• Šaffy

    Ahoj,

    Mám scott fx 25 a chtěl bych přejít na hardtail.

    Za prvé by jsem chtěl scott prodat a nevim jakou cenu dát.

    Za druhé by jsem chtěl karbon rám a minimálně 27,5 kola. Jezdim převážné silnice, ale nějakému terénu se taky nevyhnu. Chci MTB tak do 30000,– ale klidně i bazar. Jenže je jich tolik, že nevim jaké a hlavně jaké jsou dobré.

    Předem díky za odpovědi a názory.

    0 0
    • novas752  

      No to za moc neprodáš. 26" teď nikdo moc nechce a ten roztahovací tlumič je další negativum. Víc než 10 nečekej.

      Kolo do 30k se tu řeší každou chvíli, stačí pohledat v hiostorii. Značky Kellys, Canyon, Radon… Akorát teda s karbon rámem se za 30 rozluč, to by musel být bazar.

      0 0
    • Doyle  

      „Chci přejít na hardtail“. Jezdím převážně silnice, ale terénu se nevyhnu. To zní úplně stejně jako kdybys chtěl koupit silničku a napsal, že jezdíš převážně terén, ale silnici se taky nevyhneš. Než hardtail si raději kup nějaké krosové kolo.

      0 0
      •  

        rada k nezaplacení:-)

        0 0
      • novas752  

        A co bude dělat s krosem v terénu? MTB neni s vhodnýma pláštěma o nic pomalejší (tady by bylo lepší 29" než 27,5 kvůli možnosti využívat i krosových, cyklokrosových/gra­velnikových a silničních plášťů).

        0 0
    • tomxxx  

      V karbonu pevnak sezenes nove uz jen 29'. Za 35 se dal sehnat superior 929, ale osobne bych pritlacil aspon na 40 nebo se spokojil s hlinikem. Slusny kola na karbonu zacinaj na 45. Druha moznost je bazar, ale na ten nesmis spechat, abys dostal neco pekneho za dobrou cenu.

      0 0
    • Šaffy  

      Může být i bazar, nepotřebuju nové. Koukal jsem i na specialized a klidně i 29 kola. Bazar karbon se dá sehnat kolem 30000,– ale klidně dám i 35000. Chci mtb jelikož i do lesa jedu a polní cesta mě taky nemine a hlavně vzledové se mi nejvíc libí

      0 0
      • palo7  

        Kolik měříš? Jestli nad 175cm tak asi tu 29. Podle mně lépe super hliník, než základ v carbonu. A za 30 (nové) ještě není ani v hliníku žádná špička…

        0 0
    • Šaffy  

      Mám 179

      0 0
    • Šaffy  

      A jasný, radši hlidík se super komponentama než karbon v základu

      0 0
      • puka  

        Na karbonu nemusíš řešit toho tolik při upgradování.

        0 0
        • tomxxx  

          Coze?

          0 0
        • novas752  

          Čeho kolik? :D Jedinej rozdíl mezi karbonovym a hliníkovym rámem obecně je materiál.

          0 0
          • tomxxx  

            Sorry to nejde jinak

            0 0
          • puka  

            Na gmbn říkali, že je lepší pořídit dražší rám a pak dolazovat komponenty.. :(

            To je, ale samotný rám od mainstreamových značek neseženeš tak lehce.

            0 0
    • Šaffy  

      Jasný, a jaká třebas značka má dobrý rám a komponenty? Scott? Má ho spoustu lidí kolem mě a nebo specialized? Ve značkách se moc nevyznám

      0 0
      • novas752  

        Scott, Specialized, Cannondale, Trek apod. maj spíš dobrý marketing a asi o něco lepší rámy. Dá se říct že oproti levnějším značkám připlatíš za stejnou úroveň osazení tak 20–30% jen za nápis na rámu.

        Koukni na kola Kellys, Canyon, Radon…

        0 0
        • tomxxx  

          Maketing, nemarketing, zase když vedle sebe máš rám spešlu/scottu a superioru/kellyse, prostě to poznáš, kde ta kvalita je. Od laku, přes samotnej karbon a řešení detailů (vstup na lanka, patky, střed).

          0 0
      • Mereck  

        U těch velkých značek (Special, Trek, Scott, Giant…) je to podle mě jedno. Všechny jsou ok.

        Spíš bych se zaměřil na konkrétní věci = vidlice (lepší bere), rám aby ti seděl, já bych chtěl i lepší brzdy (Deore 615 a výš). Řešit toto, ne značku. Plus servis. Jak blízko/daleko budeš mit servis té konkrétní značky (můžeš dostat slevy na posezonni servis apod.), nebo třeba slevu. Kamarád chtěl Specialized, ale pak dostal téměř to samé od Giantu se slevou 7 000,– a je spokojenej. O značku nejde.

        0 0
        • puka  

          Místo brzd se zaměř spíš na záplety. Brzdy jsou otázkou pár tisíc.

          0 0
      • tomxxx  

        To se těžko řiká. Obecně ti bude dost lidí tvrdit, že rámy se stejně dělaj v číně a všechny jsou stejný…ale nejsou. Obecně většina renomovanejch značek maj super rámy, ale taky si za ně připlatíš. U pevného kola do 40 na rekreační ježdění je otázka, jestli to řešit.

        Komponenty jsou vždy stejné, jen od drahé značky dostaneš za stejné peníze hůř osazené kolo.

        Je to jako kupovat auto, mezi značkama jsou také cenové rozdíly, ale ve výsledku z bodu A do bodu B tě dopraví cokoliv.

        0 0
    • tomxxx  

      abych to rozčísl, bez slev a vyčkávání třeba tyto dvě:

      Radon

      Canyon

      0 0
    • Šaffy  

      No koukal jsem na cannondale F-Si carbon 4 a asi pošetřim ještě a koupim to, jezdit zatim na cěm mám. Ale děkuji moc za rady. Jste super

      0 0
      • Čipera  

        Fsi je určitě dobrá volba. Každopádně spíš bych šel do carbon 5 je o 22k levnější než carbon 4 a navíc má pouze lefty. Jestli lefty nevyuzijes a podle toho co si psal jak jezdíš asi lefty navyizijes, reba pak bude uživatelsky přívětivější, ohledně servisu, údržby a ještě usetris.

        0 0
        • tomxxx  

          Já bych se na lefty taky vykašlal. Btw co tim myslíš, jestli využije lefty?

          Mě by teda na FSi štval rychloupínák vzadu…

          0 0
          • Čipera  

            Myslím to tak, že pokud nevyuzijes svým ježdění lefty a její předností na 100% nevyplatí se. Drahej servis, díly, údržba atd… A proč by tě štvalo to že nemá vzadu pevnou osu?

            0 0
            • tomxxx  

              Je to nové, poměrně drahé kolo a nevidim důvod proč mít rychloupínák. Lefty už dnes žádný přednosti nemá.

              0 0
              • Čipera  

                Jakto že předností nemá? Stále je to nejtužší vidlice na světě. A co se týče pevné osy proč ji tam dávat když není potřeba. Pevná osa se dává v případě že zadní stavba není dost tuhá, což se u fsi neděje. Navíc co by tím vylepšili? Akorát to že ti půjde hůř vyndavat zadní kolo,.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  5mm rychloupínáky už dnes beru jako přijatelné jen na silnici s ráfkovýma brzdama nebo na kole pro cyklostezky. O problémech na bývalém MTB bych se rozepsal na víc řádků. Jeden rychloupínák se mi ohnul tak, že jsem ho musel vyťukávat kladivem. Druhý nešel řádně utáhnout, takže to pak vrzalo kdykoli jsem silně šlapal. U obou upínáků jsem měl časem problémy s kotoučovkama, respektive po každém vyjmutí kola jsem musel štelovat třmeny. 5mm QR je prostě dinosaurus.

                  0 0
                  • Čipera  

                    Tohle ale není o tom že by ru byl spatnej, to je o špatném výrobci, či kolu. 

                    0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      Kdyby RU nebylo na MTB problematické, nebylo by vytlačováno pevnými osami. To je stejné jako tvrdit, že rovné krky a 28mm sloupky jsou úplně v pohodě, že je problém jen v jednotlivých modelech a výrobcích.

                      0 0
                      • Čipera  

                        Už jsem to psal výše, Pevné osy začaly dávat na kola, protože výrobci neuměli vyrobit dostatečně pevnou zadní stavbu a tímto ji dostatečně a kolikrát i nedostatečné zpevní. To je hlavní důvod pevné osy. Jezdil jsem na speslu který měl pevnou osu a cannon bez ní byl stejně pevnější. Naopak mechanici si na pevnou osu stěžují třeba zrovna kvůli rychlejší výměně zadního kola a pod. Pevná osa je určitě pokrok, ale když ji kolo nepotřebuje není potřeba ji tam cpát jen protoze je to „moderní“. A vůbec jezdil jsi vůbec někdy na fsi? Pokud ne veškerá argumentace je naprosto zbytecna a ne podstatná.

                        0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Každá zastaralost si najde své obhájce, i ten čtyřhran.

                          0 0
                          • novas752  

                            Na kolo do hospody je v pohodě! :)

                            Zase na druhou stranu i na nejlevnějšim čtyřhrannym šuntu jsem nalítal terénem 20 000 a i když ke knoci ložiska mírně přidrhávala, nijak se to nevysypalo a bylo to kupodivu zticha. Na moderní pressfity obzvlášť v karbonu se stačí křivě podívat a už v nich praská ještě před záruční prohlídkou…

                            0 0
                • tomxxx  

                  Já rychloupínák nesnášim už jen kvůli tomu, že když vyndáš kolo, nikdy ho neutáhneš stejně a v kombinaci s brzdama s malou mezerou to znamená škrtání kotouče.

                  Servisáci si stěžujou…ok, servisáci na svěťáku, tak ať jim udělaj custom patky na závody, nezajímá mě to, nepotřebuju vyměnit kolo za sekundu a i tak, když použiješ správnou osu (třeba DT) a nejsi zbrklej, je to rychlé.

                  A lefty…zeptej se třeba celýho symbia, který jednu dobu mělo lefty na všech kolech od sponzorovanejch, přes dotovaný (část kola si platili) jezdce. Vyprcala se všem a to že ji museli občas resetovat je jen maličkost. Navíc hmotnostně už absolutně nezajímavá a nutnost sundat celou brzdu při vyndavání předního kola debilitu lefty jen podtrhuje. Tolik asi k tomu, že vepředu maj lefty, kde se kolo vyměňuje kreténsky a vzadu rychloupínák, aby šetřili setinky v depu.

                  0 0
                  • mrozu  

                    Hele s tou lefty prave naopak, zatim co se na tom kole prcalo skoro vsechno ostatni, lefty naprosto spolehliva a bezudrzbova vidle… zatimco normalni vidli musis mazat a cistit kazdou hodinu, aby po sezone nemela vydreny nohy, na lefty vsechno kryty, nebyla potreba na ni sahat, krome parkrat toho resetu, coz je prace na 5 minut. Sundavani predniho kola budiz, je potreba povolit 3 srouby misto jednoho, ale zas pri defektu predni kolo vubec sundavat nemusis, pokud nemenis za rezervu :D Ale je fakt, ze cena a hmotnost je totalni ulet. Ta hlinikova ma tusim pres 1,8 kg.

                    0 0
    • Šaffy  

      A co toto kolo? Myslim, že na to mé ježděníčko by miasi stačilo.

      https://m.cyklovape.cz/…018-p222689/?…

      0 0
      • novas752  

        Zaprvé je to kolo osazením zoufalé a zadruhé si nejsem jistý jestli by ti 1×11 stačilo.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud dobře vidím, jsi z Písku, takže máš Scalara kousek. Ten by Ti za stejné prachy složil asi úplně jinou raketu.

        0 0
      • plysovykozisek  

        Taky vybírám 29” do 30 000Kč. Osobně o stavbě od stavitele neuvažuju, hlavně proto, že mě jde o pěkněj a kvalitní rám s dlouhou výdrží. Ty rámy, co na nich stavitelé hlavně staví MRX a SCUD se mě nelíbí a taky nevěřím, že tyto rámy jsou odolnější než rámy např. Scott, Specialized, Cannondale, Trek atd. Mám favority Specialized Rockhopper pro 2017, Cannondale trail 3 2018 a moc se mi líbí Giant Fathom 1 2017– ale na 186cm velikost L není k sehnání( a Fathom 2 2017 je ještě hezčí, ale slabší výbava), takže buďto 1.Specialized nebo 2.Cannondale

        0 0
          • plysovykozisek  

            No jo, ale já bych asi potřeboval na 186cm rám 21” ten nemají jinak to je krasavec.

            0 0
            • puka  

              Na 185 cm 21 rám? Blázníš?

              0 0
              • plysovykozisek  

                Měl jsem Cube LTD 29 2013 velikost rámu 21” a nestěžoval jsem si. Předtím jsem měl GT Avalanche 2.0 2012 velikost rámu XL taky v pohodě. Pokud vím Cube má 21” od 185cm.

                0 0
            • palo7  

              Potřebuješ přesně Spešla (hlavně nějaký výrazný nápis) a 21 je na tvých 186cm od toho výrobce přesně ono :-)

              0 0
            • pekl024  

              To je moc velký, koupil jsem 19"

              měřím 186, sedlovku s osfetem 0 , představec 100mm a super

              0 0
              • Revolt06  

                Bratr ho ma taky ale 21 ram, predstavec 60mm a pry taky super. Meri 18 cm.

                0 0
                • palo7  

                  Sedlo zaražený skoro v rámu a řídítka 5cm nad sedlem ? Jj, takovejch co je jim velký rám super, je zde k vidění dost .....

                  0 0
                • Revolt06  

                  187cm :-)

                  0 0
        • novas752  

          Kup si Specialized, vždycky si psal že chceš Specialized. :)

          0 0
        • Picino  

          sice je to jiná cenová relace,ale co říkáte na toto kolo za 22.000kč? Superior XC889 model 2018

          0 0
          • novas752  

            Žádný zázrak, hlavně že to má XT přehazku… Tak o 3–4 míň a celkem by to šlo.

            0 0
            • Picino  

              ano, není to žádný zázrak, ale cena je jen 22.000kč. Chtěl bych vidět nějaké konkurenční kolo, které je lepší za tuto cenu. Já jich moc nenašel. např.jsem narazil na tyto:

              1. GRAND CANYON AL 4.0 za 21.500kč
              2. RADON ZR TEAM 7.0 cca 22.000kč
              3. KELLYS THORX 30 27,5 M/19 19.000kč

              ano, určitě jsou lepší kola, ale cena se taky zvedá. Já řekněme nechci dát za kolo víc jak těch 22kkč., je to strop. (kolo je pro syna k 15tinám) za 5 let si třeba koupí kolo za 100kkč, když ho to bude bavit. Ale teď mě to přijde jako nesmysl, když má i spoustu jiných zájmů.

              Argumenty, že to má jen XT hazku a zbytek je šunt, beru jen tehdy, když mě někdo ukáže za tuto cenu kolo s celou sadou XT, nebo SLX nebo nějak podobně. To je ale jak všichni víme nesmysl.

              0 0
              • novas752  

                Je, protože je nesmysl dávat řazení slx nebo xt na kolo za 22, Deore je naprosto bezproblému a klidně bych ho měl i na kole za 30, ku prospěchu zápletů a vidlice.

                Když to kolo necháš postavit nějakým stavitelem, můžeš mít osazení komplet Deore včetně brzd, Epixon vidlici, osazení komponentama vybranejma na míru…

                0 0
                • Picino  

                  už jsem kontaktoval jednoho místního stavitele jestli by mě postavil něco takového na tomhle rámu a deorečku, ale zatím jen čekám na odpověď.

                  0 0
                  • Picino  

                    Tak jeden místní stavitel slíbil ze se poptá po rámu, ale uz se neozval a nereaguje, škoda no. Tak jsem to přehodnotil a zůstanu nejspíš u Canyonu a vezmu GC Al 6.0 za 26.899,– misto původně vybraneho 4.0

                    0 0
                • xtonda  

                  Souhlas, Deore je nejen bez problémů, ale asi bych mu dal i přednost, např. M615 je o 400–500 levnější a je to konstrukce s brzdou (Shadow RD +), kdežto osazená M781 je bez brzdy (Shadow RD). XT má akorát některé díly z hliníku místo oceli u Deore a kladky se zapouzdřenými ložisky.

                  0 0
              • SloM  

                Pokud ho chceš, tak si ho kup. Chtěl jsi radu a dostal. To kolo je i za ty peníze prostě slabé. Z toho co píšeš jsem pochopil, že sleduješ pouze to co je napsané u pohonu. Ono se kolo skládá i z jiných částí.

                Třeba pod kouzelným označením nábojů „TX 505“ je náboj řady Tourney. Tady se bavíme o tom úplně nejnižším co se dá od Shimana sehnat. Najdeš je třeba na kolech ze supermarketu…

                Pro někoho, kdo se až tak neorientuje (včetně mě)je stavitel velmi dobrá volba. Pokud chceš vědět konkrétně, co jsem dostal za stejné peníze, tak mi napiš SZ.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Zkus mrknout třeba na https://www.kupkolo.cz/…ily_z102431/

                Za 20243,– určitě lépe osazené než ten superior z odkazu.

                0 0
              • xtonda  

                Tak pokud chci nakoupit výhodně, tak nebudu kupovat novinku za katalogovou cenu, Od toho Superioru se z ročníku 2017 dá koupit XP 909 za 20 tis. Kč a XP 919 za 24 tis. Kč (původně 28 a 31).

                0 0
          • SloM  

            Pořád mě fascinuje, proč výrobci dají na kolo XT šaltr a k tomu Tourney náboje a podobně… Copak není z marketingového hlediska lepší poskládat kolo tak, aby bylo vyvážené a tedy i dobře fungovalo? Spokojenost zákazníka je přece nejlepší reklama. A dovolím si tvrdit, že rozhodně více pozná lepší vidlici nebo kola než pohon.

            0 0
            • novas752  

              Protože naprostý laik co si přečte manuál na výběr kola někde na novinkách kouká po kvalitní přehazovačce. Až bude široká veřejnost koukat po dobrých brzdách, výrobci začnou osazovat XT brzdy. :)

              Je to tak zakořeněný, už jenom kolik inzerátů na bazaru má uvedenej nápis na přehazovačce a zbytek ne, stejně tak plakáty na výprodeje z Hervisu atd., tam se taky hned v prvnim řádku chluběj 30 rychlostí, přehazka XT…

              0 0
          • team_daddy  

            Merida Big Nine 300 je stejně osazená a stojí ještě o litr míň.

            0 0
        • palo7  

          ty si fakt myslíš že ten největší základ od Spešlu je něco extra? Možná rámy u kol nad 100.000 budou třeba lepší než MRX, ale u těch levných (ale stejně předražených) základních Spešlů to nečekej

          0 0
          • plysovykozisek  

            Takže ty myslíš, že rámy MRX jsou neodolnější proti praskání u kol do 30 000Kč.

            0 0
            • novas752  

              Kolik si viděl prasklých MRX, Scudů atd.?

              0 0
              • plysovykozisek  

                Žádnej, ale to bude tím, že v okolí na tom nikdo kromě mě nejezdí. Jen by mě zajímalo, jestli jsou ty rámy MRX a Scud tak odolné praskání, že v kolech do 30 000Kč se jim žádný rám ze sériových kol nevyrovná.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To, že se na nich staví nemá nic společného s odolností, ale s tím, že jsou samotné rámy na trhu volně dostupné za přijatelné ceny. Nižší řady rámů velkých výrobců buď na trhu nejsou dostupné vůbec nebo za ceny naprosto nesmyslné.

                  0 0
                  • plysovykozisek  

                    Je mi jasný, že stavitelé staví z toho, co je, ale ptal jsem se jinak.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ale to, že se jim žádný jiný rám v jejich cenové relaci nevyrovná, tady snad nikdo netvrdí. Nebo ano?

                      0 0
            • palo7  

              Tvrdím že nejsou horší a že na nich postavené kolo v ceně do 30.000 je mnohem lepší

              0 0
    • Šaffy  

      Joo, ten spešl rockhopper pro se mi vážně libil. Ten bude super.

      0 0
      • plysovykozisek  

        Ono to zakřivení horní rámové trubky není v malých velikostech tak škaredé. Ještě mě jeden tady doporučoval toto: http://www.cannondalebikes.cz/…l-29/trail-3

        To taky není špatné, ale našel jsem, že Cannondale váží 14,3kg což je dost. Třeba Giant Fathom 1 2017 je ve velikosti L těžko sehnatelný.

        0 0
      • plysovykozisek  

        Taky se mě líbí

        0 0
        • puka  

          Nechápu ten tvar horní rámovky. To je tak debilně tvarované aby tu byla větší pravděpodobnost naražení rozkroku?

          0 0
    • Mike  

      V Kellys outletu je Kellys Hacker 27,5 za 39 999. Koukni mozna je tam jeste neco co te zaujme. https://www.kellysbike.com/cs/outlet

      https://www.kellysbike.com/…er-30-p48491

      Jeste pozor, treba mit nastavenou krajinu jako CZ jinak nezobrazuje ceny ani se neda koupit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.