• drtic

    Cetl jsem nekolik diskuzi na tema kazet,ale byly celkem stare,tak bych chtel novejsi info…Na zacatek chci rici,ze planuju koupi zapletenych kol-tim padem potrebuju jeste jednu kazetu neb chci vyuzivat i ten stary set kol…Ale kterou???Ted jezdim DEORE-mam na ni asi 3500km bez znamek opotrebeni…Tak nevim esi mam jit do ni nebo jit o kus vys-presneji LX nebo uplne vymenit znacku a koupit SRAM 970…Zda se mi,ze problem s kompatibilitou SRAMu s LX saltrem by nemel byt,ze???Ci byste mi doporucili jeste jinou??? Diky za info i pomoc

    0 0
    • james11  

      řeším to stejné, asi pujdu do LX :-)

      0 0
    • jonti  

      Rozdiel nespoznas, teda medzi LX a lacnejsim sramom, Shimano XT, XTR a Sramy 980 a 990 su trosku lahsie a tuhsie, lepsie aj radia, lebo maju vacsie pastorky na hlinikovom pavuku.

      0 0
      • djano  

        Neviem ako LX, ale SRAM kazety (na rozdiel od retazi) som prestal pouzivat z dovodu mensej zivotnosti. Momentalne pouzivam XT(9), XT(8) a Alivio(8).

        0 0
      • Polka  

        Trosku lehci? Deore=360g / XT=250g

        0 0
        • james11  

          kolik LX??

          0 0
          • enrico  

            XT jednoznačne, cez net sa dá zohnat výrazne lacnejšie ako v skalnej predajni a tá váha :))), kde sá dá tak lacno nahnať 100g za tie peniaze. Ja som po výmene z LX na XT pocítil nie len rýchlejšie a presnejšie radenie ale aj omnoho sa znížila hlučnosť prehadnovania, čo sa týka životnosti zatiaľ neviem posúdiť. Ďalej XT kazeta ani po umytí tech. benzínom a následnom "NE"namazaní vôbec nechytala žiadne známky korózie, a na XT kazetu je z druhej strany omoc krajší pohľad ako na LXovú :-)

            0 0
        • miki  

          Tak to bych chtěl vidět XT a 250 g!!!XTR ano

          0 0
    • ehvie  

      Pouzivam najlacnejsie BBB kazetu aj retaze, funkcnost proti original XT co som tam mal povodne je tak 95 percentna, cize minimalny rozdiel. Vaha je samozrejme spolu o cca 15 deka horsia, ale cenovy rozdiel to bohate vynahradi. Pretoze retaz plus kazeta vyjde tak cca 1.300 Kč.

      0 0
      • jonti  

        Mna LX retaz a XT kazeta vysla 1500Kc, takze rozdiel v cene minimalny a v hmotnosti a funkcnosti znacny. ;)

        0 0
        • nadrazak 2  

          Přesně tak.U kazety BBB 11–28z 9.speed mám vyzkoušeno horší nabíhání řetězu proti deore,lx,xt,sram 990.Co se týče životnosti tak se mi ta BBB zdála méně opotřebována než deore,obě cca 3500km.

          0 0
        • ehvie  

          Ano, uvadzal som ale MOC tychto produktov. Tych 1.500 kc nie je urcite oficialna MOC XT kazety a retaze.

          0 0
        • riku  

          Tak mě LX řetěz a LX kazeta vyšla na 840 Kč, což je cena zajisté bezkonkurenční. Nechci dělat reklamu, ale došlo mi to z Německa z www.actionsports.de/…l::8282.html . U nás to je samozřejmě něco jinýho…

          0 0
    • Tomino  

      XT má dost měkký zuby,já používám Sram 970.Jednu novou na nový řetěz a jednu na zajetý.Řetěz používám C9 od campy,je sice malinko tvrdší při řazení,ovšem vydrží 5× tolik co Sram nebo SH a to v jákýkoliv kategorii.

      0 0
      • miki  

        Tak ten C9 chci na jaře taky skusit ,dá se sehnat do 600 kč ale nevím jestli ná rychlospojku nebo nýt.

        0 0
    • marapara  

      Já jsem docela spokojen s PG 980.

      0 0
    • šlapatko  

      Na LX mám najeto 10500 řetěz měním 1000 aš 1500 jak to stihnu.Do jara vydrží potom skusím XT

      0 0
    • Hurka  

      SRAM 990, nic jiného.......

      0 0
    • mosquito  

      doted sem jezdil SRAM kazetu a ConneX retez – vydrzelo to tak 6tis .. pak sem koupil novou i s retezem, myslim ze v tom budu pokracovat

      0 0
    • MlokCZ  

      Ja vozil XT, teď PG 990. Spokojenost s oběma. Do nižší bych nešel. Nejsem žádný extra gramař, ale tady ta váha je téměř zadarmo (oproti jiným částem). A kazety mi vydrží dlouho, takže nemám problém, že bych je často kupoval. Akorát až odejde, tak to bude těžký se rozhodnout, jestli XT nebo PG 990. Ale to budu řešit až za dlouho.

      0 0
    • Jimmy137  

      Taky jsem resil nedavno kazetu a nakonec jsem skoncil u ultegry 12–27 a naprosta spokojenost… Lehounka(230g) a tuha.. Proti XT pozvolnejsi prevody… Coz je ale taky obcas na skodu… Jinak bych se nebal dat tech par stovk navic a koupit XT…

      0 0
    • rarášek1  

      Na závodech, když je blato tak kazeta XT kvůli zanášení. Jinak hliníkové JUJU a ten nejlevnější řetěz na 9.Je to totiž spotřební materiál a daleko pohodlnější je vyměnit naráz řetěz i kazetu, než se trápit na novém řetězu a staré kazetě. Nakonec většina dospěje k tomu, že je lepší dát i novou kazetu.

      0 0
    • Standa  

      Letos jsem vozil sram 970 a řetěz PC-971. Možná jsem jenom blbě koupil(v dnešní době je možné všechno),ale kazeta mi už nebyla schopná vzít druhej řetěz.Taky s řetězy se mi zdá,že se sram pohoršil.Cca jednou za čtrnáct dní ho zkusím měrkou,furt dobrý a pak najednou velkej skok-měrka propadne.Vloni jsem na kazetu najel 7000km a letos 1500.Ale jak říkám,možná jen špatná koupě.Objednal jsem si k ježíšku CUBE na shimanu,tak uvidím jak obstojí.

      0 0
      • hawrda  

        Na 970 jedu letos pátej řetěz a ani jeden nepřezkočil.XTéčko je asi co do výdrže o něco lepší,ale za jeho cenu mám dvě 970 od sramu(TŘEBA KOLOSHOP)

        0 0
        • kubad  

          No dvě určitě ne :-) XT se dá sehnat taky za slušný peníz.

          0 0
          • hawrda  

            Určitě jsou na různých e-shopech různé ceny.Ale třeba ten koloshop sram 970 je za 720 a XT za 1485kč.Obě 11–34zubů.

            0 0
            • kubad  

              XT se dá kolem 1100Kč(starší model) Ale srovnat 970 a XT je hodně úsměvné A že ti 970 vydržela pět řetězů, klobouk dolu. Použitelné kazety od Sramu jsou až ty nové s hliníkovým unašečem, ty starší ani vydět, životnost bídná.Funkci radši nebudu komentovat, ale pokud nepoznáš lepší asi bude stačit.

              0 0
              • hawrda  

                No už jsem za leta v sedle jezdil kde co, i to xt éčko,ale poslední 3 roky používám tenhle sram.kazetu měnim jednou za rok po projetí 5ti až 6ti řetězů(letos jsem míchal sramy s lx shimanama,jak bylo co po ruce)a to je standart.Takže to opravdu porovnávat můžu.Ale ať si každý vozí co mu vyhovuje ne?

                0 0
                • kubad  

                  Souhlas, ono záleží jak jezdíš, a co od kazety vyžaduješ. Pokud jezdíš dlouhé trasy v klidu, tak může i ten Sram být OK.

                  0 0
      • marapara  

        970ka mi moc nevydržela. Stačilo nechat řetěz vytahnout na druhý článek a nový už skákal. Tohle se mi u PG980 nestalo. Je sice dražší, ale myslím, že se investice vyplatí. Taky PG980 má lepší povrchovou úpravu. U 970 se mi odlupovala.

        0 0
    • tutite  

      Roky jezdím Ultegru 12–27, na zdejší kopce to bohatě stačí, Beskydy taky zvládám, navíc stojí 1.400,– a hmotnost kolem 230 g.

      0 0
    • Tomcat  

      Nevím o tom že by byl problém mezi kazetou SRAM a přehazkou Shimano , případně obráceně. I výrobci to označují za kompatibilní.

      0 0
    • Darkson  

      já to beru jako spotřebák, beru buď LX nebo Sram 970. žádná kazeta mi dlouho nevydrží(občas nějaký ten řetěz přetáhnu), tak je mi líto za to utrácet;

      0 0
    • james11  

      poradí mi někdo podle čeho se rozhodnout zda vzít 11–32 nebo 11–34 ?? Děkuji

      0 0
      • mr.antik  

        podle toho, do jakých kopců chceš jezdit a s jakým kolem…

        0 0
        • james11  

          takže pokud větší kopce volit rači 11–34?? ty dva zuby budou tak poznat?

          0 0
          • MlokCZ  

            Do 34 bych šel jedině pokud ti 32 vzadu někdy přišla jako moc těžký převod a současně si ve výjezdu nezvedal na zadní.

            0 0
            • james11  

              jsem lama, nejpíš spočímám kolik tam mám zubů teď a to stejné tam dám :-)

              0 0
      • MlokCZ  

        Jak ti můžeme radit, jak potřebuješ těžký převody? Pokud ti 32 vzadu nestačí, ber 34. Ale u 34 je zase o něco horší odstupňování převodů. To musíš vědět ty, co potřebuješ.

        0 0
        • dodydody  

          Jezdim frekvencne a vozim 12–34 ta 34 je takova rezerva vetsinou vyuzivam kdyz mam vymleto

          0 0
          • MlokCZ  

            Já vozim 11–32 a předtím 11–28 osmikolo. Jsem zvyklý na to odstupňování a na 11–34 se mi nelíbí (a to na ani jednom provedení, 11–34 se dělají různě odstupňované). Ale zase bych 34 sem tam bral.

            Já bych si porovnal přesné složení kazety co máš a 11–32 kazety a 11–34 kazet. A podle toho rozhodnul. Když používáš 34 jen ojediněle, tak by ti asi 32 stačila. Mě dřív taky musela stačit 28, ale pak 32 byla oproti tomu paráda.

            0 0
            • MlokCZ  

              A 11–32 a 11–28 byly úplně stejné, jen se liší o ten pastorek 32.

              0 0
            • Nehas  

              Jo jo já teď jezdím 11–34 a to dostupňování je hrůza. Skok mezi 17 a 20 je staršnej.Příště tam jde 11–32

              0 0
              • MlokCZ  

                Ale na 11–32 to není o tolik lepší. Tam máš ten skok posunutý jen o jeden zub výše na 18–21, což je tedy o malý chlup lepší (ale rozdíl toho skoku 17,6% a 16,7% není velký, to je pořád skoro stejný). Takže i na 11–32 je to pořád jediný skok, který mi trošku vadí, že je moc velký (ještě možná trošku na 12–14, tam je stejný skok ale tam je převod mezi na velké placce, no a pak na 24–28 je taky ten samý skok, ale tam mi to nevadí vůbec, tam jsem rád, že to je o tolik).

                0 0
                • Blade  

                  Ten velkej skok mezi 18–21 pozoruju jedině když mám zařazenej velkej převodník, ale to je opravdu jen výjimečně, když náhodou zapomenu. Jinak s malou a prostřední plackou to nepozoruju.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mě to taky nevadí moc, jen trošku jak jsem psal a to především v kopci na asfaltu. V terénu je to v pohodě.

                    0 0
              • Blade  

                To chce mít v nohách vysokej rozsah kroutícího momentu, pak ty rozdíly ani nepoznáš;-) Já teda jinou kazetu než 11–32 nejezdil ale jak tak o tom přemýšlím, tak s tím žádný problémy nemám.

                0 0
      • Fananek  

        32dva zubu je as dost, kasparka a posledni dve kolecka snad ani nepouzivam snad jedine jestli se chces prevalit na zada

        0 0
    • mimras  

      ja mam alivio který se mi na mém biku rosypalo ani se nedivím klepe se to 1–7 jak jsou spojený nýtem jakou si mam koupit kazetu na tvrdší zacházení (lacinou)

      0 0
      • Vilém  

        Ten nyt tam vubec nemusi byt,na to jestli se klepe nebo ne, nema vubec vliv.Dotahuje to matka kazety.Pokud se ti i pres dotazeni klepe,tak je nekde chyba.

        0 0
    • ktm.bike  

      zkus jako jednu z inspirací toto: /…/article.php?…

      ber to jen jako tip.

      0 0
      • Gorgov  

        tohle je kazeta uplne na… Xt je zivotnosti jinde, jinak se mi libi, hodila by se mi ke kolu, ale menit to jedno za mesic to ne.

        0 0
    • vlk  

      problém není v kompatibilitě přehazky/kazety – ale mám odzkoušeno, že na Sram kazetě řadí Sram řetěz trošičku lépe než Shimano.Na Shimano kazetě je to nastejno.

      0 0
    • Zerocool  

      xt kazeta, xtr řetěz

      0 0
    • tomek  

      já vozím starou XTR kazetu 12–34 a řetěz C9 Neznám nic lepšího… už tam je 4. C9tka a každá mi vydržela tak okolo 3tis.km v terénu (Beskydy) kazeta zatím jak nová. ale nevím kolik váží…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.