilovy obuti. rozdil v komfortu jizdy je znat u obojiho. nizsi spotreba s hlinikama se pozna akorat pri castym zrychlovani a zpomalovani a to pri tempomatu v naproste vetsine casu po hlavni nebo po dalnici nic moc zatacek… tak rozdil ocel/hlina neni poznat. zato valivy odpor pneu poznat na spotrebe je.

      a pokud jde o cenu, tak si muzes zaradit jeste vedle bazaru taky vrakoviste.

      • maedva  

        Neni to me prvni auto, celkove jiz ctvrte (Octavia 99, Superb 03, Octavia II 06 4×4) a zatim jsem neboural… Auto je pro me sezoni zalezitost a jizdu si uzivam, nejsem zavodnik a jezdim vicemene opatrne a lita kola jsou doplnek – vypada to proste lip. Motor vzdy volim diesel v tomto pripade 2.0TDi.

        Barva vozu vzhledem k rafkum pro me neni dulezita – chci stribrne. Bazarovky bych asi nechtel i kdyz uz sem se taky dival ale kdyz jsou levne, tak jsou moc podrene a nebo moc predrazene vzhledem k tomu ze uz jsou pouzite.

    • vasek80  

      Než jsem se podíval od kud jsi, tak jsem chtěl napsat Německo. Dají se tam sehnat disky i pneu tak o 30% levněji co u nás. Co zkusit Rakousko?

      • maedva  

        V Německu pracuji… Ale nemám čas chodit po nákupech :-) V Rakousku už by to asi takový problém nebyl, není něco poblíž třeba Poysdorfu ?

    • mpIII  

      Máme dobré zkušenosti s www.nejlevnejsipneu.cz i když kola jsme od nich nekupovali, vždy jen pneumatiky.

      Ještě trochu mimo téma – přezout/nepřezout už na letní?

      • kubad  

        dnes sem prcka přezul, těch 19 je fakt peklo na zimákách :-(

      • jIrI___  

        Většina lidí v okolí, kteří nemusí jezdit skrz úseky se sněhovou vločkou, tak už má přezuto.

        • mpIII  

          Fajn dnes se do toho pustíme :0) Už se těším – o 10mm širší gumy a o 10mm širší rozchod :0) Člověk by neřekl jak moc udělají takové malé změny.

        • lubor123  

          kdo jezdi za tmy, tak jeste 7 az 14 dni vydrzi. jih hlasi 25.3. v noci (nedele na pondeli) teplotu pod nulou.

          • mpIII  

            No já nakonec jezdím už jenom v úterý a ve čtvrtek, a pokud napadne sníh tak prostě nepojedu :-D

      • Alibaba  

        Pneunet.cz nebo dobrepneu.cu jsou často levnější než nejlevnější… ;-)

    • biker007  

      disky bych hledal na vw forech (popr. forech pro dalsi znacky koncernu) a pneu bych bral novy. dobre zkusenosti mam s pneunet.cz . vyzkouseno mam i reseni reklamaci a pristup mohu jen pochvalit. pneu na inzerat bych bral jen v pripade, ze jsou nejete a do nekolika malo mesici stare.

    • jecnak  

      Mas ten rozmer zapsany v technicaku? Pokud ne, je treba k novym mit typovy list a kola nechat zapsat do velkeho TP, jinak si zakladas na velke potize.

      Sam jsem o vetsich kolech uvazoval o po zkusenostech z jineho auta si klidne necham zajit chut. Radsi koupim lepsi pneu se zesilenou bocnici.

    • couffy  

      zkus www.elektrony.cz

      • Mr.Pavka  

        Ha ha.

        Zadam tam 16ctky pro svoje auto a vono mi to suverénně nabídne kola s neschváleným ET zálisem. Co je toto za kokotinu?

    • JMT  

      18ky uz jsou na passatu uz trosku drncavy…abys pak nebyl rozhozenej.

    • miki  

      Tak nám začíná zase sezona Tuzinkářů co na zbořeně a spatně opravená auta dají elektrony a špatnej rozměr škrtá o podběd a pak to někam navalí.Hlavně že to dobře vypadá.:-))Hurá bude práce .

      • jIrI___  

        Aby člověk jezdil s pneumatikou škrtající o podběh, to by fakt musel být debil velkého kalibru :D

        • mpIII  

          Oni to nezvládnou často ani renomovaní tuneři. Myslím že to bylo Audi RS6 od MTM. Ti dali 21" kola a pak v plném rejdu to škrtalo o podběhy :0)

          • lubor123  

            jo neni nad to udelat z auta se standartnim polomerem otaceni favorit.

    • Pavel.trnoš  

      Já mám dobré zkušenosti s Az pneu http://www.az-pneu.cz/ Az-pneu se specializuje na prodej pneumatik všech typů vozidel, motocyklů, alu a plechových kol a dalšího sortimentu ;-)

      • Mr.Pavka  

        Taky maj debilní konfigurátor.

        Tady se úplně obtěžujou napsat jaký je ET ráfku.

    • vili  

      nečet sem vlákno, ale:

      • nechtěl bych na passata větší kola jak 17"
      • určitě bych mrknul na osvědčené značky
      • velmi pečlivě bych se mrknul do techničáku co tam máš přesně zavšechny parametry disků a podle toho vybíral (dá se i leccos dodělat,ale …)
      • ve výsledku bych raději vzal originál z bazaru, kde máš jistotu žebudou pasovat a budou kvalitní a budou za stejnou nebo nižší cenu jak novésračky…
      • lumyr  

        tak zakladatel už nejspíš před 2 rokama koupil…

        • vili  

          kua gdo to zas vykopal…

          zas nějakej reklamní šulin :-(

    • PetrNovak  

      Kola ti neporadím, ale pneumatiky jsem kupoval loni tady www.4pneu.cz a v pohodě, radši bych investoval do lepších než kupovat za rok znovu, tady si určitě vybereš, nevím jaký máš představy o možnosti

      • roman II  

        někde jsem četl že když obuješ elektrony tak se s nima dají střihat zatáčky o 15 km rychlejc než na plecháčích

        • Mr.Pavka  

          Co furt máte s těma elektronama?

          Snad litá hliníková kola. Lépe řečeno kola z hliníkové slitiny.

      • mr.ricardo  

        ja myslim, ze uz to za tech par let poresil … aneb reklama napadne nenapadne?

    • roman II  

      alu kola mám a nastala potřeba koupě nových letních gum – rozměr 205/60/16. Jezdil jsem Barum Bravuris 2 a od poloviny životnosti hodně ztvrdly a vlastnosti nic moc. Jsem klidný řidič – kochač. Nějakej tip na ozkoušenou levnější alternativu co 1500 Kč za gumu ?, vůbec se nebráním exotice pokud bude slušné kvality, prozatím mám ve výběru pouze Nexen N blue HDH https://www.pneunet.cz/…-92-h-letni/

    • roman II  

      poptávka – nízkonákladové pneu

      Má někdo zkušenosti s pneu (letní) jako jsou třeba

      Roadhog RGHP01 https://www.pneunet.cz/…-95-w-letni/

      má se jednat o Continental vyráběný v asii

      Linglong Green-Max HP010 https://www.pneunet.cz/…-95-v-letni/

      Landsail LS388 FR https://www.pneunet.cz/…-95-w-letni/

      • doubleingram  

        Dej si tam Tubolita.

      • Stingray  

        Tebe bych fakt chtěl potkat na fake Contících z Čajny :-/

      • nitraq  

        Než chinaconti, není lepší vzít na bazaru nějaký zánovní značkový?

        • roman II  

          to jako vážně ?, navíc i značkový se vyrábějí po čínskej továrnách

        • zdenal8  

          To si myslím, že určitě lepší není. Na běžný ježdění ta Čína stačí.

          Kolega má zimní činy jako celoroční na třílitrovým BMW a nemá s nima problém. Jezdí na tom už asi 5 let. Je teda fakt, že už je to starší pán a nejezdí s tím nějakou divočinu.

          • nitraq  

            Fajn, beru zpět:) Já měl vždycky menší rozměry pneu, takže tam byl rozdíl mezi značkou a neznačkou max pár stokorun, takže nebylo co řešit.

            • Stingray  

              To mě hlava nebere, si někdo koupí velký auto a pak nato nandá nějaký sračky z Číny, co mu klidně prodlouží brzdnou dráhu o třetinu. Hlavně, že je to levný táto, přece jezdíme pomalu a jen kolem komína.

              • mirorek2  

                super přece máš super káru, to tě podrží… taky jsem jednou na třílitr bávo nahodil (po doporučeních) linglong, po prvním dešti šli okamžitě doprdele

                od té doby už tuto PRC lotynku nehraju na žádném autě

              • roman II  

                přesně, taky nechápu jak si někdo může dobrovolně lejt několikrát do roka nějaký sračky do gum co se jim sražej a vyprchaj a vyschnou:-)

              • zdenal8  

                Tak třílitrová nafta nemusí být hned velký auto, víš prd jak je to starý a kolik to stálo a za další netušíš vůbec okolnosti za jakých k tomu autu přišel.

                Takže máš trošku unáhlené závěry. Navíc ne všechno z Číny bude automaticky sračka.

          • billíček1  

            Mám taky jakousi Čínu zimní jako celoroční. Při mém nájezdu a maximalce 90km/h to bohatě stačí. Brzdí to stejně jako předchozí hankook nebo jak se to píše.

            • mirorek2  

              zkus to pak až budou zase 40° vedra, se budeš divit, jak kloužou zimáky…

              • Stingray  

                Zimáky v létě bych normálně zakázal, je to stejně nebezpečný jako letňáky v zimě.

                • zdenal8  

                  Ale prd. Nebezpečný je tady akorát to mezi sedačkou a volantem.

                  • Bafoon  

                    No..... Podívej se na nějaká videa, naštěstí to testují jiní :)

                    Tuším na 70km/h už se ta zimní směs v létě projeví krajně negativně a auto sklouzne…

                    • zdenal8  

                      Hele, s pracovním autem jezdím už nějaký 4 roky jen na zimákách, taham za tím vlek s materiálem, přiznám se často lehce přeložen a vždy sem v pohodě dobrzdil. I na mokru v krizovkách. Oni ty zimaky jak stárnou, tak tvrdnou. Jsou to vredesteiny a jsou dokonce míň hlučný jak letní Goodyear.

                      Musíš prostě přizpůsobit styl jízdy na všechny okolnosti. A to platí jak máš zimní nebo letní.

                      Podobná videa jsem samozřejmě už viděl. I třeba že kolem nuly na mokru brzdí lépe kvalitní letní pneu.

                • RomanH  

                  Ciste ze zajimavosti by me zajimalo, proc tomu tak je – zimaky jsou z mekci smesi a teoreticky by tedy mely mit lepsi prilnavost. Ze tomu tak v praxi neni vim, ale netusim proc.

                  • mirorek2  

                    vzorek a směs, jednoduché

                    směs se přehřeje a utaví a vzorek za sucha má menší styčnou plochu

              • billíček1  

                Vyzkoušeno, nic neklouzalo. ABS se neaktivovalo

            • nitraq  

              Zimní Čínu jako celoroční… hm, odvážné.

              • billíček1  

                Na nájezd 2000 km ročně, kolem komína na klobouka, je kokotina kupovat něco drahého.

                • nitraq  

                  Mám se rád, tak jsem na kloboukovský nájezd 7 – 9 tis. ročně koupil celoročky Michelin CrossClimate. Sice furt kompromis, ale věřím, že lepší jak zimní v létě.

                  • zdenal8  

                    No možná ti to zatajili, ale to co se tu běžně prodává jako zimní m+s je v podstatě taky celoroční guma.

                  • mr.antik  

                    odjížděl jsem jednu sezonu leto na zimákách, ničeho špatného jsem si nevšiml, rychlosti cca v mezích předpisů, ale kloubouk uplně taky ne.

                    • kubad  

                      v brzdné dráze je obrovský rozdíl, to zjistíš až při krizovém brzdění, jinak prostě jen brzdíš dřív, a v zatáčkách, ale zase je to o nájezdových rychlostech to se taky dá přizpůsobit

                      • mr.antik  

                        je to tak, jenže mě to auto stejně extra nebrzdilo a obecně se nechávám brzdnou odstup, takže i kdyby byla dráha třeba po polovičku větší mě nijak netankuje. Do smyku jsem to byl schopnej dostat jedině na dešti nebo když byl bordel na silnici.

                    • lukas aka mitro  

                      Ja ted byl pred rozhodnutim dojet zimaky nebo koupit leptni. Na zimakach uz bude vzurek tak nejak na hranici. Vzitezil ekonomicky rozmysl. Gumy dam za nejakou symbolickou cenu na bazos (precejenom UG9 voe!) a at si pro to nejaky cicmund dojede a letni koupim nove a zase par let vydrzi. Pri mem najezdu cca 10–12 tisKm/rok…

                      • mr.antik  

                        jasně, to bych asi neřešil když to auto ještě hodláš používat (já to měl fakt na dojetí auta) Předtim jsem dal zimáky týpkovi v servisu zadarmo, že si je prej dojezdí na driftech nebo ať si je třeba po kilču prodá, to mi asi je jedno, ale abych řešil nějaký telefonáty/in­zeráty/slevy at­d…

                        • lukas aka mitro  

                          Jako inzerat-email je jedna cesta, jinak je dam brachovi do dojeti…

                          ¨

                          My mame letni uz dojete, takze tak jak tak, je budem muset koupit…a jestli letos, nebo dalsi rok, je vlastne jedno, bo na nich pak budem jezdit dalsich pet let…Takze jedinne rozhodovaci kriterium je bezpecnost a ta rika, jit cestou novych gum…

                        • lukas aka mitro  

                          Jako inzerat-email je jedna cesta, jinak je dam brachovi do dojeti…

                          ¨

                          My mame letni uz dojete, takze tak jak tak, je budem muset koupit…a jestli letos, nebo dalsi rok, je vlastne jedno, bo na nich pak budem jezdit dalsich pet let…Takze jedinne rozhodovaci kriterium je bezpecnost a ta rika, jit cestou novych gum…

                  • billíček1  

                    Stejně pokud gumy degradují tak jak tvrdí výrobci, tak už druhý rok jezdíš na úplně jiné pneu než jsi koupil. To už je mnohem důležitější správně foukat imho.

            • LRRTM1  

              To, žes nezaznamenal rozdíl taky může jen znamenat, žes ty gumy nikdy nezažil na limitu. Já nikdy neměl velkej rozměr kol a nikdy jsem neměl bůhvíjakou káru. Ale rozdíl mezi Conti EcoContact a PremiumContact jsem poznal i na patnáctkách co jsem kdysi míval. V bočním vedení to je rozdíl třídy. A když přezuju z letních na zimní, tak se taky auto chová v zatáčkách i brždění diametrálně odlišně. Ono dokud člověk jezdí těch devadesát tak je to jedno a stačej i pneu z čínský lisovaný tmy. Tam by stačily i galusky bez vzorku. Ale když pak dojde na kritickou situaci, tak tam právě těch deset metrů v brzdný dráze, handling, nebo odvod vody když vletíš do kaluže rozdělujou auta na pojízdný a nepojízdný.

      • felix.org  

        Než Linglong za 1200, tak radši třeba Nexen za 1400, což není úplná Čína (asi Korea). Tuším i Škodovka je dává nebo dávala na některý modely z výroby. Já jezdím na zimních Nexenech a v pohodě.

        • roman II  

          https://www.pneunet.cz/…-95-w-letni/

          Continental kterej se dělá v číně, navíc B B jestli se tomu dá věřit, každopádně na pneunetu mají dle jejich vyjádření prozatím jenom dobrý zkušenosti, Nexen HD blue plus jsem kdysi měl a hrozně tvrdý,hlučný

          • nitraq  

            Letní pneu a v popisu tohle:))

            Výsledkem je optimální poměr cena / kvalita se spolehlivými jízdními a brzdnými vlastnostmi na zasněžených a mokrých silnicích.

        • mr.antik  

          Nexen možná dobrý, já teda koupil čtyry šmajdající kousky který budu po roce vyhazovat. Je možné, že to je blbá várka, každopáděn na trh by se nic takového dostat nemělo.

          A zas nějak extra levný nejsou.

        • mr.ricardo  

          Nexen je největší výrobce gum v Evropě a novou fabriku mají u Žatce. Z výroby je montuje snad polovina automobilek v Evropě. Vůbec bych se jich nebál.

      • Vrci  

        Jako Barum není Continental vyráběný v Čechách tak tohle není Continental vyráběný v Asii, je to jiné.

      • jecnak  

        Vozil jsem Kormoran Snowpro a přišly mi zcela srovnatelne třeba s Contiky.

        • roman II  

          tak zimní číny asi né, to opravdu raději Kormorány nebo Matadory, máme na dílenských a údržbářských aut a v pohodě

        • mr.ricardo  

          Zimní Kormorany jsou úplně v pohodě, Snowpro i ty starší modely.

      • roman II  

        takže nakonec budou objednány Riken co si Michelin dělá ve svých továrnách.

        https://www.pneunet.cz/…-95-w-letni/

        • nitraq  

          Roadhog by Conti, Riken by Michelin… úsměvné.

          • roman II  

            je vidět že jsi znalec :-)

            Letní pneumatika Riken ULTRA HIGH PERFORMANCE XL 215/45 R17 W91. Pneumatiky Riken jsou vyráběny koncernem Michelin v Evropě stejnou technologií a strojním vybavením. To jim zajišťuje velmi dobré vlastnosti za všech povětrnostních podmínek. Riken ULTRA HIGH PERFORMANCE je novinka určená pro osobní vozy vyšší třídy až po moderní vysokovýkonné vozy. Vyznačuje se velice dobrou přilnavostí na suché i mokré vozovce, dobrými brzdnými vlastnostmi a zároveň má dlouhou životnost. Spolu s atraktivní cenou jsou pak jednoznačnou volbou pro řidiče preferující optimální poměr ceny a kvality. Pneumatiky jsou vyráběny na stejných strojích jako pneumatiky značky Michelin.

            • RomanH  

              Prilnavost na mokru C…

              Osobne bych do toho nesel.

              • roman II  

                čína se nelíbí, evropa taky ne protože to má to hrozný C, hnidopiši jste :-)

                • RomanH  

                  To je Tvoje vec. Loni prede mnou borec zaflekoval – lekl se periferne bezce, ktery utikal k prechodu. Ja to dobrzdil uplne na centimetr (a to jsem mel velky odstup a jelo se pomalu), ale klucina za mnou uz ne). Co neubrzdis, neukecas.

            • McBlacky  

              ono i carbon rám může být vyrobený stejnou technologií, jen jde o to jaký vlákna a pojivo použiješ.

              Když tam nasypeš rozemletý šváby s pískem, můžeš to dělat klidně na pirelli lince a p-zero z toho nebude.

            • mr.antik  

              to je něco jako že CST = Maxxis

            • nitraq  

              Když barumky bouchá Continental, nač kupovat Conti, když Barum je stejná fabrika?

              • jIrI___  

                Conti a Barum sice patří do jednoho korporátu, ale ve stejné fabrice se tuším nevyrábí.

            • mirorek2  

              četl jsem na moderní vysokozdvižné vozíky :-)

          • oretone  

            JInak kdyby jsi si to precet tak je tam psano, ze je to Japonec odkoupeny Michelinem.

            • nitraq  

              Já ale nepsal nic o původu Rikenu. Jen jsem narážel na potřebu hlásit se k větší značce.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.