• Pajinuk

    Aho, dlouho tohle forum pozoruju jako anonym, ale dneska jsem si řekl, že se zaregistruji tak tedy mě tady máte :D

    Hned jako první příspěvek bych se chtěl zeptat jaké pláště mám zvolit?

    Kolo mám spíše stavím ještě ale pláště už potřebuji. moje cobry jsou už hodně sjeté.

    jezdím převážně cyklostezky ale tím že žiji ve skotsku tak to neznamená že to jsou upravené pevne či jen asfaltové vyjíždky.

    Hledám gumy co:

    • drží na mokru nebo za deště (tady lije furt :D)
    • co se nestratí v terenu a podržímě
    • na asfaltu mě nezničí ale taky pojedou :D
    • Cena není nikterak zásadní ale zase zbytečně nevyhazuji.

    nejsem sportivec jen člověk co velmi rád jezdí a ma rád svého bike. ;)

    mám rad predek a zadek stejný ale neni to uplně podminkou.

    Zvažuji:

    • kenda karma 2,2 , nobby nic 2,25
    • WTB NANORAPTOR 26×2,1 RACE 60TPI
    • Schwalbe Smart Sam 26
    • Klidně nabídněte i jiné. ;)

    Děkuji.

    0 0
    • Egesi  

      Nejlepší jsem měl Continenaly X king, jezdivější jsou race king, zrovna na kup kole je maji ve vyprodeju, šířku určitě 2,2

      http://www.kupkolo.cz/…evlar_z5510/

      ale pláště ve vyprodeju patrně znamenají starší datum výroby a guma už nebude tak dobrá, ale asi to zas tak nevadí…

      0 0
    • Pajinuk  

      Děkuji za informace kde je pořidím je mi celkem jedno mám super člověka co jezdí s Vanem ČR – Scotland takže to ani tak neřeším. ;) Děkuji za tipy jdu to omrknout

      0 0
    • Pajinuk  

      Tak myšelinka kluci nevím nezdá se mi že by byla nějak extra dobrá na vodu možná na cestu ale co ten teren? Continental s těmi to je na pováženou zkusíme počkat na další borce se zkušenostmi. nejsem odborník jen co jsem četl tady na foru :D

      0 0
    • saddik  

      Poradit plášť na dálku bez zdlouhavého výslechu je skoro nemožné, protože do hry vstupuje hrozně moc proměnných…

      Duše nebo bezduše?

      Držení na mokru – na jakém povrchu? Asfalt? Kořeny? Bahno?

      Je faktorem životnost?

      Je faktorem odolnost (jsi těžký, řežeš často pláště, jezdíš po ostrých kamenech)?

      Jinak Smart Sama bych škrtnul, pokud Ti nejde o extrémní životnost. Všechny ostatní parametry má na prd.

      Nobby Nic je výborný univerzál, ale na zadek už to není extra rychlík (pořád to ale není vůbec špatné).

      Contíky jsem zkoušel (race king, X-king) a neoslovily mě (bylo to v době, kdy měli problém s trháním špuntů), teď už do nich nejdu kvůli horší bezdušové použitelnosti oproti Schwalbe.

      Co znamená „podrží“ je taky hrozně individuální. Třeba kámoši jezdí vzadu jeden Nobby Nica, druhej Nevegala a jezdíme to samý (já tam mám RaRa). Nepamatuju si, že by někdy byl velkej rozdíl, že bych něco nevyjel, někde mi to výrazně víc ustřelovalo apod. Pokud něco nedám, tak je to většinou tím, že z nedostatku sil neudržím stopu..

      0 0
      • Pajinuk  

        Typ pneu určitě Duše.

        Držení na mokru – povrch Asfalt když je mokro zkouším se extra terénu vyhnout :D

        životnost není úplně důležitá, ale ani nezanedbatelná přes zimu nejezdím nemám rád mráz takže jen na období duben skoro květen až říjen pak se to tu už nedá :D cca 1200–1500 km na rok

        odolnost? vážím cca 82 Kg nejsem tlustéj spíše na opak takovéj fitness tip s těžkou kostrou :D výškou 190cm. , ostré kameny ani ne.

        podrží umě znamená že udržím stopu na výmolech na sjezdy jsem opatrnéj rychlost honím na silnici když chci teren na stabilitu a zážitek nejsem xc typ :D tak napůl Jo a kopce těch tu je :D tam by držet mohl :D

        Pomohlo to nějak? ;)

        p.s. kluci sorry, ale některé zkratky mi dělají problém :( NN je asi Noby Nick že?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Nepíšeš nic o tom, jestli jezdíš v blátě a kolik. Mokro může být i bez bláta – asfalt, kamení, kořeny. Bláto je ale úplně jiná kategorie. Pokud nejezdíš v blátě, dal bych Race Kingy Supersonicy 2,0" nebo Nanoraptory a více neřešil. Pokud i v blátě, tak Pythony. Všechno jsou to poměrně rychlé gumy, co dost vydrží. NR jen trochu více defektí.

          0 0
          • Malej  

            Je nějaký větší rozdíl mezi Performence verzí a Supersonic vezí? Já bral SL verzi za 500KČ z kupkola a zrychlení je vidět – oproti Smart Samům řadím o stupeň těžší převod se stejnou kadencí – 2 – 3km/h zrychlení.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Smart Samy (ty obyčejné) jsou líné mrchy. RK Supersonic 2,0" jsou mimo bláto [třikrát se v blátě otočí a jsou z nich hladké gumy, která se pak na asfaltu čistí několik km :-D] naprosto bezproblémové pláště. Obrovský nájezd (někam k 8 000 km), váha 400 g, prakticky žádné defekty a jedou rychle i na asfaltu. Rychlejší pláště, s nimiž se dá jet i v terénu, jsou snad jen FF 2,0". S nimi se dá sice i v blátě, ale výdrž je tragická. Ať už co se týká defektů nebo nájezdu.

              0 0
          • jecnak  

            Prislo mi, ze Pythony meli mekci smes nez Race King, takze lip drzely na mokrem asfalte a kostkach, ale mel jsem u Pythonu TLR a UST verze, ktere maji vyssi TPI a mozna i jinou smes nez klasika.

            0 0
          • Pajinuk  

            A já myslel, že jsem odpověděěl dost jasně nevadí tak se omlouvám a doplňuji informace.

            Bláto ne jezdím ne že vůbec ale snažím se mu vyhnout už jen z důvodu toho že kolo schovávám do bytu ;) ne pokaždé jsem tak pečlivej, že kolo umyju.

            Takže blato nejezdím.

            Teren lehký, kořeny ano, drobne kamení šterk taky ostré kameny nee. asfalt ano než se z města dostanu na polní cestu nebo stezku pro bike. Ale tayk jezdím do práce tu mám ve městě nebo s přitelkyni na výlety a ta na teren není ;).

            Zatím se osobně přikláním k Maxxis které přesně ještě zvažuji. ale spíše si nechám ještě poradit moje znalost není nikteraká.

            0 0
            • scota  

              Continental X-king

              0 0
            • Pán z Dubu  

              Na tohle ježdění nepotřebuješ nějaký echt terénní dezén. I Tvůj Kellys má brzké limity a plní zejména fci šichťáka a cyklostezkátora. Na takovýchto ® upravených podkladech ani riziko defektu není velké. Dezén pneu kromě terénní adheze taky dobře zvedá mokrý bordel z podkladu, třeba X-king je v tom díky štětinám hodně dobrý. Na zadní kolo bych volil minimalistický jezdivý dezén třeba Race-king, nebo Maxxis Icon. Dopředu něco s bočníma figurama – ať nemusíš na obrubníky najíždět pečlivě kolmo a podrží v točce i při brždění. Třeba Racing Ralph, nebo Maxxis Aspen s měkčíma bočníma figurama.

              Pneu je vděčné téma, dělá se tu z toho věda a přitom to chce jen odvahu a dobrý skills;-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                ať nemusíš na obrubníky najíždět pečlivě kolmo – při této představě jsem se orosil. Na obrubník se nenajíždí, na obrobník se zásadně skáče. To zvládnu dokonce i já :-)

                0 0
                • Pán z Dubu  

                  Ve městě si mezi parkujícími auty mnohdy nemůžeš zvolit optimální stopu a rychlost na vyskočení.

                  0 0
              • Pajinuk  

                Děkuji tvoje rad my přišla nejvíce dle mého gusta zvolím jedny stebou navrhovaných několik lidí tady je vzpomínalo taky takže to bude idealní volba jak je objednám dám vědět. A můžeme se vrhnout na další dotaz ten bude trošku zavažnější. Děkuji Všem z Účastněným.

                0 0
    • scota  

      Maxxis Ardent / Ikon nebo Ardent Race

      0 0
    • Pajinuk  

      Ještě bych se zeptal v jakém rozměru?

      0 0
    • Pajinuk  

      Ahoj, trochu se stydím ze se ozivam až teď, nechci se vůbec vymlouvat ale byly nějaké zdravotní trable tak se na kolo nedalo :-(. Pořad řeším ty pláště kolo už je předělané a poště jsem si nechal na konec.

      Stejne ho budu zanedlouho měnit za 29” :-D ale jsem jsem zvědav jak jsem ho vyladil :-D

      K plastům tedy, Zvažují

      26×2.2 continental x King na zadek

      26×2.2 continental mountain king na předek.

      Hledám rychle pláště na stezky ale aby se zase ani moc meztaratily v terénu. A na silnici neměli moc velký valivy odpor.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.