Jaký vybrat typ pláště - trpím častými defekty

52 nepřečtených
  • Phantasma

    Zdravím, ahojte …

    rád bych vás touto cestou požádal o pomoc s výběrem vhodných plášťů. Už na svém starém kole jsem píchl i 2× nebo 3× za měsíc. Byl to ale starý krám a minulý měsíc jsem si koupil nové kolo. Jako začínající začátečník jsem si vybral GT Avalanche 2.0 model 2012. 5× jsem na něm jel a 3× jsem píchl. Hledám pláště tak z 50% do erénu a z 50% na asfalt. Na kole mám původní pláště – kompletní specifikace jsou např. tady – http://www.mojekolo.cz/…-chrome-2012

    Co mi prosím poradíte? Mám jen smůu, nebo kolo bylo osazeno podprůměrnými plášti z výroby aby se tlačily výrobní nákladyy co nejníže?

    Děkuji vám za pomoc.

    0 0
    • fousac  

      Kolik foukáš?

      0 0
    • George.999  

      Mám Hutchinson Python, foukám v rozmezí 3 až 3,5 a první defekt byl po 2000 Km.

      0 0
      • trpaslik72  

        Foukám Pythony 2,3 – 2,5.. zřejmě slušnej oddíl :DD

        0 0
    • mr.antik  

      pícháš nebo cvakneš (dvě díry proti sobě)?

      0 0
      • Phantasma  

        Jen jedna díra, většinou je teda pořádně velká.Duši jsem vždy kupoval Kendu za 75 korun.

        0 0
        • maajkee  

          Pořádně zkontroluj plášť zevnitř, jestli tam není něco co by mohlo duši píchat. Kup pořádnou duši a ne Kendu. 3× píchnout za 5 vyjížďek, to prostě není normální.

          0 0
          • Phantasma  

            Jakou bys mi doporučil duši? Plášť jsem zkontroloval důkladně a nic ostrého, co by mohlo způsobovat častý defekt jsem nenašel. Chci si koupit rozhodně nové duše i pláště, jen nevím do čeho mám jít. Nechci dávat peníze zbytečně a platit třeba jen za značku

            PS: pásky v ráfku nemám.

            0 0
            • maajkee  

              Nemáš pásky v ráfku??? :) No tak to potom není divu, že máš pořád defekt.

              0 0
              • nitraq  

                Že by ale na novém kole chyběly pásky, to je zvláštní, ne?:)

                0 0
                • mr.antik  

                  není :-)

                  0 0
                  • nitraq  

                    Mám se ještě hodně co učit:)

                    0 0
                  • Janes  

                    sodoma gomora

                    0 0
                  • JDF  

                    Cože?

                    To ti prodají nové kolo s ráfkama bez pásek, na kterých jsou nafoukané duše???

                    0 0
                    • scret  

                      zrejme slusnej oddil:))

                      0 0
                      • Spící kníže :-)  

                        Ti nejdrsnější jezdí bez pásek v ráfku :-)

                        0 0
                      • Spící kníže :-)  

                        Já ti nevím ale já nevím co je to defekt. Natočeno něco okolo 7000 km. A ještě žádný defekt. Foukám na 9, pláště sice připouští max 8,5 ale já tam dávám 9 a nic se neděje. Plášt už ovšem na bocích asi na 3 místech cvaklý od šutrů.

                        0 0
                        • scret  

                          ted se bavis o silnici vid?:)

                          0 0
            • metr-x  

              Ty pásky budou asi kámen úrazu ;-)

              0 0
            • KubaBajk  

              Určitě nemáš pásky v ráfku, když máš nové kolo? Když sundáš plášť a poté duši, tak vidíš niple?

              0 0
          • Ondry  

            Dvakrát cvaknout galusku za měsíc je normální?

            0 0
            • McBlacky  

              když neumíš jezdit tak jo :)

              0 0
              • Phantasma  

                A jak se dá jezdit lépe krom toho, že má člověk nafoukáno správně a nejezdí přes střepy a jiný bordel? :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  tak to je asi tak několik vesmírů rozdílů ve volbě stopy, rychlosti, práci s kolem atd

                  0 0
              • Ondry  

                No já zase slyšel, že to není možný, cvaknout galusku o ráfek, že ti dřív odejde ráfek a hle, poprvé to chápu to jsem to při sjezdu narval do šutru, co byl zahrabanej v listí, ale s tím pocitem, že je to galuska tomuse nemůže nic stát. A po druhé to otec provalil na polnačce když jel rodinej výlet.

                0 0
                • McBlacky  

                  ono se toho říká :) stejně jako, že necvakneš plnohodnotný UST a taky to jde. Vyprasit jde cokoli :)

                  0 0
        • JSt  

          pasku v rafku mas? :-)

          0 0
        • Breakpain  

          Nevím, co je na tom pravdy, ale kolega si u Kendy nato také stěžoval.

          0 0
    • scret  

      koupit poradny pasky do rafku, zkontrolovat plast zevnitr, nafoukat spravny tlak a pak to vsechno zahodit a poridit bezduse:))

      0 0
    • jecnak  

      Pichnul jsi vzdy zadni? Jestli ano, nejspis mas maly tlak v plasti v kombinaci s tvou vyssi vahou ci spatnou technikou. Zacal bych prifouknutim, pak pripadne se poohlednout po objemnesim plasti 2,2 palce a vys.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Když přifoukne, tak ani nevyjede :-)

        0 0
      • Kubiczech  

        2,5 je dost na vyšší hmotnost i sebehorší techniku. To bude holt prostě smůla.

        0 0
      • Phantasma  

        Pravě že jsem píchl 2× přední a 1× zadní. Vážím 76kg, takže nafoukano na nějakých 2,5 musí stačit ne?

        K tem paskam – něco uvnitř je potažené něčím žlutým, takže je zřejmě mám.

        Jaké by jste mi doporučili ty pláště? Z 50% asfalt z 50 terén.

        Díky za pomoc

        0 0
        • petr0x  
          1. nemůžeš vnitřek toho ráfku vyfotit – teda sundat plášť a duši,

          ostatní nechat? Ať se bavíme konkrétně o něčem, tedy jestli tam ten ochranný pásek máš nebo ne

          1. víš, jak jsi to propíchl? Jako jestli při jízdě přes obrubníky,

          kořeny nebo na rovné cestě o sklo, větývky nebo to prostě najedou bylo? Jak vypadají ty díry v duši, kulatá malá díra, velká, podélná trhlina…?

          1. Pláště co máš jsou spíš trekový, tedy max. na štěrkové cesty,

          les, ale jezdit se na nich bude dát. Pokud to máš max do lesa, tak si je nech a nový kup až se rozjezdíš třeba za rok. Já jako univerzály doporučuju Smart Sam, kvalitnější směs pacestar. Věřím, že s výběrem plášťů tu bude ještě velká diskuze.

          1. duše jsem kupoval všechny možný i nemožný značky, CST, Schwalbe,

          Hutchinson, Ritchey a nepoznám rozdíl. Takže v tom bych problém nehledal, spíš ve stylu jízdy nebo v povrchu co jezdíš. Vždycky jsem ji buď propíchnul, prorazil nebo jinak zničil, jen jednou jedinkrát mi prdla sama od sebe a to hned po nafouknutí. Pokud duši píchneš, tak na to duše vůbec nemá vliv

          0 0
          • Phantasma  

            Tak nakonec jsem si to popletl a pásky tam nemám – popletl jsem to s kolem přítelkyně, které jsem lepil zrovna taky :D

            Jinak já jsem zjistil defekt po 28km jízdy na asfaltu. Žádné obrubníky, nerovnosti atd. Dávám si opravdu pozor i přes co jedu – žádné sklo nebo trny sem nepřejel.

            Ke kolu sem přišel asi po hodině a už bylo pichlé.

            Taky sem si všiml, že jsou na plášti, přesně ve středu vzorku už takové jakoby mikro prasklinky. Nejsou hluboké, ale na povrchu je plášť prostě trochu popraskaný.

            Přemýšlím teda o těch pláštích a nějaké pásce. V páskách se nevyznám vůbec, na pláště sem se zatím díval na:

            http://www.mojekolo.cz/…mance-kevlar

            http://www.mojekolo.cz/…evlar-26×2.0

            http://www.mojekolo.cz/…6×2.0-kevlar

            http://www.mojekolo.cz/…smark-kevlar

            Díky za pomoc :-)

            0 0
            • maajkee  

              Tak kup akorát ty pásky!! :)

              0 0
              • KubaBajk  

                Prasklinky nevadí, dej tam ty pásky a budeš jezdit!!

                0 0
                • Phantasma  

                  Díky moc za vaše názory.

                  Do jakých pásek mám jít? Můžeš mi prosím objasnit jak to funguje? Jak třeba pásek nalepený na vnitřní straně ráfku pomůže proti defektům? Původně jsem si myslel,že pásky se dávají do pláště a tím vznikne jakási ochranná vrtsva, která kryje duši …

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    Vidíš tam, pod duší ty niple, v nichž jsou uchyceny dráty? Velice snadno se prodírají duší a zakusují do duše.

                    Pásky nedoporučím, nikdy jsem je nijak neřešil, jelikož jsem s nimi neměl problémy, ať už tam byly a jsou jakékoliv. Výše hosi doporučují Schwalbe.

                    0 0
                    • Phantasma  

                      Chlapi, díky moc za vaše názory a rady. Já zkusím vyměnit pásky pro začátek. Třeba makonec to nejlevnější řešení bude nejúčinější.

                      Snad od toho budu mít konečně pokoj.

                      PS: super fórum. Včera jsem se registroval a moc se mi tady líbí – určitě pročtu i nějaká stará témata :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jj..urcite si projdi klaunuv thred

                        0 0
                      • akula  

                        K identifikaci problému je třeba určit kde v duši ta díra je, jestli ze strany pláště nebo ráfku. Dál pak jakej má tvar, je to průpich, proražený nebo řízlý rovně, do kruhu atd. Pak můžeš řešit pláště, pásky, duše, ostrý hrany kolem ventilku atd.

                        0 0
                  • Smazaný účet  

                    poasek se dava aby se nahustena duse netlacila do der pro niple..jednak duse muze prasknout tim, ze se „nafoukne“ do prostoru rafku, druhak tim, ze se proste prorizne o ostrou hranu diry…

                    0 0
                    • maajkee  

                      Stejně mi nejde do hlavy, že je tam nemá :))

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        ty…ja sem si zvykl se nicemu nedivit:)

                        0 0
                      • JSt  

                        uplne normalni. reknes v ksefte, ze chces vyplet kolo z toho naboje, z toho rafku a tema dratama a niplama. tak ti servis provede, co zadas. pasky do rafku jsi nechtel. ;-)

                        0 0
        • Ušák  

          vyměň pásky.. sundej to co tam je a kup pořádný pásky do ráfků. Mám taky GT ale Zaskara a měl jsem stejnej problém.. ;) páskama to vyřešíš

          0 0
          • maajkee  

            Ideální samolepící páska do ráfků od schwalbe. Nejlepší co může bejt. Nikde se to nekroutí, neprotáčí, neřeže.

            Je toho klubo, takže když máš hlad, utrhneš si malej kousek, když se potřebuješ soustředit, utrhneš si větší… :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              :DD

              0 0
            • McBlacky  

              možná ještě lepší je spešl, protože ta funguje i pro NT systémy. Taky v klubu 50m :)

              0 0
    • jesperx  

      Maxxis Crossmark

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce