• zdenekk2

    Ahoj,

    právě řeším koupi nového MTB HT a mám docela dobrou nabídku na karbonový rám (Cube Reaction). Chci se zeptat, zda se vyplatí si připlatit za karbon nebo je hliník lepší (pevnost, odolnost vůči kamenům od předního kola, atp.)?

    Co jsem tady pročítal, tak většinou se tu řešil karbon spíš na silničce a už to je vše taky staršího data, tak by mě zajímalo, jak je to teď na MTB…

    Díky za radu

    0 0
    • nooski  

      Dobrý karbon může být tužší a pohodlnější než hliník. Navíc v případě nějakého problému (pád, prasknutí) je karbon snáze opravitelný, než hliník.

      0 0
    • mirage  

      neboj se toho carbonu. mám celopéro na carbonu a paráda a u carbonu už zustanu i s výběrem kol do budoucna. u cube bych se ho už vubec nebál.

      0 0
      • zdenekk2  

        a nevíte jestli ty rámy vyrábí v německu nebo někde v číně? a takže nějakého omlácení (proražení) od odskakujících kamenů byste se taky nebáli (snad netřeba nějaké spec nálepky…?) – kolikrát při jízdě z kopca je to docela divočina jak ty kameny lítají..

        0 0
          • bradek  

            A jo sry, tys nechtěl tip na ochranou samolepku na rám, přehlédnul jsem se. :) No v každém případě, tahle myslím trochu ochrání, je docela silná a je průhledná.

            0 0
            • zdenekk2  

              no právě jsem nechtěl lepit na kolo žádnej bordel… stejně nějakým větším škrábancům si myslím že to nezabrání..

              0 0
              • Mr.Duck  

                No tak si blazen :) Minimalne zespoda bych pas nalepil..a je jedno jestli na hlinu nebo karbon, jestli mas mit ten ram aspon trochu rad. Zabrani to tak 99% skrabancu a hlavne takovymu tomu obecnymu „ojebani“ co ma na spodni ramovce asi kazdy nepolepeny kolo, na kterym se realne jezdi…

                0 0
                • elkar  

                  to se asi jen tyka tech pripadu kdyz jezdim teren co?

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Tak spis mira toho omlaceni je primo umerna narocnosti terenu a rychlosti. I od silnice semtam odleti kaminek, a casem udela na spodni ramovce takovej ten otlucenej povrch(=ojebani), ale bude to trvat vyrazne dyl nez nekde v lese na volnym kameni, to da rozum :)

                    0 0
                  • mr.antik  

                    Terén není nutný, stačí nějaký vhodně pískovaný nebo štěrkovaný cesty, k tomu mokré gumy nebo vhodný vzorek a už to líta

                    0 0
                    • elkar  

                      OK koupeno.

                      http://www.axit.cz/…er_kit-.html

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        eh…

                        0 0
                        • mr.antik  

                          kus fólie za pěťo, tomu se řiká kšeft

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            no…musi se to spravne podat:)

                            0 0
                          • nitraq  

                            No, ale co lepit jako ochranu rámu?:)

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Kup si na netu nebo vyzebrej v reklamnim studiu nebo u lepicu na auta zbytky takovy ty samolep. folie, na cernej ram treba karbonovou, nebo barvu, nebo pruhlednou.. z ty si pak vyrez co chces a mas i zasobu

                              Ja to mam na karbon silnicce zespodu a na zadni stavbe, na ostatnich hlina kolech jen na zadni stavbe pod retezem..

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              … ja pouzivam uz nejakou dobu uriznuty kus sjeteho plaste pridelaneho stahovackama. Proste kus gumy, vypada to efektne a mas tam mnohem vetsi jistotu nez u nalepky.

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              … ja pouzivam uz nejakou dobu uriznuty kus sjeteho plaste pridelaneho stahovackama. Proste kus gumy, vypada to efektne a mas tam mnohem vetsi jistotu nez u nalepky.

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              ja pouzivam kus sjeteho plaste pridelaneho stahovackama. Vypada to efektne a je to lepsi nez nelepka :)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Hm to musí vypadat fakt krásně.

                                0 0
                              • figur  

                                Podobně by sjeté pláště šly s výhodou použít jako chrániče loktů, ty širší jako chrániče kolen a vůbec. Řekl bych, že život plášťů nekončí tím, že se sjedou.

                                0 0
                              • Esi  

                                snad jediné na co jsou použitelné sjeté pláště je ježdění na válcích, tam se dá jezdit až na první vrstvu hadru :-) a nových je tma škoda :-)

                                0 0
        • raw 4  

          Nekde jsem cetl, ze si to nechaji delat v Thajsku/Číne a v Německu mají kontrolu kvality…jinak karbonovyho cubu bych se nebal,sám ho mam a po mojím padu lehce pres 40 km se s nim nic nestalo

          0 0
          • tromboonen  

            V Asii se dela tak 80–90% ramu, pokud je to renomovana znacka s vlastnim vyvojem, neni to vubec problem, parametry si navrhnou, vyrobu i kvalitu ohlidaji… problem (potencialni) je to u noname znacek, ktere berou katalogove ramy a jen na ne lepi svoje nalepky, nebo u cinskych kopii a no name ramu… ne, ze by se tam nedal najit neco slusneho, ale vzdy je to loterie.. u Cuba bych se nebal..

            0 0
          • TJK  

            trosku nevim k cemu by meli kontrolu kvality v nemecku kdyz to vyrabej na druhy strane sveta :-D

            0 0
            • raw 4  

              Ze by neverili vystupni kontrole u číňanů? :-)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Třeba kvůli tomu že se spoustu výrobků může poničit při dopravě.

              0 0
              • TJK  

                mno a co sti udelaji krom toho ze to vyhodi? :-D uprime je to blabol.. pokud je ta fabrika na zpracovani karbonu a vyrobu na dobre urovni ma i vystupni kontrolu na evropsky urovni.. to ze si to treba jeste prohlidnou v evrope je mozne ale najisto je hlavni kontrola kvality v miste vyroby.. jinde totalne postrada smysl a ucinost

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Neznamená že to nemůžu kontrolovat a testovat radši v Německu, tohle je i docela běžná praxe.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak predevsim zalezi co si nasmlouvali a zaplatili.

                    Coz nikdo z nas nevi, takze debata o hovne.

                    0 0
                  • kubad  

                    myslíš že je rozumné se přít s vedoucím kvality velké firmy co dělá převážně automotiv, tedy úplně jiný level než sou splácané rámy z bakelitu?

                    jinak osobně nevěřím tomu že by někdo balíky z východu v německu rozbaloval a kontroloval, není k tomu důvod a náklady by byla nesmyslné.

                    a svůj názor mám podložený tím jak to funguje u jiných značek

                    kde to prostě vím

                    namátková kontrola samo asi bude

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jelikož dělám ve firmě co dělá pro automotiv taky vedoucího, tak se klidně přít budu. A nechci ti nic řikat ale třídění v externích skladech je celkem běžná věc.

                      0 0
                      • kubad  

                        s ohledem na to co tu na foru píšeš, buh tu firmu chraň :(

                        0 0
                      • TJK  

                        tohle asi neni uplne dulezite… jde o koncepci a realne jedina spravna a funkcni koncepce je

                        • kvalitativni vystupni kontrola v miste vyroby primo na lince.. a tu imhodelaji oni nekde tam na rejzovejch polich.. bez toho si dovolim tvrdit ze anicinan nic vyrabet nebude.. oni nejsou sto let za opicema a hlavne.. zaplatitvystupni kontrolu v cine je 10× levnejsi nez ji platit v nemecku..
                        • vstupni kontrola v DE.. stoprocentne tam namatkove kontrolpji dodavky amozna i testuji.. mozna dokonce ze hlavni test centrum mechanickych vlastnostia odolnosti bude v DE … to uz neni takovy problem.. nejvetsi investice jelaborator jako takova… ale urcite nekontroluji vsechno a urci te ne v takovemire jako na vyrobni lince.. to by nikdo nezaplatil a ten ram by stalnekolikana­sobne vic…

                        kazdopadne internet a papir snese vsechno a pro neznaleho zakaznika je fajn cist ze to sice vyrobi cinan ale zkontroluje nemec…

                        ale realne.. pro me kterej s nima vsema jednam na denni bazi vim.. ze stokrat lepsi svedomitej cinan a kontrola u nich ve fabrice.. nez znudenej nezaplacenej nemec… a je toho mnohem vic..

                        kazdopadne porad funguje to ze Nemecko = kvalita … cina = smejd… a to na bezneho neznaleho zakaznika funguje.. proste marketing…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Naprostej souhlas.

                          0 0
                        • tom xtr  
                          • 1

                          Navíc třeba u toho Cube se dá předpokládat, že si udělá pěkně důsledný audit (procesy + kontrola jakosti) v té čínské fabrice, než od nich bude něco většího brát. Určitě to není nákup naslepo podle katalogu a pak čekám co bude. Tohle prověřování dodavatelů u velkých a zavedených firem je běžná věc.

                          0 0
                          • TJK  

                            +1

                            to beru jako samozrejmost.. bez toho se dnes asi zakazky snad ani nezadavaji.. a nebo max naky lowcost sebevrazi :-D

                            0 0
                    • Smazaný účet  

                      A tady máš ten článek, trvalo to asi pět vteřin ho najít. Tedy pokud umíš anglicky. http://www.bikeradar.com/…an-hq-42265/

                      0 0
                    • Mr.Duck  

                      Ale prosimte. Snad u kazdy factory tour co ctes na pinkbike pisou, jak si delaj QC ramu „in house“ tam, kde znacka sidli (USA treba), neni to nic neobvyklyho.

                      0 0
                • mr.antik  

                  třeba ibis to taky kontroluje v USA… Scot Nicol tam má takovej čep čouhající ze země, nasadí na to rám a stoupne si na něj. Viděl jsem to na internetu…

                  0 0
        • mirage  

          neboj se nic, cube jsou myslím němci, tak rám určitě nějaká ojebávka z číny nebude. nálepku si zespod určitě dej, kolo to nijak nehyzdí a proti odlétávajícím kamenum je to dobré.

          Kolik vážíš?

          0 0
          • zdenekk2  

            75kg, ma to na neco výrazný vliv (jaký)?

            0 0
            • mirage  

              75, tak mužeš být v klidu, nikde se to většinou nepíše, ale říká se že karbon je tak do 90kg. Já mám třeba Haibike sleek 29 a ten je dělaný na 120kg. Vím že kolega ho jezdí má 108 a žádný problém. Tak se toho neboj, nesmí to být nijak podezřele levné kolo, ale tak kolem těch 50-ti, by to už mělo být v poho. Karbonová doba už pokročila dost dál. Zatím

              0 0
              • raw 4  

                cube dle papírů má 110 kg.

                0 0
              • zdenekk2  

                je to loňský model: CUBE REACTION GTC PRO 27.5 2014, původní cena 40k, teď to mohu sehnat daleko lépe. 40k už mi přijde jako dost peněz a kvalita by tam být mohla…

                0 0
              • zdenekk2  

                je to loňský model: CUBE REACTION GTC PRO 27.5 2014, původní cena 40k, teď to mohu sehnat daleko lépe. 40k už mi přijde jako dost peněz a kvalita by tam být mohla…

                0 0
            • mirage  

              Díval jsem se na toto, za ty prachy bych řekl bomba. http://www.bezvakolo.cz/…-race-one-29

              mrkni na to.

              0 0
    • ememem1  

      ak mas za co kup si carbon, obzvlast ak je to ht.

      0 0
    • krosmen  

      …a jaký máte názor na scandium?

      0 0
      • Singlespeed  

        Cokoliv cyklistického jsem viděl z hliníkové slitiny obsahující scandium, bylo převelice lehké, ale po poměrně krátké době závodního nasazení beznadějně prdlo…

        0 0
        • jecnak  

          Mne teda prdnul po 5 letech zachazeni, ktere bych oznacil ke konci spis jako strasne. Dnes svareno a kdybych mezitim nekoupil levne jiny ram, jezdil bych na nem dal.

          0 0
      • TJK  

        jako singlespeed.. podle me scandium nebyl dobry krok a proto taky od nej vyrobci dost rychle upustili…

        0 0
        • potkan80  

          chci si koupit karbon ale tohle mě trochu odradilo

          https://www.bmcbike.cz/udrzba-karbonu/

          nebot v nasledujících měsicích budem rodiči a já pak chci kolo používat z vozítkem a sedačkou

          a v tomto pokynu píší že se nedoporučuje karbon používat se sedačkou a vozíkem teda tím jako zatežovat karbonový rám

          0 0
          • tromboonen  

            Máš trochu hokej v předložkách…

            Ano, dát sedačku, respektive ten hroznej základní modul na ni na karbonovej rám je debilita… teoreticky by to šlo, ale má to cca osmičky šrouby s metrickejma hlavama, každej jouda za to vezme 20 cm klíčem, co jako myslíš, že by měli výrobci říct… ta věc umí promáčknout i hlína trubku, podobně vykonzolovaná sedačka s malinko starším dítětem… jízda se sedačkou je stejně o ničem.

            S fakanama si stejně nezajezdíš dokud nejsou schopni jet sami (ani trailgator za moc nestojí, radši rovnou na gumicuk), řešení je starej ocelák, sedačka nebo chariot a nehrotit dokud jsou mini, pak pomalu po vlastní ose a gumicuk… ale pokud jde o vozejk, tak při rozumnym uchycení nic nehrozí, akorát top super duper kolo s vozejkem je stejně o ničem… ledaže by doma nebylo místo na ten extra ocelák, ale ten může kolikrát bydlet i v tom sklepě, není žádoucí…

            0 0
            • potkan80  

              aha zas chytrak co resi děti jako problém .. tak sem myslel celodenní jízdy šumava atd … a co máš proti detem to si demet co ho holky nechteji nebo blbecek co má slepí ,.. sory ale nasrala me ta tvoje haska fakani ,,, ty si byl taky fakan

              0 0
              • gerrard  

                To je o uhlu pohledu. Ja mam dve deti a nikdy jsem nemel potrebu je na necem nebo v necem ve spojeni s kolem vlacet. Potrebu vlect za sebou vozik s ditetem nechapu, ale respektuju. Ja bych si to kolo neuzil, to jsem radsi sel s kocarem pesky. Naopak me jako lidi s problemem pripadaji ti co maji deti a musi mermomoci delat to co pred tim. Ja jsem si mrnata pokazde uzil a upravil zivot podle toho, ze je doma mam. Jinak bych si na tahani koupil nejakou plecku, ktere nebudu mit strach ublizovat.

                0 0
              • tromboonen  

                Sorry voe, jsem v trochu jiný životní fázi :) Děti mám dvě, fakani v rodině používáme trochu s nadsázkou… nejsme tu snad na mimibazaru (i když Tvůj způsob používání i/y by se tam neztratil), pozdravuj mimíska :)

                Každopádně řešit karbonový kolo na ježdění se sedačkou je kravina, ale kdo chce kam…

                0 0
              • volyn  

                drzet dite 100km ve voziku, to bude problem. to se mu libit nebude. Ja jel v sedacce nejvic 70km s ditetem, jeli jsme opravdu cely den a po kazdych 25 km jsme hodinu a pul dovadeli na hristi, on mi mezitim pak vetsinou pospaval, ale standard byl max 40 km a uprostred hodka az dve hra na hristi. Decka sere byt pripoutany. Jako naplanovt si 100km sichtu po kopcich v buhvijakem pocasi nekde na sumave. Nevim nevim

                0 0
          • Lachtis  

            Ahoj, výrobce se musí nějak chránit proti případnému poškození rámu nesprávným používáním.

            Přeci jen tím upnutím, ať už je to třeba nosič kol, nebo ta sedačka, může dojít k poškození rámu. Velký tlak na jedno místo umocněn například přílišným utažením…

            Ale je to asi o štěstí/smůle… Spousta lidí tu jezdí karbony a přepravuje v standardních nosičích atd., což by se dle výrobců nemělo a funguje to. Spíš záleží na Tobě, zda jsi ochotný to riskovat. Já osobně mám taky karbon a od té doby jsem nosič nepoužil :-). Prostě mi to morál nedovolí, nicméně věřím, že bych to v klidu mohl dále vozit na nosiči, ale nějak se mi to nechce riskovat :-)

            0 0
            • volyn  

              na druohu stranu kdyz mi prdne ram a prijdu do kramu reklamovat, tak na otazku „byl v stresnim nosici“ bude jednoznacna odpoved „ano, tedy ne ! “

              0 0
              • McBlacky  

                většinou se to pozná, že to ruplo přetaženým nosičem, takže ti to zamítnou…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nehlede na fakt, ze slusny clovek by si v teto situaci* musel pripadat jako totalni *****.

                  *reklamuju kolo, ktere prasklo kvuli sedacky/voziku a tvrdim, ze nic takoveho se nestalo.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.