Jaký plášť na MTB převážně na silnici

85 nepřečtených
  • jirmondek

    Zdravím, rád bych se pozeptal na výběr pláště na MTB, se kterým jezdím 70% silnice, 30% terén. Silnici jezdím každý den do práce a terén potom odpoledne, popř. o víkendu, ale není to nic náročného, neboť jsem po plastice křižáku. Proto teď preferuji silnici. Mám původní Maxxis Ranchero (2.20) a na silnici je to celkem hukot. Poradí, do čeho jít, co je celkem rychlé? Díky moc.

    0 0
    • marapara  

      Buďto bych vzal nějaký semislick, třeba maxiss wormdrive, dá se s ním i na suchu v lehčím terénu, na silnici jede dobře. Nebo Kenda Karma kevlar 2.0. Kevlarová Karma je lehká, sice má vzorek, ale jede skoro jako ten wormdrive, v terénu drží samozřejmě daleko lépe, než wormy. Je fakt, že je taky docela hlučná, ale jede výborně.

      0 0
    • vladaza  

      já nabídnu Schwalbe Huricane – po cestě frčí zcela bezhlučně, v suchém terénu se s ním neztratíš. jako bonus dostáváš nadstandardní odolnost proti propíchnutí – v místě běhounu je silná vrstva „gumy“, výborný je i Sch. Marathon Cross, ale ten se vyrábí jen v šířce 1,75", což je do terénu přece jen málo, taky je kapku těžší, protože se nevyrábí ve skládací verzi

      0 0
      • Frankie  

        Pridavam se, co jsem zkousel par semislicku, tak tenhle z nich na silnici jede nejlepe. F

        0 0
    • Luma  

      Na to co píšeš tak Kenda Karma,klidně i v drátu-váha kolem 570g je slušná,a dlouho vydrží.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Continental Leader 2,1"

      0 0
    • Kubaz  

      Nebo třeba Ritchey Speedmax 1.90

      0 0
    • Hejdik  

      Vřele doporučuji Hutchinson Python 2,0".Jezdím je už 2.sezonu a jsou to bezva rychlé gumy.Tvrdý a suchý terén zvládají bezvadně i přez svůj rychlý vzorek,ovšem pozor na mokru už je to horší!

        
      0 0
    • jirmondek  

      Díky moc všem za rady. Z těch nabídnutých se mi celkem hodně zamlouvají ty „hurikány“, no snad to nebude s něma na tom mokrým asfaltu tak hrozný, ostatně na mokru bude asi každej semislick trochu klouzat ne?

      Ještě bych se rád zeptal na rozdíl mezi kevlarem a drátem. Předpokládám, že drát je asi těžší a tím pádem asi i pomalejší ne?

      0 0
      • zirecek  

        Ano, plášť s kevlarovou patkou je lehčí, dražší, :o). Lehčí plášť má velmi pozitivní vliv na akceleraci při rozjezdu kola.

        Každý ti tu bude nabízet „svůj“ plášť. Na tvé popsané užití, bych šel do „jakéhokoliv“ semislicku. U mne vítězí již dlouhou dobu Ritchey Innovader 2.00, případně Ritchey Speedmax 1.90.

        0 0
        • jirmondek  

          Ty Speedmaxy vypadají moc dobře, i cena je pěkná. Na předek se dává ta Alfa a na zadek Omega jo?

          0 0
          • pelhrimov  

            Jo :)  Na asfaltě není co zkazit a asi bude fungovat skoro každý semislick. Speedmaxy jsou tiché.

            0 0
      • zirecek  

        Ještě doplním – u tvého způsobu užití bych zvažoval výdrž zadního pláště. Některé doporučované modely se na asfaltu sjíždějí poměrně rychle. Na mé pojetí cyklistiky je Schwalbe, Hutchinson Python příliš drahé zboží, abych ho slítal převážně na silnici, :o).

        0 0
        • MlokCZ  

          Třeba u Schwalbe jak co, RR zmizí na silnici hodně rychle, ale třeba SS vydrží přinejmenším 2× tolik co RR což už jde. Ale když už jezdí toho asfaltu tolik, tak bych ani SS už nebral.

          0 0
        • Honza z H  

          souhlas, i ten wormdrive vzadu nevydrží dlouho …

          0 0
      • Frankie  

        Na mokrym asfaltu musis davat bacha na vsem… hurikany jsou v poho, chybu s nima neudelas… F

        0 0
        • jf  

          Hurricany (kevlar) jedou rychle a tise, mel jsem je s RG a defektu malo (jen opravdu velke hrebiky, asi 2×). Hodne dlouho vydrzi – asfalt, sotolina… 3500 km je minimum, spis vic.

          Nevyhoda je, ze za mokra klouzou, zejmena na hlinite ceste – staci trochu naprset, udela se nahore mokra vstvicka a je to. No ale to asi delaji plaste tohoto typu vsechny.

          0 0
    • ove  

      Já bych doporučoval WTB Nano Raptor.Na silnici rychlý jako blesk a v terénu toho zvládá poměrně hodně.Je to plášť pesně na tvoje ježdění.Váha a cena jsou taky OK.Takže…???

      0 0
      • jirmondek  

        Trošku mě děsí ta šíře 2.1, není to moc? Ty moje Ranchera mají 2.2 a je to hrůza, ale faktem je, že jsou dělány převážně do terénu.

        0 0
        • bikerzdenek  

          Na „kupkolo“ jsem koupil nedávno Pythona 2,1 za 650,–. První dojmy jsou pozitivní, je to lehký a rychlý plášť, také velmi tichý, ale už tu někdo řekl, že mokro asi nemá moc rád. Také bych řekl, že nedrží moc dobře v prudkých zatáčkách při větším klopení, ale to může být jen můj pocit, protože předtím jsem jezdil Kendu Nevegal a ta držela jak přišitá, jenomže na tvrdém povrchu pomalá a hlučná a nesmírně rychle se sjížděla.

          0 0
        • Rychlej turista  

          S Nanoraptory chybu rozhodně neuděláš. Jsou to bezproblémové, pohodlné, bezpečné a rychlé pláště, které projedou jakýkoliv suchý terén a na asfatu jedou i při malém tlaku a nesjíždí se. Existují i rychlejší pláště, ale vždy jim oproti Nanoraptoru něco bude chybět.

          Ranchera, aby jely, tak se musí hodně nabouchat, ale pak na asfaltu díky tomu vystouplému prostředku plavou a v terénu zase tím tlakem ztrácí vlastnosti, takže je to plášť o ničem a oproti Nanoraptoru je lepší snad jen v bahně. Ale do toho zase existují lepší pláště. Je to takový divný hybrid, který si ze všech vlastností vzal snad jen ty špatné. Jedinou jeho výhodou je asi nezničitelnost, ale těžko to považovat u pláště těchto vlastností jako nějakou výhru :-).

          0 0
          • pepek  

            A eště zapomněls napsat neuvěřitelně levné – relativně, vzhledem k výdrži jsou vlastně levné i v kevlaru.

            0 0
          • Zerocool  

            souhlas, Nanoraptor absolutní jednička!!! Objíždíme na tom celou závodní sezónu a zatím bez defektu:) stručná charakteristika – pohodlný, rychlý, bezpečný, bez defektů, můžu jedině doporučit, už bych chtěl zkusit i něco jiného, ale ta jistota mě pořád drží u NANORAPTORU…

            0 0
      • marapara  

        Já bych si Nanoraptora už nikdy nekoupil. Měl jsem 2.1 drát a nakonec jsem s ním vztekle švihl do polenice. Sice je to balon, ze začátku byl vláčnější, ale po mírném sjetí zrychlil, sjíždí se opravdu velmi pomalu, ještě pomaleji naž Karma, ale tolik defektů jsem nechytl za na žádném plášti. A naproto nesmyslných, prostě jel jsem 2 km po sotolině, sjel jsem ji a co myslíte, byl tam.

        Letos jsem ho začal jezdit na fullu na jaře a pomalu co vyjížďka, to defekt. Navíc se mi ho podařilo roztrhnout o větev, které ležela na zemi, když jsem ji přejel. To by se taky žádnému plášti nepovedlo. Tak jsem se v květnu nasral, nanoraptory sundal a šlahl do popelnice. Moje letošní skóre s nima je tak asi necelých 1000 km a tak 5–6 defektů.

        Pak jsem koupil a nasadil na fulla kevlarové Kendy Karmy 2.2", sice nejsou nejlehčí 650 gr. váha stejná jako drátový nanoraptor, jedou řekl bych malinko pomaleji, ale jistota v terénu je daleko větší. Mají vyšší vzorek a lepší drží v ve vlhké hlíně nebo blatě. Nehledě na to, že jsem na nich najel tak 700 km tak z 80% terén a defekt zatím žádný. To samé na Karmě 2.0" kevlar co mám na HT. 500 km, žádný defekt.

        Ty samé zkušenosti má i kamarád, kterému jsem loni nanoraptora doporučil, že jede a sjíždí se pomalu. Tolik defektů i při jízdě víceméně po silnici nezažil. Nakonec koupil i on Karmy 2.0 kevlar a od té doby no defekt.

        0 0
        • kajulka2  

          No já mám zase s Nanoraptory 2,1 drát opačný zkušenosti, kromě 1 zmije(moje blbost podhuštěněj plášť) po 1000km ani 1 defekt, to tu máme šotolinky, makadam, šutry, větve kořeny, písek a co nemáme tady pro to si zajedem do Jeseníků na ještě větší šutry. Jinak na silnici jedou fakt slušně a v terénu drží taky celkem dobře, nemusí hlubší bláto, ale na to nemaj ani vzorek že.

          0 0
          • vladaza  

            momentálně jsem na 29-tku nasadil novinku WTB Vulpine /což by měl být závodní plášť do sucha/, ale zatím jsem absolvoval pouze jednu vyjížďku /cca 30 km/, což je je málo na nějaké hodnocení . taky nenám pro tuto velikost kol žádné srovnání s jiným pláštěm. první subjektivní dojem – jedou jako z praku / na asfaltu naprosto potichu/

            0 0
        • Rychlej turista  

          Já bych na silnici taky fulla nepořizoval. Přečti si otázku a pak mudruj.

          0 0
          • marapara  

            OK, dám příklad toho kamaráda, kterému jsem NR doporučil. To je přesně tento případ 70% silnice, 30% terén. Ten měl defektů asi jako já, takže jsme na tom se stejným pláštěm úplně stejně. Nehledě na větší váhu NR váží 650 gr. a tím i horší akceleraci. Jedinou výhodu spatřuji jen v tom, že vydrží fakt dlouho, déle, než jiné pláště. U některých to platí i násobně.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Tomu množství defektů opravdu nerozumím. Jedině snad, že jezdíte křovím s trny, pak bych to bral.

              0 0
              • marapara  

                O trn jsem na silnici chytl i 1 defekt na Karmě, taky nevím kde se tam vzal, asi se tam válel :) Já to taky nechápu, ale defektů bylo fakt moc u mě i u něj na stejném plášti. Tak pochybuju, že to byl nějaký 1 vyloženě vadný kus.

                0 0
        • pelhrimov  

          Nemohu Ti bohužel věřit, lze najezdit tisíce kilometrů na mtb bez defektu, na silničce mám také občas několik sezón bez defektu, pak se to třeba sejde, že za měsíc dva, pak zase rok dva nic. Ty dva defekty za sebou byly na stejném místě +/- 50m u zemědělského dvora, takže nějaký ostrý kov na silnici. Závěr: Pokud má někdo každých 150 km defekt tak: KECÁ nebo jezdí na „SMETIŠTI“ nebo je to EXPERT, který zničí vše co mu přijde pod ruku nebo si neumí kola NAPUMPOVAT. Není důvod, aby MTB plášť vykazoval větší množství defektů na silnici. 

          0 0
      • Honza z H  

        nanoraptor v drátu je těžší, ale bez defektů a s dobrou výdrží. Jediné mínus je v náklonu, ustřelí než bys řekl švec a můžeš volně přejít na příspěvek o silničním lišeji :-)

        0 0
    • jirmondek  

      A co říkáte na tenhle Ritchey?

      http://www.vseprokolo.cz/…a%20MTB.html

      0 0
      • Tanka  

        300 km a snad 10 defektů. Horší plášť neznám

        0 0
        • pelhrimov  

          300 km a 10 defektů, můj názor výše. Kecáš a pokud ne, tak nejezdi na kole a zavolej si taxík bude to v Tvém případě levnější.

          0 0
    • ulda  

      kup jakýkoli semi-slick, klidně i levnější

      0 0
    • Tomcat  

      Maxxis Hookworm silniční MTB plášť jak když vyšije ;-)

      0 0
      • jirmondek  

        no jo, ale potřebuji zároveň i terén…na tomhle bych se z lesa už nevrátil :-)

        0 0
        • Tomcat  

          No to bych tak nedramatizoval. Na trávě drží nejhůře ale na něm XC jezdil ( na tom mím oceláku) , pokud není ojetý diamantový vzorek připomíná legenrární pláště Corratec Diamant Grip a Corratec Diamant Slick

          Mimo brách na měm jet 3DH závod v kategorii pevňáku měl ho obutý v zádu.

          0 0
    • brundle  

      Jsem velice spokoje s Michelin XC dry II. Na silnici je jako dělanej a v terénu na suchým drží dobře.

      0 0
    • Archer  

      Mate nekdo zkusenost se Schwalbe Big Apple, pripadne Super Moto?

      0 0
      • vladaza  

        Já ho mám na předním kole / pozor  – lehokola/ ve dvaceti palcích a dvoupalcové šířce, ve větších průměrech narůstá rychle hmotnost. sledoval jsem hlavně zvýšení pohodlí, což plášť splnil, taky je s ním jízda jistější i v mírném terénu, dobrá volba. perfektní provedení. supermoto má stejný vzorek, ale jinou konstrukci a podstatně nižší hmotnost – za sucha bych se ho nebál ani na nenáročné MTB. pak je v nabídce pro letošní rok ještě jeden plášť podobného provedení / od Schwalbe/, ale nevím jestli se dováží – název si nevzpomenu, ale měl by být rychlejší než Supermoto / koukni na Schwalbe.de/

        0 0
        • Archer  

          Marathon Supremo? Ten jde jen v sirce 2.0. Chci neco vetsiho.

          Super Moto je dobry, ale nema zadnou ochranu, sklicko nebo ostry kaminek ho asi prorazi.

          0 0
    • jirmondek  

      Takže když jsem si ještě jednou přečetl všechny názory a doporučení, tak jsem z toho magor :-)). Ne, vážně, díky moc za rady. Přeci jen jsem naprostý laik a asi by bylo rozumné začít nejprve s levnějšími. Při mém momentálním stylu jízdy kvůli kolenu a při zohlednění také finanční stránky věci bych to viděl asi na „obyčejné“ semislicky Ritchey Speedmaxy 1.90. Kolik km to zhruba vydrží na asfaltu, než se sjedou?

      0 0
      • pepek  

        Nic, na asfaltu zmizí hned. Dej si říct a dej tam Nanoraptor. V kevlaru je za700, netrpí na defekty tak jak ten drát a  na silnici vydrží nekonečně dlouho.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Mno, měl bych ještě jednu pekelně rychlou a levnou variantu, kterou používám na trénink na asfaltu i v terénu. Na předek dávám ze závodu jetý Furious Fred 2,0" a dozadu Continental Double Fighter II 1,9". Váhou to vyjde jako pár běžných plášťů (295 + 780 = 1 075 g), ale rychlostí je to někde úplně jinde a s touto kombinací se dá jet i se silničáři. Před­pokládám ale, že jetý FF nemá a na běžné ježdění dávat nový by byl docela drahý úlet. Dal by se ale nahradit tím Nanoraptorem, jen by to bylo trošku těžší, ale kombinace je to stále jedna z nejrychlejších, co jsem kdy jezdil a výdrž skoro nekonečná, protože 780 g na 1,9" plášti je něco materiálu. Vloni, než jsem letos přešel na FF, jsem tohle jel i v Liberci na 24h, než jsem byl nucen přezout kvůli dešti. Ale jak už jsem výše psal, ta rychlost u Duble Fightera II oproti Nanoraptoru je vykoupena nepohodlím, protože aby jel, musí se dost nafoukat, protože má tvrdé boky, které by při žvejkání žraly hodně energie.

          0 0
        • marapara  

          S těmi defekty bych to netvrdil :)

          0 0
      • obda  

        Pokud chces neco levnejsiho, tak rozhodne neudelas chybu s Kenda Karma 2.0 drat. Financne vyborne, na asfaltu slusne rychle a vydrzi vecnost. Snad jen trochu hlucnejsi, ale to se da bez problemu prezit :)

        0 0
    • stix  

      jezdim temer totez co ty a mam rubena trilobit pro racing 127 a nemuzu si je vynachvalit, na silnici drzi a pekne leti, temer se nesjizdi..

      0 0
    • jirmondek  

      Takže po dlouhém souboji, který vedl málem až k nervovému zhroucení z důvodu obrovské rozpolcenosti, jsem koupil Wormdrivey, které mi doporučil prodavač u nás v Ostravě, že prý je taky vozí po asfaltu (i když mokro prý nic moc), ale jsou celkem rychlé a v lese taky podrží. A to jsem tam šel už najisto pro Speedmaxy, ale prý se na asfaltu rychle ztrácí.

      0 0
      • pelhrimov  

        To „prý“ a „kámoš říkal“ je největší problém tohoto fóra :)  Speedmax loni u mne najel 6000 km a letos jsem ho ještě neobul, ale nějakou tisícovku ještě vydrží. Na asfaltu je to totiž skoro jedno. A s tím mokrem je to jako v autě. Někdo jezdí na gumách 1000 Kč/ks celý život a někdo se dokáže ve dvaceti zabít i na Michelinech nebo Pirellách za  19000 Kč/ks a přitom měl špičkové gumy co ho v zatáčce podrží :).

        0 0
        • mirage  

          Dobrý den. Tak jak je to s těma Nanoraptorama a defekty. Uvažuji taky nad něma, ale chci kevlar. Další, nad kterým uvažuji je Racing Ralph. Mám to z ježděním tak 55% silnice 45 terén. Chci i lehký plášť. Děkuji

          0 0
          • mirage  

            Vidím že reakce veškerá žádná. Tak že je to tak že když se založí nové vlákno, k diskuzi , která tady už byla tak Vás tady málem ukamenujou,ale když dáte dotaz ve starém vláknu, tak se toho nikdo ani nevšimne :) Hlavně to zas neberte všichni osobně ;)

            0 0
            • zichis  

              všichni rozumní lidi  jsou teď venku. Podívej se z okna a hned zjistíš prao :) Já jsem tu jen na otočku, po sváču a hned zase vyrážím.

              0 0
          • DaSnail  

            Nanoraptor je ok. Tento rok mám na ňom 3,5km vzadu bez defektu.

            RR som nejazdil ale v histórii je toho o ňom dosť.

            0 0
          • pepek  

            Nano je držák-neojede se ani na silnici, takže vlastně nejlevnější dobrý plášť, RR má malinko lepší adhezi, malinko větší odpor, ale mizí ale před očima.

            0 0
          • pepek  

            Pokud tam máš tolik % tý silnice, tak jednoznačně Nano. Dopředu třeba Nobby Nic. RRka by na silnici byly hned pryč.

            0 0
            • TheIF  

              Ale ale… ještě 74km a jsem s RR na 6000km a nějakej vzorek to má pořád ;-)

              0 0
              • TheIF  

                takhle vypadal po 5000km

                0 0
                • pepek  

                  Já sem psal o tom starým RR, se kterým jsem jezdil. Netušil jsem, že ten nový je až o tolik trvanlivější. Tak se omlouvám.

                  0 0
                  • TheIF  

                    V pohodě, jak jsem dával fotku po 4K tak mi stejně nikdo nevěřil… Možná vydrží jen mě, že bych jezdil tak šetrně ? Nadnášel se nad asfaltem :-)

                    0 0
                    • pepek  

                      No to je fakt, že Ty seš asi trochu divnej. Jezdit 200+km s tlustýma gumama a na fullu po silnici by jenom tak každýho nenapadlo :-) (Zeby špatně nastavenej kompl? :-)

                      0 0
                      • TheIF  

                        Tacháš bude asi dobře 2100 by mělo sedět na 2,25 NN i když ty měřící radary mi vždy ukazujou o kilák míň…

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.