Mělo by tam být na městském elektrokole :
Studie pracuje s reálnými uživateli, kteří používají kolo (včetně e-biku) pro běžný pohyb městem – do práce, na nákupy, nebo na krátké vyjížďky. Není zaměřena na sportovce, tréninky ani výkonnostní cyklistiku.
Ano, o výkonnostní cyklistice ta studie skutečně není, proto je téma v kategorii elektrokola. :-)
Zajímaví byli i samotní účastníci výzkumu. Jezdci na elektrokolech byli starší, měli větší zdravotní problémy. Elektrokola totiž umožňují pravidelnou jízdu na kole i těm jednotlivcům, kteří jsou omezeni věkem nebo nemocemi a jinak by o konvenční cyklistice neuvažovali.
Právě proto to mělo být v rubrice ostatní, elektrokolo je v tomhle jen dopravní prostředek, ne sportovní prostředek.
Ta studie implicitně podporuje tezi, že dopravní cyklistika (i asistovaná) má své opodstatnění jako městská alternativa k autům nebo MHD, přestože není rovnocenná sportovní cyklistice z hlediska fyziologického přínosu.Autoři tím nepřímo vyzývají k uznání e-cyklistiky jako legitimní součásti městské mobility, nikoli jen „podvodného sportu“, a ke zlepšování infrastruktury a bezpečnosti pro tuto skupinu, která má jiný profil než sportovní cyklisté. Tedy téma Automat a spol.
Julien Absalon by s tím souhlasil asi jen částečně.
Jako že by rozporovat to co sami o tom napsali tvůrci toho výzkumu? To by bylo vskutku originální přístup. Ono nechce jen prosvištěd ten článek, ale kouknou se na originál :)
Já to nečetl, ale víme oba, že i na ečkách existují regulerní závody v rámci UCI.
To jo, jen Modus2 je mimo mísu pokud anketu ekola jsou zdravá staví na dalším agitačním projektu městské cyklo dopravy… … Pravděpodobně by to šlo napsat o parním kole, nebo na gumový svazek, či na klíček.
O městské dopravě na kole to není, je to o tom, že i aktivita s přípomocí je zdravá, zvláště pak pro starší a hendikepované, kteří by jinak seděli doma u bedny.
Tak si něco od tvůrce te studie přečti a ten vycuc z forum24
Každej kdo jezdí na kole, tak potvrdí, že se na elektru zhuntuje stejně jako na běžným kole. Ale je schopen ujet větší vzdálenost a vyjet terén, který by normálně nevyjel. Nechápu tady na fóru, tu nenávist vůči elektrokolům.
Nechápu, že si někdo vymyslí kolektivní „nenávist vůči elektrokolům“ na zdejším fóru.
Btw. „Vyjet tam, kde by normálně nevyjel“…je zásadní problém svátečních uživatelů elektokol. Ono je pak potřeba se dostat i bezpečně zpět dolů.
Větší hloupost jsem snad ještě neviděl. To, že má někdo ekolo, neznamená, že je to idiot a nebo na kole neumí jezdit. Podle tebe by Maťěj Charvát nebo Rasťo Baránek byli tutani, co jim ekolo nepatří do rukou. A přesto ho oba používají.
Jistě to neznamená, ale koho potkáváš častěji? Já teda ty tutany…
To snad záleží na tom, kde se vyskytuješ. Pokud jen mezi těmi tutany, tak ti to nezávidím.
Já když jedu v místech kde je hodně cyklistů, konkrétně Pomoraví mezi Olomoucí a Litovlí, tak potkávám normální lidi a tak polovina z nich a možná i více je na ekolech. Někdo z nich bzučí jiný ne. Není pravidlo, že mají všichni přípomoc zapnutou.
Osobně bych to nechal na lidech ať si rozhodnou sami, co jim vyhovuje. Za mě už jen to, že zvedli zadek od TV a vrtí nohama a nesedí případně někde v hospodě, je pro naše zdravotnictví a tedy i pro nás výhra. A to, že je tady někdo opakovaně hejtí, tak to je spíše pro to zdravotnictví prohra.
Já jezdím taky na ekole většinou bez přípomoci a většinu z nich předjíždím. Důvod je jednoduchý, ekolo mám proto, aby mi pomáhalo proti větru, kdy mě to nebaví, případně v kopcích v podhůří Jeseníků, kde když honím dech na maximální vzorcové tepovce 153, tak mě to také nebaví. Viz screenshot za letošek.
Olomouc → Litovel 20 km, 26 m up, to musí jet samo i bez přípomoci (teda když to zrovna nefouká).
Ano, je to tak. Výskyt ekol je tam ale takový, jak jsem psal. A zkušenost s nimi rovněž.
Samozřejmě, že pro zdravotnictví i pro ty konkrétní lidí to přínos je, o tom žádná.
Nadávky jsou čistě osobní sobeckost, kdy si myslím, že lidem vadí to, že je na oblíbených cestách a stezkách mnohem více lidí (hodně díky elektrokol) a člověk už nemá ten klid. To vadí i mě. Ale nenadavam, i manželka a otec má elektrokolo. Oba ze zdravotních důvodů.
To sis ovšem vymyslel sám (a úspěšně to rozporoval), jestli nechápeš pojem „sváteční“, tak ti opravdu nemohu pomoci.
Pokud 80% lidí, co se ke svému okolí chovaní bezohledně a nebezpečně, sedí na elektrokole, tak o něčem vypovídá. Nejspíš proto, že si je kupují lidé, kteří před tím nikdy na kole nejezdili nebo jezdí rychleji než by jezdili na klasice.
Jak jsi k tomu procentu došel?
Podíval se z okna a tam prší. A tak 80% bylo k mání.
Když mě někdo ohrozí, tak se snažím všimnout jestli to bylo na elektrokole nebo ne.
Příklad: jezdím denně na kole do práce do sousedního městečka. Tento týden se mi 3× stalo, že mě málem sejmul nějaký elektrokolař, co jel v nepřehledné zatáčce na špatné straně. Jednou dokonce paní s dítětem v dětské sedačce. U cyklistů na klasice se mi to stává mnohem míň a to bych odhadoval, že poměr elektro/obyč kolo je tak na půl.
Takže 80%.
Levá & pravá..
No nevím tedy jaká je pravděpodobnost ale pokud bych 3× týdně potkával někoho jet na stejné straně pak bych se možná raději ujistil že sám jezdím na správné straně ;)
no vidíš my tu máme zase cyklostezku a většina lidí na silničním kole je ignoruje a motá se mezi auty – zatímco všichni ostatní cyklisté ji využívají vypovídá to celkově o něčem? Asi ne – jako vzorek moc malé
„všichni ostatní cyklisté ji využívají“ – v tom bude asi zakopaný ten čokl…
Myslím to že cyklostezka je nevhodná k výkonnostnímu sportu, nebo obecně rychlejší jízdě to vypovídá víc než z dost a bez ohledu na typ kola.
Všimni si, že píše o svátečních uživatelích.
Elektro sám nemám ale nenenávist na zdejším fóru je do očí bijící, jak zde někdo řeší něco s éčkem, jen co položí otázku má 5× palec dolů apod. A tvrdím že s elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez toho motoru.
A tvrdím že s elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez toho…
Takže děkuji za potvrzení toho, co jsem napsal.
Slovo sváteční a kolektivni si použil ty ne já.
Inu, kolektivní. Hmm. Uznávám. Ovšem zbytek sedí.
„Sváteční“ nerozporuje tvé tvrzení a ke upřesněním mého tvrzení. A technicky si jej následně potvrdil.
„elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez“…
Ale to není proti ekolum.
Ty ale vidíš hned za řidítkama éčka hned amatéra a tomu tak rozhodně není. Ty jsi přesně ten příklad zdejších elektrobijců a odpurců elektra a furt melou svoje, podsouvá kecy o technice apod. Dám příklad, profi jezdec a výjezd 200m na normálním kole dojede do třetiny na elektru až na vrchol. Už to chápeš?
To je ale neco trochu jiného, nez jsi psal puvodne.
Jak to, je to přesně to co jsem psal, hned jako první komentář, jen jsem to nerozváděl tak do podrobna. Zrovna tak jsem ale nikde nepsal nic o svátečních jezdcích a kolektivní nenávisti. Jako mě hned bylo podsouváno.
Puvodne jsi psal „A tvrdím že s elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez toho motoru.“ Co je blbost, a potom jsi to zmenil.
Zaprvé jsem to psal až jako druhou připomínku a ne jako první věc, a za druhé, i profesionalni jezdec vyjede s elektrem to co by bez elektra nevyjel. Takže jaká blbost, další kdo nechápe že s éčkem vyjedeš to co nikdo na normálním kole nedá. Chápeš to, nepleťte jsem furt nějaký hobiky, turisty apod. Já psal o cyklistech jako celku a tam snad přeci patří všechny kategorie, tudíž i zkušení jezdci.
Jenže na éčku nejsi cyklista, ale motocyklista.
Tedy je zřejmé, že s motorem vyjedeš víc.
hawrdo, hawrdo, mýlíš se, na éčku nejsi motocyklista, bo motocyklista nemusí šlapat. Jsi cyklista s přípomocí, neboli s technickým dopingem, někdy to zkus. :-)
V Praze už skoro nikdo nešlape. Koukám na to denně.
A zkoušet to nebudu, nemám důvod. Chci býti zatím stále cyklistou :).
Máš pravdu, většina kurýrů jezdí na "ruční plyn, což je ale v rozporu se zákonem, PČR by to měla řešit. Např. v Německu by jim to neprošlo.
Jo to jsi nevěděl kurýr ve Varšave to je mazec.
< A tvrdím že s elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez toho motoru. > tohle cos napsal, si bihuzel mysli spousta lidi, cosi e koupi a potom se dostanou do terenu, kterej proste nezvladnou, motor neMotor :)
Já si teda myslim, že většině lidí vcelku nevadí, že se lidi s ebikem rozbíjejí někde na šutrech jako to, že jich prostě po horách a oblíbených místech jezdí víc. Je mi jasný společenský dopad toho, že různý složky IZS lítaj po kopcích a zachraňují ebikery, ale tak nějak mám pocit, že tohle je pro většinu lidí spíš racionalizace toho, proč jim ebiky vadí, místo toho aby trochu sobecky (na čemž ale v zásadě nevidím nic špatnýho) přiznali, že jim vadí, že na ty jejich pěkný místa teď jezdí davy a ještě je do toho krpálu s úsměvem předjíždějí.
že jim vadí, že na ty jejich pěkný místa teď jezdí davy
Ano. Tam je problé, protože se může stát, že tam bude zanedlouho zákaz a nepodívá se tam už ani nikdo na kole.
a ještě je do toho krpálu s úsměvem předjíždějí.
Pokud někomu na kole vadí, že ho do kopce předjíždí motorové vozidlo, tak by se měl nechat vyšetřit na psychině. ;-)
To první je samozřejmě bohužel fakt, nicméně stejné problémy vyvstávají i pro pěší a často je spíš problém, že je všude víc lidí obecně. Drobnou naději mám v to, že se postaví různý magistrály a asfaltky a ty stáhnou hlavní provoz z těch hůř přístupných míst.
A s tím vyšetřením bych to tolik nehrotil. Neříkám, že musíš dotyčnýho hned nenávidět, ale kdyby všichni jednali jenom racionálně, tak svět vypadá hodně jinak.
Nebylo za Covidu nejlíp :-D.
Znáš osobně někoho, kdo se vzteká, když ho do kopce předjede moped? Já ne. Nebo to přede mnou všichni úspěšně tají.
To je mantra elektrocyklistů, ‚vadí jim že je předjedu‘. V reálném světě je to skoro vždy naopak.
Pamatuji si jak sem na závodních in-line jednou dojel nějakého ovara na Cruisisu. Jenže překážel, protože spanilá jízda prostředkem. Ale místo vyhlášení o kkt co neuhne, jsem mu položil záludnou otázku …tak co zahřejeme baterky?… TRhnutě se ohlédnul s takovým vyplašený výrazem a už tam nakládal, opakovaně ohlížel, já stále za ním, rudej jak kamna, kolo kňučelo jak tramvaj . Já mě problémy s dejcháním, protože sem se chtěl hrozně smát. V momentě kdy bylo jasný že to nemá čipnutý, nebo baterka kaput, hrdinně zastavil na pivo u nějakého stánku až se malem rozsekal. Ale made my day prostě pobavěj.
No a přesně o tomhle přeměřování pindíků jsem mluvil ;)
Jskoze e musi jet za kazdy situace rychlejc?
Áno jako že nechtěl uhnout a nepustil. Předjel bych ho, anic se neděje, mě to ego nezvedá jedu si svý tempo. Místo toho začel ždímat přípomoc nakrev, stále prostředkem, protože na bruslích přece nemůže bejt nikdo rychlejší. Pro mě to je tréning, nekochám se krajinou, nepotřebuji se „prezentovat“ v těch správných bistrech. Je to jen pokažená statistika na v Garmin Connectu a tréning nic moc.
Škoda že jsem to neviděl, ještě teď bych se smál.
Zajímavé, jak ty víš, co ja „vidím“.
Zkus si to přečíst od začátku bez zbytečných emocí.
Hezky si mě odsoudil na základě něčeho, co sis sám vymyslel.
Zalezi kdo sedi na tom elektru ne? Sam motor ti techniku nezajisti.
Tohle je bike-forum.cz, né ebike-forum.cz, v tom je zakopán pes. :-) Taky se s ebiky můžete cpát na motorkari.cz, nebo konečně někoho napadne založit separátní forum. :-)
Aha, robotické sekačky, robotické vysavače, fotovoltaické elektrárny na balkon a válka na Ukrajině ti tady nevadí? Elektrokola ano.
Tak třeba Modelovi evidentně vadí nenávist k elektrokolům. O robotických sekačkách nic nepíše.
Tak tak, sekačky nevadí, elektrokola ano.
Nevím, s čím máš problém. Admin shledal, že existují éčka a přidal kategorii elektrokola. Když tě to nezajímá, tak to nečti. Já robotické sekačky taky nečtu, ale jejich přítomnost mi vážně nevadí.
A ono se na tomto foru da filtrovat, ktere kategorie nechci videt?
Jasne! Staci na to takovej plugin, rozsireni, rika se mu mozek. Normalne to zkus, pokud funguje dobre, detekuje hned co nechces videt.
Pak uz staci jen kliknout nahore pod nadpisem na zablokovat tema a mas klid…
Diky, to jsem neznal, tak se tu mejte.
Čau, měj se príma.
Mně nevadí elektrokola, ale zoufalci, co si musí zbytečnými tématy obhajovat jejich koupi. Když chci elektrokolo, tak si ho prostě koupím, když potřebuju poradit s výběrem, servisem, tak se zeptám v příslušném technickém tématu, ale tohle zbytečné tlachání a také řešení chipování ebiků fakt nemusím.
Tak proč se do toho montuješ?
Koupili si elektrokolo, cítí se být s velkou baterkou supercyklistou a čekají nějaké to uznání :)
Přesně. Pořad jsou mopedisti nasráni a stejně si nezaloži sve mopedisti – fórum :-))
imbecilů je tu spousta,taky by mělí jít na svý forum,nebo do hajzlu.
Ty si dobrý imbecil -)))
Pokud neumi SVATECNI JEZDEC jezdit na kole v terenu, pochybuju, ze by s eckem vyjel TEREN, ktery jinak ne ;-) Pokud se bavime o stoupani v terenu, je i tak nutne zvladat techniku.
.
Souhlas. Ve výčtu chybí, že ekolo je dobrý prostředek pro vypnutí protivětru.
S tou nenávistí je to asi podobné tomuto. Není v tom nic racionálního, jen vlastní hloupost.
Asi to musíme rozdělit na 2 kategorie.
Koukněte i sem.
Zdravá jízda ve městě pro seniory? Ve městě se už bojím i na cyklostezce:)
Zdravé by mohlo být naložit éčka na přívěsný vozík, na střechu je nezvednou, odvézt je někam daleko za město na cestu k lesu, tam si pojezdit a pak zpět… Obyčejně to řeší tak, že pomocí vrutů chytí střešní držák na kolo do podlahy vozíku. Na vozík po prkně s krokovou přípomocí…a je to.
Ano. Také mi jízda na jakémkoliv kole po městě nepřipadá zdravá a bezpečná.
Je to studie z Německa, kde se dá téměř všude ve městě jezdit bezpečně a nějaké kolo tam mají snad všichni. :-)
Město není jen Praha, Brno, Ostrava … Jsou kupodivu i menší města, kde je jízda na kole běžná.
No třeba v Náchodě to je docela nářez.
Jak kde. Třeba okolo Metuje je to na kole na pohodu. Navíc máš tam cyklo na obě strany – do Poříčí i do Pekla.
To jo, ale dostat se na druhou stranu třeba u nádraží může být někdy trochu problém. U policajtů jednosměrka obráceně a pak po přechodech pro chodce…
Vzhledem k tomu, že většina lidí, co na e-kolech kde vidím, na tom sedí blbě, má to blbě nastavené a blbě šlape, tak bych řekl, že pro ně zrovna moc zdravá zrovna nebude. Ale pokud na tom jednou místo auta, tak aspoň tak.
V tom s tebou souhlasím a přidám skřípající řetěz rezavý jak liška. Ale to není o kole nebo ekole. Se stejnými „vadami“ potkáš lidi z obou táborů. :-)
Jednoduche, jaky pan, takovy kram, platilo, plati a bude .....
Taky si myslím, že žádná nenávist k elektrokolům tady není. Spíše nechuť po tom co vyjelo na cyklostezky a cyklotrasy v posledních pár letech. Ale to je vždycky, když se něco stane vlastnictvím většiny, i těch co neumí a jsou líní se zlepšovat. Oni jsou teď ti cyklisti a mají největší baterku a nejsilnější motor. Tohle uvažování přijmout by byla asi smrt cyklistiky. Bikefórum je plné ortodoxních, ti to stejně nepřijmou a dříve zmínění baterioví supermani tady naštěstí nejsou, nebo se krčí v koutě.
Vidím to i konkrétně: mladší týpek, záchodovitý posed, kde chybí 15cm výšky, pálí to z vítězoslavným výrazem po cyklostezce výrazně nad limit a obdivuje se tomu. Jiný v 15 stupních, tlusté tělo narvané v zimním v oblečení, znuděně se rozhlíží, co za vrchol zase zdolal, pak pobledlý xicht za mobilem. Důchodkyně na něčem jako přestavěné Libertě projíždí kolem 30 km/h frekventovanou cyklostezkou, opět posez a la holland bike, přilbu nemá, aby si nepomačkala nafialovělou trvalou. Takže občas ta nechuť to má reálný základ.
Na to by se mohl vy… Bílý tesák. Idiotů je dvanáct do tuctu. Jediné, co je k zamyšlení, jestli neohrožují jiné, nebo sebe.
Autem to přivezou do mista startu, to tam hraje klíčovou roli.
Odpovedi mnoho, ale stale nevim, jestli je to zdrave nebo nezdrave ????.
Na samotě u lesa rozhodně zdravé.
Ve městě a na silnici rozhodně nezdravé.
… lehce poupravím. Ve městě se silnou automobilovou dopravou, kde se autodoprava a cyklistika často navzájem kříží a na silnici vyšší než III. třídy s hustým provozem rozhodně nezdravé.
Řekl bych, že je to stejně nezdravý a rizikový, jako jízda na normálním kole, nevidím v tom žádný rozdíl.
Ve městě je to méně zdravé, zejména na 4-proudovce se 70 km/h. Jinak zdravotní přínosy převažují a to i na elektrokole.
Za mě zdravé. Měl jsem kolo od místního stavitele Scalara. za 4 roky jsem najel 300 km. Teď mám karbonové FULL E-bike Cube. Za pět měsíců mám najeto 4400 km. Hrozně mě to baví, do kopců si pomáham – nesnáším a nikdy jsem nesnášel kopce. Jezdím převážně terén. Šutry, kořeny. Mám bezduše. Tlaky 1,4 v pneu a je to super jízda -)))) Za mě určitě e-bike. DO deseti letech na tom bude jezdit většina. Někteří na to nemají a raději chlastají a kouří denně v hospodě. Někteří si to časem koupí -)))
Do deseti let, to už jsem někde četl https://www.bike-forum.cz/…la-na-e-bike
prosimte, ta krabicka pod sedlem, to sedlovce nevadi?
Sedlovka je v pohodě, aspoň jí nikdo furt zbytečnè nezasouvá a servis nula ;)
Jasněže nevadí. Trošku to dolů jde asi 10 cm a víc nepotřebuji. Teleskopickou sedlovku nepoužívám pouze jeden průjezd roklí jinak ne. Za mě je to **********. Když jedu sjezdy, šutry kořeny, jdu do pedálů z hřebíkama a prdel nad sedlo. Nepotřebuji si dávat sedlo níž -)))
Asi fakt umíš. Dost lidí, včetně mě, teleskop používá a řadí ho k nejlepším vynálezům od dob vzniku MTB.
„…nesnáším a nikdy jsem nesnášel kopce.“
To máme chápat jak?
Normálně, já je taky nikdy neměl rád, holt Polaban.
Prostě vidíš kopec a už se ti v kapse otevírá kudla…
Myslím si, že tam jde spíše o to spojení NIKDY a NESNÁŠEL. Spíš mělo být vždycky jsem je nesnášel :-)
Njn, pravda, můj milosrdný mozek mě takových detailů často ušetřuje ;)
No, nyní už miluji kopce na elektrokole. Ostatní tlačí po šutrech ze Světlé nad Sázavou do kopce na Lipnici a já s kámošema zavodíme a letíme 25 km v hodině – je to super. Nahoře mám sice tep 160 ale nyní mě již kopce baví -)))
Na Lipnici jsem vyjel se zapřaženým vozíkem se synem. No, pětadvacet jsem neletěl, ale radost jsem z toho měl.
znam to tam, kterou myslis cestu se sutrama
Lidi, kteří se nikdy do těchto výšin nedostali, protože je to nezajímá a nemají žádný vztah…tam přijedou na tomto výdobytku = všude bordel, protože jsou dementi, všude moc lidi, protože tam pribyli tito dementi na emoto.
Ono je všude víc a víc lidí, víc bordelu a randálu. Já už pamatuju konec šedesátek, kdy jsem jako malej kluk jezdil s rodiči po vlastech českých. Stanovali jsme u rybníků, u potůčků, občas dokonce v zámeckém parku a nikde nikdo. V ulici mělo auto pár rodin.
Každá doba přináší nějaké plusy a mínusy. Teď máme víc peněz, víc možností, ale je to omezováno davy lidí. Za mě bylo lepší mít obyčejnou starou octavii a být všude sám než se prodírat davy s mercedesem. Ale co s tím nadělíáme? Vůbec nic.
Já tě trumfnu. :-)
Před mnoha lety jsem se bavil se strýcem svého otce. Ten měl jako první u nás na vsi Spartaka. A když jel od Ostravy do Olomouce přes Odry, tak viděl v protisměru dalšího Spartaka. A tak oba zastavili vedle sebe a dali 1/4 hodinku a možná i déle jak jim to jezdí a jak co řeší. Za celou dobu nejelo další auto. :-)
Tak zase dřív si všichni pěstovali ovoce a zeleninu vlastní, jedli bio vejce od slepic z volného chovu a většina masa byla co si sami zabili a dneska je pěstovat vlastní rajčata znak společenské prestiže ;)
Takhle to bývalo v dobách mého mládí i s cyklisty. Několikrát jsem stavěl a klábosil s protijedoucím kolegou. Pozdravili jsme se, zastavili, pokecali třeba o tom kam jedeme a jaká je cesta a jeli jsme dál. To byla krása.
To byla a je moje noční můra. Na kole si chci odpočinout, ne se družit. Naštěstí tyhle kecálisty už člověk moc nepotkává, vzhledem k jejich často vyššímu věku tipuju, že už pomalu vymírají.
Tos ještě nebyl na světě, chlapče. Tehdy nás jezdilo mimo města opravdu málo a pro lidi jsme byli tak trochu blázni. MTB ještě nikdo nevynalezl. :-)
Tady mělo zdravení naprostý a jasný smysl. Stejně postižení;) Já když začínal jezdit, tak jsem potkal tak dva cyklisty na silničkách za týden a zdravení byla taková samozřejmost, nebo až nutnost. Hlavně člověk chtěl. Dnes potkám někoho na každém rohu a to mávání už mě kolikrát spíše štve. Proto nikdy jako první nezdravím.
Přesně.
:-)
.
Pěkně si to zhrnul – jestli nejsi náhodou dement ty ? ? ?
.
Každý sport je zdravý, jenom musíš znát své limity a zdravotní stav
A prostředí, ve kterém ho provozuješ…
Kde je marabu? Ten vám to tady objasní:-D
Na leceni :D
Klecové lůžko? :-)
Asi šel někam, kde mu líp rozumí, e-kolo prostě nebylo pro něho.
Bavi me cist zdejsi diskuze o eckach. :D Ale uz se z toho stava tak trochu telenovela, furt to same jen v jinem obalu. Za me to zdravotni prinos mit muze, ake za urcitych podminek.. A myslim si, ze na to neni treba studie. :) A at si kazdej jezdi na cem chce, kdyz behem toho neohrozuje sve okoli..
Proti sedění u TV s pytlíkem brambůrek a colou / pivem v ruce, bude mít zdravotní přínos i jízda na max přípomoc a pouhé otáčení klikama.
;-)
Jedna zajímavost v této pošahané debatě: podle studie viz úvodní příspěvek je nehodovost éčkařů a klasiků srovnatelná. Takže tvrzení, že to éčkaři neumí a rozbíjejí si držky, je poněkud zavádějící.
Zase je nutno poznamenat, že Míša Kadlecová tomu rozumí!
rozhodně neznamená, že je ho možné připodobnit k motorce, na které se jen sešlápne pedál a jede se.
To není pravda o té nehodovosti. Loňský rok (zaviněných) 24 smrťáků a 8 na elektrokolech. Vyšší rychlost a věk, pocit supercyklisty. Tady v okolí zahynul senior, když přejížděl silnici na cyklostezku, sejmul při tom 2 motorkáře.
Měl bys to sdělit autorům studie, že se pletou, že ty víš, jak je to doopravdy. Že AI ti řekla, jak je to správně.
Já to sleduju a ostatní věci co týká bezpečnosti, AI se nedá věřit. Kdyby tě to opravdu zajímalo tak se dají použít data i přímo od zdroje: https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=4c
Dal jsem osobní auta a rozhlédl se po okolí a :-))
Jdou nějak vyfiltrovat elektrokola a klasická?
Netuším jestli tam je ta podmínka na elektrokola. Samozřejmě ty filtry jsou dobré, já jsem to použil, když jsem se od všž expertů dozvěděl, že cyklisté zaviní většinu vážných nehod a je to přesně obráceně :)
Vyfiltrovat to asi nejde, ale je to uvedeno v tom zápise o dopravní nehodě.
Ve větvích šumí zvláštní hlas,
jak kdyby svět se zbláznil v kráse,
v každém listu jiný čas,
v kapce rosy sen, co zhasne.
Z mlhy se plíží kroky tmou,
jak slova těsně před výkřikem,
co nelze říct a nezní pouhou
ozvěnou v prázdnu za tichem.
Tu stála… nešlo odolat.
Nesklonil meč, ni otáznosti.
Jen rozepnula ticho nad —
prapodivnost v čarokrásnosti.
Kdo tu automaticky mínuskuje i neškodnou básničku? Asi nějaký bot, admin by měl zablokovat IP.
Úvodní článek hovoří jen o městské cyklistice , né sportovní, né vykonostní , né o závodní .
Upřímně ten článek není moc ani pro BIke-forum ale servery městemnakole a podobné.
Promiň, ale v tom článku není absolutně nic o městské cyklistice. Je výhradně o tom, zda může být jízda na éčku prospěšná zdraví. Závěr studie: je to rozhodně lepší, než čučet na bednu a křupat čipsy. Anketní otázka je: souhlasím/nesouhlasím,
prosté a jednoduché. Btw, kde je stanoveno že BF je výhradně jen o sportovní, výkonnostní a závodní cyklistice? Pokud ano tak to tady poněkud prořídne. ????
Nez cucet na bednu a krupat cipsy je zdravejsi kde co :) na to snad netreba studii.
Souhlas, netreba. Proto byla uplne o nicem jinem:)
Studie všeho druhu jsou potřeba. Jsou hodně dobře zaplacené, většinou z veřejných peněz. Kdyby jich nebylo, jejich autoři nebudou mít co žrát.
Probírá se tu kde co, co s kolem vůbec nesouvisí, tak proč ne?
Jo jo , souhlas. Robotické vysavače, sekačky, fotopanely, podlaha v garáži atd. Tak proč ne? Koho iritují éčka, tak ať to nečte.
Je robotický vysavač zdravý…?
Zalezi na zpusobu pripravy. Smazeny je urcite nezdravy :D
Mám jednu otázku. Je čínská sekačka rasistická?
Cizí termiti být velké rizoto?
Myslíš ty bojovníky s vousama, co se sekaj na divadle?
Docela zajímavý pohled na elektrokola https://www.youtube.com/watch?…
Osobně hlasuji za to ponechat stávající stav.
Proč?
Mám zkušenost od leteckých modelářů, kdy potřeba se ukázat, že MOHU a že to jde, vedla ke stavbě těžkých obřích modelů a následně vedla postupně k omezené možnosti modely svobodně provozovat. Výsledkem je, že je činnost modelářů omezena, počet modelářů silně klesá i při dostupnosti modelů, jaká snad nikdy v historii nebyla. Tím se také ztrácí dovednosti, které se stavbou modelů byly spojené.
Výhled je u modelářů spíše takový, že vlivem velkých peněz, které se točí kolem dopravy vzduchem, letecké modelářství buď zcela zanikne nebo se stane činností pro úzkou skupinu lidí. Začalo to ale nevinně, velikášstvím několika jedinců.
U elektrokol pak lidé, kteří teď na nich jezdí a mají tak alespoň nějaký pohyb, zůstanou s novými pravidly regulace sedět doma u TV nebo někde v hospodě. Jaký to bude mít vliv na jejich hmotnost a pohyblivost (následně pak náročnost čerpaných zdravotních služeb) si jistě každý sám domyslí. A začíná to opět nevinně, přečipováním a tlakem na to zrušit dané omezení. To, že mnozí elektrocyklisté kolo s rychlostí vyšší jak 25km/hod nezvládnou už je jen takový drobný detail.
Taky si myslím, že současný stav je vyhovující, jen bych se přimlouval za omezení hmotnosti elektrokola a zvýšení rychlostního limitu na 32 km/h, výrazně by tak odpadla touha po čipování. No a kdo chce po silnici jezdit rychleji, nechť si pořídí speed pedelec (45 km/h, SPZ, pojištění, zpětné zrcátko atd.)
hele tech 32 klidne ale pri kadenci 90plus
Tak jest.
Jezdím prakticky jen po cyklostezkách, lesních cestách a cestách 3. třídy a převážně za své, bez přípomoci. A když kolem mne v zatáčce prosviští někdo na elektrokole Cruissis na maximální výkon s kadencí kolem 40, tak děkuji za své rozhodnutí mít zpětné zrcátko abych mohl včas uhnout.
Bych se přimlouval za snížení rychlostního limitu na 20 km/h, na rekreační jízdu to stačí.
Blbost. 20 km/hod. je i rychlost trénovaného běžce. Optimální by byl limit 32 km/hod. Zkušený cyklista na E-biku by takovou rychlost hravě zvládnul a rekreační e-cyklista většinou stejně jezdí menší rychlostí nž je současný limit pro odpojení motoru.
trenovanej cyklista dokaze jet i na e-mopedu 32, kdyz si trochu prislapne, nebo ne?
Ne emopedu se nešlape, rychlost je daná konstrukcí a výkonem motoru.
Na ekole bych nechal 25, je to plně dostačující, kdo chce jezdit rychleji, měl by si to sám ušlapat. Jestli to sám neušlape, není důvod rychlejší jízdy. Sám po rovinách držím s těžkým ekolem 27–35kmh, stejně jako na jakémkoliv jiném kole, vyjma silničky, ta jede rychleji.
Sám po rovinách držím s těžkým ekolem 27–35kmh
Co tam máš za gumy? 27 – 35 po rovině je pro mně rychlost na silničce.
„o rovinách držím s těžkým ekolem 27–35kmh“ – možné to je s větrem v zádech.
Jak dlouho to ušlapeš a udejcháš?
To záleží na větru a tom, zda je to skutečně rovina.
Těch 27 jedu naprosto běžně, nad 30 to je pokud není protivítr a kopec.
Jezdím okruhy kolem 30–40 km, nejdelší kolem 100. Ale většinou jsou tam lesní cesty, takže takové tempo a rychlost je jen kde to je možné. Držet trvale 30 v kopcovitém terénu bych rozhodně nezvládl, v kopcích je ta váha cítit.
Ahoj, gumy mám Schwalbe 29 × 2,4. Na silničce při dobrém počasí a kondici jedu kolem 35–40, když šlapu, ale takové tempo celou cestu nevydržím, na to nemám kondici.
a na co vlastně potřebuješ to ečko, když jsi takový fešák na silničce ?
Tak zase jsme na b-f, tady si koupíš e-bike, abys mohl drtit 30 km/h… :)
Ahoj, proč? Protože chci. Nemám potřebu se před někým obhajovat a chovat se tak, abych neurazil cítění jiných cyklokolegů.
Jezdím si sám, jak chci, na čem chci a podle svých chutí a potřeb, bez potřeby se plácat, jak rychle a jak daleko. Mě baví výlety a poznávání nových míst. No a někdy mám radost z rychlosti, vzdálenosti, to jasně že to potěší, když se v něčem trumfnu, ale sám pro sebe. :)
Psal jsi, že na silničce jezdíš 35–40 na co máš e-kolo :D
Nerozumím – jako že někdo zakazuje vlastnictví ekola pokud jezdíš na silniččce 35–40?
Takový zákon jsem nikde nenašel, prosím o odkaz, díky, nerad bych platil nějakou pokutu, či seděl v base.
Člověk co bude v top 10 na závodech jezdí na e-kole? Jen se ptám na důvod, na co má člověk s 5,5W/kd e-kolo.
Schwalbe 29×2,4" může být něco, jako TB, Ron a pod. ve verzi „speed“, nebo taky Albert, Marry a td. ve verzi „ultrasoft“.
Nicméně s takovými průměry na těžkém kole – jsi doufám v nějakém teamu kde máš na závody lehký bajk a jezdíš bednu?
prosim Tě, kterej u nás trénovanej běžec běžně trénuje vytrvalostní tréninky v tempu 3:00 na kilák? Aspoň třeba 2–3, že bys mi dal vědět…
Normálně se jdeš po práci proběhnout na 2 hodinyk a najednou koukáš na hodinky a on to byl maraton skoro ve světovém rekordu, tak jdeš spokojeně domu na večeři. Ty to máš jinak ? :-)
Vždycky když překonám nějaký světový rekord, dovolím si po večeři pivečko…
treba v poctu vypitych piv :DDD
tak to s tím chlastem nepřeháněj :-)
Njn, musím se hlídat, naštěstí jich přes týden zase tak moc nepřekonám, ale víkendy jsou horší…
no já to mám stejně, ale nedaří se mi najít sparinga, proto se ptám ;-)
Tak s mým osobákem na 10km cca 54 miut se mnou nepočítej :-)
Spočítej si, prosím tě, jakou kadenci, při jakém převodu, musí ečkař ušlapat, aby jel 40km/hod. 100 ? Koloběžky ano, souhlasím. Na silničce jet po rovině 50 km/hod není problém pro trénovaného borce.
Včera Jizrerky cca. 85 km na éčku, na pivku Knejpa a zelňačka na Hřebínku a poměr 70 ku 30, Cyklisté na obyčejných šlapací kolech začínají tou pomalostí do kopce či technických úsecích v lese být takovými zpomalovači, pletou se občas a když je slušně požádám o stopu tak brblaǰí a nelíbí se jim to
i ty brebto :DDD
Musíš to dělat jako normální cyklista předjíždí šouraly na éčku z kopce… prostě to vezmeš kolem přes šutry a bordel a ještě je ohodíš smykem hrabankou přeci ;)
Pošli fotku jako vzdy, tedy jak drtis ty Jizerky na pripomocnem stroji :D.
Se nediv, taky bych brblal. Je to hodně necyklistický, skoro až buranský, cpát se na éčku před ty, kteří jedou za svý. :-(
Naštěstí je jich čím dál méně
koncem rijna nebude ani jeden mopedista :D, stacilo ted v sobotu v Jizerkach, trocha mlhy a konecna
protože jak je pod 10C, asi všichni zmrznou, když vidím už teď jak jezdí dlouhej dlouhej ;-).
Normální zimní spánek, trochu jim to závidím ;)
Naopak, nízká intenzita, dobrý hadry a elektrobiker se nebude potit jako prase aby potom na 14 dní nastydnul
Marně vzpomínám, kdy naposledy (a zda vůbec) jsem na kole nastydnul. Jezdím celoročně. A tohle počasí úplně zbožňuju!
Jenze ty jsem tluchuba.
A už vůbec ne jakkoliv forma bikera.
„Jenze ty jsem tluchuba.“
Velmi trefně vyjádřeno…
já bych nebrblal, jen bych ho nepustil, není nad to když tě nějaký e-turista předjede před vrcholem stoupání, na které se drápeš jen proto že následuje hezký přírodní trail a on potom před tebou jede krokem s kouřícíma brzdama a ty jsi bez šance ho někde předjet. Když tě do kopce dojede klasický cyklista tak se dá čekat že na tom kole trochu umí a pojede i z kopce, případně když tě uslyší směrem dolů za sebou tak není debil, uhne a nechá tě jet, to se mi u E-cyklisty ještě nikdy nestalo :-(
Musíš na něj křičet levá… pravá… nebo jak Standa Sehnal
jenze tohle je fakt k placi
jenže on by stejně nevěděl co to znamená :-), houkneš levá on ti dá 2s a potom tě tam zavře :-) do toho bych nešel
Naopak na elektrokole se kochá mnohem lépe než obyčejný cyklista který má pot v očích a spcenou ŕiť ze slabého fyzického fondu
tak je jasný, že se lépe kochá po vykonání nule se blížícímu výkonu, to dá rozum!
Výdej stejný, jen kvalitnější a dojedu za stejnou dobu o třetinu dál, Trail Hunter ti to vysvětlí
stejnej výdej je naprosto zjevnej, když vidím motorkáře při teplotách 25C ve stínu dlouhej dlouhej bez kapky potu :-D
Ale on ujede za stejnou dobu mnohem více než ta zpocenej kterýmu nepadají tepy
bavil jsi se o stejném výdeji a ten stejnej není. Kdyby jo, nemůžeš jezdit na ekole v aktuálním počasím v dlouhým a nepotit se. A vo tom to je. Můžou být výjimky, ale realita denně viděná je taková, že lidi, kteří na ekole aspoň předstírají nějakou trochu usilovnou jízdu, nepotkávám.
TH to vysvětlil hezky, jen ta skupina pro kterou to platí je pár procent z mopedistu.
U tebe je problém, že jen kecáš z hladu a Jizerky si viděl možná tak na mapě republiky.
Jà v Jizerkàch bydlím a v Českým ráji mám chalupu, ideálníkombinace:-)))
Kecáš, jinak bys už za ta léta dal aspoň jednu foto z těch tvých Jizerek.
Nepotřebuji nic fotit když to mám za barákem. chápu že pro pražáka to může být zážitek :-))
Zážitek je to pro mne v zimě, když napadne sníh, v létě raději na Šumavu.
Fotku můžeš udělat pro nás tady, ne pro sebe.
Abychom viděli, jak hezké to máš za tím barákem a jaký jsi statečný přípomocný biker :D.
jel si ted nekdy na protrzenku po jezdecky?
Moje data – MTB HT versus lehký e-gravel 40Nm se slabou baterkou. Při malé přípomoci tepovka na e-biku nižší o 10 a současně průměrná rychlost vyšší o 1–2 km/h.