jak na kliky a středové složení

14 nepřečtených
  • Wallis

    Zdravím. Jsem zde nový. Mám Trek X Caliber 8. Nikde se nemůžu domáknout, jak stahovat kliky a případně si vyčistit či vyměnit středové složení. Na miskách je dokonce napsáno, že by se to nemělo rozebírat, což moc nechápu. Dle rozpisu dílů jsou to kliky Shimano MT511. ze strany převodníku to vypadá, že je tam nějaká krytka s šestihrannou dírou. Hádám, že zřejmě nějaký větší imbus? na druhé klice je prostě ďóra, jako by klika byla na nějaké trubce. Předtím jsem měl RockMachina, kde kliky byly na hřídeli středového složení a měl jsem na to vercajk. Tady to vypadá na něco úplně jinýho. A jak pak dál? nemáte někdo nějaký návod, či odkaz na video?

    Předem díky za rady a odpovědi.

    0 0
    • Vilém  

      Strcis tam 8mm imbus a povolujes sroub, ktery soucasne stahne kliku.

      Proc to sundavat, to moc nechapu.

      0 0
    • jecnak  

      Vnitřní M8 inbus stačí povolovat proti směru hodinových ručiček a pravá klika se stáhne. Kliky FSA mají integrovaný stahovák (to je ta M10). Levou kliku pak vysuneš rukou ven z rámu. V rám potom zbyde samotné středové složení – ložiska.

      0 0
      • Wallis  

        Díky. Takže to není krytka ten šestihran? Pod tím cosi je pak vidět jakoby hvězdičková dírka. A co to složením proč je na miskách nápis nerozebírat?

        0 0
        • novas752  

          Aby sis koupil nový. :-) Neni to na rozebiraní moc dělaný, vnější plastová krytka při neopatrném vyloupnutí snadno praskne.

          1 0
        • adam320  

          Je to krytka, o ni se pak zapre to co budes sroubovat ven a stahne to tu kliku. Na ty krytce je to i nakresleny

          0 0
        • jecnak  

          „hvězdičková díra“ je pro inbus M8, kterým kliku stáhneš. Postupuj, jak jsem ti psal ve svém prvním příspěvku. Montáž je přesně opačná. Nic na tom není, akorát potřebuješ dlouhý M8 inbus kvůli povolení a dotažení – 41Nm není zrovna málo a takový ty hobby sady malých inbusů na to nestačí (leda nastavit trubkou).

          0 0
          • Wallis  

            Takže točit a stahovat jen tím M8. S tím M10 nedělat vůbec nic?

            Jinak ještě jednou díky.

            0 0
            • novas752  

              To nejsou závity M8 a M10. To jsou šrouby s hlavou na 8 a 10mm inbus.

              Kliku stahuješ pomocí 8mm, normální pravý závit, povolováním kliku stahuješ, utahováním naopak. Tu 10mm maximálně můžeš zkontrolovat že neni povolená (je tam levý závit = dotahuješ proti směru ručiček), jinak s nim nic neděláš.

              1 0
              • Wallis  

                To jsem pochopil, že to znamená inbus. Mě šlo o to, jestli ta krytka tam prostě zůstane a pracuji jen s tím osmičkovým imbusem.

                0 0
                • jecnak  

                  Vnitřní M8 inbus stačí povolovat proti směru hodinových ručiček a pravá klika se stáhne. Kliky FSA mají integrovaný stahovák (to je ta M10). Levou kliku pak vysuneš rukou ven z rámu. V rám potom zbyde samotné středové složení – ložiska.

                  0 0
            • Jakobo  

              Boze, vsak ti to vsichni psali uz nekolikrat, na co se porad ptas? Za ty 2 dny jsi to mohl mit davno vyzkousene a kliky dole.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.