Jaký význam má filet brazing u CroMo rámů ???

17 nepřečtených
  • chomi

    Ahoj všichni,

    tak jsem se dnes s panem Barešem domluvil a nechám si u něj postavit 29" kolo z kvalitních rour Columbus, popř. Deddaciai. Jen s těma trubkama mi musí poradit on. Mám na vás dotaz: jak je to vlastně s filet brazingem u CroMo rámů ? Má to nějaký hlubší funkční smysl (např. vyšší pevnost ve sváru), nebo je to jen taková designová parádička na koukání ? Ptám se proto, neboť pan Bareš filet brazing vůbec nedělá, ale pan Kovařík třeba ano…nějak mi to vrtá hlavou, k čemu je to vlastně dobrý. Díky všem za případný postřehy.

    0 0
    • Gatier  

      nevidim dovod, preco by mal byt obruseny zvar pevnejsi

      0 0
    • Hnoj  

      Kolik tě to bude stát? kolik matroš a kolik práce?

      0 0
      • chomi  

        Cenu ještě nevím, protože se to pochopitelně bude odvíjet od vybraného typu trubek, ale řekl jsem panu Barešovi, že chci do rámu investovat max. 12. – 15.000 Kč – on na to, že by to mohlo vyjít i o jeden až dva tisíce levněji, uvidíme.

        0 0
    • coyot  

      Koukam, ze temer na minutu presne zakladame thready o ocelovejch ramech, ja LUGGED a ty FILLET BRAZED, hezky… Rek bych, ze se zveda vlna chrommolybdenoveho nadseni :))))

      0 0
      • zirecek  

        Dnes už to ani mo Cr-Mo není, spíše mikroslitinová eufórie, :-)).

        0 0
        • chomi  

          Jsem tradicionalista, proto chci kvalitní ocel, i když už to dnes pochopitelně díky pokroku a technologii není ta stará spartánská ocel :0) Viděl jsem ve Státech a v Kanadě nádherné ocelové kousky z trubek Reynolds, True Temper, Tange, poněkud vzácně Columbus a Deddaciai a věř mi, byly to nádherný kola, čistý, žádný komplikovaný věci typu hydroforming apod. Když se o ocel dobře staráš a alespoň jednou za 2 roky ji uvnitř prohlédneš endoskopem, jestli Ti uvnitř nerezne nebo nedělá neplechu voda, tak Ti bude sloužit mnoho a mnoho let. Navíc dnes už se vnitřek dá ošetřit proti těmto věcem různými přípravky na bázi vosků apod. Zkus se podívat, na čem v drtivé většině jezdí všichni významní světoví cestovatelé – bikeři. Je to pochopitelně ocel. Zkus někde v pohoří Kavkazu nebo ve vnitrozemí Islandu svařovat hliníkový nebo titanový rám, o karbonu ani nemluvě…Ocel alespoň provizorně „bodneš“ téměř kdekoliv, ostatní materiály Ti předčasně zařídí zpáteční letenku. Jen škoda, že u nás nejsou k mání i trubky ostatních výrobců (Reynolds, True Temper, Tange)…i když Columbusky i Deddaciai jsou absolutní světová špička a moc velký rozdíl mezi jinými výrobci není…tak proto ta ocel ?0)

          0 0
          • Vobluda  

            Distributor Reynolds trubek v CR je, staci se podivat na stranky Reynolds-u.. Bohuzel si ted nepamatuji na jemno firmy..

            0 0
          • zirecek  

            Souhlasím. Vozím Dedacciai, viz. profil.

            0 0
          • easyrider  

            Když si zmínil ty cestovatele znáte někdo Jana VLasáka?

            0 0
    •  

      Jen počkej, Zající!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.