• Lubakv

    Dobrý den přeji všem zde na fóru.

    Letos budu kupovat novou vidlici a chci se s vámi poradit jakou.

    Prošel jsem snad všechny témata ale odpověd jsem nenašel.Vidlici samozřejmě vzduchvou do teď jsem jezdil Marzochi bomber Z4,tak nějaku adekvátní náhradu. Nevým zda li zkusit sehnat něco s dual air nebo solo air.Nebo zůstat u Marzochi.

    Jezdím XC a má váha se pohybuje okolo 95 kg.

    0 0
    • vojta1616  

      kolik do toho chceš dát?

      0 0
    • scret  

      predpokladam vidlici chces uz na kotouce… Dle meho je DA lepsi nez SA a rockshox se k tomu za par let vrati… Uvidime…

      0 0
      • zzd426  

        určitě DA, nechápu proč a z jakého důvodu začali dělat REBY SA. ale třeba někdo vysvětlí :) (teda kromě nižších výrobních nákladů zřejmě)

        0 0
        • KOLOMECH  

          Patrně také menší váhová úspora.

          0 0
          • zzd426  

            ale za možnost částečného nastavení…

            0 0
            • KOLOMECH  

              Ovšem zcela dostačujícícho. ;)

              0 0
              • zzd426  

                až mi napíšete jak na SA nastavíte progresivitu a citlivost tak vám dám +1 :)

                ale jinak já mám epicon, takže taky nic moc, možnost úpravy progresivity pouze výměnou průžiny. nic méně dnes bych určitě koupil DA, dokud jde sehnat…

                0 0
                • Vilém  

                  Progresivitu Epicona vymenou pruziny?

                  Jinak s tim DA nastavis leda tak prd. Maximalne si tim muzes snizit zdvih, nebo ji znecitlivet.

                  0 0
                  • zzd426  

                    myslel jsem negativní pružiny…když dám tvrdší, musím foukat na vyšší tlak, v počátcích zdvihu vidlice pracuje ±stejně, protože tlak ve vzduchové komoře vyrovnává tvrdší pružina a potom už jen vyšší tlak způsobuje vyšší progresivitu. totéž nastavíš pomocí DA a pokud si myslíš že pomocí DA se nastavuje zdvih tak už do této diskuze nepřispívej. Dík

                    0 0
                    • Vilém  

                      leda tak mensi citlivost. Jakmile se vidle odlepi do zdvihu, tak jako by tam negativky vubec nebyly a nemaji na progresivitu zadny vliv.

                      To kam budu prispivat a kam ne, se rozhodne nebudu ptat tebe, takze si nech sve rady pro sebe.

                      Jeste mi rekni, co se stane, kdyz prefouka negativku? Ono to se zdvihem vubec nic neudela, ze?

                      0 0
                      • zzd426  

                        takže jakmile se vidle odlepí tak stlačená negativka a její síla opustí tento vesmír jo??? je vidět že fyzika ti jde :)

                        0 0
                        • Vilém  

                          A to je snad ta pruzinova negativka naprevno pridetalana k plunzeru a pri zdvihu se natahuje?

                          Prosimte napred se do te vidlice podivej, zamysli se nad tim, jak to funguje, nez tu budes zase rozumovat a nekoho skolit.

                          Ta negativka muze byt v zaberu tak 10–15mm (u epiconu, ktery mas, kdyz ma spravnou tvrdost), pak je navolno.

                          A ty mi budes povidat neco o tom, abych sem nic nepsal a sam pises jednu kravinu za druhou.

                          0 0
                          • zzd426  

                            ta pružina funguje cca do dvou třetin zdvihu.

                            0 0
                            • Vilém  

                              No tak zase bych to neprehanel.

                              U epicona je negativka hodne dlouha, v porovnani s jinejma vidlicema, funguje delsi kus, ale ty 2/3 ti neverim.

                              U jinych vidlic ma cela nestlacena negativka treba 2cm. Jeji vliv na progresivitu bych chtel videt.

                              K tomu DA nic nemas?

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Ono to tak ale v podstatě je.

                          Do určitého zdvihu reálný vliv negativka sice má, většinou se to láme cca někde kolem sagu (přesná hodnota se liší od konkrétní vidlice a nastavení).

                          U vzduchové negativky u DA to jde velmi rychle. Má velmi malý objem a jak jde vidlice do zdvihu, tak klesá tlak v negativce velmi rychle a stává se proti tlaku v pozitivce (který narůstá) zanedbatelným.

                          A vliv negativky tak je reálně nevýznamný už na dost nízkém zdvihu. Rozhodně dostatečně brzo, aby to mělo jakýkoliv vliv na progresivitu vidlice.

                          U ocelové negativky je to navíc ještě zcela omezeno délkou negativní pružiny. Tam od určitého zdvihu nemá vliv vůbec žádný (ani zanedbatelný).

                          A opět ocelové negativky nejsou dlouhé tak, aby to mohlo mít nějaký vliv na progresivitu vidlice.

                          A kolik vidlic s DA, že jsi to jezdil, že o nich tak „zasvěceně“ píšeš?

                          PS: Ta možnost snižovat externě zdvih vidlice u DA pomocí přefoukání negativky je moje nejoblíbenější vlastnost DA, kterou jsem v praxi už použil mnohokrát (včetně dvou svojich Reb, které už jsem jezdil dlouhodobě celkem 4). Nejen, že to je pohodlné (nastavit interně vidlici na o jedno vyšší zdvih než potřebuju a následně ladit snížení přefoukáním negativky), ale navíc získá DA v kombinaci vyšší interní zdvih + přefoukaná negativka lepší chování na úplném počátku zdvihu (hlavně pro chování se na negativních překážkách).

                          0 0
                          • zzd426  

                            nula :) sorry omlouvám se, měl jsem pocit že funguje jako ocelová negativka. ta mi v epiconu zabírá do dvou třetin zdvihu asi, a když jsem jí vyměnil za tvrdší o trošku tak jsem vidli foukal na větší tlak, tím jsem docílil toho že vidlice byla stále citlivá v počátku chodu ale po těch dvou třetinách už byla o dost tvrdší… tak se vám veřejně omouvám, myslel jsem že DA funguje na stejném principu, můžete mi nadávat.)

                            0 0
                    • MlokCZ  

                      Narozdíl od tebe píše jak to je. Ty si pleteš pojmy s dojmy. Pro změnu progresivity je nutné měnit objem vzduchové komory, jinak s ní nic neuděláš.

                      DA je dobrý pouze přesně k tomu, jak to Vilém napsal.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Externí změnu zdvihu považuju ale za poměrně velkou výhodu.

                    A navíc se pak chová vidlice na úplném počátku zdvihu trošku lépe (při interním nastavení vyššího zdivhu a následném přefoukání negativky).

                    0 0
        • scret  

          taky nechapu, prijde mi to jen takova inovace pro inovaci…

          navic SA vidle nemaji udajne zadny extra dobry prubeh…

          Osobne jsem vzdy bral DA jako velkou vyhodu oproti konkurenci…

          Njn, ale uz jsem taky bohuzel presel na vidli se SA… Zatim neprojeta, tak uvidim az projedu…

          0 0
        • nitraq  

          Protože plno lidí nebaví/neumí/ne­potřebují se v tom rýpat a pro ty je jednodušší nastavení vidlice plusem.

          0 0
          • reza.traktor  

            Je za tim presne tohle, nekde jsem k tomu i cetl rozhovor s kymsi od Sramu. Vadilo jim, ze naproste vetsine nechodily vidle s DA tak, jak by mely, protoze proste nebyli ochotni si s tim dostatecne hrat a hledat info o fungovani a nastaveni.

            Vznikal pak pocit, ze kdyz clovek nasedne na foxe nafoukaneho jeste v obchode stylem „kolik kilo, tolik psu“, ma o svetelny roky lepsi vidli nez od RS. Tak to zarazili a vydali se jinym smerem.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jenže Foxky mají (ne všechny, Talas třeba ne) ocelovou negativku a ta je pak na hmotnost jezdce často úplně nevhodná.

              0 0
              • reza.traktor  

                Zajimave, to jsem netusil a ani nemusel resit. Mam asi stesti v tom, ze na svet bikovych komponentu tohoto typu mam pomerne idealne konfekcnich 70 kilo.

                0 0
      • Lubakv  

        Děkuji také jsem o tom přesvědčen že DA je mnohem lepší.

        0 0
      • jecnak  

        Tak nejlepsi by bylo, kdyby zacli delat neco jako stary SIDy bez locku, kde byl jak DA, tak moznost si druhou pozitivkou na tlumici noze dostelovat progresivitu. Asi by to slo i pri zachovani a zjednoduseni locku. Jen na ventilek by musel byt nejaka redukce nebo zvlast frezovane horni vicko nohy.

        0 0
        • MlokCZ  

          To už je ale zase zbytečně složité a další těsnění navíc. Ohledně progresivity považuju u vzduchovek za asi nejlepší řešení dodávat s vidlicí vložky do vzduchové komory.

          0 0
        • scret  

          jak pise mlok, jednodussi je nacpat do komory nejakou vypln… Ted to mam takhle do Pika…

          0 0
    • Lubakv  

      Tak co jsem se díval tak mají Reby s DA jen bílé nebo s tapered. Barvu bych asi neřešil ta se dá změnit ale tapered to už je horší.

      0 0
      • novas32  

        zkus sehnat starsiho SIDa, ja jsem ted sehnal RS SID Race DA (model 2010), funglovku s klasickym sloupkem 1–1/8½, s Lockem za 6.000,–

        0 0
    • scalar  

      Zůstal bych u Marzocchi – Corsa Superleggera LR se dá koupit kolem 7 tis., např.:

      http://www.koloshop.cz/…el-2011.html

      nebo v červené velmi levně tady:

      http://www.polygonbike.cz/…ra-lr-100-mm

      Proti Rebě vyšší tuhost, lepší životnost.

      0 0
    • Lubakv  

      Nevím zda vidlice vyráběné v posledních letech jsou schopny vydržet to co ta Z4 ta je snad nezničitelná .Je pravda že servis vidle dělám doma po zhruba roce a půl. Ale zase když jsou nohy zadělané tak to po každé utřu a namažu. S Marzochi naprostá spokojenost jen byl občas problém sehnat těsnění a stírací kroužky, jinak vše v pohodě. Ale mám nový rám a půlku kola tak si říkám že ta vidle by chtěla také vyměnit. Nehledě na to že je to zdvih 80 a k rámu má být 100 aby to mělo správnou geometrii.

      0 0
      • Vilém  

        Kde nic neni ani cert nebere. V Z4 se nema co ******, futra jsou nekonecne dlouhy. Jen ta citlivost (cti necitlivost) a cena novejch stiraku.

        0 0
      • scret  

        jak pise Vilem, sice tyhle marzoky byly pro mnohe etalonem dlouhe vydrze, dnes je doba nekde jinde a vidlice proste bez servisu a udrzby tolik nevydrzej… Zase jsou daleko citlivejsi, maji lepsi chod a tlumeni je o svetelny roky dal… a vaha je taky nekde jinde…

        0 0
        • Lubakv  

          Na ten odkaz co je zde uveden je i jedna Foxka za pěknej peníz. Jen nevím zda li jde sehnat na Fox kit pro domácí servis. Ale ta Marzochi je opravdu za Luxusní peníz.Už jsem tam psal a zda bude v černé tak jede domů.

          0 0
          • scret  

            tak na fox se daji sehnat tesneni atd. normalne…

            Jak je to s novvyma Marz. nevim..

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.