• simon111

    Ahoj. Mám v plánu trošku pozměnit můj rám. Chtěl bych si ho nechat opískovat a v autolakovně nechat nastříkat na takový černý klavírový lak. Nepříjdu tím nějak o záruku na rám?

    0 0
    • Luk02  

      Pravděpodobně o záruku příjdeš, ale podívej se na záruční podmínky výrobce tvého kola.

      0 0
    • Omen  

      autolak je na h …rámy se dějaji komaxitem mnohem víc vydrží a třeba v rb sundavaji tu barvu chemicky .Pískováním si myslím že trochu zeslabíš i rám. A se zárukou nevím ale asi padne

      0 0
      • simon111  

        A v nějaké práškové lakovně to udělají i komaxitově? Nemám problém s tím to odstranit chemicky. Asi bude lepší na to hodit nějakou základovku, a pak více vrstev. Pak nálepky a nakonec průhledný lak?

        0 0
        • Volf  

          komaxit je prášková barva. Jinak nevím proč by měl být autolak nějak moc měkej. Ještě záleží jestli používají vodou ředitelný nebo rozpouštědlový barvy. Ten komaxit bude asi dost těžkej a blně se dělají barevný přechody.

          0 0
          • Vilém  

            Autolak neni mekej.Je naopak tak tvrdej,ze se lehceji odloupne po narazu.

            0 0
            • Luka  

              a je to slabsi vrstva… odloupne se vetsi kus nez jen ďupka jako u praskovyho laku. chce to aspon dve tri kryci vrstvy pruhlednyho laku, aby se nenicil ten spodni atd atd…

              0 0
            • Volf  

              Já se nehádám, jen jsem napsal co vím o komaxitu. A taky bych si s ním kolo nikdy nenechal nalakovat. Už jen proto, že by jsi t chtěl jednou sundat. Jo a podle mýho se to dá řečit ještě krycím lakem, aby nebyl tak náchylnej na poškození.

              0 0
              • kubad  

                sundat komax je sranda chemickou cestou to leze dolů samo stačí barvožrout nebo aceton :-) Duratec to používá na své rámy a bez problémů se podívej na jejich rámy a barevné přechody se taky řešit dají. Komax je proti klasice sice o něco těžší 50–100g na rám ale zase hodně snese je prostě pružnější a dobře drží.

                0 0
      • Tomcat  

        no klasický „mokrý“ lak je míň mechanicky odolný ale dává větší množství barev, kombinací , efektů a je i lehčí.

        0 0
        • simon111  

          o váhu nejde, na gramhoničství si nezakládám a ani na to nemám :)) Rám bude buď celý bílý, stříbrný, nebo celý černý. Jenom nemám dořešeno jestli matně, leskle, metalicky :) Pořád prohlížím ty vzorkovníky :) Takže nejodolněji komaxitem, jo? A kolik vrstev?

          0 0
          • simon111  

            Jinak. Nevíte na kolik zhruba výjde výroba nálepek? Návrhy už mám. Na zadek si nechávám www.bike-forum.cz :))) Jina hlavní lohem bude Sine Anima (bez duše) :)

            0 0
            • simon111  

              A nebude rámu vadit teplota nutná ke tvrzení, těch cca 200°?

              0 0
              • kubad  

                teplota by vadit neměla spousta výrobců tak lakuje rámy třeba Duratec. Cena odhaduju tak 2 až 2.5 t.kč podle toho jak ti to kdo levně udělá.

                0 0
              • Luka  

                ramy to nevadi. vidlici to vadi… a magneziu :)

                0 0
          • ReBel73  

            Kdysi jsem měl na kole také komaxit … byly to dvě vrstvy … nejprve černá a na ní červený glitr (takový metalízový efekt) a bylo to odolné dost … nepodařilo se mi to prodřít až na kov, a na rámu zespodu to bylo od kamínků osekané míň než původní lak (třeba jen měl Anlen z roku 1993 nekvalitní lak ;-) )

            0 0
          • Volf  

            No ještě k tomu komaxitu. Viděl jsem komaxitovou lakovnu kdy stříkali různý díly a protože se jedná o elektrostatické nanášení, tak dělali jen jednu vrstvu. Ale znovu říkám, že na kolo to bude moc těžký.

            0 0
    • yetti  

      Mel jsem silnicni Meridu 907 Magnesium a ten ram nebyl kvuli hmotnosti lakovanej praskove, ale jenom nastrikanej jako auto. A bylo to fakt silene nachylny na odreni. Jsem dost opatrnej a presto byl ten ram po roce provozu podrapanej jako svina.

      0 0
    • Vozy  

      zdarec,tobě to bude asi prd platný,ale v Plzni u Jecha stálo opískování a nastříkání práškem 4 kilča včetně vidle,byl tio sice starej favouš ale rám se samolepama pod lakem vychází kolem 900 kč,za ty prachy se do toho nevejdeš pomalu ani doma

      0 0
      • simon111  

        Jasně, proto to chci nechat nastříkat. Náklady budou podobné a nebudu se muset tak dřít

        0 0
        • Luka  

          a uz mas lakovnu kde ti to striknou? bo to byl tady v praze fakt velkej problem… nikdo se s tim nechce drit, je na tom vi prace nez na pulce auta a nemuzou si za to rict moc penez… ve vetsine autolakoven se se mnou odmitali bavit…

          0 0
          • mitch  

            A co Bareš v Brandýse?

            0 0
            • Luka  

              ten nelakuje autolakem....... ale jasne, u nej je to nejlevnejsi a nejjednodussi, pokud lakujes jen ram…

              0 0
          • simon111  

            jo, lakovnu už mám. V Ostravě nebyl problém :)

            0 0
    • Hynas  

      O záruku de facto přijdeš, mám rám sugaru a v lednu mi končí pětiletá záruka a přestříkat jsem si ho dle dovozce nemohl, tak jsem volil jinou cestu. Jinak v lednu jdu do nového designu…komaxit je nejdoporučovanější volba…jenomže nevýhodou jsou barevné přechody…to se dělá hodně těžko, pokud chceš rám v jedné barvě, pak není problém. Já však do svého nového laku půjdu vlastní cestou…bude to kombinace tří modrých, na to přijdou bílé polepky a celé přestříknuté lakem s tvrdidlem, aby to nebylo moc měkké. Uvidím…v případě neúspěchu to můžu vždycky dostat dolů a pak volit cestu profesionálů. :o)

      0 0
    • nika  

      a na kolik teda vlastne nakonec to prestrikani laku vyjde? taky o tom uvazuju:)

      0 0
    • adam1  

      Karbonová vidlice se dá taky komaxitem???

      Dík

      0 0
    • adam1  

      Ten původní lak je popraskaný ?Teda doufám že lak ?:)

      Vidlice nikdy nejela

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.