• Lampicka23

    Zdravim :) Rad bych znal Váš názor na karbonové ráfky. Česko je na silnici plné děr tak nevím, jestli by případný tvrdý náraz vydrzeli. Dival jsem se na Zippy 303 a představa že by se rozflakaly o nějakou díru nebo něco takového je docela hrozna. Díky za Vaše názory :)

    0 0
    • Within  

      jj,má pravdu chlapec

      0 0
    • pivi  

      Píšou že je vhodný i na cyklokros, tak by to měly vydržet :-) http://hisport.cz/…ar~z109.html

      0 0
      • Lampicka23  

        JJ, kdyz jsem videl ze na MS v Taboře měli Lightweith v cyklokrosove verzi tak sem na to nemalo koukal… Proste to nechapu jak to muze vydrzet :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Cyklokros se jezdí na upravené trati, tam nemáš jámy s ostrými hranami ani volné šutry.

          0 0
      • o5majkl  

        tjn, až na to, že v cyklokrosu jedeš podhuštěný 32mm galdy a s nárazem počítáš, kdežto když vybereš v šedesátce na silnici nějakou díru, tak si v pr… :D Ne jako já bych se toho nebál, silnice sou tu sice hrozný, ale většinou stejně jedeš někde, kde to aspoň trochu znáš a ty ráfky taky nejsou z papíru… Když si budeš dávat bacha a někdo tě nesejme, tak to bude určitě v pohodě.

        0 0
        • Lampicka23  

          JJ. obcas nejakej ten prejezd po kostkach… :D ale na tech zippech se mi libi ze je tam moznost je vycentrovat ne jako u vetsiny rarbonovych rafku ze jdou draty vlepovane.

          0 0
    • jecnak  

      Karbonovy rafek se vetsinou rozstipe, kdyz narazi na hranu diry, tj kdyz cvaknes galusku nebo jak to napsat. To je specifikum karbonu. Konci to odlomenou brzdnou plochou, pripadne uplnym defektem rafku.

      Takze na ty nase prasosilnice je to porad stejny – foukat na max tlak, mit oci na stopkach a umet bunny hop.

      0 0
      • PKQ  

        Takže stejně jako s normálníma,když mě nebaví furt centrovat… Přeskakovat přejezdy, kanály a díry :)

        0 0
        • o5majkl  

          sem jezdil 4 roky SSC Ksýrie – tréninky silnice/cyklokros a závody silnice/cyklokros a centrovat sem nemusel… Je teda pravda, že po dvou letech už to ani nešlo, ale to je vedlejší :D Nakonec sem v šedesátce za autem trefil šutr velkej jak pěst a to už bylo v háji, stěnu sem srovnal sikama, ale házelo to o tři milimetry a už s tim nešlo nic dělat, stejnak byly totál probržděný, ale eště sem je za dvojku prodal :D jinak teda nezničitelný kola, myslim, že karbony by nevydržely ani polovinu toho co ty ksýrie…

          0 0
          • Lampicka23  

            Pekne zazitky :D Takze s Mavicama naprosta spokojenost?

            0 0
            • o5majkl  

              to určitě i na bajku je vozím a super… u karbonů jako takovejch musíš brát v potaz i to, že si odkázanej na galusky a brzdnej účinek, navíc v dešti, je oproti klasice horší… jsou i karbonový ráfky s hliníkovym základem, takže je to jako normální ráfek, akorát má na sobě eště nalepenej karbon.

              0 0
              • roud  

                Souhlas s tim že s mavikem nejsou problemy (resp. je to rokama osvědčená značka a její kola vozej tisíce lidí) sám od nich mám tři páry kol…

                0 0
                • Lampicka23  

                  Koukal jsem na Mavic K10. Rekl bych ze za cenu kolem 22 tis. te to hodne muziky :)

                  0 0
                  • roud  

                    jj taky bych si je nechal líbit popravdě jsem zvědavej na jaký úrovni budou ty jejich pláště…

                    0 0
                    • Lampicka23  

                      No a kdyz uz jsme u toho… Koukal jsem na DT Swiss RR1850 (http://www.kupkolo.cz/…50_1933.html) a na Fulcrum Zero (http://www.kupkolo.cz/…10_5719.html) no a na ty K10. Bylo by tezke si vybrat ale u me by asi vitezily DT :)

                      0 0
                      • roud  

                        vzal bych radši ty zera :O)

                        0 0
                        • Lampicka23  

                          Mas s nimi nejakou zkusenost?

                          0 0
                          • roud  

                            vozí je kamarád a je s nima spokojen a krom toho jako bonus vypadaj bohovksy :O)

                            0 0
                            • Lampicka23  

                              jj to ano :) ale kdyz jsem s kamaradem vcera koukal na ty DT tak sme z nich malo nemohli.. a kdyz vemu v potaz tu kvalitu… tezke by to bylo :) ja sem silovej jezdec a kopce moc rad nemam takze potrebuju tuhy a hodne rychly kola :)

                              0 0
                              • roud  

                                Tak o kvalitu zer bych se určitě nebál a silně pochybuju že mezi nima rozeznáš rozdíl v tuhosti a jestli ano myslim si že naopak bude hrát pro zera ale k tomu by ti moh říct o něco víc třeba hnoj…

                                0 0
                                • JSt  

                                  hnoj si prvne spocte, na cem bude mit vetsi rabat a podle toho doporuci ;-)

                                  0 0
                                  • roud  

                                    Hnoj je upřímnej a aspoň řekne co si o tom opravdu myslí ;o]

                                    0 0
                  • treatt  

                    Jeden comment z weightweenies :)

                    „That is another fcuk up by mavic! The wheel probably does what you expect from a wheel. It rotates around its axle. No big deal eh? The issue weenies have with Ksyriums though is that they are heavy, mavics bearings are not the best in the world (understatement) they are built with Al spokes (not a great material to make spokes of, the aero characteristics aren't the best in the world, replacement parts are expensive and well, this is either a pro or a con. the looks…“

                    0 0
                    • treatt  

                      Other one :)

                      „stupid. another effort from Mavic to come back into the game. worthless. the ksyrium is now 10 yr old design/weight/sty­le. leave it behind please. we have all found that there are a lot more aero, lighter, reliable, non proprietary part wheelsets that are clinchers that we can ride everyday. Even cheaper.“

                      0 0
                      • o5majkl  

                        jak sem psal výše, tak mam jedině dobrý zkušenosti, tohle je názor vyloženě zaujatýho člověka, kterýmu se Mavic nelíbí a jen špiní… Ksyrie jsou podle mě tak dobrý kola, že neni potřeba velkejch úprav, design je otázka vkusu. Nicméně to že sou drahý je pravda o náhradních dílech nemluvě…

                        0 0
              • treatt  

                Nejsi odkázaný na galusky, dneska se dělají i plášťové karbony, ale na druhou stranu už nemají výrazný náskok ve váze oproti klasice, takže je otázkou jejich přínos..

                0 0
    • kubad  

      galuskový ráfek snese víc než plášťový, nejsou tam patky, ale jak píše Jecnak, dírám je lepší se vyhýbat

      0 0
    • Vlady  

      nějak jsem poslední dobou vývoj karbonů nesledoval. Už se podařilo výrobcům nějak zkombinovat karbon+brzdy tak, aby rozumně brzdily i za deště?

      0 0
      • roud  

        Neni tohle jen o tom co používáš za gumičky ? ? ?

        0 0
        • Vlady  

          Sám jsem s karbonama nikdy nejezdil – jenom co jsem se dočítal – včechny možný testy – tak psali, že za deště je to více méně o hubu – dávkovaný brždění prakticky nejde – nejdříve skoro nebrzdí a nahle prudce… Na testy samozřejmě brali k jednotlivým typům doporučený brzdový obložení. Myslím, že tam je víc korku, jak gumy. Náhodně jsem nedávno u stánku prolistoval jekýsi cykločasopis, kde se rozplývali nad údajně prvním karbonovým kolem, které brzdí srovnatelně stejně dobře jako hliník… Žel si nepamatuju, co to bylo zač. Nějaká, pro mne dost neznámá značka. Rozhodně žádný Zipp, Mavic,Fulcrum,Lig­hweit… Možná se tedy poslední dobou v tomhle směru něco dělo, nevím…

          0 0
          • treatt  

            Údajně velký pokrok v tomhle směru udělal Edge, co dělá špičkové věci z karbonu (mimochodem jejich karbon ráfky dost nasazují letos zámořské značky na allmountain kola, namátkou třeba Satan Cruz nebo Intense). Dobrou směs prý dělá Swiss stop…ale co je na tom pravdy..

            0 0
            • Vlady  

              díky za typ, zapátrám

              0 0
            • jecnak  

              Paklize ty zamorske almountain kola jdou zpet k veckum, tak je to relevantni poznamka ;-)

              Obecne je spis problem ve spalcich. Podival bych se do zahradky Swiss stopu.

              0 0
              • treatt  

                Tak ty allmountain ráfky jsem samo nemyslel z hlediska brzdné plochy :) to byla jen poznámka pod čarou, kam už se dere karbon a právě od Edge – nově teď dodávaj teamu Santa Cruz Syndicate (mimo jiné Steve Peat) na sjezďáky a prý na to ze začátku koukali jak zjara, že jim chtěj dávat uhlí na ráfky :)

                0 0
    • rasto  

      nevim nevim. i kdyby nebylo letosni zimy, silnice u nas jsou desne. o karbonove rafky bych mel obavy…

      0 0
    • Marskatin  

      trochu bokem, ale týká se to taky problému rozbitých cest. Vozíte 23–622 nebo 25–622 nebo jinou šíři? je rozdíl 23 vs 25 poznat výrazněji na pohodlí?

      0 0
      • fousek  

        Ja sem poznal prechod z 23 na 32 a 34, je to o dost lepsi, ale asi i o dost pomalejsi. Na tehle balonech semi libi ze sem je jeste neprorazil

        0 0
      • treatt  

        K pohodlí se nebudu vyjadřovat, nikdy jsem nepřezouval na stejné sestavě z 23 na 25..každopádně 25ka má menší valivý odpor a jen o zanedbatelně větší aerodynamický odpor. Podle mě pro normální amatérské ježdění nemá 23ka význam..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.