• M5ilan

    Jaky je vas nazor na karbonovy fully,sli byste do nej? A nemate nekdo zkusenosti,po­pripade zkusenost s tlumicem od scotta?Diky

    Anketa: Kolik jste ochotni dat za karbonovej ram s tlumicem

    2x
    7%
    0x
    0%
    3x
    11%
    • vlk  

      Myslíš Scott genius MC. Kdybych na něj měl prachy, tak do něj jdu.Zatím jsem ale na nejlevnější mc narazil jen okolo 50 tis. Ty tlumiče pro ně dělá dt swiss. Hele bež na odkaz foto a zadej tam do vyhledávání scott mc -vyjedou ti kola lidí co je tu mají, tak se jich můžeš poptat.

    • pegal  

      to myslis vazne ty ceny?

    • vlk  

      Teď koukám- za ty ceny za ty nejvyšší co tam máš seženeš sotva samotný hliníkový rám s tlumičem, natož karbonový.

      • vlk  

        Tak se omlouvám za mystifikaci. Už se opravdu dají sehnat i karbonové rámy levně-ale zatím jsem narazil akorát na HT : www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

        Výrobní náklady asi nebudou moc vysoké. Mě kdysi-už je to tak 4 roky nabízeli karbonový rám HT za 5 tis. Bylo to pro nějaký závodní tým(už si nepamatuji) a vyrobili jich hodně.Ale musel bych ho tenkrát koupit přes živnosťák.

        No třeba se dočkáme, že budou full rámy z karbonu do 20 tis-už se těším :)

    • Kubiczech  

      Kolik jsem ochotnej dat za karbonovej ram je jedna vec, jestli to oni budou ochotni za tu cenu prodavat je vec druha… (:

    • Bully  

      U fulla ti karbon jako material ramu vlastnosti biku pri jizde nejak vyrazne nemeni. Jde ± o to stejny, jako v pripade stejnyho ramu v duralu, jenom s nizsi hmotnosti. Co se tyka rizika prasknuti- pri nekterych razech a narazech bude karbon houzevnatejsi, pri jinych zase krehci nez hlina, prit se o tom, co je rizikovejsi, nema vyznam. Jenom to, ze pri jeho ev. prasknuti te to bude z financniho hlediska mrzet vic u karbonu nez u hliny. Tvoje ceny za ram v ankete jsou trochu pritazeny za vlasy :o)

      • paulovic  

        Idem do fulla Canyon Spectral, práve pre jeho váhu a dizajn. Prasknutia sa neobávam, nakolko karbon je lahko opravitelný, takže bike sa dá opraviť skoro vždy. Zvárať AL rám si neviem dosť dobre predstaviť, či by som mal k nemu ešte dôveru.

        • Bully  

          Nevim, kde jsi na tom byl, ze je karbon lehce opravitelny. Pokud se mu neco stane, muzes ram vyhodit, „opravit“ jde maximalne tak mikro-dulek od kaminku, pokud ovsem nenarusi strukturu.

          • paulovic  

            bol by si prekvapený, ale opravujú sa kolesá, vyrábajú sa súčiastky, momentálne sa opravuje cestak prejdený autom … nedá sa opraviť? www.bmeres.com. Ja naštastie túto možnosť mám. Momentálne sa mi vyrába šilt na prilbu z karbonu.

            • roud  

              je rozdíl něco vyrobit a opravit…

              • paulovic  

                Aj opravujú… hlavne cestacke kolesá. Výroba je podstatne komplikovanejšia ako oprava, nakolko si musí vyhotoviť formu … pri oprave odbrúsis poškodené miesto a dorobíš nové.

                • roud  

                  to mi řekni když máš ram napul jak to spravíš to by mě fakt zajímalo… ?????????????­????????

                  • paulovic  

                    odrežeš poškodene časti a nadpojíš novou. Nakolko existuje stolica na výrobu nových karbonových bikov tak dorobiť cýbajúcu časť nieje problém. momentálne Braňo opravuje cestácky rám prejdený autom, zlomené koleso … stále nedôveruješ? tu máš dalšieho a jeho vlastný rám www.carbonmike.sk

                    • Bully  

                      No v tom pripade se jedna o revoluci :o) Neco jako u jesterek- utrhnes jim ocasek a on jim doroste znova. Skoda, ze na tech odkazech neni nic, co by nasvedcovalo opravdu tvemu tvrzeni o opravitelnosti karbonu.

                    • mountaineer  

                      Ty budes hodne velkej odbornik vid?:o)Fakt si me pobavil:o))

                      • paulovic  

                        nemám dôvod ta presvečovať … zrejme si nikdy nič nevytvoril … Mne postačuje, že som to videl a mám človeka ktorí to vie. howg. prípadne si prelúskaj toto: www.nakole.cz/…ze/tema.php3?…

                        • mountaineer  

                          S kompozity(nejenom karbonem)delam uz pres deset let,tvuj popis opravy ramu je pouzitelnej tak na diru v kanoi:o)

                          • paulovic  

                            neviem o tom, že by som sem dával presný postup ako to urobiť. nakolko s tým robíš, tak určite vieš potvrdiť, že je možné opraviť rám … Cestný rám a kolesá prejdené bikom, sú už opravené u majitela, takže nehovor že to nejde.

                            • fousek  

                              A je naka fotodokumentace, pred a po? si to nejak nedokazu predstavit

                            • mountaineer  

                              Odbrousis poskozene misto,dodelas nove a to bez formy-tvuj postup:o) Jasne muzes to zpatlat dohromady timhle Podlahovo postupem ale bude to hnus+tezky+nebude to poradne drzet.

                    • RB_Rider  

                      To je pekna picovina s tema opravama. Pokud je to MONOCOQUE tak to neopravis ani omylem. Leda pokud by to melo hlinikove mufky tak treba jednotlive karbonove trubky ale MONO urcite nee. Teda pokud podle Tebe neni vyroba noveho oprava. :-)

                      • Brano  

                        Vidim, ze je tu rec o mne, tak sa pripojim. Opravil som uz niekolko zlomenych road a mtb karbonovych ramov, najcastejsie su to sedlove a retazove podpery, ten posledny cestny ram Wilier prejduty autom bol prasknuty v mieste spoja hornej ramovej rurky a hlavovej rurky. Opravoval som uz x sedloviek, zlomene, resp. prasknute kolesa, riaditka, niekolko sediel. Takze da sa to a vsetci, ktorym som veci opravoval, stale v pohode ziju…

                        • Sgt Pepper  

                          a už na tom od opravy seděli? divný…

                          • Brano  

                            :) FYI

                          • Brano  

                            na tom Treku vyssie bola rozbita prava sedlova podpera. Toto sedlo bolo rozdelene pri naraze na tri samostatne casti.

                            • JIRA  

                              Pěkné!

                              Dokázal by jsi opravit loukotě Bajer? Je to pro kamaráda, takže bohužel nevím rozsah nutné opravy. :( Jde mi jen o to, jestli třeba kola vůbec neděláš.

                              • Brano  

                                Dve draharske loukote som opravoval, boli prasknute po prisliapnuti nohou… Tiez par karbonovych rafikov, posledne dva z nich boli narazene pri vjazde do jamy na pretekoch. Po oprave sa na nich dalej preteka. Posli na mail fotku, ako vyzera poskodenie, ci to budem vediet opravit.

                                • JIRA  

                                  O.K. řeknu mu, ať to nafotí a pošlu. Zatím díky!

                          • Brano  

                            Zlomena sedlovka.

                          • Brano  

                            Na tomto sedle bola utrhnuta prava zadna cast, tak bola dorobena nova. Na opravu davam dozivotnu zaruku a ludia na tychto veciach nielen sedia, ale aj jazdia… :)

                            Viac obrazkov uz pri sebe momentalne nemam…

                            • Vilém  

                              Tvoje prace se mi vzdy libily,ale po techto fotkach musim rict „Klobouk dolu, smekam“

                            • mountaineer  

                              No to neodpovida tomu co tu psal tvuj obdivovatel,roz­hodne to neni opravovany bez nejake formy,at uz pozitiv nebo negativ.A dozivotni zaruku,to by me zajimalo jak vypada smlouva nebo jiny doklad o ty zaruce:o)

                              • paulovic  

                                nie obdivovatel (aj to) ale priatel. pokial viem tak sa rozprúdila diskusia na opravu karbonového biku. Ja som tvrdil že to ide a pokial sa dobre pamätám, tak ty si, povedzme to jemne neveril..... už veríš? Moje zjednodušené vysvetlenie postupov si si vôbec nemusel všímať. Ja som len tvrdil, že to ide … aj vyrobiť, aj opraviť. Viac k tomu nemám čo dodať. Díky Braňo.

                                • mountaineer  

                                  Neverim ze jde opravit zlomenej karbonovej ram,treba jako tu nedavno byl nafocenej epic po srazce ze srnou,to proste dohromady nedas tak aby to bylo na sto pro funkcne.Fotka opravene sedacky me fakt nepresvedci:o)

                              • Brano  

                                to Vilém: dik :)

                                mountaineer: formy pri opravach nie su potrebne. Co sa tyka zaruky, tak ti, co ma poznaju, vedia, ze mi muozu duoverovat ohladom oprav. Ja si na svoju robotu muozem dat zaruku aj bez zmluvy…

                                kesu: Nie som autorom Carbonmiku, je nim Miso Kalavsky z Kosic. Co ma vsak tesi je to, ze som mu mohol aspon trochu pomuoct… Ja pripravujem dalsie nove, nielen karbonove ramy, coskoro ich predstavim.

                                • Bully  

                                  Klobouk dolu, jestli jde karbon vazne opravovat. Doufam, ze nebudu nikdy tvou pomoc potrebovat :o), ale zapamatuju si te, muzu? :o)

                                  • Brano  

                                    Jasne, ak bude potrebne, pomuozem… Pravdaze zalezi od rozsahu poskodenia, ale vzdy sa da najst spuosob, ako vec opravit.

                                • mountaineer  

                                  Jak bez formy zajistis potrebny tlak tak aby se ti dukladne spojili novy a puvodni material?Prepo­kladam ze jsi na urovni suche tkaniny + pryskyrice(bezny modelarsky laminovani). A davat zaruku bez smlouvy je jednostranne vyhodne pro tebe,tim bych se moc nechlubil:o)

                                  • Carbonmike  

                                    Zdravim, ja som Michal Kalavsky (Carbonmike). Brano ma pravdu, karbonove komponenty sa daju opravit (vo vacsine pripadov). Brano ma s tym bohate skusenosti. Ja som tak isto opravil jeden karbonovy Scott Endorphine (otec nanom jazdi). Niesu s tym ziadne problemy ak sa to opravi spravne.

                                    2mountaineer: Tlak sa da vyvodit bud pomocou specialnej pasky (shrinktape) alebo obycajnej dierkovanej izolacky Pripadne je moze aj vakuovo (s pouzitim tesnenia+bagu). Takze toto by som neriesil. Moznosti je viac. Ak sa pouzije shrinktape alebo vac.bag tak sa kvalita blizi povodnemu ramu. S dostatocne dlhymi presahmi a spravnym vrstvenim to vydrzi bezproblemov. Samozrejme to bude viditelne, ze je to po oprave a taktiez to nebude take lahke ako pred prasknutim, ale lepsie ako vyhodit ram. Este by som rad zareagoval na tu ,,uroven suchej tkaniny,,. Predpokladam ze si narazal na to ze nepouziva prepreg. Ako odbornik by si mal vediet ze dehonestovat ,,suchu tkaninu,, na nieco menej kvalitne je nezmysel. Technologie ako RTM, VIP, VARTM pouzivaju suche tkaniny a pritom patria na spicku medzi kompozitmi. Dalej by som poprosil ludi aby uz konecne prestali pouzivat terminologiu ,,splietanie ramu,, Iluzia ze cely ram sa spletie z jedneho vlakna a podobne je nespravna. Az na par vynimiek ale tak do detailov zachadzat nebudem. Takmer vsetky ramy s uvyrobene vrstvenim vrstiev z jednosmernych vlakien + nejaka ta vrstva tkaniny vacsinou vo forme prepragu (vrstiev nasytenych zivicou).

                                    Ja momentalne pracujem na Evolution II a nejakych dalsich mensich veciach.

                                    • mountaineer  

                                      Gratuluju k ramu,v domacich podminkach je to vykon-ja bych to nedelal:o)Pre­zentoval se tu karbon jako snadno opravitelny material,coz je blbost.A kazda oprava je jenom zhorsenim oproti puvodnimu stavu,ve vsech smerech(pevnos­t,hmotnost,vzhled) Tlak pomoci omotanim pasky je dost slyby,kolika procentni zastoupeni tkaniny tim dosahnes?30%?A po­moci vakua-to je jeste min,tim vyvodis teoreticky maximalne jeden bar,prakticky se i s dobrou vyvevou nedostanes na vic jak 0,7–0,8 baru. RTM a VARTM technologie znam vic nez dobre,mam za sebou vlastni vyvoj forem a ladeni vyroby s nima stejne jako s prepregem,LF technologii,…ale urcite s nima nepracuje brano pri opravach ramu. Proste cely je to ve spojeni se skvelou pro zakaznika super vyhodnou ustni zarukou hodne amatersky.Ale chapu ze si zakazniky najde,neni moc kam se obratit.

                                      • Brano  

                                        Mountaineer, tie opravy nerobim pre business, nezivim sa s tym a ani neplanujem, som len obycajny amater, ktory obcas nieco aj opravi pre znamych… Pri opravach pouzivam bud vacbag, heatshrink tape alebo klasicku pasku. Aj ked je ta paska velmi amaterska metoda, mam s nou dobre skusenosti a podla merani byva podiel tkaniny cca 50%.

                                        • mountaineer  

                                          Na obycejneho amatera je tvoje prace vic nez super:o) Jenom sem mel par pripominek,vec­nych,tak sem si je nenechal pro sebe:o)

                                      • Carbonmike  

                                        Neviem preco stale rozpravas o tom zhorseni vlastnosti. Ved ten komponent alebo ram proste praskol. Skoncil, dosluzil atd atd. Neni sa tam o com bavit proste bud ho vyhodim (ak neplati/neprejde reklamacia) alebo ho mozem takto opravit a moze dalej sluzit. A je jedno, ze to nebude take pekne ako original, alebo ze to prida x gramov. Dalej k tym percentam. 30% ? :) To si snad robis srandu. Staci pouzit pri presycovani blbu stierku a je to viac ako 30% a to nehovorim o stiahnuti paskou, kde sa vytlaci dalsia zivica. A ze za pomoci vakua este menej? :))) Tak ako pise Brano, za pomoci pasky je to okolo tych 50% (vahovo). S tymi RTM aa VARTM som to nemyslel tak ze Brano ich pouziva pri opravach, obhajoval som len vyuzitie ,,suchej tkaniny,,. Mal som pocit, ze mas nazor, ze vsetko okrem prepregu je nekvalitne. Myslim, ze by sme tuto diskusiu mali nechat. Ludia si uz utvoria vlastny nazor. Opravy karbonovyh dielov su mozne. Za urcitych podmienok (kvalitne prevedena oprava atd.) moze tento diel bezproblemov sluzit dalej.

                                        • mountaineer  

                                          Vlastni nazor tu probeh-karbon je lehce opravitelny material-a proti tomu sem se ohradil:o)tot vse. Jestli budes pokracovat ve vyvoji a vyrobe tak pochopis ze tlak pomoci pasky,pripadne + vakua k tomu je fakt nedostatecnej:o) Kazdy si pod pojmem kvalitne provedena oprava predstavi neco jineho,diky tomu co delam mam na to jiny pohled nez clovek co se v tom absolutne neorientuje.

                                          • Carbonmike  

                                            V tom ze tlak za pomoci obycajnej pasky a vakua (pri wet-layup) je pre ,,profi,, diely nedostacujuci s tebou suhlasim. Preto tymto metodam nevenujem svoju pozornost. Ale nejak sa zacat musi ;)

                                • Andrea  

                                  Teda ja vzdycky myslela, ze jak mi karbonovej ram praskne, mam proste smulu. Tohle je bomba! Koukala jsem na tvuj i Misuv web a jenom zasnu…A to bambusove kolo? Jeste ted ziram s otevrenou pusou…

                            • kesu  

                              pokud ses ty autor toho carbonmiku tak fakt smekam…

                    • apache6000  

                      mazec

          • Bebe  

            To s Tebou nemohu souhlasit, viděl jsem opravený silniční rám od Treku, už si to přesně nepamatuju, ale myslim že se rozlomil někde u šlapacího středu, opravu dělali mám pocit v Pellsu.

          • kubad  

            jj opravitelné to je, ale né lehce

        • roud  

          haha prej opravitelný to mi prozraď jak to ti celej ram rozpletou a pak zase spletou nebo ti to slepěj superfixem??? to sou zase dneska joky xD xD xD

    • přišlapávač  

      prej karbonovej rám s tlumičem do 10 000 :-DDD do 15 000 :-D kde žiješ? bych si tam přijel koupit rámy do zásoby :-)

    • scoty  

      Podle tlumiče se vlastně celé kolo jmenuje. Trojpolohový systém funguje opravdu geniálně, ale je poměrně náročný na seřízení, hlavně automatický návrat do střední polohy z plně otevřené. Je to na delší pokec. Případně se ozvi.
      Já ho mám většinou seřízený tak, že vše přepínám ručně. Důvod je prostý : při delším sjezdu(skoky atd.)se střídají místa s hladším povrchem, kde ti „geniálně“ tlumič přepne na 60procent. Za 10 vteřin zase přepínáš na plný zdvih.
      Když to utáhneš, nemusíš se celý sjezd starat.

    • Volf  

      No už je tak trochu překarbonováno­......

    • roud  

      ja bych koupil spíš carbon HT jinak nevěř moc tomu že karbon praská víc než hlina :o)

    • Hnoj  

      Karbon vládne světu !

      Za dobrej karbonovej rám s tlumičem bych bez většího váhání dal 50–60K.

    • kesu  

      ahoj.Mam za sebou vetsi cast sezony na karbonovym enduru prave od scottu.Co se tyka chovani hlina versus karbon na FS tak je to naprosto netozeznatelny­.Jedinej duvod je design a vaha.Jinak co se tyka tlumice od scottu tak zatim slouzi dobre a bez problemu.i co mohu posoudit tak i model genius je fakt v pohode.Klidne do nej bez ten tlumic z toho kola dela fakt univerzalni nacini do terenu.jen bych jeste pro presnost uvedl ze DTswiss tlumic je jen na sparkua jde o spolupraci obou firem .jinak ostatni tlumice si dela scott sam a povetsinou fungujou bez probelmu.Akorat tvoje uvaha ceny je uplne mimo,karbonovej FS ram je na nasobcich ceny co si uvedl

    • Lucke  

      mel jsi tam dat cenu do 70 000

    • Sgt Pepper  

      no nevim…skleněný kolo bych asi nechtěl…za tyhle prachy tam totiž bude karbonu sotva tak 20%, zbytek budou skelný vlákna…

    • JIRA  

      Nevnucuji ale pouze nabízím :) www.bike-forum.cz/…24143322.jpg (Původní cena rámu 56 tis.)

      • Vilém  

        Myslim,ze za to co ho nabizis,ho koupi leda nejakej fanatickej obdivovatel do sbirky.

        • JIRA  

          Klidně ať je fanatik – hlavně aby se našel. Ptal jsem se všude a nikdo mi s cenou nedokázal poradit. Mě se číslo 22222 celkem líbilo. Klidně si ale poradit nechám – chci ho ale prodat – nikoliv „darovat“. ;) Upřímně řečeno jsem nikde karbonové FS komplet na XT levněji neviděl. :)

    • MITY  

      XC karbonovej full je můj sen…

    • F.i.l.a.s  

      omylem hlasovano pro posledni moznost,beru zpet a pridavam hlas 1.moznosti :-)

    • Lukster  

      JJ, to cenové rozpětí je trošku mimo… Jinak já jezdím 3 sezóny karbonového Geniuse a úplně v pohodě, akorát jsem letos v létě měnil průmysly na čepech a taky jsem nechal zrepasovat tlumič (stálo to 3tis.Kč) – přímo v Německu, poslal to tam můj shop.Tlumič se dá krásně nastavit (2 vzduch.komory) a to nastavení je docela v pohodě, žádná věda… Jinak karbonu bych se fakt nebál, Scott s ním má velké zkušenosti, o čem taky svědčí fakt, že můj Genius se dělá už 5 let úplně stejný, mění se jen design a výbava… Btw. toho svojeho prodávám, nevyužiju ho – cena za rám s vidlicí – 39000Kč, možná dohoda…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.