vidlice: RST Omega TnL 100 mm www.rst.com.tw/…07-omega.asp Jezdec: 80 Kg Nastavení – podle návodu – otočeno na max doleva – nejmenší tuhost Reálný zdvih: max 50 mm (viz foto)
přijde mi to hrozně málo, i na levnou vidlici – dá se s tím něco dělat?
vidlice: RST Omega TnL 100 mm www.rst.com.tw/…07-omega.asp Jezdec: 80 Kg Nastavení – podle návodu – otočeno na max doleva – nejmenší tuhost Reálný zdvih: max 50 mm (viz foto)
přijde mi to hrozně málo, i na levnou vidlici – dá se s tím něco dělat?
nic nauč se s tím žít,nebo si pořiď jinou
sem se na to mrkl pořádně,buď vážíš 5kg ,nebo je to na reklamaci.
takže to nei ok, díky, jsem zvědavej, co mi na to řeknou
novou… časem… možná… holt se budu muset zeptat v servízu
Hezké foto
sorr, přísahal byhc, že je ta fotka otočená, na lokále jí mám správně
Tvoje taky dobrý, ale zimák má lepší. Ilustrativnější a větší :-)
Mekci pruzinu, ridsi olej do tlumice atd.
třeba za tohle
q
když mi to zaplatíš, tak do toho jdu třeba hned :)
je to vice ci mene normalni
to je fakt málo..obvykle je reálnej zdvih menší než deklarovanej, páč myslim, že to měřej s vidlí bez oleje,vzduchu a tak…prostě kolik mechanicky ty nohy můžou chodit mě SID (deklarovaných 80mm) chodí taky tak 60–65mm… ale ty cca 2cm je rozdíl, kterej by podle mě měl bejt i u 100mm vidle… možná mě nějakej odPorník opraví, jsem jen hobík jezdicí, v kole se mi vrtá servis :-)
já taky všechno dávám do servisu, jen se tam te´d tejden nedostanu a tak se zajímám, co mě čeká. překvapilo mě že nevidim ani žádnej zásadní rozdíl v kajních anstaveních tuhosti, jako by tam nebylo.. na fotce je vidět, kam až vidlice chodí – podle proužku maziva – je to tak na třetině obnažené žásti nohy vidlice, což mi prostě přijde málo. ach jo, jsem zvědavej, co mi u štěrby řeknou..
tak držim palce…i když s touhle vidlí se asi velký kouzla dělat nedaj…
uvidim, když to půjde nějak (reklamace nebo levná úprava), bude dobře. když to nepůjde, budu nasranej (ale to na Štěrbu už jsem stejně :-) a budu šetřit na novou vidlici. A pak ěm žena zabije a nechám se pohřbít i s kolem :)
nechci dělat reklamu, ale na Praze 2 ve Finský sídlí jedna firma…tam ti podle mě nikdy neporadí špatnou (a levnou) vidli :-)
Jestli myslíš PC,tak by mu tam mohli dát Maverick DUC32 (ta by chodila dobře :-D )
těch 30kKč si do tebe můžu převzít kde? :)
no, měl jsem na mysli něco lacinějšího, nějakou Foxku tak kolem 20kKč, třeba :-)
hauuu, já to vidím max tak na 5 tisíc :(
Epicon od Milana. A budeš si chrochtat blahem :-D
díky za tip, zkusím si to zapamatovat :)
Za 5kKč nic lepšího /novýho/ neseženeš. Maximálně Toru, kerá je funkčně zhruba stejná, ale tak o 300g těžší.
bazarovou vidlici bych si nekoupil, to je moc velký riziko. uvidím, třeba budou v práci prémie
Mně nová Sid Team šla taky zatím nejvíc 63 mm.
zkus nějakýho dvoumetrovýho dropa…třeba půjde víc :-)
Moje možnosti jsou v tomhle značně omezené a sebelepší vidle na tom nic nezmění :-) Sjedu s ní jen to co s pevnou, akorát trošku rychleji :-)
to seš na tom jako já – mám dobrý kolo protože se mi líbí a pro pohodlí, sjezduju opatrně, nechci si nic ulomit…na sobě, natož nedej bože na biku :-)
No já mám na MX comp 105mm reálnej zdvih 113mm, takže asi záleží jak u kterýho značky a modelu.. Maruny asi svého zdvihu dosáhnou..SID je extrém, Reba asi svých 100mm dosáhne, nebo ne?
A co reklamace? Je ještě v záruce. Sice je to asi shit vidle, ale mně něco podobného dělala Marzocha XC 600 SL a byla to reklamace.
je to 14 dní nové kolo
Já mám tuším to samé, akorát 80mm. Je fakt na *****. Vůbec netlumí.. Jak bych střílel z kulometu :) Takže kup novou
Já bych asi zkusil reklamaci, tak málo by chodit neměla. A kdyby nevyšla reklamace, zkusil bych se domluvit s milanem1, jestli by šla trochu potunit za rozumný peníz.
Potunit jo.. Ale myslím, že se tak chovají všechny
U téhle vidlice zklamu. Psal jsem to tady už mnohokrát, v tomhle případě to nemá cenu.
díky, uvidím, ajks e k tomu postaví prodejce – přijde mi fakt nefér prodávat 100mm vidli s reálným zdvihem 40mm
Tady nejde vůbec o reálný zdvih, točíš se na jednom parametru, který se ti zdá měřitelný. Komfort, který by měla nabídnout takováhle vidlice je tomuhle typu stejně vzdálený a není to vinou prodejce.
No, to víš, že si všímám toho, co je očividné. nečekal jsem zázraky, ale mám pocit, že to pruží hůř než vidlice, kterou jsem měl na krosovym kole (SR Suntour NRX 6000 Magnesium, 63mm), zdvih je stejný nebo ještě menší. A ten poměr agresivně vypadající výšky obnažené nohy vidlice a skutečného zdvihu je prostě nepřehlédnutelný, no.
Obnažené nohy – pěkná představa v nadcházejícím ročním období :<). Kdyby jsi hodnotil vidle podle toho jak hodně mají vysunuté vnitřní nohy a jak malý je jejich skutečný zdvih – tak by ti možná vyšly nehůř RS SIDy – a to nejsou věru špatné vidle!
Díky za úpravu terminologie, já se pořád jen učím :) Jinak nechci hodnotit obecně vidlice, jen komentuju to, co vidím, a to, co cítím. Je mi ajsné (uvláš´t po téhle zkušenosti) že 80mm vidle může udělat lepší službu.
Teď to ale nemá smysl řešit, chtěl jsem levné kolo, na kteréms e dají odjet závody typu KPŽ. Neposlechl jsem tak úplně dobře míněné rady (a že tam něco o vidli zaznělo), dobře mi tak. te´d musím počkat, jestli se s tím dá něco dělat, a pokud ne, budu holt pomalu šetřit na novou. A pka už ty rady radši poslechnu, protože z tohodle jsem naklepanej jak vídeňskej řízek :)
Ty používáš víc nestandartních termínů. Reálně dosažený zdvih? to je předpokládám zdvih dosažený jízdou. Kdyby ses snažil opravdu vidlici stlačit na místě a rázem, dostal by ses rozhodně dál, než na těch, jak tvrdíš 40 mm. Tohle všechno ale jenom upřesní hodnoty ale na situaci s vidlicí to nezmění nic. Na vině je ono zamykání, které si výrobce a dovozce myslí, že je vhodné lidem nabídnout a ono je to zamykání ve skutečnosti jen na kažení chodu a dělá z vidlice takto nepoužitelný kus. Když je vše podtrženo ještě tvrdší pružinou nemůže to mít jiný výsledek, než popsaný. Bohužel řešit vše jenom výměnou pružiny, v tomto případě nejde. A změnit vnitřnosti tlumiče je zde taky nemožné, tedy v ekonomicky přijatelné variantě je vše nemožné a neuskutečnitelné.
opravdu jsem se snažil vidlici rázem dostat co nejníž, ale nešlo to dál, než co jsem měl už označkované z výjižďky, kde jsm si i trochu poskočil, ale to je asi jedno
za vysvětlení díky, prostě uvidím, co k tomu řekne prodejce, každopádně teď vím, na čem jsem a budu připravenej na to, až mi řeknou, že je to standardní chování těhle vidlic.
Jestli to tu dobře čtu, tak když na svý Toře 302 dávám na asfaltu po rovině Lock, tak jí jako ničím? Zdá se mi, že pak je taková ještě tužší když ji odemknu :(
Neničíš. Milan to asi myslel tak, že u vidlic RST, o kterých je řeč je LO už primárně /tedy i když není zapnutý/ na likvidaci chodu.
cože? že ty vidle RST jsou jako furt nějak zamknutý?
ta moje se mi fakt tak nějak zdá línější ještě víc po odlockování … Ale už jsem jí tu řešil, je to 80 mm a zamykání mě baví, zdá se, že zase na asfaltu mi to zrychlí jízdu
Tyto vidlice prostě nelze považovat za funkční vidlice. Na takovéto vidli je LO jenom blbinka, která má přitáhnout zákazníka. Neměl jsem ji nikdy rozdělanou, tak nevim, jak je tam tlumení dělaný, ale všeobecně je LO na vidlích tohoto typu jenom na ku*vení chodu.
Samozřejmě máš pravdu, mluvím přeci ke konkrétní vidlici a pro tu to platí přesně tak, jak doplňuješ. Nerozumím, proč se tady přebírá cosi řečené pro jeden konkrétní případ, jako všeobecně platné i pro jiné vidlice.
to ja nemam taky nejakou extra vidlu ale z celkovejch 13 ji na miste zatlacenim dam na 9–10, kdyz nejsem na kole tak na 5–6 a naposled na vyjizdce pri prejizdeni koryta s pod predchozim brzdenim na 12:-D to co popisujes opravdu nebude normalni
Tadle vidle je opravdu dost tvrdá.Viděl bych ji tak na 120 kg jezdce :)) Zkus toto.Malinký tenký šroubovák ( já to dělám tenkým tupým nožem) zasuň mezi těsnění a vnitřní nohu vidlice,tak 2 cm hluboko,lehce odtáhni a dej tam silikonový olej.Klidně víc.Toto tak 3 krát okolo obvodu nohou.Olej sníží tření v těsnění.Zlepší to chod tak o 20 procent.
vypada to ze ses netrefil, ale diky, zajimalo me jestli to muzu udelat a jak hluboko tam muzu neco strcit…zatim jen strikam olej kolem, na nohy a odtahnu to nehtem a on tam zatece
Jo tak nehtem jsem to taky dělal,ale nic moc.Nožíkem fakt v poho.Jen do své Marzocchi ho strkám max. 1 cm.To RST klidně ty 2 cm.Jen bacha na ostré hrany,aby sis nepoškrábal nohy.Ideální by byl alu plech.
no abych pravdu rekl tak se mi stejne do moji manitou nic moc strkat nechce…me slape jak hodinky a komfort je vynikajici s porovnanim puvodni rst 321tl s 63mm zdvihu
Jasně že tam nebudu strkat kuchyňský nůž :) Ale nožík,kterým to dělám,je fakt pidi a pěkně zakulacenej.Vlastně už není na řezání,ale jen na mazání.
mám 140 foxe nohy jsou v klidu vysunutý na 147 při vypoštění tlaku zajede 5 mm od konce nohy nafouknutá okolon 2 někdy pčři něčem brutál 1,5 cm od konce .Je fakt že suntourka mi to dělala taky i když byla povolená tak aby byla co nejměkčí za 100mm tak 60–70 a vzduchová ze 100 tak 65–75
nevim, jestli je to vůbec možý, ale po troše cvičení se to trochu uvolnilo – naměřil jsem nějakejch 70mm max, při nasednutí na kolo se vidle nazoří (sag) tak 1,5 cm) reaguje trochu ochotněji, snad se ještě trochu rozhejbe
Ječňák je borec!