Karbon rafky na MTB kole, poznam rozdil?

24 nepřečtených
  • PC

    Ahoj,

    vydel jsem na Canyonu, ze maji hezke ceny a tak chci napravit chybu (zbavit se MTB kola) a zase si nejake koupit. Uvazuji o tech dvou nize a chci se zeptat jestli ty karbonove kola opravdu stoji za ten 15tis rozdil? nikdy jsem nemel na MTB karbon a vzhledem k plastum a jejich nafouknuti krome vahy (ktera tady v tom pripade neni moc rozdilna) nevidim moc vyhody. Ty DT Swiss 1700 mi neprijdou spatne.

    Presel jste nekdy nekdo ze slusnych AL rafku na karbonove?

    Je to jen na jizdu s rodinou a obcasne zavody.

    https://www.canyon.com/…-7/3437.html?…

    https://www.canyon.com/…-6/3436.html?…

    0 0
    • Smazaný účet  

      Tady se to podrobně rozebírá: https://www.bike-forum.cz/…dilna-tuhost

      Moje zkušenost – přešel jsem z (kvalitních Mavic) Alu ráfků na (širší/tužší) Mavic Carbon:


      Děkuju za podnět tady tímto vláknem. Dneska ráno/dopo na výletě (2,5 hodiny terénem v masivu Radhoště) jsem se na to (ráfky a jejich tuhost) zaměřil a musím se opravit, jo, je tam docela výrazný rozdíl proti Alu ráfkům – víc to na šutrech drncá/odskakuje, na rovném tvrdém (asfalt) se kola líp / snadněji odvalují/jedou, problémemem jsou podélné rýhy/koleje/koryta v blátě/písku/hlí­ně – kola jsou míň poddajná (pláště, tubeless a tlaky mám stejné jako na předchozím bajku) a hůř z těch podélných koryt „vystupují“ = víc se smekají/proklu­zujou. Celkově teda nevidím moc výhod v tvrdších/tužších ráfcích, ale když už je mám, zvyknu si na ně, ne že ne.


      2 3
    • Singlespeed  

      Reynoldsy jsou velmi lehké, hlavní jejich nevýhoda je nespolehlivost zadního náboje, který se velmi často se.re.

      1 0
      • boo-beek  

        Pokud vím, tak V2 je už SRX od SunRingle, což by měl být náboj v pořádku.

        0 0
        • adam320  

          Akorat loziska nejsou nic moc

          0 0
          • boo-beek  

            To je ve srovnání s praskající skořápkou prkotina :D Navíc mám podle ohlasů v různých fórech pocit, že dobrý ložiska jsou akorát v DT.

            0 0
    • JakeF  

      Obecně řešeno jsou karbon ráfky lepší ve všech ohledech vyjma ceny. Při stejný váze tužší a odolnější, nebo naopak při obdobný tuhosti výrazně lehčí.

      Na druhou stranu zas nečekej nějaký zázraky, na pohodový ježdění je to rozdíl na hranici měřitelnosti. Pocitově budou tužší, ale jestli budeš rychlejší na průměru o 2 desetiny km/h, tak bych se divil.

      Jestli to za to stojí, to už se musíš podívat do svojí peněženky…

      2 0
    • RadimMan  

      Rozdíl ceny 15 000 máš nejen v ráfcích, ale také v komponentech. Xt vs. SLX. Jinak když máš kolo trochu v ruce a jsi na něj zvyklí, tak přechod z hliníkových na karbonové ráfky poznáš. Zrychlení, tuhost. Když někam zatočíš, tak to tam opravdu jede a zbytečně se to nekroutí. To je moje zkušenost.

      3 0
      • kubad  

        i vidlice je lepší, za mě se to vyplatí připlatit

        1 0
        • PC  

          dekuju, toho jsem si vubec nevsiml, tak v tom pripade mam rozhodnuto. Ja jsem myslel ze jsou stejne, jak jsem se dival na tolik konfiguraci co tam maji,

          0 0
      • PC  

        dekuju, XT vs SLX neresim, ja v tom rozdil v ty aktualni generaci asi nepoznam, vaha je taky zanedbatelna. Ale to s tema kolama je dobry argument :)

        0 0
    • carlyno  

      https://www.cyklobazar.cz/…elbuilder-eu

      Zdravím,má někdo zkušenost s tímto produktem.

      0 0
    • jecnak  

      Hlavní rozdíl u hobby jezdce vidím v nižší potřebě servisu. Karbony co mám na MTB, gravelu i silnici potřebují mnohem méně často centrovat – praktivky vůbec.

      3 0
      • Cryzyy  

        Člověk si pořídí karbonová kola, k tomu tenzometr, centrovací stolici a pak se mu na to doma jenom práší :-)

        1 0
      • Smazaný účet  

        Na FSi jsem měl Alu Mavic Crossmax ráfky s 24 drátama a za čtyři roky jsem taky nemusel ani jednou centrovat (z důvodu daných jízdou v terénu), dokonce ani nebylo třeba centrovat po výměně jednoho prasklého drátu. Jsem zvědav, jestli ty Carbon budou taky takový držák (tvaru).

        0 1
        • -b-n-x-  

          Tak, když jezdíš dle toho svého popisu, tak ti tyhle vydrží dalších 20 let :-)

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.