• drawec

    Prosím o radu. Uvažuji o koupi silničky. Na delší trasy a nějaké ty najeté kilometry. Doposud jsem jezdil „jen“ na biku a silnici se vyhýbal. Čtu si různé příspěvky (nejen zde) a su zmatený. Vše může být dobré i špatné. Asi jak pro koho, že?

    Na silničním kole jsem seděl jen dvakrát a prosím Vás zkušené o radu.

    • rám duralový, nebo karbonový, nebo jen zadní stavbu? Pod jakou výbavu nejít?   Líbí se mi nabídka od Duratecu a jejich měření FOG. Mám bika Cannonka a tak ani    tuto značku jsem ještě úplně nezavrhl. Jaké tretry, pedály? Vše cca. do 100 000,–

    Mnohokráte děkuji.

    A nedaří se mi nahrát foto do nicku :-(

      
    0 0
    • dancing dog  

      100 000 ?! Celokaron, dura Ace nebo Sram Force, možná i Red… Duratec je podle mě celkem dost předraženej…

      Pedály asi ty co máš na bajku, ne? Doba povinnosti Looku je snad už pryč…

      Já ale teda nejsem moc zkušenej, jen že eště vpráci musím něco psát do compu, tak sem sem kouknul…A neděláš si srandu?

      s tím fotem už ani nevim, někdo Ti určitě poradí…

      0 0
    • mosquito  

      skoda ze nemam tvoje starosti :-( ale i za 25k sem si vybral

      jinak za 100k uz muzes jen ukazovat prstem tak si na nejakou sedni a uvidis jestli ti bude dobra velikost a geometrie

      jediny co si rozmysli je razeni campa/shimano/sram podle toho co ti sedne na ovladani

      a ram carbon/dural… osobne bych tolik penez do kola urcite nedal takze sem mel vyber jednodussi ale v tvem pripade ti to vyjde s dobrou sadou i na karbon

      0 0
    • yetti  

      Jestli máš skutečně 100tis na nakup silničky, tak starosti s volbou materiálu rámu a jeho osazení můžeš hodit za hlavu, protože v téhle cenové kategorii nemůžeš udělat chybu nákupem snad ničeho a s osazením nemusíš jít pod DuraAce, Record ani Sram Red. Důležité je jenom, aby Ti sedla geometrie a a s tím Ti na dálku těžko někdo poradí. Napiš alespoň jakou máš výšku a váhu na základě toho lze alespoň něco doporučit.

      0 0
    • daymaker  

      Campangolo na silnici jedině. Včetně pedálů… To je pak lahoda. Ale nechápu tu cenu… =) To chceš mít na řetězu diamanty? =)

      0 0
    • camillio  

      Na to že jsi na silničce seděl dvakrát a chceš do ní narvat 100 litrů jsi buď hodně velký nadšenec, nebo blázen, nebo si děláš srandu :-))

      Každopádně, vlez do krámu a jen ukazuj prstem na čem se chceš svézt, při 100k se prakticky nemusíš bát šmejdu.

      0 0
      • jerrry  

        proc by byl blazen? $$$ asi nejsou problem. To se obcas stava :-)

        Teda, me se libi treba http://www.specialized.cz/new/foto.php?…

        Silnickam teda vubec nerozumim, ale tohle kolo je proste hezky. POkazdy kdyz otevru katalog Speslu tak na nej koukam :-) Kdyz uz o tom mluvime, jakej je rozdil mezi modely Tarmac a Roubaix ? Nejak mi to v zaplave tech reklamnich reci unika

        0 0
        • Pedro RB  

          Termac jsou čistě na výkon (tuhý až tvrdý) a Rubaix pohodlnější (a tudíž asi i měkčí při záběru) Asi na tom rozdílu něco bude – větší prohýbání trubek, delší krky vidlic (aby to mělo kde pružit) Ale můžou to být jen marketingové řeči..

          0 0
          • treatt  

            Tak nejak to bylo, ale Tarmac 2 je pry stejne tuhy v zaberu, stejne dobre leti vpred, pritom je ale skvele pohodlny. Brano nikoli z marketingoveho letacku, ale z par testu, co jsem cetl…ale sam jsem na nem nesedel, bohuzel bohudik (bohudik protoze ja na nej v kasicce nemam :)

            0 0
            • kubad  

              jj máš pravdu v letošních testech se umístil dost dobře

              0 0
            • story  

              Súhlas, dva týždne som majiteľom Tarmacu comp C2, a len potvrdím, že je fakt pohodlný, krásne tlmí nerovnosti…

              0 0
        • camillio  

          Já neřekl že je blázen, já mu dal na výběr ;-)

          0 0
    • jerrry  

      tady je taky slusnej vyber : http://www.xcr.cz/…e-9999-.html?…|20

      0 0
    • gemini  

      Nedávno se kolo do 100 000,– řešilo na Cyklodiskuzi a myslím, že se tam hodně lidí vyjádřilo v tom smyslu, že za ty peníze je lepší takový kolo poskládat.  Osobně se k tomu taky přikláním, ale tím rozhodně nechci říct, že seriovka za kilo bude špatnej stroj – to určitě ne. Ale pokud bych měl dát za kolo 100 tisíc, chtěl bych, aby bylo osazení kola do posledního šroubku mojí volbou. Mimochodem, já se teď zakoukal do rámů od Cinelli a úplně si ho dovedu představit, jak mi stojí v obýváku osazenej třeba chorusem, komponentama Deda, nebo Cinelli, na pěkných zapletených kolech od Zippu:-))

      0 0
      • drawec  

        Díky za příspěvky. Neříkám, že ty peníze do kola dát musím, nebo chcu. Jen možu a to je svůdné :-)). Srandu si nedělám, nadšenec asi jsem a blázen zcela jistě :-) Ne, vážně moc toho o silničkách nevím. Na cestách se docela bojím aut, ale láká mě se posunout někam dál. Nechtěl jsem nikoho dráždit, ani se vychloubat, jen si přečíst Vaše názory. Sám bych se typl tak na kolo za 25 000,– dostatečné… Ale mám rád pěkné a kvalitní věci, které mě i po letech dokáží naplňovat. Vybírám asi srdcem a to mě táhne ke Cannondale. Zase to, že mi v Duratecu svaří rám na míru, díky tomu FOG systému, mě kvůli zdraví a pohodlí zase táhne tam. Duratec se mi líbí. Mám rád krásné, ale jednodušší věci. Byl jsem v Itálii a považuji tuto zemi za silničce zaslíbenou, ale mi ty jejich kola připadala moc, jak to napsat…  Chtěl bych nenápadné kolo :-)

        Řeším samozřejmě především rám. Karbon mi pro mě přijde rizikový. Jistě budou i pády a nevím, nevím… Osazení si zkusím někde prohlédnout a osahat. Tretry jistě silniční.A jaká kola na ty naše cesty? Budu se jistě pohybovat spíš někde po okreskách a dědinách . Zatím díky a pěkný den.

        0 0
        • RoKo  

          Me se napriklad libi strasne Giant

          Taky bych si asi vybral hlinik (moje vaha), a kdybych mel ty prach tak koupim tohohle

          Zalezi ale jak by ti vyhovovala geometrie…

          A duvod proc bych si ho vybral? momentalne ma asi 8 let stare TCR a kazda jizda (ikdyz tvrda oproti biku) je zazitek… Je tojako sednou Z Q7 do Ferrari…

          Ber to jen jako mozny tip (je celkem nenapadny… ;) )

          0 0
          • RoKo  

            ted jsem to jeste prohlizel a hlinik to teda neni :-/

            0 0
        • camillio  

          Aut se mimo města až tak bát nemusíš, pokud nebudeš lítat po nějakých tazích. Pokud máš k dispozici tolik chechtáků a zároveň se bojíš že karbon rozsekáš, tak bych možná šel do kompromisu a vzal „levnější“ kolo v karbonu a nějaké peníze nechal pro sichr ulité na nový rám (nejspíš ale na něj nedojde, řekl bych, že při běžných pádech na silnici tyhle rámy vydrží dost – pozor, tohle ale není moje zkušenost, spíš odhad). S tím rámem na míru je to fajn pokud ale víš, jaký ten rám má být. Každý má raději něco malinko jiného, dodnes mám v živé paměti jak mě 50km na sériové silničce nejmenovaného výrobce poslalo do postele totálně vyšťaveného, ale to je hodně velkej extrém :-))

          S kolama bohužel neporadím, osobně preferuju klasiku oproti zapleteným, ale třeba se to jednou změní. Jinak držím palce při výběru a přeju hodně radosti při ježdění :-)

          0 0
        • karelH  

          Kup si rozhodně, co se ti líbí! A když se toho budeš držet, tak ti nakonec ani těch 100 stačit nebude :-) Jestli chceš nenápadné kolo zhruba kolem té 100 tak mrkni ke mně do profilu. Jinak pokud ALU rám tak rozhodně s kvalitní karbonovou sedlovkou a hlavně řídítky! Co se týká kol, tak bych postavil něco na Corimách (winium nebo aero) náboje jakékoliv. Sada už pak záleží na vkusu a ergonomii, osobně bych počkal na nový Chorus nebo Record. Spíš bych něco ušetřil na sadě a dal peníze do rámu a kol.

          0 0
        • dreamkiller  

          Pokud jak říkáš nemáš silničku „osezenou“ a máš strach že to občas někde položíš , co se ti samo sebou může stát protože posed je jinej než na bajku. Tak bych ti doporučil Hlinikový rám/Carbon přední vidli , klidně Duratec Cool R12 kde si vybereš desing podle sebe ale zvolit se dá i jiná značka rámu třeba Cinelli , Pinarello , Koga a nebo RB to je nenapadné dost. Sadu bych zvolil podle toho jak se ti drží páky a jak ti vyhovuje řazení , tam je největší rozdíl. Já bych volil mezi Campagnolo Chorus a Shimano Ultegra / dura Ace , jediný řetěz ber vždy Campagnolo ty od Shimana stojí za prd. Řídídka , představec a sedlovku určitě Carbon . Zapletená kola bych dal Campagnolo Zonda, Fulcrum R3 nebo Mavic Ksirium Elite zde se určitě nevyplatí šetřit . Pohodlné sedlo ,gelová omotávka a rozumné pláště a jsi tak na 80tis. Tretry určitě silniční nejlepší poměr cena/kvalita je u Shimana ale dobré jsou taky Sidi a NW. Teď začínají výprodeje tak se dá dostat cena o nějakou kačku dolů a –10% bych viděl celkem realně.

           
          0 0
          • gemini  

            Prosím Tě, můžu se zeptat jak jsi vysoký? Pod vlivem tohoto vlákna začínám trošku uvažovat o novým rámu ( místo stávajícího Šírera ) a rád bych věděl, jak jsou na tom Williery s velikostí.

            0 0
            • dreamkiller  

              Měřím 185 cm , rám byl velikost 58. Teď už mám jinej stroj Carbon sloping velikost XL a to je úplně jiné svezení. Rám se slopingem se mnohem míň kroutí a je pohodlnější a taky záleží na osazení Karbonová řidítka a sedlovka jsou prostě pohodlnější . No a největší rozdíl je asi v zapletených kolech Khamsiny nebyly špatné ale Zondy jsou rakety. Jinak Wilier je dost drahá značka takže jestli hledáš nový rám doporučuji spíše Cinelli co teď jezdím.

              0 0
            • kubad  

              zneužiji vlákno – pokud bys znáněl kvalitní silniční rám mrkni ke mě do profilu je na prodej, ale nevím jak potřebuješ velikost

              0 0
              • gemini  

                Jo, jo, ten jsem viděl na bazaru. Pěknej kousek, ale já potřebuju tak 60 – 62 cm.

                0 0
        • hribik A1  

          az sa chces pohybovat po okreskach a dedinach, tak to jazdi radsej dalej na biku

          0 0
          • Lister  

            Píšeš nesmysly. Pohyb na silničce po malých silničkách a zapadlých vesnicích je právě to úplně nejkrásnější, naopak hlavní tahy jsou dost často o ničem a dost nebezpečné.

            0 0
            • hribik A1  

              mam opacne skusenosti. mnohe okresky boli ucineny otras. napriklad nedavna cesta do slavkova. tam som siel takmer stale po hlavnej – uh. brod, buchlovske hory, bucovice (tam to bolo horami-dolami), slavkov obchvat. krasna cesta, siroka, od hor poloprazdna kvoli uzavierke v bucovicach. vracal som sa prave po takych vselijakych okreskach: zarosice, strazovice, kyjov (potialto sa ospravedlnuje, ale na mnohych miestach to aj tu bolo rozbite na hovado), zadovice, domanin, mor. pisek, uh. ostroh, hluk, nivnice, banov. rozbite uzke cesty, aj nevelky pocet aut bol na nich neprijemny, na mnohych miestach roleta alebo rovno dlazobne kocky (asi 4krat). ked som sa dostal znova na civilizovanu cestu, doslova som si vydychol. mne osobne s cestakom rozhodne viac vyhovuju kvalitne siroke cesty, na zapadle dedinky a cesticky bravam hajtru, lebo je to s nou pohodlnejsie, hoci pomalsie

              0 0
              • jonti  

                Ono je rozdiel cestak a cestak. Predtym nez som mal moratku s karbonovou vidlou som si tiez myslel ze to nemoze byt pohodlne, mal som komplet ocelaka. Ale teraz uplne v pohode na kockach, na rozbitej ceste, mam pocit ze to tlmi narazi lepsie nez horak s fast fredami na tri a pol baru.

                0 0
                • hribik A1  

                  tak mozno nejaky ten stotisicovy co zakladatel zhana mozno bude pohodlnejsi…ale neviem, ci by ti pomohol aj na 10cm rolete ako bola medzi zadovicami a zeravicami napriklad, ci by si tam isiel rovnako pohodlne a rovnako rychlo ako na kvalitnej ceste. nehovoriac napriklad o tom, ze na takychto uzkych cestach auta jazdia omnoho blizsie k tebe nez na sirokych, celkove viacej kokocie a frajeriny medzi vodicmi je na takychto cestach (si v strede svojho pruhu a auto oproti tebe aj tak zacne predbiehat, lenze tu uz musis uhybat az do travnika, nestaci do krajnice ako na sirokej ceste, a tam ta ten cestak sotva podrzi tolko co horsky – naproti tomu na hlavnych sa jazdieva aspon kolko-tolko podla predpisov a zakladnej slusnosti), a tak aj mensie mnozstvo aut je viac neprijemne. tieto cesty su tiez casto spinave od hliny a bordelu, je tam vacsi vyskyt extrasmradicov (myslim stare tatrovky, liazky a ine hajtry ktore nasmradia viacej nez 50 modernych kamionov) a v neposlednom rade maju vyrazne strmsie a ostrejsie stupania a klesania

                  0 0
                  • hribik A1  

                    no keby takychto 3. tried bolo viacej, take by som si nechal lubit :-))) (je to byvala jednotka, ktora bola presunuta o kusok dalej)

                    0 0
                    • faba  

                      To je z Kunovic do Brodu ne? Ale stejně tam někteří jezdí po obchvatu, protože tam není ten malý kopeček z Míkovic do Podolí

                      0 0
                      • hribik A1  

                        jj, konkretne podoli – mikovice – kunovice. jazdim tade alebo po hlavnej podla nalady, nie kvoli kopecku, pretoze aj hlavna ma vyborny povrch a predovsetkym 2metrovu krajnicu. v kunovicach, ak pokracujem este dalej, sa tak ci tak napajam na tu hlavnu, pretoze cez hradiste sa drbat teda fakt nehodlam

                        0 0
                        • Lukecz  

                          Škoda,že je ta široká krajnice až od Brodu, včera tam ze mě v prvním kopečku za Brodem málem udělal nějaký ***** předjíždějící kamion nebožtíka :(

                          0 0
                          • hribik A1  

                            hej, tiez som dodnes nepochopil tu logiku, kedy to od hrozenkova po brod nechali uzke, potom od brodu po buchlovice siroke, aj cez hory, a za horami zase uzke od kozusic az po slavkov. kazdopadne brod-rasova ma aspon tie okrajove kocky a dlazdice, kam sa da vzdy uhnut pri nudzovych pripadoch alebo aj z dobrej vole aby mohli zaroven prejst auta z oboch smerov aj pred horizontom (ked sa plazim na hajtre do kopca)

                            0 0
        • Andrea  

          Duratec se mi take libi a hlavne moznost mit kolo na miru. Mereni FOG jsem absolvovala, pisu o tom tady http://andysbike.blog.cz/…nika-v-praxi.

          Premyslela jsem o ramu Heroine (karbonove trubky, hlinikove spojky), je krasny. Ale tech 35 tisic se mi zdalo dost, na to, ze to neni monocoque. Nechala jsem si podle FOGu nastavit posed na vlastnim kole a jsem s nim maximalne spokojena, jezdi se mi vytazne lepe. Taky mi doslo, ze neprotrebuju ram na miru, staci hlidat, aby se novy ram namerenym hodnotam blizil a pak to podle namerenych hodnot doladit (vyska a predozadni poloha sedla apod.).

          Dostala jsem tip na cykloobchod Rudy Špicara v Jilemnici, ma tam ramy a kola za super ceny. Na prvni pohled jsem se zamilovala do Pinarella, takze nakonec budu porizovat model F4:13 na Chorusu. Uzasne kolo. Vyjde to na cca 80 tisic. Pro tebe by ten design byl ale asi moc vyrazny. Mene napadne jsou tam treba ramy Look.

          Jinak za 100 tisic opravdu nemusis delat zadne kompromisy, klidne jdi do Durateca na nejake nejvyssi sade (ja preferuji Campu), kup dobra kola (vyssi modely Fulcrumu, Mavicu, Zippy,…), super vec jsou take zplostela karbonova riditka. Pedaly urcite silnicni, looky jsou vyborne, velkou pozornost venuj take tretram (musi perfektne sedet). Dulezite je take sedlo, dobra dela urcite Spesl, italske znacky jako Selle Italia, San Marco…ja mam na silnici i biku Fizika a take maximalni spokojenost.

          Tak stastnou volbu!  

          0 0
          • treatt  

            Vidis a ja si zase nedovedu predstavit plocha riditka, myslim ze by mi to neskutecne vadilo… takze ja jedine kruh :)

            0 0
          • treatt  

            V Jilemnici? Sakra, to jsem jel okolo, to je na namesti, vid? Ja jel do cukrarny v ulici hned vedle, ale vsiml jsem si, ze ve vyloze byla speslacka silnicka, coz me velmi prijemne prekvapilo…ale byla nedele odpoledne, takze zavrino..

            0 0
            • Andrea  

              Presne, je to v Jilemnici na namesti. V sobotu tam otevreno je, v nedeli uz ale ne :-) Ma tam treba krasneho karbonoveho Williera na Chorusu za 55 tisic. To je preci uzasna cena!

              Ta plocha riditka miji sve kouzlo. Treba pri jizde do kopce je ten uchop neuveritelne pohodlny. Rozsireni je i v tom zahybu na konci riditek, tam si opres dlan a je to vazne super.

              Ale uznavam, ze to nemusi kazdemu sednout, chce to vyzkouset.

              0 0
              • treatt  

                No tak to je pekna cena, az budu mit zase jednou cestu, mrknu tam…

                A ty riditka nevim nevim…nejak si nedokazu predstavit, ze bych se u predstavce nedrzel za kruhovy profil, ale nejak by mi to strkalo prsty do jakychsi zlabku, nutilo sklon zapesti a tak podobne…zatim jedine, o cem jsem uvazoval, byly Cinelli RAM Bar, protoze jsou sice tak nejak profilovanejsi, ale rozumne a prave dost zustavaji kruhove…ale zas ta cena…a navic cervena loga, to je prusvih :)

                0 0
    • Luma  

      tak si nechej postavit Duratec,třeba Heroine.Výbavu třeba Ultegru SL,pěkná kola,pedály Look keo atd.

      0 0
      • WladiMir  

        shimano neeeee, postav to na campagnolu

        0 0
        • yetti  

          A proc? Mas snad nejakou negativni zkusenost s Ultegrou nebo Durou?

          0 0
        • kubad  

          a proč ? funkčně je to +/- na stejno a ušetřené peníze může použít na kvalitnější  komponenty, kola nebo rám tam to ocení víc

           
          0 0
        • Zdenda CUBE  

          Nechápu proč dávat za sadu minimálně stejně funkční dvojnásobnou cenu ?????????

          0 0
          • karelH  

            teď jsem se díval na bike-palast a šaltr z Recordu stojí 190E, Dura 70E – to je děs. Stejně koupím Record:-)

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              No právě, mám na svých kolech oba systémy a kromě rozdílu v držení a tvrdším chodu v řazení bych postavil spolehlivost na stejnou úroveň, tak proč dávat za komplet sadu 40, když se dá Dura sehnat za 23 a udělá stejnou službu a váhový rozdíl je minim ální :-(, pak už je to opravdu jen o tom, kdo dá na jaké kecy.

              0 0
    • kolda  

      muj nazor – pokud mas na to volnych 100 litru, porid si kvalitni silnicku reknem za 60 tis a za zbytek s ni projed nejaky pekny destinace – treba v zime nekde v teple.

      0 0
      • kubad  

        když bude mít ty peníze na silničku – určitě najde nějaké další na to cestování :-)

         
        0 0
        • kolda  

          jasne. chtel jsem spis rict, ze silnicka za 60tis (cislo jsem jen tak placnul) odvede stejnou sluzbu jako ta za 100,tzn. vyborny stroj. jen treba min kultovni znacka a komponenty. ale funcne na spici.

          od kola ocekavam, ze to bude funkcni stroj,nic vic. uspokojeni mi prinese az to vlastni jezdeni. stejny to mam i u ostatnich konicku. 

          a kazdej resi, za co penize utrati. tech,co ne, je fakt malo:)

          0 0
    • Scully  

      Na silnici jsem nikdy ani neseděl, ale když silnici za 100 tak leda madonu.

      0 0
    • treatt  

      Trosku mi tohle vlakno pripomina moje dilema, nez jsem si postavil svoji silnici. Mel jsem z toho pocit, ze realnych rad se mi moc nedostalo. Zkusim rychle shrnout, co proc a jak jsem zvolil ja.

      Resil jsem u ramu stejne dilema, ale vyresil jsem ho jednou pro vzdy – ocel, kterou jsem mel strasne rad, uz proste neni perspektivni, v dane kvalite uz je hodne draha, proste to neni ono. Hlinik casem proste mekne a nikdy me na silnici nepresvedcil. Zbavil jsem se strachu z karbonu, ze to nekde tuknu a uz bych nemenil. Proc? Mam slusny ram od Dedacciai, ktery je lehoucky, tuhy az az a pritom super tlumi. Akcelerace na nem je rodost, pritom prejet kostky nebo hruby asfalt neni utrpeni. Proste ideal. A nejake ranky uz to dostalo, dokonce bohuzel jeden hodne velky crash a krom odreneho laku vydrzel, tuk tuk. A krom toho, kdyz uz ram koupi takovou dahu, ze se ten karbon znici, myslim, ze hlinik na tom nebude o tolik lip. Proste ram na odpis a uz je to jen o tom, kolik das za novy…

      U kriklavosti designu – to je duvod, proc jsem si postavil kolo sam a nechal si udelat vlastni design airbrushem. Italsky ram, ale vypada presne podle mych predstav, proste ideal :) A nastrik me vysel na pet tisic celkem…

      Rozhodne nesetri na zapletenych kolech a jestli nejsi vyslovene vrchar, vzal bych neco odolnejsiho. Campy Zonda, Ksyria a podobne. Ja mam super lehky American Classic, ale moc to nevydrzi, je to delany na vahu…

      U predstavce osobne nevidim zadny duvod pro karbon, protoze hlinik je tady prakticky stejne tezky, ne-li lehci a tady je potreba hlavne tuhost, tak karbon bych nedal, ale to je ciste muj osobni nazor. Naproti tomu riditka urcite dobry karbon. Je to mekci, ale kolikrat clovek potrebuje špurtovat, ze? :) Neveril bys, co ale prinesou za pohodli. Ja mel Ritchey WCS v karbonu 4 dny, nez jsem je zlomil, pak misto nich kvuli penezum hlinikova PROcka – sileny rozdil, najednou jako by me na prvni vyjizdce nekdo porad kopak do rukou…

      Osazeni podle financi a vkusu. Ja mam proste rad Campu, tak jsem ji tam dal vcetne nadhernych karbon klik, co jsou tuhe a pritom tlumi razy, mam rad tvar jejich paky…ale nejlepsi je si to zkusit, jak by Ti co sedlo a pak to vzit podle toho, co se Ti nejlip drzi. Nedej na rady campa forever, jedine shimano – zkus si sam a uvidis. Je to hlavne o tom pocitu na pace, jinak kvalita je dnes hodne vyrovnana. A je fakt, ze Shimano proste vychazi nesrovnatelne levneji. Ale zas nemaji karbonove kliky :) Jinak treba u campy bych byt Tebou nesel pod Centaur, idealne Chorus, Shimano moc neznam, ale uz Ultegra nebude rozhodne smecko. Sram nemam zkusenost vubec zadnou…

      Hlavne nedej na pindy o tom, ze jsi blazen, kolik do toho das a tak. Byt Tebou, dam si pro zacatek predstavu tak treba 60 tis a uvidis, co se Ti zacne rysovat. Ja to tak mel, nakonec jsem to krute presvihl, protoze se Ti libi to a to a kdyz uz to stavis :) Ono se to zacne rysovat. A je fakt, ze kdyz si to stavis, nebo nechas stavet, asi to vyjde o neco draz, ale zas je to presne to, co chces, je to neco uplne jineho, nez jit do kramu a ukazat chci tohle…

      A Duratec a jejich FOG – ano, to je fajn nabidka. Sam jsem dlouho bojoval s posedem, na druhou stranu vetsinou fakt neni problem vybrat spravnou velikost ramu a zbytek odladit komponentama. Ja to tak udelal a ted jsem uz asi nasel ideal. Bez ramu na miru…ale chtelo to dlouhy cas laborovani, to zas ano.. Jinak je mraky krasnych dobrych ramu. Kdyz mas tyhle moznosti, urcite toho vyuzij a porozhlidni se, co Te zaujme, koukni do 53×11, na net, pobav se s lidma..ja osobne nemam rad masovky, takze bych nesel do zadny Meridy, Arturu a pod., ale to je na kazdeho vkusu. Nejlepsi je mit na to dobry reference a vedet, co Ti dany kolo nabidne, takze aspon nejaky duveryhodny test, referenci…

      Jinak krasnych ramu je dost, mrkni na Casati, Fondriest, Time, Look, Ridley, Orbea, jasne ze Canon, Spesl Tarmac 2, BH, Kuota, Cinelli, Pinarello, BMC, Wilier, Cervelo, jasne ze Colnago a mrakac jinych…proste se divej…

      A jeste poznamka – nerekl bych tolik, ze vse muze byt dobre i spatne zaroven. Podle meho je spousta kol, co jsou postavena tak dobre, ze vyhovi jak vybornemu zavodnikovi, tak totalnimu hobikovi – jak tuha, tak pohodlna. A posed si doladis, osazeni spatne mit rozhodne nebudes, tak pak jeste vybrat vhodna zapletena kola a nemas co resit…

      U pedalu se rika, ze cim bliz je podrazka ose pedalu, tim lepsi prenos. Tam hodne boduje treba Time, ale ja mam zkusenost jen s Looky, ktere u me zas zabodovaly super cenou na to, jake to jsou pedaly :) a tretry hlavne aby Ti dobre sedely, protoze podrazky jsou fakt tuhe, tak dej pozor na velikost, aby Ti dobre sedla klenba na jeji tvar, jinak bys mohl trpet…

      0 0
      • kubad  

        krásně s to napsal, není moc co dodat

        0 0
      • nooski  

        Osobně moc nevěřím, že rám může být tuhý a pohodlný zároveň, ale třeba jsem ještě neměl štěstí zkusit ten pravý. Razím názor, že raději opravdu tuhý rám a o pohodlí se mají starat jiné komponenty – vidlice, omotávka, sedlovka, sedlo, rukavice, vhodné kraťasy popř. hodit dozadu 25mm plášť, pokud se tam vleze.

        No a k řidítkům WSC – zkusil jsem se o ně jen lehce opřít a jsou neskutečné bláto :-) Já třeba spurtuju rád a často a tohle by mi vadilo. Jinak pochopi­telně moc krásně napsáno.

        0 0
      • yetti  

        Otazka je co to znamena u silnicniho ramu „pohodlny“. Uz jsem jel na vsem moznem a pohodlny silnicni ram ne a ne poznat. Takovy ty kecy jak karbonova zadni stavba nebo sedlovka na silnicce dela divy jsou dobry tak pro marketing. Ja osobne jsem na silnici zadne tlumeni vybraci nepoznal ani u celokarbonoveho ramu. Z tohohle pohledu hraje vetsi roli obuti kola. Takze pohodli muze byt dano pouze geomerii a ta je vsech ramu v tehle cenove kategorii velice podobna. Silnicni kola s pohodlnejsim posezem podle mne ve vyssi tride neexistujou, pac to jsou ciste zavodni stroje postavene na rychlost.

        0 0
        • jonti  

          Specialized Rubaix S-works neexistuje?

          0 0
        • treatt  

          Jak karbonova zadni stavba nebo sedlovka tlumi nebo netlumi, to nemuzu posoudit, ale taky si o tom myslim svoje. A je to taky duvod, proc jsem velmi rychle sundal karbon sedlovku z biku – prinos v pohodli nula, zato neustale zajizdeni.

          Ale zato muzu srovnat to, co jsem jezdil. A sice hlinik od Sirera, ocel od Gitane (sveho casu hodne dobre a ostre kolo) a soucasny karbon. Predchozi kola rozhodne nemely pohodlnejsi vyplet, ten byl naopak mekky jako zvykacka, obuti bylo ve stejnem rozmeru, posed dost podobny. A rozdil je intergalakticky! V cem? Kdyz jedu po hrubem asfaltu, useky s dirami, proste ceska klasika, je to nebe a dudy. Na karbonu proste sedim a frcim, jasne ze to drnca, ale nijak zavratne a da se v klidu valit. Na hliniku a dokonce i na te oceli utrpeni, po sjezdu totalni vyklepanost, bolave ruce, nesrovnatelne vetsi unava, nizsi rychlost, protoze to kolo nesedi…toz asi tak k rozdilu

          Ale je fakt, ze na prinos karbonove sedlovky uz moc neverim, takze zatim mam v klidu na silnici hlinu WCS a nemam s tim problem :)

          A jinak geometrie – ne kazde drazsi kolo ma brutalne natazeny posed, navic predstavec muze udelat divy…je to jako s bajky. Taky uz dneska drahy kolo neznamena totalni chrt s dlouhym predstavcem, pulmetrovou sedlovkou a uzouckejma riditkama. Dneska se prodava neco uplne jineho..

          A kdyz se podivas treba jen na Look, ktery dela tuzsi verzi pro sprintery a pohodlnejsi pro dlouhe zavody, ne kazde zavodni kolo musi byt vyhrocene na maximalni tuhost bez spetky pohodli..

          0 0
          • karelH  

            Absolutně si nedokážu představit, že bych na svém RB vozil ALU sedlovku. Tu si můžeš dovolit na karbonovém rámu. Když vidím, co udělala výměna ALU řídítek za karbonová, tak si dokážu představit přínos karbonové sedlovky v ALU rámu. Mám kousek od domu cca 500 m dlouhý úsek kostek a s ALU řídítky se na tom vůbec nedalo jet! Zadek úplně v pohodě, ale ruce jsem měl pěkně protřepaný. Teď s karbonovými řídítky je to pohoda.

            0 0
            • nooski  

              Já třeba přínos karbonové sedlovky oproti hliníku nepoznal, ale je pravda, že z té mé klasiky moc netrčí. Na druhou stranu ta sedlovka není žádný šmejd :-) Zato když jsem vyměnil nějaké šunty pláště za Continetaly GP4000, které mají poměrně vysoký profil (šířka stejná), tak to je neskutečně pohodlnější svezeníčko. Ale kostky nemám rád stejně. I na biku mi vadí :-)

              0 0
              • kubad  

                já i na carbonovém rámu poznal hodně rozdíl mezi al sedlovkou Tune s přímým zámkem a mezi carbonovou USE

                vše stejné stejný okruh, hodně rozdíl.

                0 0
                • nooski  

                  A to já přešel z hliníkové 30mm na karbonovou 27,2mm  a stejně prd. Ikdyž možná kdybych teď tu hliníkovou Pellsku nasadil, tak bych se divil.

                  0 0
                  • Luma  

                    a to já po výměně al sedlovky (dura ace) za carbon (no name) myslel že jsem píchnul jak to bylo měkké,jinak výměna vydlice-Cr mo za carbon žádný zázrak ,spíše horší,myslím v tlumení.

                    0 0
                • yetti  

                  Na silničce jsem žádný rozdíl nepoznal, ale to bude asi dané tím, že u klasické (neslopingové) geometrie je sedlovka celkem málo vysunutá. Na biku, kde mam sedlovku vysunutou 25cm je rozdíl hodně citelný, ale rozhodně ne ve smyslu, že by to nějak znatelně tlumilo rázy, ale spíš mi díky pružnosti sedlovky sedlo za jízdy cestuje pod zadkem, což mi moc nevyhovuje, takže se asi vrátím zpět ke carbonem obalené hliníkové sedlovce Cannondale Wind, která se jako carbonová jenom tváří, ale chová se jako hliníková.

                  0 0
      • ydaho  

        teda hochu, zapomenout na De Rosu, to je ostuda :-)

        0 0
        • ydaho  

          a hoši z Bianchi ti taky nepoděkujou :-)

          0 0
        • treatt  

          Jak jsem Ti psal, jsou to ostry kola, ale mne odpuzuje jejich design :)

          Ale Bianchi se hluboce omlouvam! Stejne jakos mi pripomnel Klein, Lemond, pak vsecky titany jako Merlin, Litespeed, Quintana roo

          A dalo by se jich napsat spousty…MBK, Daccordi, FRM, KTM…klidne me doplnte, ani jsem nemel ambici hodit sem vsechny skvosty :)

          0 0
          • ydaho  

            tak ještě Scotta a máš to vyžehlený :-)

             
            0 0
            • treatt  

              Ale tak ze ses to Ty ;)

              0 0
              • kubad  

                ale no když už tak ať to stojí za to ne :-)

                0 0
                • ydaho  

                  počkej těch 100k je za celý kolo :-)

                  0 0
                • Lister  

                  už ho máš doma ??

                  Teda fakt ti závidím (pokud ses nerozhodl pro něco jiného), ten rám mě úplně chytl za srdce.

                  0 0
                  • kubad  

                    ne čekám pošťáka zítra nebo v pondělí

                    0 0
                    • Lister  

                      tak to bude pecka, už se hodně těším. Sice by se mi k tomu asi líbily světlejší věci, ale ty to určitě nějak poladíš :-)

                      0 0
                      • kubad  

                        bílé sedlo, omotávka  a gumy na duály už sou nachytané a víc se ladit nedá :-)

                        0 0
                    • ydaho  

                      tomu by slušely Fulcrum racing Zero…

                      0 0
                      • kubad  

                        myslím že ty kola co mám na silničce v profilu budou slušet taky :)

                        zase bych to s tou červenou nepřeháněl

                        0 0
                        • přišlapávač  

                          rám bude indeticky pomalovaný jako ten na fotce? :-)

                          0 0
                          • kubad  

                            ten pomalovaný najdeš tu:

                            mě stačí ta seriová verze která je tam taky :-)

                            0 0
                            • přišlapávač  

                              jasně, červeno-bílo-karbonové krédo mě taky láká uz dlouho i kdyz je fakt, ze lonsky model se mi libil vice…Ale jinak mam pro Kuotu taky velkou slabost, moc dobrá volba :-) Jeste premyslim nad Wilier Izoard nebo Le Roi i kdyz to uz je vyssi cenova.

                              0 0
                              • kubad  

                                lepší foto :-) loňského modelu ale to je Kuota Kredo

                                ta co chci je nový model 2008 Kredo Ultra a ulovil sem na netu taky nějaké foto :-)

                                0 0
                                • přišlapávač  

                                  Jasne.  Jak rikam, pro Kuotu mam velkou slabost. Uz se tesim na foto v zahrade :-)

                                  0 0
                                • Lister  

                                  mě se líbila ta fotka cos dával do threadu „pro všechny co se chtějí zeptat na nové kolo“. Ty stříbrné Zondy na tom vypadali fantasticky a vůbec celé to bylo takové prudce alegantní. V tvojem podání to už na první pohled bude dravec :-)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    tyhle :-)

                                     
                                    0 0
                                    • Lister  

                                      nejsou stříbrný :-O

                                      no ale stejně se mi tohle líbí nejvíce, dík za víc fotek, nebyly by ve větším rozlišení ;-)

                                      0 0
                                      • Zdenda CUBE  

                                        Se stříbrnejma Ksyriama to budu mít já  :-)

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          taky všechno napráskáš :-)

                                          0 0
                                          • Zdenda CUBE  

                                            Jak tak koukám o pár pater nahoru, tak od tebe to sedí :-)

                                            0 0
                                            • Lister  

                                              Kubad se prásknul už dávno předtím :-)

                                              By mě zajímalo na kolik zrovna tenhle konkrétní rám přijde, asi mu napíšu maila…

                                              0 0
                                              • Zdenda CUBE  

                                                Oficiální MOC je 59.990,–  :-(    holý rám s vidlí

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  až tak :-) sem myslel že trochu míň

                                                  0 0
                                                  • Zdenda CUBE  

                                                    Za tolik ho měli u nás v kameňáku, když jsem ten vylepšený letošní model poprvé viděl na vlastní oči

                                                    0 0
                                                  • karelH  

                                                    Já jsem původně Davidovi říkal, že se mi kubík líbil víc, ale začínám tomu pomalu přicházet na chuť.

                                                    0 0
                                                  • Zdenda CUBE  

                                                    Nojo, bratříčci Cubíčci půjdou do světa a nahraděj je Kuoty, ale stejně jestli se rozhodnu ho pustit, tak Cubíka obrečím, lepší rám jsem ještě nesedlal :-( 

                                                    0 0
                                • raceman  

                                  až jednou budu velký...... a móóóóc bohatý :-)

                                  0 0
                                • přišlapávač  

                                  :-)

                                  0 0
                      • Lister  

                        to je, ale ty by byly pro Kubada moc těžkě :-)

                        0 0
                        • kubad  

                          no je fakt že ty nové Tune/Corima mají 1101g :-) trochu rozdíl

                          0 0
              • jerrry  

                to je Mallorca, kousek od Alcudie, ne ? :-)

                0 0
    • náčelník  

      Preferuji ocel.

      http://www.kona.cz/2k8_show.php?…

      Nebo Kovařík.

      0 0
      • yetti  

        Takovou hajtru jsem mel naposledy v roce 93 :-) A nejak nechapu proc se pohybovat proti casu a pokroku, protoze co se tyka tuhosti a hmotnosti ramu tak ve srovnani s dnesnima kolama je to doslova zalostne. Urcite opodstatneni ma ocel tak jeste na biku kvuli odolnosti, ale na silnicce je to totalne prekonana zalezitost. A pokud se nekomu libi tenke trubky tak je jasna volba Titan, ale ocel mi na silnicku uz nesmi. Zrovna nedavno jsem na jedne ze svyc starych silnicek jel, protoze jsem ji kdysi prodal bratranci a nedavno jsem mu ji serizoval a jen tak z nostalgie jsem se projel a doslova mne sokovalo jaka je to zvejkacka, presto ze se jednalo o tehdy naprosto spickove kolo Benotto v podobne kategorii o jake je tenhle thread.

        0 0
        • náčelník  

          Je pravda, že můj kladný vztah k oceli vyplynul ze zkušeností s MTB, na slušné silničce jsem nikdy neseděl.

          Ovšem i z oceli se dá vyrobit rám tužší než z hliníku. 

          0 0
          • treatt  

            Tak potom moc nechapu Tvou radu „preferuji ocel“…rekl bych, ze je ponekud dulezitejsi to, co bude preferovat drawec, ne? :)

            0 0
            • Lister  

              ale dravec asi nemá přesně jasno v tom co má preferovat, proto se tady na to ptá ne ??

              Každý asi bude preferovat to co se mu líbí, to že já bych si postavil kolo ně najakém hezké karbnovovém rámu s kampou nebo sramem, ještě neznamená že to bude chtít i drawec – sám napsal, že karbon asi nechce.

               
              0 0
              • treatt  

                Ale to je presne ono…proste nevidim prinos v rade „preferuji ocel“, pokud neni napsano proc a na zaklade jakych zkusenosti. Prave ze drawec v tom nema jasno, mas pocit, ze takova rada mu to vyjasni? :)

                0 0
                • Lister  

                  Nevyjasní, ale je zbytečné se rozepisovat o nečem, pokud nevím, že to tazatel asi bude chtít.

                  V tomhle je důležité pokud možno co nejpřesněji definovat požadavky a pak se ptát, které kolo by tohle mohlo splnit, jinak bude všichni jen plácat rukama do vody… :-)

                  0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    Přesně, a největší PLÁCNUTÍ DO VODY jsou takové rady jako: „JEDINĚ ocel, nebo hlínu, nebo karbon, to samé – jedině Shimano, nebo Campu či Sram. Co člověk, to osobnost a bez VLASTNÍCH zkušenností jsou tyto zběsilé výkřiky ( často ještě nepodložené zdůvodněním) vlastně o ničem.  Naprosto mě dokážou odbourat "RADY“ tipu: „V životě jsem na silničce neseděl ale udělal, nebo koupil bych toto či ono“.

                    Spoustě „místních radilů“ by prospělo, aby místo výše popsaných, rádoby zasvěcených plků o ničem, raději četli a mlčeli, pokud o tom nic nevědí. 

                     
                    0 0
                    • náčelník  

                      Se silnicí zkušenosti nemám, ale s ocelí jako materiálem na stavbu rámů ano. Proto jsem zmínil i tento materiál, aby měl drawec co nejvíce informací. Zatímco jediný yetti mi slušně a odborně oponoval, od tebe jsem se dozvěděl jen to, že nemám právo se vůbec vyjadřovat. 

                      0 0
                      • Zdenda CUBE  

                        Původně jsem nechtěl na tvůj příspěvek vůbec reagovat, ale nakonec mi to nedalo. Pokud si pozorně přečteš co a jak jsem tu napsal, tak to vůbec není adresováno konkrétnímu člověku, ale je to reakce na spoustu názorů, které nikomu nic neřeknou. A hlavně je tam kladený důraz na to, že bych předpokládal, když někdo napíše např. „jedině Campu“, tak k tomu pravděpodobně má jednoznačný důvod a pak by automaticky mělo následovat v čem je lepší než druhé značky jaké výhody to přináší, v čem ho druhá značka sklamala a čemu se tím vyvaruji. Potom má taková rada, nebo názor váhu a něco mi zděluje. Pokud si se cítil mým příspěvkem napaden, byla zřejmě potrefena husa, která okamžitě kejhá. :-)

                         
                        0 0
                        • náčelník  

                          Potrefená husa jsem, neboť se kritika rozjela až v reakcích na mou zmínku o oceli :)

                          0 0
                    • treatt  

                      Treatt

                      0 0
        • náčelník  

          „pokud se nekomu libi tenke trubky tak je jasna volba Titan, ale ocel mi na silnicku uz nesmi“ – titan je daleko větší (řečeno tvými slovy) žvejkačka než ocel.  

          0 0
    • treatt  

      A k te fotce – vlevo v menu si dej zmenit udaje, tam mas volbu fotky. Rozklikni, vyber z disku nejakou fotku, dej nejdriv nahrat. Az se Ti objevi v policku vpravo nahore, oznac ji a dej select.

      A melo by to byt

      0 0
      • drawec  

        Přečetl jsem si tu hodně zajímavých názorů, postřehů a především zkušeností. Teď mě tedy čeká nějaké strojovny osedlat a potom se rozhodnout. Moc Vám všem děkuji za ochotu.

        0 0
    • Smazaný účet  

      pinarello? ty prohly vidlice jsou krasny

      0 0
    • přišlapávač  

      Hezký rámy dělají třeba Willier nebo DeRosa

      0 0
    • jecnak  

      I u biku kolem 100k se najit rozdily daji, namatkove u ramu – integrovana sedlovka, integrovane misky stredoveho slozeni do ramu, 1,5" hlavovka, vnitrni vedeni bowdenu, monocoque karbon ram x tube to tube. Kola – galusky x plaste, karbon rafky, keramicka loziska. A tak to jde popisovat dal. Obecne muzes jit bud za designem a nebo za funkci a i v tech 100k ti muze byt tesno. Je ale otazka jestli to poznas.

      0 0
      • drawec  

        To víš, že nepoznám :-) ale pokrok tu je. Už týden mám půjčené BOTTICO od pana Mudříka a jízda na cestě mi zachutnala. Problém je, že tady ve Zlíně moc kol na podívání nemají a někaké vyzkoušení, na to nemám náladu. Všichni chtějí PRODAT, ne pomoct nebo poradit :-( Co mě ale nejvíc zarazilo, když jsem si rozpočítal jednotlivé komponenty na hotových kolech zjistil jsem, že oproti e-shopu jsou o 20–40% dražší. Doteďka jsem se domníval, že to musí být kua aspoň „šul-nul“ To mě trošku znejistilo a pohrávám si s myšlenkou koupit rám, dokoupit zbytek na netu a nechat poskládat. Nevím jak kvalitní by to bylo, jak je to se zárukou, jak je připravený rám na montáž atd. , ale vychází mi, že bych dobrou dvacku ušetřil a za to by se daly koupit tretry a pedály a ještě by zbylo na pár piv :-)) Líbí se mi SIDI a pedály LOOK, ale bohužel se budu muset někam rozjet, abych je vykoušel. Co pedály TIME?

        0 0
        • kubad  

          samostatné rámy sou drahé drahé strašně drahé, to si dobře spočítej, ale za tu cenu co do toho chceš dát bych určitě stavěl sám :-)

          0 0
          • drawec  

            Konkrétně jsem se zabýval jen tím DURATECem a tam mají cenu za samotný rám s hlavovým složením za 35800,– Dura Ace  je na tom HEROINu za 34 500,– cca…, a Mavic Ksyrium 08 black za 13 000,– to jsou podle mě dost drahé sady :-((

            0 0
            • Andrea  

              tak co, jak jsi postoupil ve vyberu? Ja mam od vcerejska nove kolo doma, tak jsem zvedava, jak dopadnes ty. 

              0 0
              • yetti  

                krasna volba !!

                0 0
                • siafu  

                  ale ten posed :/ :( :((

                  0 0
                  • Lister  

                    dokážu si představit, že má svoje opodstatnění a je nastavený správně – akorát na blbém rámu :-)

                    0 0
                  • yetti  

                    Kazdej nema presne konfekcni postavu na kterou vsichni vyrobci ramy vyrabeji a kazdemu take vyhovuje neco trochu jineho. Ja take radeji slapu vic pod sebe nez pred sebe i kdyz mi za to kdysi davno treneri nadavali, ze slapu zeli :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      souhlas, ale co je moc to je moc, navíc když mrkneš na její druhé kolo MTB tak tam má posez úplně normální

                      0 0
                    • Lister  

                      to máš samozřejmě pravdu, akorát je pak potřeba k tomu zvolit odpovídající rám – v tomto případě asi s delší horní trubkou, hodně oslopovaný, s kolmější trubkou sedlovou a s vysokou hlavou.

                      0 0
                      • kubad  

                        podle mě není chyba v rámu, ale úplně někde jinde – má posez celý hozený strašně dopředu,

                        a nevím proč, to by musela mít strašně divné poměry délky nohou aby to takhle vyšlo :-(

                        0 0
                        • Lister  

                          Úplně vyloučený to není, předozadní pozice sedla je dost individuální, pokud má kratší stehení kosti a delší holěně a ještě raději šlape více pod sebe, tak klidně může potřebovat sedlo o 4cm více dopředu něž někdo jiný se stejně dlouhýma nohama.

                          Já to mám přesně naopak a potřebuju sedlo hodně dozadu a ještě hodně nízký rám, což je problém páč ty malé velikosti mají dost často sedlovou trubku 74st a na to bych potřeboval sedlovku s offsetem kolem 35mm a ještě sedlo posunuté dozadu :-)

                          0 0
                        • yetti  

                          Take si myslim, ze ram neni zvoleny spatne, ale chybycka bude asi v tom predstavci. Dat tam klasickej 100mm, tak by se ten posez celkem srovnal. A vzhledem k tomu, ze pise, ze ma kolo doma teprve od vcerejska, tak jsem predpokladal, ze ladeni posezu vymenou komponentu teprve prijde

                          0 0
                          • kubad  

                            „Posez nastaven podle mereni z FOGu (od Duratecu). Takto je pry slapani nejefektivnejsi. Ale budu s tim jeste laborovat.“

                            Tohle Andrea píše u svého kola a proto mě to nesedí :-(

                            0 0
                            • yetti  

                              To jsem si bohuzel neprecetl, ale dle vysky sedla verim ze velikost ramu je zvolena vhodne. A jestli takovy posez doporucujou u Duratecu, tak maji chlapci nekde chybu a rozhodne ne zanedbatelnou.

                              0 0
                              • Andrea  

                                Ahoj, diky vsem za komentare. Problem mereni FOG je v tom, ze z nej vyleze kompletni geometrie noveho ramu. Takova, ktera na zadne seriove kolo nepasuje. Podle mereni bych ja mela mit uhel sedlove trubky 75,4 stupne. To jsem u zadneho kola nevidela.

                                Ja jsem chtela podle mereni nechat nastavit sve puvodni kolo – Spydera. To pry jde, ale neni to nikdy uplne idealni (uhel trubky proste zmenit nejde). Pry jsem slapala moc pred sebou a bylo nutne dostat posed dopredu. Clovek z Duratecu mi tedy posunul sedlo uplne dopredu a doporucil co nejdelsi predstavec. Vypadalo to dost hrozne, ale slapalo se mi na tom fakt vyborne, mela jsem z toho hodne dobry pocit.

                                Nove kolo – Pinarello – jsem si nechala nastavit podle Spydera. Uz jsem ale zjistila, ze to neni dobre. Pinarello ma vetsi uhel nez mel Spyder – 74,5 × 73. Po prvni vyjizdce jsem sedlo posunula o trochu dopredu (uz tak nesedi, to co mi take v Duratecu vyslo - od konce sedla do stredu sedlovky bych mela mit 11 cm). Predstavec, ktery vypadal fakt hnusne, jsem  ted otocila, takze je temer vodorovne. Vzhledove to vypada o hodne lepe a pocity z jizdy jsou zatim jen v tom, ze jsem na kole natazenejsi.

                                Pro zajimavost – co se tyka delky predstavce, prodejce Pinarella (byvaly zavodnik) mi rikal, ze v profi pelotonu zavodnici vozi klidne o cislo i dve mensi ramy (kvuli tuhosti) a spravnou delku resi delsim predstavcem. Ja merim 173 cm a delku ramove trubky na Pinarellu mam 52 cm.

                                Zkusim na tom ted neco najet, abych to mohla posoudit a pak s tim pripadne budu zase hybat.

                                 
                                0 0
                                • Lister  

                                  Pinarello ma vetsi uhel nez mel Spyder – 74,5 × 73. Po prvni vyjizdce jsem sedlo posunula o trochu dopred…

                                  němělo tam být „dozadu“ ???

                                  0 0
                                • klingon  

                                  Kolik ti ted vychazi spicka kolene pred osu pedalu pri vodorovne poloze klik?

                                  0 0
                                  • Andrea  

                                    Koleno mam ted jeden-dva centimetry pred osou. Coz je prakticky stejna vzdalenost, o jakou jsem se sedlem hybla. Takze pokud by bylo opet vice vpredu, teoretickou poucku bych naplnila :-)

                                    0 0
                                • yetti  

                                  Ja merim stejne, ale jako chlap budu mit urcite jinak tvarovanou postavu a rám s délkou 52cm by byl pro mne uplne perfektni a to zensky potrebujou vetsinou kratsi ramy nez chlapi. Bohuzel pres znacne laborovani se mi nepodarilo najit ram s pro mne vhodnymi parametry. Nechapu proc s klesajici velikosti ramu, kdy se delka sedlove i hlavove trubky zmensuje po 2cm se delka ramu snizuje pouze o 1cm, cimz jsou male ramy silene dlouhe.

                                  Mel jsem Meridu Magnesium 906 ve velikosti 54, ktera byla velmi kratka a jezdilo se mi na ni fakt skvele, ale zatouzil jsem po zmene a poridil jsem Cannona 54cm (ktereho mam v profilu), ale na me byl svoji delkou 54,5cm opravdu prilis dlouhy. Tak jsem sel do velikosti 52, ale ta ma delku jenom o 1cm kratsi, ale vyska ramu o 2cm nizsi, takze sice se mi ram o kousek zkratil, ale zase mam o kousek vyse sedlo vuci riditkum a tim se mi posez zase zpatky natahnul. Mam vyzkousene, ze jak mam riditka o vice nez 10cm nize nez sedlo, tak se mi blbe jezdi a tak jsem zadneho zlepseni nedosahnul a poridil jsem ram Felt F35, ktery mel ve velikosti 52 delku 52,5, coz byl nejkratsi ram co jsem dokazal sehnat, ale ten byl celkove zase o dva cm nizsi nez 52ka Cannon a i kdyz mel uplne jinou geometrii, tak jsem se na nej nedokazal spravne poskladat a musel z domu. A ted mam na ceste LOOKa, ktery ma zase uplne jinou geometrii a tak jsem zvedavej co to udela :-) Zajimave je, ze drivejsi silnicky, ktere se delaly hodne vysoke mi sedely perfektne a nemel jsem absolutne problem s vyberem, protoze geometrie vsech ramu byly takrka totozna a se soucasnymi MTB take vubec zadny problem nemam. Dokonce, kdyz jsem mel Meridu, tak mi prisla silene kratka. A muj soucasny bikovy Cannon mi sedi tak skvele, jako by mi ho udelali na miru a to se vubec nejedna o nejaky turisticky kratky model, ale o cistokrevnou sportovni az zavodni raketu. Mam pocit, ze vyrobci silnicnich kol predpokladaji, ze kdyz je nekdo malej, tak to musi byt tim, ze ma kratky nohy a trup s rucema zustavaji porad stejne dlouhy :-(

                                   
                                  0 0
                                  • Zdenda CUBE  

                                    Když čtu tvé problémy, tak se v tom úplně vidím,  pokud bys to chtěl vyřešit, doporučuji ti z vlastní zkušennosti geometrii a rámy od Cube. Je to jedna z mála geometrií, která bude splňovat tvé požadavky.

                                    0 0
                                  • Lister  

                                    Já mám u rámů přesně opačný problém – jsou na mě moc krátké a ještě se sedlovkou nastavenou moc kolmo – potřebuju nízký rám, hodně oslopovaný a se sedlovkou s léžérním úhlem maximálně 73 st – a to je ten největší problém. Protože malé rámy mají standartně kolem 74–75st a navíc když si vezmu něco co je mi na výšku dobré, tak to bude krátké, naopak když bude sedět délka tak to zase bude vysoké.  Prostě důkaz, že každý je originál a z tohoto pohledu si myslím že i to nastavení co má Andrea může být reálné, jen k tomu prostě zvolila nevhodný rám.

                                    0 0
              • drawec  

                Byl jsem teď týden na dovolené na Pálavě. Trošku jsme jezdili, ale jen s babama na pohodu :-) Cestu tam i zpět jsme ale s kamošem jeli na kolech-horských. Úplně jsem se viděl na silničce, hlavně zpět do Zlína. Valili jsme to vrchem přes Kyjov, kde jsou pěkné vlnky a nádherný kraj. Na horáku to moc nejede. V týdnu jsem si zajel do Brna pro tretry (sidi) a na poště na mě čekají pedály (time)

                Na měření FOG pojedu do Opavy. Při čtení posledních příspěvků jsem se zase jen utvrdil. Nejsem žádný odborník a experimentovat se mi chce také jen do určité meze. Chcu mět kolo na které sednu a pojedu. Pokud se mě to nevyhne, tak se nedá nic dělat, ale radši to nechám na jiných. Asi to nakonec opravdu bude Heroin na míru, ale jak už jsem psal. Zbytek je opravdu dost předražený. Nejspíš ho nechám doskládat. Z řazení mě nejvíce oslovil Sram. Jedna páčka. Campa mi zavazí a u Shimana zas řazení brzdovou pákou. Ze stejného důvodu jsem nechtěl dualy na mtb.

                Jinak kolečko je nádherné :-))

                0 0
        • BH  

          mozna prichazim s krizkem po funuse. Dovazime si BH ze Spanel, neco na obchode jeste zbylo, zkus se mrknout napr .na tento model http://www.ebikeshop.cz/…-dura-ace-08 ,lze i odzkouset.Mas to za humnama.

          0 0
    • burnout/syndrome1  

      100000 za silničku nedávej

      0 0
      • yetti  

        Proč?

        0 0
        • burnout/syndrome1  

          Prostě proto,pro neprofesionála to nemá cenu a je to nerozum to za kolo dávat.Při snaze se dají fakt dobrá kola dají sehnat do 80tisíc.Já osobně bych to bral jako strop,peníze nad to prostě procestovat nebo propít,darovat na sirotky nebo boj proti malárii,nebo já nevím co.

          Mám na mysli silničky, u bajků je to jinak,tedy u celodpružených

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Dovolil bych si s tebou nesouhlasit :-), vem si případ, kdy bude někdo chtít postavit krásné kolo na rámu Colnago a ten v nejlepších modelech stojí samotný  75 – 100.000,– a podle toho co tu píšeš je to vlastně jakoby neprodejné. To je jako kdybys napsal, proč si někdo koupí Meďoura, nebo Porsche a jiná auta, když v tom nebude jezdit závody, že si má koupit Dácii a zbytek dát na dobočinné účely. Jak ti to zní, když ti napíšu takové přirovnání :-). Nějaký čas jsem v kšeftu podnikal a věř, že je pravda v tom, že „KAŽDÉ ZBOŽÍ MÁ SVÉHO KUPCE“.

            0 0
            • přišlapávač  

              ......a že někteří lidi nejsou tak bohatí, aby si mohli dovolit kupovat levné věci :-)

              0 0
              • kubad  

                nejlepší na tom je když někdo chce utratit 100t. tak mu radit že 80t. mu musí stačit na dobré kolo :-)

                0 0
            • burnout/syndrome1  

              no jasně, pokud někdo kupuje Colnago klasicky v krámě,tak pak ano.Zrovna italská kola se dají slušně dovést z Italie.Ale to je jedno-popisoval jsem jen svůj pohled,samozřejmě každý a´t si pořizuje,co chce a na co má a s tvým zvoláním plně souhlasím.ale nemyslím si,že je to tak správně

              Srovnání s autem ale moc neberu.Jsem přesvědčen,že rozdíl třeba mezi Cubem ve slevě za 80 a Pinarelem za 150 se stejným/podobným osazením je mnohem menší než mezi Dačií a mercedesem S.apropo- právě kupování extrémně drahých aut je u mě  projevem jakési omezenosti až vypatlanosti,spo­jené často s nutností kompenzace nějakých komplexů

              0 0
              • yetti  

                Ale to je vsechno pouze otazka prijmu. Nekdo musi setrit na kolo za 20t a jinej si v pohode koupi za 100t a v penezence to nepozna a stejne je to s autama a vsim ostatnim. Pracuju ted v Nemecku a musim rict, ze muj pohled na penize se prichodem do podstatne bohatsi ekonomiky dost vyrazne zmenil.

                0 0
                • burnout/syndrome1  

                  no jasně,to je bez diskuze.Otázkou je,jestli je to v pořádku.myslím,že nějaká hranice (horní)by prostě měla být.Ale na tom nezáleží,to je jen hlas jednoho magora,co je zastánce do určité míry něčeho jako „dobrovolné skromnosti“. Už mlčim!

                  0 0
                  • kubad  

                    ale jo rozum se hodi, ale myslím že 80 nebo 100 už je celkem fuk

                    0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    Je to vše o žebříčku hodnot a finančních možnostech. Mám např. známého, který od mládí stonal po motorce harley. A aby si to mohl pořídit, tak byl ochotný snad 15 let chodit do dvou zaměstnání a absolutně tomu vše podřídit. Zrovna tak je spousta lidí, kteří milují auta, jiní ženský, další chlast a tady se holt seskupila grupa, která má ráda kola a někteří z nás si tím, že si pořídí kolo svých snů, dělají radost a plní si své touhy. Někdo má kolo jako dopravní prostředek, někdo jako nástroj na závody a někdo jako velkého koníčka. Znám několik lidí, kteří si pořídili hodně drahá kola, ta s nima bydlí v bytě, stále na nich něco vylepšují a leští a vlastnímu ježdění v podstatě moc nedají, ale o tom to přeci není. Jsou lidi kteří na kole mají rádi právě to, že se jim jeví to či ono kolo jako nedostupný sen, který se snaží postupně splnit. A paradoxně pokud se jim to povede, tak to nezřídka po čase střelí a zakoukají se do něčeho třeba ještě lepšího a celý ten proces (o který vlastně jde), začíná nanovo. Vždyť k čemu by byl život, kdyby si člověk neplnil životní sny a přání.

                    0 0
    • Hnoj  

      Pokud máš rozpočet 100K, kontaktuj v podstatě kterýkoliv eshop, za tyhle prachy ti snesou modrý z nebe a budeš mít žiletku, jakých je v ČR jen pár…

      Viděl bych to na třeba na rámovku CINELLI, koplet Record sada, Fulcrum Racing Zero, roury od Cinelli nebo tak…

      0 0
      • drawec  

        Zdravím všechny jezdce :-) Tak na konec jsem objednal Duratec Cappel na míru. Je to rám s karbonovou zadní stavbou. Měl jsem možnost si ho projet a musím napsat, že mě více než uspokojil. Dost dobře žehlí. Heroin se už pro tento rok nevyrábí. Měl by být cca. za měsíc hotový, tak doufám, že letos ještě cosi nahrkám. Už se na něj moc těším. Jinak tretry mám Sidi, pedály Time a komponenty jsem zvolil takto: RÁM:CAPPEL CR1 Vidlice + ježek:DURATEC FLATLY C Řízení:FSA Představec:WCS Řidítka:WCS Omotávka:DEDA Sedlovka:WCS carbon Sedlo:SLR sada:SRAM RED Kazeta:11 – 23z Náboj P:FULCRUM 1 Náboj Z:FULCRUM 1 Špice:FULCRUM 1 Ráfky:FULCRUM 1 Vložky do ráfků:FULCRUM 1 Duše:POINT Pláště:MICHELIN PRO 3

        0 0
        • Lister  

          no co k tomu napsat – tohle je prostě utlimátní záležitost.

          Tak maximálně WCS by se dalo zaměnit za něco více cool, ale nejdůležítjěší je, jak ti u rodel sedí tvar, takže proti gustu…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.