Jak uvolnit hydraulické brzdy při špatném zmáčknutí?

47 nepřečtených
  • Listr_mistr

    Ahoj, měl bych trapný dotaz – rozebíral jsem kolo kvůli převozu v menším autě a bohužel se stalo, že jsem zmáčkl přední brzdu, aniž by na ní zrovna byl kotouč a tím pádem kotouč nejde nasadit, mohl by mi někdo poradit, co s tím? Či je asi nejlepší zajít do servisu a nenapáchat tak ještě víc škody? Díky moc za odpověď.

    0 0
    • Lister  

      Vytáhnout deska a něčím plochým (třeba velký šroubovák) zatlač pístky zpátky do třmene, nasaď zpátky desky a kolo několikrát promačkej páku – nejdřív půjde až ke gripu, postupně se krok zkrátí – a vesele jezdi dál.

      0 0
      • mr.garisson  

        Hlavně nezkoušej desky zatlačovat šroubovákem, páč je poničíš. Doporučuji třeba montpáky.

        0 0
        • Lister  

          Doporučuju 2× číst a pak reagovat.

          0 0
          • mr.garisson  

            „Vytáhnout deska a něčím plochým (třeba velký šroubovák) zatlač pístky zpátky do třmene,“

            Jo, omlouvám se, tak tohleje ještě horší varianta chlape. :) Neponičíš desky, ale rovnou pístky.

            0 0
            • Lister  

              Samozřejmě pokud je někdo lempl, tak mu nepomůže žádná rada.

              Ale jestli to chceš slyšet, tak já to zatlačuju přes desky pomocí několika starých telefonních karet – ale ty každý doma nemá, takže vycházím z toho co je běžnější.

              0 0
              • Vilém  

                Asi tak. Pokud clovek neni levej, nema ten sroubovak zapatlenej od vazeliny a oleje, tak s opatrnosti tomu neudela shola nic. Leda by ten sroubovak byl neznackova Cina, to by se desky, po styku s nim, rozpadly.

                I kdyz existuji setrnejsi nastroje:)

                0 0
              • RomanH  

                Tak tak. Ja to u XT pri resetu pistku zatlacuji opatrne 8ckou imbusem

                0 0
            • mr.antik  

              ale no tak, není to žádná katastrofa… já to dělám tím, co je zrovna po ruce, když se bojím že poničím pístky tak to prostě roztáhnu přes desky, pokud nejsou zrovna čerstvě nové tak hrozní škoda minimální

              0 0
            • Kosta  

              Tak základ je nemít v rukách nas*ané. :)

              0 0
            • rasto  

              tys tomu nasadil korunu. aby nekdo znicil ocelove ci hlinikove pisty, musel by projevit hodne velkou davku ’sikovnosti’. nehlede na to, ze desky jsou samozrejme nachylnejsi na mechanicke poskozeni, nez pisty. Lister popisuje perfektne!

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ktere cyklobrzdy maji kovove pistky?

                Avid ma pistky (teda, Juicy a elixiry) z nejake umele hmoty, shimano keramicke, hope z umele hmoty, formula z umele hmoty, tektra budou to same…pokud zaberes nesikovne sroubovakem o pistek, tak se docela sance, ze se ti stipne hrana nebo stredovy tuplik(je li pritomen).

                0 0
                • jIrI___  

                  Nemají kovové pístky starší Shimana (ty s radiálním pístkem v páce)?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nevim jestli s radialnim pistkem, ale starsi shimana, stare sramy, mely pistky kovove.

                    0 0
              • scret  

                nic proti, ale ted jsi tomu nasadil korunu presne ty:))

                Pistky jsou vetsinou keramicke apod. Sintr deskam se nestane ani h…, organiky muzes trochu strejchnout, ale zadna katastrofa pri trose sikovnosti se taky nekona…

                0 0
    • Tecka  

      Většinou stačí destičky od sebe zase „roztlačit“. Je to stejné, jako při výměně ojetých desek za nové. Brzdy jsou tomuto uzpůsobeny a po páru zmáčknutí po roztáhnutí si zase sednou sednou na správnou rozteč.

      0 0
      • Listr_mistr  

        díky, takže třeba nějakou kreditkou roztlačit destičky od sebe, tak jak jsou na kole? Nechci se pouštět do větších operací, abych nezpůsobil ještě víc škod :D

        0 0
        • mrozu  

          Na kreditku se vykašli, normálně mezi desky strč širokej plochej šroubovák a tlač dokud se pístky nerozjedou. Operace na 5 vteřin.

          0 0
          • Vilém  

            No a nebo, kdyz by dal na varovani nekterych mistnich, tak to muze zkusit treba rozebranym kramlikem na pradlo, lepsi je dreveny, vrazit klin mezi desky.

            0 0
            • Concorde  

              Ne ne ne. Na tento ukon je nezbytny roztahovac od parktoolu, jinak to nikdy neudela spravne!

              0 0
              • Vilém  

                To je zase z naprosto nevhodneho materialu. Organiky by to mohlo nevratne poskodit, se sintrama by to mohlo vytvorit galvanicky clanek a mohlo to zacit korodovat, pripadne pri pouziti Di2 pohonu by mohlo dojit k poskozeni elektroniky.

                0 0
            • figur  

              Teď jsem to dělal. Desky jsem vyndal a mezi pístky jsem dal proti sobě obě části zbroušenýho kolíčku na prádlo a do obou současně jsem klepal kladívkem. Tím ten tlak je v ose pístků a dřevo je nepoškodí. Jen je zádrhel, pokud je tam moc oleje, pak to může vytékat z páky. Asi je lepší povolit odvzdušňovací šrou­b.

              0 0
        • scret  

          jo a jeste si zlomis kreditku:))

          0 0
    • MirosPikos  

      Možná by měla zaznít otázka, o jaké brzdy se jedná. Bude velmi jednoduché oddělat keramické pistky, pokud by se jednalo třeba o shimano.

      0 0
      • Listr_mistr  

        Jedná se o Shimano deore XT.

        0 0
        • Lister  

          Vůbec to neřeš, vraž mezi desky něco, čím se dá zapáčit a prostě to roztáhni. Ona opatrnost je trochu na místě, ale pokud nejsi jouda, tak tím nic nezkazíš. Nebo kdyby sis chtěl trochu pohrát, tak desky vytáhni a pístky zatlač třeba prstama – v Shimanech je tolik místa, že to tak jde bez potíží udělat.

          Několikrát jsem šel na svoje keramické pístky v XTR šroubovákem a nic se nestalo.

          0 0
    • fíha  

      Mám staré „roztlacacie“ br. dosticky. Tie piesty sa daju sroubovakom dokurvit (aspon Formula)

      0 0
    • scota  

      Vytáhni destičky a vraž tam montpáku Parktool.

      http://www.parktool.com/…r-set-tl-1-2?…

      0 0
      • sodek  

        „šikovné kolík, ten mechoš“ :) Jenom ten závěr s tak jednoduchým vystředěním se mi nikdy nepodařil… Pístky si dělaly co chtěly. Zpravidla jeden chodil hůř a nechtěl se vracet. Ať jsem čistil, jak jsem čistil. Resp. první vystředění třeba prošlo ale po dalším zabrždění už byly pístky někde jinde a kotouč drhnul. Závidím těm, kteří takhle jednoduše dokážou udělat „neškrtající“ kotouče.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Když sundavám kola, tak mi se mi povede že občas škrtaj. Tak to vystředím a většinou na nějaký třetí pokus se to povede.

          0 0
      • Lister  

        Ještě že mechanik nechodí na BF, to by si za ten šroubovák vyslechl.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.