• -ONDRA-1

    Řeším novou vidlici na DH a tak trochu řeším dilema, kterou…

    Boxxer R2C2, FOX 40, Marzocchi EVO Ti, BOS Idylle…

    Jezdil jsem 2010 Foxe 40 rc2 a docela spokojenost, akorát gufera pořád tečou a citlivost na menší nerovnosti by mohla být lepší. Jestli se to změní u 2012 s SKF guferama netuším, ale s tou citlivostí docela pochybuji, tam je limitem ten průměr lešeňových trubek. Tady ale vím, do čeho jdu a technicky Foxu nelze nic vytknout. Tuning uzavřené patrony bez problémů, díly dostupné, Švec funguje.

    Boxxer R2C2 je údajně citlivější než FOX, ale jezdil jsem na starším 2010 a po dopadu jsem si připadal, jako bych doskočil na přefouknutej balón -dosti podivná HighSpeed komprese. Zajímalo by mě, kam se posunul R2C2 2011–12. Lehce mě odrazuje dostupnost dílů, kdy kamarád řešil 1/2 roku vysokou korunku u Žitného. Nevím, jestli je patrona plně laditelná(výměna planžet). Komprese určitě, nevím jak odskok.

    Marzo EVO Ti 2012 je kupodivu na webu chválená. Měl jsem kdysi 2008 888 RCV a to bylo ýbršlecht. Údjaně se zlepšili. Otevřená patrona, laditelná komprese. Informace se rozcházejí v odskoku, který má pro rok 2012 být přes planžety, narozdíl od loňského modelu, kdy to bylo přes díru :o)))) Planžety na odskoku nejsou potvrzené a jestli jsou vyměnitelné taky taky ne. Dostupnost dílů neznámá…

    BOS Idylle je velká neznámá exotika. Otevřená patrona, potřeboval bych vidět pajšl. Jak je to s dílama opět netuším.

    Když zvážím to, co jsem právě napsal, tak mi vychází Fox, nebo Boxxer. Potřeboval bych názor někoho, kdo obě jezdil. Hanz???

    0 0
    • JMT  

      Jezdil jsem dbe sezony F40 a jednu sezonu Boxxera race. S Boxxerem jsem jednoznacne spokojenejsi.

      0 0
    • Atilla  

      Brácha má BOS, zatím jenom chvilku, takže jí ještě pořádně neprojel, ale už po těch pár km říkal, že chod úplně parádní. Díly by neměly být problém u E -bikes. Servis teda docela mastný, pokud by se to posílalo do UK, ale udělá to i ten ebike.

      0 0
      • kubad  

        proč do UK? když to dělají francouzi :D

        0 0
      • -ONDRA-1  

        Kdo je E-bikes?

        Já mám z exotiky strach. Měl jsem/mám ještě Maguru Big Ego, která je neprodejná. U Idylle absolutně netuším do čeho jdu. Nikde není popis tlumení. Patrony mají dělané tak, aby se do nich bez spec. nářadí nedalo dostat. Moje zkušenost je, že žádná seriová vidlice mi nevyhovuje. Musím si ji překopat. Výrobci to totiž dělají pro co nejširší okruh jezdců od 40 do 100kg. Vědět, že uvnitř jsou planžety a ne systém z předpotopní doby, tak o ní přemýšlím, i když ta váha… Spec. nářadí se dá vyrobit, ale abych pak neskončil výrobou celé patrony, protože tahle se nebude dát naladit.

        0 0
        • Atilla  

          Neřekl bych, že je na to potřeba spešl nářadí, ale týpek mě varoval, že prý od patrony vyskáčou nějaké 4 pružinky a jsou tam pak planžetky, tak ať mu to za rok pošlem. Jinak jsou na FB, ale ten já nemám. Zkus vyhledat E Bikes spol s.r.o. vozí sombrio,evil,bos a alpinestar.

          0 0
          • kubad  

            e-bikes je na odstřel, možná i proto ta výprodejová cena

            Bose aktuálně přes shamanracing tahají k nám Morewood a to je jedna z mala značek co dáva Bode v serii na rámy

            0 0
          • -ONDRA-1  

            Zeptej se bráchy, jak to žere malé nerovnosti. Další věc je, že to nemá hydraulický doraz jako fox. Za ten si musíš kua připlatit.

            0 0
            • Atilla  

              Já nevím co jsem četl na bos recenze, tak jen samá chvála a navíc je to ještě dražší než fox(ale o to nejde). Dneska si to na chvilku půjčím a vyzkouším, ale oproti totemu to bude žrát malé nerovnosti určitě lépe. Uvidím jestli se to vyrovná máslovkám jako stará 66, nebo 888, ale bez toho nepříjemného propadání do zdvihu

              0 0
              • cat  

                Tak jestli budes zkouset, napis sem potom co a jak.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak teď jsem od něj přijel, je pravda, že měl plášť tak na 1,6bar a moc za uši jsem tomu nedal(jsem ještě pořád o holích), ale jako zobe to nádherně, kam se na to můj totem hrabe a navíc to ještě není zajeté, takže se očekává další zlepšení. Tam kde u totema cítím takovou tu hranku než vidle vjede do zdvihu, tak to tady vůbec není. Větší nerovnosti žere s úplnou samozřejmostí a nějaký 12cm obrubník v rukách ani necítíš. I po takhle krátkém projetí jsem z toho dost odvázaný. A to jsem si hrál jenom s odskokem a do comprese se nehrabal. No už se fakt těším až budu moc jezdit a prohodím si s bratrem vidli aby bylo pořádné srovnání. No Bos nezklamal, spíš ještě nad očekávání překvapil.

                  0 0
                  • Pedro404  

                    To že necítíš 12 cm obrubník je nadsázka, nebo to fakt tak žehlí?

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak to myslím vážně i když i totem zažehlí 10cm jak prd.

                      0 0
                  • -ONDRA-1  

                    No, našel jsem už i rozdělanou patronu a je to jednoduchý planžetový systém, žádná vychytávka, což je OK. Jakou že to má bratr vidli? Našel jsem i pár fotek s prasklým obloukem spodních nohou. Jinými slovy, systém jako Marz Evo 2012 s planžetama i na odskoku a dost podobným zpracováním (eloxem se nepředaly). Za těch 29.000kč co se u nás nabízí trochu platíš exkluzivitu. FOX je technicky výš, ale holt má svoje mouchy.

                    0 0
                  • cat  

                    Nice, vypada ze vsech stran jen dobre zpravy, premyslim nad Deville nebo 55kou, paradoxne jsou oba systema z tech jednoduzsich, ale chodi nejlip:)

                    0 0
                    • logoman  

                      To bych si vybral bez zavahani 55 :) bos je hnusna jako hrom …

                      0 0
                      • cat  

                        Tak to je posledni o co mi jde. BTW, kdyz to necham prelakovat na cerno, ztratim zaruku, ze?

                        0 0
                      • Atilla  

                        Tvoje problémy bych chtěl mít:)

                        0 0
                        • logoman  

                          Ja verim tomu, ze titanova 55 bude i chodit lip nez bos :) A vzhled je dulezitej, kdyz se da sehnat vic stejne fungujicich veci tak vemu tu hezci :), precijen kdyz uz dam do kola plno penez tak at se mi aspon libi :)

                          0 0
                          • cat  

                            Prave ze 55 je uplnej opak. Je nejtezsi ze vsech. Je to pruzina. A taky s 55kou mam celkem neprijemny zkusenosti.

                            Co vim, tak se dela jen 170, coz taky nechci a musis trefit tvrdost pruziny, protoze to dofukovanim zkazis.

                            0 0
                            • logoman  

                              Ja moc devile neverim, ndee i idylle jsou docela tezky a najednou jejich 160 mm vidle je az podezrele lehka, navic 34mm nohy … nemyslim, si ze bude tuha jako konkurence. Co koupit tu avalanche cartridge? Nekdo by to mel vyzkouset, tenhle upgrade by me lakal :D

                              0 0
                              • cat  

                                Ja taky ne, preci jen 170 verze na 34 nohach, ale prej vpohode, co je info ze zahranici. AVE by byl nej, ale to je zas prachy navic + nevim jestli to jde vpohode dovezt.

                                0 0
                              • -ONDRA-1  

                                Ta AVA je principielně stejná jako BOS. Opět chybí hydraulický doraz. Cca 1/5 zdvihu dole bude progresivní jak bejk. 11000kč bez cla.

                                Já jdu objednat R2C2. Když bude stát za prd, tak ho zase s nějkou ztrátou střelím a půjdu do 2012 F40…

                                0 0
                              • Dijck  

                                Paradoxne, devilla vysla v nemeckom teste ako najtuhsia vidla vo zdvihu 160/170… mam ju tiez a stazovat sa fakt nemozem, je to uplne nieco ine…

                                0 0
                                • kubad  

                                  kde je ten testík? co mám 2011 tak na špici v tuhosti není.

                                  proti 32mm je výrazně lepší, ale FOX i RS 36mm jsou na tom líp, Bos je zase lehčí :D

                                  0 0
                                • cat  

                                  Se zeptam, je to teda najistotu s Deville? Premyslim, jestli nekoupit znovu VAN, nebo mozna predelat Lyrika.

                                  0 0
                          • Atilla  

                            Prosím tě viděl jsi bos někde jinde než na obrázku, že děláš chytrého? Jel jsi 55Ti?

                            0 0
                      • goofy  

                        A co ty 55 Ti odporne stribrne nohy jak na nejlevnejsim Domainu? Bleeee… To uz radeji tu bilou Bosku. Jinak to je hodne pekna vidle az na barvu

                        0 0
                        • Atilla  

                          Tak za tuhle cenu, bych možná MZ skousnul http://www.kupkolo.cz/…mm_5784.html

                          Ale původní cena je masakr a to snad radši toho bose.

                          A zase když srovnáš váhu MZ 66 Ti se stejným zdvihem jako bos ndee, tak je to o 50g, cena stejná a po tom kolapsu v roce 08–09 MZ nevěřím.

                          0 0
                          • goofy  

                            Jo tak to je pekna cenovka. jeste aby mi nekdo potvrdil jestli ma HS expanzi nebo ne, a zacal bych uvazovat… Ted uz je desing i celkem civilizovany, ale ze zacatku to byl des :-)

                            0 0
                          • cat  

                            Vida, jeste 160mm! hmmm. Jestli se mi podari strelit lyrika a nekdo me nepredbehne, tak ji beru:)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Znáš to, nevstoupíš dvakrát do jedné řeky :0) Já bych to neriskoval :0)

                              0 0
                              • cat  

                                Reklamni kecy rikaji, ze se vratily ke konstrukci Z1, tak nevim, ostatni si nestezujou.

                                0 0
                            • Atilla  

                              A co ti nesedí na lyrikovy'? Bych tam narval SA a máš to, nebo ho pořídil v RC2DH.

                              0 0
                              • cat  

                                Prubeh zdvihu, porad se potapi. Je tam motion co. Ale treba citlivost diky tomu ze tam je 2step se moc resit neda. Resil jsem to tady v jednom threadu, moznosti jsou, ale radsi bych zkusil uplne jinou vidli.

                                0 0
                                • logoman  

                                  Co vim tak z MiCo DH jsou na mtbr docela hotovi jak to krasne funguje. O 55 Ti jsem nasel zminku, ze je udajne dost progresivni.

                                  0 0
                                  • cat  

                                    MiCo DH je jedna varianta, nicmene to neresi tu citlivost. 55ti prej vubec nejde na doraz.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      MiCo DH do pravé nohy a SA nebo Coil do levé nohy to vyřeší ne?

                                      0 0
                                      • cat  

                                        To je vono, ale jestli uz neni lepsi za 10 prodat a koupit toho BOSe.

                                        0 0
                                        • logoman  

                                          A myslis, ze ji za 10k prodas? Ja bych videl cenu nekde kolem 6–7k max. vzhledem k MoCo. Ja sam koupil plnotucnyho lyrika za 7k.

                                          0 0
                                          • cat  

                                            Dostal jsem nabidku za 350Euro, ale borec nejak prestal komunikovat:)

                                            0 0
                                • Atilla  

                                  Nevím jak teď (od 2010), ale starý MZ se docela propadali do zdvihu, to u Totema nepociťuji. Zase na druhou stranu jestli se vrátili ke konstrukci Z1, tak tam snad nešel dát doraz a servis stačil za 2 roky.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Vrátili se ke konstrukci Z1, to znamená, že se vrátili 5 let zpátky? Tedy bez HS expanze apod.? :0)

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      taky sem to chtěl napsat,:D nechápu co se u tehle značky děje

                                      0 0
                                    • Kubiczech  

                                      To by byl celkem rozumný krok, uvítal bych ho.

                                      0 0
                                      • goofy  

                                        Jezisi jen to ne. HS expanze je asi to nejlepsi, co bylo v ohledu tlumeni u vidlic vymysleno :o)

                                        0 0
                                        • Kubiczech  

                                          Já jsem asi divnej, libuju si v jednoduchých pružinovkách a vzduchovkách. Ale nejsem nijak vnímavý, takže na kole poznám hovno.

                                          0 0
                                          • Atilla  

                                            Však ty máš na lyrikovy HS ex., ne?

                                            Já jí na totemovy poznal dost, hlavně v rozbitých zatáčkách je cítit, že přední kolo je na zemi.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              To lyrikovY a totemovY úplně bolí :0(

                                              0 0
                                            • Kubiczech  

                                              Na Lyrikovi je, ale jak říká jedno německé přísloví, tak pro mě je to vážně házení perel sviním. Někteří padesátikiloví tu nemohou žít bez pevných os a já prostě kroucení s rychloupínákem nepociťuji ani se sto kily. To mluví samo za sebe. (:

                                              Byl jsem spokojený i s laděným Durem FR20 TT, které na pružině chodilo moc hezky, bylo nenáročné na údržbu a v podstatě se v něm nemělo co pokazit. Jen kdyby to nevážilo tři kila. Stejně tak na XC jsem měl rád staré Marzocchi MX.

                                              Jinak proti těm „hejblatům“ samozřejmě nejsem, drtivá většina jezdců to vítá, jen mi chybí nějaká kvalitní jednoduchá vidle.

                                              0 0
                        • logoman  

                          Stribrna je pekna barva :) ja bych v tom nevidel problem.

                          0 0
    • logoman  

      a co boxxer race + avalanche http://www.avalanchedownhillracing.com/…r%2035mm.htm ?

      0 0
    • ice  

      nahradni dily u MZ dostupne vesmes dobre, ale osobne bych sel do boxxera r2c2, nakrmil ho RSP olejem a defekty resil pres nemecko

      0 0
    • kesu  

      Přesně tohle jsem řešil nedávno..

      do foxu jsem nešel už jen kvůli poruchovosti, navíc bych řekl, že chodí dobře pouze pokud teče a má vůle v pouzdrech

      RS boxxer funguje dobře, pokud se o něj staráš, nicméně bráchův race neni žádnej zázrak

      Do M bych nešel, protože nemá highspeed expanzi (teda alespoň o tom nevím)

      Nakonec jsem vzal DORADO, který je pekelně měkký v krutu, zato má ale úžasnej chod. Spolehlivost ukáže čas, ale nedělám si moc velký iluze, na druhou stranu na tom neni nic složitýho a díly se dají vesměs sehnat oficiální cestou (do měsíce).

      Teď bych bejt tebou počkal, jestli bude na rok 2013 upsiedown fox.

      0 0
      • -ONDRA-1  

        Jakákoliv USD vidle bude měkčí v krutu než konvenční. Při jízdě to až tak nevadí (měl jsem USD), ale pokud sebou někde švihneš, tak se vidle zkříží, páč se protočí v horní korunce a budeš mít křivo rodla. Případný FOX USD na tom nebude líp a nevěřím tomu, že bude na sezonu 2013. Napřed ho určitě nechají továrním jezdcům SP aby se zviditelnil a teprve pak… možná. Ohledně Foxe 40 se mi nezdálo, že by byl nějak extra poruchový (měchýř za 200kč?). Jo chčije, ale jak jsem psal, mají pro rok 2012 nová gufera od SKF-nižší tření možná i nepotečou :o))) Ohledně Kashimy si nedělám iluze. Já jsem zatím nakloněný tomu boxxeru, teda až na ten elastomerový „dropstop“. V podstatě je to s Manitou jediná značka co jsem nevozil na kole :o)

        0 0
        • kesu  

          Spíš jsem měl na mysli praskajícíc pružiny:(.

          Ono šlo by to vyřešit ve stylu lefty, otázka je životnost..

          0 0
        • Atilla  

          Na totemu to mám vyřešený stejně a ještě se mi nepovedlo dát tomu takovou ránu aby se vidle zarazila o doraz a vydalo to kovový zvuk, nebo by mě to koplo do ruky. A to jsem jí párkrát dal pěkně nažrat. A třeba na DM mě ta torzní tuhost zachránila , leckterá jiná vidle by se zkroutila a šel bych přímo na tlamu( ještě teď to mám občas před očima).

          0 0
          • kesu  

            však ono počkej krmil jsem totema pravidelně tak, že jsem z toho vyrazil tvrdej doraz až mě z toho bolely ruce..

            0 0
            • Atilla  

              Tak když se zadaří, tak jde vše. Já měl zatím kliku.

              0 0
            • Mr.Duck  

              To mě pověz..povolená rychlá komprese? Mě podržel celkem pohodlně i ma mým velkolepým 8m nedostřelenym dvojáku..doraz byl jasnej,ale na ruce vůbec nic hroznýho..

              0 0
              • kesu  

                rychlou kompresi jsem vozil většinou povolenou, s dotaženou se mi to podařilo jednou dvakrát za sezonu takhle tvrdě. Pružinu jsem vozil tak, aby sag byl 25%. Ale to nevypovídá nic o vidli ale o tom, ze neumim jezdit..:-)

                0 0
                • Mr.Duck  

                  To já umim no.

                  0 0
                • Atilla  

                  To by mě zajímalo jak to děláš, sag vozím stejnej a kompresi podle trati a na té DM to bylo min za 5m na přední kolo skoro na rovinu. Doraz jako jo, ale žádná pecka.

                  0 0
                  • pitos  

                    Také se mi zatím nepodařilo dostat Totema k nějakému tvrdému dorazu.Občas se tedy stane že mě podrží a k tomu dorazu jde, ale nic co bych vyloženě cítil v rukách,věčinou to poznám až podle kroužku na vnitřních nohách.

                    Třeba Lyrika jsem v tomto namáhal mnohem více a tam jsem párkrát tvrdší doraz zaznamenal.Jinak normálně po dorazech jsem na něm při ostřejším ježdění chodil celkem často.

                    0 0
              • Kubas.1  

                a zůstaly ty ruce na řidítkách? :-)

                0 0
    • c0d3r  

      boxxeraaaaaa

      0 0
    • Tomcat  

      Poměr vlasnosti , cena , servis podle mně dlouhodobě vede Boxxer

      0 0
    • Manas  

      Ja to vyresil jasne, koupil jsem to co nejlevnejsi po repasi a doufam, ze ji nebudu limitovat v rozletu ;-)

      0 0
    • -ONDRA-1  

      Tak Boxxer je doma. Trochu drhnou gufera, ale to se časem poddá. Teď přemýšlím, jestli ji mám otevřít kvůli kontrole oleje (jestli tam je), nebo se na to zatím vyprdnout, co myslíte?

      0 0
      • Atilla  

        Není tam. Jisto jistě.

        0 0
        • -ONDRA-1  

          Tak ji kuchnu :o)

          0 0
          • Atilla  

            bych uzavřel sázku, kolik kapek mazacího oleje tam bude:)

            0 0
            • ice  

              3 víc ne

              0 0
              • Atilla  

                Ale to jen z jedné nohy. Až budu dělat další RS, tak si musím dát pozor do které nohy ten olej dávaj, páč ze 70% v jedné není nic a v druhé ty 3 kapky:)

                0 0
                • -ONDRA-1  

                  Bylo tam tolik, kolik tam má být. Do spodní nohy s patronou se toho víc dát nedá (10ml!!), protože potom by nechodila v celém zdvihu. Chvíli jsem na ní pojezdil a že bych z toho byl nějak na větvi se říct nedá. Nějakou větší citlivost proti F40 jsem nepozoroval a navíc nejsem schopný překousnout ten elastomerový doraz a nefunkční regulaci HS Reboud (nová vidlice!)… Ale váha luxusní, zpracování taky.

                  Měl jsem možnost „pohoupat se“ na 888 evo v2 a celkem mě to vzalo. Už „out of the box“ chodí jak máslo, otázkou je, jak se bude chovat na kole. Bohužel, default pružina je měkká jak cip, takže tvrdší Ti pružina je +5000kč… Nebyla možnost jí kuchnout (majitel nechtěl, nevím proč :-)), takže nelze potvrdit planžety na odskoku a ani vnitřní průměr planžet na kompresi kvůli dostupnosti. Pokud by se vyskytla 2011 F40 s Kashimou a u Švece by se dala objednat SKF gufera, tak bych to víc neřešil a vzal zase F40.

                  0 0
                  • ice  

                    Znaly na to abych se te ptal co namočený molitany, jsi dost.

                    Pochopitelne vazelina tam kde ma by, uz je?

                    Ten jejich Drop Stop je dost výsměch, v současné době dát elastomer.

                    0 0
                    • -ONDRA-1  

                      Přímo z krabice to nechodilo vůbec. Vazelína byla vyschlá na prach, dal jsem Ultra slick od RSP. Od roku 2010 Boxxer nemá žádnou pěnovku… Limit bych viděl v těch těsněních, zatímco Fox má prachovku s těsněním v jednom kuse, Boxxer má ještě navíc tlakové gufero. Tím asi setřely ty výhody 35mm nohou…možná s DLC povrchovkou by to mohlo být jiné.

                      No a ten doraz… ten mě přímo uráží :o))) 888 taky nemá doraz, ale dal by se docela jednoduše dodělat.

                      0 0
                  • Atilla  

                    Nech jí něco na zajetí, totem se taky rozhýbal až po pár desítkách km. Elastoměr sice může být k smíchu, ale nějaký problém jsem s ním nezaznamenal. Ta nefunkční HS je už, ale problém.

                    0 0
                  • gazman  

                    Můj boxxer má odtrh né víc jak 6 kg, chodí výborně.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.