Jaké koupit hlavové složení / nebo redukci (po výměně rámu)

15 nepřečtených
  • tifimi3751

    Po výměně rámu za dosloužilý se objevil následující problém:

    „Nový rám“ je určený pro tapered vidlice:

    https://cz.author.eu/…2-ua42804701

    v originále tam bylo hlavové složení

    FSA Orbit C40 tapered 1 1/8 na 1 1/2 (mám)

    vnější průměr ložisek 41,8/51,9 mm, rozměr 1 1/8" – 1 1/2"

    a vidlice (nemám)

    FOX 32 Float 100 Fit RL

    vzduchová uzamykatelná 15 mm pevná osa 1.5" taper sloupek (100 mm)

    CHCI POUŽÍT

    Původní vidlice z r.2005 (Manitou Splice 80mm LO)

    29mm horní průměr krku až někam do 80% délky vidlice

    30mm dolní průměr krku (spodních 20% délky vidlice je pozvolna rozšířených z 29mm na 30mm)

    39mm cca je průměr vršku korunky (ta část co spojuje obě ramena a vybíhá z ní krk vidlice) o průměru uvedeném o řádek výše

    „Nový rám“ uvedený výše, průměry hlavové trubky:

    NAHOŘE

    vnitřní 42mm (uvnitř pro ložisko)

    vnější 46mm (průměr trubky nahoře)

    (39mm nejužší průřez uvnitř pro krk vidlice)

    DOLE:

    (49mm nejužší průřez uvnitř pro krk vidlice)

    vnitřní 52mm (uvnitř pro ložisko)

    vnější 56mm (průměr trubky dole)

    Měřeno přesně ± desetina milimetru. Poradí mi někdo co tam koupit za hlavové složení?

    Z původního kola mám ten FSA Orbit C40 tapered 1 1/8 na 1 1/2. Nahoře je ok, dole padne ložisko (má být v obou místech navolno, nebo se nějak lisuje?), ale už nemám spodní část (nějaká podložka, konus? a spodní krytka hlavové trubky)?

    Tzn. dá se dokoupit jen ten spodek, přes servis, nebo budou mít v servisu, nebo potřebuju celé nové hlavové složení? Uvítám tip jaké přesně.. protože jsou toho spousty a nepříliš se v tom vyznám. Jdu komponenty nafotit a přidám fotky. FOTKY přidány.

    Ta ložiska se nějak lisují apod? Všechno padne ale jen lehce navolno..

    FOTO:

    1 krk vidlice a korunka s nalisovaným (starým) konusem

    2 spodek hlavové trubky rámu

    3 – " –

    4 vršek hlavové trubky rámu

    5 – " –

    6: sloupce zleva:

    1. sloupec FSA hlavové složení komplet
    2. sloupec: plastové redukce, kroužek co byl k rámu

    III a IV. sloupec 2 hlavová složení z původního rámu

    Zajímá mě jestli radší koupit nové hlávko a jaké přesně, nebo nové redukce (jaké). Vršek sedí, spodek tam toho asi chybí trochu víc? A jestli se tady něco listuje. Díky

    0 0
    • Vilém  

      Takovyho textu a pritom stacilo par slov.

      Potrebujes na vidlici redukcni konus pro vidle s rovnym krkem. Zda ho sezenes, to netusim. Prinejhorsim vymena za hlavko, kde je tento spodni konus soucasti.

      2 0
      • tifimi3751  

        Potřeboval jsem se poradit, kolo povezu po Velikonocích do servisu a nikde mi nebyli schopni dopředu říct půjde to nepůjde to (což asi dává smysl), jen řekli hoďte to k nám, bude to trvat 14 dní případně měsíc.. teda jestli to půjde.

        Tak bych nerad vozil kolo ze servisu do servisu.

        Tolik textu protože se snažím vše popsat přesně a jelikož tomu tolik nerozumím, jak jsem si původně myslel, tak radši interpretuji přesně.

        Tam co jsem koupil rám mi řekli, že bych měl k té vidlici vzít buď

        Hlavové složení ACO-HS40 Integrated černá = za 750,00 MOC

        Hlavové složení ACO-F13H Internal – detail = za 795,00 MOC

        ze stránek https://www.uniag.biz/index.php?…

        ale podle mě potřebuju ať vyberu jeden nebo druhý z nich také právě tu konusovou redukci, co píšeš.

        Nějaký adaptér co byl k rámu mám, je na foto č.6 v druhém sloupci dole, ale také je volný 51mm průměr dole zapadne dovnitř. Právě vymýšlím co s tím. Nová 100mm vidlice by byla fajn, ale cenově bude 50× dražší než koupět redukce.. Na netu jsem nic nenašel. Tak jsem dost zvědav, až kolo dotáhnu do servisu, co mi řekne.

        Samozřejmě jsem dostal i rady typu měl jste si koupit 4× dražší rám (co prodáváme), nebo kolo u nás, apod.

        0 0
        • tompca  

          Ten „adaptér“ co zmiňuješ na foto č.6 v druhém sloupci dole je kroužek na tapered vidlici. Ty potřebuješ ten původní kroužek z krku vidlice sundat a dát redukční z 1 1/8 na tapered. Na foto č. 6 ho máš v druhém sloupci dole. Nic více by nemělo být potřeba.

          0 0
          • tifimi3751  

            Opravdu? Padne na to ložisko, potvrzuji.. jen se mi nelíbí, že úplně moc nekryje celý spodek hlavové trubky proti nečistotám.

            Zkoušel jsem sundat ten původní kroužek metodou šroubovák + kladivo, ale ani se nehnul (po těch 18 letech).

            Asi vezmu dremel (malá flexa) a uříznu to. Doufám, že se nepleteš :-D

            0 0
            • tompca  

              Každopádně ten kroužek na vidlici co tam máš teď je na klasické 1 1/8 hlavové složení, takže bys ho musel sundavat stejně. Neber Dremel, ale tenčí šroubovák nebo zalamovací nůž a po celém obvodě postupně zatloukej, on se uvolní

              0 0
              • tifimi3751  

                Jo, ten dremel jsem neměl brát do ruky a ještě po 22h večer a ještě po dezidenfekci, kterou jsem léčil momentální nachlazení.

                Trochu zářez do krku, naštěstí vidlice, ale ničemu nevadí. Mohl bych to zakápnout pájkou nebo lepidlem, ale na funkci nemá vliv.

                Předpokládám, že na foto č.3 jsem měl opačně vložené ložisko, tzn. nakonec jsem skončil u horní ložisko praporkem (krytkou kuliček) nahoru a spodní ložisko praporkem (krytkou kuliček) dolů. Tj. obě ložiska 45° zkosením směrem dovnitř do hlavové trubky, kde již bylo připraveno stejné 45° zkosení.

                Vše jsem poskládal, stáhnul ježkem a přitáhnul představec, pak se to trošku hnulo.. opět povoleno a opět s citem dotáhnuto.

                Ten spodek není na můj vkus teda moc chráněný proti nečistotám a nahoře se mi slouplo přelakování hlavové trubky, asi 3 dny byly málo na zaschnutí nebo moc velká vrstva. Připravím foto a pak bych ještě poprosil o kontrolu, že jsem nic neopomněl.

                0 0
    • vaclaw  

      A máš nějaký důvod, proč tam dávat tuhle vidli? Má nižší zdvih, takže i počítám bude kratší a narovná se úhel hlavovky, který už teď je dost kolmej, neřekl bych, že se na tom bude dobře jezdit.

      0 0
      • tifimi3751  

        Jinou nemám. V zimě prasknul starý rám Egoist 2008 a sehnal jsem výhodně tenhle (jeden z mála 26'' XC HT s touhle geometrií). Jinak mi zůstaly všechny komponenty XT sada a tahle vidlice. Má menší zdvih, ale vždycky mi vyhovovala, regulovatelný odskok ze sedla, zdvih dostačoval, nulová potřeba servisu (jednou za životnost byla pro jistotu v servisu).

        Mě právě tahle geometrie vyhovovala, vidlice lehce tlumila / žehlila že jsem o ní moc nevěděl, a nahoře jsem měl navíc 3–4 kroužky, takže byl představec téměř ve výšce sedla. Bohužel pak prasknul rám.

        Jasně dal bych tam 100mm, ale to jsem někde na 5k – 10k .. apod či výše (což nechci investovat, oproti hlavovému složení a redukci – redukcím a už ten rám byl za 5). Na druhém kole mám 100mm a že bych z toho byl nějak nadšený.. sice super vidlice, uzamykatelná z řídítek, ale odskok se šteluje zespodu a snad se ještě dofukuje apod. a kolo už na ní pocitově skáče.

        0 0
    • tifimi3751  

      Nemám nasazený řetěz, bovdeny a protažená lanka, ale po stažení pomocí šroubu a ježka, představce a dvojím přitáhnutí se jeví při pojezdu vše ok. Až na ten rozdíl velikosti krk vidlice – hlavová trubka a použité redukce vcelku dobré. Inu dočasné řešení. Ložiska teda otevřená horní směrem nahoru a zakrytované a dolní směrem dolů a zakrytované redukcí (předpokládám správně, jinak to dát nešlo). Nahodím foto.

      Jen teda ten spodek se mi nezdá moc bahnu odolný. Teda spíš vůbec.

      Předpokládám že zbylo, co mělo zbýt (foto č.1). Stříbrný kroužek je pro vidlice s 1 a 1/2'' korunkou, černý zůstal od minule, plastové byly nějaké redukce a vpravo nahoře jsou dvě starší hlavová složení pro 1 a 1/8''.

      0 0
      • va-bo  

        Asi bych to považoval za dobrý, ne?

        0 0
    • tifimi3751  

      Právě na tohle se zkouším zeptat.. určitě pro příště lepší bez dezinfekce a dremelu (nejspíš to šlo tím šroubovákem + WD40).

      Ale jinak jsem nad tím uvažoval a není jiná možnost složení. Nic se tam teda nelisuje, apod., jak mě strašili v servisu? Když jsem vše poprvé stáhnul, a sednul si na kolo, tak si hlavové složení trochu sedlo a znovu jsem vše povolil a utáhnul.

      Předpokládal jsem, že by se mohla ta redukce, co kryje spodek hlavové trubky, trochu stáhnout (nevím proč je přeříznutá, tou mezerou půjdou dovnitř nečistoty), ale nestalo se. Až nahodím přehazku a natáhnu bovdeny a lanka řazení, tak na té vidlice někde zapumpuju. A pak si ještě nalakuju ten vršek hlavové trubky někdy po sezóně. Mezitím si vyhlédnu nějakou pěknou 100mm tapered vidlici, kterou bych tam pak dal.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce