• omm

    na zadní stavbu jsem nalepil samolepku a po jejím odstranění šel dolu i lak .chci znovu stříknout celou část zadní stavby lakem.Tak nevim zda to odstranit smirkem nebo použít odstrañovač starých nátěrů( u toho si nejsem moc jistej aby nerozleptal i karbon).Prosim poraďte jak na to.Předem dík

    0 0
    • kudlanka32  

      au au.....to zalezi na technologii…„lak“ taky muze byt pryskyrice pouzita na slepeni vrstev k sobe…aspon u lodi se to tak dela ze ta vrstva plni i ochrannou funkci…ale taky nemui nektery kola vypadaj ze je na nich jeste aspon deset jinych vrstev aby to melo lepsi vzhled.....asi by to chtelo nekoho povolanejsiho…ja bych se bal

      0 0
    • kudlanka32  

      este me napadlo…na autech to jde taky casto lokalne opravit a pak rozlestit…a taky by to chtelo par fotek kdyz to neni videt blbe se to resi

      0 0
    • ares  

      Ahoj, chtělo by to zjistit, jaký lak na zadní stavbě máš. z jediného prostého důvodu. Nový lak budeš Ty, nebo někdo jiný ředit ředidlem a tím samým ředidlem by se měl ředit původní lak, jinak se může stát, že Ti původní lak zpuchýřuje a oloupe se. To se týká nejen laku, ale i barev všeobecně! Co se týče mechanické přípravy laku, kup za 8 Kč houbu na nádobí s vrstvou drátěnky – tvrdší plsť. Nevím co v tom je, ale funguje to zcela shodně jako „plína“ na broušení laku v autolakovnách za 300 Kč. Není na ni potřeba tlačit, povrch musí zmatovatět. Nejlépe jemné krouživé pohyby. Dají se tím „rozleštit“ i poměrně hluboké rýhy – výhoda je, že to je do plochy.Nejlepší je před lakováním stříknout povrch barvou – ta pěkně zalije případné nedostatky. Prostě alchymie… Jo a vyvaruj se průvanu, jinak to budeš dělat zbytečně, nachytá se Ti na to prach… :-)

      0 0
      • kudlanka32  

        jenze co kdyz je pruhlednej......me ani nenapadlo ze by nebyl :) fotkuuuuuuuuuuu

        0 0
        • ares  

          Potom jen srovnat okraje od nálepky, houbou zdrsnit povrch a přelakovat. Nejlépe čirým lakem, on ty škrábance zaleje taky. :-) A žádné bublinky :-)))

          0 0
        • omm  

          je to čirej lak zítra to nafotim prubnu tu houbu.neřek bych co dovede samolepka udělat za paseku:(((

          0 0
          • kudlanka32  

            ono to naleptalo to lepidlo nebo co, prece to nemuze jit tak snadno odloupnout, nebo jo? zlata anodizace, nejde to skoro sedrid…moje kolo totiz melo byt puvodne bile s karbonovym zadkem :)

            0 0
            • omm  

              no lepidlo co spojuje karbon to nenaleptalo ale na tu samolepu se připepil vrchní lak nevěřil jsem vlastnim očim když sem to sundal a to jde o kolo renomovaného výrobce:(((

              0 0
              • McBlacky  

                stalo se mi to na sedlovce WCS. sice už starší, ale obyč stříbrná tesa to vzala i s lakem.

                Oloupal jsem kraje, zabrousil lehce smirkem jemným a pak to vzal lakem na nehty. Nic extra, ale pokud to nezkoumáš z blízka, není to poznat

                0 0
          • mountaineer  

            Odstranovac starych nateru urcite ne.lepta epoxidovy pryskyrice-sice mu to trva le stejne bych se toho bal-Nic nebrus samolepku opatrne smej odlakovacem na nechty-zabav mame,slecne,dce­ri:o)a pujde to dolu-na zbytky lepidla ze samolepek je to ozkouseny.Ale nejdriv bych zkusil jestli neco udela s lakem na nejakym min viditelnym miste.Jinak na lode se jako prvni vrstav pouziva specialni gelcoat kvuli uv zareni,vrypove pevnosti a ochrane pred morskou vodou,jeste nejaky dotaz?:o)

            0 0
            • mountaineer  

              Az ted sem si precet ze jde o strzenej lak a ne zbytky samolepky,nejak blbe ctu radsi jdu spat:o)

              0 0
              • omm  

                v pohodě tak dobrou

                0 0
                • RADO77  

                  Toto je k tematu na www.ivelo.cz v sekci zeptejte se redakce:

                  Mám možnost koupit od známého levně novou karbonovou vidlici na silniční kolo. Barevně se však nehodí k mému rámu. Je možné ji nějak přelakovat. Tuším, že s karbonem to nebude tak jednoduché

                  Není třeba se obávat, s karbonem je to téměř stejné jako s hliníkem nebo ocelí, lze ho tudíž lakovat. Pozor je nutné dát na opracování povrchu před tím (doporučujeme při amatérském zásahu nechat stávající lak, nebrousit jej) a myslet na to, že karbonovou vidlici po barvení nelze dát vypálit. Lakování můžete přenechat odborníkům, nebo se o něj pokusit sami. V tom případě je možno zakoupit běžnou barvu ve spreji, nebo navštívit prodejnu, kde jsou schopni namíchat požadovaný odstín barvy do spreje. Doporučujeme spíš tuto cestu, protože můžete požádat o natužení barvy – přimíchání tužidla. Po nalakování tak dojde k důkladnému vytvrzení barvy, obdobně jako při vypálení v peci. Takto namíchaná barva se však musí zpracovat zhruba do 20 hodin. Cena takového spreje se pohybuje řádově kolem 300–500 Kč. Vidlici je nutné před lakováním důkladně odmastit (například ředidlem nebo tetrachlorovým rozpouštědlem) a povrch jen lehce zbrousit velmi jemným smirkovým papírem. André Vebr

                  Mozna Ti to pomuze

                  0 0
                  • marasan  

                    s tim redidlem bacha, ne kazdy redidlo epoxid prezije, urcite ne toluen nebo aceton (C6***). Nezkousel bych ani technickej benzin. Asi bych pouzil isopropylalkohol.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Co? … Technický benzín ne? Doprdele … teď jsem tím čístil z karbonovýho kola samolepky … poté utřel hadrem s čistou vodou … No doufám, že ráno nebude problém :-((

                      0 0
                      • Mr.Dan  

                        Ředidlo tak maximálně na čištění řetězu (pokud není petrolej nebo WD). ;) Na odmašťování karbonu izopropyl a nebo aspoň čistej líh.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Jsem asi nevzdelanec, myslel jsem si, ze technicky benzin neni redidlo … sakra. Snad to nebude poleptane …

                          0 0
                          • Mr.Dan  

                            No je to něco jinýho, ale ideální není ani jedno. Nicméně jestli se s tím nic nestalo doteď, tak cajk, ne?

                            0 0
                            • Breakpain  

                              No, delal jsem to vcera prvne a od te doby kolo nevidel … :-)

                              0 0
                              • bruco  

                                Takze po pouziti technickeho benzinu sa stane karbonovy bike neviditelnym. :-)

                                0 0
                                • Breakpain  

                                  Je to dobré, už ho zase vidím a dokonce je to bez známek újmy, takže technický benzín to přežije vklidu :).

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    Lih, tech. benzin, aceton odzkousen – alespon muj karbon v poho, myslim neposkozeny neobrouseny karbon.. na holej obrousenej uz bych byl opatrnejsi.. pryskyrici normalne aceton nerozlepta, leda ze by to bylo nejake eko bio-odbouratelne kolo..

                                    0 0
    • Miramar  

      Měl bych dotaz k tématu a nechci zakládat nové vlákno.

      Chtěl bych si zbrousit karbonový rám a odstranit z něho veškerou grafiku a následně nechat udělat nové polepy a na to čitý lak,ale toto už bych si nechával dělat.

      Má někdo zkušenosti z broušení?Jakou mám použít drsnost,jestli na sucho nebo na mokro?Jak to mám brousit,aby to bylo zbroušené rovnoměrně atd…

      Předem díky:-)

      0 0
      • Nimrod  

        brousil jsem ručně vidlici. nejdřív jsem si pomohl hrubym, pak 1200 pod vodou. místama jsem začal brousit i samotný karbon, ale ve finále to není vidět. pod lakem to vypadá stejně, jako když to máš mokrý, jak uschne, ztrácí se kresba karbonu a celkově to vypadá tak nějak zašle. lakoval mi ji známý, co dělá auta, takže včetně tužidla

        0 0
        • Miramar  

          „pod lakem to vypadá stejně, jako když to máš mokrý, jak uschne, ztrácí se kresba karbonu a celkově to vypadá tak nějak zašle“

          Tohle sem nějak nepochopil…jako, že to potom vybroušení vypadá zašle??

          0 0
      • žvejk  

        Normálně to vem smirkem nejdřív na sucho tak 80kou na kov, čím kvalitnější tím lepší. Pokud je to pletenina dej bacha na přebroušení horní vrstvy aby to pak pod lakem nevypadalo blbě, na UD by to nešlo až tak vidět. Nemusíš se bát přitlačit lak půjde dolů určitě dost blbě a přebrousit horní vrstvu taky nejde úplně hned… (no nadřeš se jako už dlouho ne) Pak to vem tak 240kou pod vodou a nakonec to přeleť 400–600kou taky pod vodou. Ale připrav se na to, že některá místa nejspíš budou lehce zatmelená, okolo středu nejčastěji a taky tam bude pár lepených spojů. Tyto místa si pak budeš muset stříknou na černo… odmastit rám můžeš klidně acetonem C6000

        nic mu neuděláš pokud to v něm nebudeš máčet ;)

        0 0
        • AsiJura  

          80kou to je trochu hulvátsví ;) Ale jinak postup sedí, já jsem to bral celé 400 pod vodou a pak dodělával 1000

          0 0
          • žvejk  

            tak to tě museli sakra bolet ruce ;) záleží taky co je to za rám někdo šetří na laku a někdy je vrstva skoro 2mm…

            0 0
    • cbb  

      Ahoj, vsetci predo mnou odporucaju rucne brusenie, ja Ti odporucam Carbo-Lift. Mam s nim osobnu skusenost, robil som nim sedlovku Bontrager XXX Lite Carbon a funguje 100%, pri dodrzani postupu a teploty. Blizsie info viem poslat mailom, aj nejake foto postupu. Po odstraneni farby som sedlovku jemne presiel vodnym brusnym papierom 1000 a umyl v teplej vode so saponatom, co mi zabralo niekolko minut. Ziadne trapenie s rucnym brusenim.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Kladivem?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.