Jaké sil. kolo za 100-150 tis.? SRAM RED ETAP nebo SHIMANO Di2?

90 nepřečtených
  • r6r6r6

    Potřeboval bych poradit s nákupem silničního kola v hodnotě 100–150 tis.

    Kolo mám pro radost, nebudu závodit, líbí se mi typ „aero“ s komplet integrovanými bovdeny a kabely. Dále bych chtěl ploché aero řidítka, kotoučové brzdy, wattmetr ovládaný bezdrátově z řidítek, karbonové ráfky ideálně 50mm.

    Preferuji pohodlnou geometrii, tedy více vzpřímenou pozici těla, kolo spíše hotové od výrobce (ne montované), představec integrovaný do řidítek.

    Nechci kolo na časovky (chci běžná řidítka).

    Vyžaduji sadu shimano Di2 nebo SRAM RED ETAP, tedy pouze elektronické řazení.

    Na co hledám odpověď:

    1. radši bych vyzkoušel SRAM RED ETAP, ale mám obavy poruchovosti a náchylnosti k poškození při běžném používání (kolo si kupuji, abych jezdil a ne ho leštil). Máte někdo praktické zkušenosti s používáním těchto sad (RED)?
    2. jaké kolo na základě těchto požadavků vybrat?

    Zatím měl zaujal nejvíce:

    • Canyon Aeroad CF SLX 8 Disc Di2 – to se mi libi nejvic, ale nelze koupit v běžném obchodě
    • alternativa 1:Merida REACTO 8000-E (nejsou tam ale aero riditka)
    • alternativa 2: Scott foil 10
    • alternativa 3: Orbea ORCA M20iLTD
    • alternativa 4:???
    1. pokud zvolím variantu Canyon, nebude problém se se servisem a poradenstvím? Potřebuji to nastavit, proškolit ohledně používání a ovládání a průběžně řešit údržbu a servis (tato značka nemá žádný přímý servis) :(

    Je mi jasné, že spoustu mých požadavků je protichůdných a nesmyslných, ale vybírám si kolo pro radost (moje první silniční, zatím jsem jezdil jen XC). Nicméně rád si přečtu vaše názory.

    • kolo budu používat převážně ke stoupání a k budování základní vytrvalostí
    • moje výška 168 cm
    • kolo plánuji jezdit minimálně 10 let

    Anketa: Pro běžné ježdění na silničním kole (NE závody) je vhodnější (poruchovost, odolnost, praktičnost užívání,...)

    16x
    70%
    3x
    13%
    • embi  

      Mas tam kola z ruznych kategorii… Aero kola nejsou urcena abys na nich „prevazne stoupal“, na to jsou lepsi jine kousky.

      K direct-sale, servis ti udelaji kdekoliv, ale kvuli proskoleni a nastaveni je lepsi kolo z kramu.

      Z tveho popisu chces kockopes – aero co jezdi do kopce a ma endurance geometrii:) Jestli nebude lepsi nejake komplet endurance kolo:) Treba Giant Defy Advanced Pro 1

      • r6r6r6  

        Dekuju za konstruktivni nazor. Ohledne servisu jsem mel spis na mysli zarucni servis, toho se bojim u toho Canyonu :(

        kockopes – to mas pravdu, budu to muset vice promyslet a rozhodnout se. Znamena to teda, ze kola typu aero nemaji „pohodlnou“ geometrii?

    • Smazaný účet  

      Tvé požadavky/přáni jsou tak protichůdné/nes­myslné až to vypadá, že máš zbytečné kilo, které potřebuješ rychle utratit. Tak ho utrať a neptej se…

      • gersa  

        Nové kolo s SLX rámem je za 137k, s SL rámem za cca 104, Alpecin design za příplatek?

        • Pikaču  

          Ano. Tohle bylo limitovka 200 ks pouze. Klasika SL di2 stala 135 a tohle bylo za vic.

          • kubad  

            a vzhledem k tomu že má 100km , tedy nové kolo a o ceně se jde vždy bavit – proč ne

          • gersa  

            To vím, ale osobně bych raději nové SLX a nižší cenu

            • Pikaču  

              o tom ale nemluvíme. tahle limitka navic byla z doby kdy aeroady nebyly vubec.

              ted slx 8 taky není. nicmene až bude dostupny tak za 137/di2/slx a navíc bíla je lepší výběr.

    • studenak  

      Chce se to rozmyslet, zda aero kolo nebo nějaký univerzální. Hledal sem podobně jako Ty a vybral aero specialized venge.

      S tvojim rozpočtem bud defy a nebo propel. Ma di2, wattmetr a za 145 dobra volba

      https://www.giant-bicycles.com/…d-pro-0-disc

    • milan.v  

      Specialized Tarmac SL7/Roubaix, event. ty doporučované Gianty, navíc se dají vyzkoušet, ty Specialized velmi jednoduše…

      S tím wattmetrem přímo z výroby to není standardní, a to ani u kol kolem 200tis., jen některé značky ho dávají na svá kola v této cenové kategorii…

      • r6r6r6  

        Diky za tip. S tim wattmetrem jsem to myslel tak, ze si ho klidne dokoupim, ale aby to bylo kompatibilni a dal se ovladat na riditkach bezdratove, coz umi udajne ve stadnardu jen SRAM. U shimana se tam musi dokoupit nejaky bezdratovy prvek. Jestli jsem to tedy pochopil spravne :(

        • gersa  

          Čo také si Kefalín predstavujete pod bezdrátovým ovládáním wattmetru?

          • r6r6r6  

            na páčkách brzd jsou tlačítka pro ovládání wattmetru (komunikují s wattmetrem bezdrátově). Myslím, že u Canyonu jsou kompatibilní s garminem (pokud jsem si správně přeložil informace z EN)

            • Pikaču  

              Tak to umi s tema navic packama shimano. Jen musis dokoupit di2 fly jednotku za 1600 kč. Pak propojís di2 s garminem. Furt je to levnejsi nez sram. Koukni co stoji kazeta force/red 12ova oproti ultegre/dura aceu.

              • nooski  

                Ony jsou taky kazety Sram technologicky někde jinde, mají větší rozsah a více rychlostí. Kazeta Dura Ace díky titanu moc nevydrží, ale zase se u ní rády praskají kompozitové unašeče :-) Ultegra je cajk. Zase na 11rychlostní Campě řadí Shimano kazety lépe než 11rychlostní Sram.

            • gersa  

              Mně pořád není jasné, co se na tom watmetru ovládá?

      • DaD  

        Co vím, tak SL7 už nejde ani objednat a Giant Propel Advanced PRO 0 není určen pro volný trh v ČR a musí se speciálně objednat. A bude toho asi víc, co nepůjde vůbec sehnat, bohužel.:)

    • Pikaču  

      Sram red etap za 150 nejde sehnat. Leda force etap.

      • r6r6r6  

        Aha, nejak jsem prehledl, ze je tam vice variant. Existuje na toto nejaka srovnavaci tabulka, idelane v cestine?

        • Pikaču  

          Neni to nic složitého. Elektrika je jen shimano di2 ultegra= sram force etap axs a shimano dura ace di2=sram red etap axs. Shimano je 2×11 a sram 2×12 v elektrice.

          • r6r6r6  

            aha, diky za vysvetleni. Me v tech parametrech matly ty oznaceni R8000 a R8050. To jsou tedy jeste nejake „podvarianty“ z tech dvou?

            Z reakci tady ve vlakne me vychazi, ze s cenou do 150 tis. a pokud chci tichy provoz, tak pripada v uvahu jedine ultegra.

            • Pikaču  

              Jedno je mechanicka ultegra r8000 a druhe elektrická di2 r8050.

              • r6r6r6  

                ahaaa, ja chci urcite elektrickou. Tusim, ze jsem nekde videl jeste 8070, pokud se nepletu :)

    • Pikaču  

      Aero-vzprimene-do kopce :)))))))

      • milan.v  

        Jo, je to hodně vtipné… ;o)

        • JachymP  

          Proto se taky ptá tady. Místní kutilové si poradí se vším. Zeptal bych se třeba pana Onuceho :)

    • skoroproficyklista  

      Dle tvých kritérií mi to nejvíce sedí Canyon Ultimate, Cannondale SuperSix neco Specialized Tarmac. Zdá se mi že to jsou nejlepší kompromisy všech tvých požadavků.

      • r6r6r6  

        Po precteni komentaru si uvedomuju, ze mam dost protichudne pozadavky a ze to vypada jako blost a asi je. Nicmene silnicnim kolum nerozumim a proto se ptam. Pokud tomu mam spravne rozumet, tak Canyon Ultimate je podle tebe vhodnejsi, protoze me „pohodlnejsi“ geometrii nez aero?

        Srovnavam napriklad:

        Ultimate CF SLX 8 Disc eTap

        a

        Aeroad CF SLX 8 Disc AXS

        • Pikaču  

          Ano. Ultimate je pohodlnejsi. Porovnej obe kola geometrii stack/reach a porovnej i s endurace a budes mit jasno.

          Jinak od sramu ja odrazuju. Za me je to paskvil hlicny. Gumové a opozdene razeni, 4 baterky. Castejsi nabijeni. Shimano funguje, neresis ho a nevis o nem.

          Jinak canyon zarucni servis je co? Po 200 km das kolo do servisu za par korun na vlastni náklady a pak uz jednou ročně kamkoliv. Zaruku mas, to pak resis s cz zastoupení a bud posles jim nebo si to vyzvednou. Kominikave bezproblémová. Dokonce u canyonu mas tu vyhodu z kdyz zjistíš ze je SRAM nejvetsi shit ktery ti zveda vlasy tak cele kolo vratis. I kdyz ma kolo 260 km ( to jim samozrejmne nerikas. Rikas kolo vyzkouseno na parkovišti. Nevyhovuje. ). Jinak chapu ze se ti aero kola libi tak jako zacatecnik odrazuju od toho. I ultimate neni pro kazdeho. Je poměrně dlouhy v pirovnani s jinym znackama. Udělej si tabulku různě a porovnej ty geometrie. Neni to nic sloziteho. Navic u canyonu pidle calculatoru zjistis lehce svoji velikost kola.

          • r6r6r6  

            Dekuju za rady, moc si me pomohl. U canyonu mi vychazi XS, ale mozna bych zkusil https://kolofix.cz/fitting. Tam by me asi doporucili typ ramu daleko lepe.

            S tim Canyonem jsem to myslel tak, ze kdyz si koupim kolo v kramu a neco se tam rozsype na zaruku, tak jim to privezu. Nemusim nic balit a cekat, kdy mi to prijde. Podotykam, ze se zarucnim servisem nemam ZADNOU zkusenost, je to jenom teorie v me hlave.

            Co se tyce Canyonu, tak jsem volal na CZ infolinku (tusim, ze jsou nekde od Opavy) a ochota=0. Ten clovek se vubec nesnazil, musel jsem z nej vsechno tahat a byl strasne otraveny. Na krame jsou vetsinou vstricnejsi. Pokud chci utratit takove penize, tak to plati dvojnasob.

            Asi zvolim Shimano. Jenom podotykam, ze chci na tom kole jezdit 10–15 let (po silnici toho zase tak moc nenajezdim), takze by to kolo melo vyhovovat i pozdeji. Sam ted nevim, co od toho ocekavat a jake cesty budu jezdit. Z XC vim, ze me bavi vice kopce.

            • Smazaný účet  

              Pokud budeš jezdit hlavně les, polňačky a šotoliny, tak si raději kup gravela (ocelového) s 38-mi plášti …

              • r6r6r6  

                Právě že ne, na to mám XC, tohle bude jen na silnici

                • Smazaný účet  

                  Citace části tvého příspěvku (na který jsem reagoval): „… Jenom podotykam, ze chci na tom kole jezdit 10–15 let (po silnici toho zase tak moc nenajezdim), takze by to kolo melo vyhovovat i pozdeji.“

                  • Smazaný účet  

                    …ale joooo, už jsem to pochopil (!) Takže s ním vyjedeš tak 20× do roka na silnici (když bude teplo, slabý vítr a zahrádky s grilovanými žebry a čepovaným pivem otevřeny). Tak to musíš být (finančně) opravdu ve vatě …?!? … :-))

                    • r6r6r6  

                      Sedím na kole 3×-4× týdně, ale baví mě XS a náročnější terén. Silniční kolo chci jen jako doplněk.

                      Co se týče peněz, rozhodně nejsem „ve vatě“. To kolo je dražší než moje auto. Prostě každý má rád jiné věci a co jednomu připadá jako blbá investice druhému ne. Předpokládám, že tvoje manželka taky občas nechápe, kolik do kola investuješ, když ji to tak nebaví.

                      Právě u lidí na tomto fóru bych očekával, že to pochopí. Možná jsem jen větší blázen než ty.

                      • tomo_111  

                        tak toto je obecne problem zamerania sa na jednu oblast, podla mna pre bezneho cloveka ‚nake horske kolo‘ si predstavit tak 15–20k a 30k uz je hodne, tu ked sa vybera kolo tak to pod 30k na tom sa neda ani jezdit :)

                        obdobne mas ja neviem fotografiu, dnes objektivy su kludne 15–30k (a aj ovela viac) a ked na tom niekto nafoti 1000 fotiek do roka pre seba, tiez to ‚nevyuzije‘.. co na tom ale zalezi, ked to robi radost? :)

                    • Jakobo  

                      Hele, nemusis sem nutne psat kraviny, kdyz nemas co k tematu. Toto neni cyklodiskuze.

                      • Esi  

                        Na něj nemá cenu reagovat, stačí se podívat co založil za vlákno o kousek výš. kolik těch blbců z cyklodiskuze se sem ještě má potřebu zaregistrovat jen proto aby prudili ? :-( zatím je to teda velká výhra ta změna vlastníka

                      • tomo_111  

                        +1

            • Pikaču  

              Asi si muzeme psat fakt dlouho :))

              Mrzí me ze ochota cz canyonu byla nulova ale trochu je chápu. Musis si ty veci dopredu ujasnit a neco nastudovat a zjistit. Na foru je toho spousta. A pak uz jenom doladit malickosti:)

              Ty jsi bohuzel tabula rasa ale to jsme všichni byli.

              • r6r6r6  

                Já se ptal jen na dostupnost nic víc. Možná jsem jen trefil špatně naladěného člověka. Zkusím znovu, až si vyjasním, co chci.

                Souhlasím, teď z vás tady budu tahat rozumy a pak tam zavolám jen na objednaní (pokud mi z toho vyjde tato značka).

                Díky za tvoje názory :)

            • jonti  

              na normalnim silnicnim kole se skoro nema co rozsypat.

          • jonti  

            canyon dela hodne velke ramy. u spousty kol jsem na hrane L a XL nekde jako Orbea nebo Mondraker jasne XL,ale u Canyonu jasne L.

    • Pikaču  

      a k SRAMU vlastní zkušenost:

      https://www.bike-forum.cz/…kazeta-retez

      • kubad  

        ty ale popisuješ AXS tedy 12sp. a on chce e-tap tedy 11sp. tam to funguje

        • Pikaču  

          ja popisuju 2×12 elektriku od sramu a to on chce!

          Jinak se to jmenuje oficiálně Sram Red eTap AXS a Sram Force eTap AXS ( 2×12).

          (SRAM red etap 2×11 je starý produkt. Ano funguje, a tohle na novém kole nesežené, pouze 2×12!)

          • kubad  

            o AXS nepíše :D takže netuším co vlastně chce, ale do 150 na Red Etap AXS no nevím, na nižší Force asi jo

      • r6r6r6  

        ano, máš pravdu, neuvědomil jsem si, že těch variant je tolik. Ptám se tedy takto:

        Prodávají se kola ve verzi 2021, která jsou do 150 tis. na SRAMu který není hlučný a nepadá řetěz (obecně není více problematický než SHIMANO)?

        • Pikaču  

          Ne. Jeste elektriku dela campagnalo ale to je jeste dražší a na seriovkach moc nejsou v nabídkách. Proc vubec trvas na sram etap axsu? Ja chapu ze je modernejsi. Aplikace funguje. Zadny kabel.

          Ale ver mi ten kabel u shimana, 1 baterka, tlacitka kzeta nejsoi gumová, razeni rychlejší, baterka vic vydrzi. A funguje vzdy. Kdyz parujes etap tak kazdy zvlášť do appky nez se probudi. Vyndavat baterku u presmyku a hazky na dobijeni je taky opruz.

          Jinak jsou lidi co jsou se sramem spokojeny. Za me to byla frustrace a mel jsem to stetsi ze jsem mohl kolo vratit. Jinak bych to asi prodal a koupil di2.

          • r6r6r6  

            Diky tem problemum se SRAMem, ktere se uvadi na forech pujdu do jistoty, tedy Shimana. SRAM se mi libil, protoze je to bezdratove reseni lepe propracovane (mobil) a pripojim se na nej i s wattmetrem a to bez dalsich pridavnych modulu. Vidim stav baterii atd. Taky jsem nekde videl, ze jsou k tomu pridavna tlacitka na riditka (bohuzel pres kabel). Mozna to umi i shimano, nevim (prekladal jsem si to z EN clanku, mozna jsem to taky nepochopil uplne presne).

            Podstatne jsou ale pro me prakticke zkusenosti, a to mate vsichni podobne. Dekuji vsem za ne.

            • nooski  

              Tak Shimano má taky svoje mouchy. Problémy s bateriemi, problémy související s kabeláží, tragický e-tube. Na silnici mi vyhovuje ergonomie Di2 pák i v hydro provedení, ale v silnějších rukavicích člověk nezařadí, nutnost tahat celé kolo k zásuvce… Každé má svoje. Jen tu elektrickou Campu jsem neměl možnost vyzkoušet.

              • milan.v  

                O kterých problémech je tu vůbec řeč? A ta nová aplikace e-Tube je tragická?

                • nooski  

                  Baterie u Di2 odcházejí, kabeláž je často zdrojem potíží buď kvůli špatnému kontaktu, montáži nebo samotném porušení kabeláže např. sedlovkou aj. e-Tube má k uživatelsky přívětivé aplikaci hodně daleko.

                  • milan.v  

                    Ta nová verze E-tube je uživatelsky o míle daleko než ta původní… Kéž by všechny aplikace ke kolu, wattmetru, navigaci, atp. byly napsány s obdobnou logikou…

                    No a zrovna vlákna k Di2 tu jsou prakticky prázdná jakýkoliv problémů vyjma uživatelských, moc různých jiných tu nepadlo… To, že někdo špatně nainstaluje/mon­tuje, je přece věc jiná…

                    • kubad  

                      to nejsou nějaké zásadní problémy, ale občas se stane

                    • nooski  

                      S dost problémy jsem se setkal na krámě a světová fóra jsou plná problémů s Di2 (samozřejmě i eTapu a AXS). Jinak doufám, že nová Dura bude minimálně semi bezdrátová, protože právě špatně zapojená kabeláž ve všech těch spojkách bývá častým zdrojem problémů + nedostatečná rezerva kabelu vedoucího do páky, který se lehce povysune při otočení řidítek a je po srandě (to je právě ta špatná montáž). Ostatně náznaky, že šaltry budou propojené s baterií a páky budou bezdrátové už jsou.

                      • Pikaču  

                        Ja pevně doufám ze nova dura di2 NEBUDE bezdrátová a 2×12.

                        Jako 1 baterka v rámu o kterou se nestaras a vydrzi víc a navíc kdykoli zmacku tlacitko rak řadí. Sram nez se probudi a vse propoji je sice moderni ale pomale a vopruz.

                        2×12 kvuli hluku. Jestli to vyresi tak ok.

                        • nooski  

                          Několik zákazníků předcházelo z Di2 na mechaniku právě kvůli hluku :-)

                          • Pikaču  

                            Chapu. Ale kdyz porovnáme se sramem tak je di2 tichoslapek.

                            Mechanika je samozejmne nejtissi.

                            • r6r6r6  

                              Tak nakonec jsem se rozhodl pro Shimano s el. řazením (NE mechanika). Rozhoduju se mezi:

                              1. SCOTT ADDICT RC PRO
                              2. Tarmac SL7 Expert (tady ale neni el. řazení a 180 tis s el. řazením už nedám)
                              3. Ultimate CF SL 8 Disc Aero
                              4. ORCA M20iLTD
                              5. PROPEL ADVANCED PRO 0 DISC (toto se mi moc líbí, ale to už je aero a já bych spíš preferoval něco pohodlnějšího)
                              6. REACTO 8000-E (toto se mi moc líbí, ale to už je aero a já bych spíš preferoval něco pohodlnějšího)
                              7. SUP X-ROAD Team Issue R (tohle jsem chtěl od začátku, jen se mi to kolo prostě NElíbí)

                              Předpokládám, že komponenty budou u všech kol víceméně stejné.

                              Které 3 kola bys z těchto vybral (NEvybral) a proč? Stejně budu řešit, co bude vůbec dostupné.

                              • DaD  

                                Giant Pro je pouze na objednání. Není určen pro volný evropský trh. A i když je to aero stroj, tak rozhodně není nepohodlné a moc dobře se na něm jezdí. Ostré kolo!

                                Tarmac SL budeš asi těžko shánět. Jsou už pryč.

                                Ty ostatní kola neznám a tak nemohu pomoci…

                              • Pikaču  

                                Asi podle dostupnosti, cena/výkon a co se mi libi. Scott addict, tarmac a ultimate jsou pro me favorite.

                                Propel je aero a ten predstavec je hnusnej. Superior bych nechtel nejak mam k supu averzi. To radši focuse nebo rose bikes. I cube me je vic mi důvěryhodne.

                              • pavelmisar  

                                Místo Reacta můžeš zvolit Sculturu 8000-E – stejná barva, výbava.

                              • Mike95  

                                Za mě mohu doporučit orbeu. Mám od června orcu omx m20iLTD a jsem naprosto spokojen.

                                • r6r6r6  

                                  Aha, děkuji za upozornění. Nicméně jsem prověřoval dostupnost všech mých variant (co jsem měl v hledáčku) a jsou dostupná nejdříve 2 pol. 2021 (snad) nebo až v roce 2022. Takže buď počkám rok, nebo dohledám nějakou skladovku 2020 s tím, že si nebudu moct vybrat ani model ani barvu.

                                  (20iLTD v mé velikosti není a není ani známý termín dodání)

                                  Covid teď kola totálně pohřbil.

                                  • pavelmisar  

                                    Je to tak. Já dva týdny zpět kupoval Sculturu 2021 s nižší výbavou místo vyšší která byla v plánu… ale zase aspoň se mám s čím hrát :-)

                                    • Smazaný účet  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      • Smazaný účet  

                        Když to tu tak čtu, tak je nejvyšší čas na tu „automatickou převodovku“ i na kole (která je v autech už desetiletí). Stačí do řídící jednotky (smartphone) zadat jen optimální kadenci (kterou chci držet) nebo max sílu při šlapání (bezdrátové tenzometry v pedálech), přes kterou nechci jít … :-)

                  • kubad  

                    jj už sem dojížděl asi12km na lehký převod přestalo Di2 řadit – špatný kontakt v kabeláži po 2 letech provozu

                    asi km od domova se to zase chytlo :D

                    a E-tube sice funguje ale k uživatelsky vstřícné moderní, spolehlivé aplikaci má hodně daleko :D

                    • Pikaču  

                      Aplikace a pripojeni od sramu je super. Shimano tu zostava 20 let. Nicmene jsem zjistil ze ani tu di2 dfly jednotku bepotrebuju a aplikaci tez ne. Jednou nastaveno pres PC a hotovo. Akorat zprovoznit ty horni tlacitka na garmin

                    • Smazaný účet  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              • Smazaný účet  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
    • studenak  

      Jinak zda sram nebo di2 si chce spíš osobne vyzkoušet. Ja když testoval venge, tak jsem tam měl sram ale vůbec mi to nesedlo. Nezvyk převody. Koupil jsem s di2 a jsem maximálně spokojený.

    • McBlacky  

      pro 2021 to spíš bude o tom co seženeš než že si budeš extra vybírat.

      do 150t kč se Sram Redem není nic, Di2 ultegra a Force ok, ale ne všude budeš mít vše co poptáváš.

      Ovládání wattmetru je nesmysl – na wattmetru neovládáš nic. Asi tak jako na hrudním pásu. připojíš a měříš, přehled toho co měříš si řídíš na cyklocomputeru na řidítkách eventuelně hodinkách.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.