JAKOU MTB 26 VZDUCHOVOU VIDLICI ???

118 nepřečtených
  • fabio

    Zdravím,

    předem musím říct, že jsem tady pročetl snad všechny diskuze o vzduchových a pružinových vidlicích a přesto potřebuji poradit.

    Moje vidlice SUNTOUR XCR nevydržela (praskly obě vnější nohy – viz foto) a potřebuji pořídit novou.

    Chtěl bych vyzkoušet vzduchovou a nevím pořád do čeho jít.

    Vybírám předběžně z těchto modelů:

    SUNTOUR EPICON – pokud ale seženu na V-brzdy

    SUNTOUR RAIDON X1V LO 100

    RST F1 AIR

    Jsem taky limitován tím, že potřebuji vidlici na V-brzdy.

    A taky se vejít do max 4500,– Kč.

    Předem díky za tipy a náměty a rady.

    Díky.

    Anketa: JAKOU VZDUCHOVOU VIDLICI DOPORUČÍTE ??

    27x
    84%
    0 0
    • scalar  

      Ideální by byl Epiocn, ale těžko ho už seženeš. Ten Raidon X1 není od Epiconu daleko, většinu komponentů má stejnou, má už hliníkové vnitřní nohy, liší se hlavně ocelovým krkem a z tedy vyšší hmotností.

      0 0
    • oddie  

      Na V-čka podle mě Epicon neseženeš.

      I ten Raidon je koukám na dotaz…

      0 0
      • fabio  

        Zkoušel jsem najít EPICON ale nedaří se.

        A ten RAIDON se dá pořídit na jiným shopu … RAIDON

        Mě šlo spíš o to jak tady každej druhej na RAIDON nadává.

        0 0
        • scalar  

          Raidonů je několik verzí, od základního modelu, který je na tom se spolehlivostí a funčností dost mizerně až po tento solidní X1. Verzi LO budeš také těžko shánět, dovozce už je nemá, zbývá verze RL (liší se zamykáním z řidítek).

          0 0
          • fabio  

            Myslíš tuto verzi ??

            RAIDON-X1V-BRAKE RL-R

            0 0
            • scalar  

              jo

              0 0
              • fabio  

                Ještě dotaz na zamykání z řídítek.

                Je mi jasné, že je to lepší kvůli komfortu.

                Ale asi bych se bez toho obešel.

                0 0
          • oddie  

            Zrovna jsem tu chtěl ten základní model s ocelovýma nohama nabídnout :) tak holt ho dám časem na aukro…

            0 0
          • oddie  

            Zrovna jsem tu chtěl ten základní model s ocelovýma nohama nabídnout :) tak holt ho dám časem na aukro…

            0 0
            • fabio  

              Jakej základní model ?? RAIDON ??

              0 0
              • oddie  

                Jo, koupil jsem jej před časem na Kupkole jako poslední kousek, ale nakonec jsem jej nepoužil. Teď už ho tam nemaj.

                0 0
        • oddie  

          Kdybys to měl brát podle toho, na co tu kdo nadává, nejezdil bys na ničem. To je třeba brát s hodně velkou rezervou. Ono když to vezmeš, že za rozumné peníze nahrazuješ XCR… to by mě fakt zajímaly ty alternativy.

          0 0
          • fabio  

            Koukám, že hlasování se očekávaně naklání k EPICONU.

            Akorát je problém sehnat tuto vidlici na V-brzdy.

            0 0
            • oddie  

              Můžeš ode mě vzít toho Raidona, vzít z něj vnější nohy, koupit diskového Epicona a dát je na něj, akorát nápis ti zůstane špatnej :) Na zbytek toho Raidona dáš ty Epiconí nohy a máš diskového Raidona s „lepším“ nápisem, co můžeš zase prodat :)

              0 0
              • fabio  

                Tak to je pěkná akce jako největší výměna bytů … kulový blesk.

                Tak nahoď cena za jakou ji prodáš ??

                jirka.fabik@email.cz

                0 0
                • oddie  

                  To tu někdo zmiňoval, že to jde udělat, mně by to za to asi nestálo. Za to co stála – 2600. Kupováno 24.5, co tak koukám do historie objednávek.

                  0 0
    • pocestny  

      Jak ti to křuplo? Respektive, jak silně jsi zmáčknul tu brzdu? Nebo crash? :D Hej to je fakt mazec. Sorry, že ti nyní nic neporadím, ale …fakt mazec.

      0 0
      • fabio  

        Dojel jsem po jednom ze závodů (maratonů) domů a po zavěšení kola na hák najednou na mě kape voda.

        Koukám na kolo a vidím zlomenou vidlici.

        4 roky starý kolo, najeto cca 12000 km, asi 5× za rok nějakej maratonek a sem tam nějakej brod, bahno, voda atd.

        Vůbec si nejsem vědom nějakého brutálního pádu.

        0 0
        • pocestny  

          Aha, tak to jo, 4 roky jsou 4 roky. já myslel že máš tak ukrutnou sílu když mačkáš ten vbrake.

          0 0
          • fabio  

            Přesně jak jsem si myslel … EPICON vede.

            Ale nikdo mi neporadí kde ho mám pořídit na V-brzdy.

            Myslím, že je to model tak 2009 … EPICON

            Tak to nakonec asi skončí objednáním RAIDONA

            0 0
            • scalar  

              Já jsme řešil podobný problém nedávno, můj starý SID se odebral do důchodu, nic solidního na véčka jsme nesehnal, tak jsem přesunul R7 z tréninkového kola na závodní a potřeboval něco na tréninkové kolo. Epicona jsem nesehnal, vzal jsem tedy toho Raidona X1 a funguje stejně jako Epicon. Mám ale dvoje kola na véčka, které potřebuji dojezdit.

              Zvaž, v jakém stavu máš kola (ráfky), jestli nekoupit rovnou Epicona na kotouče, nová kola a kotoučovky.

              0 0
              • fabio  

                No právě.

                Asi před měsícem jsem koupil nová zapletená kol na V-čkách … MAVIC

                Tak už mi teď nic jiného nezbývá než pořídit vidlici na V.

                0 0
              • alinceb  

                Co se ti stalo se SIDem?

                0 0
    • Anub1ss  

      Neboj se toho Raidonu mám asi 3 měsíce na MTB SR Suntour RAIDON-X1 RL-R (upraveno na 140 mm)a nemužu si na něj stěžovat tak ho klidně ber ;-)

      SR Suntour RAIDON-X1V-BRAKE RL-R

      http://www.kupkolo.cz/…0-mm_z95092/

      Akorád moc nechápu proč je na V-Brake dražší…

      0 0
      • Azmir  

        Čekám kdy tady bude vlákno o prasknutém rámu a jak se to mohlo stát.

        0 0
        • Remmi  

          Ahoj, měl bych dotaz ohledně vidlic a možnost výměny. Rok provozuji EpiconX2 a asi po půl roku mě v něm začalo lupat, když jde vidlice do zdvihu a tedy v každé nerovnosti jen v zamknutém stavu je ticho, ovšem ten je mi samo v terénu k ničemu. :) Zvuk je velmi nepříjemný a už mě došla trpělivost a rozhodl jsem se vidlici vyměnit, záruku na ni nemám.

          Jen mě prosím zajímá, jestli je údaj u EpiconX2 28,6 mm (1 1/8") shodný a je tedy možné vybranou vidlici Rock Shox SID RLT namontovat.

          Provozuji

          http://www.kupkolo.cz/…rl-r_z92056/

          Mám vybranou

          http://www.bezvakolo.cz/…ka-z-riditek

          děkuji

          omluva za vložení jiného dotazu než je téma, nechtěl jsem zbytečně zakládat další topic

          0 0
      • fabio  

        To jsem taky koukal, že je dražší skoro 800,– Kč.

        Mám na Tebe pár dotazů:

        • na kterou stranu řídítek se dává páčka na zamykání vidlice ??
        • jaké je tam lanko – 1,5 mm brzdové nebo 1,2 mm řadící ??
        • a jaký jsi tedy dával bowden ??
        0 0
        • nox159  

          packa se da dat na kterou stranu budes chtit, lanko je tam radici, bowden je taky radici ( mel bys to dostat k te vidlici…)

          0 0
        • Azmir  

          Zamykání si dáš kam chceš, nejlépe tam kde ti vyhovuje, já ho mám nalevo, lanko se dává řadící a bowden jakýkoliv, co běžně koupíš.

          0 0
          • nox159  

            narves brzdovy bowden i s prislusnyma koncovkama do packy i locku ? nejsem si tim jisty ze se to tam vejde…

            0 0
            • Azmir  

              Myslel jsem samozřejmě řadící, to by mě nenapadlo, že by tam někdo rval brzdový bowden, proto jsem to tam ani nepsal…

              0 0
              • fabio  

                Takže řadící lanko 1,2 mm a 4 mm bowden. Díky.

                Lanko je součástí a bowden + kocovky musím koupit.

                0 0
              • nox159  

                teoreticky by se tam brzdovy + lisovane koncovky nejspis vlezly ty co jsou delane na CNCcku se tam na 90% nevejdou ale to by jsme ho tady uz pletli ;-)

                0 0
            • fabio  

              Jde o to jaká je koncovka na locku a na páčce ??

              Jestli 4 mm nebo 5 mm ??

              0 0
              • nox159  

                ne jde o to jaka je koncovka na bowdenu

                jinak i bowden dostanes k tomu a i koncovky na nem…mel bys tam mit 4mm radici + plastove koncovky

                0 0
                • fabio  

                  Tak to si nejsem jistej.

                  Na kupkole tam nic o bowdenu nepíšou.

                  Ještě dotaz ohledně montáže.

                  Musím sundat roh + madlo + řazení + páčku brzdy nebo má ta páčka na zamykání rozdělávací objímku ??

                  0 0
                  • Anub1ss  

                    Bowden tam mám řadící ale jeto jedno myslím, koncovky sem koupil na 4mm průměr bowdenu co se lanka týče to bylo u páčky na uzamykání takže nevím a bowden a koncovky nedostaneš to si už musíš dokoupit jinak z páčkou můžeš jí mít kde chceš mě vyhovuje v pravo (a nemusím tahat lanko z pravé nohy na levou stranu řídítek) rozdělavací, nemusíš sundavat (je na šroubek)

                    Mimo to modely RAIDON X1 2012 chodí stejně jako Epicon maji stejnou patronu…

                    0 0
                  • nox159  

                    nevim co kde pisou a nepisou ale je to proste soucast baleni… tak to proste bezne chodi :)

                    (pokud to neprijde zajdes si do kamenaku kde si koupis za 10,– pul metra radiciho bowdenu a je to… – bych z toho zase nedelela kovbojku)

                    pokud se nepletu tak se objimka neda rozebirat tzn musis sundat roh madlo paky…

                    0 0
      • Dave-geo  

        Diskuse „proč 140mm na XC HT“ je na další vlákno, to bych sem netahal :D :D

        0 0
        • Anub1ss  

          Prostě 100 mm mi přijde málo a proč 120 když mužů mít 140 ? hmm ?

          0 0
          • Azmir  

            Protože ten rám na to není stavěný a je otázka času než praskne a modli se ať si nerozbiješ hubu.

            0 0
            • Anub1ss  

              Pokud by to mělo prasknout tak to prasklo už dávno při tom jak jezdím 4 cm navíc oproti normálu není nic… Nehodlám ten zdvih už dále rozebírat, na tomto foru mají lidi furt tendenci všechno pomlouvat rozmlouvat a opakem rad jsou posměšky ach jo lidi se vzpamatujte !

              0 0
              • Vilém  

                Zkus se napred vzpamatovat ty a pak se situace zmeni.

                0 0
              • Azmir  

                Doufám že tu pak napíšeš jak si tu hubu rozbiješ, ten rám není dělaný pro 100mm vidlici jenom tak ze srandy.

                0 0
              • nox159  

                se s nima nehadej a napis mi k te pacce jak to teda je? :D

                o tom ze ti to praskne vime vsichni to netreba resit :D

                0 0
              • scalar  

                Kolik z toho zdvihu reálně využíváš?

                0 0
              • bikerR  

                zakon schvalnosti funguje tak, ze ti ram praskne, kdy to nejmene cekas…pokud mas starsi ram, dava se tam max. 100 zdvih (pokud to neni nejaky sjezdovy ram)

                0 0
            • Ralan  

              No a co když mám takto 140 mm a sag cca 30 mm? Tak mi to praskne když to opřu o plot nebo jak? To je těch reálných 10 mm fakt tolik jo?

              0 0
              • Anub1ss  

                Praskne hovno sou akorat keci místních ;-)

                0 0
              • Ossis  

                Nezapomeň, že při zdvihu 100mm buděš mít sag kolem 20mm, takže pak se tam ten rozdíl víceméně zůstane.

                0 0
              • AleZ80  

                Nezapomeň, že tu stovkovou vidlici nejezdíš s nulovým sagem, takže rozdíl nebude jen 10mm ale dejme tomu 30 mm což už dost změní hlavový úhel.

                0 0
              • nox159  

                dej tam 200ku se sagem 100mm, pokud posles kolo do vzduchu a dopadnes, dopadnes se sagem 100mm nebo s nulovym sagem tzn s plnym zdvihem ?

                0 0
              • Ruprt2  

                Jak udržíš tento sag při stoupání do kopce?

                0 0
        • Vilém  

          Co 140, ale 180, aby to vypadalo brutalne.

          0 0
          • Dave-geo  

            @ Vilém – Duro né, jedině dvoukorunku!!

            @ Anubis – protože by se taky mohlo stát, že jednou budeš rýt bradou v hlíně. Až si ten rám jednou usmyslí, že už ho ten úhel hlavy sere :)

            0 0
            • Fran-tic  

              a všichni tady čekáme na výsledné foto :D

              0 0
              • Anub1ss  

                Ok ok čekejte ;-)

                0 0
                • DavidX4  

                  co je to za felta?

                  0 0
                  • Vilém  

                    tento, je to v tom odkazu vyse.

                    0 0
                    • Anub1ss  

                      Ne jeto tento rám má stejnou geometrii jako SIX 60 (nové značení roku 2013)

                      http://www.jmctrading.cz/…q620b12.jpg

                      0 0
                      • Vilém  

                        Pouzil jsem odkaz, ktery si vlozil ty.

                        0 0
                        • Anub1ss  

                          Však jo jeto to samí kolo jen model 2013 (rozdíl je v barevném provedení)

                          0 0
                          • Vilém  

                            No vsak to zkus. Myslim, ze nazoru uz k tomu padlo dost, mas svoji hlavu. Jen dodam, ze nejen, ze to bude mit zmrsenou geo, vysoko stred, polozenou vidlici, ale jeste bude vic hrozit prasknuti ramu na spoji horni a sedlova trubka. Diky nizko posazenym hornim vzperam zadni stavby a tomu, ze se sedlova trubka polozi o dost vic, tak ten svar bude dostavat slusnej kour. Teda pokud nepouzijes nejakou extra dlouhou sedlovku, ktera bude zasahovat az pod spoj zadni stavby a sedlove trubky.

                            0 0
                            • Anub1ss  

                              No moc lidí myto nedoporučovalo ano jeto pravda, ale opravdu není rozdíl mezi 100 a 140 mm není to nijak naklopený, ani vidlice není nijak víc pod uhlem oproti 100 mm jeto prostě dobrý víc bych tam teda asi jen tak nedal myslím že těch 140 mm je maximum jak si můžeš všimnout sklonu sedlovky a vidlice na originálu jeto prostě úplně totožný už sem to to zkoušel postavit na vidlici a prostě drží i ve sjezdu v lese to je v pořádku drží vše jak má… Tak uvidíme ;-)

                              0 0
                              • Vilém  

                                Tak to trosku popira fyziku a geometrii, to tvoje kolo, kdyz to zmenis napr ze 100 na 140 a ony se nezmeni zadny uhly a nic. Nicmene vyse jsem se vyjadroval k tvemu planu hodit na toho Felta vidlici se zdvihem 180mm.

                                0 0
                              • oddie  

                                Naklopený je to naprosto otřesně už podle té fotky.

                                0 0
                                • Anub1ss  

                                  Ta fotka je tak blbá že nechápu jak to z toho poznáš navíc orig ilustrační fotka na první dojem vypadá tak že to kolo naklopený je už se 100 mm hold je tak stavěný…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    jenomze ono je naklopeni a naklopeni…

                                    Kazdy kdo trochu jezdi na kole a vyzkousel si, co se stane s kolem kdyz zmrsis geo spatnou vidlici ti napise, ze je to picovina…ale pokud si myslis ze se na tom bude dat rozume jezdit, tak si to mylsi..

                                    Mj budes muset treba dost posunout sedlo dopredu abych neslapal pred sebe…

                                    0 0
                                  • oddie  

                                    Ty toho nechápeš víc, jak už jsem si stačil všimnout. Třeba o tom 1 1/8" vs 28,6mm, to bylo hodně vtipné…

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      kde to bylo?

                                      0 0
                                    • Concorde  

                                      Nezapomen na to, jak se tu snažil udat rok jetou, neservisovanou XCM za 900Kč. Nutno podotknout, že pak „slevil“ na 750Kč + pošta :))

                                      0 0
                                      • Ralan  

                                        Každý si do něj jen rýpne, ale když jsem se výš zeptal, tak odpověď zatím nic, zkusím to ještě jednou…

                                        Je problém dát na kolo, kde byla XCM „100 mm“ se sagem 0 (fakt se ani nepohla) a reálným zdvihem nějakých 115 mm Epicona se zdvihem 140 mm a sagem 30 mm?

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          nad 120mm bych nedaval…to ze tam byl sag 0 neznamena, ze ram neni delany na nejaky sag…ikdyz pokud to bylo srackovy deset let stary kolo, tak je to mozna jedno…

                                          btw…hlavni neni zda to vydrzi nebo ne, ale ze z toho kola udelas proste kozu s mizernou ovladatelnosti…

                                          0 0
                                        • Dave-geo  

                                          Odpověz si sám – a co třeba 180 se sagem 80, nebo 200 se sagem 200?

                                          SAG je prostě jen míra zanoření při statickým zatížení kola. Ta vidlice při jízdě v terénu neustále pracuje. Rozhodně to neznamená, že když máš sag 30 mm, tak vidlice funguje jenom „na 110 mm“

                                          2. – nikdy si za jízdy nezvedl přední kolo? pokud je vidle ve vzduchu, máš během vteřiny SAG 0 a při dopadu kola má vidlice zase plný zdvih a rám dostane kopanec od 140 mm.

                                          3. A to vůbec nemluvím o jízdě se zamčenou vidlicí…

                                          Takových jako Anub1ss co sežrali Šalamounovo ranní ****** tu už bylo… Ať si jezdí co sami uznají za vhodné, chytráci.

                                          0 0
                                          • nitraq  

                                            Jen drobnost. Sag není zkratka, ale obyčejný anglický slovo, tudíž se píše sag, ne SAG.

                                            0 0
                                          • Ralan  

                                            To jsem chtěl slyšet, díky za objasnění ;)

                                            0 0
                              • pepek  

                                A co stopa? Taky zustala stejná? :-)

                                0 0
              • nitraq  

                Už se taky nemůžu dočkat, určitě to bude pecka:)

                0 0
    • šlapatko  

      Nazdar na prodejně ve Valašském Meziříčí, máme epicona V-brake.Je to verze s černými kluzáky.

      0 0
      • fabio  

        Pošli mi odkaz na toho Epicona.

        A jaká by byla cena ??

        0 0
      • scalar  

        Neměla verze s černými kluzáky ještě ocelové vnitřní nohy?

        0 0
        • oddie  

          Řekl bych, že měla. Tuhle verzi prodávali ještě před rokem, rokem a půl na Kupkole, tuším mod. 2008, stála tam tehdy 2200. Uvažoval jsem o ní tehdy na zimáka, ale než došlo na stavbu, vyprodali to.

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Tak tak, černé nohy byly vždy ocelové. Modelovou verzi 2008 na kupkole (už měl hliníkový krk) jsem ještě chytil – poslední kus. Za 1800 :-D Nejlepší kup.

            0 0
    • Dazz  

      Na svém Maxbiku mám Raidona X3 a je to hrozný shit, přes zimu ho zkusím na olej snad se to zlepší. Raidon X1 by měl být lepší, ale za sebe bych váhal.

      V létě jsem udělal přítulkyni upgrade na RST F1rst a mile mě překvapil její perfektní chod. Bohužel teď reklamace, únik vzduchu.

      Jako varianta tady ještě nepadla RST F1rst PLATINUM, k máni je na bike-discoun

      Asi to nejlepší co na V-brake za rozumnou cenu je.

      0 0
    • fabio  

      Tak je rozhodnuto a vybráno a objednáno.

      Vybral jsem tuto vidlici:

      SR SUNTOUR RAIDON X1V-BRAKE RL-R 100 mm

      Všem díky za názory, postřehy, rady a zkušenosti.

      Až budu mít namontováno a budu mít nějaké zkušenosti tak dám vědět.

      Díky.

      0 0
      • scalar  

        Určitě dej podstatně nižší tlak než je v návodu.

        0 0
        • fabio  

          A kolik tedy doporučuješ ?? Vážím 72 kg.

          Podle tabulky výrobce na 73 kg = 104 PSI.

          A ještě dotaz ohledně nastavení zpětného odskoku vidlice.

          Je nějakej návod jak ho mám na svoji váhu nastavit ??

          0 0
          • Vilém  

            Do epicona foukam cca kg=PSI, takze v tvem pripade bych zkusil neco kolem 75 PSI.

            Zpetny odskok povolit na minimum a pak pridavat tak aby nekopala.

            0 0
          • oddie  

            Pro aktuálních 80kg mám asi 90PSI

            0 0
      • Anub1ss  

        Supr volba !

        0 0
        • fabio  

          Tak jsou tady moje první zkušenosti s vidlicí SR SUNTOUR X1V Suntour RAIDON-X1V-BRAKE

          Mám na ní najeto cca 500 km a z toho tak 100 km v terénu.

          Jak už tady jednou padlo musím dát za pravdu těm co říkali jak jsem mohl jezdit MTB maratony se starou SR SUNTOUR XCR.

          Je to neskutečnej rozdíl v chování vidlice. Hlavně v tom jak je schopna se hned vrátit do původní pozice a hned regaovat na další nerovnosti … prostě to fakt žehlí. A to nemám nějakej top model.

          Měl jsem vždy velký respekt ze sjezdů ale teď jsem se asi tak o 10 až 20% posunul dál. Nikdy jsem si nemyslel, že to tak může být.

          Všem díky za rady a náměty.

          0 0
    • Mar19  

      Zdravim, koupila jsem si kolo Ghost SE 4000 2013 s vidlicí Suntour Raidon AIR RL 100 mm. Potřebuju ji přizpůsobit mé váze, ale kolečko na dofouknutí mi vůbec nejde otevřít, protože se téměr nedá pořádně uchytit viz foto… nějaké rady? díky

      0 0
      • nitraq  

        Tři prsty a točit, ono to půjde. Není to nejšikovnější řešení, ale odšroubovat se to dá.

        0 0
      • scalar  

        Popros nějakého chlapa, ať Ti to povolí :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.