Jak se muze cyklista srazit s vlakem??

85 nepřečtených
  • vinnca

    Dne 29. května 2010 v 18.56 hodin byli hasiči přivoláni k železničnímu přejezdu, přibližně 1 km od města Králíky, kde došlo ke střetu dvou cyklistů s osobním vlakem. Hasiči ihned po příjezdu na místo zjistili, že jedna osoba utrpěla zranění, kterým na místě podlehla a druhou osobu, jež utrpěla vážná zranění.

    Přivolaný vrtulník transportoval těžce zraněného cyklistu do nemocnice v Olomouci. Na místě zasahovali profesionální hasiči ze stanice v Králíkách a hasiči SŽDC Česká Třebová.

    0 0
    • Vilém  

      Hm, tak to moc nechapu jak to dokazali.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Jsem na Drahách a můžu s čistým svědomím říct, že jedoucí vlak prostě není vidět:( Sám jsem se o tom málem přesvědčil:( Pokud vám ve výhledu brání třeba jen keřík a vlak jede nejvyšší povolenou rychlostí, tak prostě neuděláte nic.

        Jdu do práce a na místě kde rozhlížím 1000× jsem rozhlíd snad 20000× nakročil jsem a vlak vedle mě projel a houkal jako o život. Málem jsem si zašpinil textil. Přemýšlel jsem, kde se stala chyba, že jsem ho neviděl, ikdyž jsem se x rozhlížel. Prostě jsem měl ve výhledu stožár. Vlak nebyl slyšet, ani vidět tak jsem vše považoval za ok.

        Takže já osobně se tomu nedivím. Pokud jeli vedle sebe, kecali a zapomněli na přejezd, tak se to stne hned.

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Když je blbé místo, kde je blbě vidět a vlak není slyšet (stává se), tak je to vždy těžké.

          Křížím na jedné cestě trať v docela blbém místě, kousíček vidět je, ale nic moc. Na první pohled to vypadá, že je tam času spousta dle toho výhledu, ale není.

          Když jsem tam párkrát pozoroval projíždějící vlak, tak od místa, kde lze zahlédnout na přejezd to jsou 2s (samozřejmě když jede něco pomalejšího, tak je to i více). A to tedy není nic moc. Tedy i když se tam pečlivě rozhlédnu, tak mám jisté pouze ty 2s.

          Není to tedy silnice, ale jen široká polňačka, kde navíc vede turistická značka, takže tam samzořejmě není žádná signalizace.

          0 0
          • karliner  

            Hele, to mi je divný. I kdyby ten vlak jel 50 km/h, tak za 2 vteřiny neujede ani 30 metrů. A na 30 metrů si vlaku všimne i slepec a uslyší ho i hluchý :-)

            0 0
            • xshreck  

              od kdy vlak jezdí ( jak jsem od tebe pochopil) max 50km/h? Uhnout takovému vlaku ze zatáčky je někdy pěkně o hubu :)ú

              0 0
              • karliner  

                A kolik bys tak tipoval, že jede lokálka v nepřehledném ú­seku?

                0 0
                • Vilém  

                  Podle vyrezu fotomapy co je nize to moc neprehledny nebylo.

                  0 0
                • xshreck  

                  :-) nevím, u nás teda když jede rychlík v jendé zatáčce ( není tam ale přejezd. jenom sjem si tam jak děcko hrál) tak jsem byl rád že jsem uskočil :-) a nejel jen 50 … to určitě ne.

                  KOr když rostou stromy, je vysoká tráva

                  0 0
            • jecnak  

              Kdyby jel neco pres sto, tak za dve vteriny ujede tech metru 60, coz rozhodne neni malo.

              0 0
              • karliner  

                To jo, ale z Mlokova popisu jsem vyrozuměl, že se jedná o nějaké nepřehledné místo, nejspíš v lese a tam to vlak stovkou kalit spíš nebude.

                0 0
                • Vilém  

                  Prejezd

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Vlaky tam jezdí normálně rychle, nevím jestli stovkou, nikdy jsem to neměřil a jezdí tam všechno možné (nejen lokálka).

                  Proto, že to není žádná oficiální silnice, tak nějaké přibržďování v tom místě nikoho netrápí.

                  A je to jen na okraji lesa, tady:

                  http://www.mapy.cz/…

                  A zvlášť když se jede ze severu směrem na jih přes ty koleje, tak v reálu není vidět směrem na západ ani k okraji na konec toho okraje těch stromů.

                  A slyšet tam ten vlak opravdu z větší dálky není vůbec.

                  0 0
                  • Vhalasta  

                    Dovolím si doplnit či upřesnit:

                    • maximální traťová rychlost je na této trati 70 km/hod;
                    • vlaky ani při křížení s „ofiální silnicí“ nepřibržďují,(pokud tedy je přejezdové zabezpečovací zařízení v pořádku);
                    • pokud tam nejsou ani kříže tak se nejedná o křížení železnices pozemní komunikací a podle zákona (nekamenujte mě, jen cituji zákon) zdemimo oprávněné osoby nesmí nikdo vstupovat.

                    Vidím, že tam je značka KČT, což by asi správně nemělo být ale i tady vím o značce, která vede přes želenici mimo přechod/přejed.

                    Ja jsem byl u čtyřech případů střetů s cyklistou a ve třech případech to bylo na přejezdu se světlama bez závor. Dvakrát najel cyklista na vlak z boku. Takže vždy nepozornost. V těch nepřehledných místech je jednak menší provoz a tím pravděpodobnost srážky a jednak si tam možná člověk dává víc pozor než na relativně přehledných úsecích, kde tu situaci spíše podcení.

                    0 0
                    • Vhalasta  

                      A ještě jsem se chtěl zeptat: Taky vás ta Kvitová tak naštvala jek mě? Když už tekla 4:0 tak jsem sedl na kolo a ona ji udělal beze mne!

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      O oficiální křížení železnice se tam nejedná. Kromě značky KČT tam až ke kolejím vede široká cesta a hned za nimi je souběžně s nimi taky široká cesta (značka míří do lesa do kopce ne po té cestě souběžně s kolejemi).

                      0 0
                  • Flegmatik  

                    http://www.youtube.com/watch… …(z Cyklodiskuze).

                    0 0
                  • andelex  

                    To misto znam a pokud se dobre pamatuju, neni tam zadny prejezd, takze koleje jdou bud prejet hodne pomalu /a vlaku si nevsimne fakt jen slepec/ nebo je jeste pri dostatecny rychlosti jde cele preskocit /a ten co to dela, si o prejeti vlakem primo rika/

                    Jinak ty vlaky tam jezdi rekl bych tak 30–40kmh

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Některé vlaky tam jezdí rozhodně rychleji než 30–40km/h. Jezdím tam dost často a vlak tam potkal už hodněkrát, takže srovnání docela je.

                      Nedokážu říct samozřejmě dle odhadu přesnou rychlost, ale k těm 70km/h to určitě občas bude.

                      Sjezd od Břízy (který navazuje přímo na to místo, kde se překonají koleje – tohle není červená, ta je značená o pár metrů vedle souběžně a pak se to zase potká) lze sice pustit zcela bez brždění a rozjede se slušně, ale skočit koleje bez zastavení, to by mi tam fakt nenapadlo, sebevrah nejsem.

                      Při rozhlédnutí není na tu jednu stranu tak moc daleko vidět, už jsem tam zažil situaci typu – Zastavím, pořádně se rozhlédnu a co nejrychleji se dostanu na druhou stranu a dost těsně následuje projetí vlaku. A to nemůžu tušit ve kterém přesně místě ten vlak při tom přecházení byl (když jsem ho nejprve neviděl).

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jenomze tohle tezko vysletlis. Nekdo se bohuzem musi na prejezdu skoro po*rat kdyz mu za zadkem zahuci vlak, ktery tam pred vterinkou nebyl.

                        Treba v aute pri prejizdeni koleji zaviram oci:D (vtip).

                        0 0
        • Lakii  

          Má cenu v takovym případě dávat podnět k vytvoření chráněného přejezdu, nebo je to ztráta času?

          0 0
          • Ricci  

            Zalezi na tom,kolko ludi statisticky uz na tom prejazde naposledy vydychlo,ak to bol zriedkavy pripad,tak to riesit nebudu…

            0 0
          • fíha  

            Tak napr. v SR sa postavila signalizacia v Polomke.. Ale to tam musel vlak rozsekat autobus.

            0 0
          • Richi  

            Podle mě ztráta času, maximálně tam lupnou značku STOP, která ale už je stejně všude a většinou zbytečně.

            0 0
    • beeker  

      Buď byli ožralí, nebo si mysleli, že koleje přeletí těsně před ním…:-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Kousek od Malych svatonovic je nechraneny prejezd ke kteremu vede cesta z kopce lemovana stromy a vlak k tomu prejezdu prijizdi „koridorem“. Kdyby se sesly nahody, bajker mel sluchatka a valil to z kopce, vlak pred prejezdem nezahoukal (jestli tam jezdi tri vlaky za den tak je to moc:DD), neni moc co resit a stacilo by posbirat kousky.

      a nebo jenom narychlo prebihali prejezd a vlak je prekvapil..ja jsem u kazdeho prejezdu jak po*rany, tim vic kdyz jedu autem..

      0 0
      • vinnca  

        i kdyz je na prejezdu signalni bile svetlo, nez vjedu, tak se podivam i dvakrat, zda-li je volno…

        0 0
      • pepek  

        Tak tak. Někdy je vlak hodně nenápadný. Kdysi jsem přejížděl někde v lese na motorce, ten přejezd jsem uviděl na poslední chvílí a kdybych hned nezahamoval, tak mě odvezla lokomotiva taky.

        0 0
    • Pytlik  

      Kdyz kouknu na googleearth, tak by tam bylo vhodny misto, kde se to mohlo stat. Mistni silnicka krizi trat v celek prudke zatacce, neni tam moc videt pres barak, zadna signalizace…a pokud meli neco upito…

      0 0
      • Vhalasta  

        Je to ta cesta od vodarky či rybníka (Loc: 50°4'26.159"N, 16°45'19.948"E), takže v rozhledu mohla bránit snad jen vysoká tráva. Přejezd chráněn jen křížem, podle mluvy pisálků tedy nechráněný a ne neoznačený.

        0 0
        • pepek  

          Pracuješ jistě pro ČD, že?

          0 0
          • Vhalasta  

            Jo.

            0 0
            • pepek  

              Že je to podobný postoj, který tady presentoval už strojvůdce Jonáš: stojíš na kolejích? Tak to do tebe napálíme (kolejová doprava má přednost, i když se schválně šalina rozjede a zapíchne tu tyčku do auta, který nemůže odjet). Prý pak strojvůdce dostane placené volno, je to pravda?

              0 0
              • Vhalasta  

                Marně hledám ve svém, příspěvku jediný postoj. I vzrostlá tráva může bránit v rozhledu, ne, že ne.

                Jinak, kolejová doprava má přednost pro jakési „fyzikální zákony“, odpovídat na nesmyslné dotazy nemíním a žertovat na toto téma se mi moc nechce, už jsem byl u moc takovýchto případů.

                0 0
              • baboon  

                Pouze upřesnil místo a předešel tak dohadům o viditelnost, poté nadhodil, že jediné co by mohlo viditelnost zkazit je vysoká tráva, tak o co jde? :)

                0 0
              • Stanley_vy  

                Pokud vím, tak Jonáš je buď vlakvedoucí nebo vozmistr.

                0 0
              • honny  

                spřáhlo se to jmenuje :)

                0 0
              • přišlapávač  
                • body do bourací ligy :-))))
                0 0
    • DaveX  

      Možná se hodně dívali na Rychle a zběsile :)

      Jinak úplně zbytečná smrt, bohužel.

      0 0
    • xshreck  

      Jak tu píšou – bez světelné signalizace a asi nebyl vidět :( fuj

      0 0
    • Krutohlav  

      :-)

      0 0
      • JakeF  

        Ten vlak vypadá kapku vykolejeně :-).

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Vůbec to nějak nesedí. Jak vlak na koleje, tak i biker má zvláštní polohu na absolutní rovině ;-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ten bajker to palil pozadu z kopce na prave strane, preskocil pred masinou a ted uz se chysta na dopad…

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              Jj, to by sedělo :-)

              0 0
              • Vhalasta  

                Se nedivím, že vám to nepasuje. Takhle je to správně.

                0 0
                • fíha  

                  Aj tak mi to nepasuje.

                  0 0
                • Vhalasta  

                  D

                  0 0
                • Martin  

                  to jste ještě neviděli antigravitační jednotku? :-D

                  0 0
                • Bruk600  

                  No a nemohla by ta lokomotiva být jen vlečená na konci vlaku? Má sběrač dole a biker si to pěkně naladil za odjíždějící vlak. :-)

                  0 0
                  • Vhalasta  

                    Nádražácka komise zhodnila tento podnětný příspěvek. Nakonec jej ovšem zamítla, neboť:

                    • na Slovensku se jezdí vpravo;
                    • stažený je přední sběrač;
                    • svítí bílé světla (vzadu by byly červené).
                    0 0
                    • Bruk600  

                      Jj když nic jinýho, tak stím světlem máš určo pravdu. Je to fotomontáž jak vyšitá :-)

                      0 0
                • Kynio  

                  no to je parádní fotomontáž :D si někdo pěkně pohrátl

                  0 0
                • zichis  

                  mašinka je nějaká malinká. Taková Piko :-P

                  A to návěští na levý straně je taky dobrý :-)))

                  0 0
      • vlasof  

        pohádku o Létajícím bikerovi jsem eště neslyšel :D

        0 0
    • Ricci  

      Jednoducho sa to moze stat,staci valit na biku a nepozerat nalavo-napravo…

      To iste plati u aut…

      0 0
    • náčelník  

      Občas jezdím po pěšině těsně podél trati a vždy se neustále ohlížím – ten vlak není vůbec slyšet!

      0 0
    • jIrI___  

      Sluchátka v uších?

      0 0
      • Vhalasta  

        Byli 2 a 1 kolo. Na NOVĚ spekulovali, že možná ani nejeli ale stáli blízko, uvidíme.

        0 0
    • Lensik  

      Stát se to může, a hodně rychle. Mám od domu asi 2 km přejezd, přehlednej, závory, u nádraží, vlaky tam jezdí pomalu a jetě než jsou vidět houkaj, houfně tam cyklisti včetně mě přejíždí. Už jen proto, že když tam závory spadnou, je to aspoň na 10 min.

      Včera jsem jel do Práglu a kousek od přejezdu v jiný vesnici, závory šup dolů, první co mě napadlo, dojet do protisměru, kouknout, níkde žádnej vlak, nic netroubí, šlápnout, jak jsem byl předním kolem v kolejích, vlak se rozhoukal a já měl co dělat že jsem to stih, jel mnohem rychleji, než jsem předpokládal, troubil až když mě viděl! Prdelí bych neprotáh ani nit a ještě dnes si nadávám, bo kdyby mi třeba spad řetěz, je dnes po mě.

      0 0
    • Lensik  

      Stát se to může, a hodně rychle. Mám od domu asi 2 km přejezd, přehlednej, závory, u nádraží, vlaky tam jezdí pomalu a jetě než jsou vidět houkaj, houfně tam cyklisti včetně mě přejíždí. Už jen proto, že když tam závory spadnou, je to aspoň na 10 min.

      Včera jsem jel do Práglu a kousek od přejezdu v jiný vesnici, závory šup dolů, první co mě napadlo, dojet do protisměru, kouknout, níkde žádnej vlak, nic netroubí, šlápnout, jak jsem byl předním kolem v kolejích, vlak se rozhoukal a já měl co dělat že jsem to stih, jel mnohem rychleji, než jsem předpokládal, troubil až když mě viděl! Prdelí bych neprotáh ani nit a ještě dnes si nadávám, bo kdyby mi třeba spad řetěz, je dnes po mě.

      0 0
      • Bruk600  

        To je přesně ten způsob jak se to často stává. Přes městečko mého dětství vede trať a závory se ovádaly klikou s pořádným předstihem a lidi běžně podlézali a přecházeli. Pak tam dali automatické, které uzavřely jen jeden pruh a vzápětí jel vlak. Parta kluků na pionýrech si to tam v klídku proštrikovala a smůla byla, že poslední to nepřežil.

        0 0
    • Splinter  

      Nejak takle? http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • t100-CZ  

      Jak všichni píšou,i při velké opatrnosti se to může stát naprosto snadně. Jako u nás. Od Rokycan do Nezvěstic jezdí lokálka a tak snad 100× přejíždí cestu.Až tak na 2 přejezdy vše bez signalizace, v lese či polích kde je vysoká tráva. Už několikrát jsem vlak za stromy vůbec neviděl. Pak se mě také 2× povedlo na kolejích spadnout z kola. Protože oni někde nepřechází kolmo na cestu,ale šikmo.Proto snadno dojde k podklouznutí předního kola a ležíte na kolejích.

      0 0
    • vinnca  

      sakra cyklisti, davej te trochu pozor.

      http://www.novinky.cz/…eprezil.html

      0 0
    • opravitmobil.cz  

      Já jsem někde zaslech že vlak by měl před každým přejezdem houkat – ale prý u něchráněného přejezdu. Trochu to taky nechápu jak ciklisti nemohli vidět vlak, ale je fakt že pokud se bavili a byla tam vysoká tráva, tak to mohli lehce podcenit a už to bylo.

      Apeluju na všechny co jezdíme/te dávejme na sebe větší pozor. A řekněme si že i nám se to může stát. Nikdo neni Higlinder .-)

      0 0
    • vinnca  

      Doufam, ze pri oprave kola jste opatrnejsi, nez tenhle biker:

      Ve 14:28 hod. byli hasiči informováni o požáru garáží ve Starém Městě.

      Na místo vyjela jednotka profesionálních hasičů z Uherského Hradiště se dvěma cisternami, kterou posílily jednotky dobrovolných hasičů ze Starého Města a Kunovic. Po příjezdu na místo bylo zjištěno, že došlo k požáru v řadových garážích u nádraží.

      Před příjezdem hasičů se snažil plameny hasit mladý hoch, který byl u vzniku požáru, ale také další lidé z okolí, kteří použili k hašení zahradní hadici. Požár se jim podařilo částečně lokalizovat a přispět k utlumení plamenů až do příjezdu hasičů.

      Hasiči byli na místě do čtyř minut od výjezdu. Okamžitě bylo rozvinuto vodní vedení a hasiči pronikli do zakouřené garáže. Plameny se dostaly do dřevěného podbití a do vedlejších garáží. Jedna sousední garáž byla přístupná, do další museli hasiči proniknou násilím. Požár se podařilo postupně lokalizovat a uhasit. Při požáru a zásahu nebyl nikdo zraněn.

      Po příjezdu vyšetřovatele hasičů ze Zlína bylo místo požáru ohledáno. Vyšetřovatel zjistil, že chlapec v garáži opravoval své jízdní kolo, a aby měl více místa, tak některé věci z garáže přesunul. Nechtěně tak vystrčil na přímé slunce malý černý plastový kanystr s benzinem. Intenzivním působením tepla došlo k úniku paliva a k následnému samovznícení výparů vysoce hořlavé kapaliny. Hořící benzin se rozlil do okolí a zasáhl dřevěná vrata garáže a dřevěné podhledy.

      Částečně byly poškozeny také uskladněné věci a zahradní stroje. Požárem způsobená škoda byla vyčíslena na 25.000 Kč. Zásahem hasičů se podařilo uchránit další majetek asi za 70 tis. Kč.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.