Jaký plašť na předek, užší, nebo širší

69 nepřečtených
  • skali

    Zdravim,

    mel bych na vas dotaz ohledne plastu a jejich sirky. Jezdim vepredu NN a vzadu RR oboje 2.1" a ve sjezdech to vubec nedrzi, cely kolo plave, uskakuje, ujizdi. Mam jeste od Maxisu High Rollery ST 2.3" jsou sice tezky a pomaly ale v terenu drzely. Chtel bych vymenit jenom jeden a nevim co je lepsi, jestli ho dat na predni, nebo na zadek v kombinaci s NN, ten Ralph je dobrej akorat tak na silnici. Diky za radu.

    0 0
    • Kubas.1  

      určitě na předek. Předek musí držet, zadek přinejhorším trošku plavat může

      0 0
    • martin_bakov  

      Predni plast nepusobi takovej valivej odpor jako plast zadni, a taky smyk zadnim kolem se jeste da zachranit ale smyk predniho kola je vetsinou rozbidrzka.

      Takze kdyz uz, tak na predni kolo plast ktery se v terenu chytne tj. treba i sirsi a na zadni klidne neco co lip jezdi na asfaltu a v terenu se holt nekdy zadnim podsmeknes…

      0 0
      • Kubas.1  

        přesně…

        proto se taky dává kombinace NN/RR, protože NN hůř jedou ale líp drží ;-)

        0 0
    • jonti  

      Nechat vzadu 2,1 a dopredu dat 2,3 je nesmysl, je to uz moc velky rozdil a nevyuzijes o tolik lip drzici a pomaly predni plast.

      Taky nepises jake mas kolo, dobre fungujici odpruzeni udela hodne a nepotrebujes az tak objemny plast.

      Za me hlas pro stejne plaste, nebo rozdil maximalne o jednu kategorii – 2,25 NN predek a 2,1 NN zadek.

      0 0
      • Hornet  

        je dost mozne, ze fuka divne tlaky… nie su to take zle plaste, aby nedrzali v terene

        problem podla mna nebude v sirke

        0 0
      • pitos  

        Ten HR 2,3" je dosti úzký a dá se srovnat s jinými plášti o šířkách kolem 2,2".

        0 0
      • skali  

        vidli mam Toru 318U 80–120mm pruzina. Zkusim prochangovat kolo s kamosema, aby mi rekli jak se jim na tom jezdi, jestli to neni treba jeste technikou jizdy :-)

        0 0
      • Kubas.1  

        moc velký rozdíl? jakej bude v reálu rozdíl mezi 2,25 a 2,3 ??

        0 0
        • Chiron  

          Asi 1mm, ovšem při stylu značení plášťů, ta hodnota je dost nevypovídající a v reálu to bude jinak. A názor že 2,25 jo a 2,3 je už moc mi připadá dost ujetý…

          0 0
          • Kubas.1  

            právě že mně taky ;-)

            0 0
          • DaSnail  

            tak,tak. napr medzi minon 2.35 a nano 2.1 je skutočný rozdiel len cca 1,5mm. nano je širší… 8o)

            0 0
    • radek80  

      u NN je dost důležitý, jestli ho máš správným směrem. Pokud ho máš správně, tj. při použití vpředu šipku proti směru otáčení, tak by měl držet výborně. Pokud ho máš špatně, tak opravdu uskakuje (vyyzkoušeno).

      0 0
      • skali  

        jj, obuty mam oba spravne podle tech sipek. Foukam to na 40PSI.

        0 0
      • marapara  

        NN 2.25" mám vepředu a drží dobře. Pokud je ale povrch hodně tvrdý, třeba hodně suchá zem, tak jsem měl několikrát pocit „plavání“ pláště třeba v náklonu terénu. Jakoby se žmoklovaly ty výstupky. Nemáte s tím někdo podobnou zkušenost? Obuty jsou správně.

        0 0
        • Tomínos  

          Taky jsem takovej pocit míval, vozím fat alberty a ty mi příjdou lepší.

          0 0
      • vikicek  

        Já myslel že přední plášť se nasazuje tak, aby šipka front ukazovala ve směru otáční kola a zadní plášť se nasazuje tak, aby šipka rear ukazovala ve směru otáčení kola. Tzn. přední se dává jakoby normálně a zadní jakoby opačně. Tak to dělam blbě ? (mam ale RR)

        0 0
        • DaSnail  

          správne

          0 0
          • vikicek  

            V tom případě to Radek80 řiká špatně ?

            0 0
            • michal_t  

              Pockat… chcete mi snad rict, ze si mam prehodit zadni kolo, abych to mel naopak s tema smerama?

              Mate pro me nejake rozumne oduvodneni, proc bych to tak mel udelat? :)

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Schwalbe pláště:

                na předním kole: šipka s nápisem FRONT má ukazovat po směru otáčení

                na zadním kole: šipka s nápisem REAR má ukazovat po směru otáčení

                Máš to tak udělat proto, že je to tak navrženo výrobcem :) A navíc to tak opravdu nejlíp funguje. Opačně nasazený pláště se chovaj divně, trochu nevypočitatelně.

                0 0
                • vikicek  

                  ano, tak jak řikám :)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A teď do toho NN 2010, kde je to úplně jinak :-)

                  Středový vzorek nemá už náběhy, takže tomu je směr fuk a krajní vzorek chtěli u Schwalbe, aby byl stejně jako napředním.

                  Takže z toho je už pouze jediný směr a přední a zadní kolo se nerozlišuje.

                  0 0
                  • DaSnail  

                    jj, schwalbe plášte sú proste divné.

                    vyvinú špeciálne smerované bočné štuple s u-blokmi aby to v zátačkách držalo, a potom chcú aby si to vzadu namontoval naopak.

                    v novej verzii zas chcú, aby si to namontoval rovnako a pritom od predného plášťa potrebuješ aby dobre brzdil a od zadného aby mal dobrý záber.

                    akurát fat albert je fajn. jeden je predný a druhý zadný – problém vyřešen.

                    (všetko som to napísal imho a s trochou nadsázky, takže no flame… 8o) )

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To jen zkouší, jak kdo u toho přemýšlí a trénuji postřeh :-)

                      Ten záběr a dobré brzdné vlastnosti pořešili tím, jak vyhodili ty náběhy, takže v tomhle je orientace směru fuk a vždy to bude dobře zabírat i brzdit. A s tím bočním vzorkem se prostě napoprvé u zadního kola netrefili no, ještě že mají pouze dvě možnosti :-)

                      0 0
                • michal_t  

                  Ou, same novinky pro me na tomto foru! :)

                  Ale diky za radu a za oduvodneni, co nejdrive to prohodim a uvidime, jestli nekecate.:D

                  0 0
              • vikicek  

                Zadní má bejt otočený, aby se vzorek „zakusoval“ do terénu a nepodkluzovalo ti to.

                0 0
                • nox159  

                  jezdi oba otocene ve smeru front ( ne z neznalosti :)

                  kolo ma sice mensi zaber ale lip brzdi a zatim se mi nestalo ze by mi nejak moc prokluzovalo, jezdim to tak uz cca 10k km a sem spokojeny , jednou jsem zkousel otocit a jezdil jsem to cca mesic a vubec se mi chovani toho kola nelibilo – muj nazor a zkusenost nikomu nerikam at to vozi „špatne“ jak ja :D

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ono to vůbec není od věci to tak vozit. Rozdíl v chování toho středového vzorku stejně moc velký není. A ten vnější vzorek konečně u Schwalbe také napadlo, že by vzadu byl lepší opačně a už to tak je pro 2010 NN standardně. A bez těch náběžných hran bude teď lépe brzdit i zabírat.

                    A to všechno prý s nižším valivým odporem, prej.

                    0 0
                    • nox159  

                      NN jsou pro me zatim nevyuzitelne takze pokud se jedna jen o NN tak mi to moc nepomuže.

                      ale u tech RR sem zkousel ruzne varianty a pokud mam zadni kolo na front tak mi pri jizde na naklonene rovine kolo min ustreluje dolu ( zda se mi jako by ho ty vystupky tahli nahoru kdezto a kdyz to otočím po rear tak klouže dolu ) – ale jsou to jen moje subektivni pocity pokud mi nejake měření řekne, že je to jinak stejne si to budu vozit podle sebe :)

                      neni nad to si vyzkoušet obě varianty a pak se rozhodnout stejne podle sebe :)

                      0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      Nojo, ten nový NN budu muset taky vyzkoušet :) Ale v nějaké velké zlepšení záběru, brždění a navíc ještě odporu taky moc nevěřím :-)

                      0 0
        • Pedro404  

          Aháááá, já to mam na obou nasazený na front ve směru otáčení, prže sem to chápal tak, že když je plášt otočenej tak, že to front/rear de přečíst (neni vzhůru nohama), tak front má ukazovat před kolo a rear za kolo. To bych měl tu zadní gumu asi otočit.

          0 0
          • vikicek  

            To by pak na těch gumách nemusely bejt 2 šipky, že :o)

            0 0
            • MlokCZ  

              Taky na 2010 NN nejsou :-)

              0 0
              • vikicek  

                OK, tam se pak nemůže nikdo splést :))

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak splést se může jednoduše, ne každý tuší kterým ta jediná šipka má ukazovat :-)

                  0 0
            • Pedro404  

              Sem právě na původních Merida drátovejch dvě šipky neměl, akorát jednu která byla označovala směr rotace (pro obě identický kola na stejnou stranu), takže sem vůbec netušil že zadní by se mohlo dávat obráceně.

              0 0
              • jIrI___  

                Většina plášťů má udávaný směr rotace stejný pro přední i zadní kolo.

                0 0
                • Chiron  

                  Ale stejně je lepší se pořádně podívat. Já třeba na MK taky chvíli koukal a dumal nad tím jak to vlastně má být.

                  0 0
                • Pedro404  

                  Ve smyslu většina značek? Jakože jenom Schwalbe, Panaracer a možná ještě někdo dává zadní kolo obráceně oproti přednímu? Takže všeobecně uznávaná orientace zadního pláště neexistuje? Nejde objektivně říct, která orientace je lepší?

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Záleží, jak je který vzorek konstruován. Některé pláště se dávají obráceně, některé jen jedním směrem a u některých je to jedno. Opravdu důležité ale je dát správně plášť přední.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    To máš různé. Vozil jsem Maxxisy, ty měly snad všechny jen jeden směr rotace. Teď mám Micheliny, na jednom není směr rotace udaný vůbec a na druhém jsou 2 šipky rotace, pro přední a zadní kolo naopak.

                    0 0
    • nox159  

      bud jezdis brutalni teren a dost rychle, nebo jsi na tom s technikou dost blbe

      myslim že NN/RR musi drzet v pohode, vsechno co jezdim sem odjezdil na RR/RR a nezdalo se mi ze by to ve sjezdech nejak plavalo nebo me to nejak moc omezovalo, pokud to peres lesem mezi stromama vic jak 50km/h tak te ty plaste muzou omezovat jinak podle me hledej problem nekde jinde :) ( at uz ve saptne technice ci spatnem odpruzeni, nebo nevhodnych tlacich v plastich :)

      0 0
      • skali  

        normalni lesni stezky, plny kořenu, nic brutalniho, je fakt, ze kamos co ma Epica tak ma RR vepredu i vzadu a pere to a v pohode, takze jaky tlaky byste na ne doporucili v PSI, pruzeni mam hardtail s Torou 318, ale zase na druhou stranu kdyz jsem na nich mel ty High Rollery, tak to jelo dobre, zadnej strach a blbej pocit, ze to ulitne.

        0 0
        • nox159  

          nevim kolik važís a jakou maš techniku takze z tlakem ti radit nemuzu ani to moc nejde, foukej tak aby si byl nizko a pritom si jeste neprocvakaval dusi , zacni na nejakem tlaku a postupne snizuj treba po 2–3psi a sleduj jak se to chova, casem jiste spravny tlak najdes :)

          0 0
        • blisterexist  

          skus z těch 40psů snížit tak na 1/3

          0 0
          • nox159  

            jestli jsem te pochopil dobre tak jsi mu poradil 13,3 psi :D blaze ( pokud jsem te pochopil špatne tak me oprav :)

            0 0
            • DaSnail  

              1/3 = 0,33psi

              0 0
            • blisterexist  

              ano, to je správný tlak na předek

              0 0
              • jIrI___  

                Necelý jeden bar? :-O To bych procvakl na prvním kamenu.

                0 0
              • nox159  

                co tu na nas hraješ? :D to by pri brzdeni vyzula i 40kg holka :D ( kdyz neresim procvaknuti )

                0 0
                • blisterexist  

                  no tak dobře, ale minimálně z těch 40 na 1/2

                  0 0
                  • nox159  

                    20 psi je taky podle me dost malo ( a jeste k tomu tak strilet pokud nevis kolik vazi )

                    0 0
                    • blisterexist  

                      to je pravda , nevím kolik váží no:-)

                      0 0
                      • nox159  

                        na svuj věk už bys mel mít ale víc zkušenosti ;-)

                        0 0
                        • blisterexist  

                          stačí říct váhu:-)

                          0 0
                          • nox159  

                            kolik bys foukal teda RR 2,1" ( na HT jizda po beskydech, volne sutry, rychle sjezdy..) na vahu jezdce 73kg?

                            0 0
                            • blisterexist  

                              41,264 psů,±0­,009 psů =zadní

                              24,69 psů přední

                              0 0
                            • pitos  

                              Na to co popisuješ budou tyto pláště stejně nevhodné a je v podstatě jedno jak je nafoukáš:)

                              0 0
                              • nox159  

                                mi vyhovujou :) jen sem ptam na jeho nazor jestli mi poradi 12psi nedo 13,5psi :D

                                jinak když se tu tak bavime jake plaste bys mi doporucil na takove jezdeni ty ( rychle, lehke ?)

                                zajima me nazor ostatnich, nepotrebuju v tomhle ohledu poradit jen me to zajima co bys treba volil ty :)

                                0 0
                                • pitos  

                                  psal jsi o Beskydech a rychlých sjezdech po volném kamenu,navíc HT…

                                  Asi tě zklamu ale rychlý a lehký plášť na takový terén neexistuje.Hledej v kategorii FR/DH :)

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    :D to si mi pomoh, jezdim podle me stale jen XC takze taky mam XC plaste. Pokud mam jezdit XC na DH plastich, co potom obuju na podle me AM/FR ? :)

                                    0 0
                                    • pitos  

                                      To samé co na DH:)

                                      Pokud chceš jezdit po těchto horách opravdu agresivněji a budeš vyhledávat sjezdy tak odolné pláště jsou podmínkou.Jinak budeš často prorážet nebo řezat pláště.

                                      Na techničtější XC(v Beskydech) bych ale doporučil třeba miniony bez butylové výztuhy které by mohli stačit a v šíři 2,3" jsou docela jezdivé.

                                      0 0
                          • skali  

                            73kg :-)

                            0 0
                • blisterexist  

                  no tak dobře, ale minimálně z těch 40 na 1/2

                  0 0
                  • skali  

                    ok, zkusim teda upustit neco a otestovat.

                    0 0
                  • Chiron  

                    20psi, to by ten plášť byl rád, že si to nesedne na ráfek jen když se na to kolo podívám. Dyť i mtb galusky mají minimum 30psi.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Mám 70–72kg a 20psi sem tam jezdím (UST NN a RR 2,25). Těch 20/25psi (přední/zadní) jezdím jen sem tam, třeba přes zimu, kdy nečekám agresivní jízdu a větší skoky (prostě situace, kdy by byla větší šance jít až na ráfek).

                      Jinak vozím trvale 25/30psi. Vozit výrazně více, tak je chování tak objebných plášťů zcela zabité.

                      0 0
    • Gronholm  

      Zrovna NN je držák (ve smyslu gripu :) největší. Taky jezdím vepředu NN 2.1 a problémy co popisuješ jsem nikdy neměl (jedině při defektu). Zkrátka v Nobby by problém být neměl, ale zkus se kouknout na ráfek a dráty, jestli jsou všechny v cajku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.