Je reálná pružinová vidlice pro 120kg+?

12 nepřečtených
  • jirin_cz

    Zdravím,

    po neúspěšném nákupu MTB přes eshop jsem vyrazil do kamenné prodejny. Měl jsem požadavky 29´´, hydraulické koutouče a vzduchová vidlice. Myslel jsem, že vzduchová vidlice je jasná volba , protože mám 125kg (sice chci snižovat váhu, ale teď je taková). Prý se tady pohybujeme v relaci kolem 25 000, prodává Scott, Canondale a GT. Tvrdil mi, že i když má člověk velkou váhu může mít pružinu, že se to dá nastavit. Jsem sice laik, ale nevím, přijde mi, že do nějaký váhy asi jo, ale myslím, že když pojedu nějakým zajímavějším terénem, tak ji pošlu nadoraz. Otázka zní, myslíte, že je reálné použití pružinové vidle, pro takovouhle váhu? A druhá to se platí tolik za značku, že se nedá dostat pod 20tis? To se tolik platí za značku? Neboť když koukám po netu, tak jsou ceny se vzduchem mezi 15–20 bez problemu…

    0 0
    • jonti  

      Pružina se nedá nastavit, musí se koupit tužší pružina. Pokud to pro tou kterou vidlici jde sehnat, tak není problém.

      0 0
    • mr.antik  

      pružinová vidlice nejde rozhodně nastavit, řešít se to výměnou pružiny, pak to samozřejmě fungovat může, ale nevidim k tomu moc důvod na kole za 25 tis.

      Jeslti je 25tis odpovídajících, těžko posoudit, to by chtělo vidět konkrétní nabídku, předpokládám, že to nebude uplně sériovka.

      0 0
    • hovanec  

      Předpětí pružiny maximálně, ale ten efekt je nula nic. Kolo si vyzkoušej, a pokud to nebude vyhovovat, tak se rovnou zeptej, jestli Ti to v rámci předprodejního servisu vymění a za kolik. Vzduchová vidlice má vždy uveden maximální tlak, v přepočtové tabulce ekvivalentně k váze jezdce, to si taky zjisti.

      0 0
    • Bokec  

      Jako pokud chceš ze svojí váhou jezdit nějaké kruťárny tak vzduch.

      Ale pokud teprve chceš začít jezdit a dostat se do fyzičky tak klíďo pružinu, s tužší pužinou, tedy nastavit to pro tebe, Pochybuji že stím někde budeš sjíždět 100ks schodů atd?

      Nechápu co je to tady za problém na FB že pružina je k ho*nu, řazení X5 je k ničemu atd.

      Ono celkově 125kg na kole bude vcelku namáhat celou stavbu, ale nechápu že někdo je ještě dnes u kola za 25tis dát pružinu ?

      0 0
      • nox159  

        však pružina je lepsí než vzduch, bych ji dával i na kolo za 50–80k :)

        0 0
      • Vilém  

        Nevim jak na FB, ale na B-F to zas takovy problem neni. Problem je ten, ze patricna pruzina pro 120kg tam tezko bude a kdovi, zda existuje u vyrobce. I kdyz existuje, tak to muze byt investice v radu stokorun.

        Nikde taky neuvedl o jakou vidlici se jedna, takze je to stejne debata o nicem.

        0 0
      • mr.antik  

        a kčemu je teda pružina, když se na kola dává nějaká střední třeba na 75kg?

        Na kole za 25 už by měla být nějaká vyšší kategorie vidle, které se v pružině už snad ani nevyrábějí…

        0 0
    • jirin_cz  

      Asi jsem se blbě vyjádřil za 25k už ne pružina. ALe za 25, že bych tak mohl uvažovat o vzduchu… Pak mi nabídl, že by mi stačil nějaký Scott Aspect za asi 17 500, že je celkem oblíbený.

      Btw to nastavení pružiny ukazoval na vidlici – té druhé noze než je lockout, nějaký kolečko (rozumim tomu jak koza petrželi:)

      Samozřejmě kruťárny žádný, ale prostě když si dám nějaké sjezd v lese přes kořeny, kameny apod., aby se to hned nesesypalo…

      Co jsem koukal tady na podobná temata, tak doporučovali spíše na větší váhusestavit, že to není jen o vidli, ale komplexněji. Jenom se nějak bojím nechat sestavit něco, co už neodzkouším, u toho eshopu aspoň je možnost vrátit…

      0 0
      • mr.antik  

        To kolečko je předpětí pružiny, jenže to má i svoje nevýhody. Jako já bych asi bral lepší vidli (Raidon, Epicon) i na kole třeba za 15, což právě výrobci nedávaj.

        Druhá věc je, že si můžeš nechat udělat odolnější výplety výplety. Zbytek už je asi jedno, v tom se moc výrobci lišit nebudou.

        0 0
        • Erknold  

          Ještě je otázka, zda při takovéto váze uvažovat vepředu o pěvné ose. Někdo tu občas píše, jak pozná, že se mu bez ní vidle kroutí a to asi ani nemají 120 kg. Já poznám prd, v místech kde by se mohla kroutit spíše hodím tlamu :)

          Ve výsledku by na to šel asi stavitel úplně opačne než sériovka. Stavitel by nejspíše řešil odolnou vidli, kola a asi brzdy. Sériovka bude hlavně řešit vybrané komponenty pohonu (přehazovačku).

          No a jestli ti nabízeli tutoho Aspecta http://www.scott.cz/…ranzova-2015 tam možná ta levná vidle by po jednom roce tak zatuhla, že by jí Tvá váha tak akorát rozhýbala :) Nejlevnější brzdy, no ani ten pohon žádná hitparáda.

          0 0
    • McBlacky  

      nechci ti kazit radost ale s touhle váhou bude po chvíli vidle spíš ta menší starost. V dané ceně se ti rozsypou hlavně výplety.

      Pokud se bavíme o vidli, tak pružina by vhodná byla, ale jen z kategorie funkčních pružinovek a ta samotná by stála půlku rozpočtu minimálně. Základní pružinovky osazované na kola kolem dvaceti rozhodně pro tebe ne a to ani za předpokladu, že by dokázali sehnat pružinu na tvoji váhu o čemž pochybuju (reálně, ne kecy prodejce)

      hlavně bych si vybral značku která bez problémů reklamuje prasklý rámy – po zkušenostech s koly u mých kamarádů s váhou 120–140 to považuji za dost dobrou radu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.