Tak to měla Jolanda smůlu a doufám, že se brzy uzdraví
Tak to měla Jolanda smůlu a doufám, že se brzy uzdraví
,–(
Tady info přímo od ní.
Neměla smůlu. Prostě to nedala. Tratě xco, takže i příprava na ně jsou už delší dobu mimo chápání průměrného jezdce (o sobě už vůbec nemluvim:-). Hlavně, že je šou. Čím víc zrakvenejch, tím lepší úroveň. Asi musí někdo umřít…
Tohle v jednom rozhovoru zminoval kulhec, ze uz je to obcas fakt pres caru. V tomhle ohledu chvalil rio. Ze to vypadalo na kameru dobre, ale pri tom to bylo ok a jetelny.
Myslim, ze horsi uz to nebude.
A na druhou stranu. Mame z toho aspon super kola, co jsou rychly, ale zaroven schopny dolekopcom:)
Tratě jsou jaký jsou a nikdo je nenutí je jezdit. Mohla zůstat u cyklokrosu.
Měla hold smůlu a snad se do Ria dá dokupy
Ria?
Upsss, ty rána :)
A Senna (na základě stejné logiky) mohl zůstat u motokár. Za mě už jsou současné umělé okruhy XC z velké části prostě „přes čáru“ a hlavně jejich podoba neodpovídá ani samotnému názvu disciplíny. XC není ani enduro ani BMX. Prostě vše pro diváka – sledovanost – prachy. To je bohužel „přirozený vývoj“.
Ano mohl. Každý sport nese svoje riziko a je na uvážení každého, zda ho podstoupí. Podle tvoji logiky nebudeme lézt po skalách, potápět se nebo skákat s padákem? Nebo budeme jezdit DH na XC trati? Nesmysl.
To co ji jmenoval, je ale konstatní, přirovnal bych to zhruba k tomu, jako kdybys začínal s CX a traťě se postupně proměnily v devadesátkové XC…
Jen nevidím důvod posílat jezdce XC (kteří si ten kopec musí vyjet za své a na čas) do podobných nebo stejných terénů ať už umělých či přírodních, které jejich enduro a DH kolegové jezdí se zcela jinou výbavou (kola, chrániče, přilby).
Souhlas, prijde mi, ze tady furt koluje predstava, ze XC nebo maraton musej byt ve sjezdech aspon jako enduro.
asi nemáš nejmenší představu jak vypadá xco a enduro/DH trať :D
a nevím co je špatného na tom že v XCO má být technika i do kopce i z kopce… za prvé nemusí jet dolů tak rychle a pokud na to prostě někdo nemá tak nebude vyhrávat… jsou tam jiní kteří to zvládají… může zkusit jinou disciplínu.. třeba silniční cyklistiku… ale tam taky jezdí z kopce dolů… a rychle…to znamená že je tam taky riziko… takže možná zwift??? nebo ten taky není dost bezpečný… :D
Mně neprijde spravny, když tu trať sjede normalne treba jen prvni 10 chlapu a zadna zenska. Na DH a enduru to s tim vybavenim daj „vsichni“. Některý trate jsou na hranici toho, aby si z toho nenadelali do kalhot.
můžeš mě navést (ideálně poslat odkazna video) kde uvidím že to projel jen prvních 10 chlapů a ani jedna ženská?? nějak jsem nic takového nepostřel… jo je pravda že jsem to letos moc nestíhal sledovat…
Moin saint anne treba, tam ty sjezdy jsou peknej brutal. Tam dost hnusne padaj i ti nejlepsi a dost mist se tam vodí.
Vsechny mozny rock garden, vcetne ty v novym meste – hnusne se tam zrani kazdej rok nekdo.
MSA samozrejme jezdi vetsina holek, stejne jako vsechny ostatni XC trate
Mno ono je to i o tom sjet to jednou či dvakrát a jet to X krát když jedeš hranu z kopce a do kopce
Pokud se kvůli náročnosti sjezdů musí vymýšlet chickenway a podobné objížďky i na světové úrovni, je to chyba.
Proč jako? Buď to riskneš a pošleš to, nebo to objedeš a ztratíš nějakou sekundu. Je na každém jak to zváží.
Rychlejší nebezpečnější a pomalejší bezpečnější stopy jsou snad ve všech cyklistických disciplínách od silnice přes cx, xc, enduro až po sjezd.
Na DH taky nic podobného není, aby ae náročné úseky objížděly, ale je to na míru té disciplíně. Tady už je to prostě za hranou.
Ale je, DH trať je v mnoha místech dost široká a vždycky tam je pomalejší stopa a riskantní rychlejší stopa.
Asi se špatně díváš na DH závody. Největší skoky a obtížné úseky ženské běžně objíždí.
Ne, nemám. Na kole jsem začal jezdit předevčírem a dnes to možná poprvé zkusím bez těch postranní koleček, pokud přijdu na to, jak se sundávají (možná se tu na to v nějakém vlákně zeptám).
Hele, chápu, že bez rizika to nejde (to snad vyjma šachu a klávesnicových pseudosportů platí pro každý sport), ale jde mi o jeho míru, která mi současného XC přijde už přehnaná.
ale napsals že jezdí an podobném terénu…
nehledě an to že padají prakticky vždy jen ti kteří se to snaží projet rychlej než to zvladají…třeba jak loni Jolanda na CX… nebo když padali v tom tokyu tak mi přišlo že to bylo vždy jen když se snažili o něco nad jejich síly.. jinak to zvládli projet předtím několikrát… třeba Prevotová to při tréninku zvládla projet několikrtá a spadla až při závodu…
A Tobě toto nepřipomíná DH? Ani trošku? Jistě, v DH najdeš extrémnější pasáže, ale jezdí se se zcela jinou výbavou.
Je to fuj. Já bych si dal na držku.
Ale lidi na to chtěj čumět, tak ty tratě tak stavěj. Jestli se to jmenuje XC nebo cokoli jiného, to je fuk. Lidi chtějí čumět na to, jak borci skáčou přes kameny a můžou se při tom hrozně vošklivě potlouct. Ano, o to jde, nikoho nezajímá, jak skupina bikerů žene přes pole. Ale že jde o riziko a že se můžou zabít, na to budou koukat. Kdyby tohle sebrali z XC, tak někdo udělá jinak pojmenovanou kateogorii a bude se to jezdit dál. A budou tam peníze, páčto to lidi chtějí. Ty závody se nejezdí pro závodníky, aby si mohli poměřovat kvalitu tréningu a genetických dispozic. Ty závody se jezdí, protože to někdo platí a ten někdo tím chce přilákat lidi, aby na tom vydělal. Každý závodník má volbu, když je to na něj moc, může jít do fabriky tahat bedny. Tam má bezpečnost práce a odborové příspěvky na rekreaci.
a nebo se v XCO poměřuje i technika (tu musíš taky trénovat a mít k ní geentické dispozice… nebo jak vysvětlíš DH závodníky???) která tam byla vždy… ale to co se před 25 lety jezdil jako DH sjedeš teď úplně v klidu i na XC kole…
No ale to jsem nijak nerozporoval.
Myslis, ze kdyby se obtiznost o neco upravila, ze najednou zasadne klesne sledovanost? Nerekl bych.
To já netuším, ale když se stavěj tratě takhle náročný, asi si od toho pořadatelé něco slibují. Jestli to je racionální nebo ne, to je jiná otázka.
Jenze oni i ti zavodnici si na tehle trasach libuji a chvali je, nejen poradatele. Kdyby to zavodniky nebavilo, tak se trasa zmeni.
Nenech se vysmát. Závodník je ten poslední, kdo by si mohl diktovat, co a na čem bude jezdit. Stejně tak si v prohlášení po závodě nemůže vyprávět, co by sám chtěl…
Přesně tak, závodník je standardní placená coura, která, pokud chce přijít do práce i zítra, musí držet hubu a krok… Což nic nemění na tom, že se konečně dá na XC koukat a né jenom usínat. A protože historie se opakuje, bude krve přibejvat z důvodu posouvání hranic atraktivity. První ročník Rampage byl také šíleně „malý“ oproti letošnímu roku, kdy to kvůli sledovanosti dorostlo do ruské rulety. A XC a všechny sporty čeká to samé.
„standardni placena coura“ – ale no tak hosi :-)
Me se nekdy tady z tech vyjadreni zda, ze vsichni profi sportovci jsou vlastne chudinky otroci, nebo co.
Otroci nejsou, ale nemuzou si rikat co chteji. Jednak by s nima mohl aktualni tym/sponzor zrusit spolupraci, za druhe by s nima nemusel chtit uzavrit spolupraci nekdo dalsi.
Zase bych to nepřeháněl. Jedna věc je říct, že kolo, na kterém jezdí, stojí za ho*no. Druhá věc je říct, že trasa závodu byla zbytečně nebezpečná. Podívej se kolik toho o tratích závodu negativně napovídají do médií třeba silničáři. A to nejen dopředu k parametrům trati, ale kolikrát i po dokončení etap atd.
No to je otazka kdo je v jake pozici. Nekdo si muze rikat co chce a dokonce mu za to sponzori treba i plati. Nekdy je to sponzorum jedno, nekdy zkratka neni. Je to proste klasicky smluvni vztah.
Ale tvrzeni, ze nemuzou kecat do vzhledu trati po ktere zavodi, mi prijde dost mimo. Vzdyt i ve F1 maji slova zavodniku hodne velkou vahu. A pokud se nekteremu neco nelibi, tak se to celkem resi. Taky ma kazdy zavodnik vzdycky moznost nezucastnit se nejakeho zavodu. To ze mu za neucast ovsem nikdo nezaplati, to mi prijde jako naprosto prirozene.
dyť hlavně ta komunita je tak malá, jezdí to pár lidí co se musej snad všichni znát
no nevim, jako malýho kluka jako díváka Grundig cupu na eurosportu mě i na tehdejším MTB bavily právě technické pasáže – sjezdy, skoky, překážky a prudký výjezdy, prostě cokoliv kde se „něco dělo“. Díky tomu možná jezdim bajky.
Kdo na to má, vyjede/sjede/skočí, kdo ne, má možnost objet nebo sejít pěšky ale zase to může nahnat jinde.
Komu se to nelíbí, může furt jezdit maratóny, gravely nebo silnci.
Z prespolniho behu by se mohl udelat neco jako ninja factor, ne?
Tyjo, já zapomněl, že přespolní běh vůbec někoho zajímá a že se vysílá v televizi v hlavním vysílacím čase a je na olympiádě, omlouvám se. Ale vlastně jo, protože je to uber nuda, vznikl z toho ninja faktor.
Přespolní běh je na olympiádě od roku 1912.
Jako součást moderního pětiboje :)
Ano, součást reliktu minulosti/vojenského výcviku, ale samostatná disciplína ne, protože by na to nikdo nekoukal. Nebo je to tak úspěšné a žádané, že to je důvod, proč to není samostatná disciplína?
A když na to koukám na wiki, tak to byl dokonce takový trhák, že od roku 2009 museli dát do běhu střelbu, aby se to aspoň nějak ozvláštnilo…
Proč ty přespolní běhy naprosto v účasti válcují různé Spartan race a podobně? Protože je pak u piva lepší rozebírat „ty vole, pamatuješ ten hustý úsek, jak jsem běželi 10 kilometrů po tom poli a pak přišla mírná zatáčka doleva“, nebo se lépe vzpomíná a diskutuje nad tématem, kde se něco děje, je to vzrušující pro závodníka a i pro diváka?
To nikdo nerozporuje. Proc se teda neudela nova disciplina, misto kurveni stare? Z prespolniho behu se take nestal ninja factor, tak proc to delat z MTB XC?
Protože to stále je MTB XC, horská cyklistika je mladý sport, pořád se rychle vyvíjí technika a disciplíny si stále hledají své místo. Kdo chce méně techniky, může jezdit XCM.
Profi XC závody se pořádají kvůli sledovanosti, Cyklokros se pro větší atraktivitu jezdí ve sračkách, XC se zkrátilo, zintenzivnělo a přibylo techniky, na staré XC nebo XCM se nedalo/nedá koukat, byla to nuda, profi sport je placený z reklamy a reklama potřebuje diváky, to je vše.
Cyklokros se jezdi v blate, protoze je to puvodni zimni doplnek k silnicni cyklistice, stejne tak jak zimni drahove sestidenni. Takze tam jezdi v blate, protoze to blato v zime je a ne proto, ze by meli pocit, ze je to super napad. Jak te ma pak clovek vnimat, kdyz tady pises takove nepresnosti.
Ano, ale je to tim divácky atraktivní. Jsou zajebaní, klouže to, padá se.
Kdyby se to tam jezdilo na stejných místech v létě za sucha, asi by to tak sledované nebylo.
práve se mi líbí cyklokross když je tam sucho, že by mi bahno nějak vadilo, ale oni si prostě počasí nevybírají, jedou za každého počasí. Rád se dívam jak závodí a né se tam válejí po zemi a jsou jak hovada špinaví. vubec na tom nevidím nic atraktivního co by diváky víc přitahovalo.
Tak to mas ale opacny pohled na vec ;) …
CX hobby jsem zkousel a bavilo me prave na tom to bahno ;)…
A když bláto v zimě není, tak ty tratě stejně kropí vodou, je to běžné, takže žádnou nepřesnost novas nenapsal
Prosimte, ktera cyklokrosova trat v CR se kropi krome plochodrazniho okruhu ve Slanem?
A budeš to jezdit na 20 let starých kolech?
Kolo, na kterem aktualne najezdim nejvice km/hodin, je z roku 1996 (ram). Takze ano, klidne :-).
Jo a to je presne ono. Proc zvedat obtiznost na ukor bezpecnosti? Opravdu vsechno co je narocne musi byt nebezpecne? Mam pocit, ze tady spousta lidi ma rovnitko, kdyz to neni nebezpecne, tak to neni narocne. Ja chci pri XCO videt narocnost, ale nechci videt krev a pasaze, kde kdyz se nekdo vynda, tak se rozstipe a mam pul sezony v tahu.
Ale to se vylučuje. Náročnost, bez nebezpečí. Já zase nesnáším ty „umělé“ náročnosti téměř bez možnosti rizika. Co na tom pak má člověka bavit a kde je pak ta náročnost? Nevím, teď mě napadá lezení na skále. Lezu na laně, jsem relativně v bezpečí a stejně, když blbě odskočím, nebo uklouznu, tak než mě to lano zasekne, tak se stejně můžu omlátit o skálu a v tom to je. Budu řešit, ještě ten chyt ještě dám, nebo už spadnu, budu řešit, jak nespadnout, jak si rozložit síly a tak, protože jsem tu skálu už hobloval tolikrát, že to chci minimalizovat. Ale v momentě, kdy budu mít jistotu, že se skály při pádu nedotknu, tak je to nuda. Co mě na tom pak má bavit? To že vím, že se mi na beton nic nestane? Tak to je fááááákt odvaz. Přemýšlím, kolik z nás by bavil sjezd, enduro, bikros, rally, cokoli, kdyby věděl, že možnost rizika je téměř nulová.
Tak mne bavi to zavodeni. Kdyz chci videt krev, tak si pustim MMA. Mne u zavodeni staci videt, ze nekdo chytne 10s, kdyz udela chybu.
Hele ono když se někdo rozštípe tak je docela o náhodě jak skončí. Pád ve velké rychlosti na jednoduchém sjezdu může dopadnout daleko hůř než pád v technice a menší rychlosti, kde se jezdec maximálně soustředí a je tak nějak připraven vystupovat. Navíc jsem si nevšiml, že by takových krvavých pádů s vážnými následky bylo hodně, v tomhle je pomalu nebezpečnější i ta silnice, tam leží někdo každou chvíli a jsou to dost vážné pády, přitom je to x metrů široká silnice nebo zpevněná cesta.
Můžeš koukat na cyklokros, tam když se někdo vyndá tak si většinou jenom lehne do bahna.
Vidis ten cyklokros je fajn priklad. Tam kdyz sebou nekdo mlaskne, tak to uz musi byt, aby mu neco bylo, ale z hlediska zavodu chyti jasnou ztratu. Ale asi to nema cenu se v tom pitvat. Nekdo rad zavody kvuli zavodum a nekdo kvuli nebezpeci co zavodnici podstupuji.
Ano ale kdyby se mělo v mtb xc jezdit jako v cyklokrosu, můžou to rovnou zrušit a nechat jenom cx, že.
Horská kola se vyvíjí, i před lety v dobách 26" bylo na tratích dost vyzývavých pasáží, ale dnešní kola těmito úseky projedou snadno a tak se udělaly nové tratě těžší, to je celé.
Ja si porad myslim, ze ti kritici narocnejsiho XC, proste jako XC povazuji CX na MTB kolech.
Ono vlastne kdyz si to clovek napise, tak ty zkratky (XC vs. CX) jsou temer stejne no :-)
Ale ja uz o tomhle tematu budu radeji mlcet. Stejne jenom teoretizuju, tak at radeji pisou ti co to jezdi, nebo se nejak kolem XC zavodu nejak motaji.
Ano, stejný lidi, jako můj kolega v práci, co po odpolednech prodává na vesnici/mini městě kola. Jednopřevodníky jsou k ničemu, karbonové rámy nemají žádnou spolehlivost a sjezd je pro trouby co nedokáží ocenit krásu ježdění po krajině na trekovém kole…
Jo taky to tak vnímám a je to vidět i na myšlení velké části lidí – CX na MTB kole.
Proto XC doteď vypadalo tak jak vypadalo.
Jen tak pro zajimavost, vis co znamena zraktka XC a jaky je cesky preklad :-)? Odpovida to soucasnym tratim s umelejma prekazkama? To je to co mne vadi.
Myslím, že sami závodníci to berou pragmaticky tak, že aby se tím mohli živit, musí na tu jejich show někdo koukat. Každý sport chce sledovanost na úkor toho dalšího. Tobě to sice vadí, ale sledovanost to v téhle formě má, takže to asi bude cesta správným směrem. Jestli je správné, aby se každý sport podřizoval tvrdě diktátu televizních práv a obecně mediálního trhu, je téma samo pro sebe.
To už je věc výběru lokality, třeba v Mount Saint Anne jsou nejtěžší skalnatý úseky přírodní.
XC bylo odjakživa (co já pamatuju) okruhový, možná okruhů bylo trošku méně a byly delší… čili žádné crossountry to nebylo. Akorát se to z horských středisek přestěhovalo víc k městům, tím pádem se nějaké překážky musely postavit.
Obávám se, že to co píšeš by XC umrtvilo stejně, jako je mrtvej cyklokros. Mě osobně se CX velmi líbí, ale celosvětově je absolutně nepodstatný. Sice lpí na svých tradicích, ale nikdo na to nekouká, krom Belgie na to nikdo nechodí, není to olympijský sport. Je to prostě zábava pro pár podivínů. A pár podivných fanoušků. Buďme rádi, že XC má nějaký vývoj. Byť teda ten drop v Tokyu už vypadá trochu přes čáru.
PS: tento příspěvek není hejt cyklokrosu
:) Cyklokrosu neprospiva nadvlada Belgicanu, ale mrtvim sportem bez sledovanosti bych to rozhodne nenazval. Mrkni na zaznam z lonskeho Tabora kolik tam bylo lidi kolem trati a kolik to videlo lidi v TV. Pro TV je to super format s dobrym planovanim casu. MTB XCO se pokokusi TV formatem cyklokrosu hodne priblizit.
A jaký je český překlad ? Je to zkratka původního Cross Country – jízda napříč krajinou. Jízda cestou – necestou ?
Proč si to vysvětluješ tak, že by se napříč krajinou mělo jezdit jen po šotolinách ? – od toho je CX.
Vždyť jak se tu psalo výše, tak silnice jako taková je mnohem nebezpečnější než XC které se jezdilo doteď.
Bavíme se o MTB – MOUNTAIN Bike. To pro mne znamená jízda terénem.
Jedna věc je samozřejmě umělost překážek na některých současných XCO ( což je hnus a mě by na tom vůbec nebavilo jezdit – je to jako křeček v kleci ) a úplně druhá věc je jejich obtížnost.
Taky jsem za aby se jezdili přírodní ale těžký tratě – prostě „kanadské XC“ :-)
Ano, jizda pres krajnu, at je jakakoliv. Jak jsem psal, vadi mne umele prekazky. Kazdopadne drive se zavodni XC blizilo tomu puvodnimu vyznamu, tj. jizda krajnou, jak to provozuje vetsina. To uz ted neplati a posunulo se to k jezdeni v bikeparku na umelych prekazkach.
No problém je v tom že to chápeš jako jízdu krajinou po českých polňačkách. Asi to bude jiná jízda krajinou kanadskou divočinou a jiná jízda krajinou třeba v alpských zemích …
Ale stejně nechápu proč tu naříkáte – však vám ty polňačky a lesní cesty nikdo nebere. Vždyť to jezdi dál. Stejně tu svěťák nikdo z vás nejezdí …
Myslim, ze pises blbosti nebo si myslis, ze puvodni XC se inspirovalo ceskou krajnou?
Původní XC se inspirovalo tím co na tehdejších kolech šlo jezdit. Dnešní DH se taky původnímu DH moc nepodobá.
Otazka je, zda by se z toho nemela udelat nova disciplina :-).
Tak DH se posunulo až tak, že už to moc hobíků nejezdí a jedou spíš na enduro. Pokud XC chce zůstat otevřeným sportem nejenom pro elitu, nemělo by se to s obtížností a především nebezpečím přehánět.
Zvláštní analogie. Jako kdyby silničáři jezdili denně etapy tdf třeba. Dyť ty hobby závody nemusí nutně vypadat jako wc.
A hlavně tam je trend často opačný, cyklistika moderní, pořadatelé chtějí co nejvíce lidí, nějaké obtížnější úseky z hobby xc závodních tratí mizí.
Hobby úroveň nemá s profi závodem moc společnýho.
Víš proč tak masově roste popularita endura ? Právě proto že strašně moc lidí nebaví jezdit silničářské závod kde se nic neděje na MTB – a u XCO ještě k tomu pořád dokolečka jak křeček v kleci. A pokud tady někdo píše že enduro se jezdí proto že se nechce šlapat do kopce, tak neví o čem mluví …
to bylo na jontiho … nejde editovat
Na to je snadne vysvetleni. Na Enduru si zazavodis i kdyz nemas zasadni fyzicku, staci ti technika. Kdyz nemas fyzicku a mas jenom techniku, tak na XCO na urovni nema smysl lezt, protoze te po par kolech stahnou dolu. Takze enduro je urcite masovejsi nez XCO.
Na enduro je docela potreba i ta fyzicka. Ono nastoupat ve full gearu (velka helma, chranice, pripadne paterak atd.) nejakych 1500m vyskovych za zavod neni uplne snadne a zavodit na urovni s tim ze startujes uplne vyflusanej z vyjezdu a tak tak udychas sjezd taky moc nejde.
Ale je to pro kohokoliv zabavnejsi nez hobby xc kde 90% zavodu sedis jak pecka a slapes po asfaltu nebo siroke polni/lesni ceste s pumpou az v krku.
To bych nechal na kazdem, nech si jezdi co ho vic bavi. Kazda ta disciplina ma neco do sebe a kazda ma jine predpoklady pro uspech a to je fajn.
novas752: můžeš pls napsat, v jakém enduro závodě nastoupáš 1500 vm? Netrollím, nemám v tomhle přehled a fakt mě to zajímá.
Třeba enduroserie Špičák, Race kategorie.
V čr legálně nikde, na slovensku něco bylo, obecně téch 1500 už je na enduro hobiky fakt dost.
Edit… Sušice taky.
Dík. Nějak si nedovedu představit, jet takové převýšení s integrálkou, chráničema atd…
Tak jede se fakt pomalu… někdo helmy prohazuje, někdo si ji sundá a někdo má oddělávací bradu.
Pomalu.. tak je to pořád závod, né?
Čas mimo RZ neni měřený, pouze je nějaký časový limit a pak jsou penalizace do měřeného času nebo DNF.
Tak ono na transferech mít helmu nemusíš, integrálku má většina připnutou na batohu, nebo aspoň sundaný brady když maj 2v1. Chrániče stažený na kotníky nebo taky na batohu. Snažíš se jet na pohodu, ale abys stíhal limit závodu a zároveň si před startem RZ stihl připravit a malinko odfrknout nebo řešit technickej problém, ale i tak z tebe leje jak z prasete a jedeš pomalu. A dolu pod kopec sjedeš rozšlehanej jak nevim co a hurá znova nahoru. :) Limit závodu je okolo 4 hodin, čistého času v RZ máš okolo 30–40min.
Občas tam jsou úseky který do kopce fakt jet moc nejdou a prostě se to pár set metrů tlačí. Prostě fajn den na kolech. :)
Tuhle sezonu bude průjezdová časomíra, to bude fajn zlepšení.
To mi nezní úplně jako reklama na legraci.:-)
Je to super, zkus si to. :)
Asi mame oba rozdilny vnimani, co je to fyzička. Teda předem říkám, ze si nemyslim, ze na enduro neni potreba, stejne jako na DH, jen zalezi jestli s kym se porovnavam. Typkove co jezdi enduro a DH na top urovni maj najezdeny velky objemy km i mimo teren.
Na druhou stranu, porovnavat fyzicku „abys na tom enduru ten kopec stihnul vydrit do limitu“ a v zavodnim peklu na XCO nebo XCM, to je asi trochu jinej level fyzicky, ne?
Porovnavas tatky na enduru s zavodnikma na xco/xcm…tech tatku na xc je taky tuna co proste jedou aby to ujeli…a zavodniku co nechaji plice na trati v enduru je hodne, jezdim oboje a po rz na en jsem zadejchanej zdaleka vic nez na xc a po celem zavode jsem slusne unavenej pze to je slapani az az…xc jedes bomby ale zase je to relativne kratky, …maraton nejedes bomby ale zase je to dlouhy a vsechno bude bolet
Nemuzu souhlasit. Ono nastoupat to s plnou polni lwhky neni. A ten sjezd taky zadny labuzo. Jed to full gas pak si dej nejakou rovinu v plny palbe a pak jed pod plnou tepovkou techniku. A to u nas jsou enduro zavody mensi nez na ews
Nikdo netvrdi, ze to je lehke. Ale pokud zustaneme v ceskem rybniku, tak lidi co jezdi CP XCO v klidu objedou Enduro zavod. Kolik specialistu enduro by dokoncilo XCO zavod.
Objedou to v pohode, ale jen objedou. Je to proste neco jineho. XCckar ma zase velmi brzo zaklopku ve vyssich rychlostech.
Na enduro není potřeba fyzička ? Co moudrého nám sem ještě napíšeš ? :-)
S tebou asi prestanu komunikovat, ty neumis cist a pak tu misto diskuse hazes porad nejake vykriky co sem nenapsal.
Já třeba fyzičku nemám, na jakýmkoliv místním XC závodě na 25km bych chcípnul na posledním místě. Ale enudro závody objednu celkem napohodu.
Samozřejmě nějaká ta vytrvalost aby člověj nějak uplazil 30km tam být musí.
Dosly argumenty, ze tu nekoho obvinujes z narikani? Diskuse je o tom, jestli uz to neni moc mimo to co chapeme pod pojmem XCO. A evidentne se neshodneme. Cas ukaze, jak bude disciplina pokracovat.
Nevím proč by mi měly dojít argumenty. Nebude to spíš naopak ? Já tu celou dobu „nediskutuji“ že to je moc a že vám berou vaši disciplínu a že se bojíte a že to je o šlapání do kopce … Vždyť si to tu přečti. Navíc tě to nikdo nenutí jezdit – svěťák nejezdíš tak co ? Nebo myslíš že tak začnou vypadat letošní KPŽ ?
Hodim to treba pod Tebe.
Vubec mi nevadi, ze se XC technicky posunulo. Proc ne, posunula se i technika, jezdci. Pokud je zavodni trat spravedliva, tak OK. Co mi ale vadi, tak umele vyskladane prekazky (trate) – XC opravdu vnimam jako „cross country“. Cili staveni trate na louce za mestem a depa mi jsou proti srsti, byt chapu, ze tymy chteji zazemi a nechteji, aby o jejich zavodnikovi obcas rozhodovala nahoda. Pro me to tim urcite kouzlo ztratilo.
Jeste bych pridal, ze pred par lety neexistovalo zadne depo a zavodnik si musel vse opravit sam a vest si vse pro opravu sam. To je podle me take skoda, ze se to zrusilo.
Presne.
Porad nekam utikas. Ja nerikam, at to neni narocne, ale jen to, ze az tam spadnes, at se zbytecne nezrakvis.
No a jak by si to zajistil? Všechny těžší pasáže totálně obložil žíněnkama, nebo jak?
Technická náročnost je vždycky spojena s větším nebezpečím ztráty kontroly a nepříjemného pádu. A řekl bych, že jim asi nikdo nezakazuje vzít si třeba chrániče na kolena a lokty, pokud se jim trať zdá přes čáru. Ale nikoho jsem tak neviděl, takže z jejich pohledu asi ok, těžké ale zábavné.
Tak… na trenincich obcas ty chranice zahlidnu:)
No mohlo by to zustat jak to ted je:)
Tak se podivej na silnici co se děje za masakry. Často ani ne vlastní vinou.
Nakonec se jeste zjisti, ze cim lehci disciplina, tim horsi zraneni :-)
Btw. – neni nejaky seznam zraneni v DH? Ze by se to zkusilo nejak porovnat s XC, silnici a tak :D
To nevím, ale mé životní zkušenosti říkají, že vyhozené koleno-blbnutí na obrubníku na trialu, vyhozené rameno-metrový „skok“, zlomený kotník-jedeme jenom na pivo ne? A za cca 13 sezon poháru ve sjezdu ani ň vyjma naraženin a tak.
Tak a je to tady :-)
Takze eted se ty tezke a „nebezpecne“ trati delaji prave pro bezpecnost jezdcu! :D
kdybys to XC trosku vic sledoval, tak bys vedel ze meles protoze hromada z nich v minulosti trate komentovala a to ne vzdy lichotive
Extrém z XC si porovnávej s extrémem v DH. Navíc tady to každý může sjet po schodech, skákat to nemusí.
Si me predbehl.
mno připadá mi to spíš jak nové město… taky se velice říká že je to težké, pak si kolem toho člověk projde (božul sem si to ještě neprojel…) a vidí jak je to nacyshtané hezky ty šutry a všechno navazje… a úplně to zhodí to že když jedeš KPŽ (nebo něco podobného) tak je tam program kde tě provede instruktor po trati ukáže jak to máš projet… byl tam kamarád s HT kolem prakticky bez vidlice (jako jo je tam, ale spíš jako těžítko) bez nášlpaů s takovíma těma úplně obyč pedálama… 8cm dlohýma rohama… rok tam 2007 (asi máš zhruba úředstavu) techniku má úplně strašnou a celkem se bojí a všechno tam projel (ukozavol mi i videa…) tak to mě utrvdilo v tom že to není těžké… že tam padají jen lidi co se to snaží projet rychlej než na co mají…
jediné s čím jakž takž souhlasím je když ta trať nění nachystaná na to že může pršet a pak to klouže… tak jak měli loni nebo předloni ty dřevěné mostky, nebo když mají odkloněnou kořenovou pasáž… to je blbé…
a abych odpověděl na tvou otázku… jediné čím mi to připomíná DH je to že jedou v lese… :D jako to že tam mají drop z mostku s pěkným dopadem… nebo že dam mají rockgarden (která je mimo jiné celkem hezky vyskládaná… akorát se prostě musíš držet ve stopě… což znamená že nesmíš přecenit své schopnosti a nejet moc rychle… pak to projedou snad všichni…
Tak to pak meni situaci, kdyz to tvuj kamos bez techniky projel a videl si to na videu. Uplne vidim jak tvuj kamos bez techniky v klidu projel vertical drop aniz by si nadelal do kalhot a nevylitlo mu to az na zada.
a na něm je jako težkého co??? je to takové to místo jak sjedeš cca 0,75 výškového metru přes dva tři sutry které jsou vyhlazené a hezky na sebe navazují a nemá tě tam nemá vůbec co překvapit?? :D
a neříkám že se mu u toho nevyplavil adrenalin a nedrofin… to na poho jsem myslel tak že u toho nespadl, neměl krizovku, nemusel nikde zastavit, z ničeho nokde nesjel…
Classic bikeforum
Vždyť má pravdu. Je to kláda a za ní pár kamenů – není na tom nic těžkého. Takové věci jezdí s prstem v nose i moje žena, která měla kolo vždy jen jako nutné zlo na soustředěních u volejbalu.
Tim ale neříkám co má nebo nemá v XC závodech být. To at si rozhoduje UCI.
Je vidět, že je období pohádek…
To skončilo včera. Dnes je zpět opět realita…
Zrovna ty jsi těch vypravěčů král..
Vánoční deprese není nic neobvyklého. Svěř se někomu, uleví se ti.
Nerozumím řeči tvého kmene.
Prosim, nekdy vemte ty kamarady a manzelky a ukazte mi jak jezdej ty pohody. Uznavam, ze vertical drop je hlavne o hlave, ale vetsina lidi by se na tom zesrala.
Ta rock garden je takova urovnana pohoda, ze se na ni rozmrdal i kulhec v dobe kdy jezdil top 10.
Máš pravdu. Ten vertical drop jsme trénovali s naším cykloklubem a není to teda žádná pohoda. Nakonec to sjížděly i některé větší děti, ale nejdřív to trenovaly s dopomocí. Pak tam profičel nějaký místní biker pěkně rychle a vypadalo to jako nic. Jenže to měl najeté. Když to jedeš poprvé, tak docela adrenalín.
Prosím-tě nepiš, že to sjeli i děti. Modré slunko to pak těžce nese.
Až na to, že on píše něco trošku jiného, než ty, blbounku.
Klidek panove, dejte si cukrovi na uklidneni, jinak to tu zacnu blokovat.
Dle libosti, je mi to fuk.
problém to v zásadě není, akorát tam není poradně vidět.. poprvé jsem to jel taky natrikrat, pak už úplná pohoda
Hlavně dole jsou šutry, takže při chybě jde člověk do tvrdého
Tak zas je to o tom, že TOP jezdci to nejezdí stylem „sjedu to pane Lorenc“ ale že zkouší nejrychlejší možnosti co to snese.
Což se může stát uplně běžně i hladké šotolinové zatáčce…
No jo, na silnici watty jako Wiggo, v terénu lítá jako Nino a z kopce jako Danny Hart. Zajímavé že v Top 10 máme v XC jenom Cinka, když je tu takových talentů.
:)
Všechny ty obrázky jsou přímo pro mě :-)
Viděl jsi alespoň jednou Vertical drop? Tam je výškový rozdíl minimálně 2m, sice to jenom sjedeš a ne skočíš, ale i tak to úplně v pohodě není. Jinak trať v Novém Městě je suverénně nejlepší co jsem kdy jel. Nicméně to co se objevilo na trati v Sainte Anne a v Tokiu (skoky, nebo dropy o 2m dolů) už je za hranou XC. Ani ty kola na to nejsou dělaný.
Ja nad vertical dropem nedokázal nezabrzdit jak vidim že za okrajem nic neni tak vemu za brzdy
prosím tě když jsi tam nejel tak mlč.
To jsi zase ty, ten ublafaný týpek, mistr světa?
Kdyby jenom mistr.
A teda jako šel jsi kolem trati světového poháru jo? Nebo sis to jenom prošel kolem toho, co je tam značeno? Trať světáku se totiž běžně nejezdí a těžké úseky jsou schované v lese. A už určitě se nejezdí v rámci seriálu KPŽ.
Ono se v ramci kpż nejede ze svetaku vubec nic krome zavadeciho kola a cilove rovinky. Jen tam poradatele, aby zabavili děti a lidi co jeli fitness, protahuji nejakou casti trati.
jo jenom jsem tama šel, a když si vezmeš že běžně chodím i kolem toho co jezdím ve svém okolí… tak to nebylo teda nic horšího… a jo je to v lese, ale normálně k tomu dojdeš… aspoň jsem si nevšiml že by to bylo nějka oplocené…
Není to oplocené. Já tam ještě nebyl, ale kámoš co jezdí XC i EN a nejezdí nijak špatně říkal, že by na XC byl asi hodně zesratý. :-D A teď když si vezmeš, že jedeš na krev takové 6. kolo, tak už je to asi celkem záhul, a chybička se může stát hned. Rozhodně to není žádný med a osobně si taky myslím, že už jsou ty tratě hodně na hraně. Ono za sucha ještě celkem ok, ale když se pak člověk podívá, jak s tím hlavně baby zápasí po dešti, a že některé sjezdy dají tak 4 a zbytek to snáší. Nevím no, jestli je tohle úplně cíl XC závodů. :-)
já neříkám že je pro ně v jejich rychlosti lehké, jen obhajuju to že je to jetelné…
a jo podlě mě to je přesně o tom vědět kde má každý tu svou hranu, kdy by měl spomalit, vědět že nemá riskovat… ale když tohle prostě nezvládne tak vidíš lidi padat i na sliničních závodech…
a to stím deštěm už jsem psal… najít optimální variantu aby to bylo za deště jetelné ale za sucha ještě zábavné… třeba v té St. Anne měli podle toho videa mokro… kdyby to bylo za sucha tak by to vypadalo podstatně jinak… zas na druhous tzranu dost lidí tam padalo protože jim klouzali pláště.. měli si obut něco jiného za cenu vyššího odporu… to je prostě těžko…
To je o úhlu pohledu na tu disciplínu. Někdo tam chce vidět především techniku (protože to je to, co ho na biku baví), někdo (bulvár a většinový divák beze vztahu ke konkrétnímu sportu) chce pády a krev. Já jsem měl rád XC jako disciplínu, která byla především o výkonu a jízdě v přírodním terénu řekněme obtížnosti „chodec nemusí po čtyřech“ a mrzí mě, když se TOP ženská zrakví na začátku sezóny, ale nic s tím nenadělám. Jezdí se to pro prachy, ne pro mně.
A ví vůbec někdo kde se smotala a na jakém kole to bylo?
https://www.cyclingnews.com/…th-carolina/
Někde v Severní Karolíně. Kolo bylo zjevně Trek, konkrétní typ ale nepíšou. Asi ten novej supercaliber, ne?
Mohl, nemusel, těžko říct.
Nicméně je zajímavé, že se píše o rychlé zatáčce kterou jela poprvé a tady se mohutně řeší většinou pomalejší technické úseky které mají závodnící dobře projeté…
No tak jako naznačuje Nowas, mohla vyletět z úplně banální zatáčky. Jenom to jednoduše podcenila a nezvládla. Na kole plno z nás sjede věci kde se velice obtížně dá pohybovat pěšky a pak na jednom schůdku před domem se může kdokoliv zrakvit na několik měsíců.
Hehe, no já sice nejsem žádný takový borec. Ale za posledních X let jsem se rozbil jen tuhle před barákem. Končil jsem švih a pod ostrým úhlem najel na vjezd ke vratům. Jak to bylo pod úhlem, přední kolo se svezlo po hraně a už jsem ležel. V podstatě v nulové rychlosti, ale obě ruce naražený, jak jsem se snažil zachránit dopad, koleno taky bolavý. No a sousedka měla z legrace letní vánoce, jak jsem zůstal upnutý v pedálech.
Natažený = ještě dobrý ;). Já většinou na naprostý banalitě končím se zlomeninou či utrženým svalem / úponem :/…
Někde tady https://www.singletracks.com/…onal-forest/
jo, já tam chci vidět vše co se na kole dělá… jede dřina do kopce (se stravou nebo kamarádama co to dá) a pak něco těžkého dolů… a zrovna u ní tak jak psali dole to nemusí mít vůbec nic společného s XC…
Vymyšlená hovadina. Bez techniky nikdo rock'n'roll na 2007 XC kole nedá. Tam musíš sakra pracovat s těžištěm… Tam absolutně neplatí zůstat v uprostřed a nechat kolo jet. Většina pádů je zapíchnutí na předek a přes řidítka…
Takhle ale opravdu v mnohých částech světa vypadá běžné xc (nezávodní). A jezdí se to normálně.
Podle mě spíše tady v čr je na xc zkreslený pohled – nejlépe jet po lesní/polní cestě a občas asfalt. Ale to je spíše gravel.
Souhlas. Tady se z padu, o kterém se moc neví, píše, ze aktuální XC je moc.
Letos jsem byl v Arose a XC okruh mi přišel hodně těžký a taky asi proto nejezdime XC WC. Na normálním trailu to kolem me prosvistela parta mladých kluků na pevnakach. Technika a kondice úplně jinde. Tak je to správně. Sport s vývojem. Stejne jako kdyby si srovnával XC a DH z 80. Let.
Tak ono je to v ČR fakt špatnou technikou jízdy obecně. Ve Francii, Itálii běžně potkávám v bikeparku týpky na XC co fakt letí a dávají hrozně.
Ale zas by třeba nedali nějaký triálkování v českym raji…
To bych neřekl. Ty lidi mají mega kopce za barákem a je to pro ně prostě normální. Důchodci, maminy, děti, prostě všechny kategorie jezdí a nebojí se toho.
presne kvuli takovymto vrazdam jezdim jen maratony a zadne okruhy. Vim,ze kdyz se objevi nejaky nesmyslny sjezd, tak ho snesu a priste ho ponesu zase az za rok :)
vsak nikdo ti nebrani to snest i na okruhu :)
Po seste uz to nudi
pamatuju si ze jsem jel xc na zlicine kdyz jsem byl jeste technicka lama a byla tam sekce co jsem se ji bal strasne, tak sjem jezdil B nebo snad i C lajnu, az v pulce zavodu jsem to tam proste zatocil a slo to jak pomasle a nic se chodit nemuselo, obcas ten zavod te posune
a když se v 90 letech začal měnit DH tak jsi byl stejného názoru??? já jen že s modením XC kolem by jsi to projel s prstem v nose… já jen že pokud by se neposouvala náročnost proto že se někdo zranil tak by se ani v tom lese nezačalo jezdit…
A ještě od nich čekat, že to proletí stejně rychle..
No myslím, že ona ráda blbne ve sjezdech, protože jí to prostě baví, než že by to byla nutná příprava na XC. Bohužel udělala chybu..
No hlavně na tom kole opravdu umí. To že spadla, to se prostě stane. I když by se to říkat nemělo, tak to k tomu sportu občas patří.
Jasně. Jen jsem tim chtěl říct, že ona na trailech i sjezďáku tráví spoustu času ne v rámci nutný přípravy, ale jen v rámci zábavy. Nepochybně i pod vlivem přítele.
Jinak souhlasím s tím, že se XC tratě často posouvají do nesmyslu. Ale nemyslím, že to má nějakou přímou souvislost s tímhle pádem Jolandy.
Doufám, že se brzy uzdraví. Na OH mi bude v bojích o čelo chybět.
Ale dyť na oh už bude ne?
Myslíš, že bude ve vrcholné formě, když teď vypadne na několik měsíců z klíčové fáze tréninku?
Přeji Jolandě brzké uzdravení a rychlý návrat zpět …
Narocnost trate…dyt sama rika, ze to tam neznala a naletela moc rychle do zatacky. Proste chyba. Ty trate nejsou narocne ze dne na den a kdyz se tlaci na pilu, obcas se zub ulomi…
Tak co se týče pádu, tam není o čem. Nebylo to ani v závodě. Prostě to přehnala a stala se chyba. Naštěstí to asi dobře dopadlo, akorát bude delší dobu mimo závody no.
Musela to byt velka rychlost, kdyz ma takova vnitrni zraneni. Mela sterti v nestesti. Mohla vykrvacet nebo o tu slezinu prijit. To ze nemuze par tydnu zavodit je asi ten nejsmensi problem aktualne.
Pár týdnů… Jsem si v létě nakrupl pár žeber a bolí mě to ještě teď
Vsadím se že v lednu bude na kole
Tak to určitě, ale někdy to nemusí být ani extra rychlost, ale stačí se blbě trefit. A když to narvala někde do klád, tak to je hned.
Četl sem že vyletěla ze zatáčky a dobu padala ze srázu. Proto asi taková četná zranění. Nějaká ženská ji pak vytáhla z lesa.
Byly tam vyskládaný klády s nahrubo ořezanými větvemi, které trčely z těch kmenů. Do toho vletěla.
Ale nemusela, když blbě trefíš klacek tak stačí bohatě 15km/h a slezina to nemusí vydržet, není zrovna stavěná na to že do ní rejpeš klackem
To je hroznýho křiku když se elsťáci mají naučit trochu techniky …
Nechápu proč tu někdo brečí nad obtížností švětového poháru XCO. Zaprvé to jezdí profící kteří na kole sedí furt a mají to mít v ruce včetně techniky která k MTB patří. Zadruhé – to že na kole nechtějí používat adekvátní vybavení je jen jejich věc ( např. teleskopickou sedlovku, odpovídající gumy, popř. ochranu těla ).
Konečně to připomíná horský kola a ne závod silničářů v prachu.
A Jolanda se zranila na normálním trailu – ne na závodě. Navíc píše v high speed, takže nepředpokládám že se to stalo v nějaké brutální rockgarden. To je věc která se může stát komukoliv kdekoliv. Nemá to nic společného s obtížností tratí na XCO.
I mne kterého doteď XCO vůbec nezajímalo tak jsem pár svěťáků viděl a konečně se tam něco dělo mimo toho že si pár chlapů v lycře čumí na zadek.
Běž se zase dívat radši na pohádky..
Ty se radši nauč jezdit a nepiš sem komenty na úrovni pubescenta :-)
V Brně máš přístupnou Antropos arénu, Nové Město nedaleko. Nejlepší je si to vyzkoušet v praxi.
Antropos je v pohodě, na AM/EN kole. ty 2 dropiky a Brutal sekce (jezdí jen elita) za to by se vůbec nestyděl EN závod. Jezdit tobv tepech na uzovkách – klobouček.
V Novém městě – vertikal je na palici, ale rock'n'roll stačí ne úplně dobře těžiště na začátku a šeredně nakopne zadek. Však se tam i dost padalo. Zase – ty sekce by se vůbec neztratili v Enduru.
Zatímco v Londýně se XC vytýkalo, že to byl cyklokros, tak teď to přihnuli naopak.
DH bych do toho netahal, to je někde jinde.
Podle mě by v XCO měli malinko ubrat. Rozdíl mezi XCO a CZ endurem je co do technické náročnosti docela malý, byť podle toho co vím, letos EN dost přitvrdilo
Proc srovnavat ceske „fun“ enduro se svetakem v XCO ? Je jasny ze ceska enduro serie nedosahuje urovne EWS protoze tu na to nejsou lidi. Musis delat takovej zavod na kterej ti nekdo pravidelne prijede a dokaze ho sjet. Kazdej zavod je taky komercni zalezitost.
Navic trate na XCO svetak se v CZ postavit daji ( i kdyz ty umele postaveny instantni rockgardeny jsou totalni hnus ). Na EWS uz to je horsi, i kdyz jezdeni typu Jamnica by se tu taky naslo – ale ve vetsine pripadu by to zasekla ochrana prirody a vlastnici pozemku. A Jamnica by to bez poradnyho kopce v Petzenu taky neutahla.
Anthropos i Nove mesto znam a mam projety. Oboje je za mne dost velka katastrofa co se tyce postaveni tech trati. Oboje je takovej umelej hnus ze bych se nedokazal donutit na tom jezdit opakovane. Sekce instantnich serpentin na Harusaku v NMNM je fakt dilo. Nevim ze by se nekde v enduru jezdil takovej hnus. XCO na tohle hrozne trpi. Vzdyt ani ty zavodniky to nemuze bavit. Ale to uz je jina debata.
Svetovy pohar ma byt TOP v dane disciplnine. A svetak v XCO ma porad dost daleko do EWS – tam je distanc dost veliky.
Hezky shrnuto :-)
teleskop atd souhlas, obtížnost ať si řeší UCI
myslím si, co jsem měl možnost Jolandu vidět na videu, že ona zrovna žádné kopyto není, viz třeba teleskop, tréning sjezdu s top DH závodníky a podobně
stačí se jen podívat, jak to v té lokalitě vypadá, i když z gopro to vždy zkresluje jako prase https://www.youtube.com/watch?…
tady je třeba vidět jak Betyna tu „EN“ pasáž nedává a proč… cca 12 minuta
nerozumim, jde uplně v klidu a ještě u toho povídá…
samozřejmě uričtě by to šlo vyhrotit mnohem víc, ale taky jet třeba poloviční rychlostí…
Dyt to tam malem vzala pres riditka a sama se toho lekla a to jela na pohodu proti tomu jak musi jet v zavode.
Pres riditka sla malem jezdkyne pred ni – Jolanda ne? – nez Emilly, ktera to komentuje a toci … Ale je to jedno.
Ten záznam je sestříhaný ze dvou kamer, a v místě toho skoropádu je to Emily, která mohla jít k zemi. Natáčí ji druhá, nejmenovaná jezdkyně.
Jestli je ta vpředu ona, tak to naopak zvládla krásně. Nevim kolik měla sedlo snížené (jestli vůbec) ale pořád si vedla kolo tam, kam potřebovala (díky pozici nad řídítkama).
Krásně?? Takhle mi to „sjet“ mladý, tak ho vyfackam. Ale on má naštěstí tatu, co mu dal na kolo teleskop a ne nějakého xc.....
Souhlas, tohle rozhodně nebyla krásná jízda pokud se bavíme o tom záznamu ve 12 minutě. Je to bohužel tím že se doteď pořád strašně brání těm teleskopickým sedlovkám – koplo ji sedlo do prdelky a poslalo málem přes řidítka. Tyhle věci se se sedlem pod zadkem jezdí blbě. Ale ono je to donutí je používat :-)
Takže ty XCO tratě nejsou zase taková pohodička, jak se tu snažíte tvrdit…
Nevím co se tu tím svým výkřikem do tmy snažíš dokázat ? :-)
Navíc nikdo se nesnaží tvrdit že to je pohodička – právě naopak a to je právě dobře a tomu sportu to prospívá. Nicméně část zdejší XC turistická komunita ty změny nějak těžko zkousává, protože tu někteří hysterčí jak by je to někdo nutil jezdit :-D
Ale chápu že když někdo někoho vystrkává ze zóny komfortu a nutí ho učit nový věci tak to bolí – zvlášť když tu jsou někteří zvyklí jen sedět na prdeli a točit furt dokola nohama :-)
Takovej koment Marušáka kterej tu je hned 4-tý shora by se měl někam archivovat :-D
Já se nesnažím dokazovat vůbec nic, ale z vás mám srandu…
Ale prosím tě. Stačí se podívat jak se jezdí v místech kde mají hory. Rodinka si tam jede na pohodu to co tady na EN závodech s hrůzou objíždí frajeři s kolem za 150k a výbavou za 50k.
Tak ten byl dnes nejlepší…
No jo to někdy musíš vytáhnout prdel z ČR. Pak uvidíš 8 letý holky lítat, tak jak já nikdy nebudu. Tak jako jezdí Márošákův malej, tam jezdí skoro každé dítě. A bodej by ne, když mají za 550kc k dispozici 23 lanovek a stovky kilometrů trailů.
Tak jo, nepřestáváte mě bavit.
Všichni jsou mistři, jen u nás jsme prostě jelita a nemáme na to. Tak jo…
Zeptám se jinak, co jezdíš a na jaké úrovni ;)…
Ty už jsi spíš trapný a bez zkušeností.
Tady je mapka trailu, kterou můžeš jet na jednu permanentku ve Francii, která je i levnější než tady v Čechách. A ani kdyby ses po.. a spojil všechny bikeparky a trail centra v ČR, tak bys nedostal zdaleka tolik trailu jako oni tam mají na jednom místě. A to nemluvím o tom kolik je tam ilegálu a jaká je jejich obtížnost a to si myslím, že jezdit docela umím.
Lepší foto. Jo a všechny můžeš objet z jednoho místa jen využíváš lanovky a přejezdové traily.
Země zaslíbená… :-)
Je to jenom troll
asi tak. Tuto en-durak si mysli ze je najlepsi ked vozi teleskop.
No a není snad? Úplně o něčem jiném než při sjezdu myslet akorát tak na to, abych si nevrazil sedlo až do žaludku. Hardtail s teleskopkou je v technice mnohem schopnější kolo, než celopéro bez ní.
Nemyslím, že to sportu prospívá. Kdo nejezdi, ten z TV nepozná obtížnost, takže pro něj to atraktivitu nijak nezvýší.
Zvyšuje to pestrost, ale proto není potřeba chodit na velkou hranu.
Uvědomme si, že tady jsme všichni dost v bublině. AVG člověk vůbec neví, co je Rampage a při 3. jízdě se bude nudit.. to platí obecně o technice. Ta je zajímavá pro obeznámené. Zeptej se necyklisty na EWS, DH. Nebude vědět nic. Nedávají to v TV, není to známé. Technika nikoho nezainteresovaného nepřitáhne.
Podle mě by trasy měly odpovídat kategorii kola. Skákat 1–1,5m dropy na 9kg HT je pro kolo moc. Proto by taková překážka na XC trati být neměla. Můj názor. Závodník UCI si prasklý rám dá vyměnit hobík ne. Když XC kola budou mít teleskopy, geo atd. aby takové překážky zvládaly, pak ok. Obávám se ale že pak nepojedou..
Jako v každém jiném sportu se i v top xc jde na hranu možností jak meteriálu tak jezdce.
Že by to bylo pro kolo moc jsem si nevšiml, v drtivé většině to odjedou bezproblému, je tam čistý dobře tvarovaný dopad. Pro to kolo to může být podobná rána jako skok z vyššího obrubníku na placku.
A od superlehkých hardtailů se docela upouští, velká část elity vozí fully, sem tam se objevují i ty teleskopky.
Geo mají některá xc kola dost agresivní už teď, teleskopy sem tam taky a nezdá se že by ty kola nějak nejely. Hmotnost není vše, jde o celkový čas start-cíl.
Ale top XC zavodnici/zavodnice maji tyhle trate radi, tak proc jim to nedoprat?
Ono je to jednoduchý. Dojel jsem na Anthropos nahoru, podíval se dolů, otočil jsem se a jel jinam. Nepotřebuju se polámat. Není nic jednoduššího než si přiznat, že tak riskovat nepotřebuju. Ostatním to neberu, ale už mi bylo vysvětleno, že to jezdí děcka. No a co? Tak ať jezdí. O posunu XC tratí k enduru a DH jsem v tom vlákně taky psal a víceméně jsme se na tom shodli. Jestli to je dobře nebo špatně nevím. Já to každopádně jezdit nebudu, nikdo mě naštěstí nenutí, takže je mi to vlastně jedno. XC turistice zdar. Nebo gravel cestám na MTB kole. :-)
Amen.
V našich končinách ale bohužel často platí, že když máš drahé kolo, musíš jezdit jako Sam Hill, jinak je to nepřekousnutelný problém. Musíš ladit techniku jako krasobruslař, jet si jen tak zajezdit už prostě neexistuje, musíš pilovat techniku, seč ti síly stačí.
Jo, možná trochu přeháním.
To není pravda … nikdo tě to nenutí jezdit přece. Bavíme se tu o světovém poháru což by mělo být vždy maximum daného sportu.
A co je u XC maximum? Maximum ve wattech za hodinu? Maximum v dropech? Co maximální Bunny hop? Když tam mají dropy, měly by zavést i výskoky… Nebo udělat překážky jako v cyklokrosu?
Donedávna bylo XCO nejméně technickou disciplínou, taková silnice v terénu.Šlo tam o watty. Technika byla v DH. EN v závodní podobě jsem nikdy nepochopil, takový prasopes pro B DHčkaře, ale ok, vyvinulo se to v samostatný šampionát, který pořád nechápu. Z XC uděláme miniEN, kde se započítávají i výjezdy? Takže to bude takto?
DH – max technika, nahoru lanem, měří se jen dolů
EN – technika menší než DH, nahoru za své/lanem, měří se jen dolů
XC technika menší než EN, nahoru za své, měří se celý okruh
?
IMHO je pak XC popis trailu
Problém výskoku alias step-upu je v tom, že jezdec ve vzduchu dost zpomalí – jezdci jedoucí blízko za sebou by do sebe ve vzduchu nebo na dopadu naráželi. Drop je naopak urychlující skok.
A v trail kategorii se nezávodí, proto nikdo neví co to vlastně je a občas se to plete se závodnim xc terénem. :)
To maximum neurčuji já, ani nemůžu zato že nechápeš enduro :-)
Když je podle tebe enduro závod neúspěšných DHčkářů, tak XC je závod neúspěšných silničářů ? :-D
K čemu teda je závod jak sám píšeš „silnice v terénu“ ? To zas nechápu já. O waty snad nejde … snad jde o to vyhrát závod ne? A je to závod v MTB. A můžeš být v klidu, XCO je pořád nejméně technickou disciplínou. Jak se s lepšími koly posouvá DH a Enduro tak se posouvá i XCO … mě to připadá logický.
Nevím proč v tom hledáš nějaké definice a složitosti – tady je trasa, x-krát to obkroužíš a kdo dojede první vyhrál – hotovo. Vem si na to kolo jaký chceš, když to vyhraješ na trailbiku tak to vyhraješ na trailbiku. Když to vyhraješ na HT, tak to jeď na HT … Jak ten okruh bude vypadat je pořadatelích a UCI.
Na točení wattů je silnice, horská kola jsou od toho aby se s nimi jezdilo po lese a po horách.
Sam Hill je Bčkový DHčkář ? Nino je neúspěšný silničář ? A co na to Jan Tleskač ?
trošku se zklidni.
Bavíme se o tom, jak má vypadat XCO trasa, kterou mají x-krát obkroužit. Bavíme se o náročnosti, proto jsem psal o sousedních disciplínách.
Podle tvého jednoduchého pohledu – když vezmu EN závod v Sušici, ale nebudu tam měřit jen RZ, ale pojmu to jako 1 okruh celkem, tak to bude XC závod? :D Pokud by to tak bylo, tak enduro je vlastně jen způsob měření XC závodu..
To je debata která mi nedává smysl.
Já žádný jednoduchý pohled nemám – celé je to jen o tom že se XCO přitvrdilo ( což je fakt bez ohledu na mne nebo tebe ) a já jsem řekl že to je dobře. Každý sport se posouvá.
No ono to je maličko složitější.
V XC například neexistuje sjezd ani z daleka s 300m+ převýšenim, dlouhých velmi prudkých úseků dolekopcem je také méně.
A nelze srovnávat elitní XC závod s nějakym hobby enduro závodem, srovnávej to s nějakym EWS. ;) A to je srovnatelný maximálně tak kilometráží a ani to ne. Sjezdy jsou mnohem delší, celkový převýšení je větší, místa kde by se na xc jelo krokem na enduru proletí v rychlosti atd.
Zapomínáte, že pro lamy je tu ještě XCM! :-)
svetovy XC uz hodne let s velice slusnou techinkou
No je rozdíl když někdo jede na kole a druhý na něm umí. Vidět jak kolo s pilotem souzní, spolupracuje je nádherné. Mám to štěstí, že jsem toho sem tam svědkem. Také, že ten co to umí je ochoten mi něco předat. Není to za den, ale rozhodně to stojí za to. Překonávat překážky, jen tak, protože můžeš a chceš. Nemusíš hledět na rychlost, km a další blbosti, jen užíváš jízdu.
+1
Ono se stejným stylem vyvíjí i enduro a DH. Kola jsou lepší, schopnější, vydrží víc… To co před lety sjel málokdo dnes jezdí na moderních geometriích kde kdo a hrana možností se posouvá zase dál.
ne, je to trubka, to se tím snažíme říct
kdyby měla teleskop a dala těžiště níž a zapracovala na technice, tak se jí to nestane, ale gramy p*čo
edit: já mít posed jak Kulhajs s pevnou do nebe, tak se vymelu i na obrubníku
Zkus si něco sjet se sedlem nahoře a nech se natočit, co to bude za eleganci.
Kdo tě nutí jezdit se sedlem nahoře ? … už X let funguje teleskopická sedlovka :-)
Třeba protože to nepotřebuje? Kdyby ji chtěla tak si jí vezme. Ale taky nebrečí na BF.
No mě se zdá že ji potřebuje. S ní by se jí to nestalo. Sedlo ji od zadního kola koplo na řidítka a málem šla přes ně. Ale ať si samozřejmě jezdí jak chce :-) Před pár lety taky nikdo nepotřeboval fulla v XC že ?
https://www.youtube.com/watch?…
Máš z toho pocit že nepotřebují teleskop ? Já na BF nebrečím. Brečí tu ti kterým se nelíbí přitvrzení XCO …
Oni jí tam i některé mají. A najednou daný úsek s jistotou projedou místo aby to s klopýtáním vedly. Například Jolanda v čase 3:17.
No však jasně … je zajímavý že baby je už celkem začaly vozit a je to na tom vidět. Ale ti chlapi to je trága. Než aby si na kolo přidali 400g, tak tam sebou radši budou mydlit.
Tam hraje ego a styl, to je jasný. :) Ale i tam občas někdo vyměkne a teleskopa nasadí.
https://www.youtube.com/watch?…
čas 1:40. Ještě by si mohli oblíct kraťasy a už to ježdění začne vypadat koukatelně :-)
Ono je to taky o spolehlivosti. Kdyz se teleskop vyjebe, tak mas v hajzlu zavod, coz pri padech je dost velka sance.
Stejne tak, kdyz ti spadne retazek…
Tak v enduru je to stejně … taky nikdo nechce mít v hajzlu závod, padá se tam daleko víc a tvrději a nevím o tom že by někdo nedojížděl proto že se mu podělal teleskop …
Vidím že je velký strach z neznámého. Na kole se ti může podělat cokoliv jinýho. Co když ti praskne řetěz, urveš hazku … ? Jezdí to profi týmy na nových komponentech. Sedlovky možná časem chytnou trochu vakl ale nevím že by nějak masově přestávaly fungovat uprostřed závodu.
XC wattaři jsou spíš podělaní z těch 400g navíc, tak tam sebou radši budou mydlit o zem … ušetří 2s na tom že má trošku lehčí kolo a pak ztratí 20s tím že se válí po zemi.
Pocuj, ty predavas teleskopky?
Ty z nich mas nejaky komplex ?
Ano, su strasne tazke a neustale sa kazia. Uplne mi staci ze furt musim riesit vidlu a tlmic, obe fox, nepotrebujem este dalsie zbytocne kurvitko.
Fakt nechapem tych co jazdia s tymto vsetkym a este k tomu aj s elektromotorom. Jazdia oni vobec niekedy? Moje jazdy v blate a dazdi by to nevydrzalo moc dlho a neustale by to bolo v servise.
Nejhorsi je smrt z vydeseni…
Je super, že po min 5 letech, co se teleskopy používají, jsou i takoví, jeden se i pobaví :D
Po 5 jo? :-)
Myšleno tak, že už nim. 5 let je vysoká spolehlivost. Blbě napsáno
Teleskopy sa kazia stale. Uzi si to niekde daleko v pici v lese :) jaj ci ty tak daleko nejazdis vsak, vzdy len blizko autu.
Mne ked sa raz zlomila lyzina na sedle, tak som siel v stoji domov 15 km. Takze ok, asi by som zvladol aj pokazeny teleskop, budem nad tym rozmyslat.
V dřevních dobách (-10 let) se sraly často, ale dnes, pokud koupíš ověřený model, tak celkem není problém, to už se spíš vysere tlumič, nebo vidlice.
jsou to porad poruchovy kramy, navic predrazeny, stoji to jako tlumic nebo vidlice, kvalita nevalna, vakl uz z vyroby :(
:)
Nesmis bejt lakomej…zkus se nebát pustit chlup s budeš prekvapenej jak moderní teleskopy fungujou. Samozřejmě spolehlivý to jako pevná sedlovka to nebude nikdy, ale to mas stejný jako s vlidlicema/tlumicema-bike bez odpružení bude určitě daleko spolehlivější.
Kdyz vezmu takovy BikeYoke (asi jedina teleskopka, o ktere bych eventuelne uvazoval). Je potreba nejaky pravidelny servis ? Treba jako u vidlice, minimalne 1× rocne ji rozdelat ? Pres nekolik HT a fulla jsem se dopracoval k temer bezudrzbovemu celopevnaku, kde akorat mazu retez a menim desticky. Nerikam, ze by se teleskopka obcas nehodila, ale rozhodne uz nechci nic, do ceho budu muset pravidelne lezt.
Fox Transfer je môj tip.
Fox, BY, 9.8, OneUp… ničím z toho chybu neuděláš. Samozřejmě ÚPLNĚ bezúdržbový není žádný z nich. I ten řetěz občas mažeš, že…
Tak nevim klukum na enduru se foxa sere furt. Co tak pozoruju, je to i o stesti
Co se jim na tech Foxkách sere? Zatím jsem nějakou stížnost nezaznamenal…
Pricinu nevim, muzu se zeptat. Spis sem chtel rict, ze i ty spolehlive jsou o stesti na kus, na pady atd.
Mě funguje dobře, bez vaklu.
Nejsou. Poruchovost posledni generace overenych sedlovek je asi tak stejne velka jako poruchovost tlumicu nebo vidlic. Bezproblemu.
A co je ta posledni generace overenych sedlovek?
ja myslel, ze bude overena sedlovka Giant, kdyz to montujou na bambiliony kol. posledni generace loni. no, rychle me to vyvedlo z omylu :)
Tak ja to myslim jako vazny dotaz. Potrebuju neco pro kluka na kolo a chci neco co nebudu muset resit.
Max 1 na Hupnakolo za 2900,– pokud nehladáš zázrak.
BikeYoke
Vozim je od 2015. RockShox, e13,teď OneUp, žádná se mi za dva roky nevyjebala při jízdě. Jo vakl to chytlo ale to je vše. A nemyslíš, že závodnící budou mít jakýkoliv komponent, na který mechanik nesáhne nebo nebude mít nový, že ne.
v mojim okoli se teleskopky nikomu nekazi, me prasklo lanko jednou, ale bylo rozstepeny uz mesic tak jsem to cekal
Přesně, borec honí vteřiny a několikrát se při tom pěkně rozbil. Teleskopem s pár gramy navíc by tomu na 90 % předešel, ale ta váha přece.
Tak hodne zavodniku ji uz zkouseli a meli na zavody i ve svetaku. Evidentne ne vsichni ji chtej. Myslis, ze na jejich urovni nezvazili vsechna pro a proti? Ale ty to asi vis lepe.
Kdyby slo jen o hmotnost, nemeli by ani fully.
Myslím že to přehodnotí protože tratě se prostě mění … dřív taky nevozili fulla – přece je těžkej a žere watty.
https://www.youtube.com/watch?…
Myslím že s teleskopkou by to bylo „důstojnější“ a taky rychlejší.
A nechtěli 29er… a nechtěli kotouče, pac váha… těch příběhu :-)
A taky s pevnou vidlicí a na Cantíkách. Žádný švindlování!
Aneb proč něco jezdit se sedlem přesně tam, kde má být při sjezdu zadek.
Krasne si tam malem rozbila hubu :-) Zadni kolo ve vzduchu a koło nemela pod kontrolou. Evidentne teleskopku nemela a teziste hodne vepredu.
jojo vidím to naprosto stejně
Jedno je fakt, doba jde dál a vývoj nezastavíš. Starší generace je zvyklá točit nohama a sedět na zadku. Najíždět objemy na silnici a když mají na trase kámen nebo kořen, hodí kolo na rameno a šlape. Nová generace je jinde. U nás borec trénuje oddíl a jedou hlavně techniku, co ty děcka dokážou sjet není normální a oni to berou jako samozřejmost. Vůbec je nenapadne, že je to obtížné. Technika je dnes prostě in jede.
a ako su na tom s kondiciou? vis jako, obcas treba aj poriadne zabrat do kopca, a nie len na par minut.
Proč se trápit do kopce když na ten kopec můžeš vyjet o pár minut pomaleji a pak si to užít z kopce.
„Proč se trápit do kopce“
pretoze zavod?
To, že umíš jezdit z kopce, tě přeci neomezuje v tom trénovat výšlapy. A důležitější je dojet a né se rozbít protože neumíš základy na kole.
Hlavně si dobří technici z toho kopce odfrknou víc než horší technici a pak můžou líp zabrat i do toho kopce. Že si je do kopce občas nějaký lepší vrchař trochu docvakne dělá ten závod jen a jen zajímavější. Kdyby se to jezdilo v jednoduchym terénu, bylo by to fakt skoro jak silnice, akorát bez týmů a kratší závod, kopce i sjezdy.
I ta „blbá“ silnice je taky o technice, závodníci se tam nahánějí ve sjezdech na absolutní hraně zalehlí na vrchní trubce…
Pro mě je silnice rozhodně nebezpečnější než les. Lehneš tam hned jen na blbém štěrku, nebo vyletíš někam za svodidla a v nejhorší variantě tě někdo sejme autem, busem, TIR,…
Někteří jsou eliťaci, závodní team, jezdí cross country a jsou v tom dobří na republikové úrovni. Právě, že technikou je obrovsky posunuje vpřed. Učí je odpočívat dolů z kopce a dupat kopce na vrch. V dnešní době nutnost pokud chcete uspět. Je tady dost takových co už to pochopili. Točit km na silnici už je hodně málo.
Ano na XC (a nejen) ono enduro nebo DH potřebuje taky konici jak svině. na XC se prostě počítá i kopec. Dneska musí být závodník kompletní. A to je všude. Vidím to i v hokeji, kdy jsme měli před 15ti lety trénink prostě pro všechny na všechno. Dneska je trenér pro golmany, obranu i útok. Každý kromě klasickýho tréninku se zaměřuje i na to svoje. Tak prostě v XC potřebuješ trénovat fyzičku, výdrž, ale pak nacvičuješ i techniku.
XC závody prostě přitvrdili a já obdivuju ty bez teleskopu, že ho ale nevozí je jejich problém.
je to tak
+1
Chudák holka, takhle se rozštípat, ale je to závodnice, to k tomu holt patří. Nicméně jsem nevěděla, že chodí s Luca Shaw :-)
Cože? Fakt?
No tak to by ovšem měla patřit do syndikátu a jezdit Blura :-)
třeba jí naučí DH :-)
Možná ji už učil… :-)))
Je možné, že ji inspiroval v ježdění :-)
Keby si bol trochu v obraze, tak by si vedel, že Jolanda v Amerike vyhrala už niekoľko DH závodov.
Však to jde taky na její jízdě vidět.
Tratě v XCO přitvrzují, ale jsou stavěné pro lidi, kteří se ježděním živí, na kole jsou denně a mimo toho se věnují i balančním tréninkům, což hodně pomůže, takže by to měli zvládat i na těch XC kolech a ty závody jsou konečně i divácky atraktivní.
obsah vlakna klasika bf,lepsi nez svetak:)
Tak já se občas kolem lidí, kteří svěťák jezdí vyskytnu. Kde se vyskytuješ ty s tvým motem „hlavně ať je to z kopce“?
to je dobře ne,me se libi všechny druhy cyklistiky,pokud možno vyskytuju se na kole.obcas otevřu nejake vlakno na bf,clovek zjisti jak to všechno vlaste je:)
A s reprošema spíš?
Olkyč?
Aj s reprošema!
A já spím s reprakama :-)
No jo, se máte, chlubilové. Já musím spát s manželkou…
Jak pravil ten jeden, co zapíjel vnuka – že jsem dědek tak nějak zkousnu, ale že musím spát s babičkou…
Musíš?
Kdyby jen to.. Musím být šťastný a nemůžu si stěžovat.
(Pokud neznáš:
Tak jsem slyšel, že jsi se oženil!
Jo, oženil..
No a jak je v manželství?
Nemůžu si stěžovat..
No tak to musíš být šťastný!
Jo, to musím..
)
:)
Štastný to člověk.
Já vím, já vím.
Žena mi to každý den připomíná..
Pro sichr..
:)
No to víš musí to to připomínat co kdyby jsi na to zapomněl, jsem ženatý 18 let tak to znám :-)
Já už místo „musím“ četl „muslim“. :O
Náhoda?!
Nic není náhoda. Taky jsem se u toho slova pozastavil, jestli to čtu správně.
Neni. Vim, ze ses hrablej timhle smerem:)))
Jenže to jestli jsem hrablej ještě neznamená, že v tom nejsou nějak ti zednari. Kdoví jak to spolu souvisí?!
a není to reproška?
Vtipny vlakno. :-D Jolanda to trosku prestrelila, je to skoda. Hodne by me zajimalo jak by si vedla v EWS. Trate na XCO budou doufam stale pritvrzovat, at nam svet neutece. Mame tady par top talentu a byla by to skoda.
Ano, to je.
Líbí se mi ta naše povaha, kdy to každý umí z gauče líp než ona a ví přesněně, co by měla dělat. Přitom si tipnu, že by ji tu defakto nikdo nestačil ani horem, ani dolem, njn :)…
Dali jini, mohla dat tak, spadli jini, spadla taky. To je sport, jedniu das, jednou dostanes…
Poslední slova před smrtí? To dám! :)
Ja myslel, ze je to: Lasko, opravil jsem si brzdy, jdu je vyzkouset…
Mně se tedy moc nelíbí, že komplexní disciplína se má smrsknout na to „co kdo sjede“. Od toho tu už máme enduro a sjezd.
Komplexní se to stává teprve teď … doteď to bylo jen o tom co kdo ušlape. Od toho tu už máme silnice ( když už mluvím řečí tvého kmene ).
Má se to smrsknout jen na to co kdo sjede ? Co to je za blábol ? Ten zbytek jim už neměří nebo co ? Tak jak někdo může získat v kopci, tak jinej může získat ve sjezdu …
Jasně, doteď jezdili jen nahoru… panejo.
ty se chováš jako kdyby měli jezdit jen dolu :-)
To vy tady pořád prosazujete tu jízdu dolů.
Nevim co mas za skolu, ale reknu ti to takto: V XCO se jezdi okruhy – jestli jsi si stacil vsimnout. No a v uzavrenem okruhu kdyz chces jet do kopce ( coz ty a iron hrozne chcete ) tak pak taky musis jet dolu :-D Dokazes to pochopit? Bez toho to proste nejde pokud nechces jezdit v absolutni rovine.
Asi by jsi mel zalozit novou disciplinu – zavody ciste do kopce :-)
To uz ale nebude xc ale uh. :)
Asi jsi zaspal dobu, i to už se dávno dělá. Tolik k tvé poslední větě. Zbytek výblitku za komentář nestojí.
pekna blbost s tim okruhem a jezdenim nahoru dolu, jsou okruhy i jen s jizdou nahoru
Tenhle je zrovna jenom dolu :P
A navíc po kockách.. :)
proč by měla být jízda do kopce víc důležitá, než ta z kopce? To má být důležitá pro výsledek jen jízda do kopce a z kopce tomu dát minimum? Teď je to podle mě vyvážené. Hlavně mi přijde, že každý myslí, že z kopce je to jen o technice. Ono techniku mít můžeš, ale jak seš se silama v prdeli a tep u stropu, omezí fyzička i tvojí techniku.
Tak hlavně na těch videích zde postovaných je nádherně vidět, když je sedlovka dole jak pěkně plynule se to dá jet. Vypadá to úplně přirozeně a hladce.
Ale ale… já nic takového nepsal, to je tvá dedukce, a velmi chybná.
Ona furt je, do kopce jedou větší část závodu jak časově tak vzdáleností. Proto se furt vozí třeba 110 představce s –20° sklonem, což je na sjezd celkem nepraktický.
Jestli by nebylo lepší, kdyby to jezdili obráceně :D
Takový vertikal drop v Novém městě by obráceně mohla být celkem výzva
Jestli vono by to pak nemělo blíž k cyklokrosu :D
Spíš dolu se nic zásadního nedělo. Posledních pár let konečně záleží i na technice z kopce a dá se na to koukat.
Nojo, sjezďáci hodnotí svět… To je jak s tím kladivem a hřebíkem.
A já myslel, že pro netechnicky zdatné je tu XCM, tedy XC maraton…
Však ony už i ty XC maratony začínají trochu přitvrzovat. Už to přestává být jenom šotka a max kousek lesní cesty. Jenže se taky najdou tací, co nadávají, tam já nejedu tam jsou kořeny a kameny. Přitom to v pohodě projede odhodlaný amatér. Trochu větší obtížnost a nakonec v prvním techničtějším úseku tlačí a v půlce závodu to vzdá. Pak se ještě snaží protáhnout přes časomíru. Taková perlička na konec.
Slapanie do kopca uz zjavne moc boli, preto tu mame taky obrovsky boom elektra a endura.
No za to s tím endurem přes 15 kg váhy je to zadarmo. Odjedu za 3 hodiny 30 km a nastoupám přes 1000 m. Neustále na kopec a dolů, kde je tedy podstata tvého tvrzení ? Proč by měl být teleskop kurvítko ?
?? V XCO a enduru se nešlape do kopce ? Víš vůbec jaký převýšení našlapou během jednoho závodního dne v enduru ? Strašně se ti nelíbí že v XCO mají jezdit z kopce, ale ono to je tak že napřed na ten kopec musíš vyjet :-D
no ja nevim,
co resime dal?
Češi z pod Beskyd budou mít techniku dobrou, pokud se nebudou vyhýbat technickým úsekům… :-)
Chudák Throx…
Ten má teď úplně jiný starosti :-D
Jjj, bezduše jsou peklo.
:-D
Stejné nemůžeš srovnávat české kopečky s horama. Tady když to konečně rozjedes, tak už jsi dole.
A tak v ramci XCO ta delka sjezdu neni takova, ze bys tu cvicne sjezdy umele nenachystal – vetsina XCO trati je stejne postavena umele. Problem bude spise v praci s mladezi a clenskou zakladnou, pripadne i s vedenim treninku. To takovi lyzari to maji u nas s kopci tezsi – to se zde proste trenovat neda.
Imho 500–600 vejškovejch stačí na slušnou zábavu a zničení těla.
To ale jen tak někde není že. 500 výškových je úbočí hor po obvodu republiky a někde ani to ne.
Na 500 výškových u nás najedu 30km :-(
Já 10 :-)
To já 15–20. Ale max výška sjezdu v okolí je asi 270m, většinou pod 150 a často jen okolo 50. A to jsou i mnohem horší místa co se týče výšky sjezdů.
To se máš. Já tak šedesát. Takže za kopci musím dojíždět (doufám, že to nečte pozemšťan)…
Minule jsem dal na 90km 2700 pěkně v terénu a to tu žádné mega kopce nejsou cca 400 až 900m
Bydlím v té nejhorší části Polabí, co se týká kopců. U nás nejdelší a nejprudší kopec je říční hráz. Ale stačí dojet na Mělnicko, to je relativně „za rohem“.
Už chápu tvojí averzi ke sjezdům. Když to není kde trénovat, tak se to nenaučíš. Já mám 4km za barákem kopce sic poměrně s malým převýšením, ale za to celkem dost prudké a plné skal. Takže není problém sjíždět traily s 45% klesáním.
A zase špatně. Ale co ti budu vysvětlovat, stejně nepochopíš.
Taky odpověď… :-D
45% klesání? Nepřehnal jsi trochu ten údaj?
Nepřehnal. Jeden mistr z BF to jezdí dokonce naopak.
z kopce snad ne…jsou místa kde jdou vykouzlit i prudší trejly, ale najít v tom zábavnost je horší.
(jen pro srovnání – prudší sjezdovka nebo buben skokanskýho můstků mají cca 70%) což je na mtb ještě jetelný a při troše snahy i rizika na tom jde dokonce i zastavit.
Hned za barákem mám kopeček kde na 100m padneš o 40 výškových. A o kousek dál jsou i prudší, ale jsou to jenom krátké úseky. Bohužel.
To bydlíš ve Vilémovicích? :)
Tak pak bydlíš někde na horách. Neříkám, že to není možný, ale přišlo mi to nějak moc.
To neni o horách, na prudký 40m vysoký svah stačí nějaké údolí řeky nebo většího potoka apod. Toho je plný Křivoklátsko, Český kras, Posázaví atd., a to nejsou žádné hory.
45% , ne stupňů, ve stupních je to ca 25. Je to prudké ale nic extrémního, jsou i prudší.
No je to prudší než třeba oběšenec.
Tak kolem 20 máme i unás a jezdíme to do kopce. Směrem dolů se jezdí větší pekla, tam už nezastavíš, to musíš nechat jet nebo se kutálíš.
Tak tohle bys fakt nevyjel:) Když je mokro je problém i tlačit.
Nesrovnávám a za mokra nemusíš vyjet i mnohem menší stoupání.
Tohle nejde vyjet za žádných podmínek, to se vsadím klidně o sud:)
Teď si nerozumíme, museli bychom se sejít na daném místě a porovnat. Nemá smysl se přít o virtuální věci.
Třeba by to jftryal dal na trialove motorce ne? :-)
Tak to bydlíme v podobně blbě části, na Mělník to mám cca 12km
Já trošku víc. Ale auto to ujede, takže to fakt neřeším.
U nás 5km na silničce :-)
Je fajn, když si člověk může vybrat. První je 6 km od baráku offroad na sever, druhý je 80 km onroad na jih :-)
+1
Ha Lysá. Tam jsem byl letos po dlouhé době a zase jsem se nestačil divit, kolik lidi se tam vleze… :-)
Já na Lysé nebyl dva/tři? roky. Právě ty davy mě naprosto odrazují. A přes týden se tam prostě nedostanu..
Takže pokud tam nepovede Drtič, tak se tam opět nepodívám.. :)
Víkendy peklo, přes týden pohodka
Jo jo… Já se hecnul v sobotu, když počasí vypadalo že není úplně kosher, ale když jsem viděl ty davy aut v Ostravici, tak jsem si hned říkal, že to nebyl úplně ideální nápad. :-D Ale zase po žluté toho tolik nechodí, nahoře jsem se zastavil jenom na nutné převlečení suchých hader, a tím pádem se to dalo. :-)
Kolo jsi ale asi netahal co? V sobotu to bylo fajn, až na ty davy…
Kolo jsem tahal, ale to bylo v sobotu ještě nějak na podzim. ;-) pak další týden Travný a tam překvapivě ani noha… :-)
Šak, tak nic není, a už se tam ani nesmí ne?
Svatak má 450m a řekl bych,že je to asi nejvíc v ČR. A hlavně každý park má 2–3 lajny. V chatelu je jich 14, přejedeš kopec po trailu a máš tam další 5 a za dalším kopcem je jich zase 10 atd.potreboval bys měsíc na projetí všeho.
V Itálii jsem jezdil buď 850, nebo 1000m v kuse a to se pak trénuje výdrž na závody jinak. Po návratu mi to tady všechno přijde málo prudké a hrozně krátké.
To síce stačí, ale je rozdiel to najazdiť v nadmorskej výške 200 – 300mnm a v 1.500mnm :)
V Davosu a okolí se pořad motas kolem 2tis, vyslap na trail 646 je 2300–2700 několikrát nahoru a dolu, to se dýchá hodně špatně a každých 50m bolí… přesně, a pak prijedes domu a vše je na pohodu :-)
to mě nikdy nenapadlo… od kolika metrů je to cca znatelné? Že bych na jaro zařadil nějaké Krkonoše/Jeseníky, kde se dá cca do těch 1500..
běhat kolem vysílače?
vyjet tam na kole a chvilku se tam aklimatizovat u kofoly
To má každý jinak. Záleží jak vysoko většinou bydlí, kolik má krvinek atd. V našich horách to asi moc valnej efekt mít nebude, leda že by ses ubytoval na Sněžce nebo na Pradědu. :)
tak normálně se pohybuju 400 – 900m a pocitově bych řek, že těch 1500m už je znát… hlavně od nás jsou Alpy fakt z ruky…
Jako záminka pro cyklodovolenou nebo cykloprodloužený víkend určitě dobré ale u nás to moc velký efekt mít asi nebude. Někde jsem slyšel, že vrchaři prý někdy spí v barokomorách, uberou si tlaku a chrněj. :)
V barokomoře nejspíš ne ne, ale sportovci používají stan s regulovaným kyslíkem ve vzduchu. V barokomoře budeš trávit čas při špatné dekompresi při potápění :-)
Řekl bych, že znát to bude až tak od 2000 m.n.m a výrazně až tak od 3000 m.n.m.. Na našich „horách“ asi nic nepoznáš.
Jo na pěší turistice jsem na sobě něco cítil zhruba okolo 2500mnm. Nahoře na Stubai lehce nad 3000 už to bylo znatelné dost.
Jezdil sem letos cca 2600 – 2700 a znát to bylo krutě. Něco vyšlapat do prudšího kopce bylo peklo ( na horských pěšinách ).
Navíc říkají že z té výšky benefituje jen někdo, s někým to neudělá nic a pro někoho to znamená i zhoršení kondice. Je to asi jako se vším.
Říkají od 1500+ třeba Livigno je od 1800 do 3000 a je to znát
Keď žiješ cca v 200m tak výšku už pocítiš už okolo 1.200 – 1.300m. Pozitívne účinky pobytu v nadmorskej výške však prichádzajú až od výšky cca 2.000m. Najlepšie je v tejto výške pobudnúť a aj prespať aspoň 7 dní po sebe.
To je hodne individualni. Nekomu staci i tri dny. Hodne zalezi na charakteru treninku a vsech veci okolo. Trosku alchymie.
Bydlel jsem celou zimní sezonu v Zermatu (cca 1600m) a v kopcích kolem jsem byl téměř denně (až do 3800m). Na jaře po návratu domu to bylo dost poznat, ale jen tak měsíc dva. Postupně jsem se vrátil do údolní výkonnosti :)
Vydrží to tak dlouho co je životnost těch nově vytvořených červených krvinek. To je jasný.
To je kolik? Cca 3 měsíce?
100–120 dní -+ Jak to fungovalo v Nepálu pěkně. Aklimatizace z 2000 do 5500 .Nad 4000 více jak 14dní nonstop. Jo a nazpátek člověk pak lítá v 3500…:) a natož doma pak. Ale jak píšu vydrží jen tuhle dobu.
Tak to jde, čekal jsem míň…
V Čechách je blbě, ze se sice dostaneš do 1400–1500, ale moc se tam nepohybujes. Ten Davos nebo Livigno (je to kousek od sebe) je jiný v tom, ze si tam cely den a ta únava je pak znát.
Jedna paní se vybourala na kole, a najednou se tu otevře taková bezedná studnice znalostí, mouder a takového přátelského povídání, či výmněně názorů, jak je na BF již neoddělitelnou součástí.
Nějaké nové info o švýcarské ovečce?
Jinak si myslím, že pokud americkej felčar zbytečně nemachroval a něco nepodělal – asi to proběhlo laparoskopicky – tak holka v pohodě zvládne začátkem února mistrák..
Podle toho, co psali, tak ji tam vrazil nejakej “spunt” tepnou z trisla, aby zastavili krvaceni. Otazka je, co ten spunt vydrzi a jestli to nebu delat neplechu.
Mladýmu podobně zaslepovali krční tepnu.
Naprali mu tam katetrem spirálky, na ty se nachytají destičky a samo se to zacpe.
Nakonec to zaroste.
Naštěstí to nemá žádné následky.
To už máme takovou techniku? Za nás se tam měly vrazit prsty.. :)
Jo, je to mazec, kam to pokročilo.
Tak snad bude OK.
Tak prst v ramci prvni pomoci plati porad.
Já vím ;-)
Ale spirálky na něm teda nemám..
Tak ono bude důležité aby někdo dal ten prst a potom aby včas dojel někdo kdo má více než prst. U té krční tepny asi moc času na přemýšlení nebude
Řeší se to tlakovým obvazem.
To jo ale musí přijet někdo kdo ho má, v batohu co vozím s sebou na kole ho nevozim, i když na delší výlety 2–3 dny nebo jako lékárničku s sebou bereme
Já myslel to více v „aby včas dojel někdo kdo má více než prst“. ;-)
Už je to dvanáct let zpět ;) 25.12…
Měl aneurisma a při tom průtoku se to nedalo operovat.
Takže prsty by nepomohli ..
Jsem do té doby taky nevěděl, že tudy vedou nervy od oka ;)
To byli zážitky…
Tak aspoň že tak! :)
Teda chápu správně, že to dopadlo OK, ať nejsem za ******. ;-)
To musel být pekelný zážitek :-( ať se mu daří.
Dam to i sem
https://racing.trekbikes.com/…-to-recovery
Ono to s tou embolizaci nebude zas takova prd*el, jak jsem se obaval vyse. Navic na po slezine :-(
No to je blbý.. kdyby jí tu slezinu vzali rovnou, tak by zobala půl roku aspirin a v pohodě švihala.
A přitom stačilo uklidit bordel kolem tratě.
To je zase vlákýnko…
Tak jak to dopadlo? Kdo je hustokrutoprisnejsi? XCckari nebo Enduro typci?
Silničáři, protože jezdí rychlejc z kopce i do něj :-DDD
Asi bude potřeba místo 29'' kol vozit nějaký menší rozměr, aby to neměly tak jednoduchý. 24'' je málo, 27,5'' je moc. Podle mě by teď měli rozjet výrobu 26'' kol........
Mas neco k tematu nebo jen tak rozesiras?
No ze to ma bejt tema o Jolande a jejim padu naslednem treba zdravotnim stavu stavu popripade navratu do svetoveho poharu tak si tady pomerujete kdo ho ma vetsiho.
Jo sociální sitě to je něco záleží na tom kdy to webmaster zpracuje O něčem jiném nás média informují okamžitě i když o to nestojíme a jiné mají určitou několikadenní prodlevu.
Takze panove. Jak jsem na dovolene, tak se to tu trochu zvrtlo. Bud se drzte tematu, nebo to tu zacnu cistit. Reci o obtiznosti XC zavodu nechte do jineho vlakna. Diky!
Tak takovou dovoleno bych bral taky. Dyť už sem 2 týdny nikdo nepříspívá a vlákno je mrtvé.
Tak není co přispívat, když se nic nového ohledně jejího stavu nemění. A tu dovolenou v teplých krajích jsem si užil ;-)
neuzdravila se… :-/
Safra, jsem si ji ze svetaku pamatoval loni trosku jinak. Njn, úraz cloveka dokaze hodne pozmenit.
Se chvilku nehejbeš, ležíš a hned nakyneš :-)
To je hned.
Hodně bude nikde. :-/
Jolanda už asi trénuje podle videa na Twitteru
Hele: „liked by santacruzbicycles“. Na videu sice pořád na Treku, ale spekuluju, že už se v SC jedná o smlouvě.
No nevim. Podle toho videa nize to zatim moc na navrat do zavodeni moc nevypada.
Tak za Santu jezdi pritel Luca Shaw, tak se znaji. Pochybuji,ze Santa bude stavet XC team nebo Jolanda zacne jezdit DH (i kdyz by ji to asi slo)
Menší update od Jolandy
Nebude to mit lehky.
https://youtu.be/AMU1Lo9g9w4 kolem 1:45 – 2:10 její doktor říká, že slezina funguje. To měla štěstí docela …
A o pádu mluví na konci předchozího dílu: https://www.youtube.com/watch?…
jj, a v obou videí jsou záběry toho pádu
Skoro prisla o slezinu, ale na motorce stejne bude bez helmy :-)
asi si to každý musí srovnat ve své hlavě, ale mohl bys jí o tom napsat, jak je to správně :)
Já myslel, že o ni přišla a museli ji dávat pryč?
tak super, že to zachránili…
Tak pudlik uz zase za vodi – a navrat ve velkym stylu
to je v prdeli, ona se rozbije na kaši, leží 3 měsíce, pak potrénuje trochu, zhubne a vyhraje
moc šikovná baba
Hlavne at uz moc nehubne, jinak z ni bude brzo scvrkla starena :-D
tvl, některejm fakt hrabe… prej že nemá jezdit na treku, protože trek dodává kola policii.
Já osobně bych jí tedy závodění na Treku nedoporučil.
Mám samozřejmě na mysli ten policejní stroj ;-)
Jinak je obdivuhodné, jaké mají lidé starosti.....
Black Trek Matters!
By mi nenapadlo si ty komentare cist :D
Slezina uz asi cajk
Parádní klikatý traily a ten dojezd kolem potoka.
To je Točná? ;-)
Přesně to jsem si říkal ;)
Kdyby jeli po rovině, tak by ten zadek byl lépe vidět. Trailů je všude dost.
Takovýchto? V okolí Brna? Ukaž!
na Trubce
pvdelka taky cajk
+1 :-)
ʕʘ̅͜ʘ̅ʔ