• Ondra11

    Ahoj, mam tohohle bika (vse origo): http://www.trek-bikes.cz/…0/trek-6700/

    a ty Avidy Elixir 5 jsou sice tiche, nevybruji atp., jak jsem se docetl ve vsech tech predchozich diskusich, co maji vsechno lidi s brzdama za problemy, ale skrta mi zadni brzda o kotouc. Zkusil jsem je dnes vycistit a promazat pistky, vysledek byl ten, ze jsem je nemohl ani zasunout natolik zpatky, abych se mi kotouc vesel mezi desticky… Nakonec jsem musel upustit dost brzdovky, abych tam kotouc dostal zpatky a ted brzda nefunguje (asi vzduch) a malo brzdovky.

    Ty brzdy mi svym vykonem celkem vyhovuji (jsou az moc ostre), ale ty plasty pistku a to, jak to proste vsechno neslo, na me pusobi dost neduveryhodne.

    Pri predstave, ze by se to po… nekde v horach, se radej klonim ke koupi jinych brzd. Co bys(byste) doporucili? Kdyz to nebude 7 tis., tak je mi jedno kolik za brdzdy dam, chci jezdit a ne se furt s… s brzdama.

    Z predchozich diskusi mi vychazeji nejlepe:

    1. Shimano Deore 525 http://www.kubasport.cz/…ail-760.html
    2. Shimano XT (http://www.kupkolo.cz/…brna_z90606/)
    3. Shimano SLX http://www.kupkolo.cz/…2012_z90691/

    Priznam se, ze vim jen to, co jsem se docetl na forech, mel jsem donedavna V- braky. Nevim proto napr., jestli bych musel menit i kotouce, jestli by mi na moje rafky sli i jine kotouce atp…

    Predem dikec za radu.

    Ondra

    0 0
    • BigKarel2  

      Vem ty SLX nebo XT…oboje sou stejně dobrý..

      0 0
    • vsn  

      funkčně jsou super XTčka, vzhledově jsou tragický hlavně ten nádor na páce … (ale mám je :D )

      mít ale Elixiry 5tky tak bych je asi neměnil, brzdným učinkem si moc nepomůžeš a tím nádorem na nových shimanech si pohorších hodně… radši se nauč ty Avidy dobře odservisovat a kašli na škrtání.

      jinak u nových XT taky není žádná zázračná mezera mezi destičkami a kotoučem

      0 0
      • BikeRider  

        Zásadní rozdíl je taky v náplni. Minerální olej u Shimana je netoxický, na rozdíl od toho svinstva, co se plní do Avidů a celé řady dalších brzd.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Autem jsi uz nekdy jel?

          0 0
          • BikeRider  

            Pokud zde bude riziko, že mi na volantu začne prosakovat kapalina, která je nefrotoxická už jen při kontaktu s pokožkou, pak tím autem rozhodně jezdit nebudu.

            0 0
            • Ondra11  

              Nechce byt toxicitu, diskutujme o brzdach. Samo, ze netoxicke naplne jsou lepsi, nicmene, myslim, ze i kdybys to vypil cele, tak se ti nic nestane.

              0 0
              • Smazaný účet  

                to i stane…

                0 0
              • BikeRider  

                To se tedy pletes. Muzes to klidne zkusit.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ta kapalina je mixka duznych esteru glykolu ale pokud vezmem ze pro diethylen glykol je nemezpecna davka okolo 500–1000ml/Kg vahy, tak bys musel byt zpity jak rus aby ses otravil…nejake politu rukou ti maximalne znechuti svacinku(kdyz si oliznes prsty).

                  Pokud bys nahodou vypil par ml brzdovky, tak budes trpet asi tak stejne jako po vypiti stejneho mnozstvi oleje..poseres se, zblujes a chvili nebudes pouzitelny…

                  0 0
                  • BikeRider  

                    LD50 pro diethylenglykol je 1 ml/kg!!!!!!

                    A to se bavíme o 50% úmrtnosti. Nižší dávky mohou vést k různému stupni poškození zdraví, hlavně ledvin. Taky se to nemusí projevit hned. Navíc nejde o požití. Ten sajrajt leze do těla klidně přes kůži, takže stačí prosakující brzdová páka. Vůbec nechápu, kterého ****** napadlo, implementovat to z automobilového průmyslu do cyklistiky..

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      bezpecnostni list tvrdi neco uplne jineho…wiki btw taky..

                      0 0
                      • BikeRider  

                        Netvrdi! Koukáš totiž na standardizovanou hodnotu stanovenou pro hlodavce (potkan, krysa,…).

                        Na lidi působí sloučeniny na bázi ethylenglykolu mnohem hůř ⇒ Pro lidi je ta hodnota několikanásobně nižší. Najdi si bezpečnostní list, je LD pre člověka uvedeno:

                        http://fscimage.fishersci.com/msds/07310.htm

                        Je to skutečně 1g/kg.

                        Doporučuji si také povšimnout, že hodnota pro kontakt s kůží je u takového králíka přibližně stejná, jako pro požití, vlastně ještě o něco horší!!!!

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          jsem debil a dismozek!:DD

                          cely ten nesmysl je z prohozeni mg a ml…oba mylsime to same, ja to blbe precetl…

                          I tak…pir kotaktu s kusi je vstrebane mnozstvi minimalni a ani pri vypiti celeho obsahu jende brzdy (cca 20ml) nehrozi nic, co by nezvladly hnede bezpecnostni trencle:)

                          (zlehcuju jo, ale zadny superjed to neni)

                          0 0
                          • BikeRider  

                            Kolik je vlastně náplň brzdy? Skutečně je to 20ml? Někde jsem četl, že na brzdy je třeba okolo 100ml (možná obě).

                            Jinak pri kontaku s kuzi je podle toho listu nebezpecnost vyssi nez pri vypiti :-)))

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              100ml tak na odvzusneni a naplneni…samotny objem kapaliny v soustave je docela maly…cislo nemam…

                              Nalij si 20ml vody do sklenky..a ted si zkus tou vodou pomazat telo(abys zabezpecil vstrebani brzdovky kuzi)…az budes mit mokry obe ruce az po ramena, tak ti mozna dojde ze by ses musel v brzdovce koupat, aby ses timhle zpusobem otravil…

                              0 0
                              • Atilla  

                                podle mě je v jedné tak 5–8ml. Expanzka je malá, do hadice se toho moc nevejde a v třmenu místa taky moc není. A řešit brzdovku? To je nesmyls, nikdy se mi nepovedlo utrhnout hadici, nebo jí proseknout a to že jsem těch dřšek už hodil pěknou řádku

                                0 0
                                • vsn  

                                  je tam víc jak 10 .. k těm 20ml to bude aspoň u SH XT … když jsem zracoval hadice a blbě to udělal tak jsem pak vysál kapalinu spodem a bylo to tuším kolem 20ml možná přes. – zadní brzda… ona ta díra v hadičce je docela velká

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    20ml už je hodně kapaliny… ostatně vem si jak velká je 20ml stříkačka, a teď to srovnej s velikostí expanzky. Vzásadě veškerá kapalina která je v brzdě, je v expanzce. Pokud roztáhneš pístky, tak ve třmenu žádná kapalina nebude, všechno bude v expanzce a hadici. A jednoduchým výpočtem zjistíš, že v hadici o vnitřním průměru 2mm a délce 1 metr je 3ml kapaliny.

                                    0 0
                              • MirosPikos  

                                Já měl 5.1 v očích :) A slepej zatím nejsem, už je to skoro měsíc. Příště beru pro dobrej pocit brýle a chirurgický rukavice.

                                0 0
                                • Georrge  

                                  já měl v očích acetonový ředidlo, proti tomu je brzdovka neškodnej čajíček, a taky vidím… naštěstí jsem měl pár metrů od sebe hadici s vodou, a přestože jsem vyběhl hned jak mi to přistálo v oku, tak než jsem uběhl těch pár metrů tak jsem měl pocit že mi to sežere oko… bylo to něco šíleného. A lidi s tím dělaj deno denně.

                                  0 0
            • Smazaný účet  

              jo..tohle je urcite zasadni nevyhova oproti mechanickym kotoucovkam a veckum…

              0 0
            • marapara  

              Ano ano, všechny volanty aut jsou pomazané toxickou kapalinou :DDD

              0 0
              • BikeRider  

                Proto není srovnání s autem vůbec na místě.

                0 0
                • marapara  

                  Jediné co není na místě jsou Tvé předsudky a závěry. Srovnávat brzdy podle média opravdu je opravdu mimo mísu.

                  0 0
          • Kouba_2005  

            Já mám třeba i v autě v brzdách olej 8-)

            0 0
        • marapara  

          Své předsudky zde psát nemusíš. Ono je úplně jedno, jestli ti koluje v hadicích DOTka nebo olej, stejně je to tam uzavřené, takže se ven nic nedostane. Obojí má své výhody i nevýhody.

          A vzhledem k tomu, že všechny auta používají brzdovou kapalinu, tak nějaké kotoučovky na kole, kde je zlomek kapaliny z auta, bych opravdu neřešil.

          0 0
          • vsn  

            jaká je pro/proti? u brzdovky vím, že než se odvzdušňuje tak se musí ve stříkačce udělat podtlak aby sel vzduch pryč z ní…

            nevýhody: zatím sem ze zdejší diskuse přišel na jednu – nedá se moc pít ani používat jako opalovací krém …

            nicméně olej mi minule taky moc nechutnal … takový mastnáý cosi blééé :)

            0 0
            • marapara  

              :)

              0 0
            • Georrge  

              výhoda brzdovky by mohla být i ta, že ji seženeš absolutně všude za pár šupů. Jinak celkem smrdí, je nepříjemná při styku s kůží a je to lehká žíravina, takže naleptává barvy, povrchy věcí, a asi je to i důvod proč je nepříjemná při styku s kůží. Docela blbě se umývá, když to chceš z něčeho utřít tak se to spíš maže než utírá, ale je výborně rozpustitelná akloholem, takže stačí namočit hadr do lihu a je to.

              Taky docela rychle degraduje, říká se že za tři roky klesne kvalita dotky o jeden stupeň (čili z 4 na DOT3, z 5.1 na 4 apod.). Nevím ale jak je na tom olej a jaký bod varu olej má.

              0 0
              • Atilla  

                Za 3roky je z brzdovky už gel:)

                0 0
                • Georrge  

                  jo zapomněl jsem napsat že to platí pro brzdovku která je nepoužívaná v zavřené lahvi, a né v brzdách, tam je to ještě trochu rychlejší :)

                  0 0
                • marapara  

                  Hele já mám na J7čkách DOTku ještě neměněnou a mám je 5 let :). Teprve loni jsem měnil destičky vepředu :)

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak to už bude rosol:)

                    0 0
                    • marapara  

                      Možný to je :). Ale zatím nepoznávám rozdíl mezi předtím, jak jsem je koupil a teď :).

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      J7 pořízené 2006, až 2011 preventivně měněná kapalina. Brzdy před výměnou (po těch 5 letech) fungovaly bez problémů.

                      Žádný rosol se nekonal.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Formula oro po 3letech- kejda

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Formule jsou na to asi náchylnější a hodně bude záviset na podmínkách a jak byly brzdy ježděné.

                          K24 mi vydržely jedny 4 roky fungovat bez zásahu. Po těch 4 letech ale nebyly bez problémů (jako ty J7), ale naopak. U zadní se pístky už zcela zadřely a to během vyjížďky kdy jsem pro dojetí musel vyndat destičky (bez rozborky nešly ani větším násilím už roztáhnout ani doma) a kapalina taky už nebyla moc kapalina. A muselo dojít k výměně několika těsnění (měl jsem je rovnou u Bartoníčka). Po servisu chodily zase jako nové, jen to stálo o něco více jak bylo nutné toho více poměnit.

                          Pak jedny The One servisované po roce a druhé po 1,5 roce a oboje vypadaly jako nové (a před servisem chodily zcela ok), včetně kapalin (samozřejmě kapalina mohla natáhnout už trošku vody, to opticky není poznat).

                          0 0
                      • Atilla  

                        Jen doplñujicí otazka, kolikrát si tu brzdu uvařil?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nikdy. Kdybych na brzdách s déle nevyměněnou kapalinou tu kapalinu ve sjezdu uvařil, tak by šla na výměnu okamžitě.

                          Já vůbec brzdy moc neutavuju. Párkrát K24 (z toho třeba jednou sjezdovka s Šeráku a třeba žlutá z Lysé bez problémů), vždy to ale byly destičky (tedy žádný propad páky, jen i přes velkou sílu na páce brzda přestala brzdit). U těch K24 to bylo hlavně tím, že jsem tam měl po celou dobu organiky.

                          The One ani Elixiry jsem se sintry ještě neuvařil nikdy (ani ty desky, ani kapalinu).

                          Kapalinu (aby se mi propadla páka) jsem neuvařil vůbec nikdy na žádných svojich hydrách. Od té doby, co nejezdím K24, tak už nepozoruju ani v horách zkracování chodu páky (předstupeň před uvařením a propadem páky), které bylo u K24 poměrně časté.

                          0 0
                    • Hrabex1  

                      na kole 6 let a v motorce asi 10.

                      Zadnej rosol se nekoval, jen tam byl trochu bordel.

                      0 0
    • rudiinko  

      ked sa shimano vysere niekde na horach tak sa mozes otocit domov – nahradne piesty / tesnenia sa nedodavaju, opravit to nevie ani autorizovany servis (iba vymena v ramci zaruky)

      ten plast, resp. termoset z ktoreho je piest (phenolic = bakelit?) je standardny material

      0 0
      • BikeRider  

        Nekte jsem cetl ze je snad z keramiky…????

        0 0
        • jIrI___  

          Minimálně je z něčeho, co se keramice velice podobá. Jestli je to přímo keramika si ale tvrdit neodvážím. Určitě to není plast jako u Elixirů.

          0 0
      • Ondra11  

        Radis mi, abych si nechal ty Avidy? Mam pocit, ze kdyz jsem to neoravil doma v garazi, tak bych to tezko zvladl nekde na horach…

        0 0
        • rudiinko  

          „prasa“ je konstrukcne tak jednoduche ze sa tam okrem nejakeho tesnenia a pripadne zniceneho piestu ani nema co posr**

          avid ma na stranke servisne manualy, ked je v zaruke tak by som skusil servis

          0 0
      • Smazaný účet  

        takze na horach ti nejaky strejda vytoci novy pistek (s pozadovanou presnosti a kvalitou povrchu) na soustruhu co ma ve stodole..

        zase argument jako noha..nahradni trmeny na shimano stoji asi jako sada tesneni na avidy:DD

        0 0
    • Rubi  

      vzal bych SLX, pokud mas vic tak XT, ale tech elixiru se zbav co nejrychleji, to je desna drbacka s tim a stejne to furt skrta, kamos uz je musel poslat do sveta

      0 0
      • Smazaný účet  

        kamos ma srackovy kolo nebo volsovy ruce…

        0 0
        • Ondra11  

          :) No, diskuse se nam pekne rozproudila, ale ne uplne spravnym smerem. Shodneme se na tom, ze napln brzd nebudeme pit.

          Jake brzdy: vyhody x nevyhody? zajimalo by me napr.

          1. zda ma nejaky typ brzd vetsi rozestup mezi kotoucem a destickama –

          kdybych to nekde nahodou oprel, aby to ihned nezacalo skrtat.

          1. jak jsou na tom Shimana vs. ty moje Avidy co se tyka ostrosti brzd. Obecne

          bych radej brzdy, ktere nejsou tak jedovate jako ty Avidy.

          1. U jakych brzd si budu moct nechat svoje kotouce.

          Diky.

          0 0
          • BikeRider  

            O pití tady není vůbec řeč. Diskuze se vede o polití nebo jiném kontatku s unikající kapalinou, které může být ještě nbezpečnější než samotné vypití.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Už se na to vyprdni, ne? Dokázal jsi tu, že se to nemá pít ani se tím natírat kvůli kvalitnímu opalování a to stačí, ne?

              0 0
            • MlokCZ  

              U brzd hrozí neustálé cákání brzdovky po jezdci a už to poleptalo spoustu jezdců, že jim museli amputovat obě ruce :-)

              Tak to mám asi obrovské štěstí, že po 8 letech ježdění s brzdovkou ještě žiju :-)

              0 0
              • pepek  

                Ti pocákaní mají navíc rozbité hlavy

                0 0
              • BikeRider  

                Nechápu proč z toho děláte takový cirkus. Kdyby to byla taková banalita, nikdo by se neobtěžoval brdovou kapalinu nahrazovat minerálním olejem.

                Takže možná si myslíte, že jsem blb, ale Shimano, Magura a Tektro si to evidentně nemyslí, když investovali miliony do vývoje brzd bez ethylenglykolu.

                0 0
                • Tomínos  

                  Tak mohli udělat brzdy na DOT 5.

                  0 0
                • marapara  

                  Asi všichni si totiž myslí, že tu řešíš akorát pi*oviny, které nikoho nezajímají.

                  Když si kupuju brzdy, tak rozhodující většinou není to je uvnitř, ale to jak fungují, jaký mají nástup, brzdný účinek, průběh a tvar páky.

                  0 0
                • mi-psi  

                  když odvzdušňuju brzdy na motorce, tak se pravidelně ulemtám brzdovkou. Už to ani nechodim umejt, otřu do hadru a dělám dál. To samý s ředidlama atp. Jo a ředidla i benzínu už se mi taky povedlo napít, dokonce i HCl kdysi ve škole. Děláš z toho kovbojku..

                  0 0
                • Georrge  

                  a to si jako myslíš že ten olej je nezávadný? Je to pořád olej, a krom těch rostlinných jsou všechny ostatní více či méně škodlivé. Pít ho nemůžeš taky, a při kontaktu s pokožkou leze olej do pórů a kůže pak nemůže dýchat, takže umírá. Krátkodobé potřísnění není škodlivé ani u jednoho, dlouhodobé se nedoporučuje taky ani u jednoho.

                  Mimochodem kdyby mi začala najednou chcát páka, tak jedovatost kapaliny je to poslední, co mě bude v tu chvíli zajímat. Dojedu domů s brzdou z které chčije olej? A když mi chčije jedna brzda a stává se tedy nefunkční, proč bych ji držel a zasral se od brzdovky? Mám ještě druhou a doma tu poškozenou opravím. Vooooole to jsou problémy toto…

                  0 0
                • stip1978  

                  To máš marný, na bezpečnost práce a obecně péči o svoje zdraví se v Čechách kašle od nepaměti. Teď se najde spousta lidí, co si tu budou tahat triko s čím vším se polili, co všechno si naštříkali do očí a jaký jsou kabrňáci že se jim nic nestalo.

                  0 0
                • scret  

                  muzes mi vysvetlit princip, z jakeho duvodu je potrisneni kuze toxictejsi nez vypiti??? Docela mne to zajima:)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    muze jit o to, ze kyselina v zaludku glykol rozlozi na neco mene jedovateho…ale na chemii uz moc nejsem…

                    0 0
          • jIrI___  
            1. Shimana maji větší mezeru než Avidy
            2. Shimana (SLX 2012) jsou o trochu méně ostré než Elixiry
            3. Svoje kotouče si budeš moct nechat jak při nákupu Shimana,

            tak Avidu

            0 0
        • Ondra11  

          :) No, diskuse se nam pekne rozproudila, ale ne uplne spravnym smerem. Shodneme se na tom, ze napln brzd nebudeme pit.

          Jake brzdy: vyhody x nevyhody? zajimalo by me napr.

          1. zda ma nejaky typ brzd vetsi rozestup mezi kotoucem a destickama –

          kdybych to nekde nahodou oprel, aby to ihned nezacalo skrtat.

          1. jak jsou na tom Shimana vs. ty moje Avidy co se tyka ostrosti brzd. Obecne

          bych radej brzdy, ktere nejsou tak jedovate jako ty Avidy.

          1. U jakych brzd si budu moct nechat svoje kotouce.

          Diky.

          0 0
          • vsn  
            1. Shimana 2012 o moc větší mezeru nemají (aspon u mě ne) – oproti

            tektrám kde je veliká.

            1. s Avidama jsem jezdil na testovačkách – připadá mi to hodně

            podobný jako teď moje XTčka, možná ten uplně začátek nástupu je u SH pozvolnější jak u Avdidů

            ¨

            3. u obou

            0 0
        • Ondra11  

          :) No, diskuse se nam pekne rozproudila, ale ne uplne spravnym smerem. Shodneme se na tom, ze napln brzd nebudeme pit.

          Jake brzdy: vyhody x nevyhody? zajimalo by me napr.

          1. zda ma nejaky typ brzd vetsi rozestup mezi kotoucem a destickama –

          kdybych to nekde nahodou oprel, aby to ihned nezacalo skrtat.

          1. jak jsou na tom Shimana vs. ty moje Avidy co se tyka ostrosti brzd. Obecne

          bych radej brzdy, ktere nejsou tak jedovate jako ty Avidy.

          1. U jakych brzd si budu moct nechat svoje kotouce.

          Diky.

          0 0
        • Ondra11  

          :) No, diskuse se nam pekne rozproudila, ale ne uplne spravnym smerem. Shodneme se na tom, ze napln brzd nebudeme pit.

          Jake brzdy: vyhody x nevyhody? zajimalo by me napr.

          1. zda ma nejaky typ brzd vetsi rozestup mezi kotoucem a destickama –

          kdybych to nekde nahodou oprel, aby to ihned nezacalo skrtat.

          1. jak jsou na tom Shimana vs. ty moje Avidy co se tyka ostrosti brzd. Obecne

          bych radej brzdy, ktere nejsou tak jedovate jako ty Avidy.

          1. U jakych brzd si budu moct nechat svoje kotouce.

          Diky.

          0 0
          • l.smetana  
            1. S tím ti neporadím,snad jen, že Formule mají hodně malé.

            Každopádně Shimano Deore 2012 mi po seřízení neškrtalo ani při opření se.

            1. Shimana jsou houbovější. Taky nemám rád Avidy a Shimana mi

            vyhovují.

            1. Skoro u všech, pokud to vyloženě není kotouč určen pouze na

            organické destičky, tzn. nesmí se na ně použít sintrované. Shimano je mělo jednu dobu,myslím

            Osobně budu nahrazovat moje Juicy 5 co nejrychleji Deore na EN kolo, které občas zavítá do parku,ale nic velkého. Zkrátka Deorka mi vyhovovali jak výkonem, tak pocitově a chci něco, za co dám co nejméně peněz s co největším „výkonem“. Tohle podle mě Deore splňují to puntíku :)

            Bavíme se o novém modelu.

            Mimoto, kdyby někdo měl nové Deore a chtěl by nějaké Avidy, rád bych vyměnil. Bez kotoučů, doplatku se nebráním :)

            0 0
          • Smazaný účet  

            tak tedy postupne:)

            Prvne, skrtani kotouce neni problem brzda jako takovych ale je to dusledek malo tuheho ramu/vidle. A Ano, pokud nebudes mit 20mm osu vepredu a 12mm osu vzadu, bude malo tuhe skoro vsechno-a i pak to jde:DD. Tedy ze kazde brzdy lze prinutit je skrtani, staci se do kola „radne“ oprit.

            Co proti skrtani pomuze, je vetsi mezena mezi deskama, spravneji trmen s vetsi pracovni oblasti pistku(tedy ze se prisky pri zmazckuti paky vice vysunuji. Z tohodle pohledu je na tom docela dobre shimano, avid nekde uprostred a formalu je extrem na opacnem konci. Ale i formuly se daji seridit tak, aby neskrtaly-pri klidne jizde, zadne spurtovani a vymetani kanalu. Cela finta spociva v rovnem kotouci a serizovani brzd pro zatizene kolo. Cinkani se da trochu omezit pouzitim kotoucu s unasecem(shi­mano, hope).

            Nove shimana jsou udajne taky dost jedovate, skoro na urovni avidu. Osobni zkusenost nemam.

            Kotouce si budes moct nechat, mozna budes muset dat par podlozek na adapter/koupit shimano adapter, bo avid ma dapter delnay na pouzici s cockovyma podlozkama.

            Vymena brzd jenom proto, ze si sem tam skrtnou, mi rpijde jako vyhazovani penez oknem…Rychlej turista na to ale bude mit jinej nazor:DD

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak, tak. A RT i když má možná jiný názor, tak svoje R1čky zatím taky ještě nevyměnil i s tou miniFormula mezerou :-)

              Jen doplním, že The One + 12mm osa vzadu škrtání trochu omezí (oproti absenci 12mm osy), ale stejně nezachrání.

              Teď jsem nedávno přešel na SM-RT86 kotouče a ty ještě trochu omezily škrtání a téměř úplně zmizelo škrtání (zase se ale občas ozvou slušným zvukem pár sekund po intenzivějším brždění, když už je puštěná páka brzdy – to ale hned zase samo zmizí). 100% se zbavit škrtání (při ostřejším náklonu kola, apod.) u Formulí nepůjde nikdy.

              0 0
              • Rychlej turista  

                No, je to tragédie. Teď jsem zase musel měnit desky, tak jsem to přitom i rozhýbal a pošteloval, takže to neškrtá. Ale to bych musel dělat několikrát za sezónu, aby s nimi nebyly problémy. Jak říkám, tragédie. Zlatá véčka :-)

                0 0
                • jIrI___  

                  Holt sis jen vybral typ brzd náročnější na prvotní seřízení. Kdybys měl Shimano, tak si tu teď spokojeně vrníš :)

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Problém je, že aby bezproblémově fungovaly, tak se to prvotní seřízení :-) musí provádět dost často :-(

                    0 0
            • xshreck  

              na testovacce mi skrtaly avidy i s pevnou. Zkousel jsem je dotahnout, seridit..ale pokazde si skrtly :D takze bud chyba foxiny (jestli se projevilo 1,5kg) nebo avidu :D

              0 0
          • Kouba_2005  

            vyměnil jsem Avidy za XT2012

            at1. Avidy – neskutečný ****** s nastavením, aby to neškrtalo a když už se to povedlo, tak to vydrželo 5km.

            XT – nastavil jsem jednou po montáži za cca.10s (povolit třmen, zabrzdit, dotáhnout třmen) a od tý doby na to nešáhnul a neškrtnou a neškrtnou – a nebo to není slyšet :-)

            at2. Ostrost témeř stejná, Avidy jsem měl 160/160, XT 180/180 a brzdí to mnohem lépe a bez šílených průvodních zvuků, bez kterých to u Avidů nešlo.

            at3. Doporučuji i výměnu kotoučů a použít s AL unašečem. Avid má myslím 185mm, Shimano 180mm, tak by se to muselo nějak vylaborovat.

            S XT jsem maximálně spokojen, takže je doporučuji. Avidy mě celkem dost znechucovaly vyjížďky. Ale co člověk, to názor.

            0 0
            • Smazaný účet  

              1)..treba serizovat pri zatizenem kole..mam 203mm kotouce, avidy a neskrta mi nic(pri rovne jizde po hladkem povrchu):)

              2), ano, vetsi kotouce brzdi lepe

              1. unasec pomuze, jinsi rozmer nejlepe vyresi rpisůlusny adapter, v pripade

              nouze podlozky…

              0 0
              • MlokCZ  

                Při 180/160mm kotoučích na celopevňáku a to je navíc 29tka (větší páka působící při náklonu kola třeba při jízdě ze sedla), tak mi ani při jízdě ze sedla, když to cíleně více nakloním (normálně ze sedla tolik nenakláním), tak mi neškrtá ani přední ani zadní. Pevná osa přitom žádná.

                Dokážu cíleně škrtnout zadní v kombinaci trošku delší sjezd (mírně zkroucený zahřátý kotouč) + těsně po sjezdu se opřít ze sedla a více to naklopit. Pak mi zadní už škrtá vždy. Po chvilce jak vychladne, tak i tohle zmizí.

                Je jasné, že u 203mm kotoučů to bude horší a navíc vážím relativně málo (70–72kg).

                Cinkat mi s RaR/RaR necinkají vůbec ani na pěkném asfaltu, s hrubšími plášti už pak někdy cinknou slušně.

                0 0
            • MlokCZ  

              Problém je, že se tu pořád svádí něčí levé ruce na brzdy…

              U Avidů vidím asi jedinou nevýhodu, ty jejich pístky jsou o něco náchylnější na extrémní bordel a o něco snáze se postupně začnou přidírat. Já s tím neměl za už skoro 5tis. km žádný problém, na pístky jsem ani nesáhnul a chodí pořád dobře. Já ale na tom kole v extrémním bordelu často nejezdím.

              Takže pokud někdo jezdí opravdu hodně v extrémnějších podmínkách a jezdí brzdy už dlouho, tak pak se dá pochopit, že na brzdy bude nadávat.

              U XT tím jak jsi to nastavil to nemáš nejspíš lépe seřízené, klidně to může být u hůře (hodně bude záležet na tuhosti daného rámu a jak moc se to celé pohne po zatížení).

              Není to tak slyšet hlavně díky těm kotoučům (u SM-RT86 kotoučů to tak je, tam to mám vyzkoušené, že i hůře seřízená brzda je méně slyšet než lépe seřízená ta stejná brzda jen s jinými kotouči bez unašeče).

              Avidy se dají naopak seřídit velmi dobře, protože nemají nijak extrémně malou mezeru mezi kotoučem a deskami jako třeba Formule. A ty Avid podložky dovolí doseřídit i problémy typu špatně zafrézované dosedací plochy nebo problém s tím, že po zatížení kola se nejen pohne kotouč vůči deskám (hlavně u zadní brzdy), ale i nepatrně změní úhel.

              A vydrží to samozřejmě dlouhodobě. Já jsem na Avidy musel sáhnout pouze při nějaké změně, tedy když jsem měnil kola za jiná.

              Ale souhlasím, že nová Shimana jsou hodně povedená a také souhlasím, že bych použil Shimano kotouče s unašečem. Kdyby kupoval nové brzdy, tak mu doporučím taky raději Shimana.

              0 0
              • Smazaný účet  

                S tim doporucenim na konci souhlasim, taky bych tak volil…teda, pokud bych dal pruchod zdravemu rozumu:)

                0 0
              • vsn  

                tím extrémním bordelem to nebude, některý avidy mají problémy sami o sobě..

                Juicy ultimate – letos na jaře po zimním spánků šéfovy zarostl pístek v páce a z bzrdy vytekla břečka (na podzim odvzdušnovaný) – myslim že u těhle brzd se použili materiály co spolu nesmí být – nekdo to tu už řešil

                pak nejvyšší řady Avidů – problémy s pístkama = přetěsnění u žitnýho

                loni kolem vánoc u XX 2012 – přišel mail že je rovnou máme posílat na opravu – jednalo se o kola která ještě nepřišla ani na krám :D

                na druhou stranu jsem na dílně neviděl jediný Elixiry 5 s problémama.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vše co popisuješ jsou vadné kousky. To se samozřejmě stát může a to u jakékoliv brzdy.

                  Shimana jsou možná celkově mírně méně poruchové (i když by to chtělo nějakou větší statistiku, jinak jen hádám), problémových jsem také několik viděl (stejně tak jako i u jiných brzd).

                  0 0
        • marapara  

          nebo oboje

          0 0
    • oldaka  

      Nech si Avidy a neres blbosti :)

      Myslim, ze si nepomuzes a zbytecne utratit prachy.

      0 0
    • Atilla  

      Avid bych měnil až v případě, že nebudou dostačovat, nebo ohneš páku atd. Osobně jsem vozil avid léta a se škrtáním ani u elixírů, nebyl problém u 180mm ani 203mm kotoučů. Spíš jsem měl problém s ohýbáním kotoučů, takže jsem pořídil shimañácké smr-´táky a byl klid. Odvzdušnění je někdy u avidů opruz, ale zrovna včera jsem odvzdušnoval CRka a za 3min byla brzda hotová a super chodem. Ale pokud bych si kupoval nové brzdy, tak jdu taky do shiman, už jen kvůli cenám ND a jejich dostupnosti. Teď mám saint, kotvy brutální a jsem s nima spokojený.

      0 0
    • MirosPikos  

      Nech to tak jak to máš, jiný brzdy si kup až na nový kolo, nebo až tyhle definitivně doslouží. Taky mám Elixir 5, trochu ****** s nimi bylo (kompletní rozborka třmene, vyčistit, promazat DOTkou) a už fungují jako fík. Je je třeba to dobře seřídit, ale všechno se dá.

      Vím, že měnit nebudu, nechám je dosloužit. Na nový kolo půjdou SLX BR-M666 s unašečem.

      0 0
      • Ondra11  

        Ahoj,

        diky za rady a nazory.

        1. Celkove mam pocit, ze se klonite k Shimanum (asi XT 2012). Zaroven se mi

        zda, ze bych podle Vas mel dat Avidum jeste sanci. Predni neskrta, zadni me ale s…

        1. Ted jedna asi pro vas usmevna otazka: co to jsou Shimano kotouče

        s unasecem? Jaky je rozdil a vyhoda oproti tem, co tam mam?

        3)Chapu to spravne, ze cim vetsi prumer kotoucu, tim lepsi/ostrejsi brzdny ucinek (fyzikalne mi dava smysl), ale je naopak o to vetsi problem se skrtanim?

        1. Mate nedko zkusenosti s ostrosti SLX a XT brzd?

        Diky!

        0 0
        • Atilla  

          http://www.kubasport.cz/…il-2121.html

          jak jsou na hliníovém unašeči, tak se tolik nekroutí.

          Kup tyhle kotouče a nech avidy, kdybys to nemohl vydžet tak dokup shimana a máš to.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Cena vyloženě lidová :-) Vím, že jde jen o příklad, jak takovej kotouč vypadá, ale aby ta cena neodradila …

            SM-RT76 76

            0 0
            • Atilla  

              dají se sehnat okolo 550kč/ks i v 203mm a podle mě to za to stojí. Předtím jsem opřel někde kolo a měj sem kotouč ohnutý na tenhle jsem ještě ani nešáhnul

              0 0
              • jIrI___  

                Souhlas. Kdybych teď kupoval kotouče, tak Shimano s unašečem jsou jasná volba. Dal bych jim přednost i před Hope Floating.

                0 0
              • Kouba_2005  

                Já si je nemůžu vynachválit … ačkoli mám levé ruce, jak tu kdosi zmínil, tak mi brzdí jak mají, necinkají apod. Zřejmě budou i blbuvzdorné, oproti Avidům :-)

                0 0
              • Bald  

                mám SM-RT67 a taky supr, nevím o nich. Škrtnou si jen při hodně dlouhym sjezdu, ale pár vteřin po povolení páky se srovnaj.

                0 0
    • blisterexist  

      od té doby co mám slx 2012, upínáky RWS 5mm a gramařské kotouče force 160mm jsem ani jednou neslyšel cinknutí kotouče:-)

      0 0
      • Ondra11  

        Tak jsem si objednal SM-RT67 160 mm dopredu i dozadu a Smimano XT 2012. Vyjde mi to skoro na 7 tisic. Jestli se to bude s… tak fakt nevim.

        Diky vsem za radu!

        PS: Nechce nekdo Avidy? Nechavam je odvzdusnit a „seridit“. Pak je nabizim i s kotoucema. Mam na nich najeto necelych 1800 km. Ahoj!

        0 0
        • michomin  

          Vybral jsi to nejlepší a rozhodně jsi neprohloupil. Akorát jsi musel přežít, než jsi se rozhodl co koupit, tu hromadu hnoje, která v tomto vláknu vyrostla (tak, jak to na BF obvykle chodí).

          0 0
          • Ondra11  

            Bavil jsem se :) Aspon vim, ze brzdovku nemam pit a mazat se ji (coz jsem bezne delal odvzdusnujic brzdy na sve skode 1000MB :) )…

            0 0
          • jIrI___  

            To nejlepší je přeci XTR ;). Z mého pohledu jsou letošní brzdy XT zbytečná vsuvka mezi SLX a XTR, ale věřím, že Ondra11 s nimi bude spokojen.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.