Je jízda na elektrokole zdravá?

116 nepřečtených
  • Modus2

    https://www.forum24.cz/…snou-odpoved

    Anketa: Souhlasíte?

    Ano
    24x
    80%
    Ne
    6x
    20%
    0 9
    • Tomcat  

      Mělo by tam být na městském elektrokole :

      Studie pracuje s reálnými uživateli, kteří používají kolo (včetně e-biku) pro běžný pohyb městem – do práce, na nákupy, nebo na krátké vyjížďky. Není zaměřena na sportovce, tréninky ani výkonnostní cyklistiku.

      0 0
      • Modus2  

        Ano, o výkonnostní cyklistice ta studie skutečně není, proto je téma v kategorii elektrokola. :-)

        Zajímaví byli i samotní účastníci výzkumu. Jezdci na elektrokolech byli starší, měli větší zdravotní problémy. Elektrokola totiž umožňují pravidelnou jízdu na kole i těm jednotlivcům, kteří jsou omezeni věkem nebo nemocemi a jinak by o konvenční cyklistice neuvažovali.

        0 0
        • Tomcat  

          Právě proto to mělo být v rubrice ostatní, elektrokolo je v tomhle jen dopravní prostředek, ne sportovní prostředek.

          Ta studie implicitně podporuje tezi, že dopravní cyklistika (i asistovaná) má své opodstatnění jako městská alternativa k autům nebo MHD, přestože není rovnocenná sportovní cyklistice z hlediska fyziologického přínosu.Autoři tím nepřímo vyzývají k uznání e-cyklistiky jako legitimní součásti městské mobility, nikoli jen „podvodného sportu“, a ke zlepšování infrastruktury a bezpečnosti pro tuto skupinu, která má jiný profil než sportovní cyklisté. Tedy téma Automat a spol.

          0 1
          • va-bo  

            Julien Absalon by s tím souhlasil asi jen částečně.

            0 1
            • Tomcat  

              Jako že by rozporovat to co sami o tom napsali tvůrci toho výzkumu? To by bylo vskutku originální přístup. Ono nechce jen prosvištěd ten článek, ale kouknou se na originál :)

              0 1
              • va-bo  

                Já to nečetl, ale víme oba, že i na ečkách existují regulerní závody v rámci UCI.

                0 0
                • Tomcat  

                  To jo, jen Modus2 je mimo mísu pokud anketu ekola jsou zdravá staví na dalším agitačním projektu městské cyklo dopravy… … Pravděpodobně by to šlo napsat o parním kole, nebo na gumový svazek, či na klíček.

                  0 1
                  • Modus2  

                    O městské dopravě na kole to není, je to o tom, že i aktivita s přípomocí je zdravá, zvláště pak pro starší a hendikepované, kteří by jinak seděli doma u bedny.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Tak si něco od tvůrce te studie přečti a ten vycuc z forum24

                      0 1
    • Model  

      Každej kdo jezdí na kole, tak potvrdí, že se na elektru zhuntuje stejně jako na běžným kole. Ale je schopen ujet větší vzdálenost a vyjet terén, který by normálně nevyjel. Nechápu tady na fóru, tu nenávist vůči elektrokolům.

      7 17
      • liborg1982  

        Nechápu, že si někdo vymyslí kolektivní „nenávist vůči elektrokolům“ na zdejším fóru.

        Btw. „Vyjet tam, kde by normálně nevyjel“…je zásadní problém svátečních uživatelů elektokol. Ono je pak potřeba se dostat i bezpečně zpět dolů.

        9 4
        • yorg  

          Větší hloupost jsem snad ještě neviděl. To, že má někdo ekolo, neznamená, že je to idiot a nebo na kole neumí jezdit. Podle tebe by Maťěj Charvát nebo Rasťo Baránek byli tutani, co jim ekolo nepatří do rukou. A přesto ho oba používají.

          4 0
          • dědek mohy  

            Jistě to neznamená, ale koho potkáváš častěji? Já teda ty tutany…

            10 1
            • yorg  

              To snad záleží na tom, kde se vyskytuješ. Pokud jen mezi těmi tutany, tak ti to nezávidím.

              Já když jedu v místech kde je hodně cyklistů, konkrétně Pomoraví mezi Olomoucí a Litovlí, tak potkávám normální lidi a tak polovina z nich a možná i více je na ekolech. Někdo z nich bzučí jiný ne. Není pravidlo, že mají všichni přípomoc zapnutou.

              Osobně bych to nechal na lidech ať si rozhodnou sami, co jim vyhovuje. Za mě už jen to, že zvedli zadek od TV a vrtí nohama a nesedí případně někde v hospodě, je pro naše zdravotnictví a tedy i pro nás výhra. A to, že je tady někdo opakovaně hejtí, tak to je spíše pro to zdravotnictví prohra.

              Já jezdím taky na ekole většinou bez přípomoci a většinu z nich předjíždím. Důvod je jednoduchý, ekolo mám proto, aby mi pomáhalo proti větru, kdy mě to nebaví, případně v kopcích v podhůří Jeseníků, kde když honím dech na maximální vzorcové tepovce 153, tak mě to také nebaví. Viz screenshot za letošek.

              4 0
              • Youda  

                Olomouc → Litovel 20 km, 26 m up, to musí jet samo i bez přípomoci (teda když to zrovna nefouká).

                2 0
                • yorg  

                  Ano, je to tak. Výskyt ekol je tam ale takový, jak jsem psal. A zkušenost s nimi rovněž.

                  0 0
              • dědek mohy  

                Samozřejmě, že pro zdravotnictví i pro ty konkrétní lidí to přínos je, o tom žádná.

                Nadávky jsou čistě osobní sobeckost, kdy si myslím, že lidem vadí to, že je na oblíbených cestách a stezkách mnohem více lidí (hodně díky elektrokol) a člověk už nemá ten klid. To vadí i mě. Ale nenadavam, i manželka a otec má elektrokolo. Oba ze zdravotních důvodů.

                5 1
          • liborg1982  

            To sis ovšem vymyslel sám (a úspěšně to rozporoval), jestli nechápeš pojem „sváteční“, tak ti opravdu nemohu pomoci.

            2 0
          • Jezevec70  

            Pokud 80% lidí, co se ke svému okolí chovaní bezohledně a nebezpečně, sedí na elektrokole, tak o něčem vypovídá. Nejspíš proto, že si je kupují lidé, kteří před tím nikdy na kole nejezdili nebo jezdí rychleji než by jezdili na klasice.

            2 2
            • va-bo  

              Jak jsi k tomu procentu došel?

              1 0
              • yorg  

                Podíval se z okna a tam prší. A tak 80% bylo k mání.

                3 1
              • Jezevec70  

                Když mě někdo ohrozí, tak se snažím všimnout jestli to bylo na elektrokole nebo ne.

                Příklad: jezdím denně na kole do práce do sousedního městečka. Tento týden se mi 3× stalo, že mě málem sejmul nějaký elektrokolař, co jel v nepřehledné zatáčce na špatné straně. Jednou dokonce paní s dítětem v dětské sedačce. U cyklistů na klasice se mi to stává mnohem míň a to bych odhadoval, že poměr elektro/obyč kolo je tak na půl.

                0 1
          • Tomstasa  

            Všimni si, že píše o svátečních uživatelích.

            0 1
        • Model  

          Elektro sám nemám ale nenenávist na zdejším fóru je do očí bijící, jak zde někdo řeší něco s éčkem, jen co položí otázku má 5× palec dolů apod. A tvrdím že s elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez toho motoru.

          3 5
          • liborg1982  

            A tvrdím že s elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez toho…

            Takže děkuji za potvrzení toho, co jsem napsal.

            0 1
            • Model  

              Slovo sváteční a kolektivni si použil ty ne já.

              0 0
              • liborg1982  

                Inu, kolektivní. Hmm. Uznávám. Ovšem zbytek sedí.

                „Sváteční“ nerozporuje tvé tvrzení a ke upřesněním mého tvrzení. A technicky si jej následně potvrdil.

                „elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez“…

                Ale to není proti ekolum.

                0 1
                • Model  

                  Ty ale vidíš hned za řidítkama éčka hned amatéra a tomu tak rozhodně není. Ty jsi přesně ten příklad zdejších elektrobijců a odpurců elektra a furt melou svoje, podsouvá kecy o technice apod. Dám příklad, profi jezdec a výjezd 200m na normálním kole dojede do třetiny na elektru až na vrchol. Už to chápeš?

                  3 3
                  • Lochy13  

                    To je ale neco trochu jiného, nez jsi psal puvodne.

                    0 0
                    • Model  

                      Jak to, je to přesně to co jsem psal, hned jako první komentář, jen jsem to nerozváděl tak do podrobna. Zrovna tak jsem ale nikde nepsal nic o svátečních jezdcích a kolektivní nenávisti. Jako mě hned bylo podsouváno.

                      0 0
                      • Lochy13  

                        Puvodne jsi psal „A tvrdím že s elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez toho motoru.“ Co je blbost, a potom jsi to zmenil.

                        0 1
                        • Model  

                          Zaprvé jsem to psal až jako druhou připomínku a ne jako první věc, a za druhé, i profesionalni jezdec vyjede s elektrem to co by bez elektra nevyjel. Takže jaká blbost, další kdo nechápe že s éčkem vyjedeš to co nikdo na normálním kole nedá. Chápeš to, nepleťte jsem furt nějaký hobiky, turisty apod. Já psal o cyklistech jako celku a tam snad přeci patří všechny kategorie, tudíž i zkušení jezdci.

                          0 2
                          • hawrda  

                            Jenže na éčku nejsi cyklista, ale motocyklista.

                            Tedy je zřejmé, že s motorem vyjedeš víc.

                            1 6
                            • Modus2  

                              hawrdo, hawrdo, mýlíš se, na éčku nejsi motocyklista, bo motocyklista nemusí šlapat. Jsi cyklista s přípomocí, neboli s technickým dopingem, někdy to zkus. :-)

                              0 2
                              • hawrda  

                                V Praze už skoro nikdo nešlape. Koukám na to denně.

                                A zkoušet to nebudu, nemám důvod. Chci býti zatím stále cyklistou :).

                                0 3
                                • Modus2  

                                  Máš pravdu, většina kurýrů jezdí na "ruční plyn, což je ale v rozporu se zákonem, PČR by to měla řešit. Např. v Německu by jim to neprošlo.

                                  3 0
                      • J1RKA  

                        < A tvrdím že s elektrem vyjedeš terén ,to co na běžným kole nedá nikdo bez toho motoru. > tohle cos napsal, si bihuzel mysli spousta lidi, cosi e koupi a potom se dostanou do terenu, kterej proste nezvladnou, motor neMotor :)

                        1 1
                        • vaclaw  

                          Já si teda myslim, že většině lidí vcelku nevadí, že se lidi s ebikem rozbíjejí někde na šutrech jako to, že jich prostě po horách a oblíbených místech jezdí víc. Je mi jasný společenský dopad toho, že různý složky IZS lítaj po kopcích a zachraňují ebikery, ale tak nějak mám pocit, že tohle je pro většinu lidí spíš racionalizace toho, proč jim ebiky vadí, místo toho aby trochu sobecky (na čemž ale v zásadě nevidím nic špatnýho) přiznali, že jim vadí, že na ty jejich pěkný místa teď jezdí davy a ještě je do toho krpálu s úsměvem předjíždějí.

                          6 0
                          • Lišák  

                            že jim vadí, že na ty jejich pěkný místa teď jezdí davy

                            Ano. Tam je problé, protože se může stát, že tam bude zanedlouho zákaz a nepodívá se tam už ani nikdo na kole.

                            a ještě je do toho krpálu s úsměvem předjíždějí.

                            Pokud někomu na kole vadí, že ho do kopce předjíždí motorové vozidlo, tak by se měl nechat vyšetřit na psychině. ;-)

                            10 2
                            • vaclaw  

                              To první je samozřejmě bohužel fakt, nicméně stejné problémy vyvstávají i pro pěší a často je spíš problém, že je všude víc lidí obecně. Drobnou naději mám v to, že se postaví různý magistrály a asfaltky a ty stáhnou hlavní provoz z těch hůř přístupných míst.

                              A s tím vyšetřením bych to tolik nehrotil. Neříkám, že musíš dotyčnýho hned nenávidět, ale kdyby všichni jednali jenom racionálně, tak svět vypadá hodně jinak.

                              0 0
                              • Espen  

                                Nebylo za Covidu nejlíp :-D.

                                0 0
                              • Lišák  

                                Znáš osobně někoho, kdo se vzteká, když ho do kopce předjede moped? Já ne. Nebo to přede mnou všichni úspěšně tají.

                                0 0
                                • psbiker  

                                  To je mantra elektrocyklistů, ‚vadí jim že je předjedu‘. V reálném světě je to skoro vždy naopak.

                                  1 0
                                • Tomcat  

                                  Pamatuji si jak sem na závodních in-line jednou dojel nějakého ovara na Cruisisu. Jenže překážel, protože spanilá jízda prostředkem. Ale místo vyhlášení o kkt co neuhne, jsem mu položil záludnou otázku …tak co zahřejeme baterky?… TRhnutě se ohlédnul s takovým vyplašený výrazem a už tam nakládal, opakovaně ohlížel, já stále za ním, rudej jak kamna, kolo kňučelo jak tramvaj . Já mě problémy s dejcháním, protože sem se chtěl hrozně smát. V momentě kdy bylo jasný že to nemá čipnutý, nebo baterka kaput, hrdinně zastavil na pivo u nějakého stánku až se malem rozsekal. Ale made my day prostě pobavěj.

                                  0 2
                  • liborg1982  

                    Zajímavé, jak ty víš, co ja „vidím“.

                    Zkus si to přečíst od začátku bez zbytečných emocí.

                    Hezky si mě odsoudil na základě něčeho, co sis sám vymyslel.

                    1 2
          • Lochy13  

            Zalezi kdo sedi na tom elektru ne? Sam motor ti techniku nezajisti.

            0 0
          • krabica  

            Tohle je bike-forum.cz, né ebike-forum.cz, v tom je zakopán pes. :-) Taky se s ebiky můžete cpát na motorkari.cz, nebo konečně někoho napadne založit separátní forum. :-)

            4 8
            • va-bo  

              Aha, robotické sekačky, robotické vysavače, fotovoltaické elektrárny na balkon a válka na Ukrajině ti tady nevadí? Elektrokola ano.

              7 1
              • Lišák  

                Tak třeba Modelovi evidentně vadí nenávist k elektrokolům. O robotických sekačkách nic nepíše.

                0 2
            • Modus2  

              Nevím, s čím máš problém. Admin shledal, že existují éčka a přidal kategorii elektrokola. Když tě to nezajímá, tak to nečti. Já robotické sekačky taky nečtu, ale jejich přítomnost mi vážně nevadí.

              3 0
              • Vilém  

                A ono se na tomto foru da filtrovat, ktere kategorie nechci videt?

                0 0
                • skaj  

                  Jasne! Staci na to takovej plugin, rozsireni, rika se mu mozek. Normalne to zkus, pokud funguje dobre, detekuje hned co nechces videt.

                  Pak uz staci jen kliknout nahore pod nadpisem na zablokovat tema a mas klid…

                  7 0
              • krabica  

                Mně nevadí elektrokola, ale zoufalci, co si musí zbytečnými tématy obhajovat jejich koupi. Když chci elektrokolo, tak si ho prostě koupím, když potřebuju poradit s výběrem, servisem, tak se zeptám v příslušném technickém tématu, ale tohle zbytečné tlachání a také řešení chipování ebiků fakt nemusím.

                4 1
                • yorg  

                  Tak proč se do toho montuješ?

                  5 0
                • psbiker  

                  Koupili si elektrokolo, cítí se být s velkou baterkou supercyklistou a čekají nějaké to uznání :)

                  2 4
        • rogalo  

          Pokud neumi SVATECNI JEZDEC jezdit na kole v terenu, pochybuju, ze by s eckem vyjel TEREN, ktery jinak ne ;-) Pokud se bavime o stoupani v terenu, je i tak nutne zvladat techniku.

          7 0
      • yorg  

        Souhlas. Ve výčtu chybí, že ekolo je dobrý prostředek pro vypnutí protivětru.

        S tou nenávistí je to asi podobné tomuto. Není v tom nic racionálního, jen vlastní hloupost.

        1 1
      • dědek mohy  

        Asi to musíme rozdělit na 2 kategorie.

        1. člověk, který ujede konstantní vzdálenost, ale koupi si elektrokolo, ať to má lehčí. Ten se více rozhodně nezhuntuje
        2. člověk, který využije možnosti elektrokola a ujede více, dále, obtížněji. Ten si do těla dá…
        4 0
    • va-bo  

      https://ebike-mtb.com/en/

      Koukněte i sem.

      0 0
    • scoty  

      Zdravá jízda ve městě pro seniory? Ve městě se už bojím i na cyklostezce:)

      Zdravé by mohlo být naložit éčka na přívěsný vozík, na střechu je nezvednou, odvézt je někam daleko za město na cestu k lesu, tam si pojezdit a pak zpět… Obyčejně to řeší tak, že pomocí vrutů chytí střešní držák na kolo do podlahy vozíku. Na vozík po prkně s krokovou přípomocí…a je to.

      1 1
      • va-bo  

        Ano. Také mi jízda na jakémkoliv kole po městě nepřipadá zdravá a bezpečná.

        0 3
        • Modus2  

          Je to studie z Německa, kde se dá téměř všude ve městě jezdit bezpečně a nějaké kolo tam mají snad všichni. :-)

          1 0
      • yorg  

        Město není jen Praha, Brno, Ostrava … Jsou kupodivu i menší města, kde je jízda na kole běžná.

        0 0
        • va-bo  

          No třeba v Náchodě to je docela nářez.

          0 0
          • Jezevec70  

            Jak kde. Třeba okolo Metuje je to na kole na pohodu. Navíc máš tam cyklo na obě strany – do Poříčí i do Pekla.

            0 0
            • va-bo  

              To jo, ale dostat se na druhou stranu třeba u nádraží může být někdy trochu problém. U policajtů jednosměrka obráceně a pak po přechodech pro chodce…

              0 0
    • oddie  

      Vzhledem k tomu, že většina lidí, co na e-kolech kde vidím, na tom sedí blbě, má to blbě nastavené a blbě šlape, tak bych řekl, že pro ně zrovna moc zdravá zrovna nebude. Ale pokud na tom jednou místo auta, tak aspoň tak.

      6 0
      • yorg  

        V tom s tebou souhlasím a přidám skřípající řetěz rezavý jak liška. Ale to není o kole nebo ekole. Se stejnými „vadami“ potkáš lidi z obou táborů. :-)

        0 0
      • psbiker  

        Taky si myslím, že žádná nenávist k elektrokolům tady není. Spíše nechuť po tom co vyjelo na cyklostezky a cyklotrasy v posledních pár letech. Ale to je vždycky, když se něco stane vlastnictvím většiny, i těch co neumí a jsou líní se zlepšovat. Oni jsou teď ti cyklisti a mají největší baterku a nejsilnější motor. Tohle uvažování přijmout by byla asi smrt cyklistiky. Bikefórum je plné ortodoxních, ti to stejně nepřijmou a dříve zmínění baterioví supermani tady naštěstí nejsou, nebo se krčí v koutě.

        0 1
      • hawrda  

        Autem to přivezou do mista startu, to tam hraje klíčovou roli.

        0 1
    • Regnialf  

      Odpovedi mnoho, ale stale nevim, jestli je to zdrave nebo nezdrave ????.

      0 0
      • scoty  

        Na samotě u lesa rozhodně zdravé.

        Ve městě a na silnici rozhodně nezdravé.

        4 3
        • yorg  

          … lehce poupravím. Ve městě se silnou automobilovou dopravou, kde se autodoprava a cyklistika často navzájem kříží a na silnici vyšší než III. třídy s hustým provozem rozhodně nezdravé.

          0 1
        • Modus2  

          Řekl bych, že je to stejně nezdravý a rizikový, jako jízda na normálním kole, nevidím v tom žádný rozdíl.

          2 0
        • psbiker  

          Ve městě je to méně zdravé, zejména na 4-proudovce se 70 km/h. Jinak zdravotní přínosy převažují a to i na elektrokole.

          0 0
    • Adar77  

      Lidi, kteří se nikdy do těchto výšin nedostali, protože je to nezajímá a nemají žádný vztah…tam přijedou na tomto výdobytku = všude bordel, protože jsou dementi, všude moc lidi, protože tam pribyli tito dementi na emoto.

      4 2
      • cubista  

        Ono je všude víc a víc lidí, víc bordelu a randálu. Já už pamatuju konec šedesátek, kdy jsem jako malej kluk jezdil s rodiči po vlastech českých. Stanovali jsme u rybníků, u potůčků, občas dokonce v zámeckém parku a nikde nikdo. V ulici mělo auto pár rodin.

        Každá doba přináší nějaké plusy a mínusy. Teď máme víc peněz, víc možností, ale je to omezováno davy lidí. Za mě bylo lepší mít obyčejnou starou octavii a být všude sám než se prodírat davy s mercedesem. Ale co s tím nadělíáme? Vůbec nic.

        2 1
        • yorg  

          Já tě trumfnu. :-)

          Před mnoha lety jsem se bavil se strýcem svého otce. Ten měl jako první u nás na vsi Spartaka. A když jel od Ostravy do Olomouce přes Odry, tak viděl v protisměru dalšího Spartaka. A tak oba zastavili vedle sebe a dali 1/4 hodinku a možná i déle jak jim to jezdí a jak co řeší. Za celou dobu nejelo další auto. :-)

          0 1
          • vaclaw  

            Tak zase dřív si všichni pěstovali ovoce a zeleninu vlastní, jedli bio vejce od slepic z volného chovu a většina masa byla co si sami zabili a dneska je pěstovat vlastní rajčata znak společenské prestiže ;)

            0 1
    • blackboy007  

      Každý sport je zdravý, jenom musíš znát své limity a zdravotní stav

      0 1
    • pekoss  

      Kde je marabu? Ten vám to tady objasní:-D

      1 1
    • BikerM  

      Bavi me cist zdejsi diskuze o eckach. :D Ale uz se z toho stava tak trochu telenovela, furt to same jen v jinem obalu. Za me to zdravotni prinos mit muze, ake za urcitych podminek.. A myslim si, ze na to neni treba studie. :) A at si kazdej jezdi na cem chce, kdyz behem toho neohrozuje sve okoli..

      1 1
      • Lišák  

        Proti sedění u TV s pytlíkem brambůrek a colou / pivem v ruce, bude mít zdravotní přínos i jízda na max přípomoc a pouhé otáčení klikama.

        ;-)

        2 1
    • michomin  

      Jedna zajímavost v této pošahané debatě: podle studie viz úvodní příspěvek je nehodovost éčkařů a klasiků srovnatelná. Takže tvrzení, že to éčkaři neumí a rozbíjejí si držky, je poněkud zavádějící.

      2 4
      • Lišák  

        Zase je nutno poznamenat, že Míša Kadlecová tomu rozumí!

        rozhodně neznamená, že je ho možné připodobnit k motorce, na které se jen sešlápne pedál a jede se.

        0 2
      • psbiker  

        To není pravda o té nehodovosti. Loňský rok (zaviněných) 24 smrťáků a 8 na elektrokolech. Vyšší rychlost a věk, pocit supercyklisty. Tady v okolí zahynul senior, když přejížděl silnici na cyklostezku, sejmul při tom 2 motorkáře.

        1 1
        • michomin  

          Měl bys to sdělit autorům studie, že se pletou, že ty víš, jak je to doopravdy. Že AI ti řekla, jak je to správně.

          0 3
          • psbiker  

            Já to sleduju a ostatní věci co týká bezpečnosti, AI se nedá věřit. Kdyby tě to opravdu zajímalo tak se dají použít data i přímo od zdroje: https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=4c

            1 1
            • Youda  

              Dal jsem osobní auta a rozhlédl se po okolí a :-))

              Jdou nějak vyfiltrovat elektrokola a klasická?

              0 1
              • psbiker  

                Netuším jestli tam je ta podmínka na elektrokola. Samozřejmě ty filtry jsou dobré, já jsem to použil, když jsem se od všž expertů dozvěděl, že cyklisté zaviní většinu vážných nehod a je to přesně obráceně :)

                0 1
                • Youda  

                  Vyfiltrovat to asi nejde, ale je to uvedeno v tom zápise o dopravní nehodě.

                  0 1
          • psbiker  

            Ve větvích šumí zvláštní hlas,

            jak kdyby svět se zbláznil v kráse,

            v každém listu jiný čas,

            v kapce rosy sen, co zhasne.

            Z mlhy se plíží kroky tmou,

            jak slova těsně před výkřikem,

            co nelze říct a nezní pouhou

            ozvěnou v prázdnu za tichem.

            Tu stála… nešlo odolat.

            Nesklonil meč, ni otáznosti.

            Jen rozepnula ticho nad —

            prapodivnost v čarokrásnosti.

            1 4
            • psbiker  

              Kdo tu automaticky mínuskuje i neškodnou básničku? Asi nějaký bot, admin by měl zablokovat IP.

              0 3
      • Tomcat  

        Úvodní článek hovoří jen o městské cyklistice , né sportovní, né vykonostní , né o závodní .

        Upřímně ten článek není moc ani pro BIke-forum ale servery městemnakole a podobné.

        0 2
        • Modus2  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 4
        • Modus2  

          Promiň, ale v tom článku není absolutně nic o městské cyklistice. Je výhradně o tom, zda může být jízda na éčku prospěšná zdraví. Závěr studie: je to rozhodně lepší, než čučet na bednu a křupat čipsy. Anketní otázka je: souhlasím/nesou­hlasím,

          prosté a jednoduché. Btw, kde je stanoveno že BF je výhradně jen o sportovní, výkonnostní a závodní cyklistice? Pokud ano tak to tady poněkud prořídne. ????

          0 1
          • kiwaf  

            Nez cucet na bednu a krupat cipsy je zdravejsi kde co :) na to snad netreba studii.

            1 2
            • skaj  

              Souhlas, netreba. Proto byla uplne o nicem jinem:)

              0 1
            • va-bo  

              Studie všeho druhu jsou potřeba. Jsou hodně dobře zaplacené, většinou z veřejných peněz. Kdyby jich nebylo, jejich autoři nebudou mít co žrát.

              1 2
        • cubista  

          Probírá se tu kde co, co s kolem vůbec nesouvisí, tak proč ne?

          1 1
          • va-bo  

            Jo jo , souhlas. Robotické vysavače, sekačky, fotopanely, podlaha v garáži atd. Tak proč ne? Koho iritují éčka, tak ať to nečte.

            2 1
    • HonzaRez  

      Je robotický vysavač zdravý…?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.